Nejvíce mě zaujala tabulka střední řídy. První za koncernovou dvojkou stárnoucí (a imho ošklivá) i40, technikou poněkud podměrečný Talisman před Mondeem a třeba 508 nebo A4 nikde. Čekal bych jiné pořadí.
Jo, realita trhu je trošku odlišná od názorů autofanoušků...
Na druhou stranu, podle měsíčních prodejů nelze nic soudit. Talisman mohl zazářit a zase zapluje na své místo, nebo se může nahoře udržet, nic pořádného nevíme.
Jak říkáš... měsíc je krátká doba i v evropských prodejích, natož v českých. O číslech 1-5 už se bavit dá...
I tam Mondeo spadlo o desítky procent za i40, ale jinak jsou ta čísla mnohem blíž tomu, co by "autofanoušci" čekali.
PS pro twistedTSD: Audi A4 1-5/2017 212ks, což by mělo stačit pokud dobře počítám na #9 (před Mazdou 6 a Talismanem). P508 106ks a #12
PS2: budu s napětím sledovat Insignii
ja si uz ani nepamatam kedy i40 bola za celkove obdobie pred mondeom... v maji sa jej podarilo uz dostat cez neho ale uvidime ci slo o chvilkovy stav a mondeo sa coskoro opat vrati na celkove 3 miesto v segmente u vas alebo i40 proste dupla na plyn ;-) .. uvidime...
talisman zrejme uz zacina tazit z verzie kombi... aj ked sedan je podla mna elegantnejsi.. kombik uz je proste klasika megakombik ... zacina sa stracat medzi dalsimi kombikmi... ale sedan je ozaj limuzina jak sa patri a vcelku jedinecny
Re: ČESKÝKOLENOVRT aneb DÍZLPRASE na SILNICI :))))
Ve střední za nejkratší konec z D3 tahá C. Mezi BMW a Audi je to celkem těsné. Tenhle měsíc byl opravdu silný pro 4er - tahle anomálie udělala tak polovinu náskoku BMW před Audi (od začátku roku ve střední). Pro ostatní modely D3 ve třídě byl květen více či méně slabý.
Re: ČESKÝKOLENOVRT aneb DÍZLPRASE na SILNICI :))))
Neviem, či sa Insignia ešte nepredáva alebo čo, ale na cestách som nevidel ani jednu. Pritom cenníky sú už dlho vonku. Naopak taký Arteon, ktorý cenník zverejnil až nedávno, sa už predáva a videl som ho live (popravde v tej žltej metalíze na mňa spravil vcelku dojem). A pri tých cenách je to obzvlášť zaujímavé, Insignia je pomaly kauf roka za dané peniaze, naopak Arteon má až prémiové ceny (porovnateľne nakonfigurovaná Insignia 1,5 vs. Arteon 1,5 je rozdiel skoro 9000 eur).
Re: ČESKÝKOLENOVRT aneb DÍZLPRASE na SILNICI :))))
ad PS 2: Po osobní prohlídce bych si troufl věštit Insi úspěch.....jenže já jsem houby prognostik. O jízdě však zatím nevím zhola nic, předběžně jsem domluvenej s dealerem na jízdu někdy kolem 20.června.
Re: ČESKÝKOLENOVRT aneb DÍZLPRASE na SILNICI :))))
U A4 nelze zapomínat na A5. Podobně u 3er na 4er. SB a GC si určitě své ukousnou (ostatně A5 má vyšší prodeje než A4). A jejich hlavní konkurent, MB, bude mít všechno pod C (tedy i kupé a kabriolet).
Re: ČESKÝKOLENOVRT aneb DÍZLPRASE na SILNICI :))))
suhlas.. nove A4 zatial kde nic tu nic ( aj ked este asi musime pockat ) .. rovnako Q2... nikde nic... asi raz som ju videl dodnes... a zdal sa to byt aj u nas mozny trhak kedze SUV su v kurze... tak neviem co sa deje... pritom povedzme taky P3008 je na cestach na rozdiel od Q2 uz ozaj vidiet... navzdory podivnejsej kabine aj celkovej vizazi
Re: ČESKÝKOLENOVRT aneb DÍZLPRASE na SILNICI :))))
P3008 bola trefa do cierneho. To auto je velmi podarene, keby som ho vyskusal skor, asi by som sa teraz vozil v 3008 a nie v 308. Uz teraz sa terminy dodania predlzuju a vyzera, ze bude horsie.
Psal jsem to už k předchozímu článku a fakt nechápu že se tohle auto u nás neprodává. Do TOP 10 sem ho čekal že se časem vyšvihne ale na silnici sem ještě neviděl ani jedno >:D přitom po dálnici jich kamiony denně vozí stovky a prý se to skoro nestíhá vyrábět ...
Motory jsou celkem slabota, hlavně ty benzíny a když sem si zkusil na webu to auto poskládat tak mi příde vysoká i cena. Ale nevím jak u konkurence , protože o novým autě si můžu nechat jen zdát.
Ale s tím druhým nejsilnějším benzínem, výbavou FEEL, jinou barvou než základní, polštářema na boku , který by měly bejt sakra v ceně a pár dalšíma věcma aby to nebyla jen holá obyč verze mi vyšlo 350 000 Kč a to mi příde prostě celkem dost >:D
tie nove C3 uz vidiet.. pravda :yes: kdejake bielo cervene kusky alebo modre....asi hlavne damam sa paci takato hrava farebnost... na nahananie stylu docela podarena navnada to musime uznat
v poslednom case vidim ale hodne yarisov... cervene biele.. samy yaris... tak neviem ci nejake tiez akcie a skladovky alebo co... ale je ich zrazu vsade plno na novych znackach
C4 Cactus se vůbec nedivím, to auto má mít cenu o 100 tisíc níž aby to byl trhák. Cenově rozumně jsou akorát verze se základním tříválcem, což je motorizace která je adekvátní tak akorát na ***čku v koloně.
Ja ich síce vídavam (podľa očakávania hlavne tie viacfarebné verzie), pretože sa u nás za humnami vyrába, ale tiež to nie je u nás slávne a ako píšeš, drvivú väčšinu vidím naloženú na kamiónoch smerujúcich za hranice. Ale ako píše Emel, za tými hranicami sa predáva solídne, 6. miesto je adekvátne, na bestsellery Polo, Fiestu či Clio nemá, ale Fabiu či Ibizu prevyšuje výrazne.
Najprv som sa divil, že C3 na cestách nevidím, ale teraz vyhúkli, možno to chce čas, slováci sú konzervy. Som ho aj testoval, pre mňa sú problém motory a biedne recenzie jazdných vlastností, dizajn ex/in sa mi páči. Počas mojej jazdy som bol spokojný, ale to bola taká šup šup cesta do 100 km/h na pohodu, tam sa nedá veľa odhaliť.
Dobrý den, vycházíme z počtu modelů v daném segmentu. SUV je bez rozdělení do velikostních kategorií jako u konvenčních aut opravdu tolik, že top 10 by bylo opravdu málo, a tak jsme sáhli po top 15.
Milá redakce, přisuzuji to chybě v mém webovém prohlížeči, ale stále se mi za téměř každým nadpisem objevuje otazník"?" nebo vykřičník"!" Asi bych si měl přeinstalovat Windows.
Opravdu si redakce myslí, že čtenář, který na tento web chodí od jeho počátků (jednoduchý žlutý design, zajímavé čtení, bez animovaných reklam, které rozptylují) bude více klikat na ty při...hlouplé nadpisy. Jste na velkém omylu. Začíná mě to hodně otravovat. Začínám být na tato znaménka alergický. Přestávám na takové weby chodit. Je mi smutno. Tento web jsem měl rád. Nikdy jsem moc do diskuzí nepsal. Nemám tolik času, ale poslední dobou jsem tak z.h.n.u.s.e.n, co se na těchto stránkách děje, že mi to nedá, něco nenapsat.
Takový nadpis - např: Český trh v květnu 2017: Octavia ztratila titul nejprodávanějšího auta. Kdo ji překonal? Musí vymyslet jen "hovádko bóží", které na základní škole nemělo sloh. Tu d.e.bil.n.í otázku byste si mohli odpustit. Myslím, že nadpis bez poslední tázací věty je podstatně zajímavější a atraktivnější. Otázku z naspisu "Kdo ji překonal?" si má položit čtenář, tu nemusíte jako šášulové psát, a pak samozřejmě na link klikne.
Nebo pomsta Kabáňovi po jeho odchodu. Nevěřim že z jeho dílny je třeba Kardiak ani tenhle xiftlift. Škodovka se rozhodla zničit dokonalost, kterou měla díky němu předchozí 3 roky.
Jeden mesic je malo, staci aby v danem mesici nakoupila vetsi firma a uz je to jinak. Ale O3 je jasna, trojka moc povedena neni ... ale face aspon uspisi prichod O4. Stejne ta cisla jsou mala a zanedbatelna, ve srovnani s nemeckem nebo spojenymi staty atd. Tu je to takova pretahovana na pisku kdo ma vetsi babovicku, pritom o nic nejde, v CR se karty nerozdavaji.
Při měsíčních číslech na úrovni 2700 už s tím jedna firma nehne, to už by musela být aspoň stovka aut aby to bylo znát. Jedna firma dokáže ovlivnit spíš dražší auta kde těch kusů není tolik.
Pro Škodovku není český trh největší, ale důležitý je (u Octavie cca. půlka německých prodejů a 12% evropských).
Ja nemluvim ani tak o vzhledu, jako o autu celkove. Jak byla O2 smerove hodne nestablni, ale jinak slusna. Tak O3 za moc povedenou nepovazuji. Jizda, materialy v interieru atd. Navic zlaty Kaban byl "jen" vedouci se vsemi povinostmi, ne designer s volnou rukou. Rozpoctari, technicka proveditelnost, schvalovani apod maji daleko vetsi vliv, nez si vsichni mysli.
Tak třeba Leonů se tu prodalo skoro 1/2 co Rapidů, přitom na ně nikde nenarazím a Rapidů je všude jak malejch psů. Je veřejným tajemstvím, že jsou u nás až o 100kKč lacinější než u nácků, tak se většina reexportuje atd. Zajímavější by byla statistika přihlášených aut.
neviem ako teraz, ale pamätám časy keď sa ťahali z DE prvé max. dvojročné Fabie s takou výbavou, ktorá u nás nebola možná ani za príplatok, o tlmiacich materiáloch, lepších tlmičoch a ďalších drobnostiach ani nehovoriac. :-) tých 100 tis. zrejme bude ukrytých niekde inde >:D
A pritom narizene ankety dopadly jasne ve prospech faceliftu!!
Kde jsou ti, kteri tvrdili, ze se povedl a bude se prodavat lepe?
Octavia jasne tahne skodovku dolu.... poprve v novodobe historii.
Blbost, bude se to prodávat zcela stejně, jako ta před FL, myšleno v průměru.Škodovka je závislá na fleetu a tam se zas až tak vzhled neřeší.Holt teď někdo nakoupil flotilu Fabíi.Tyhle kecy že O3FL táhne škodovku dolů mají stejnou váhu, jako že v zimě bude tady v ČR 30 stupňů a na vánoce. >:D
Jenže fleet není to samé jako firemní. Nemluvě o tom, že jsou v českých statistikách pod firmami i živnostníci, což prostě firmy nejsou, že. V ČR má třeba Ferrari nějakých 95 % "firemních" prodejů. A co to znamená? Navíc se bavíme o EU/ Evropě, ne jen o ČR.
Tohle byl podíl vyloženě flotilových, tedy velkých zákazníků, kteří berou dost na to, aby je automobilka považovala za flotilové a chovala se tak k nim. Prodej aut malým firmám se moc neliší od prodeje fyzickým osobám, akorát třeba dosáhnou na lepší slevy (ale to samé platí například pro právníky a další profese, které automobilky považují za reprezentativní; pak ani nemusíš být podnikatel, stačí ti papíry - členství v komoře atp.).
Hele, v měsíčních číslech jsou to -2%... v Evropě za Q1 jsou to pro změnu +2%. Pořád je to jasně nejprodávanější model, tak těžko může táhnout dolů.
Samozřejmě, s příchodem Karoqu je pravděpodobné, že se někteří zákazníci Škodovky odkloní k SUV... bude to zajímavé. Ale z těch +-2% vyvozovat hodnocení faceliftu podle mě nejde.
Je spousty "fleetových" zaměstnaneckých míst, to jest kde fasují koncernová auta a věř mě, že tento typ auta nikdy nedostanou....fabie, octavia je daná.
Rozděluj firemní a fleetové , je to rozdíl....ja řeším fleet.To že si pár firem objedná teď novinky je logické a nezapomeň, registrují se předvaděčky,jsou tu pronájmy...
Imho škodovka sebere hodně zákazníků i konkurenci....
To je hloupost. Jak se najde typicky fleet kde Karoq nikdy nenafasuji, tak se najde dalsi kde budou prave SUV vyhledavat a octavia se ani nezucastni (treba nedavne zakazky prave na SUV pro PCR, Lesy CR atd. a to byli nakupy do flotil, jakkoli me tohle tve deleni na fleet a firemni nic nerika, firemni auto jako firemni auto).
Já vím co chceš říct... ale nesouhlasím. SUV jsou na vzestupu a ukrajují prodeje "běžným" třídám - to je trend, nejen vliv novinky a předváděček. Kompaktní a střední SUV jsou za Q1 v Evropě +28%, za 2016 +22%. A ve finále je jedno, kde se těch 20+% bere, jestli to jsou soukromé, fleetové, firemní soukromé nebo operáky... ono stejně do těch čísel nikdo pořádně nevidí.
Samozřejmě že Karoq se pustí také do zavedené konkurence ve třídě, typicky Qashqai & spol., nejen do vlastních běžných modelů.
klikol som len kvôli hedlajnu. Bol taký drsný, oktáfka stratila titul. Hovorím, si, že buď ich osvietilo, alebo stratila titul v prospech ďalšej škodofky. Bé je správne. Ak by sa najpredávanejším autom stal trebárs hjujdaj, bol by titulok, Ach ty reexporty!
som len trepol. Iba v prípade, že žezlo prebrala ďalšia škodofka napíšu, že nejaká škodofka niečo stratila, inak by zvolili formuláciu napr. Kdy se znovu vrátí na trůn?
Schválně se podívej, kolik má Octavia a Fabia a kolik nejprodávanější model mimo Škodu... jako já vím že za měsíc se může stát lecos, ale aby nějaký model poskočil na pětinásobek, to asi ne.
Hyundai je mezi ostatními modely až třetí, i30 ale jistě čeká náběh kombíku. Ale kdo je první, to bys asi netipnul... já bych to tedy netipnul.
jasné, ale ja točím len o hedlajne. Na škodofku sa používajú len pozitívne hedlajny aj v prípade, že článok nesie negatívnu info. V tomto prípade napísali surovo, že oktáfka prišla o trón, to nezvyknú, preto som si tipol, že len preto, že ju nahradila ďalšia škodofka. Pozri si škodovácke hedlajny, vždy sú do pozitívna, niečo na spôsob pohovorovej odpovede: Aká je vaša najväčšia slabina? Makám od rána do večera.
Že ji nahradila jiná Škodovka (a jaká), to přece nemusíš tipovat, to je každému s rámcovou znalostí českého trhu jasné, ne? Ale jinak jo, nadpisové kotrmelce jsou srandovní.
A nejprodávanější model mimo Škodu - tadá - Volkswagen Passat!
Když pročítám reakce na nejznámějších videorecenzích v Británii a Německu, tak je tam mnohem více negativních reakcí na 4 oči. Naopak před faceliftem se decentní styl hodně líbil. Pokles prodeje může s tím souviset, navíc interiér žádný posun, spíše už zaostává za konkurencí a velký předražený LCD nikoho v české kotlině nebere :-)
Cena letí také hodně vysoko, základ 1.0 TSI s mech klimou to moc nevytrhne. Za podobnou cenu jde už koupit i30/Ceed, Focus, Astra, ale i 308 či Megane VI v lepší výbavě a často s lepším motorem :-)
Karty zamíchá podle mě i Fiat Tipo kombi, který českému chalupáři je mnohem více šitý na míru, než předražená chudobka Oct III 1.0 TSI nebo superúzký Rapid 1.0 TSI, ono hoblovat spojku v kopci nebo s vozíkem na tyhle okřídlené krasotinky moc není, tady je lepší atmosférický motor, nemluvě o vyšším podvozku Fiatu nebo Fordu...
Z mého pohledu má Octavia v Evropě dlouhodobě na top 5 ve třídě - Golf, Astra, Focus, Octavia, Megane, 308 - to je šest, a minimálně jednoho nebo dva z nich nechá za sebou.
Loni byla druhá (dle focus2move, vč. Ruska a Turecka) nebo třetí (carsalesbase)... ale to byla anomálie. Letos je to #4 a kdybych si měl vsadit, tak bych řekl, že na něm zůstane celý rok... ale #3 není nereálné.
Je to možné, dle mého ale přišly dvě kontraverzní věci najednou:
1. čtyři světla rozdělují chlapy na dvě skupiny, to u Golfu, Leonu nevidím, prostě to přepálila Škoda podle mě
2. ne moc atraktivní motor 1.0 TSI, který ikdyž je papírově dobrý, neláká už tolik jako silnější verte 4válce 1.2 TSI, který je opravdu kultivovaný a jede slušně i v Oct.
Ano Focus, Astra má také podobný litrový motor, ale jsou prostě levnější v podobné výbavě. PSA má teďkom navrch, jejich 1.2 Purtetech jede skvěle, to můžu jen potvdit, tam se 1.0 TSI nechytá ani náhodou, hlavně od spodu je to znát.
To oboje může být. Auto je ale komplexní věc a až se budeme v lednu dívat na čísla za 2017, jsem přesvědčený, že uvidíme Octavii na pozici 3-5 ve třídě, s pravděpodobností tak 90%.
Nemám teď k ruce čísla po modelech a palivu, ale myslím, že Octavia se pořád prodává hlavně v naftě.
Podle mě musí Škoda i trochu slevnit.
Nová Octávie Fresh 1.6 TDI slabší verze vyjde na 500tis.kč
Tolik stojí:
- Opel Astra ST(kombík!!!) 1.6 CDTi Cosmo nebo Inovation výbava!
- Hyundai i30/ Ceed kombi 1.6 CRDI ve střední výbavě
- Peugeot 308 SW (kombík) 1.6 HDI 120k ALLURE(parádní výbava)
- Renault Megane Grandtour(kombík!!) dCi 110 Intens(opět parádní výbava)
- Fiat Tipo kombi 1.6 MultiJet 120 k Lounge(nejvyšší výbava)
Pokud bud brát v potaz nižší výbavu, dostávám tyto vozy od 400tis.kč, tedy 100tis.kč levnějí, tohle mi neušetří Octávie, protože spotřeby jsou těchto vozů podobné, záruku už dnes všechny značky nabízejí 5let...
Mít flotilu, tak nevím, proč brát Oct dnes :-)
Záleží jak na to koukáš. Samozřejmě 1.6TDI není žádný zázrak, pětistupeň je už trošku přežitek a tak. Z pohledu flotily je tu ale ještě jeden aspekt a to je zůstatková hodnota... pokud si necháš spočítat měsíční náklady na Octavii a třeba tu Astru, tak ti Octavia vyjde levněji - primárně díky vyšší očekávané zůstatkové hodnotě.
Ve finále má Octavia pětinásobek prodejů svých nejlepších konkurentů, takže tlak na snížení ceny asi není tak velký.
PS: firemní slevy na Fresh jsou menší než na ostatní výbavy, cca. poloviční, takže reálně to není tak super výbava, jak to na první pohled vypadá.
A že zákazníkom vraj nevadí nový dizajn Octavie...
Médiá zaplatené či skôr podplatené škodovkou neustále omieľajú, že dizajn novej Octavie nie je až taký zlý a že vraj sa naň dá zvyknúť. >:D
Zákazníci ale majú iný názor. Model po facelifte by sa mal predávať výrazne lepšie ako model pred faceliftom. Ale to nie je prípad Octavie.
Re: A že zákazníkom vraj nevadí nový dizajn Octavie...
Ukaž mi na prodejích nějakého modelu, jak se projevil facelift.
Čísla vyskočí s novou generací a pak klesají, facelift to má zpomalit. Podívej se třeba na Megane III, tam je to učebnicové: 2009 254t (nová generace), 2010 270t (náběh kombíku atd.), 2011-2015: 251-199-149-135-123.
Tohle je typický průběh - vrchol během prvního nebo druhého roku, pak sestup až do nové generace. Jo, jsou i modely, co během modelového cyklu rostou nebo mají výkyvy, ale facelift většinou žádnou velkou vlnu nezpůsobí.
Re: A že zákazníkom vraj nevadí nový dizajn Octavie...
Krom vlny propadu... Za sebe - jestli mam služebně ject někam Rapidem nebo koktou III tak beru Rapida protože prostě neni hnusnej. Já rozdíly mezi nima nepoznam. Onehdá jsem přijel do DE a po 650 km jsem zjistil že jedeme koktávkou a né Rapidem, až když jsem lez pro něco do kufru. Přiblblý TDičko nebo TSičko maji oba, kufr velkej a v interiéru všechno postavený na hlavu.
Re: A že zákazníkom vraj nevadí nový dizajn Octavie...
Vlna propadu taky neexistuje, maximálně krátkodobá, způsobená náběhem fl do výroby, což se v ročních číslech ztratí. Nějaké jednotky procent ale neřeším...
Re: A že zákazníkom vraj nevadí nový dizajn Octavie...
Je to tak a k tomu ještě ten kontraverzní motor 1.0 TSI. Prodeje pro flotily to možná neodradí, ale pro soukromé osoby asi jo. Mít doma drahé, ne moc pěkné auto, navíc s docela podivným motorem, to už je příliš i na našince...
Jak jsem psal za mnohem nižší cenu mám pěkného korejce v kombíku, ale i francouze či Astru... Oct nedává moc smysl, leda by slevnila použitelná verze Fresh, což k vzhledem k poklesu prodejů očekávám...
Pokud chci Oct s rozumným motorem 1.4/1.5 TSI ulítává cena do takových výšin, že bych šáhnul u konkurence k téměř prémiovým výbavám :-)
Najlepsie su tie reklamy co tu uverejnujete. Vrchol je ta raklama na plesne noh a este je to podfuk. Ked vam niekto zaplati vidim, ze uverjnite aj smejdov z ameriky.
A potom mrncite ze ludia pouzivaju blokatory reklam. Ved ste si sami na vine!!! :no::no:
Už jsem jednou na ty de*ilní reklamy upozorňoval. Není to jen o tom, že by sem tam skočilo něco nevhodného. ACZ záměrně poskytuje reklamní prostor podvodným poskytovatelům. ;-\
no skodovku sem mel praci jako sluzebni, uz je nemame mame fordy, skodovka celkem poruchova, ikdyz teda dostavala zabrat... i me osobne se skodovka znelibila a domu bych si to nekoupil, vrze to vsude vlavne packa posunu sedadla, skripe to, s kufrem se musi krapnout a oproti tomu co mame ted to chlasta a ty prodeje ze klesaji se ani nedivim no to bude tim ze uz to neberou ty flotilky jako sluzebaky, kolik lidi si koupi v cesku nove auto, moc ne a cim dal tim mene skodovku ... konkurence velka a koncern skodovka se svejma vysavacema to asi nevyhraje
u škodovky se moc nedivím, že ztratila svuj titul, držáky z nich dělali jen motory 1.9TDi, které byly sami o sobě prostě držák ve všech autech..máme ve firmě superby, upřímně superba za 900 tis Kč a mám strach v tom jezdit, protože to je snad vše umělé..někde jsem i vyčetl statistiku, že došlo k poklesu registrací nových škodovek..asi lidi konečně pochopili, že jsou tu i jiné, lepší automobilky
O jaký titul tehdy (loni) Škodovka přišla? Tím, že Octavii na pozici jedničky vystřídala Fabia, samozřejmě o nic nepřišla. A zrovna k vůli tebou vzpomínaným motorům Fabia určitě jedničkou na trhu nebyla.