Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v lednu 2012: Nejprodávanější vozy vyšší střední třídy

Aleš Dragoun
Diskuze (76)
Na první příčce vyšší střední třídy najdeme v prvním měsíci nového roku BMW řady 5 těsně před Audi A6. Segment si ovšem polepšil takřka dvojnásobně!

Trh v této kategorii oproti lednu roku 2011 skutečně razantně stoupl. Zatímco loni našlo nové majitele 127 aut, letos 251 (+124 kusů, +97,6 %).

První měsíční triumf letopočtu 2012 si tedy odváží do Mnichova BMW řady 5 za 74 registrací (podíl na trhu 29,5 %). Audi A6 najdeme na druhém místě s 71 kusy (28,3 %), z nich plných 67 připadá na běžné sedany a kombi, Allroady byly pouze čtyři. Volvo řad 70 a 80 obsadilo v celkovém pořadí velmi uspokojivou bronzovou příčku (46, 18,3 %). Nejprodávanější bylo poloterénní XC70, které zvolilo 25 Čechů. Limuzín S80 bylo třináct, zbylých osm připadá na V70. Čtvrtý skončil Mercedes-Benz E s 19 novými přírůstky (7,6 %), dva z nich SDA uvádí mezi sportovními, takže jde nejspíše o kupé. Třída CLS to se 14 exempláři a podílem 5,6 % dotáhla na pětku.

Do aktuální hitparády se sice protlačilo celkem jedenáct modelů, od osmého místa níže počínaje Hyundaiem Genesis ale paběrkují, ještě Renault Latitude má alespoň desítku nových aut.. Na dominantním postavení německých výrobců se nic nezměnilo. Ve značkách je zatím nejúspěšnější Audi (32,7 %) před BMW. Mercedes je až čtvrtý (13,2 %), zatím je před ním Volvo.

Ostatní mají dohromady jen 6,4 %, jmenovitě se jedná o Renault, Hyundai, Jaguar, Infiniti a Lancii. Zatím nebodoval Citroën a ani Lexus nemá nic. Peugeot již tento segment opustil v roce 2010, Honda svůj Legend z evropské nabídky stáhla, Chrysler skončil s výjimkou Albionu na starém kontinentu úplně a smutný osud Saabu se bohužel naplnil. I když se možná blýská na lepší časy.

BMW 5 v meziročním srovnání získalo, před rokem si zákazníci koupili 33 vozů, letos o 41 více (+124,2 %). Skokanem roku ale není, tady ho překonaly čtyři kruhy. Audi A6 má totiž v porovnání s prvním měsícem předchozího roku o 343,8 % (!), respektive 55 exemplářů více. Volva 70 a 80 zaznamenala oproti lednu 2011 vzestup o 23 aut, polepšila si tedy dvojnásobně. Mercedes-Benz E má jako jediný z Top 5 zápornou hodnotu: -13,6 % (-3 z 22). CLS se oproti tomu zvedlo o 180 %, respektive devět jednotek.

Šplhouna jsme si již odbyli, pojďme se tedy rychle podívat na opačnou statistiku. Největším loserem v kusech je Audi A7 (-9, -45 %). Jaguar XF sice ztratil polovinu, ale jeho výsledek není zrovna relevantní, neboť se propadl ze čtyř na dvě registrace.

Jak vypadá pořadí nejprodávanějších modelů s naftovými turbomotory? V lednu si noví majitelé odvezli 69 BMW s malým d na zádi (podíl (93,2 %). Audi A6 se symbolem TDI bylo 66, tedy podobných 93 %. Volvo 70/80 má podíl turbodieselů o něco menší: 87 % (40 z celkových 46). Mercedes E dosáhl na 18 aut s agregáty CDI, benzinové bylo tedy pouze jedno éčko (94,7 %). Nová generace CLS má na kontě 12 kusů s přeplňovanými vznětovými pohonnými jednotkami (85,7 %), zážehové byly dva.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v lednu 2012
KategorieOA+LUVTržní podíl ve tř.
Období1/20121/2012
BMW 57429,5%
Audi A67128,3%
Volvo S80/V70/XC704618,3%
Mercedes-Benz E197,6%
Mercedes-Benz CLS 145,6%
Audi A7114,4%
Renault LATITUDE104,0%
Hyundai GENESIS20,8%
Jaguar XF20,8%
Infiniti M10,4%
Lancia THEMA10,4%
CELKEM251100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (76)
Avatar - HitmanPB
1. 3. 2012 01:18
Re: Všichni bychaři
až na motor - ale to Si pragmaticky vysvetlil - veľká pochvala za výbavu. Všetko veľmi praktické veci. Svoje auto chápeš veľmi podobne ako ja. BMW nepotrebuje výfuk typu "roura od kamen" a podobné blbosti, aby ani v nafte nezaprelo svoje gény.
F11 je krásne auto. Keď "rozdýchaš" ošiaľ, daj recenziu - však vieš kde, rád si to prečítam.
Reagujem preto, lebo tiež som menil auto (BMW za BMW) a F11 vychádzala v tvojej výbave (ale s iným motorom) pre mňa už dosť draho a tak som prešiel na jazdenku o triedu vyššie (F01 - 750i). Pripravujem recenziu, ale potrebujem získať odstup, viac skúseností a tiež viac foto.
Tiež Ti želám veľa šťastných kilometrov bez nehody :-)
P.S. Keramik Aplication - mám to tiež - je to pekné - žene kúp pekné spodné prádlo a bude spokojná ona aj Ty, a nebude breptať - oh my detailisti >:D
1. 3. 2012 00:12
Re: Všichni bychaři
Chápu. Všechny argumenty jsou velmi racionální. Možná jsi mladší než já, takže si myslíš, že je všechno ještě před tebou, a že se dočkáš lepších zítřků. Ale čas letí, je potřeba žít dnes. A pro lásku i zariskovat. O to víc tě bude těšit.

Z jiné větve tvého příspěvku jsem pochopil, že, možná i pod vlivem dvanáctilampy v Jaguaru, budeš chtít plout v klidu a pohodě neslyšně krajinou. Ale to jde daleko líp, když ten kultivovaný, sametový, tichý motor s výrazným přebytkem výkonu pod kapotou máš. Protože když dojde opravdu na lámání chleba, tak to tam je. A je jedno, jestli plný výkonový potenciál využiješ třeba jen jednou za měsíc. Teprve potom přestaneš jančit a pluješ, pomatence, psychopaty a blázny klidně necháš, ať si jedou, vždyť jsou jich plné hřbitovy. Nejen že nepotřebuješ nic dokazovat jim, ale nepotřebuješ už nic dokazovat ani sobě. Bohatě stačí vědět, že kdyby bylo potřeba, tak ....... .

Nechci ti tím ani trochu kalit radost, naopak, užij si krásnou věc plnými doušky. Hezky pracuj, věřím, že se ti bude v podnikání dařit a alespoň máš v budoucnu třeba kam jít.
29. 2. 2012 16:46
Re: Všichni bychaři
Jen jsem pozoroval vývoj auto.cz :-) GTI jsem prodal na Slovensko za 10500 EUR, což byla moje představa. Bylo to hodně těžké loučení. :-)

Jinak moje chápání autosvěta se fakt dost změnilo, až mě to samotného docela překvapilo. Původně jsem si myslel, že si objednám Mpaket a v krásné bílé (neznám hezčí barvu pro 5er), ale pak jsem zjistil, že si chci dopřát co nejvíce pohodlí a pocitu luxusu... Fakt nevím, co se ve mě změnilo (možná to byla nedávná jízda se známým ve starým dvanáctiválcovým jagu XJ). Prostě teď si chci užívat každý kilometr a nemusím ho mít prolítnutý za "třicet sekund". Takže ext HAVANA BROWN, int kávová kůže a černý spodek. Aktivní sedadla s masáží, nastavitelná ve dvaceti směrech, HIFI professional, Navigace Professional. osmistupňový automat, black out budíky, aktivní tempomat, head up display, servomechanika na dveře, climate comfort okno apod.

Pokud bude auto.cz dělat nějaký sraz, přijedu se pochlubit :-)
29. 2. 2012 16:29
Re: Všichni bychaři
Nejdříve díky moc za přání. Ono to je těžké, já bych si mohl objednat možná i tu 550i, ale jak můžu vědět, že se mi třeba v podnikání bude dařit tak jako teď za dva nebo tři roky? Ty náklady na osmiválec jsou fakt děsivé a to se ještě nebavíme o M5, která má i úplně jinak naceněný servis. Toto auto je prostě jakoby normání kombík se spotřebou okolo sedmi litrů a se slušnou hav+pov pojistkou. BMW dává 5 let servis inclusive ke každé pětce zdarma, takže zatím nemusím řešit ani servis. Pokud navíc dostaneš slušnou cenu a můžeš si odečíst DPH, pak se fixní i variabilní náklady dostávají na úroveň dobře vybaveného superba.
Avatar - white label
29. 2. 2012 10:23
Re: Všichni bychaři
No chlape kdes byl ty dva roky? Taky mám bílé pětkové GTI s dsg a taky r.v. 2007, jen je třídveřové s xenonama na 18" Detroitech.
Co tvoje GTI, prodáváš ho, nebo necháváš?

P.S. V konfigurátoru je u 520d T nějaký M optický paket (bez příplatku!), co to je?
Jakou sis vybral barvu ext./int.?