Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v lednu 2012: Nejprodávanější luxusní automobily

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Pohled do tabulek luxusní třídy v lednu 2012 je poměrně tristní. Šest modelů v žebříčku. Z toho tři s minimálními počty a k tomu ještě poloviční propad segmentu.

Ano, celý trh v prestižní kategorii zaznamenal pokles. Zatímco před rokem našlo nové majitele 46 luxusních automobilů, letos jich bylo jen 23, tedy o přesnou polovinu méně.

Pomyslné zlato si odváží do Ingolstadtu Audi A8 za 7 registrací, ale muselo se o něj rozdělit s BMW 7. Oba konkurenti se tedy rozešli smírně s podílem 30,4 %. Mercedes S se musel spokojit s bronzovou pozicí za 6 přírůstků a 26,1 %. Zbytek je jen do počtu: na čtvrté příčce totiž najdeme kupé CL, Porsche Panamera a Volkswagen Phaeton. Všechna tato jmenovaná auta mají na svém kontě jediný nově zaregistrovaný exemplář (4,3 %). Toť tentokrát vše. Ve značkách došlo k zajímavému úkazu, neboť tři hlavní němečtí konkurenti mají shodně 30,4 % trhu, byť trojcípá hvězda s dvojicí modelů.

S loňskem můžeme srovnávat všechny soupeře z momentálně širší Top 5, respektive vlastně z celého žebříčku. Audi A8 našlo před rokem plných 15 zájemců (aktuálně -53,3 %). Na kusy má největší pád, ztratilo jich 8. Sedmičkových BMW bylo tehdy 12 u něj to znamená rovněž negativní znaménko a 41,7 % k tomu (o pět méně). Stuttgartská S-Klasse spadla o čtvrtinu, ztratila 2 auta. z osmi. Z ní odvozená třída CL má nejhlubší procentní pád (-83,3 %, -5 kusů). Panamera klesla o polovinu, v lednu 2011 se prodaly dvě. Totéž platí i o Phaetonu.

Český trh v roce 2011: Nejprodávanější luxusní automobily

Ani mezi vznětovými motory není moc co řešit. Audi A8, BMW řady 7 a Mercedes-Benz S se zážehovým motorem nezvolil nikdo. Také jediný Phaeton poháněl agregát TDI. Oproti tomu Mercedes CL i Porsche Panamera spalují v lednu výhradně benzin. CL se v naftě ani nenabízí, supersportovní fastback od Porsche sice ano, ale zatím tedy statistiky žádný neobohatil.

Luxusní třída, registrace na českém trhu v lednu 2012
KategorieOA+LUVTržní podíl ve tř.
Období1/20121/2012
Audi A8730,4%
BMW 7730,4%
Mercedes-Benz S626,1%
Mercedes-Benz CL14,3%
Porsche PANAMERA14,3%
Volkswagen PHAETON14,3%
CELKEM23100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Avatar - Bristol
29. 2. 2012 00:01
Re: je jasne ze nemecka trojica
Phaeton je na tom pořád lépe než Lexus či Jaguár... ;-) i když do muzea už patří sem tam ho někdo koupí no
28. 2. 2012 20:07
Realita nepustí ... okrajový biznis ...
Mimo zabehaných "exotov" ktoré si môžu v podstate môžu pýtať za vozidlo čo chcú (hlavne RR) ostáva tento segment skôr prestížnou záležitosťou a aspoň zarobiť na ňom dokážu len zabehané firmy. Je to taká čerešnička na torte, ktorá zlepšuje image, ale finančne to nie je príliš terno ....aspoň nie priamo ....

Je i tak zaujímavé, ako veľmi si na to manažéri automobiliek potrpia niekedy i napriek značným neúspechom ... a samozrejme tú "srandu" platia zisky s tých "obyčajných" vozidiel ...

Avatar - Hammunasakra
28. 2. 2012 19:18
Re: Chápu úbytek
PĚKNÝ odkaz :yes: :-)
Avatar - Ham.
28. 2. 2012 15:18
Re: Chápu úbytek
Ano, pro pojíždění je SUV daleko universálnější, proto je také tato kategorie stále na vzestupu.
28. 2. 2012 15:05
Re: Chápu úbytek
Ono se dneska už moc nejezdí .... U nás na ústředí (Curych) mají skoro všichni TOP včetně nejvyššího něco sportovního (hodně 911, Evo ...) - na letiště s tím dojedeš snadno a když si chceš odpočinout a trochu provětrat pavučiny v motoru, tak si uděláš výlet do Němec... Firemní káry jsou převážně BMW 5 v kombi nebo MB E v sedanu. X6 v mém okolí mají poměrně podobný osud jako tvoje - jezdí s nima manželky nebo přítelkyně .... Poslední byla výměna X6 za Panameru ...