Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v listopadu 2011: Pořadí značek

Ondřej Láník
Diskuze (110)
Hyundai postoupilo z říjnového třetího místa na listopadové druhé. Stalo se tak nejžádanější zahraniční značkou.

Na českém trhu bylo v listopadu 2011 zaregistrováno 15.228 osobních automobilů, tj. o 692 více (+4,5 %) než v listopadu 2010.

Škoda zaznamenala meziroční úbytek registrací, konkrétně bylo do provozu uvedeno 4713 škodovek a tržní podíl největší domácí značky v jedenáctém měsíci činil 29,6 %.

Listopad 2011 je zlomovým měsícem pro značku Hyundai. Poprvé se jí totiž podařilo předstihnout ostatní importované konkurenty, aniž by bylo nutno odečítat reexporty, resp. provádět další operace s oficiálními čísly. Meziročně Hyundai vyrostlo z 834 registrací na 1404 registrace, jde tedy o mohutný růst +68 %. Nejžádanějším modelem značky byl i30, kterých bylo zaregistrováno 530. Velmi pěkná čísla předvedla taky řada i20 (346 ks), ix20 (279 ks) nebo ix35 (134 ks).

Třetí místo v pořadí značek patří Volkswagenu, který vykázal 1361 registrací a meziroční růst o 40 %.

Protože se čísla Fordu propadla o 12 %, je na čtvrtém místě Renault. Velmi dobrý výsledek se povedl taky značce Kia, které k tisícovce registrací scházelo jen 36 vozů.

V bezpečné zóně TOP10 je taky Dacia se 430 registracemi, 172 z nich patří Dusteru.

Ve druhé desítce probíhá dramatický souboj menších neprémiových značek s těmi prémiovými. Nejdůležitější je asi výrazný propad značky Fiat, která meziročně ztratila přes 200 registrací.

Registrace na českém trhu, výsledky za listopad 2011
-KategorieOAOARozdílRozdílPodíl
Poř.Značka11/201111/2010[ks][%][%]
1.ŠKODA47134872-159-3,3%29,6%
2.HYUNDAI140483457068,3%8,8%
3.VOLKSWAGEN136197238940,0%8,5%
4.RENAULT12651220453,7%7,9%
5.FORD12551429-174-12,2%7,9%
6.KIA96474322129,7%6,1%
7.PEUGEOT61361030,5%3,9%
8.DACIA4303508022,9%2,7%
9.CITROËN402511-109-21,3%2,5%
10.TOYOTA373381-8-2,1%2,3%
11.OPEL35034910,3%2,2%
12.SEAT3412469538,6%2,1%
13.SUZUKI28928631,0%1,8%
14.AUDI282310-28-9,0%1,8%
15.CHEVROLET2572055225,4%1,6%
16.BMW239262-23-8,8%1,5%
16.MERCEDES-BENZ239243-4-1,6%1,5%
18.NISSAN1941623219,8%1,2%
19.FIAT173377-204-54,1%1,1%
20.MITSUBISHI149138118,0%0,9%
21.VOLVO1411281310,2%0,9%
22.HONDA122167-45-26,9%0,8%
23.SUBARU80115-35-30,4%0,5%
24.MAZDA58125-67-53,6%0,4%
25.LAND ROVER52282485,7%0,3%
26.ALFA ROMEO292727,4%0,2%
27.PORSCHE2721628,6%0,2%
28.JEEP25520400,0%0,2%
-Celkem - Jiné značky93112-19-17,0%0,6%
-Celkem15920152286924,5%100,0%

Vývoj českého trhu od počátku roku 2011

Rok 2011 už za několik týdnů končí, ale karty, které nakonec rozhodnou, jsou vlastně již rozdány. Definitivní pořadí značek se ještě může změnit, ale zásadní novinky už od prosince nečekáme.

Za jedenáct měsíců bylo u nás zaregistrováno 158.263 osobních automobilů. Loni to bylo o 4156 méně.

Lídr trhu - Škoda - drží loňský prodejní standard a tržní podíl přes 30 %. Bezmála 22 tisíc registrací z celkových 48 tisíc tvoří Octavie, Fabia si letos v ČR připsala zhruba 15 tisíc čárek.

Volkswagen si letos s Fordem zřejmě vymění pozice, Ford se bude muset spokojit s třetím místem celkového pořadí značek. Ani jedna z těchto značek se nedostane k 10% tržnímu podílu na trhu osobních aut.

Přes 10 tisíc registrací se v ČR dostaly už jen dvě značky a ani poslední měsíc v roce na tom asi nic nezmění. Řeč je o Renaultu a Hyundai. Původem korejská značka, která se v ČR cítí tak trochu doma, bude ve 12. měsíci jistě usilovat o sesazení Renaultu z třetího místa na importérských stupních vítězů.

Střední pásmo TOP10 tvoří Kia, Peugeot a Citroën, těsno pak je mezi devátým a sedmnáctým místem, kde jsou rozdíly mezi značkami minimální.

Nejvíce se propadající značky letošního roku jsou Citroën (-1013 registrací), Fiat (-1846 registrací) a dále japonské brandy ze třetí desítky: Honda (-321 ks), Mazda (-744 ks) a Subaru (-245 ks).

Registrace na českém trhu, výsledky za leden-listopad 2011
-KategorieOAOARozdílRozdílPodíl
Poř.Značka1-11/20111-11/2010[ks][%][%]
1.ŠKODA4871548788-73-0,1%30,8%
2.VOLKSWAGEN1377111920185115,5%8,7%
3.FORD1291612987-71-0,5%8,2%
4.RENAULT11196109132832,6%7,1%
5.HYUNDAI109478924202322,7%6,9%
6.KIA7860713172910,2%5,0%
7.PEUGEOT679163904016,3%4,3%
8.CITROËN48325845-1013-17,3%3,1%
9.OPEL41613143101832,4%2,6%
10.DACIA3616277284430,4%2,3%
11.TOYOTA35484402-854-19,4%2,2%
12.AUDI3374292145315,5%2,1%
13.BMW313728572809,8%2,0%
14.SEAT3042256148118,8%1,9%
15.CHEVROLET275025811696,5%1,7%
16.SUZUKI265525191365,4%1,7%
17.MERCEDES-BENZ25772579-2-0,1%1,6%
18.FIAT20883934-1846-46,9%1,3%
19.NISSAN16761741-65-3,7%1,1%
20.VOLVO151214091037,3%1,0%
21.MITSUBISHI1498108641237,9%0,9%
22.HONDA14591780-321-18,0%0,9%
23.MAZDA9561700-744-43,8%0,6%
24.SUBARU8331078-245-22,7%0,5%
25.LAND ROVER39123715465,0%0,2%
26.PORSCHE28027282,9%0,2%
27.ALFA ROMEO241249-8-3,2%0,2%
28.JEEP1941474732,0%0,1%
29.LEXUS163193-30-15,5%0,1%
30.MINI154856981,2%0,1%
31.LADA92133-41-30,8%0,1%
32.INFINITI90771316,9%0,1%
33.LANCIA80443681,8%0,1%
34.SMART75631219,0%-
35.JAGUAR68551323,6%-
36.CHRYSLER4287-45-51,7%-
37.FERRARI4057-17-29,8%-
38.BENTLEY25141178,6%-
39.SAAB2431-7-22,6%-
40.MASERATI2229-7-24,1%-
41.Ssangyong20713185,7%-
42.Dodge1449-35-71,4%-
43.Aston Martin1119-8-42,1%-
43.Cadillac118337,5%-
45.KTM4400,0%-
46.Rolls Royce412-8-66,7%-
47.Kaipan317-14-82,4%-
48.Iveco14-3-75,0%-
49.Lamborghini111-10-90,9%-
-Celkem - Jiné značky3032426125,2%0,2%
-Celkem15826315410741562,7%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (110)
Avatar - Ronault.
12. 12. 2011 23:48
Re: Vynikající HYUNDAI i30 zase vítězí!
i30 je o pořádný kus levnější, jestli je Octavia dražší oprávněně, to je jiná debata... a pokud jsi srovával ty nejlevnější - Megane generation. Focus II, Ceed, tak si evidentně na slušně vybavenou Octavku neměl, ta je i dnes pořád dost drahá a to nemluvím o základní 1,6 v Touru...
Avatar - Ronault.
12. 12. 2011 23:46
Re: Vynikající HYUNDAI i30 zase vítězí!
Tady s tebou vůbec nesouhlasím. Octa I byla postavená na podvozku Golfu III, ten nebyl špatný, ale to bylo na začátku 90. let! Octavia I s ním přišla o pár let později a vydržela neúměrně dlouho, to se taky projevilo na jejich slabostech, hlavně prostornosti vzadu, bezpečnosti atd. Octavia II je podvozkově, prostorově a celkově technicky o kus dál.
Pravda, Octavia není až tak dobrá, ale to já a ani jiní netvrdí, ale naopak se to dá říct ještě lépe, i30 není vůbec lepší než ostatní, ačkoliv to tady někteří tvrdí.
12. 12. 2011 23:41
Re: Vynikající HYUNDAI i30 zase vítězí!
Přátelé, nová Oktávka má štěstí, že se jmenuje Oktávka, protože už to dávno není ta ikona, co byla jednička, ani ve spolehlivosti, ani v jízdních vlastnostech.Ale na čechy naštěstí stačí zahrát na národní hrdost (postavenou trochu křivě) a číslo o velikosti kufru - a to kluci ve Škoda Auto vědí.
12. 12. 2011 23:38
Re: bilance
Ford Focus je co se týče kvality podvozku podle mnohých dokonce lepší než Golf - nebo se mu vyrovná. Ten nový design vnitřku je ale trochu málo konzervativní na to, aby oslovil stejně široké vrstvy jako Golf. A uvidíme, jestli dokážou ve fordu obhájit vysokou cenu - doknívám se, že kdyby ji dali o 7% níž plošně už na začátku a udělali něco s debilním systémem výbav, který se ve srovnání s VW může jít zahrabat, měl by Golf ješt lepšího konkurenta a nemuseli zas za rok přijít s plošnými slevami slevami - 20-22% až zjistěj, že je to pro lidi moc drahé a teče jim do bot.
Ecoboost je podobně jako Fiat T-Jet daleko zábavnější než TSI, jenže v tom, co se teď skloňuje nejvíc, t.j. - reálné spotřebě jsou oba skoro o litr horší než TSI. Takže to můžou jít zabalit. Těch pár mladejch kluků, co ocení výkon ve vyšších otáčkách, kdy to auto zákonitě žere i trávu okolo silnice, výrobce nespasí. Takže zase povedou "geniálně nudní" VW. To je můj názor. Ještě , že tu jsou ti korejci, aspoň, nějaká protiváha - ti jsou naštěstí taky dostatečně konzervativní.
Avatar - Nerez
9. 12. 2011 16:44
Re: Vynikající HYUNDAI i30 zase vítězí!
Korejská modla. Tyhle dvě slova snad ani nepatří do jedné věty >:D