Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v listopadu 2012: Pořadí modelů a značek

Podzim nezastihl český trh s novými auty v nejlepší kondici. Z první desítky vzrostl jen Citroën, Volkswagen stagnuje a ostatní jsou v minusu.
Zpět na článek
10. 12. 2012 15:06
10. 12. 2012 15:11
10. 12. 2012 15:16
10. 12. 2012 15:34
10. 12. 2012 17:01
10. 12. 2012 19:30
10. 12. 2012 17:13
10. 12. 2012 17:14
10. 12. 2012 18:33
10. 12. 2012 18:46
10. 12. 2012 19:35
10. 12. 2012 19:57
10. 12. 2012 20:14
10. 12. 2012 21:09
11. 12. 2012 06:57
10. 12. 2012 22:52
10. 12. 2012 23:10
11. 12. 2012 07:02
11. 12. 2012 07:59
11. 12. 2012 11:15
Avatar - kari.laz
10. 12. 2012 15:01
Slušný poklesy
Koukám, že to jsou celkem slušný poklesy až na výjimky.
Rapidu se zatím moc nedaří, ale jak už jsem dneska jednou psal v jiné diskuzi, když Octavia CZ edition s 1,2TSI 77KW včetně klimy byla za 334900, tak je nesmysl ve stejné konfiguraci kupovat Rapida za 324900. Ale CZ edition už do výroby zadat nejde, jen skladovky, tak uvidíme, co se s prodeji Rapida stane v následujících měsících.
JistÉ je to, že by měl jít s cenou o něco níže. V poslední době se vyskytlo hodně aut s hodně lákavou cenovkou a to i auta, která nejsou lowend. Takže rapid se najednou zase tak lákavý nezdá.
Rozbalit vlákno
38
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 15:57
Re: Slušný poklesy
Najednou? A kdy se tedy lakavym byti zdal? :-O
10. 12. 2012 17:13
Re: Slušný poklesy
Buď v klidu, tady se jenom čeká na novou oktávku...
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 17:23
Re: Slušný poklesy
Tos zrejme spatne zaradil. Rapid me nechava naprosto klidnym. Kazdopdane uz od predstaveni ceniku je jeasne, ze za soucasnych podminek to koupi jen fanaticky fanda znacky nebo nekdo, kdo neumi pocitat.
10. 12. 2012 17:26
Re: Slušný poklesy
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Blue Sun
10. 12. 2012 17:45
Re: Slušný poklesy
Samozřejmě, dokud dobíhá současná Octavia II, nebude Rapid mít zrovna veselou pozici. S třetí generací ovšem půjde cena Octavie nahoru a Rapid si už svůj prostor najde.
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 18:05
Re: Slušný poklesy
Rapid a Octavia nejsou jedine volby. V kontextu konkurence Rapid ted nedava smysl. Vubec zadny. Cena musi dolu a to vyrazne... :-!
10. 12. 2012 18:12
Re: Slušný poklesy
Vidíš a já bych řekl že to bude naopak, jakmile bude O3, Rapid půjde nahoru. U nás určitě. A nějací frantíci půjdou do kytek.
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 18:16
Re: Slušný poklesy
Naivko... >:D
10. 12. 2012 18:17
Re: Slušný poklesy
No, naivní jsi asi ty, znáš náš trh. Rapid má předem vyhráno.
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 18:22
Re: Slušný poklesy
Pitrysi, za soucasne ceny urcite ne, na to muzes vsadit boty. Zeptej se nejakeho prodejce, treba Xawiera, lepe vsak fyzicky v nejakem autosalonu. Ceny Rapida jsou k smichu.
Fanatiku do Skody tady zase tolik neni a vetsina tech co neumi pocitat, nema na nove auto....
10. 12. 2012 18:27
Re: Slušný poklesy
No, to ukáže čas. Teď ovšem fakt nemá šanci, dokud je tu stará oktávka tak je volba jasná. Otázka ovšem je, kam by měl Rapid s cenou jít. Máš nějakou ideu?
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 18:30
Re: Slušný poklesy
Podivej se na konkurenci, tak presne tam musi. Tady jsme ve vodach low-endu, ani u nas si nemuze dovolit byt drazsi o vic nez 10-15 tis. nez srovnatelne modely jinych vyrobcu.
10. 12. 2012 18:49
Re: Slušný poklesy
Nesrovnávej to s těmi novými frantíky, ti akorát použili skoro dumpingové ceny, protože jsou na huntě. Ale čekal jsem nějaké číslo..... A nezapomeň, kde začíná Fábie.
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 19:50
Re: Slušný poklesy
Cislo mas vys - max 10-15 vys nez podobne vybavena konkurence. :-!
10. 12. 2012 20:00
Re: Slušný poklesy
Vidím, že z tebe nic nevymáčknu, tak mi teda řekni tu konkurenci, to víš, nemám přehled...
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 20:48
Re: Slušný poklesy
Opravdu ti sem nehodlam postovat odkazy na ceniky. To snad uz zvladnes sam i ty...
Avatar - Choochoo
10. 12. 2012 22:26
Re: Slušný poklesy
S tim Rapidem je to slusna perla >:D
Avatar - grifith
10. 12. 2012 18:25
Re: Slušný poklesy
dnešní článek na iDnes vyvrací i tuto variantu, že by OIII musela být nutně o tolik dražší... [odkaz]
Zatím to může být jen novinářská kachna a spekulace, třeba to ovšem bude pravda a Rapid bude muset s cenou něco udělat :-)
10. 12. 2012 18:16
Re: Slušný poklesy
Nějaká divná reakce. Když jsem psal, že se čeká na novou oktávku, nezmiňoval jsem se jestli tě nechává klidným to nebo ono....nevidím souvislost.
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 18:20
Re: Slušný poklesy
No jo, to je pak spatny kdyz neudrzis myslenku a o dve reakce pozdeji uz nevis, co jsi psal vys... 8-s :no:
10. 12. 2012 18:25
Re: Slušný poklesy
Ta o které se bavíme byla první bohužel.....
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 18:27
Re: Slušný poklesy
No a...???
10. 12. 2012 18:47
Re: Slušný poklesy
Ty mě bavíš, pred mou první reakcí už žádná má není....
10. 12. 2012 19:35
Re: Slušný poklesy
Nemá cenu se tímhle koktalem dohadovat. Soudnej člověk si udělá obrázek, jestli mně něco nechává klidným nebo mně to dokonce nezajímá, tak o tom nenapráskám řadu nesmyslných příspěvků.....

Jinak si myslím, že Rapid stojí kolik stojí, aby se vyprodaly skladovky. Jakmile budou pryč, bude tady cena nové Oktávky, která bude výš, navíc se tak nějak pořád "naznačuje", že bude větší, vybavenější a tedy i - dražší. Cena Rapida se srovná, až na trhu nebudou OII a až se (z opačné strany) začne čekat na novou Fábii.

Jinak je docela pozoruhodný fakt, že příchod zimy se hlásí zvýšenými nákupy SUVéček- ty nárusty Yetiho, ale předevšímTiguanu mně začínají poněkud připomínat Rakousko :-)
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 19:51
Re: Slušný poklesy
Berane, koukam, ze sis nasel soberovneho partaka... :yes:
10. 12. 2012 19:53
Re: Slušný poklesy
Vidíš to vidíš Berane, to máš za to, že se bavíš s b.l.b.e.m...
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 19:57
Re: Slušný poklesy
Ocenuji tvoji sebekritiku... :yes:
10. 12. 2012 20:03
Re: Slušný poklesy
Jasně jsem tam pojmenoval ty, koho se to týká a koho ne. Ale ty jsi to opět nepochopil....
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 20:05
Re: Slušný poklesy
Ano, jasne jsi sice pojmenoval s kym se Beran bavi, pouze sis ve sve prostoduchosti nevsiml, ze Beran se bavi s tebou... >:-[]

Kouzlo nechteneho... :yes:
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 19:44
Re: Slušný poklesy
17:13, 18:12, 18:16 8-s :no:
10. 12. 2012 19:52
Re: Slušný poklesy
Ano, 17:13 byla ta první o které se celou dobu bavím. Konečně pochopil i Kaktus.
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 19:55
Re: Slušný poklesy
>:D >:D >:D No vzdyt jo, ty trumpeto - o dve pozdeji, cili v 18:16 si nepamatujes, co jsi psal v te prvni v 17:13.
O tom cely cas pisu. Ty neumis napocitat do dvou, nebo jsou pro tebe moc slozite ty casy?
10. 12. 2012 20:02
Re: Slušný poklesy
Ne to nemá cenu, vem si prášek. Domluvil jsem, howgh.
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 20:11
Re: Slušný poklesy
Kajo, nic si z toho nedelej, ze ti pocitani nejde. Ja to zase mozna neumim tak dobre jako ty s lopatou ci krumpacem... ;-)
10. 12. 2012 20:28
Re: Slušný poklesy
Řekl jsem sice domluvil jsem ale taky je nutno podotknout, zloděj volá - chyťte zloděje. No a že by se auta dělaly krumpáčem...?
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 20:47
Re: Slušný poklesy
Takze bouchas Hyundaie u pasu...

Klidne si nahrad krumpac kladivem ci hasakem...
10. 12. 2012 21:49
Re: Slušný poklesy
Bože ty jsi imb.ecil, pochybuju, že ty vůbec nejakou práci máš, kdo by tě zaměstnal... Ale spíš tě ještě odhaduju na školní věk podle úrovně.
Avatar - Katikakus
11. 12. 2012 07:05
Re: Slušný poklesy
Mozna jsem podle tebe to, cos napsal, ale pocitat umim. Narozdil od tebe... :-!
10. 12. 2012 15:06
Rapidní vejbuch
Tak výsledky z prvního měsíce prodeje Rapidu bez podílu "povinných" odběrů dealerů hovoří jasnou řečí - 146 prodaných kusů v celé ČR a 20. místo v hitparádě modelů asi nesplnilo očekávání výrobce. Třeba si teď konečně uvědomí, že Češi nejsou žádní automobiloví negramoti, ba blbci :-! Při současných, naprosto absurdních cenách Rapidu to ani jinak dopadnout nemohlo :no:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - STi 2008
10. 12. 2012 17:12
Re: Rapidní vejbuch
Nooo, i já bych řekl, že počet zaregistrovaných rapidů odpovídá počtu dealerů v ČR. uvidíme dále, na hodnocení je moc brzo. ale.... je to drahé!
10. 12. 2012 17:22
Re: Rapidní vejbuch
Jen kdyby ještě autor vysvětlil, co je to "vejbuch".....
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 17:26
Re: Rapidní vejbuch
Na to se zeptej kolegy GTI...
10. 12. 2012 17:52
Re: Rapidní vejbuch
Mi připadla jeho čeština v poho....
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 18:15
Re: Rapidní vejbuch
"Petistovka bude vejbuch tisicileti" je pamatna veta onoho pana... >:-[]
10. 12. 2012 18:19
Re: Rapidní vejbuch
No možná, jeho příspěvky tak často nečtu, jsou moc dlouhé :-) asi brácha Toppera
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 18:23
Re: Rapidní vejbuch
Ty radeji obrazky, vid? To uz jsem za tu dobu, co se tady vyskytujes, poznal... ;-)
10. 12. 2012 19:16
Re: Rapidní vejbuch
No já už jsem taky pár tvých příspěvků přečetl a sám se sobě divím, že na ty tvé reaguju. I když ty jsi vlastně reagoval na mě....
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 19:48
Re: Rapidní vejbuch
Ano kdyz si projdu tuto diskusi tak jako prvni jsem v 17:13 reagoval ja na tebe, vid? Jinak se citis v poradku? 8-s :no:
10. 12. 2012 21:52
Re: Rapidní vejbuch
Jo, v 17:23 na můj ze 17:13. Už běž spát, snad se z toho vyspíš...
Avatar - Katikakus
11. 12. 2012 09:28
Re: Rapidní vejbuch
Svata prostoto! V tech 17:13 si reagoval na koho, ty chytraku? Na me!
10. 12. 2012 22:56
Re: Rapidní vejbuch
Líbí se mě, jakej máš stále z GTIho těžkej mindrák. Ať ti pod tím stromečkem nelupne v tý tvojí bedně, i když se z mojí rady budeš snažit vykrucovat stále stejnejma oduševnělejma pindama ;-) Papa
Avatar - Katikakus
11. 12. 2012 06:30
Re: Rapidní vejbuch
Neupadl jsi na hlavicku, naftaku? Ac s nim casto nesouhlasim, priznat mu autorstvi zde proslulych vyroku mi nedela problem.

Priste prosim pockej s reakci dokud nevystrizlivis. 8-s :no:
Avatar - Choochoo
10. 12. 2012 20:29
Re: Rapidní vejbuch
skodovacky vejbuch jaky CR nevidela ;-)
rijen 274ks
listopad 146ks
Zatim asi Octavce moc zakazniky nebere ;-)
Avatar - fOE
10. 12. 2012 15:11
MB pred Audi a BMW
je pekne videt ze aspon sporadicky se MB dokaze v CR dostat pred BMW a Audi. Skoda (za me) nepovedeneho Ecka. Byt E tim cim ma byt a sice spolu s C tahounem prodeju, urcite by MB zavital na prvni pricku casteji.
Rozbalit vlákno
3
10. 12. 2012 17:39
Re: MB pred Audi a BMW
Podle toho jak vypadají muly na silních pro FL E-klasse, tak to vypadá že se ponaučili a bude to orpavdu pěkný kus MB.

Myslím, že se to pak dost zvedne:)
10. 12. 2012 21:49
Re: MB pred Audi a BMW
:yes:
10. 12. 2012 21:51
Re: MB pred Audi a BMW
Teď mu zatím pomáhá hlavně ML ..No uvidíme,jak se éčko vyšvihne.
Avatar - mango
10. 12. 2012 15:16
i30, CEE´D
:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
8
10. 12. 2012 15:34
Re: i30, CEE´D
:no: :no: :no: :'-( pryč s tima autama nadobro :(/
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 15:58
Re: i30, CEE´D
Zkus to rozepsat, soudruhu - nejake duvody a tak...

Nejake zakazovani a omezovani vyberu uz se tady pres dvacet let nenosi... 8-s :no:
10. 12. 2012 17:01
Re: i30, CEE´D
také nevím, co vadí uživateli Paulie88.. i30 a Ceed už je úplně jiná liga než byla.. a pouze někdo kdo to moc nesleduje a zamrzl v době před 5-6 lety může toto tvrdit.
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 17:24
Re: i30, CEE´D
Hlavne obe automobilky zamestnavaji nekolik tisic lidi tady i na Slovensku.

Podle profilu tech 88 neni rok narozeni, na zaklade prispevku bych tedy tipoval hodnotu IQ... >:-[]
Avatar - Snooob
10. 12. 2012 19:30
Re: i30, CEE´D
88? skôr by som tipoval že je nácik a jeho príspevky ma utvrdzujú...
10. 12. 2012 23:26
Re: i30, CEE´D
Prostituce u nás a na Slovensku taky "zaměstnává" několik tisíc lidí a přesto se ji raději vyhnu stejně jako korejskýmu koncernu...
Avatar - Katikakus
11. 12. 2012 06:50
Re: i30, CEE´D
To je tva svobodna volba, o tom prave pisu...
Avatar - STi 2008
10. 12. 2012 17:13
Re: i30, CEE´D
A jinak v pohodě, stolice dobrá ? >:D
Avatar - Well-being
10. 12. 2012 17:01
Nic proti Rapidovi,
je to fešné a povedené auto, ale docela by mě zajímala psychologická studie těch 146ti zákazníků, kteří si takto předražené auto koupili.
Rozbalit vlákno
7
10. 12. 2012 17:16
Re: Nic proti Rapidovi,
Teď to nekupují obyčejní lidi ale pouze dealeři aby měli předváděčky a skladovky do zásoby. A pokud nevezmeš skladovku tak je na to celkem slušná čekačka, takže první objednáne vozy budou lidem dodány tak ůnor - březen.
10. 12. 2012 17:29
Re: Nic proti Rapidovi,
Co mám já informace od dealerů, tak předváděcí vozy si prodejci pořizovali už v říjnu, teď už jde skutečně o běžně prodaná auta a těch opravdu moc není. Mluvil jsem celkem se třemi známými dealery a všichni mluvili stejně - cena Rapidu je pro běžné lidi naprosto šokující a zcela nepřijatelná. Prý typická situace - potenciální zákazník se sveze s předváděcím Rapidem 1.2 TSI a říká prodejci: "tak toto je ta verze za 290 000 Kč, to je tedy dost drahé a ten interiér přitom vypadá hrozně lacině!" A rozpačitá odpověď prodejce - nikoliv pane, to auto, co jste řídil stojí s příplatky 410 000 Kč, ale mohu vám slevit na 390 000 Kč" "Cože?! Vy jste se asi zbláznil, víte kolik stojí (a následuje odkaz na akční cenu Octavie či konkurenční model s bohatou standardní výbavou)! Cituji tak, jak jsem slyšel...
Avatar - JanMarx
10. 12. 2012 17:46
Re: Nic proti Rapidovi,
Svatá pravda, teď sem si pro * udělal ten jejich online konfigurátor a s motorem 1,2 TSI 77KW a druhým stupňem výbavy byla cena 375.000,- a to je teda mazec, to bych musel být asi hodně mimo ....... ;-\
Za to si teď kamarád koupil hodně slušný Nissan Qashqai třeba ......
Nebo takové I30 kombi za 345.000,-
Nevím, s takovou cenou to asi díru do světa neudělá, stejně jako Citigo
10. 12. 2012 19:42
Re: Nic proti Rapidovi,
Teda vidim 350k a s novýma "extra" paketama je to auto sevšim co bych od auta chtěl. Je to moc? Není to málo ale je vidět, že rači přidaj výbavu než jít cenou dolu. Ale co spíš mě bude zajímat, cena budoucího sportbacku nebo jak se to píše >:D
Jinak počet prodanejch kusů bude zajímavý asi za prosinec, protože objednané vozy se začali předávat nedávno.
Avatar - Katikakus
10. 12. 2012 18:18
Re: Nic proti Rapidovi,
Je to tak, u prodejcu ceny Rapida vyvolaly doslova zdeseni. Pujdou dolu - Rapidne...
Avatar - Choochoo
10. 12. 2012 22:28
Re: Nic proti Rapidovi,
Ty si neslysel pitryse, pujdou nahoru >:-[] >:D
Avatar - grifith
10. 12. 2012 17:51
Re: Nic proti Rapidovi,
Nehnal bych to do krajnosti jako ty, auto si člověk koupí jaké sám nejlíp uzná. Když na to dotyční mají, tak proč je nenechat. Ale v listopadu se naplno projevil zde mnohokrát poznamenaný fakt, že Škodovka s ceníkem Rapidu šlápl opravdu mimo.... mimo možnosti běžného českého zákazníka, který plánuje pořízení Škody. Pro větší konkurenční boj doufejme, že se Škoda brzo probudí. :-|
10. 12. 2012 17:14
Reexporty
Docela by mne zajimalo, jestli VW zase rozjel reexporty a nebo to zde opravdu prodal....
Rozbalit vlákno
0
10. 12. 2012 17:56
Je to s podivem, ale chybný to tah Boleslavy....
Tak u Rapidu je potřeba počkat, ale už teď je nad slunce jasné, že ta vnitřní "levnost" se prostě nepovedla.To byl chybný tah....ceny půjdou dolů, tedy budou muset.Ono se s tím asi i počitá, ale tak či onak, ta levnost vnitřku bude Rapid ZBYTEČNĚ limitovat.Velká chyba z Boleslavy, což se moc často nestává, imho to nestálo za tu úpravu.Nuž já si myslím že s tím něco v budoucnu provedou.Taky beru v potaz, že chtějí doprodat O2 na pohodu.Také je zarážející, kolik aut rok starých z MB mají delaeři na dvorku a za jaké ceny.To může koupit je totální blázen...přesto drží cenu.Tož uvidíme...GTIho chvalozpěv bude muset ještě vyčkat, ale ono to přijde. ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
10. 12. 2012 19:23
Re: Je to s podivem, ale chybný to tah Boleslavy....
Vnitřní levnost je záměr, tak to mělo být. Někdo raděj oželí měkčené plasty a vezme výbornou bezpečnost. Jak už tu zaznělo mnohokrát, problém pro Rapida jsou podobně drahá auta od konkurence i z vlastní stáje, Octavie ztrácí snad pouze v již zmiňované bezpečnosti.
Avatar - 3_diamanty
10. 12. 2012 18:33
H/K
vyzera to opat na uspesny rok :yes: :yes: :yes: ktoze vie kolky je to uz v rade?
Rozbalit vlákno
9
10. 12. 2012 18:46
Re: H/K
Koukám ty musíš mít akcií. >:D Hlavně neplať z dividend daně, prej se to nemusí. >:D
10. 12. 2012 19:35
Re: H/K
Já bych spíše řekl, "kolky" rok uz na to čekáme...
Avatar - Typhoon
10. 12. 2012 19:57
Re: H/K
Nevíte někdo, co se stalo s Kia Rio? Nikde ji tu v tabulce nevidím, vyrábí se ještě vůbec?
Avatar - Typhoon
10. 12. 2012 21:09
Re: H/K
Dělal jsem si legraci, vím, že se ještě vyrábí, akorát se příliš neprodává.
Chudák Topper... 8-s
Avatar - Katikakus
11. 12. 2012 06:57
Re: H/K
Prave proto jsem ti dal odkaz na tento clanek - "...průběžným procentním skokanem v malých vozech vyhlašujeme jednoznačně Rio od Kie. Od začátku roku si našlo 1.294 klientů (+117,8 %). Před třinácti měsíci mělo na kontě přitom pouze 594 aut druhé i třetí generace. Stoprocentní a větší zisk už nikdo další nemá."

Ono se prodava a vyrazne lepe nez pred rokem - roste nejrychleji v cele tride.
Topper at jindy blaboli co chce, rozumny clovek na nej vubec nebude reagovat, ale tady ma pravdu. ;-)
10. 12. 2012 22:52
Re: H/K
Člověče (nelichotím ti tím až moc, doufám), ta tvoje tupost je skutečně až fascinující, seš tak neuvěřitelně blbej, nebo to jenom hraješ?

Pokud to hraješ, seš setsakra nevyužitej talent (máš šanci - Viewegovi praskla céva...), pokud ne, doporučuji odejít na WC, vlízt do mísy a spláchnout. Svět bude zase o krapáček lepší.
10. 12. 2012 23:10
Re: H/K
Hele, nech ho, čemu by se ten svět smál?!
Avatar - Katikakus
11. 12. 2012 07:02
Re: H/K
Vy dva "yntelektualove" jste se opravdu hledali a koukam, ze nasli. Jeste vam tady chybi kari.laz. Jen tak dal, kluci... >:-[]
10. 12. 2012 21:02
Rapid je mimo reality ..
V kategórii Rapidu je na prvom mieste cena a to už žiadny škrabky neovplyvnia ....

Ak Peugeot začína na 8 500 eúrách, tak každý "sociálny" zákazník by musel byť padnutý na hlavu, keby čo i len išiel pozrieť Rapid s cenovkou od 11 100 eúr ....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
11. 12. 2012 07:59
.
jsem zvědav, kolik aut z těchto prodejů šlo na export, přes tisíc aut loni přiznal ford a vw
Rozbalit vlákno
0
11. 12. 2012 11:15
Co nové toledo?
Prodalo se vůbec nějaké?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
12. 12. 2012 20:35
Re: Co nové toledo?
Ne, žádný blázen se nenašel >:D