Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v pololetí 2018: Tohle jsou ty nejprodávanější modely v jednotlivých segmentech

Nejprodávanějším autem na českém trhu zůstává Škoda Octavia, která si meziročně ještě polepšila. Registrace druhé Fabie naopak klesají.
Zpět na článek
10. 7. 2018 08:15
10. 7. 2018 09:01
10. 7. 2018 13:31
10. 7. 2018 13:44
10. 7. 2018 08:43
10. 7. 2018 08:52
10. 7. 2018 15:37
10. 7. 2018 19:37
10. 7. 2018 19:49
10. 7. 2018 20:02
10. 7. 2018 20:16
12. 7. 2018 12:43
11. 7. 2018 11:26
Avatar - bystron
10. 7. 2018 08:15
gratulace
Gratulace pro Škodu Octavia :-) :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rokyta.p
10. 7. 2018 09:01
Re: gratulace
to je klasika, za mě: Mustang :yes: S-klasse :yes: Koroq + Kodiaq :yes:
Avatar - twistedTSD
10. 7. 2018 10:48
Re: gratulace
Za mě opět Ignis a Corolla. :yes: V prvním případě ukázkové najití mezery na trhu, ve druhém velké překvapení.
Avatar - Hittman
10. 7. 2018 13:31
Re: gratulace
Za mne Insignia :yes:
10. 7. 2018 13:44
Re: gratulace
ale to najití by ti neprešlo ani u čobolov
10. 7. 2018 08:28
soused z boleslavi
jak malinky je hnujdaj, co jen kyda hnuj??
Rozbalit vlákno
3
10. 7. 2018 09:30
Re: soused z boleslavi
Sikme H klesa uz x-te obdobi, kydat je zbytecne. To se prvni vsem nabizel Herbalife, pak Emway pak prosivane deky, pak prekupnik elektriny z pateho kolena, pan sikme Houno z Nosovic. Zivot jde dal. Pokud se v tom nekdo nasel, tak mu to samozrejme neberu.
Avatar - _Karel_
10. 7. 2018 13:01
Re: soused z boleslavi
Tak malinký, že prodává víc i30 než VW golfů.
10. 7. 2018 14:45
Re: soused z boleslavi
To že je Hyundai malinkej je opravdu vtipný.A ještě vtipnější je pokud se srovná se sousedem z Boleslavi..ale to už by asi bylo na jiný téma :-)
Avatar - Blue Sun
10. 7. 2018 08:43
Takže
obvyklé události v mezích běžných výkyvů.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
10. 7. 2018 08:52
Stredná trieda
Vcelku ma prekvapili predaje v strednej triede. Samozrejme nie Superb a Passat, ale tretie miesto Arteonu. Predsalen je to dosť drahý kríženec Passatu a Superbu, nečakal som, že za tie prémiové ceny sa ich predá až toľko. Kdežto porovnateľne pekná Insignia za super ceny je až piata, pri takto vydarenej novinke za super ceny by som čakal jasné tretie miesto. :-O
Rozbalit vlákno
43
Avatar - Blue Sun
10. 7. 2018 09:01
Re: Stredná trieda
Firemní politika křížená nepříliš dobrou pověstí minulé Insignie a podtržená prodejem Opelu PSA... Předsudky dělají v naší zemi příliš mnoho.
10. 7. 2018 09:31
Re: Stredná trieda
Částečně tomu možná může lehce nahrávat i fakt, že to auto stojí za starou belu?
Avatar - iudex
10. 7. 2018 09:56
Re: Stredná trieda
Asi si v Insignii nešiel, keď toto píšeš. Auto patrí do širšej špičky triedy, v niečom je lepšie ako Superb či Passat (napr. komfort jazdy, utlmenie) v niečom slabšie (napr. dynamika v pomere k výkonu motorov), každopádne je to solídne auto. K tomu výborne vyzerá a hlavne je za super ceny; práve preto nerozumiem, že sa nepredáva lepšie. Ako 5. miesto nie je zlé, ale má na viac.
Avatar - Blue Sun
10. 7. 2018 10:09
Re: Stredná trieda
Od škodováckého fanatika nečekej rozumný názor na jiné modely.
10. 7. 2018 10:22
Re: Stredná trieda
Nemyslim si, že by byl iudex zrovna škodováckej fanatik..
Avatar - Emel
10. 7. 2018 10:26
Re: Stredná trieda
On je hlavně vidět ten brutální rozdíl mezi 1-2-3, #3 je na 10% #1... to je prostě úplně jiná disciplína.

Jo, Insignia by se měla prodávat líp, v tradiční naftě bude nejspíš obecně lepší volba než Superb... ale zas je před Mondeem, modely jako třeba Talisman jsou úplně mimo...

Zajímavější jsou evropská čísla, tam je Insi s 34t aspoň ve stejných řádech jako Superb s 40t (a i40 je mimo top 100). [odkaz]
Avatar - Hittman
10. 7. 2018 13:34
Re: Stredná trieda
Mohu potvrdit, na den jsem ji měl (400 km ujeto), teď mám bohužel Sup a lituji toho každý den... :-( :-( :-(
10. 7. 2018 10:02
Re: Stredná trieda
Touto optikou by Insi měla být horší než i40. Čtyřicítku naopak beru jako jeden z nejhorších modelů na trhu. Nijak nevyčníval vyjma některých nekonkurenceschopných modelů už při představení a teď to bude ještě horší.

Insignia je zatím v ČR nedoceněné auto, nic nedělá vyloženě špatně a spoustu důležitých věcí lépe než konkurence.
Avatar - iudex
10. 7. 2018 10:10
Re: Stredná trieda
Presne tá i40 mi napadla tiež. Zrejme jedno z najhorších áut v triede, ale český Hyundai to tak silne tlačí, len aby sa počtami trochu priblížil Škode, dáva zľavy na už tak relatívne nízke ceny, takže pochopiteľne pri tých cenách sa mnohí chytia. Okrem ceny ale to auto nevie ponúknuť nič. Kdežto Insi je objektívne aj dobré auto, naviac oproti i40 je to krásavec.
Ale opakujem, najviac ma prekvapuje Arteon, ktorý sa aj pri tých vysokých cenách predáva nečakane.
10. 7. 2018 11:23
Re: Stredná trieda
teraz len tak strelím a možno úlne vedľa, ale nedá mi. Na mňa insi pôsobí strašne nenápadne ako šedá myška, chýba jej wau efekt ako má arteon, preto je možné, že sa k nej prehryzú len ľudia v obraze, ale takých je menšina. Samozrejme problém môže byť inde, ten pocit z insi mám vždy, keď ju uvidím. Môže to byť horúci kandidát na "nedocenené" auto, ktoré zabije nejaká banalita. Dobre si pamätám juchanie aj tu na webe o kráse. Nehovorím, že to nie je pekné auto, ale chýba mu ten hook, ako hovoríme my slováci.
Avatar - Emel
10. 7. 2018 11:40
Re: Stredná trieda
Problém má trošku kombík, což je v Evropě nadpoloviční většina, Insi zatím v kombíku moc nevídám. Liftback je podle mě super, rozhodně širší špička třídy - za mě spolu s Mazdou a Superbem, teď nově zřejmě i 508.

Ok, Arteon taky nevypadá špatně, proti Passatu ten hook má, jen je potřeba vybrat výraznější barvu a vyhnout se černým kolům. Ale Insi je pro mě stejný level, předek se mi líbí víc u Insi, zadek má asi trošku hezčí Arteon.
Avatar - iudex
10. 7. 2018 11:40
Re: Stredná trieda
Tak áno, Arteon pôsobí ešte o niečo zaujímavejšie (najmä v promo žltej), ale inak je pre mňa Insignia jedno z najkrajších áut v triede, rovnako vydarený exteriér ako Superb, ale nie tak opozeraný a oproti Passatu je rozhodne krajšia/zaujímavejšia. Samozrejme je citlivá na konfiguráciu, v šedej na 16kach vyzerá nezaujímavo, v červenej s OPC line na 20kach je to nádhera.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - _Karel_
10. 7. 2018 13:06
Re: Stredná trieda
Souhlas, krátká Insi v dobré konfiguraci je jedno z nejhezčích aut třídy (za mě rozhodně před Superbem), oproti tomu kombík je pro mě naprostá katastrofa a jedno neošklivějších kombi.
Můj odhad prozatimního neúspěchu Insi je setrvačnost kupců.
Avatar - iudex
10. 7. 2018 15:40
Re: Stredná trieda
U mňa je Superb a Insignia dizajnová remíza, ako píše wl, Sup v Sportline a peknej farbe je stále parádny. A rovnako tak pekne nakonkfigurovaná Insignia, ktorá má ale oproti Supu tú výhodu, že nie je okukaná ako Škoda.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - white label
10. 7. 2018 19:01
Re: Stredná trieda
Ten tvůj odkaz na Insi přesně odpovídá tomu co jsem psal:
"...na mě je celkově ten design moc kulatý a auto působí opticky těžce..."
Jakoby to auto ten ("těžký") zadek za sebou vleklo/tahalo.
Avatar - Emel
10. 7. 2018 19:16
Re: Stredná trieda
U mě v liftu taky, kdybych akceptoval sedan, tak by se mi ve finále asi nejvíc líbila ta Mazda... tak daleko jsem ale zatím nedošel :-) . Kombík je šestka pořád hezká, tam je to +- remis se Superbem, kde zvládli líp ten zadek.
Avatar - white label
10. 7. 2018 13:31
Re: Stredná trieda
Tahle konfigurace je O.K., ale když vedle toho postavím Superb v červené Velvet na 19" Vega, tak ten (za mě) vypadá líp. Insi má nehezky dlouhý přední převis a celkově je ten předek (vzhledem k tomu, že končí na R4) nějaký příliš protáhlý a na mě je celkově ten design moc kulatý a auto působí opticky těžce (tím spíš v kombíku). Designově má Insi asi nejblíž k Ma6, ale hezčí, než Ma6, (podle mě) není.
Superbů III člověk potkává denně spousty, ale přesto to auto opticky vypadá velmi dobře, dokonce nejen v rámci mainstreamu (exterier).
[odkaz]
Avatar - Emel
10. 7. 2018 14:28
Re: Stredná trieda
Já tu černou sportline masku moc nemusím, víc se mi líbí klasická s rámečkem... takhle je ta černá maska na můj vkus už moc agresivní. Kola jsou hezký, barva taky :-)
Avatar - white label
10. 7. 2018 15:16
Re: Stredná trieda
Jo, ta klasická maska vypadá dobře. Ta móda "black linu" přišla do mainstreamu z prémie, ne každému autu a ne ke každé barvě to sedí. Třeba i červené SQ7 sedí víc hliníkové doplňky, než černé.
[odkaz]
[odkaz]
10. 7. 2018 18:07
Re: Stredná trieda
V sobotu jsem potkal Supa v citronove metalize a spadla mi celist, jak skvele vypadal.
Avatar - _Karel_
10. 7. 2018 18:11
Re: Stredná trieda
Co to mohlo být za barvu? Žlutou v konfigurátoru nevidím.
Avatar - Emel
10. 7. 2018 18:15
Re: Stredná trieda
Je ta Sportline žlutá. .. ale ta se mi právě s tou černou maskou a kolama v reálu moc nelíbí
Avatar - _Karel_
10. 7. 2018 18:50
Re: Stredná trieda
Tak z dračí kůže taky nejsem nijak odvázanej. Na bavorácích se mi líbí víc.
Avatar - white label
10. 7. 2018 19:06
Re: Stredná trieda
Dračí kůže není úplně špatná (na BMW se mi víc nelíbí), ale ta červená Velvet je naživo lepší.
Avatar - _Karel_
10. 7. 2018 19:12
Re: Stredná trieda
Jo, Velvet se mi líbí. Taky ji mám. ;-)
Avatar - woody-alien
10. 7. 2018 20:55
Re: Stredná trieda
No tak vida, i na tom tvým modelu se dá najít něco dobrýho... >:-[] ;-)
Avatar - _Karel_
10. 7. 2018 21:05
Re: Stredná trieda
No barva a kola ze Superbu nemůžou vyvážit vysoké těžiště, spotřebu, cenu, ošklivost a podlehnutí módě. >:D
10. 7. 2018 12:14
Re: Stredná trieda
i40 jde koupit vybavená (chybí jen xenony, navi a korejská kůže) za 495k CZK s DPH cash anebo pronajmout na operák za 7 000 CZK měsíčně (full service + pneu, 20k ročně/36 měsíců).
V tom je zakopanej pes, i40 cenově bojuje proti konkurenci o třídu až třídu a půl níž, to pak i motyka spustí.
10. 7. 2018 12:47
Re: Stredná trieda
Přesně tak, i40 je neuvěřitelná odpornost, navíc podmotorizovaná a s nic moc jízdními vlastnostmi. Nechtěl bych to ani zadarmo (tedy pokud bych to nesměl podat a musel v tom jezdit >:-[]
10. 7. 2018 21:45
Re: Stredná trieda
Dosť divné keď sa na podmotorizovanosť i40 sťažuje majiteľ 1,4tsi :-(
11. 7. 2018 06:56
Re: Stredná trieda
A kolik jsi toho v té podmotorizované I40 najezdil, skopová hlavo? Nejspíš máš nějakou tříhrnkovou krabici z Boleslavi a sžíráš se závistí. Není to auto na okruhy a ten 1,7 ropák se 140 koníky je na běžných 50-90-130 naprosto v pohodě! Design nemá cenu hodnotit, co člověk, jiný vkus. Co do poměru výbavy/ceny, můžou jiní prodejci jen slintat. Jasně, dá se lecos vytknout, ale to je jiný článek a jiná diskuze. Opravdu miluji tyhle přispívatele, kteří tu zvrací nesmysly podle "jedna paní povídala"! :-!
Avatar - Emel
11. 7. 2018 11:54
Re: Stredná trieda
Ale jo, na 50-90-130 stačí cokoli. Mám najetou Optimu s DCT... myslím že už jsem to tu psal, když člověk přistoupí na uvolněnější tempo, tak tam nakonec nějakou přidanou hodnotu proti kompaktům vidím. Superb nebo Insignia jsou ale o kus dál.
Avatar - Machýrek
11. 7. 2018 00:03
Re: Stredná trieda
Mozna to prameni z toho, ze Arteon tlaci prodejci VW na operak kde muzou, u Insignie takovou masaz neeviduju.
10. 7. 2018 09:06
Re: Stredná trieda
Arteon byl poměrně levnej v operáku, tímhle způsobem se jich "prodá" spousta.
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 7. 2018 11:29
Re: Stredná trieda
Insi se taky dala na operák sehnat za skvělé peníze a nic moc. Je ale pravda, že akce Arteon byl na OL za motivační částky.
10. 7. 2018 12:10
Re: Stredná trieda
Jenže Passata/Arteona ti nabídne úplně každá velká leasingovka, Opely chodí jen přes dvě :-)
10. 7. 2018 09:58
Re: Stredná trieda
VW má podstatně lépe podchycené operativní leasingy. To bude celé.
Avatar - iudex
10. 7. 2018 10:12
Re: Stredná trieda
Môže byť, akurát že aj na ten operkák to bude celkovo značne drahšie, ako Passat, aj keď samozrejme pri rozmenení na drobné (t.j. mesačné splátky) sa ten rozdiel stiera.
10. 7. 2018 12:01
Re: Stredná trieda
S přihlédnutím k výbavě ani ne o moc. Nabízel se v RLine se všemi možnými asistenty za 11-12k bez DPH. Osobně si taky myslím, že v ČR Arteon naboostoval operák. Ceníkově je hodně drahý a kromě toho, že je pěkný nic moc oproti Passatu nebo Superbu navíc nemá. Jel jsem s ním zrovna napříč evropou a je zajímavé, že jsem za víc než 2 tisíce km snad nepotkal ani jednoho...
10. 7. 2018 12:02
Re: Stredná trieda
Dražší bude jen při porovnání holobytů - ve chvíli, kdy si Passata dovybavíš na úroveň běžného Arteona, vychází Passat hůř.
A jak to vidím okolo sebe, realiťáckou konfigurací Highline 2.0TDI s halogenama už nikdo moc jezdit nechce.
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 7. 2018 11:28
Re: Stredná trieda
Vidím to úplně stejně. Arteon je trošku navoněný prd, docela koukám, kolik se jej za ty ceny prodává, ale bude to nejspíš souviset s OL jak píšou kolegové výše. Insi naopak hodně muziky za málo peněz. Nebýt jisté konkurenční japonky, zvýšili bychom asi prodeje o jeden kus.
Avatar - Hittman
10. 7. 2018 13:33
Re: Stredná trieda
Insignia mne potěšila, začala se objevovat na silnicích a lidé si jí všimli. Na živo vypadá báječně, zvlášť v nadupanějších výbavách je to super, kam se hrabe Sup..
Avatar - white label
10. 7. 2018 13:45
Re: Stredná trieda
100 lidí, 100 chutí...(viz 13:31), otázka je jak by se ti líbila, kdyby byl poměr Superb/Insi na našich cestách opačný.
10. 7. 2018 09:18
Rodiny vs Firmy
To by me zajimalo, kolik by ubylo vozidel a znacek, kdyby se jeste rozdelila vozidla na ty, ktera si vybrala ceska rodina a na ty, ktere si vzali firmy :-) asi by plno cisel kleslo u plno automobilek. Co znam lidi, tak zrhuba 70-80% ma octavii sluzebni :-) tak by me jen zajimaly ty rozdily, co je sluzebni a co rodinne.
Rozbalit vlákno
19
10. 7. 2018 09:24
Re: Rodiny vs Firmy
Prave firma ma zkusenosti s vice kusy a vetsim najezdem, ma to navic zkalkulovane. Kdezto soukromy zajemce se rozhoduje i podle toho kde dostane balonek nebo ze to bylo v reklame. Pominu nejake srdcovky trypu kabriolet kde jde vsechno stranou.
10. 7. 2018 09:40
Re: Rodiny vs Firmy
Lenze firmy nenakupuju za ceny ako sukromnik, co je prakticky najsilnejsi argument u firmy + car policy moze znacne obmedzovat vyber.
10. 7. 2018 09:56
Re: Rodiny vs Firmy
Jak kdy, ale i kdyby. Tak se to ponizi cele, kdyz jsem tedy velka firma, dostanu slevu v autosalonu XX a autosalonu YY a autosalonu ZZ … Cim je tedy autosalon ZZ zvyhodnen? Co berou firmy neni spatny ukazatel. Sam jsem si koupil domu notas HP, protoze u nas ve firme vrci ve vsech kancelarich temer non stop po mnoho let. Jasne firma si da zamerne policy omezeni na neco funguje a vychazi lepe a schvalne bude brat nefunkcni. To by ta firma byla blba. Naopak nakupci jsou velmi racionalni a pro desetnik si nechaji koleno vrtat. Neberou nesmysly z reklam a podle obalu, protoze by je ihned vyhodili.
10. 7. 2018 10:11
Re: Rodiny vs Firmy
Takze dodavatel VW, ktory ma car policy iba VW je lepsi ako dodavatel napr PSA, kde je car policy PSA. Ktora firma z nich je teda ta blba?
Vidis to velmi zjednodusene, lebo za vsetkym je politika a nie racionalne uvazovanie. Mozes sa na pouzitie pytat firiem, kde car policy nie je zamerane na konkretnu znacku alebo koncern a aj tak ti deformuje trh ina cena.
10. 7. 2018 10:25
Re: Rodiny vs Firmy
Velké firmy v žádném případě nenakupují auta v autosalonech, vážený. Ty si berou službu-operativní leasing a tam se vychází z jiné logiky- servis, náhradní vozidlo okamžitě po nehodě či servisu, služba carnet, nájezd km a podobně.
Největším vlastníkem aut je tak Leaseplan či Arval.... vidím to u nás, poptali jsme auta nižší střední s výbavou takovou a makovou a vypadly 4 značky, kde se pak rozhodovalo nad poskytovanýma službama. A tím se jezdí. A když vidím za jakou pořizovací cenou to je ( kvůli propočtu 1% z PC vozu) tak vůbec nechápu cenu, za kolik to automobily těm velkým odběratelům cpou... 30% oproti ceníkovce je normal....
Avatar - iudex
10. 7. 2018 10:06
Re: Rodiny vs Firmy
Takéto rozdelenie je nemožné. Ak má človek jednoosobovú eseročku, na ktorú si napíše auto, ktoré používa ako rodinné, kam by si to zaradil, medzi firemné či rodinné? Alebo si na tú firmu napíšu Ferrari čisto z daňových dôvodov? A to nehovorím o živnostníkoch, ktorí si napíšu auto na IČO, čo je to, súkromné alebo služobné? A napokon tu máš zamestnancov, ktorí majú síce služobné auto, ale môžu si vybrať v rámci daného badžetu čo chcú a používajú to aj na súkromné/rodinné účely (námatkou zo služobákov tunajších diskutérov vyberám Insigniu 2,0turbo alebo Clio RS).
Skrátka to prelínanie súkromného a firemného je tak veľké, že by takáto štatistika nebola absolútne možná.
10. 7. 2018 11:28
Re: Rodiny vs Firmy
Neviem či je to nemožné, každopádne rozdeľovať to nemá nejaký zmysel. Podstatné napríklad pre automobilku je koľko áut a za koľko ich predala. Konečné čísla. A v akom pomere je to v prospech firemného predaja voči predaju do súkromných rúk alebo naopak - to je jedno, nie?
10. 7. 2018 12:09
Re: Rodiny vs Firmy
Nedávno jsem připravoval přehled za 01-04/2018:
[odkaz]
Japonci nedávají slevy, takže prodeje PO vypadají, jak vypadají.
10. 7. 2018 12:20
Re: Rodiny vs Firmy
velky :yes:
10. 7. 2018 12:40
Re: Rodiny vs Firmy
Zapomněl jsem napsat, že to jsou prodeje aut profinancovaných leasingovkami, auta placená "na dřevo" tam nejsou :-(
10. 7. 2018 12:52
Re: Rodiny vs Firmy
Tak v tom pripade len maly :yes:
Avatar - iudex
10. 7. 2018 12:54
Re: Rodiny vs Firmy
Ani tak by to asi veľký rozdiel nebol, prevažná väčšina firemných áut sa aj tak financuje nejakým spôsobom a neplatí sa kešom.
10. 7. 2018 13:47
Re: Rodiny vs Firmy
a ty jak platíš v dobe kešu?
Avatar - iudex
10. 7. 2018 15:42
Re: Rodiny vs Firmy
Ja som tá výnimka, čo platil kešom: [odkaz] >:D
10. 7. 2018 16:12
Re: Rodiny vs Firmy
to musel byť plný šourúm igelitiek, ale taká je doba, čo narobíš
Avatar - Emel
10. 7. 2018 13:05
Re: Rodiny vs Firmy
Počkej, to je normálně statistika registrací od SDA podle provozovatele, ne?
[odkaz]

Tam jsou všechny auta, bez ohledu na financování...
10. 7. 2018 13:10
Re: Rodiny vs Firmy
Jezis, mas pravdu, uz jsem zapomnel, jestli jsem to bral z SDA nebo té asociace leasingovek - připravoval jsem si obojí.

Odvolávám co jsem odvolal, slibuji co jsem slíbil :-)
Avatar - iudex
10. 7. 2018 12:52
Re: Rodiny vs Firmy
Dobrá práca :yes: asi si ten odkaz uložím pre budúcnosť.
Samozrejme hlavným argumentom toho podielu podnikateľských áut sú zľavy a vychádzanie v ústrety fleetom a lízingovkám. Ako píšeš Japonci zľavy nedávajú, na fleety kašlú, preto sú jednak ich čísla, tak i pomer súkromných/firemných také, aké sú.
Ale myslím, že sú tu aj iné faktory. Primárne celková cena auta. Čím drahšie auto, tým väčšia pravdepodobnosť, že jeho kupujúci je podnikateľ a auto (aj keď ho užíva čisto na rodinné účely) si dá na IČO. Je totiž málo pravdepodobné, že čísla nemeckej trojky robia fleety, asi niet moc firiem, kde zamestnancom dávajú Mercedesy ako služobáky, naopak sú to malé firmy, lekári, advokáti atp. To sú proste tie súkromné a na firmu napísané autá. Ukazuje to aj Lexus; je nepravdepodobné, že japonská automobilka, dcéra Toyoty, dáva podstatne vyššie zľavy ako materská firma a vychádza nejak v ústrety flotilám. Sú to proste drahšie autá, ktoré si dovolia skôr podnikatelia a nie zamestnanci (obdobne to platí pre Fiat a Alfu).
Faktorom môže byť aj zloženie portfólia. Nissan je japonská automobilka a tiež asi veľké zľavy nedáva, takže ten vysoký podiel firemných áut bude skôr o modeloch, ak má automobilka pracovnejšie zamerané modely, obdobne ako Dacia.
10. 7. 2018 13:16
Re: Rodiny vs Firmy
Je to komplikovaný - vím, že Mercedesy mají taxislužby (všechno na IČ) i korporáty (CEFC, IBM a pár dalších jen v mym okolí)...
Ale v zásadě máš samozřejmě pravdu, ta dražší auta jdou téměř univerzálně na IČ.
//Disclaimer: fleety a operáky mě živí.
Avatar - Londonbridge
10. 7. 2018 11:12
osobne vs firemne
Suhlasim s tebou. pokial to nie su vacsie firmy a neberu auta do fleet tak to rozdelenie pre malich a strednych podnikatelov je zlozite. Ja beriem dodavky na firmu samozrejme ale osobne auto pokial nie je hybrid alebo elektro nema velke vyhody. Musim viest log book / knizku / a vsetky vyjazdy pisat kde idem kolko mil ci to je sukromny alebo suzobny vyjazd atd. potom si mozem narokovat naspat myslim 40 P alebo cca centov naspat za kazdu milu. Je to moc komplikovane a vyhody su citelne az pri elektrickych autach kde su danove ulavy + dalsie vyhody samozrejme zatial to zabija nakupna cena napr. Tesly.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
10. 7. 2018 15:37
S-cross
je velky asi ako kaskaj alebo C-HR ... preco je teda v tabulke spolu s o triedu mensou vitarou a P2008 ci capturom ? nedava to predsa logiku .... konkurentom mu rozhodne nie je P2008 ani stonic ci captur... ale prave kaskaj ci povedzme C-HR alebo ASX ktore su o triedu vyssie... predsa vitara s S-crossom nie su jedna a ta ista trieda.. co tabulka to kazdy mesiac najdem nejaky blud ..

PS: S-cross je defakto kasnou este dlhsi aj ako take ASX... a to tiez rozhodne nejde zrovnavat so stonicom a capturom ci P2008 ( o cene... aj ponukanej 4kolke a motoroch tu uz ani nevravim .. aj tu je S-cross predsa jasne v "triede kaskaja" ) ... pritom podla mna to nie je ziadna veda usporiadat modely do tabulky tak aby to davalo aj zmysel... do p.dele :*)
Rozbalit vlákno
0
10. 7. 2018 19:21
Překvapení
Pro mě je překvapení, že se stále dřží škodovka na prvních místech. Přeci jen co projíždím internet, stále více lidí na ni nadává a popravdě se nedivím. Já osobně bych do škodovky také nikdy nešel, o dost více se mi líbí Hyundai. I cenově to tam vyjde lépe. Myslím si ,že škodovka už dávno není to co bývala a je otázkou čas, než z těch předních příček spadne, co myslíte vy?
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Emel
10. 7. 2018 19:37
Re: Překvapení
Škodovka už dávno není to co bývala, to je pravda... je lepší než kdykoli dřív. Evropský Hyundai samozřejmě taky... i30N je možná první auto, které opravdu zaujalo jinak než přes peníze.

Hyundai si u nás škodí zamindrákovanou reklamou a podle mě se trošku ukazuje, že za něj lidi nejsou ochotní platit "normální" mainstreamové ceny. Za 1-6/2018 má poměrně výrazných -17,5%.

Škodovka sice zdražuje taky, ale zřejmě si to dovolit může, respektive to kompenzují nové modely (zejm. Karoq). Její problémy jsou dneska hlavně s kapacitou výroby. Za 1-6/2018 má nevýznamných -1,4% při poklesu trhu -2,7%, takže podíl na trhu kolem 32% je stabilní.

Lidi na internetu, co "by si koncern nikdy nekoupili" si většinou nekupují nic. Když pak jdou pro nové auto, koupí si Fabii (nebo Polo).
Avatar - palix
10. 7. 2018 19:49
Re: Překvapení
Som človek, ktorý by si koncern nekúpil - nepíšem "nikdy" - lebo ako sa hovorí "Nikdy nehovor nikdy" ;). Koncern považujem za veľmi dobrého výrobcu áut, len mi vadí pár vecí. Hlavne chcem niečo iné ako je hlavný prúd = downsizeing + turbo... Koncernové autá som ani len nebol pozrieť. Nakoniec som si vybral a som spokojný (nie je to Fábia).
Avatar - white label
10. 7. 2018 19:54
Re: Překvapení
Potom můžeš být výjimka potvrzující pravidlo. ;-)
Avatar - Emel
10. 7. 2018 20:02
Re: Překvapení
Ale jasně, to je jen statistika podpořená jedním ukázkovým případem ;-) . Samozřejmě že pořád nadpoloviční většina aut není koncern VW... ale musel jsem si to pro jistotu sečíst, není to zas o tolik :-)

PS: ty taky nejsi zdejší, pro vás ten syndrom domácí značky není tak silný...
10. 7. 2018 21:49
Re: Překvapení
Cca rok naspäť som vyberal súkromné auto a moc nechýbalo, aby to bola práve octavia tretia :-) .V pôvodnom výbere ani nebola zahrnutá, ale to už je dlhý príbeh
Avatar - _Karel_
10. 7. 2018 19:51
Re: Překvapení
Když si přečtu všech tvých šest příspěvků, tak mě to naplňuje jistotou, že jsi prodejce Hyundaie, ne-li tvůrce jejich reklamní kampaně.
10. 7. 2018 19:59
Re: Překvapení
mně se škodovka poslední dobou též nelíbí a furt to samé dokola, přijde mi to rádoby mix designu ze všech aut co kdy vymysleli, kort ta nová oktávka IV...
Avatar - _Karel_
10. 7. 2018 20:06
Re: Překvapení
Jj, chtělo by to nějaký hybrid na styl Kony, viď? :-)
Avatar - Emel
10. 7. 2018 20:16
Re: Překvapení
To si trošku odporuješ. Octavia fl právě není "to samé dokola", ale něco nového... bohužel. Za mě je vrchol jasně Superb, toho by se měli držet.
Avatar - twistedTSD
11. 7. 2018 01:16
Re: Překvapení
To je nějaká nová Vošického taktika, tyhle stupidní multiúčty? Kam se hrabou ruští hackeři.
12. 7. 2018 10:16
Re: Překvapení
To bych byl dost špatný prodejce se 6 komentáři ne? >:D Jen si vybírám auto, tak hledám informace na internetu. Musíš mi dát za pravdu, že o Hyundaii se poslední dobou píše dost a u škodovky je to jen samé zklamání, viz. rekord/nerekord atd.
Avatar - Emel
12. 7. 2018 12:43
Re: Překvapení
O Hyundai se píše možná hodně, ale ten mediální obraz je naprostá katastrofa. Zoufalé reklamy, boje s prodejci... a motivační dopis jako třešnička :-) . Jediné co to zachraňuje je to eNko.
Avatar - woody-alien
10. 7. 2018 21:08
Re: Překvapení
Co si myslím ? No, zřejmě ještě nemám řidičák (a vůz Hyundai) dost dlouho, nepotřebuju ujiždět všem, mít nejlepší české auto všech dob bez ohledu na kastli....a taky nemám touhu probouzet v ostatních závist až zezelenaj. Takže si ještě na nějaký čas tenhle klenot odpustím. ;-)
Avatar - white label
11. 7. 2018 00:35
Re: Překvapení
Na druhou stranu chválím, jak teď Hyundai otevřeně veřejně upozorňuje na velmi závažné problémy s brzdami u jeho konkrétních vozů:
[odkaz]
Avatar - white label
11. 7. 2018 11:12
Re: Překvapení
Pár dní zpátky jsem na benzínce potkal chlapa s tímto nápisem (trochu se známe od vidění) a ptal jsem se ho, co má Hyundai za problém s brzdami. Chvíli trvalo, než mu to došlo, a když to konečně pochopil, tak místo pobavení přišly rozpaky. ;-)
Avatar - Emel
11. 7. 2018 11:26
Re: Překvapení
Ta kampaň není nic nového... je fakt, že si to říká o podobné obrázky
[odkaz]