Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v říjnu 2012: Pořadí modelů a značek

Říjen vrátil na post nejprodávanějšího auta u nás Fabii. Změn v žebříčku je ale mnohem víc.
Zpět na článek
7. 11. 2012 14:30
7. 11. 2012 14:39
7. 11. 2012 16:22
7. 11. 2012 14:43
7. 11. 2012 14:45
7. 11. 2012 14:54
7. 11. 2012 14:48
7. 11. 2012 14:53
9. 11. 2012 08:43
7. 11. 2012 14:43
7. 11. 2012 14:48
7. 11. 2012 14:51
7. 11. 2012 14:53
7. 11. 2012 14:55
7. 11. 2012 15:44
7. 11. 2012 16:28
7. 11. 2012 16:39
7. 11. 2012 16:53
7. 11. 2012 20:21
7. 11. 2012 15:43
7. 11. 2012 14:52
7. 11. 2012 14:59
7. 11. 2012 15:10
7. 11. 2012 19:46
7. 11. 2012 20:32
7. 11. 2012 15:20
7. 11. 2012 15:04
7. 11. 2012 15:17
7. 11. 2012 15:56
7. 11. 2012 16:43
8. 11. 2012 07:56
7. 11. 2012 15:01
7. 11. 2012 15:37
7. 11. 2012 17:43
8. 11. 2012 06:06
8. 11. 2012 13:28
8. 11. 2012 16:48
8. 11. 2012 17:10
8. 11. 2012 17:35
8. 11. 2012 19:15
10. 11. 2012 23:42
7. 11. 2012 14:30
Rapid
Tak prý poptávka po Rapidu zatím není nijak moc excelentní, čímž tedy nemyslím, že by nebyl v budoucnu v dané třídě na prvním místě.Ale prý zatím nic moc...
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Barrichello
7. 11. 2012 14:39
Re: Rapid
274 ks za říjen, 4. místo v nižšší střední.
Celkově 463 ks.
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2012 16:22
Re: Rapid
Rapid byl oficiálně uveden na trh na konci října, takže je to irelevantní informace.
Avatar - Choochoo
7. 11. 2012 14:43
Re: Rapid
Spis je zajimavy za rijen slusny propad Octavie, minus cca 30%.
Avatar - 3_diamanty
7. 11. 2012 14:45
Re: Rapid
uz sa potvrdzuje to co som predpokladal .. rapid zacina brat zakaznikov ktori rozmyslali nad octavkou.... radsej zoberu nadupany novy rapid ktory vyjde lacnejsie ako zakladna octavka.....

takze je to uz tu ... rapid uz berie zakaznikov octaviam ako som cakal a nie fabiam ako to niekto tu pisal...
7. 11. 2012 14:54
Re: Rapid
Prosím tě, O2 Rapid zatím nic nebere, propad je určitě kvůli čekání na O3 a taky ne vše jde v O2 sehnat, výroba je "utlumena".A taky se prostě kupuje i do fleetu méně...
7. 11. 2012 14:48
Re: Rapid
Dá se předpokládat, že drtivá většina (ne-li úplně všechno) jsou předváděčky.
Avatar - Choochoo
7. 11. 2012 14:53
Re: Rapid
Myslis u toho Rapida?
Avatar - 3_diamanty
7. 11. 2012 14:43
Re: Rapid
vcera sa uz aj na slovensku zacal predaj rapida.... cena 11 111 eur aj s uvadzacim bonusom za najlacnejsie MPI-cko..... myslim ze z toho bestseller nebude ak sa ceny nepohnu smerom dole, ... za 14 000 mam lancer 1.6tku novy alebo ceed GDI....., dat 11 000 za htp rapid je na zamyslenie....

myslim ze kazdy tusi kde je problem rapidu.... problem je cena... ako som uz skor pisal.. rapid vobec nebude lacnym autom.... a to sa aj potvrdilo... slovensky cennik radsej nepozeraj lebo padnes na zadok.....
Avatar - Emel
7. 11. 2012 14:48
Re: Rapid
Rapid se v říjnu ještě neprodával, respektive se prodávat sotva začal... počkej měsíc až dva, hodnotit prodeje za říjen nemá smysl.
7. 11. 2012 14:51
Re: Rapid
Tak já to psal dle infa od prodejců, no prý zatím nic moc...
Avatar - Emel
7. 11. 2012 14:53
Re: Rapid
Aha... hmm, i tak si myslím, že ta vlna zájmu teprve přijde. A samozřejmě je nutné připustit, že je Rapid za danou cenu prostě moc drahý.
7. 11. 2012 14:55
Re: Rapid
Mám ten samý pocit, ale uvidíme jak brzo bude akční Rapid.Ona se také situace změní, až bude O3, která bude drahá.td může ještě každej přeskočit z Rapida na O2, pak už to bude jinak.
7. 11. 2012 15:44
Re: Rapid
no uvidite tie fukoty, ake nastanu, ked bude uvedeny na trh citroen c-elyse a peugeot 301 s cenou pocitam ze najmenej o 60 tis. Kc nizsiu, uvidime za 3 dni, kedy pride citroen...
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2012 16:28
Re: Rapid
Možná se špatně prodávat nebudou, ale příliš vysoké prodeje bych tady určitě neočekával. Jednak je to Peugeot/Citroen a jednak je to pouze sedan.
7. 11. 2012 16:39
Re: Rapid
Jednoduché, stačí vzít velkou bednu, nebo kočárek a snažit se ho stylem Jana Tleskače do těch frantíků nacpat.
Rapid s tím však nebude mít jediný problém.
Pokud BYCH lovil v těchto vodách, tak BYCH bral právě Rapida, a to hlavně díky jeho liftbackovosti, na to se sedan nehrabe a pro českého chalupáře, postiženého kufrománíí, je to terno.
7. 11. 2012 16:53
Re: Rapid
No Rapid je možnost, ale pak tu jsou za podobnou cenu kombi I30 a Ceed, které jsou imho lepší jak Rapid.Rapid je takovej tvrdší, drkotačka.Už jsi ho jel?
7. 11. 2012 20:21
Re: Rapid
Už jsem ho jel - Elegance, 1,2/63kW.
Pohled od řidiče na palubní desku - OK, ale tapecíra vypadají opravdu hodně chudě.
Motor je podle mně na základ dobrý, 1,2HTP bych vůbec nebral v úvahu.
Jinak právě motor mně docela zklamal, je hlučný a nic moc netáhne, točit ho nad 3500 otáček je k ničemu, jen víc hluku... Na turbo mně to dost udivilo, čekal jsem víc (možná neuváženě).
Prostornost OK, jízdní vlastnosti celkem v pohodě - v zatáčce se nakloní, ale drží stopu, pak se začne vlnit, takové klasické ladění pro levná VW. Ty náklony v zatáčkách ukazují na měkký podvozek, ale na hrbolech je to opravdu tvrdší. V rámci třídy je to OK. Drobnosti, co se nedovíš: Rádio hraje docela kvalitně, okna, pokud jsou v elektrice, mají všechna automat (tímto zdravím japonce), parkovací asistent bere jak rohy, tak skleněné výlohy atd... Celkově to na mně působilo bytelným, solidním dojmem s pachutí šetření za každou cenu.
Kdyby cena toho mnou jetého modelu byla max 320 tisíc, řeknu OK, ale bylo za cca 365 a to mi přišlo zbytečně moc. Jak se bavíme někde dál - je to dělané s tím, že dál se bude slevňovat a prostoru je jistě dost.
Avatar - 3_diamanty
7. 11. 2012 14:36
vyzera to tak
ze VW chce naspat druhe miesto.... , nuz hyundai musi pridat... inak bude az treti.....

takisto ceed ked chce pred golfa musi pridat....

povedzme si jednu zaujimavu vec... peugeot v oktobri predbehol v europe uz renault... takze celoeuropsky nejpredavanejsia fr znacka za 10 mesiacov tohto roka je peugeot :yes: snad to pezot udrzi do konca roka a skonci pred renaultom , to by bola sleha aku si uz dlho ako fanda pezotu nepamatam :yes:
Rozbalit vlákno
9
7. 11. 2012 15:43
Re: vyzera to tak
jako promin, ale tech par stovek aut co tu Hyu/Kia proda mesicne v podstate nikoho nezajima....

dokonce mam pocit, ze ani tech par tisic kusu mesicne co tu proda skoda nikoho moc nezajima ;-)

Kdyby cesky a slovensky trh hral nejakou zasadnejsi roli, tak by urcite neprestrelili cenu Rapidu a naopak by u Hyu nerezignovali na stredni tridu a koukali neco udelat s i40, ktera u nas skomira na ubyte.
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2012 16:35
Re: vyzera to tak
Škoda samozřejmě největší zisk chce i v Česku, cenu Rapida nastavila poměrně sebevědomě kvůli očekávání vysoké poptávky...A i40 u nás tak špatné prodeje nemá, pokud vím.
7. 11. 2012 16:40
Re: vyzera to tak
i40 - ne nejsou zrovna špatné, ale zásluhou "akcí", kdy auto ceníkově za 750tisíc dávají o 300 tisíc levněji.
7. 11. 2012 16:50
Re: vyzera to tak
Je v zasadě jedno, jak ty auta prodáš.Potřebují je dostat na silnici, aby byli vidět a tady čeká H/K hodně dlouhej proces, aby nastalo to co u I30 a Ceedu, tady je to jinak.IMHO potřebují silnější motory, zbytek je OK.
7. 11. 2012 20:30
Re: vyzera to tak
Ano, silnější motory (hlavně diesel) potřebují jak prase drbání :-)
Jinak i40 kombi nevypadá špatně, i když příď je pro mně nestravitelná. Jako celek ale OK. Interiér neberu, to je pro mně katastrofa, podobně jako nový Focus.
Z dvojice Kia Optima / Hyundai i40 BYCH volil spíše Kiu, ale korejec je pro mně stejně absolutně out.
7. 11. 2012 16:42
Re: vyzera to tak
Tak I40 se prodává tak nějak standartně, ono v této třídě to nejsou rohlíky.Kdyby zlevnily,o moc víc neprodají.Taky tady se kupuje na image a tam si musí ještě chvilku H/K počkat, tam ještě nedospěli.

Auta jsou dlouhodobý bussines, takže prodeje H/K v malých a nižší střední bych rozhodně nepodceňoval.
Zajimavé jsou prodeje v DE:
[odkaz]
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2012 17:16
Re: vyzera to tak
Asi tak. Dát víc než půl mega za Hjondé asi stále není pro každého stravitelné, řekl bych.
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2012 16:30
Re: vyzera to tak
To je sice super, ale PSA má očividně jiné problémy.
Avatar - Emel
7. 11. 2012 14:52
Škoda
Nu, musím připustit, že jsem poněkud zaskočen... nějakou dobu jsem čísla u Škodovek nesledoval a docela mě překvapuje, že se CitiGo prodává stále tak mizerně... a naopak že Fabia stoupá.

Propad Octavie je celkem logický, čeká se na novou generaci, přichází Rapid, končí Tourka, skončily i nějaké akce typu Champion... na druhou stranu, skladovky za zajímavé ceny pořád jsou a Octavia i přes své stáří asi není špatná volba.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - 3_diamanty
7. 11. 2012 14:59
Re: Škoda
suhlas ... octavia je stale vyborna volba.... a dovolim si tvrdit ze prichodom rapida a aj novej vacsej drahsej octavie uz skodovka taketo jednoznacne veduce postavenie terajsej octavie na domacom trhu nedosiahne ani zdaleka.... zacne sa to vyrovnavat... octavii ubudne.. pribudne rapidov..... cele sa to vyvazi medzi tieto dva modely..... takze nova octavia uz predajne pocty terajsej octavie asi sotva napodobni.... ale toto bol aj ciel skody.... vytvorit jeden lacnejsi a jeden drahsi model...... akurat ze ono ani ten lacnejsi ( rapid ) nie je vobec lacnym autom..... aspon pri pohlade na slovensky cennik mi to tak vychadza.... ;-\

zakladny rapid mal stat jednoznacne pod 10 000 eur a TSicko malo byt za 12000 .... zaklad za 11 000 a TSI za nejakych 13 000 s uvadzacim bonusom a 14 000 bez neho je blud.... to uz radsej ceeda GDI alebo lancer 1.6tku .... rapid je drahe auto... toto skodovke nevyslo... k tomu tvrde vyplne dveri... kratke sedaky, vzadu bubnove brzdy... strohy interier.... ziadna slava... podla mna to hit u nas na slovensku nebude... cenou to prepiskli na celej ciare...
7. 11. 2012 15:07
Re: Škoda
Ale no tak, škodovka zkusila(zatím nevíme jak to dopadne) nějakou cenovou politiku...tož taky chce doprodat O2 + ty jejich slavné roční vozy, takže když to nepůjde , tak zlevní.Kdo si počká, ten se dočká...
Avatar - 3_diamanty
7. 11. 2012 15:10
Re: Škoda
neviem kolko bude stat novy logan s TCe ale ratam tak do 9 500 eur.... a to potom uz bude mat rapid uplne po chlebe .... rapid je drahe auto.. ale to som tusil a pisal este pred zverejnenim cien ze to nebude vobec lacne auto a ono sa to potvrdilo.... dal by si 11 000 eur za Htp? ved za 10 950 eur mam napr 100krat lepsi a vykonenjsi cruze 1.6tku - len blazon moze kupit rapida v tychto cenach....
7. 11. 2012 15:53
Re: Škoda
To je nesmysl, za prvé když bude potřeba tak Rapid zlevní a za druhé Logan je auto bez Image, ne každý ho bude "akceptovat".
Jinak svez se v Loganu a ano jezdí, není s tím problém, ale to auto nedosahuje úrovně Rapidu.HTP je jiná kapitola, také je to jiné HTP a budeš se divit, lidi s touto 1,4 kupovali i O2.Nelze trh brát dle toho, jak to vidíš ty, nebo já.To už by krachlo automobilek... ;-) Levně prodat umí každý...čímž netvrdím, že Rapid je z mého pohledu cenově dobře nastavený, imho není, ale jak to je ukáže až trh.Když lidé, firmy kupovali Fabie za půl míče, proč by nekupovali tohle.Sice je jiná doba, pravda, ale nepředbíhla bych.Taky berte v potaz, že kapacita Rapida+SEAT je cca 100 t pcs/rok...(doufám že si to pamatuji dobře), takže nepotřebují žádný super prodej a nechtějí mít problém s dodávkami.Méně je někdy více a tady to bude asi platit dvojnasob.
Avatar - 3_diamanty
7. 11. 2012 19:46
Re: Škoda
ty si v novom logane s TCe siel? ja este nie a asi nikto este v novom logane nesiel... 8-s tak zbytocne rozdavas mudre postrehy..... a ze je logan auto bez imigu? No a? Rapid je snad imidzovka? Ved to je ubohejsie auto ako bude novy logan.... bez urazky... skodu mam rad inak ale rapid ma image porovnatelny s novym loganom..... nehrozi tu ziadna prevaha....

s tymito cenami si rapid na slovensku nepipneee.,.. kazdy kto ma kuska rozumu v hlave si za tie prachy kupi cruze alebo doplati tisicku a ma ceed alebo i30..... len blazon si kupi rapida za vyse 11 tacov s htp.... totalny oblb na ludiii... skodovky mam rad ale s cenami noveho rapidu nech idu do haja..... je to predrazeny sunt .... nic viac... bez urazky

ved predaje mi daju za pravdu.... uvidis ... nebude to ziadny hit
7. 11. 2012 20:32
Re: Škoda
Ty máš rád Škodu? >:D >:-[]
Avatar - Emel
7. 11. 2012 15:20
Re: Škoda
No počkej, ale ono to TSI je za 12.000. Rozdíl mezi MPI a TSI je minimální (u nás ještě menší).

V posledním článku o nové Octavii se psalo, že bude "stejně drahá" jako ta aktuální (už si nepamatuju přesnou formulaci). Pokud by se tohle potvrdilo, pak by samozřejmě muselo následovat masivní zlevnění Rapida... ale necháme se překvapit, já spíš čekám, že se Octavia vrátí na své ceníkové ceny před pár lety.
7. 11. 2012 16:26
Re: Škoda
No ano, vždyť se podívej do neakčního ceniků O2. ;-) Přeju pevné nervy při čtení. ;-)
7. 11. 2012 15:04
Re: Škoda
No u nás třída miniaut měla vždycky mizerné prodeje, takže aby se Citigo umístilo v absolutní tabulce hodně nahoře muselo by výrazně ubrat z prodejů větším autům, hlavně Fabii, což se asi nestalo.
Avatar - Emel
7. 11. 2012 15:17
Re: Škoda
U nás se prodávají miniauta v pětidveřové konstelaci... problém je asi kufr, jinak CitiGo není výrazně menší než Fabia.
7. 11. 2012 15:56
Re: Škoda
Citigo se prodavalo vzdycky mizerne a ted uz to navic ani neni novinka.
U nas moc neni prostor zkouset lidem nabizet Malucha za cenu velmi neprijemne atakujici i20, o Thalii radsi ani nemluvim, ta je cenove uplne nekde jinde.
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2012 16:43
Re: Škoda
Citigo se u nás prodávalo a prodává velmi dobře, pokud se bavíme o třídě mini. Ta ale obecně není v Česku příliš oblíbená, protože je poněkud jednoúčelová. Srovnání s Thalií je nesmysl. Buď chceš maximum plechu za minimum peněz nebo relativně moderní městské auto. Přímá konkurence to není.
8. 11. 2012 07:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 11. 2012 15:01
Fiat 500L
V článku je drobná nepřesnost - Fiat prý poskočil v prodejích vzhůru díky zvýšeným prodejům Pandy a nové 500L, ovšem ve mně to vyvolává vzpomínku na umisťování prodejů Rapidu a Citigo v tabulkách v době, kdy ještě nebyly vůbec nabízeny nám, obyčejným zákazníkům. Takže připomínám - Fiat bude mít den otevřených dveří ve dnech 14. - 17.11., kde bude možnost vyzkoušet a "ohmatat" novou 500L, pak teprve budou následovat nějaké prodeje, doteď se mohly prodat nějaké kusy pouze dealerům!
Rozbalit vlákno
10
7. 11. 2012 15:09
Re: Fiat 500L
No tak jsou registrované a o tom to celé je.Tak se to prostě počítá.Až je doopravdy prodají, tak už se ale nezapočtou.
Avatar - sendador
7. 11. 2012 15:37
Re: Fiat 500L
Ja uz jsem 500L ohmatal u dealera v Praze a pusobi dobrym dojmem, lepe nez z fotek. Takze jsem nabyl dojmu (mozna mylneho), ze uz se da koupit.

btw Ve svete motoru scitaji tabulky prodeje osobni a uzitkova auta a tam pak ty prodeje Fiatu nevypadaji az jako takova tragedie, i kdyz mizerny jsou porad. Obvykle to staci na uzavreni prvni desitky.
7. 11. 2012 17:43
Re: Fiat 500L
Já jsem se s ním v Brně už i svezl a moc se mi líbil. Ten nafťák nepůsobí tak líně jako podle tabulek a je dobře utlumený. Jinak podle dealera se dá koupit již od 29.10..
8. 11. 2012 06:06
Re: Fiat 500L
500L je u dealerů k ohmatání i svezení už teď - svezení plánuju, zkouknul a osahal jsem ji důsledně v pondělí, kdy jsem si objednával bravo. Musím říci, že naživo to auto například v kombinaci bílá s černou střechou vypadá fantasticky, ale co mě velmi potěšilo, byly materiály v interiéru - jak plasty na balubovce, tak čalounění sedadel a výplní jsou velmi příjemné na dotek.

Seděl jsem ve verzi s prosklenou střechou a působí ohromným dojmem vnitřního prostoru, přesto je zvenku velká jen jako to bravo. Kufr má dvojitou podlahu, a to je v podstatě moje jediná výtka - je sice super, že je víko kufru zaříznuto tak nízko, ale kvůli dvojité podlaze je vnitřní nakládací hrana o 10 cm výše - a celkově už pro změnu relativně vysoko. Jinak jen kladné dojmy a jsem zvědavý na svezení, zejména se základním motorem (dynamika, spotřeba, hlučnost, rezerva pro předjíždění).
8. 11. 2012 13:12
Re: Fiat 500L
cece, koukam, ze jeste nekdo si jde koupit Bravo..gratuluji;-) ja ho mam rok, v 1.4T-jet a paradni svezeni. Skoda, ze tenhle motor uz do nej tusim nedavaji.
Jinak na 500L se chystam podivat, to auto se mi libi hodne...jsem zvedavej kdy prijde 4x4 verze...
8. 11. 2012 13:28
Re: Fiat 500L
Tak pokud vím tak 500L by měl být pouze ve verzi TREKKING (tzn. se systémem Traction+, který označuje speciálně naladěnou kontrolu trakce).
8. 11. 2012 14:07
Re: Fiat 500L
jo , taky jsem cetl, na druhou stranu, kdyz panda je stabilne vyrabena i ve verzi 4x4, myslim, ze 500L by to sluselo taky!...alespon z meho pohledu by se jendalo o celkem zadanou verzi;-)
8. 11. 2012 16:48
Re: Fiat 500L
Tak po fabiích, octavii v kombajnu a fusionu člověk prostě může mít pocit, že masovosti, tuctovosti a obyčejnosti už bylo dost, a tak si koupí něco, o čem sice ví, že má mouchy, ale je to aspoň pěkné a nepotká to denně tisíckrát. I když chápu, že pro automobilku ani prodejce to dobré není.

Jinak u 500L bych 4x4 nečekal, to bude asi jen u 500X, u kterého se prý taky počítá se 7místnou verzí.
8. 11. 2012 17:10
Re: Fiat 500L
Tak já si myslim, že by 500L taky 4x4 slušelo (však je na to i dostatečně vysoká), ale souhlasím, že náhon na všechny čtyři bude asi jen u 500X.
8. 11. 2012 17:35
Re: Fiat 500L
Tak pro mě je dvojité dno kufru naopak předností. Dolů dám všelijaké to haranpádí co se s sebou musí vozit a nahoře mi nic nelítá a mám víc místa třeba na nákup.

Jinak co se týče prostornosti tak je, podle mě, na špičce své třídy a materiály nepůsobí vůbec lacině ,právě naopak.
7. 11. 2012 15:49
RAPIDní nástup...
...Rapida lze očekávat v prvních měsících roku 2013 - poté, co najede Octavia III.
Výrobu oktávek za cenu pod tři kila nešlo udržovat do nekonečna. Tenhle systém snižoval image Octavie u lidí, kteří by za toto auto dali klidně přes 800 tisíc, a že to jde i vejš.
Takže nová Octavia III bude v základu kolem 400 - 450 tisíc a dobře motorizovaný a vybavený Rapid kolem 350ti (chystaný kombajs více, hatchback méně), a to už je seriózní portfolio.
Momentálně je situace taková, že Octavia Tour a skladovky za výprodejové ceny berou právě zákazníci, kteří by jinak brali Rapida. Ve skutečnosti tak dostanou auto, které je sice větší a prestižnější, ale má ve výbavě věci, které ho prodražují a oni sami je neocení (víceprvek vzadu třeba). Naproti tomu Rapid používá jednoduchou techniku, díky čemuž může být levný (netvrdím, že teď je) a přitom je možné ho v rámci snesitelných cenových mantinelů slušně (ne přehnaně) dovybavit.
Dobře si to ve Škodě namysleli, jak to půjde, uvidíme v následujících měsících.
Rozbalit vlákno
15
7. 11. 2012 16:05
Re: RAPIDní nástup...
Snizovani image ? cenou ? ja myslel, ze image auta delaji jeho technicke parametry, pripadne design a s cenou to nema az tak moc co delat.

Treba Dacia Lodgy nebo Renault Thalia jsou jistojiste dobre udelana auta za tu cenu a maji i odpovidajici prestiz v dane kategorii,
Naproti tomu Octavie za 800 tisic jsou vyhozene penize a prestiz takoveho auta je nulova, protoze v libovolnem ohledu jde za dane penize sehnat lepsi auto, at se jedna o image znacky, vykon, pohodli, komfort... tady uz si hrajeme na stejnem cenovem pisecku jako Audi A4, Mercedes C, .. a na ty se Octa opravdu nechyta, ani kdyby se pozlatila.
Ukaz mi jednoho jedineho Pepika, ktery vnima prestiz Octavie natolik, ze je za ni ochotny poslat dealerovi na ucet 800tis Kc a ja mu hned jednu nebo dve zprostredkuju. :D
7. 11. 2012 16:22
Re: RAPIDní nástup...
Ber to tak, že jsou lidé kteří chtějí Octavku a chtějí si ji pořádně vybavit a u koncernu mají tu možnost.Pak to vyjde takhle draho a proč ne, když to někdo chce.Ano dotyčný má i na BMW, nebo by si mohl koupit auto o třídu víše, ale on chce tohle a ještě to super vybavit.Znám pár lidí co měli i Fábku nad půl miče a proč ne.V fleetu znám i jednu O1 za 900 tkč, Superb být nemohl, taks e koupila na tu dobu O1 v plný náloži.Ne všechny koupě mají racionální finanční základ.
7. 11. 2012 16:26
Re: RAPIDní nástup...
Jistě, Scout v kůži není nic přehnaného, k tomu třeba DSG a jsi na 800 jako nic...
A kolik kolem jezdí RS, ze kterých si všimneš hlavně těch modrých...
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2012 16:48
Re: RAPIDní nástup...
Image s cenou má co dělat, a hodně. U Thalie ani Lodgy se o prestiži mluvit příliš nedá...To, nakolik je to smysluplné je věc druhá, ale nějakých 700 - 800 tisíc za top verze (RS, Scout, L&K) pár lidí dá.
7. 11. 2012 16:59
Re: RAPIDní nástup...
Jj, je to tak, taková střední image,neoslní jako s BMW, ale ani neprovokuje.Sice dříve byla image mnohem silnější při nákupu auta, to se kapku změnilo, posunulo, ale pořád to tu je.Já bych sice za Oxx nikdy 800 litrů nedal, ale to je podružné.
7. 11. 2012 16:16
Re: RAPIDní nástup...
Octávka nemůže být v základu za 400 tkč, to je fakt moc, to by mohli mít problém s nadvýrobou, podívej za kolik je GOLF.Pravda oni si zas tak nekonkurují.Vysoké ceny by mohli O3 zabít, ale je možné že koncern půjde cestou menších prodejů, s velkou marží.
Jinak ty věci ohledně levných plastů a "levnosti interieru" je o připravě na nižší ceny do budoucna.Co se tyče jednoduché techniky, tak to zní ne zcela spravně.IMHO je to spíše tak, ža vývoj se zastavil,nemusí se investovat a mění se jen "kabát" a věci které se dříve dělali bytelně, se dělají aušusověji.Prostě všichni mají na výrobcích co dodávají koncernu méně než kdysi a někde vořízli i tu "kvalitu", případně vzhled plastů.
Octavia bude odhaduji začinat na ceně 349-359 tkč.
7. 11. 2012 16:20
Re: RAPIDní nástup...
Každopádně už neseženeš OIII za tři kila.
Ta příprava na nižší ceny v budoucnu - ano, to je to, o čem jsem psal :-)
7. 11. 2012 16:24
Re: RAPIDní nástup...
Tak to je jasné, O3 za tři kila, snad jen bez motoru. :-) Ten posun kapku nahoru je správný a doufám že se se to nepodepiše, rspektive intriér nebude ochuzen a bude kvalitní celé auto.Prostě bez kompromisů.
7. 11. 2012 16:34
Re: RAPIDní nástup...
Právě o to jim asi jde.
7. 11. 2012 16:47
Re: RAPIDní nástup...
No nejsem si tak jist, ale doufám v to.Octávka si nezaslouží být tuctové auto s levným interiérem a takových aut je zde více.Proto tyhle typové kotrmelce také nastaly.
Avatar - twistedTSD
7. 11. 2012 16:50
Re: RAPIDní nástup...
Na tu českou cenu jsem zvědavý. Je celkem jasné, že dojde ke zdražení, ale neměli by to přehnat...
7. 11. 2012 17:02
Re: RAPIDní nástup...
Tak prodejci křičí, kupujte O2, pak to bude mazec, aby to bylo aspoň kapku vybavené.Takže zdražení bude a jak sem spal holobit tipuji za 369 tkč, t.j koukněte se na standartní ceník O2 a tak to imho bude.
:-)
7. 11. 2012 17:43
Re: RAPIDní nástup...
Mezi holobitem a holobytem je rozdíl. Osminásobný.

Pokud je Rapid Ambition 1.2TSI/63kW za 324 900Kč, tak Octavia Active 1.2TSI/63kW za 369 900Kč je vcelku odvážné přání. Bude ale záležet na rozdílové výbavě mezi spodní a prostřední výbavou a příplatku za silnější verzi 1.2TSI.

Mimochodem, jestli některý z prodejců křičí, tak kvůli výraznému zvýhodnění skladových aut a aut už zadaných do výroby. Výprodej běží, jen se to neříká nahlas.
Avatar - Barrichello
7. 11. 2012 23:49
Re: RAPIDní nástup...
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - white label
7. 11. 2012 23:55
Re: RAPIDní nástup...
Zase tě nečakaně chytl za ruku ten tvůj Parkinson... :-O 8-s >:D
7. 11. 2012 22:46
Hyundai - konkurenti bez šance!
Ty brďo! Tak to jsou čísla! "Při zachování současného vývoje nemá nikdo z konkurentů šanci dohnat rozdíl." Další gratulace k jasnému úspěchu...

Jinak i30 změna +39,93%; Hyundai ix20 +85,54%; Hyundai ix35 +34,07%; a celkově Hyundai příkladných +34,69%! Tohle už vidíme všichni... Lidé už mají zkušenost s tím, co je dobré a kvalitní (ty posměchy a pochyby a plivání jsou už jasně tytam); a evidentně jsou hlavně lidé spokojeni, neboť to nadále roste... :-) Přejme jim to...

i30 je velmi dobrá volba; citátek: "Právě testujeme Hyundai i30 2012 1,6 CRDi, je NESKUTEČNĚ úsporné... Jeho kombinovaná papírová spotřeba 4,1 litru se zdá být dobrým vtipem, ale ona ani ANI V NEJMENŠÍM nepřehání... Je tu skutečně úsporný motor, žádná pantomima pro evropské testy. Nevíme o ŽÁDNÉM jiném kompaktu, který by dnes s motorem o výkonu 94 kW něco takového dokázal a je to JEN JEDNA z NĚKOLIKA VÝJIMEČNÝCH vlastností nové i30." - Autoforum.cz (velké písmo autor příspěvku)...

No kdo by do toho nešel? Lidé to vědí - a půjdou... i30 si zaslouží být jasným králem nižší střední! Já mu to přeju... :-)

(Jinak slušně i Fiesta - je to dobré a hezké auto)...
Rozbalit vlákno
6
8. 11. 2012 06:23
Re: Hyundai - konkurenti bez šance!
Já jsem si i30 vyzkoušel na 1 víkend a nakonec si v pondělí objednal bravo. Takže na tu tvou otázku - já (bych) do toho nešel.
8. 11. 2012 09:36
Re: Hyundai - konkurenti bez šance!
Jistě, tvá volba - přeji hodně beznehodových a příjemných km... ;-) ... Určitě však budu tvrdit, že tato auta jsou opravdu již nesrovnatelná; i30 je daleko lepší... především snad v jízdních vlastnostech a kvalitě jako takové. U jízdních vlastností Brava je známa slabina v zatáčkách; dále ta grafika na displejích taky nic moc; někteří uvádějí podivné zvuky (drnčící, vibrující) když přejedeš nerovnosti; a taky nepřesnost řízení; a pak elektronika palubky prý taky nic moc - často bliká, signalizuje i např. poruchy, i když je vše ok; a taky poměr cena a užitná hodnota u Fiatu obecně hodně slabá a klesá, u Hyundai naopak jde směrem vzhůru: "i30 nás však postupně přesvědčila, že skvělý poměr cena/užitná hodnota jí není zdaleka cizí." - Auto.cz (2011).

Asi proto se také Bravo vůbec nedostává ani do prvních 25-ti v prodejnosti modelů. Jak říkám, chce to možná příště lépe testovat, srovnávat a zvažovat; ale žádnou tragédií to jistě taky nebude... ;-)
8. 11. 2012 10:08
Re: Hyundai - konkurenti bez šance!
Já si taky myslím, že jsou ta auta nesrovnatelná (nehovořím o designu, tam mě hyundai neoslovuje, ale nepokládám ho ani za ošklivý a dal bych mu šanci, kdyby...) - bravo je PRO MĚ lepší, například autorádio hraje lépe, všechna 4 okna mají automatické dojezdy a dají se ovládatat dálkově, mohu si nastavit sedačku dostatečně vysoko, aniž by mě v nohách omezoval volant, sedadla jsou pohodlnější, podvozek lépe bere městské nerovnosti při subjektivním pocitu vyšší stability (15'' u hyundaie vs. 16'' kola u brava) a co je hlavní - motor je tišší a pružnější u fiatu při nižší spotřebě, i když papírové hodnoty vyznívají lépe pro hyundai. Otec má bravo 4 roky a jedinnou závadou byl prasklý černý plast levého zrcátka (okolo upevnění) - vyměněno v záruce.

Vzhledem k tomu, že přesně znám své použití soukromého auta (tzn. 10 tkm ročně po městě a příležitostně delší cesta mimo něj), dobře jsem si novou i30 za ty 2 dny proklepnul typickým "use-case" včetně nejčastějších tras. Pro mě (tím neříkám, že kdokoliv jiný to nebude mít třeba obráceně) holt i30 není. Když jsem si ji půjčoval, natvrdo jsem prodejci řekl, s čím ji budu srovnávat. Podobně jako ty tvrdil, že jsou ta auta nesrovnatelná. Když jsem mu auto vracel a řekl, co vše mi na i30 vadí a co má ono bravo lepší, skoro se "chytl za nos"... Mimochodem to platí i o materiálech uvnitř (v Trikoloru+ jsou naprosto otřesné plasty na palubce a středovém tunelu, snad to mají vyšší výbavy lepší). Oni ti dealeři často nemají srovnání reálné, ale jen "jedna paní povídala", čímž mě ale dostat nemohl.

Ale faktem je, že tentokrát jsem si s jasnými požadavky koupil relativně jednoduché auto, které se mi líbilo, které jsem v podstatě chtěl a které jsem věděl, kde budu servisovat. I kdybych dostal lepší cenovou nabídku na i30 (nebo cokoliv jiného v segmentu) a i kdybych ji po své zkušnosti nepokládal za horší, ale aspoň za srovnatelné auto, stejně bych vzal bravo. Na to moje hrkání to bude stačit a až ho budu prodávat, nebude mít více než 60 tkm, takže věřím, že stejně jako otcovo nebude za tu dobu ani zlobit. To, že se brav prodá v ČR pár kusů měsíčně, beru spíše za plus. A co do užitné hodnoty - 400litrový kufr nemá snad žádný jiný HB v nižší střední.

Bravo mám stejně jen na přechodnou dobu, plánujeme děti, a s nimi půjdu pro 500L.
Avatar - Emel
8. 11. 2012 10:14
Re: Hyundai - konkurenti bez šance!
Králem rozhodně nebude. Já bych do něj nešel - když už, tak Ceed je pro mě po všech stránkách "koukatelnější".
8. 11. 2012 14:39
Re: Hyundai - konkurenti bez šance!
Tak osobne neverim ze s tim jezdi za tak malo...viz soud vUSA ktery rozhodl, ze musi Hyundai a Kia odskodnit sve zakazniky za klamavou spotrebu, kterou uvadeji.

Obcas me prijde, ze nekteri testeri....jsou zaujati nebo nejak motivovani..

A pak testuji jedno auto nejake znacky...a jedou dle predpisu..pianko...a pak druhou znacku..a razem se jedna o dynamicke svezeni..a spotreba uplne nekde jinde.....pritom tvrdi, ze jedou stejným tempem...holt jim uz neverim...ani ani ani..trosku.
8. 11. 2012 18:22
Re: Hyundai - konkurenti bez šance!
Zaroven je to jesitnost a sutazivost medzi redakciami. Chcu si u automobiliek splhnut, ze prave ich redakcia dosahuje najnizsiu spotrebu. Takze, ked to urobia za 7,2 litra, tak to premaluju na 6,9 litra!!!
8. 11. 2012 09:41
Redakcna hra s cislami
Redakcia v texte taktne zamlcala prepad predaja Fabie o -10,20% - kumulativ.
A uplne ostala nema, ze vlajkova lod Octavia ma prepad oproti 10/2011 az -26,59% a v top 20 jasne "zvitazila"!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
8. 11. 2012 19:15
12 apoštolů
a mezi nimi jen 2 korejci >:-[] >:-[]
Český trh se stal rájem koncernu, co naplat. Když dál odmyslím prémii, tak ostatní mainstramové značky jen vyzobavají zbytky...
Zřejmě budou 2 varianty:
1) Češi jsou naprosté oVWce
2) něco na tom koncernu asi bude >:D
Rozbalit vlákno
1
Je to hezké sobotní ráno
když se člověk dozví, jak se na našem trhu "daří" firmě rendlík a syn. >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - aproximus
10. 11. 2012 23:42
nechápu
jak si dnes někdo může koupit roomstera...
Rozbalit vlákno
0