Český trh v roce 2011: Nejprodávanější malé vozy

Český trh v roce 2011: Nejprodávanější malé vozy

 
 

Suverénní pozici Fabie mezi malými vozy ani v uplynulém roce nikdo neohrozil. Velkým překvapením ovšem skončila bitva o druhou příčku.

Český trh v této kategorii znovu ztratil, byť skutečně minimálně. Pád za rok 2011 činí přesně 0,6 %. Své zákazníky našlo 44.625 automobilů této třídy místo 44.898 (meziročně -273).

V pořadí od ledna samozřejmě zvítězila Fabia s 16.532 exempláři a podílem na trhu 37 %. Fusion i přes propad prodejů nakonec obhájil druhé místo a post dovozové jedničky (3.267, 7,3 %). Jeho umístění už ale lze považovat za překvapení, v bitvě s Thalií a i20 byl outsiderem. Třetí tedy skončil turecký sedan od Renaultu na základě druhé generace Clia (3.206, 7,2 %). Pomyslná bramborová medaile putuje do Jižní Koreje, získal ji Hyundai i20 (3.202, 7,2 %). Ano, mezi Thalií a i20 byl ve finále rozdíl pouhých čtyř kusů! Páté pořadí náleží Volkswagenu Polo (2.419, 5,4 %).

Zbytek první desítky okupují Ford Fiesta, Seat Ibiza, Peugeot 207, Renault Clio a Toyota Yaris, jsou zde tedy úplně shodné vozy jako v rok starém přehledu. Našinec je zkrátka konzervativní. Přes hranici tisíce kusů se nikdo další nedostal. Nejúspěšnějším dovozcem ve třídě zůstává Ford, který dosáhl podílu přes 12 % před Renaultem (10,3 %), Hyundaiem (7,2 %), VW a Peugeotem. Oba posledně jmenovaní výrobci překročili pětiprocentní hranici.

Meziroční srovnání s rokem 2010 vypadá u Fabie celkem optimisticky. Lídr z mladoboleslavské továrny si totiž polepšil o 6 %, prodalo se o 931 malých škodovek více. Druhý Fusion zaznamenal naopak pokles o 7,5 %. V roce 2010 jich našlo své zájemce 3530, rekordní byl pro něj ovšem letopočet 2009, kdy si jej koupilo přes 7 tisíc (!) Čechů. Náhrada v podobě minivanu B-Max zatím v sériové podobě nedorazila.

Na třetím místě najdeme naopak slušný postup: registrace Thalie jsou vyšší o 1.087 (z 2.119, tedy +51,3 %). Hyundai i20 získal ovšem mnohem více: 98 %, v jeho případě to znamená +1.585 vozů. Není divu, poměrně sympatické tvary spolu s akčními cenami domácí zákazníky oslovily, předloni totiž uzavíral Top 10. Díky tomuto úspěchu se Hyundai zařadil mezi nejúspěšnější importéry malých aut. Byť v České republice také vyrábí, stále jde navzdory marketingovým tlakům o zahraniční značku, model i20 vzniká navíc v Indii. Volkswagen Polo si připsal rovněž kladnou hodnotu, i když pouze mírnou. Získal 93 exemplářů (+4 % z 2.326 loňských).

Třída malých vozů, registrace na českém trhu v roce 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměna (rok)změna (rok)Tržní podíl ve tř.
-Období1-12/20111-12/2010[ks][%]1-12/2011
1.Škoda FABIA16532156019316,0%37,0%
2.Ford FUSION32673530-263-7,5%7,3%
3.Renault THALIA32062119108751,3%7,2%
4.Hyundai i2032021617158598,0%7,2%
5.Volkswagen POLO24192326934,0%5,4%
6.Ford FIESTA23473385-1038-30,7%5,3%
7.Seat IBIZA2132167445827,4%4,8%
8.Peugeot 20720001985150,8%4,5%
9.Renault CLIO13921822-430-23,6%3,1%
10.Toyota YARIS11691801-632-35,1%2,6%
11.Citroën C39891158-169-14,6%2,2%
12.Kia RIO93858335560,9%2,1%
13.Opel CORSA91574017523,6%2,1%
14.Chevrolet AVEO8941245-351-28,2%2,0%
15.Dacia SANDERO8401125-285-25,3%1,9%
16.Fiat PUNTO5511188-637-53,6%1,2%
17.Audi A1477146331226,7%1,1%
18.Suzuki SWIFT305631-326-51,7%0,7%
19.Peugeot 206269379-110-29,0%0,6%
20.Nissan MICRA240110130118,2%0,5%
21.Honda JAZZ178183-5-2,7%0,4%
22.Mazda 2145476-331-69,5%0,3%
23.Mitsubishi COLT80136-56-41,2%0,2%
24.Citroën DS338241458,3%0,1%
25.Honda CITY3491-57-62,6%0,1%
-Ostatní modely66823-757-92,0%0,1%
-CELKEM4462544898-273-0,6%100,0%

Pomyslný titul Skokana roku s klidem přiřkněme i-dvacítce. Neznamená to ale, že by v pořadí nebyl nikdo, kdo by si polepšil více. Vynechme Audi A1, které se nenabízelo po celý rok 2010, i tržně bezvýznamnou Lancii Y a alespoň několika slovy vzpomeňme Nissan Micra. Generační výměna měla za následek skok ze 110 na 240 aut (+130, +118,2 %). Z globálního hlediska ale není Micra důležitá, vždyť skončila až dvacátá. Taková Kia Rio prošla podobnou proměnou, ale s ní budeme muset letos počítat výrazněji. Vždyť vyhrává srovnávací testy a své zákazníky si jistě i díky cenové politice a poskytovaným zárukám dovozce najde. V konečném účtování roku 2011 vylétla o takřka 61 % a první desítka jí unikla přesně o 231 aut.

Pokud pomineme modely, které jsou mimo nejlepší pětadvacítku, největší pád mezi nejprodávanějšími vozy tohoto segmentu zaznamenala Mazda 2 (-69,5 %). Zatímco před rokem dosáhla na 476 registrací, za ten uplynulý jich má na kontě o 331 méně. Hondou City, jejíž prodej byl ukončen, se zabývat nebudeme. Přes polovinu spadly také počty Fiatu Punto a Suzuki Swift. Fiatu se nedaří globálně v celé Evropě, nová generace Swiftu se jednoduše nechytla. Možná proto, že se od té předchozí zas až tolik neliší a někteří ji považují spíše za facelift, což ovšem není pravda. Mezi vznětovými motory patří v absolutních počtech prvenství domácímu zástupci s 2.752 registracemi (podíl na celkových 16,6 %). Druhým nejoblíbenějším malým autem s turbodieselem je Peugeot 207 s 295 kusy s motory HDi (14,8 %). Třetí příčku obsadil Renault Clio s 95 exempláři (jen 6,8 %), čtvrtou Volkswagen Polo (75 vozů znamená dokonce pouze 3,1 %). Naftových Citroënů C3 bylo 73 (7,4 %).

Turbodiesely tak zůstávají i nadále v malých vozech popelkou, ale za rok 2010 přesáhly stovku registrací alespoň u šesti nejprodávanějších modelů, zatímco za ten uplynulý pouze u dvou.

Anketa

Který malý vůz má vaše sympatie?
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem

Dnes a zítra jdeme volit. Určíme kurz, kterým se bude…

Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey

Za prvních devět měsíců se čistý zisk Unipetrolu dostal…

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

 
Zdroj: Data SDA

Štítky Český trh Statistiky Malé vozy

 

Přidat názorDiskuse: Český trh v roce 2011: Nejprodávanější malé vozy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v Modřanech představí domovská zvířata

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v…

Třídenní výstava králíků, holubů a drůbeže s názvem Modřany 2017 je za rohem. Na události se návštěvníkům…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…