Tento clanok hovori o medzirocnom raste a porovnava rok 2014 a rok 2015.
Je mozne, ze absolutne cisla predaja alternativ maju v poslednych mesiacoch klesajucu tendenciu, ale na to by som potreboval vidiet detailne udaje za kazdy mesiac z poslednych dvoch rokov. Cisla za December a November 2015 mozu byt nizsie ako za rovnake mesiace roku 2014.
Na druhej strane, trpky fakt je, ze mainstreamovi novinari casto vydavaju jeden udaj, a jeho porovnanie so svojvolne zvolenym zakladom, za trend.
Hmmm blbost, pořád jezdím s CNG 1.4GTec s nižší spotřebou a náklady než s předchozí 1.6TDI, s klesající cenou ropy se nůžky přivírají, ale pořád se bavíme o cca nižším nákladu o 40-50 halířů na km ve prospěch CNG ;-)
Bodejď, podle průzkumů zákazníci, kteři si koupili v USA brutálně dotovaný elektromobil, své volby často velmi litují a houfně se vracejí k osvědčenému spalovacímu motoru! :-)
To ale nemůžete dělat dalekosáhlé závěry na základě nadpisu a tendenčního komentáře, a musíte si prostudovat data. Pak uvidíte, že velký pokles zaznamenal Nissan Leaf, kde se očekává nový model s podstatně lepšími parametry. Podobně je na tom Ch. Volt. Tedy zcela běžný pokles na konci života modelu, běžný i na trhu spalovacích vozů. Jen na trhu, kde se reálně prodávají 4 typy elektromobilů (ostatní výrobci se jim brání, nebo je neumí vyrobit) se to projeví jako pokles celkového počtu. Ale je zcela mylné z toho vyvozovat, že o EM není zájem. Protože současně stoupl počet prodaných EM v Evropě o desítky procent. I na "klesajícím" americkém trhu prodala Tesla o desítky procent více. Takže je mi líto, ale toužebně očekávaný konec EM nepřinese ani benzín za dvacku, protože motivace zákazníků k nákupu EM je jiná než ušetřit pár korun.