reklama


Český trh s auty 2005: Jaký je stav v poločase?

Český trh s auty 2005: Jaký je stav v poločase?

 

Polovina roku 2005 je za námi a tak vám nabízíme první článek z minisérie věnované českému trhu s novými auty.

Polovina roku 2005 je za námi a tak vám nabízíme první článek ze série věnované českému trhu s novými auty. V celé analýze jsou použity součty osobních a lehkých užitkových verzí.

V první tabulce je zachyceno pořadí registrací podle jednotlivých automobilek, tak jak byly v prvním pololetí automobily těchto značek přihlášeny k provozu v ČR.

Domácí automobilka se drží na první příčce, když si meziročně polepšila o 2409 vozů. Podíl na tomto růstu má zavedení verzí s odpočtem DPH, ale také příchod nové Octavie. Osobních Fabií se přitom za první půlrok letos prodalo o 1510 kusů méně než v minulém roce, jenže necelá tisícovka malých Škodovek naopak přibyla mezi lehkými užitkovými vozy. Osobních Octavií se prodalo o 2305 více, lehkých užitkových o 818 navíc.

Za nepřehlédnutelným úspěchem Renaultu stojí nabídka cenově výhodných vozů ve třídě malých vozů. Clio a Thalia se dobře prodávaly již před rokem (celkem 1680 ks), letošní první pololetí s sebou ale přineslo zásadní zvýšení odbytu (Clio+Thalia 2624 ks).

Třicetiprocentní nárůst odbytu Hyundaie je výsledek atraktivní cenové politiky v segmentech malých vozů (Getz) a v nižší střední třídě (Accent, Elantra), ale také rozšíření nabídky terénních vozů o model Tucson, který je na špičce trhu mezi vozy SUV.

Na stejné vlně se svezla i Kia, která nabízí vedle Sorenta také sourozence Tucsonu, model Sportage. Lví podíl na růstu Kie má model Picanto-tvoří třetinu prodeje značky Kia v ČR.

Úspěch značky Dacia asi není třeba dlouho vysvětlovat (Logan), Audi si polepšilo díky řadě A3/A3 Sportback, ale zejména díky nové A6, které se letos prodalo o 180 ks více než v minulém roce.

Závěr statistiky značek obsazují exotické vozy. Nechtěně se mezi Ferrari (10 ks) a Maserati (6 ks) dostal také Saab (pouze 7 ks). Perličkou je také 5 vozů Bentley a 5 ks Lamborghini.

Nejprodávanější značky na českém trhu, leden-červen 2005, Zdroj: SDA
  OA+LUV 2005OA+LUV 2004rozdíl meziročně [ks]rozdíl meziročně [%]
1.Škoda329863057724097,88%
2.Renault58694615125427,17%
3.Volkswagen579452695259,96%
4.Ford52615540-279-5,04%
5.Peugeot44134928-515-10,45%
6.Hyundai3705284885730,09%
7.Citroën3065305960,20%
8.Opel292826842449,09%
9.Toyota24132430-17-0,70%
10.Fiat20102223-213-9,58%
11.Kia149896453455,39%
12.Dacia14493721077289,52%
13.Seat14441693-249-14,71%
14.Mercedes-Benz14251427-2-0,14%
15.Audi128394733635,48%
16.Nissan12791474-195-13,23%
17.Chevrolet11581292-134-10,37%
18.Mazda10511457-406-27,87%
19.Honda103184818321,58%
20.BMW88358230151,72%
21.Suzuki83851032864,31%
22.Volvo58143814332,65%
23.Subaru39721418385,51%
24.Mitsubishi325330-5-1,52%
25.Alfa Romeo20975134178,67%
26.Iveco1961573924,84%
27.Land Rover150140107,14%
28.Lada94155-61-39,35%
29.Chrysler81493265,31%
30.Smart7887-9-10,34%
31.Porsche72423071,43%
32.Jeep454149,76%
33.Mini3834411,76%
34.Renault Trucks3656-20-35,71%
35.Jaguar2636-10-27,78%
36.Lexus2329-6-20,69%
37.Ssangyong13013-
38.Ferrari108225,00%
39.Saab723-16-69,57%
40.Maserati67-1-14,29%
41.Cadillac606-
42.Hymermobil6600,00%
43.Kaipan523150,00%
44.Bentley53266,67%
45.Lamborghini56-1-16,67%
 Celkem844047769167138,64%

Pořadí v následujících tabulkách je sestaveno na základě počtu prodaných vozů v prvním pololetí roku, v jednotlivých třídách. Hned ta první zatím nepřináší příliš dobré zprávy pro nová kolínská trojčata. Bratrovražedný boj se zřejmě naplno rozbouří až na podzim, zatím se prodalo nejvíce Peugeotů. Soubor Sparku s kolínskými vyhrál v červnu jednoznačně Chevrolet s nástupcem populárního Matize. Třídu vede s výrazným náskokem Fiat Panda. Ze 648 vozů odebraných v prvním pololetí bylo 46 dodáno s pohonem všech kol.

Mini vozy (OA+LUV), leden-červen 2005, Zdroj dat: SDA
  červen 2005 [ks]leden-červen 2005 [ks]
1.Fiat PANDA114648
2.Kia PICANTO47447
3.Hyundai ATOS62320
4.Chevrolet MATIZ4149
5.Suzuki WAGON22119
6.Renault TWINGO20106
7.Citroën C218103
8.Opel AGILA1097
9.Chevrolet SPARK7274
10.Peugeot 1073261
11.Ford KA2657
12.Smart1038
13.Toyota AYGO527
14.Citroën C11317

Polovina všech obchodů s osobními vozy se odehraje ve třídě malých vozů, kde kraluje Fabia. I zde došlo v minulých měsících k přesunu části osobních kombi mezi lehké užitkové automobily kategorie N1, a český trh tak v červnu zaznamenal další rekord v podílu užitkových verzí na celkovém objemu trhu: 21,8 %.

Kanibalismus mezi malými auty Toyoty pravděpodobně zapříčinil, že Yaris si odvezlo v červnu 2005 více zákazníků, než ve stejném měsíci roku 2004. Na obzoru však již je nový Yaris, se kterým prý bude problém vyřešen.

Malé vozy (OA+LUV), leden-červen 2005, Zdroj dat: SDA
  červen 2005 [ks]leden-červen 2005 [ks]
1.Škoda FABIA396620530
2.Renault THALIA3252160
3.Peugeot 2064381885
4.Hyundai GETZ2841564
5.Volkswagen POLO2351046
6.Toyota YARIS1881025
7.Citroën C3269974
8.Ford FIESTA211954
9.Chevrolet KALOS104576
10.Ford FUSION134512
11.Renault CLIO100486
12.Opel CORSA61411
13.Seat IBIZA88405
14.Suzuki IGNIS74389
15.Seat CORDOBA64352

Jako na houpačce to vypadá v nižší střední třídě. Mezi dováženými vozy má na kontě několik měsíčních vítězství Logan, celkové pořadí za první pololetí ale nakonec vyhrává Opel se svou Astrou (včetně Classic II). Červnový žebříček dovozových vozů vyhrál Renault Mégane následován Dacií Logan.

Nižší střední třída (OA+LUV), leden-červen 2005, Zdroj dat: SDA
  červen 2005 [ks]leden-červen 2005 [ks]
1.Škoda OCTAVIA219110751
2.Opel ASTRA1991487
3.Dacia Logan3201394
4.Ford FOCUS2281235
5.Renault MEGANE3371132
6.Volkswagen GOLF1831086
7.Peugeot 307220991
8.Hyundai ACCENT124662
9.Toyota COROLLA89550
10.Mazda 378426
11.Citroën C493406
12.Fiat STILO48348
13.Audi A384307
14.Seat ALTEA51284
15.Nissan ALMERA46253

Nový Passat posunuje Volkswagen na špici segmentu manažerských vozů ve střední třídě, a to zatím ještě není v nabídce nové kombi Variant. Od faceliftu Mazdy6 si dovozce slibuje alespoň dílčí vylepšení pozice tohoto modelu, v rámci třídy. Celosvětově jde o nejčastěji pradávanou Mazdu.

Střední třída (OA+LUV), leden-červen 2005, Zdroj dat: SDA
  červen 2005 [ks]leden-červen 2005 [ks]
1.Volkswagen PASSAT3191040
2.Ford MONDEO185614
3.Peugeot 40775411
4.Audi A473331
5.Mazda 646311
6.Renault LAGUNA39271
7.Opel VECTRA50246
8.Toyota AVENSIS35209
9.Citroën C545198
10.BMW 344177
11.Mercedes-Benz C20147
12.Honda ACCORD20137
13.Hyundai SONATA17101
14.Nissan PRIMERA1693

1252 prodaných Superbů znamená meziroční nárůst +103 ks a tedy lepší výsledek největší Škody na domácím trhu. Zcela nekompromisně přitom vládne nafta (88,3 % odbytu).

Vyšší střední třída (OA+LUV), leden-červen 2005, Zdroj dat: SDA
  červen 2005 [ks]leden-červen 2005 [ks]
1.Škoda SUPERB2891252
2.Audi A684394
3.BMW 549247
4.Audi ALLROAD QUATTRO26105
5.Mercedes-Benz E1297
6.Peugeot 6071292

Hlavním partnerem luxusního segmentu je letos Mercedes-Benz a jeho čtyřdveřové "kupé" CLS. Pořadím by mohla v nejbližších měsících výrazněji zamíchat snad jen nová generace Mercedesu třídy S.

Luxusní vozy, leden-červen 2005, Zdroj dat: SDA
  červen 2005 [ks]leden-červen 2005 [ks]
1.Mercedes-Benz CLS1581
2.Audi A81558
3.BMW 7450
4.Volkswagen PHAETON216
5.Mercedes-Benz S413
6.Jaguar XJ05

Značně okrajovýnm segmentem jsou sportovní vozy (kupé, kabriolety, roadstery). Vede Mégane CC, z novinek se brzy prosadí nový Opel Tigra se zajímavou základní cenou 499.000,-Kč.

Sportovní vozy, leden-červen 2005, Zdroj dat: SDA
  červen 2005 [ks]leden-červen 2005 [ks]
1.Renault MEGANE CC1748
2.Hyundai COUPE1142
3.Mercedes-Benz SLK736
4.Nissan 350 Z725
5.BMW 6320
6.Mazda RX8320
7.Peugeot 307 CC520
8.Opel TIGRA119
9.Citroen C3 PLURIEL216
9.Mercedes-Benz CLK516

Mezi deseti nejžádanějšími terénními vozy jsou čtyři korejská SUV, koncern Hyundai-Kia zkrátka ví jak na korejského, amerického i českého zákazníka v této třídě. Vznětový motor a odpočty DPH pomáhají Hondě k úspěchu CR-V.

Terénní vozy, leden-červen 2005, Zdroj dat: SDA
  červen 2005 [ks]leden-červen 2005 [ks]
1.Hyundai TUCSON71392
2.Honda CR-V68274
3.Kia SPORTAGE56224
4.Kia SORENTO25211
5.Toyota RAV448206
6.Volkswagen TOUAREG22180
7.Suzuki GRAND VITARA22174
8.Subaru FORESTER32170
9.Volvo XC9029165
10.Hyundai SANTAFE21150
11.BMW X 334149
12.BMW X 525129
13.Toyota LAND CRUISER26112
14.Nissan MURANO2879
15.Hyundai TERRACAN1176

Značně širokému pelotonu velkoprostorových automobilů dominují rodinné modely střední MPV-třídy. Na evropské vozy nejvýrazněji útočí Toyota Corolla Verso, Honda FR-V a Nissan Almera Tino.

MPV, leden-červen 2005, Zdroj dat: SDA
  červen 2005 [ks]leden-červen 2005 [ks]
1.Renault MEGANE SCENIC64361
2.Ford Focus C MAX66279
3.Volkswagen TOURAN39255
4.Renault MODUS30188
5.Citroën XSARA PICASSO33176
6.Toyota COROLLA VERSO28161
7.Mercedes-Benz A20140
8.Opel MERIVA16137
9.Honda FR-V22107
10.Nissan ALMERA TINO20105

Prodeje

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Správný mediální monitoring umí i analyzovat a měřit výsledky Správný mediální monitoring umí i analyzovat a měřit výsledky

Aplikace Monitora, nováček na poli mediálního…

Jak na konci roku nenarazit kvůli daním. Dovolenou si z nich neodečtete, nábytek ano Jak na konci roku nenarazit kvůli daním. Dovolenou si z nich neodečtete, nábytek ano

Daňová optimalizace zaměstnává a trápí koncem roku mnoho…

Warner Music utržil nejvíce za osm let, ze ztráty jej vymanily příjmy ze streamingu Warner Music utržil nejvíce za osm let, ze ztráty jej vymanily příjmy ze streamingu

Třetí největší nahrávací společnosti Warner Music Group…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7 Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však…

Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn

Nová generace Opelu Insignia se určitě bude líbit. Má…

 






 
Zimní pneumatiky: Lze je namontovat jen na jednu nápravu? A co znamená M+S?

Zimní pneumatiky: Lze je namontovat jen na jednu nápravu? A co znamená M+S?

Včera

Použití zimních pneumatik je v naší zemi určeno vyhláškou už čtvrtým rokem. Že zimní pneumatiky zlepšují přilnavost při nízkých teplotách, ví asi každý řidič, víte ale, proč tomu tak je?




Blesk.cz

Velký test medovin: Cukr, přidaný líh a antibiotika!

Velký test medovin: Cukr, přidaný líh a antibiotika!

Antibiotika se v medu vyskytovat nesmí a stejně tak ani v produktu z něj vyrobeném – v medovině! V rámci…

17 tipů na víkend: Navštivte Ledový chrám a bojte se krampusů!

17 tipů na víkend: Navštivte Ledový chrám a bojte se…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam, nechte se…

 

iSport.cz

Fanoušci jsou stále proti Kýhosovi. Je to těžké i pro hráče, řekl kouč

Fanoušci jsou stále proti Kýhosovi. Je to těžké i…

Potřeboval tři body víc než sůl. Vladimír Kýhos v náročné době musí přesvědčit výsledky. Zvlášť poté, co mu…

Inter Milán - Sparta 2:1. Dočkal nedal penaltu a domácí rozhodli v závěru

Inter Milán - Sparta 2:1. Dočkal nedal penaltu a…

Sparta zakončila základní skupinu Evropské ligy porážkou 1:2 na hřišti Interu Milán. Svěřenci Davida Holoubka v…

 

Reflex.cz

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Myslíte si, že porno ženy nebaví? Chyba. Díky švédské režisérce si erotické filmy mohou pořádně užít i…

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních psů začne tento víkend

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních…

Akce nazvaná „Prodej vánočních psů“, kterou chystají aktivisté z Hnutí 269, se odehraje už tuto sobotu na…

 
 
reklama