Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v srpnu 2018 podle segmentů: Rekordní měsíc výrazně zamíchal pořadím

Nové emisní normy výrazně ovlivnily srpnové statistiky registrací nových aut na českém trhu. Nejvíce zamíchaly pořadím mezi SUV.
Zpět na článek
12. 9. 2018 08:38
12. 9. 2018 08:46
12. 9. 2018 08:51
12. 9. 2018 08:59
12. 9. 2018 11:14
12. 9. 2018 09:04
12. 9. 2018 12:16
12. 9. 2018 13:57
12. 9. 2018 14:59
Avatar - KANKUNEN
12. 9. 2018 08:38
26 STI
:yes:
Rozbalit vlákno
4
12. 9. 2018 08:46
Re: 26 STI
Kolko radosti z prepisov skladoviek na dilerov >:D
Avatar - KANKUNEN
12. 9. 2018 08:51
Re: 26 STI
Asi jo, že. Naivně jsem se zaradoval, že valaši urychleně nakoupili pro rychlé přesuny mezi zkouškami na Barumce
12. 9. 2018 08:59
Re: 26 STI
Tak ona ta radost může nastat, protože auto na značkách se prodá s velkou slevou a ten kdo měl zálusk na tom nyní může vydělat slušný balík.
12. 9. 2018 11:14
Re: 26 STI
Na srotovisku urcite neskoncia. Ale este pred tou zlavickou budu z nich predvadzacky, co by nebyt e6c jazdili na prevoznych znackach bez registracie. Takze sa vlastne nic nezmenilo, preto sa cudujem tej radosti.
12. 9. 2018 09:04
Ty tabulky....
VW T-Roc, a ASX je stejná kategorie jako Kodiaq, a Vitara jako malé SUV... je v tom maglajz, parametry by se měly změnit, rozvor není vše.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
12. 9. 2018 09:25
Re: Ty tabulky....
No jasně. Navíc... na velká SUV se jaksi zapomnělo a pro jistotu tam tabulka není vůbec.

Kompaktní SUV jsou typicky Ateca, Tucson, Karoq... tam je to jasné. VW v tom dělá trošku binec, protože T-Roc je velikostí pod nimi, ale technikou sem patří. Tiguan je rozměrově na horní hranici kompaktních, ale technikou patří o třídu výš.

Velká mainstreamová SUV jsou taky celkem jasná - Sorento, Kodiaq, Tiguan Allspace, X-Trail... a pak prémiovky.
12. 9. 2018 09:40
Re: Ty tabulky....
No ale Vitara je zařazená správně, rozvorem, šířkou i délkou zapadá mezi nejmenší SUV a řadí jí tak i jiné statistiky. Ostatní SUV by chtělo rozdělit do více velikostních kategorii a ne je nasypat do jedné kategorie.
[odkaz]
12. 9. 2018 13:59
Re: Ty tabulky....
Však neříkám, že ten maglajz je jen u nás, ale jestliže ASX je vedle Kodiaka a Vitara je o stupeň níže, jesltiže je T-Roc vedle Tiguana a Kodiaka, tak je to mírně řečeno hloupost. Kde tedy zařadit Subaru XV či Outbacka? Prostě se staré zařazení přežilo a chtělo by to zařazení nové.
12. 9. 2018 14:31
Re: Ty tabulky....
Problém podle mě není ta nejmenší kategorie subkompaktních SUV, tam jsou modely zařazené správně včetně té Vitary. Problém je, že ta druhá kategorie, kam je nasypané všechno bez ohledu na velikost, by měla být členěná podobně jako běžná auta na kompaktní SUV (typicky ASX, XV, Ateca, Kaškaj etc.), na střední SUV (X-Trail, SantaFe, Kodiaq) a na velká SUV (Touareg, Grand Cherokee etc.) a dtto v prémii. Outback není SUV, ten se asi správně počítá mezi střední třídu stejně jako různé alltracky a další přizvednuté kombíky. Na druhou stranu asi plátí, že čím více se vytvoří tříd, tím šťavnatější budou diskuze kam který model patří. Osobně třeba neuznávám předokolky jako SUV, to jsou MPV jak vyšitá. SUVčka byla kdysi odvozená od off-roadů jako silničně schopnější verze offroadů za cenu ztráty určitých schopností v terénu (bez rámu, bez závěrek etc.) ale pořád typicky s pohonem 4x4. Ale to je jen můj pohled a někdo to může vidět zcela opačně, o to víc diskuzí vznikne, když se nadefinují čtyři nebo pět tříd SUV.
12. 9. 2018 15:14
Re: Ty tabulky....
Ano, v případě SUV se z toho stává velká složitost, jenže mezi konvenčními auty je to podobně - viz Škoda Octavia, kterou mnohé statistiky řadí mezi střední třídu. Pamatuju si i MPV Fiat 500L zařazený mezi malými vozy.

Jde o to, že v případě T-Rocu o něm sám Volkswagen původně mluvil o "Golf-SUV," patří tak spíše do "céčkového segmentu", kam ale velikostně spadá i Tiguan. Mezi B-SUV bude patřit až chystaný T-Cross. Co se týče Škodovek, tak Karoq i Kodiaq automobilka oficiálně řadí mezi "C-SUV," byť Kodiaq patří mezi největší vozy v tomto segmentu, tedy podobně jako zmíněná Octavia, jedno z největší aut kompaktů.

Vycházíme tedy ze statistik SDA, které v některých zřejmých případech upravujeme (Octavia mezi kompakty, Toyota C-HR mezi C-SUV). Dělat ale zcela vlastní statistiky by z těch čísel udělal ještě mnohem větší binec...
12. 9. 2018 20:56
Re: Ty tabulky....
Samotná automobilka řadila vždy Octavii do tzv. nižší střední třídy, jen mluvila o prostornosti.
Avatar - Emel
13. 9. 2018 09:56
Re: Ty tabulky....
V dnešním členění SDA jsou kompaktní SUV-C a velká SUV-E... a pak nějaká chaotická skupinka v SUV-D, vůbec to nedává smysl.

Podle mě by se měla přesunout tato auta do SUV-D: X-Trail, Sorento, SantaFe, Kodiaq, Tiguan (ten je dejme tomu diskutabilní) - to jsou auta odpovídající spíš D-segmentu, s délkou okolo 4,8m a rozvorem okolo 2,8.

XC90 a Touareg by měly být spolu s Q7, Cayenne atd., tj. zřejmě asi SUV-E... i když tam je ten rozdíl oproti D už spíš v technice než ve velikosti... šestiválce a tak... takže zpětně je ta XC90 možná dobře >:-[]
Avatar - Barrichello
12. 9. 2018 10:31
Ameriky 8/2018
Cadillac - 3 ks
Dodge - 13 ks
Chevrolet - 2 ks
Chrysler - 1 ks
GMC - 1 ks
RAM - 2 ks
Tesla - 8 ks
Mustang - 18 ks
Renegade - 20 ks
Compass - 82 ks
Cherokee - 2 ks
Grand Cher - 25 ks
Wrangler - 10 ks
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
12. 9. 2018 14:06
Re: Ameriky 8/2018
uz po prvych ofiko foto som vravel ze compass bude trhak ( lebo je krasny a skvele posadeny ) :yes: ... a v celej eu sa pekne uz predava co ma neprekvapuje ... pritom stacilo zmenit dizajn a zo skaredeho kacatka spravit krasnu labut a zakaznici sa len tak hrnu.... samozrejme aj spravna a vhodna technika je vzdy potrebna ale budme uprimni.... predosly compass zlyhal hlavne prave na tom svojom dizajne.. a tento novy naopak uz z neho tazi ... opat moja stara znama otazka... preco takto compass nevyzeral uz davno? ... :-) ... ale tak konecne je to uz ok a jeep ide smerom aky sa mi po dlhom case fakt pozdava... fandim mu a.... aj facelift cherokeeho chvalim.. aj renegade-u... k tomu novy wrangler snad ani netreba komentovat... nikdy lepsi a krajsi nebol ako dnes... takze maju to pekne rozbehnute..... a nielen v eu ale aj doma v amerike jeep uz doslova leti predajmi hore ako raketa ... :yes:
Avatar - Barrichello
13. 9. 2018 11:00
Re: Ameriky 8/2018
No Renegade začíná v Evropě upadat právě na úkor Compassu a u Wrangleru se čeká na novou generaci, kterou ale už nebudou vozit s benzínovým šestiválcem, takže zase prostor pro indiviudální dovoz USA/Kanada.

Benzínů se totiž u Wrangleru poslední dobou prodávalo dost.

Jinak nově je tu ofiko dovozce Dodge + RAM - stejná firma co vozí Cadillac a Chevrolet a na prodejích je to znát.
Avatar - .StenLi.
12. 9. 2018 12:16
Cim to je? ..
Ze Peugeot 3008 sa v CR predava tak zle?
Rozbalit vlákno
5
12. 9. 2018 14:00
Re: Cim to je? ..
Šílenou cenou....
Avatar - .StenLi.
12. 9. 2018 15:30
Re: Cim to je? ..
Pozeam ze rovnaka vybava stoji u Tucsonu len o 2-3 tis eur menej.. to nie je az taky sialeny rozdiel kedze 3008 je vacsia a s premiovejsim interierom, ci?
Avatar - _Karel_
12. 9. 2018 15:52
Re: Cim to je? ..
3008 je větší než Tucson? To bych teda z osobních dojmů neřekl.
Avatar - .StenLi.
12. 9. 2018 16:21
Re: Cim to je? ..
Ako pozeram na cisla tak to bolo iba pocitove, kufor je iba o zanedbatelnych 7l vacsi. Ja by som za ten premiovejsi dizajn a materialy dal ten rozdiel ale asi to bude tou cenou.
Avatar - _Karel_
12. 9. 2018 16:33
Re: Cim to je? ..
Tak v interiéru je asi 3008 lepší, pokud pominu výhrady k ergonomii. Zvenku bych se hádal, sice se mi 3008 líbí, ale Tucson se povedl velmi. A technicky má Tucson taky navrch (4x4). Nicméně nemám pocit, že by 3008 měla problémy s cenou.
Avatar - 3_diamanty
12. 9. 2018 13:57
tabulka
T-roc spolocne s kodiaqom v jednej tabulke mi nejak nesedi.... stredne velke SUV je
akurat tu kodiaq ale T-roc ktory je mensi aj od tigiho je za mna kdesi v triede kony a vitary .... tu ste to kusok neodhadli .... to je ako porovnavat rio s golfom ... alebo passat s E klasse .. jedno auto je tu vzdy proste mimo misu
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
12. 9. 2018 14:59
Některým
poklesům se ani nedá divit. Dacie v podstatě nyní nemají použitelné motory, malé Renaulty taky ne, kdo by o to stál? Nejoblíbenější motorizace Octavií taky nebyly k dispozici.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bubáq
12. 9. 2018 15:19
Slevní škodovka esúvéčka?
Kodiaq ani Karoq se neprodávaly, ačkoliv by podle všeho měly mít velký náskok na ostatní (motory, normy). Ale tentokrát jsou v tom špatně. Sleví škodovka tyto opravdu příliš drahé modely?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - _Karel_
12. 9. 2018 15:25
Re: Slevní škodovka esúvéčka?
Ony se moc neprodávaly nejspíš proto, že se ani moc nevyráběly. Škodovka několik měsíců (3?) nebyla schopna objednávat auta do výroby. Prodej ostatních modelů (oktávky atd.) je mi záhadou.
12. 9. 2018 15:32
Re: Slevní škodovka esúvéčka?
chybi homologace
trojhrnek nebo 1.6tdi u oct nikoho moc nelaka
ted aspon 1.5tsi, coz by pro vetsinu lidi mela byt idelani volba
jen skoda, ze to neni v hybridu, prece jen nejakych 50kW elektrickych na rozjezdy a predjizdeni by bylo ku prospechu
Avatar - Blue Sun
12. 9. 2018 15:41
Re: Slevní škodovka esúvéčka?
A už je opravdu možné ten 1.5 TSI objednávat? Do konfigurátoru ho sice dali, ale s objednáváním to bylo pořád špatné.
12. 9. 2018 16:53
Re: Slevní škodovka esúvéčka?
Dva nejprodávanější modely na trhu za 1-8 (samotný srpen není z mnoha i zde popisovaných důvodů směrodatný) a ty bys chtěl zlevnit? No myslím, že tomu bude přesně naopak, homologované modely, které budou nabíhat podle nových norem budou 100% o něco dražší než ty do 1.9. Je to vidět už na těch motorizacích co jsou v novém v ceníku od 1.9, Citigo plus 2 tis., Fabia plus 15 tis., Octa lift plus 2 tis. Octa kombi plus 7 tis., Karoq plus 10 tis. etc.
Avatar - Ronault.
13. 9. 2018 08:17
Rapid v nižší střední?
Auto velikostí na hranici malých vozů, uvnitř na šířku jak ve Fabii, motorová paleta jak ve Fabii, hlučnost stejná neli větší jak ve Fabii, kola zaměnitelná a spousta dílů taky, jen se na Rapidu šetřilo tam, kde to nejde vidět... a cenovka jak Fabia. Proč tedy v nižší střední a v kterém vesmíru? Lowend malých vozů leda
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
13. 9. 2018 10:11
Re: Rapid v nižší střední?
Všechny statistiky co znám ho řadí do kompaktů a podle mě je to správně... spolu s C-Elysee, 301, Elantrou, do nějaké míry Tipem, C4 a Corollou... to jsou ty low-kompakty.
13. 9. 2018 13:06
Re: Rapid v nižší střední?
Tiez som to tu raz riesil a v podstate je to male auto ale nafuknute, aby podorysom spadalo do kategorie kompaktov. Aj ked pri zohladneni sirky x rozvor je to velmi na hrane.

Na druhej strane aktualne modely B segmentu ho vlastne prerastaju a jeho jedinym tromfom ostava natiahnuty zadny prevys alias kufor :-)
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2018 20:41
Re: Rapid v nižší střední?
Nekonečná debata...Je Logan nižší střední? 301? Linea? Je normální, aby malé auto mělo podélně více místa než velká část kompaktů?
14. 9. 2018 14:37
auta rekordy
zbavovali se jen skladových vozů kvuli emisním normám
Rozbalit vlákno
0