Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v únoru 2013: Nejprodávanější automobily vyšší střední třídy

Loňská bitva mezi Audi A6 a BMW 5 ve vyšší střední třídě, zdá se, letos pokračuje. V únoru byly lepší čtyři kruhy.
Zpět na článek
26. 3. 2013 09:24
Avatar - Dinar
25. 3. 2013 10:39
Vše při starém,
pětka, šestka, sedmička ať od vrtule nebo kroužků bok po boku, vytrvalost esosmdesátky je hodná obdivu, a u Mercedesu se čeká na nástup faceliftovaného éčka. Ostatní paběrkují, v případě Jaguaru je to bohužel stále přetrvávající trestání značky zákazníky za její letitý ne/přístup k českému trhu.
Rozbalit vlákno
43
26. 3. 2013 06:37
Re: Vše při starém,
Jo a bude hůř...pětka chystá FL, A6 je pořád nový (A7 podle mě po prvotním efektu dost ztrácí, jednoduše by to chtělo naroubovat zadek á la A5). Volvo překvapuje, na to, že se jedná o pěkně vousatej model, tak se drží jako klíště.
Ostatní? Nejsem přesvědčenej, že E nějak výrazně pomůže FL. Odstup od nejlepších stále zůstane a věřím, že E spolu s ML budou poslední designově nepovedený M-B.
Jag? Není tejdne, abych neměl v mailu newsletter od Audi, BMW, M-B nebo Volva, JLR ani puntík...nechodit občas na kafe do salonu, absolutně nevím co mají nebo nemají.
Servis je u všech značek stejnej, pokud se chováš příjemně a slušně vymetou s tebou i kanál v sousedství. Je to smutný, ale tolikrát ověřený, že se nechce věřit.
RR mají jen jedno, takže nabízí dva dny s převzetím v Praze...jak budeš mít čas.
Prodejce totiž chytře pustil V8, takže jsou bez předváděček :-)
Avatar - Johny.Rico
26. 3. 2013 09:33
Re: Vše při starém,
Ta A7 je velmi nepovedené auto dle mě. Měla se chytat CLS, ale bohužel design, který to měl táhnout je absolutně tragický. Když jsem měl A7 3.0TFSI na chvíli, tak jsem jezdil vždy se zvednutým křídlem vzadu, protože to aspoň trochu vyvažovalo ten opravdu, ale opravdu velmi škaredý zadek. Buďmě upřímní, A7 je škaredé auto, tak jako Panamera. Oba vozy trpí na zadek.
26. 3. 2013 10:00
Re: Vše při starém,
U A7 je jeden problém, oproti CLS a BMW6GC nebypadá tak noblesně jak by mohlo.
Avatar - Ham.
26. 3. 2013 10:11
Re: Vše při starém,
Soudě podle prodejů v Evropě i ve světě kde A7 deklasuje jak CLS tak 6er to asi s tím zadkem nebude úplná katastrofa.
26. 3. 2013 10:17
Re: Vše při starém,
Soudě podle sebe souhlasím s Ricem, že vizualitou nedosahuje kvalit soupeřů a pod vyššími prodejními čísly je potřeba taky vidět podstatně nižší cenu. Tam je Audi velmi agresivní.
Avatar - Ham.
26. 3. 2013 10:23
Re: Vše při starém,
Podle mě vizuálně je na tom nejlépe 6er, pak A7 a současná CLS, kde zadek působí jak rozteklý nanuk, je poslední.
Avatar - Dinar
26. 3. 2013 10:29
Re: Vše při starém,
Pája má pravdu, cena matters. Tohle je segment kde se, možná záměrně, bmw a audi trochu míjejí, audi řeší image a praktičnost jedním modelem, A7, BMW má dva, 5GT na praktičnost a 6GC na image, přičemž ta 6GC je posunuta cenově o dost výše, jednak nenabízí motorizace typu 2,8 fsi, jednak i ve srovnatelných variantách např. dvouturbové dýzly je o půlmilionu dražší. Osobně, mám-li hodnotit úspěch/neúspěch ve vyšší střední, sčítám A6 s A7, éčko s CLS, pětku s GT i šestkou GC. Pak to má nějakou vypovídací hodnotu. ;-)
Avatar - Ham.
26. 3. 2013 10:49
Re: Vše při starém,
Audi neřeší praktičnost modelem A7, vždyť je to nižší a rozpláclejší model než A6. Takže prakticky smýšlející nikdy neskončí u A7, ale u A6 allroad nebo avantu. A7 je jasný konkurent CLS včetně skutečnosti, že se prodává za stejné ceny. 6er stojí trochu mimo tyto dva už jenom díky variantám cabrio a coupe je jinde a částečně je rozkročená i proti CL.
26. 3. 2013 11:01
Re: Vše při starém,
Mě A7 přijde jen jako liftback varianta A6, M-B i BMW jednoduše působí svébytněji.
Avatar - Dinar
26. 3. 2013 12:29
Re: Vše při starém,
Vidím to stejně, CLS i 6GC jsou sedany, A7 jakkoliv rozpláclá má být spojením praktičnosti s image, kterou klasická šestka sedan nemůže poskytnout.
26. 3. 2013 10:32
Re: Vše při starém,
Na CLS jsem si musel zvykat, zvlášť po krásným předchůdci. Fakt je, že dojem nabral obrácenou progresi než u A7, tam jsem z počátečního nadšení získal apatii, u CLS z jakýhosi "dinosaurismu" naopak mám pocit lepší.

A souhlas, GC je králem.
Avatar - Ham.
26. 3. 2013 11:05
Re: Vše při starém,
Ano, 1 gen. CLS byla hezčí, tohle mělo švih
[odkaz]
nová generace se mi zdá rozteklejší v čase čím dál víc a nějak to ještě umocňuje stejný design třeba na CLA
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 11:32
Re: Vše při starém,
Ne 1. gen. CLS byla "jednoduše atraktivní a hlavně ORIGINÁLní", druhá je (dokonce o dost) "dál" :yes: ;-)
PS: CLS II je takový "design pro náročnější" (což se mi ale v dané cenové kategorii jeví "zcela ok" a SPRÁVNĚ :-)
Avatar - Dinar
26. 3. 2013 12:33
Re: Vše při starém,
Tak, CLS 2. gen. není dál, ani před 1. generací ani před konkurencí. Je to bohužel zvěstovatel příchodu těžkopádných barokních linek příštích mercedesů, pryč je jak lehkost první generace, tak lehkost štíhlých hran éčka a céčka. S naroubovaným novým korea xichtem (áčko, béčko, cla) budou MB vypadat stále těžkopádněji.
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 12:37
Re: Vše při starém,
CLA se mi sice také líbí ale na to CLS 2. generace mám opravdu JINÝ názor (stejný jako GTi ;-)
PS: A zdá se že i 6 GC se mi líbí VÍCE než vám :-)
PPS: Ať tak či onak, nejvíc "nudné" (bez nápadu) mi v porovnání s těmito 2ma příjde A7 (byť to tak zpočátku NEbylo..
Avatar - Dinar
26. 3. 2013 12:58
Re: Vše při starém,
6GC je z této trojice jednoznačně designově nejlepší. Originalita designu CLS, základní linka ve tvaru štíhlého oblouku, byla ve druhé generaci rozmělněna macatostí přední i zadní části, jak říkám, pryč je jak lehkost tak originalita. A7 je designově vymakaná, jde o to, že základní tvar s daným typem zádě je pro oči 21. století nejspíš příliš retro. Moje pořadí je 6GC a s velkým odstupem CLS, A7.
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 14:30
Re: Vše při starém,

1. MB CLS
2. BMW 6 GC (jen s malým odstupem)
3. neuděleno (kdysi Audi A7)
4. Audi A7 (čas mu NE"přeje"
Končím přepínám vypínám odjíždím
Pěkný den :-)
26. 3. 2013 14:52
Re: Vše při starém,
Ano, Audi se rozhodlo odkázat na starou 100. A to možná nebylo nejšťastnější rozhodnutí. A5 je podle mne líbivější.
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 19:38
Re: Vše při starém,
To bude ONO - staré audi 100 se mi (narozdíl od A80) také (moc) "nelíbilo" :-)
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 11:30
Re: Vše při starém,
ad CSL a A7 - dtto (mám to/vidím/cítím to úúúúplně STEJNĚ :yes: :-)
Avatar - Johny.Rico
26. 3. 2013 16:02
Re: Vše při starém,
GC králem, podepisuji.
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 10:32
Re: Vše při starém,
1. CLS (naprosto totálně jednoznačně - "o level" před konkurencí ;-)
2. 6 GC
3. A7 - viz já 10:16 (a ještě tak "před rokem"?) bych jí OPRAVDU dala PŘED BMW 6 Gran Coupe - teď "seněcostalo" a (čistě DESIGNově) bych snad možná dala i pořadí
1. MB CLS
2. BMW ž Gran Coupe
3. neobsazeno
4. Audi A7 ;-)
26. 3. 2013 11:02
Re: Vše při starém,
ty jsi level... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 11:27
Re: Vše při starém,
No tak o tom (snad) "žádná" :-)
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 10:16
Re: Vše při starém,
Souhlasím s tím A7! Vím že jsem tu za "antifanynku" audi, ale A7 se mi jako novinka zdálo docela (dost) "chic" a atraktivní a nedávno jsem si ho v klidu prohlížela když u nás bylo "na návštěvě" a až nečekaně moc "ztratilo" - je takové až "nudné"?
PS: MB CLS hraje ZCELA "jinou ligu" (a tohle NEberu dle "obliby" k té či oné ZNAČCE - ale opravdu jen pouze "dle (konkrétních) vozů"! ;-)
Avatar - Dinar
26. 3. 2013 10:30
Re: Vše při starém,
Mně se nelíbí od začátku, jakkoliv design kvalitní je, není to prostě můj šálek..., raději mám základní linku ve stylu sedanu.
26. 3. 2013 10:32
Re: Vše při starém,
Ano, to je trefa, přestože se mi třeba A5 SB líbí.
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 10:34
Re: Vše při starém,
Vy to (pánové) NEmáte? Já (přiznám) NEvím co to je/čím to je, ale podívejte se TEĎ aktuálně "naživo" na audi A7 a vůz který ještě nedávno vypadal (rozhodně) "atraktivně" je takový "nijaký" (velké plochy "ničeho") - prostě (jen) "auto"
26. 3. 2013 11:03
Re: Vše při starém,
Píšu o A5 ne o A7, ta je až moc přímočará, jednoduchá a díky zádi nevyvážená.
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 11:29
Re: Vše při starém,
Ano TAKÉ to "tak cítím" (a byť já opravdu NEfanynka audi, tak levnější A(RS)5 se mi líbí od dost "víc" :-)
Avatar - Dinar
26. 3. 2013 12:35
Re: Vše při starém,
A5 sportback je trefa, a když vidím, co předvedl MB s CLA (jakkoliv je to technikou auto o třídu níž, cenově to budou konkurenti), tak ještě chvíli bude, alespoň do příchodu 4er GC.
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 12:39
Re: Vše při starém,
Zajímavé je, že MB-C je docela POVEDENÉ auto (soupeře porazilo jak v "top" verzích V8 tak v "masovém" R4 v naftě) - a mezi lidmi... skoro přesně NAOPAK, všiml jste si?
(pro mne) BMW 4 je (už předem) zcela jednoznačný favorit vítěz "a tak vůbec" - 4ková cupka je opravdu NÁÁÁÁÁDHERNÁ :yes: :-)
Avatar - Dinar
26. 3. 2013 13:03
Re: Vše při starém,
MB-C bylo do příchodu F30 nejlepším malým sedanem, a to jak designem tak jízdně, píšu to tady roky. Ale verzi proti A5 sportback MB nemá, teď takto chápu CLA (alespoň ho cenou MB takto pozicionuje), což je docela průšvih, protože nestačí-li na starou A5 sportback, tak na 4er GC nebude stačit určitě, jak designem tak technikou.
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 14:33
Re: Vše při starém,
CLA sice má "trochupodobnou" cenu, ale jak (všichni) víme - reálným soupeřem rozhodně není (je to opravdu "jen" nižší střední). Že MB-C není ve variantě "proti" A5 Sportback zrovna MNĚ nijak "nevadí" (naopak "skorovadí" jak moc je "přehlíženo/podceňováno") - třeba v příští generaci..
Avatar - Johny.Rico
26. 3. 2013 16:26
Re: Vše při starém,
Řada 4 bude koncipována jako GC? Tak to se máme na co těšit :yes: Doufám ale, že cena nebude po vzoru 6 GC... :-! 8-s
26. 3. 2013 13:19
Re: Vše při starém,
Volvo S80 nedrzi pri zivote jeho kvality, realne uz jako novy tenhle model v ramci vyssi stredni ponekud nestihal, ale opravdu agresivni cenova politika Volva. Pred nedavnem jsem dostal nabidku na slusne vybavenou S80 v dieselu za 799.000CZK s DPH a tomu po odchodu Frantiku ze segmentu uz dneska nikdo nedokaze konkurovat. Srovnatelne byt lepsi vozy od konkurence stoji skoro dvojnasobek. Takze ano, cenovy dumping jako zpusob prodeje funguje velmi dobre, o tom zadna.
Jaguar sice na ceskem trhu potentoval co mohl, ale ta cisla odpovidaji celosvetove spatnym prodejum teto znacky. Jejich modely nejsou velkym slagrem nikde na svete.
Zajimave je spise potvrzeni faktu, ze Lexus proste Evropu a CR zvlast neumi. Prodeje noveho GSka jsou zcela tristkni. Pet prodanych kusu u zcela noveho modelu je asi jeste vetsi zoufalstvi nez mistni Lexusaci cekali i v tech nejcernejsich snech.
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 14:35
Re: Vše při starém,
Tady je prostě "ráj D3" - a vpodstatě NEzáleží jestli je další nový Lexus, Jaguar, Infiniti nebo třeba Cadillac SEBEPOVEDENĚJŠÍ - stejně z toho budou leda "kusové" prodeje
Avatar - Dinar
26. 3. 2013 14:58
Re: Vše při starém,
Tím "tady" myslíš Evropu, že. Pak souhlas.
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 19:40
Re: Vše při starém,
Myslela jsem (řekněme) na STŘED Evropy, ale ano - klidně CELOU Evropu ;-)
26. 3. 2013 15:22
Re: Vše při starém,
Tak Cadillac bych neresil ten je v Evrope uplne mimo misu.
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 19:41
Re: Vše při starém,
NEjen Cadillac - myslím že opravdu (téměř) NEzáleží jak moc povedený model výrobce "mimo D3" nabídne - až TAK je to "zlé" :-|
Avatar - Dinar
26. 3. 2013 14:57
Re: Vše při starém,
520d za 900tis. není problém, A6 2,0tdi za cenu pod 900 také ne. Dostat dnes cenovou nabídku zcela se vymykající ceníku není problém nikde, srovnávat můžem buď tyto nebo ceníkové ceny, jedno s druhým ne. Obecně, Volvo má v mých očích problém spíše s příliš sebevědomými cenami než naopak.
26. 3. 2013 15:21
Re: Vše při starém,
Jenze 520d za 900 tisic nebude v kuzi, s navigaci a Audi A6 2.0TDI je na tom stejne. Ano i nemecka premie umi vyssi stredni pod milion, ale to jsou latkova siditka bez vybavy ne plnohodnotne vozy vyssi stredni. Volvo S80 se sice na D3 nechyta, ale nabizi za jeste nizsi cenu solidne vybavene vozy. Kdyz dorovnam BMW ci Audi na to Volvo motorove a vybavou, tak jsem minimalne na 1.3mio kdyz chytim nejakou super akci.
Avatar - Glaukos
26. 3. 2013 09:24
Chyba?
Procentním pádům vládne Audi A7. Sportbacky, kupé a kabriolety ztratily přesné tři čtvrtiny (-12 ze 16) - ono existuje A7 kupé nebo kabriolet?

Chtělo by si to občas po sobě přečíst
Rozbalit vlákno
0