Tak se zdá, že nám v ČR zbyla pouze, abych tak řekl, klasická auta od malých až po luxusní......a pak SUV. Kategorie MPV zřejmě zmizela.
Mezi pidižvíky se daří rozpolcenému (předek velmi dobrý, zadek špatný, interiér žádná sláva) Ignisovi a ani celkově v Evropě to není tak špatný. Pár zavedených konkurentů má relativně na dosah. No tak uvidíme jestli mu nedojde dech.
Fiesta - Provocateur může oprávněně mávat evropskými čísly, já ovšem pořád musím v místním dealerství koukat na to smutný zaprášený Titanium za cca 430t, kterak hledá majitele. Tak nevím. A ani v provozu jsem zatím na novou Fiestu nenarazil. Že by přece jen většina z nich jezdila za kopečkama ?
Kona. To jako vážně ? Zřejmě se budu muset podívat na zadní plochy u showroomů nakloněného Háčka, kde maj ty registrace schovaný.
U S-Crosse je na místě otázka, jak by se asi tohle povedené auto prodávalo, kdyby tak nezmršili předek a mělo aspoň o něco lepší interiér. Jinak k němu mám mnohem větší sympatie než ke všem těm "sofistikovaným řešením poplatným době a trhu". ;-)
Kompakty - kde je Astra ? To Opel prodává opravdu jenom 24hodin anebo když jednou za pár let přijde racionální srdcař od Mazdy ? :-)
Crossovery - Kvaška je nezlomná, i když sám bych těžko hledal důvod proč ji pořídit. Ale to je čistě můj názor.
Střední - Insi zatím nic moc, emisním levákům na ni stačí i naleštěnej über-Passat. Napjatě očekávám jeden konkrétní kus v registracích 3-er. Ale to se dočtu na auto.sk. >:-[]
Par poznamok:
Neviem ako sa Kona predava u nas ale zatial som na ceste stretol len jednu jedinu aj to predvadzacku takze nechapem
S-Cross v tom sa nezhodneme. Podla mna mu ten FL prospel a vidno to aj na predajoch. Teda minimalne v SR.
Jeden použitelný motor je pořád víc, než mají někteří konkurenti ;-) . Po houfném přezbrojení Dacií na 0.9TCe je to jedna z nejzajímavějších nabídek pro staromilce.
Tak to musíte mít v álejích hodně nablito. Kona vznikla tak, že z každé automobilky se vzal jeden nápad a pak se to poskládalo dohromady. Maska Audi, světla Citroen... atd atd.
Vzhledem k tomu, že pracuji s lidmi všech možných sociálních skupin, tak jsem si toho všiml. Ale samozřejmě někomu se možná líbí řetězy a prstýnky s lebkami, ledvinky, tenisky a tepláky na veřejnosti a třeba i Kona
Můžeš, ale nebude to dávat smysl. Nezáleží na tom, kdo v autě sedí, ale bavíme li se o designu a vyzdvihovat tu slátaninu nápadů, které vymyslel někdo jiný, to je jako chválit čínskou napodobeninu
Jestli se ty prodeje například nepočítají podle množství prodaných kusů a ne podle toho, co vidíš na parkovišti na sídlišti...? Co? Ale možná máš pravdu :yes::yes::yes: >:D
Konu si koupil teď můj strejda... je to takový automobilový ignorant, v podstatě ani díru do zdi neumí vyvrtat vrtačkou... přišel se svou ix20 do showroomu, že už jí má 5 let a že zvažuje něco nového. Ukázali mu el. posuvné sedačky a vyhodil půl míče za ošklivé auto... a tak to asi chodí častěji.... 8-s
Samozřejmě spoustu jich je po showroomech, protože ji budou půjčovat zase na pár dní.
Jestli chtěl strejda zase něco vyloženě od Hjondé, měl si ho nasměrovat na i30N, měl by Hyndai a přitom fakt pořádné auto, což je poměrně vzácná kombinace.
Jo, strejda má podobný problém jako tvůj otec, potřebuje něco vyššího, protože má v háji koleno (už se na něj chystáme >:-[] ), navíc on měl vždy základní motor, protože jaksi nechápe na co by měl být v autě.
O i30N není pochyb. Jedna stojí před emergency přímo v továrně v Nošovicích...jezdí se s ní po areále, kde je maximálka 30 km/h >:D Mohli by nám ho dát místo Tucsona, bych zapnul majáky a vyrazil na tovární test track...
To auto je maso? Ta obluda, ta designová skládačka jiných aut? Maso možná ano, ale mleté zelené z kauflandu 8-s
Jestli to nebude tím, že T-Roc se sotva začal prodávat a Konu rozvizli do každého showroomu ke klasickým několikadenním zápůjčkám... tak je to pokaždé s novým Hjoundé po vstupu na trh, že první měsíc je boom registrací...
Si to trochu pleteš. Jiné automobilky nedělají, resp. nemluvme o automobilce, ale o českém zastoupená Hjoundé, nemají na každém showroomu 3-5 přihlášených aut na SPZetkách a nepůjčují jí lidem, kteří ani o ně nemusí mít zájem, na týden bez omezení kilometrů. Za poslední cca 3 roky jsem takhle měl ix35, i20, i30, i30 kombi, Tucsona, brzy asi Konu... u jiných automobilek to po pouhé registraci na webu jaksi nefunguje. Zkoušel to Renault s Kadjarem, ale na dva dny a teď Kia se Sportage.
Inu v ČR je minimu, resp. žádné testy Hjoundé, protože mistr Vošický novinářům auta moc nepůjčuje, co kdyby o nich napsali něco nepěkného, takže je půjčuje přímo lidem, jen tak, ti hloupější se chytí a třeba koupí.
Proto jich je tolik přihlášených. Jiní výrobci je mají většinou jen na převozních nebo "zelených" SPZetkách.
Mimochodem, po týdnu s i30 kombi jsem se těšil na své auto, hrozně moc detailů, co pijí krev, naopak i20 milým překvapením.
Mohu mít vlastní názor, nebo musím povinně papouškovat místní blitky?
Volkswagenovská nuda mě neoslovuje a T-roc proti ní nijak nejde. Kona je jiná, výrazná, designově zajímavá. Nekoupím si ji, protože mi SUV nic neříkají a za stejnou cenu dostanu prostorově více v klasickém hatchbacku nižší střední, ale designově to mám prostě rád. Stejně jako se mi líbí Citroëny, kterými taky místní "elita" opovrhuje.
Můžeš mít svůj názor, ale když budeš opěvovat tohle, co vytvořili za slátaninu, nemůžeš se divit reakcím.
Kona je jiná?: V čem? Jako že od každého auta má kousek? T-Roc je jiný. Pro tebe to je nuda, ale to je dáno koncepčně celkově sjednoceným stylem a nápadem. Citroen je jiný, i když se někomu nemusí líbit, je to designový celek, jedna myšlenka, promyšlené detaily zapadající do celku. Kona je typicky asijský způsob chápání designu - i když možná jsem teď asijský design urazil, protože tohle je skládačka - tzn. zaměření se na detaily a ne celek.
Když někdo dost nemusí koncern (obecně), tak je pro něj automaticky hezčí vše nekoncernové, takže já bych v tom nutně/primárně estetické hledisko nehledal. Vlastně ani přímo nenapsal, že je Kona hezká, jen, že je hezčí, než koncernovwý T-Roc...
A BS tu není žádný nováček, stejně jako ty, takže se spíš divím, že se divíš... ;-)
Tak možná jsem si ho s někým spletl... a pravda... že já se divím ;-)
Ad T-Roc ... nejsem fanda SUV, celkově třeba moc nechápu smysl T-Roca proti Golfu, ale prostě mu nemůžu upřít hodně velkou míru originality, hodně moderní auto... hlavně dnes, kdy se více uplatňují jednodušší tvary a více se třeba auto zosobňuje "světelným podpisem"... i takoví extravagantní výrobci jako Renault tím směrem jdou.
Úplně odbočím... několikrát jsem teď cestou do práce potkal nového Civica... Ta Honda generaci od generaci Civica posílá designově do kytek. Ta záď jak z dílny vesnického designu... V Civicu jezdil primář Blažej jak v původních, tak nových dílech, v tomhle si jej prostě nedokážu představit. Ještě bych to chápal třeba u Type-R, OK, beru, ale v základní verzi díry v nárazníku vzadu 8-s
je sranda číst,že "luxusní značka" je Audi,Bmw,Mercedes. Čili značky,které v Německu jsou běžné i pro normální rodinu jako nové auto.Zajímalo by mne pak za jaká auta pan novinář považuje značky typu Maybach,Maserati,Aston,Bentley...to už bude třída pro narkobarony? >:D