Český trh v březnu 2008: Kategorie sportovních vozů letos narostla o 46 %
V kategorii sportovní vozy jsou sloučeny všechny modely, které mají dvoudveřovou karoserii kupé nebo některou formu otevřené karoserie (kupé-kabrio, kabriolet, roadster, spider).
V posledních třech letech roste český trh a s ním i počet vozů, které bývají většinou jednoúčelovými auty pro radost. V roce 2006 se za první tři měsíce roku na českém trhu prodalo 125 vozů, v roce 2007 to bylo 147 vozů a letos už 214 vozů. Meziročně tak vzrostl odbyt sportovních vozů o 46 %. Celý trh osobních a lehkých užitkových vozů, na němž se v prvním čtvrtletí prodalo 48.234 automobilů, rostl o 12,3 %.
Nejžádanějším vozem této kategorie je loňská novinka, kupé Audi A5, kterých se letos prodalo 40 kusů. Druhým modelem v pořadí je kupé-kabriolet Volkswagen Eos, kterých zákazníci zaregistrovali 26. Vůně benzinu už není ani zdaleka tím, co láká nadšence k dvoudveřovým karoseriím. 29 ze 40 Audi A5 mělo pod kapotou turbodiesel 2.7 TDI nebo 3.0 TDI, 22 z 26 letošních Eosů zase jezdí se čtyřválcem 2.0 TDI.
Značka Audi drží největší podíl mezi značkami - přes 20 % - nejen díky model A5, ale také přítomností řady TT.
Letos bylo na českém trhu zaregistrováno taky 15 vozů Porsche 911, 6 Mercedesů CL a 6 Audi R8.
Sportovní a otevřené vozy, registrace na českém trhu v březnu 2008 | |||||
- | Kategorie | OA | OA | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 3/2008 | 1-3/2008 | 3/2008 | 1-3/2008 |
1. | Audi A5 | 20 | 40 | 26,0% | 18,7% |
2. | Volkswagen EOS | 10 | 26 | 13,0% | 12,1% |
3. | Volvo C70 | 6 | 7 | 7,8% | 3,3% |
4. | BMW 3 CABRIO | 5 | 14 | 6,5% | 6,5% |
5. | Hyundai COUPÉ | 4 | 11 | 5,2% | 5,1% |
6. | Audi TT | 3 | 7 | 3,9% | 3,3% |
6. | Mercedes-Benz CL | 3 | 6 | 3,9% | 2,8% |
6. | Renault MEGANE CC | 3 | 5 | 3,9% | 2,3% |
9. | Audi R8 | 2 | 6 | 2,6% | 2,8% |
9. | BMW 1 | 2 | 6 | 2,6% | 2,8% |
9. | BMW 6 | 2 | 6 | 2,6% | 2,8% |
9. | Jaguar XK | 2 | 6 | 2,6% | 2,8% |
9. | Peugeot 307 CC | 2 | 3 | 2,6% | 1,4% |
9. | Porsche 911 | 2 | 12 | 2,6% | 5,6% |
15. | Alfa Romeo BRERA | 1 | 3 | 1,3% | 1,4% |
15. | BMW Z 4 | 1 | 4 | 1,3% | 1,9% |
15. | Mazda MX5 | 1 | 1 | 1,3% | 0,5% |
15. | Mazda RX8 | 1 | 1 | 1,3% | 0,5% |
15. | Mercedes-Benz SLK | 1 | 2 | 1,3% | 0,9% |
15. | Nissan 350 Z | 1 | 3 | 1,3% | 1,4% |
15. | Peugeot 207 CC | 1 | 5 | 1,3% | 2,3% |
15. | Peugeot 407 COUPÉ | 1 | 10 | 1,3% | 4,7% |
15. | Porsche 911 CABRIO | 1 | 3 | 1,3% | 1,4% |
15. | Porsche BOXSTER | 1 | 4 | 1,3% | 1,9% |
15. | Porsche CAYMAN | 1 | 6 | 1,3% | 2,8% |
- | Alfa Romeo GT | 0 | 7 | 0,0% | 3,3% |
- | Audi A4 CABRIO | 0 | 4 | 0,0% | 1,9% |
- | Ford FOCUS | 0 | 1 | 0,0% | 0,5% |
- | Chrysler PT | 0 | 1 | 0,0% | 0,5% |
- | Chrysler SEBRING | 0 | 2 | 0,0% | 0,9% |
- | Mercedes-Benz CLK | 0 | 1 | 0,0% | 0,5% |
- | Opel GT | 0 | 1 | 0,0% | 0,5% |
- | Celkem | 77 | 214 | 100,0% | 100,0% |