Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v březnu 2010: Malé Fordy si prohodily pořadí, Fiesta stříbrná před Fusionem

Ford Fiesta je dlouhodobou evropskou dvojkou a nejprodávanějším malým vozem na starém kontinentu vůbec. V březnu obsadil druhou příčku v této kategorii i na českém trhu.
Zpět na článek
15. 4. 2010 10:43
15. 4. 2010 10:48
15. 4. 2010 11:10
15. 4. 2010 10:54
15. 4. 2010 10:57
15. 4. 2010 13:06
15. 4. 2010 12:15
15. 4. 2010 13:06
15. 4. 2010 13:13
15. 4. 2010 13:13
15. 4. 2010 15:06
15. 4. 2010 12:34
15. 4. 2010 12:40
15. 4. 2010 13:13
15. 4. 2010 14:00
15. 4. 2010 14:20
15. 4. 2010 14:53
15. 4. 2010 14:40
15. 4. 2010 14:51
15. 4. 2010 15:09
15. 4. 2010 16:06
15. 4. 2010 15:07
15. 4. 2010 15:58
15. 4. 2010 16:33
15. 4. 2010 21:28
15. 4. 2010 15:11
15. 4. 2010 15:51
15. 4. 2010 16:07
16. 4. 2010 06:06
18. 4. 2010 01:23
15. 4. 2010 10:43
POLOJARO
Jarní travička, zajíčci vystrkují ouška, vláha, bouřky, občasné mrazíky... nic překvapivého. Běžné subkompaktní POLOjaro. Fabia potvrzuje, že zde auta kupují lidé s rozmyslem. Vedle toho znamenejme výrazný úspěch Fiesty. U POLA je stále ještě znát, že na mistrovské kousky, vybavené světovými motory, světovými převodovkami a světovými cenami tu není dostatek volných financí. V tomto kontextu je číslo POLA (přepočtené) vzhledem ke konkurenci někde kolem... sedmi stovek. Natuty. Bylo by samozřejmě krásné, kdyby zdejší životní úroveň komunit kupujících subkompakty tu sedmistovku umožnila, leč, v tomhle je ještě před Českem poměrně trnitá cesta.

Číslem měsíce je číslo 1.756. Ano, ano, Fabia, Škoda Fabia. Číslo, kterého by zde například Miťa dosáhl za 293 měsíce, což tedy (načteně) znamená... 24 roky. Zajímavé...
Rozbalit vlákno
39
Avatar - iudex
15. 4. 2010 10:48
Re: POLOJARO
No tak asi v SR na "mistrovksé kousky, vybavené svetovými motory..." dostatok volných financií je, lebo Polo je u nás suverénne druhé (144 ks) po Fabii (435) a Fiestu odsunul na 4. miesto aj Hyundai i20 (100 ks).
[odkaz]
15. 4. 2010 11:10
Re: POLOJARO
Tak to je hodne zajimavy rozdil mezi sousedy! :yes:
Avatar - white label
15. 4. 2010 20:47
Re: POLOJARO
Tak ten větší úspěch POLA je na Slovensku taky logickým důsledkem faktu, že VW už je tam v podstatě taková POLOdomácí značka...
;-) :-)
Avatar - iudex
15. 4. 2010 10:54
Re: POLOJARO
Inak Fabia u vás ide lepsie mozno aj pre rozumnejsiu cenov politiku Skody. Pokial si pamatám, tak slabsiu 1,2 TSI predáva Skoda o 15t Kc drahsie ako HTP, zatial co v SR nastavila Skoda ceny tak, ze medzi týmito motormi je rozdiel 30t Sk. 8-s
Avatar - Dinar
15. 4. 2010 10:57
Re: POLOJARO
Jo, je to tak nějak pořád stejné, jednou se vzrušeně avizuje nástup japonců, podruhé korejců, ovšem za krátký čas nadšení opadne (perunové strhnou plachty iluzí z ídvacítek) a jako vždy se projeví, že evropané kupují evropská auta, logicky, jsou dělaná pro ně, na míru jejich chutí a potřeb. ;-)
15. 4. 2010 12:11
Re: POLOJARO
Ten přepočet Pola na 700 ks je luxusní...vidím, že jsi prodeje Pola vynásobil koeficientem 2,9xx, ale jak se mám k němu dobrat? >:D
Avatar - iudex
15. 4. 2010 12:15
Re: POLOJARO
Vies, to je koeficient nevedomosti (teda ide o ludí, ktorí nevedia, co je v triede najlepsie a kúpia si nieco iné) >:-[]
15. 4. 2010 13:06
Re: POLOJARO
Trochu mi to připomělo období studií, kdy jsme při výpočtech použivali "bulharskou konstantu", která fungovala jako proměnná a díky ní vše vyšlo jak jsme potřebovali. Aneb - papír snese všechno ;-)
15. 4. 2010 13:13
Re: POLOJARO
Je to v podstatě velmi jednoduché. Značně obtížné je to ovšem... vysvětlit :-)
15. 4. 2010 13:50
Re: POLOJARO
Aha. Tak v tom případě nad tím ještě chvíli popřemýšlím :-)
15. 4. 2010 14:37
Re: POLOJARO
Je to jednoduchy jak facka, na Geteiho leze jaro, tudiz blbne 2x vic nez normalne (2,0) a tech 0,9 je takzvaná VW multiplikacni hodnota. Pod tim si muzes predstavit libovolnou kravinu, je to fuk >:D
Avatar - Ronault.
15. 4. 2010 12:34
Re: POLOJARO
Růst Fabie je dán jediným - poklesem ceny tam, kam patří. Na průměr třídy. Začíná správně na 199 900 Kč a s 1,2 TSI je za 250 000, s klimou a v metle řekněme 265 000, to už je cena, která je srovnatelná jak s Korejci, tak s Cliem či dokonce nižší než C3 se srovnatelnou motorizací.

Kupodivu i to Polo se dá dneska koupit za stejné peníze. Spíše je překvapivá ta prodejnost Fiest. :-O
Avatar - iudex
15. 4. 2010 12:40
Re: POLOJARO
C3 je horúca novinka, daj jej rok a pojde cenovo k prijatelnejsím cifrám.
Inak Fiesta je pre mna jasný clen Top 3 v triede (popri Pole a C3), uz v základe slusný motor (60 kW) a u nás aj výbava, interiér v reále nie je tak cukríkový, ako na fotkách a napodiv i s ergonóniou to nie je vobec zlé. A o tom, ako jazdí (ako kazdý Ford) nehovoriac. Takze ziadne prekvapenie. :yes:
15. 4. 2010 13:10
Re: POLOJARO
Fiesta je Ford, takže by tě to vůbec nemělo překvapovat :-)
Avatar - Ronault.
15. 4. 2010 13:13
Re: POLOJARO
Právě pro tebe jsem tu otázku psal, aby ses vyřádil ;-)

Mě překvapuje kolika lidem se Fiesta líbí. Když pominu ten kynetický předek, ten otřesný interiér a to co dali kolem budíků (ne každý se mnou bude souhlasit), tak jediné, co se mi kupodivu ještě pozdává je ta zadní partie. Když vedle toho postavím Polo, tak bude sice nudné, ale zase dospělé. No, inu Ford si Focusem I u nás vybudoval dobré jméno a nepolevuje žádnými výpadky, takže na tom teď vydělává. :yes:
15. 4. 2010 13:56
Re: POLOJARO
Mě se teda překvapivě taky líbí vzhledem ke konkurenci :-)

Jen nemůžu příjit na chuť tý zbytečný mase hmoty nad zadními koly při pohledu z boku. Ale to už je teď taková móda, kterou trpí hodně aut. Dá se to ještě jakžtakž spravit barvou (např. černou) nebo většími koly. Se zadní části souhlas, ta se hodně povedla, narozdíl třeba od nového Focusu.
Avatar - Ronault.
15. 4. 2010 14:00
Re: POLOJARO
No tak na Focusu mi zadní část nepříjde jako to nejhorší. Nejhorší jsou ty obří nasávací otvory v nárazníku, kterou jsou jen nalepené kusy plastu bez funkce, jak doplněk koupený na benzínce :-( :'-(

Proti gustu žádný dišputát. Já bych raději tedy to Polo, nebo Clio, jak jinak. Případně nebýt toho interiéru, tak Ibizu.
15. 4. 2010 14:15
Re: POLOJARO
Zadek u Focusu kazí světla, kdyby je udělali ve stylu Fiesty, bylo by to snad OK. Předek se mi naopak líbí, působí hodně agresivně. Přiznávám, že u základních verzí to bude vypadat přehnaně, ale např. u ST by to vypadalo dobře.

U Fiesty ještě uvidíme s čím přijde ST. Clio RS je jedinej současnej Renault, krerej beru na milost i co se týče vzhledu.
Avatar - Ronault.
15. 4. 2010 14:20
Re: POLOJARO
Taky ti nic jiného nezbývá >:D

No tak ani k ST se mi ty falešné průduchy nehodí. Je to přehnané, jak z čínského obchodu ;-\
15. 4. 2010 14:29
Re: POLOJARO
Zas tolik Cliu nefandi :-)

Předpokládám, že u ST by byly plně funkční...
Avatar - Ronault.
15. 4. 2010 14:53
Re: POLOJARO
Předpokládáš, takže uvidíme. Ať i jsou, ale na verzi se základním motorem, což je jedno, nejde vidět, ale na 15" plecháčích to bude vypadat nepatřičně :-| To Guru i na těch plecháčích vypadá seriozně.
Avatar - iudex
15. 4. 2010 14:40
Re: POLOJARO
Polo rozumiem, ale skús mi dat dovody, pre ktoré by si si kúpil Clio? 8-s (teda odmysliac Tvoju pro-renaultovskú orientáciu). Cím je to auto výnimocné, co má, co iné v triede nemajú, preco by si ho uprednostnil pred konkurentmi?
Avatar - Ronault.
15. 4. 2010 14:51
Re: POLOJARO
A co bys chtěl slyšet v téhle třídě malých aut slyšet v čem převratném převyšuje ostatní?

Tak například s motorem 1,2 Tce a v plné výbavě 20th Anniverasary je se slevou za 279 900, což je pádný argument. Oproti Polu pro mne nabízí docela důležitou karoserii kombi, to má jen 207 a Fabia, kde je rozdílv ceně větší, nemluvě o tom, že Fabia stále nemá rovnou nakládací hranu s dnem.

Zpracování a ztvárnění interiéru je po faceliftu zase o krůček výše, převyšuje konkurenta Ibizu, pro mne i Fiestu.
Podvozek je nastaven vzhledem k svému určení - město, vyhovuje mi. Když už jej ocení i GTI, co chceš více? >:D

Pokud bych chtěl diesel, tak 1,5 dCi je osvědčená motorizace za rozumný příplatek.

No a na závěr, nějaký ten pátek se vyrábí a Clio ve všech generacích patřilo k nejspolehlivějším ;-)

Důvody se najdou, outsider není.

PS: Zapomněl jsem na prostornost a RS ;-)
Avatar - iudex
15. 4. 2010 15:09
Re: POLOJARO
Ano, ja tiez na Cliu ocenujem moznost kombíka, ceny sú tiez prijatelné (i ked teraz u vás Fabia TSI je vcelku zaujímavá), dízle ma nezaujímajú, notabene u malých mestských áut, ale keby áno, uznávam kvality dCi-ciek. Rovnako ocenujem sírku auta, ako vizuálne, tak i priestorovo vnútri.
Naopak nesadol mi facelift, podla mna nijak autu nepomohol. Interiér je taký priemer, nicím zaujímavý. Motory 1,2 16v sú silnejsie na papieri, ako v reále a 1,2 TCe 73 kW ako v benzíne maximum je trochu málo (RS je iná liga, priam iný sport, ale medzi malými HH bezpochyby jednotka).
Ako som uviedol, u mna by boli na prvých miestach v triede Polo, Fiesta a C3 ako jasní favoriti, s vacsím odstupom potom Fabia, Ibiza (osobitne v kombi). O iných by som reálne vobec neuvazoval.
Avatar - Ronault.
15. 4. 2010 16:06
Re: POLOJARO
Každý máme jiné priority, výhodou je, že většina malých aut jsou natolik srovnatelné, že vyložené šlápnutí vedle neexistuje. Já Clio řadím do první trojku dle možnosti k výměně auta, která byla nedávno, i když nakonec z ní sešlo. Podmínkou bylo kombi, pod 300 litrů je pro nás málo. Takže Clio, Fabia a 207. Po poklesu cen Fabie se do výběru dostala i ona, ale v té době ještě nebylo v nabídce 1,2 TSI, nyní už je, ale i tak prostě Clio kombi i po faceliftu ve správné barvě vypadá lépe.

Absence např. 1,6 16V u Clia je škoda, ale papírově by klienti díky TCe neměli o ní tolik zájem, když má o cca 2-10 kW více.

Asi ještě budeš žádat vysvětlení kombi. Auto je už spíše pro dva a tedy současné auto střední třídy už otci příjde zbytečné, když rodina odrostla a já už třeba mám své auto. Jen kufr díky svému kutiství využívá naplno často.

Samozřejmě mimo mou volbui nadále Clio nepatří mezi outsidery, i když nástupce již není daleko.
15. 4. 2010 15:07
Re: POLOJARO
Problém je jen to že peníze rozhoduji tzn. když budeš mít na to aby jsi si to auto koupil tak běž peníze utrať a posuň auto v žebříčku. Co by jsi raději nebo raději ne výrobce nevytrhne a žebříčky neposune. Je to jako třeba s tím Saabem všichni co na něj nemají by si ho rozhodně koupili a když si zvýší ekonomický status koupí si úplně něco jiného takže opravdu rozhodující je jen volba kupce který má patřičně naditou peněženku aby podpořil toho či onoho výrobce ten či onen model. Takže vynechat emoce jůůů to bych chtěl a tamto bych chtěl, vynechat poznámky těch kteří ti řeknou že tahle značka je nad ostatní a tamhle ta úplně na nic a svými penězi rozhodnout o tom koho kam posuneme.
Avatar - Ronault.
15. 4. 2010 15:58
Re: POLOJARO
No a jaký je přínos tvého příspěvku? Já jen, jestli ty květnaté věty nejsou jen pouhým projevem tvé lásky k Fordu proti mému názoru, že styl nových Fordů se mi nelíbí. Samozřejmě, můžeš tady vybízet k zakoupení a poté k diskutování, ale smysl by tyto diskuze postrádaly. Jinými slovy, taky nemáš tedy právo diskutovat o autech vyšší střední třídy?
15. 4. 2010 16:33
Re: POLOJARO
Smysl mého příspěvku je v tom že napsat "já bych volil raději to či ono" taky nic nepřináší.
Avatar - Ronault.
15. 4. 2010 21:28
Re: POLOJARO
Jistě... vlastně k čemu jsou tyhle diskuze, když nic nepřináší? A vlastně co přinesl ten tvůj příspěvek? Nic. Tak proč sem vlastně píšeš, když to nic nepřináší? Není to jen ztráta času, který bys mohl využít jinak? Pokud to tak pociťuješ, tak jdi a využij ho jinak, ale mě do toho nezatahuj.
15. 4. 2010 14:47
Re: POLOJARO
Jediny "natuty" fakt vyplyvajici z tveho prispevku je ze jaro nejvic leze na tebe. Koeficient 2,9 realnych prodeju Pola me fakt pobavil >:-[]

Realita je takova ze duchodce ktery by treba i mel na nizsi stredni, ale staci mu mala nudna spolehliva krabicka (= Polo) se radsi uskromni a usetrenej peniz necha ve strozoku nebo to napumpuje do vnoucat.

Fiestu kupuji mlade slecny a mladi pani kteri chteji nove, pekne az stylove auto, to vse s kvalitou made by Ford. Jak ti pisu od zacatku, Fiesta je terno, tak se s tim smir, ulevi se ti, uvidis ;-)
15. 4. 2010 15:11
Re: POLOJARO
Osobně s Fiestou nemám problém. Zvenku ji vlastně i chápu, byť by pro mne "knedlík" design byla absolutně zapovězená věc. V kontextu třídy však vypadá dobře (a souhlasím i s tím, že pro mladého subkompaktního eurokarlit00býčka i přitažlivě). Se ztvárněním přístrojovky je to horší, uvnitř je to pro mne obtížně přijatelné.
15. 4. 2010 15:51
Re: POLOJARO
No tentokrát ti dám za pravdu i já že by nokie měla dál vyrábět telefony a ne dělat palubky do aut ale kupodivu ženským se to líbí a o to asi šlo. Na druhé straně taková palubka v Leonu tak to je teprv maso.
Avatar - Ronault.
15. 4. 2010 16:07
Re: POLOJARO
Po faceliftu je i ten Leon na tom lépe. Nedávno jsem si do něj sedl a musím říct, že sice neuchvátila, ale zároveň neurazila
16. 4. 2010 09:23
Re: POLOJARO
Pokud bych mel pouzit slovni spojeni "knedlik styl" bud u Fiesty nebo u Pola, Fiesta to nebude ;-) Podobne to vnimaji i zakaznici na ktere miri a kteri Fiestu celosvetove masove kupuji. A stejne tak interier, neni to delany pro tebe, zapoj trochu empatie. Jo a v tehle tride uz davno nebrousim, holt se umim otacet ;-)
16. 4. 2010 06:06
Re: POLOJARO
:-) Nové Polo s klimou a motorem 60HP se běžně prodává od 240kkč.
Avatar - 3_diamanty
15. 4. 2010 10:48
Ked vezmeme Ford Fiestu spolu s Fusionom
tak to Skoda vyhrala v tejto triede v marci len o 599 kuskov.

Neskutocny zatah Forda :yes: klobuk dole :yes:
Rozbalit vlákno
0
15. 4. 2010 11:04
Festovna fuzia...
No jo, to si Ford musel sam urobit konkurenciu, aby to na tom druhom mieste bolo aspon trochu napinave. Inak by sme dovozoveho krala v triede malych aut mohli vyhlasit kludne uz teraz. Ze to bude nieco s modrym ovalom, to je snad kazdemu jasne. Otazkou je len to, ci sa imidzovka zvitazi nad skatulou...

Kazdopadne ford valcuje konkurenciu rozdielom niekolkych tried, podobne ako Fiat o triedu nizsie. Spolu cez 20%, tak tomu sa uz vravi cislo...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
15. 4. 2010 11:56
Re: Festovna fuzia...
Bohuzial u nás to tak rozhodne nie je (od zaciatku roku Fiestu predbehli v predajoch okrem Fabie aj C3, Polo, Yaris a 207). Uz som to turozoberal viackrát; spotrebitelské správanie Cechov a Slovákov je obdobné, autá sú rovnaké, tak chyba bude niekde v importérovi alebo predajcoch. 8-s
Avatar - strýček BOB
15. 4. 2010 14:23
Fantastický úspěch korejců
Jediný zástupce v top 10, bravo. Neměla být, náhodou, i20 poslední ránou do vazu pro domácí prodeje Fabie?

Ale klídek, basmati, po reportu prodejů v nižší střední budete mít orgie >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2010 16:15
Re: Fantastický úspěch korejců
to se tak nejak rika o kazdym novym modelu ve tride ;-)
15. 4. 2010 14:57
A co NEJLEPŠÍ, NEKKRÁSNĚJŠÍ a NEJMODERNĚJŠÍ?
Jak je možné, že designový skvost, nejlepší nejen ve své třídě a navíc ještě faceliftovaný není ani v první desítce?

Aha, zapomněl jsem, je to dáno tupostí Čechů, jejich deformovaným myšlením, deformovyným postkomunistickým trhem, nevýznamností trhu, ale - prostě, je to tak.

Jinak Polo a Fiesta jsou nejlepší auta v dané kategorii, tak není divu že společně s domácím produktem, majícím řadu komparativních výhod (servis, pojištění) budou vždy na předních místech. V Evropě je to prostě nomální.

Navíc, naživo jsem měl možnost vidět faceliftovanou Fábii a musím před panem Klabaňem smeknout klobouk, zepředu ty zdánlivě malé změny udělaly víc než dost - a k lepšímu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
15. 4. 2010 15:11
Re: A co NEJLEPŠÍ, NEKKRÁSNĚJŠÍ a NEJMODERNĚJŠÍ?
Ja si myslím, ze Kaban priam vodu premenil na obstojnú Frankovku. Chateaux Margaux to ale samozrejme nie je. ;-)
15. 4. 2010 18:29
Re: A co NEJLEPŠÍ, NEKKRÁSNĚJŠÍ a NEJMODERNĚJŠÍ?
Chateaux Margaux najdeme pod kapotou v podobě 1.4 TSI. ;-)
16. 4. 2010 06:02
Re: A co NEJLEPŠÍ, NEKKRÁSNĚJŠÍ a NEJMODERNĚJŠÍ?
To je dobrá směska spolu s Frankovkou :-)
16. 4. 2010 09:46
Re: A co NEJLEPŠÍ, NEKKRÁSNĚJŠÍ a NEJMODERNĚJŠÍ?
Měl jsem samozřejmě na mysli Kabaňe, či jak to lastně napsat....furt se mi to plete.
18. 4. 2010 01:23
FORD
je nejlepší
Rozbalit vlákno
0