Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v březnu 2013: Nejprodávanější automobily nižší střední třídy

Rapid se již pevně usadil za Octavií, první pětka nižší střední třídy je stabilní. Dařilo se čtyřem kruhům, naopak Focus padá dolů.
Zpět na článek
17. 4. 2013 17:50
17. 4. 2013 19:28
17. 4. 2013 20:04
17. 4. 2013 20:16
17. 4. 2013 22:31
17. 4. 2013 23:09
17. 4. 2013 23:19
17. 4. 2013 23:29
17. 4. 2013 23:36
17. 4. 2013 23:44
17. 4. 2013 23:52
18. 4. 2013 21:26
18. 4. 2013 07:28
18. 4. 2013 10:14
17. 4. 2013 21:48
17. 4. 2013 19:24
18. 4. 2013 13:01
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 4. 2013 17:50
...
Giulietta, Bravo, Delta...no pěkně, opravdu. Tohle už se za individualitu a nonkonformnost schovávat nedá. ;-\
Ach ouvej.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2013 19:28
Re: ...
delta s giullietou su drahe auta a buducnost znaciek alfa romeo aj lancia nie je ruzova co zakaznikov asi velmi nelaka.... a bravo? to je uz pomaly ale isto za zenitom a uz aj v samotnom taliansku je bravo hlboko v poli porazenych a pred nim je cela konkurencia...

chyba nie je v zakaznikoch.... chyba je v talianoch... isiel by si do alfy romeo ked nevies ci sa dozije buduceho roku? tak vidis... asi by si zvolil bmw 1 alebo volvo ... ;-)

taliani si sa mi mozu za neuspech
Avatar - twistedTSD
17. 4. 2013 20:04
Re: ...
Nemám pocit, že by se Alfa neměla dožít příštího roku, a už vůbec ne, že zákazníky zrovna tohle odradilo.

Bravo už není žádná novinka, ale nijak extrémně dlouho na trhu taky není...To, že běžný zástupce nižší střední skončil kdesi v kolonce "ostatní", je každopádně katastrofální výsledek.

Co mě ale překvapuje nejvíc, je umístění Fluence. Ještě nedávno se tuším pohyboval na opačném konci tabulky...A když už jsem u toho...Koukám, že převálcování Rapidu třistajedničkou (+ jeho sourozencem) se také nějak nekoná.
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2013 20:16
Re: ...
ani alfa ani lancia ani bravo od fiatu neponukaju kombiky ... to je prva dost zavazna strata... voci konkurencii... pritom predosla generacia fiatu kombik mala...

dalsi problem vidim v povesti znacky, servise, buducnosti znacky, zazemi, pocte predajcov v kraji a pod.... no a tu taliani opat tahaju za kratsi koniec... navyse alfa aj lancia su ako som spominal drahe auta a bohvie ako je to so servisom a sluzbami o zakaznikov.... , bravo je ale skutocne sklamanim tam som cakal viac ved fiat je pekny pohladny a je aj lacnejsi ako lancia s alfou.... fakt u brava neviem kde je problem... len kombik to nebude.... bravu asi chyba nieco viac... ale co to sam netusim.... mne sa bravo celkom paci a najvacsou zahadou nie je ani tak slaby predaj v cechach kde vladne octavia a rapid ale najvacsou zahadou je slaby predaj doma v taliansku.... to uz je fakt nechapacka... proste to bravu nejde.... neviem... asi je niekde problem... ( kvalita, servis, cena, imidz, ) -- mozeme len hadat....
17. 4. 2013 22:31
Re: ...
S absenciou kombikom su to iba nekonecne zbytocne keci bez pointy.
Kolko vidis Golfov kombi? a ako sa predava? Rapid este nie je kombi a je druhe v tabulke, 301/C-E ani nebudu kombi, ani C4 nie je kombi a predava sa.
Naopak Cruze ma 3 karosarske varianty a tiez nema extra predaje.

Problem zmiznutia Brava a Giuliety je celkom inde. Najskor cenova a vybavova politika a tiez chaos importera. Problem vidim aj v tom, ze Fiat predava tak, akoze predava.
ZIadne okate akcie, vyhody, nic. Zlavu nedostanes v cenniku, ale az ked navstivis dealera a nakonfigurujes auto a to je neskoro, ludia vyberaju auto najprv cez katalogy.
Vidim najskor problem ceny, lebo Bravo je 6rocne auto, ale ceny zakladov ma iba cca 300-500eur nizsie ako konkurencia, ktora uz ponuka auta min. 2-5 rokov mladsie, detto nema dostatocny vyber doplnkovej vybavy a vsemozne bludne asistenty.

Buducnost znacky je uplna fantasmagoria, podla toho auta nikto nekupuje, najma ked su v jednom koncerne.
17. 4. 2013 23:09
Re: ...
Kde je problém u Fiatu Bravo? Tak na to ti můžu (slovy klasika) odpovědět naprosto přesně, protože s tím autem jsem několikrát jezdil - problém je v tom, že Bravo používá dnes již naprosto zastaralou podvozkovou platformu Stila. Její hlavní nedostatek je totálně necitlivé řízení s elektrickým posilovačem minulé či předminulé generace. Další problém je katastrofální nabídka prostoru v podélném směru - snad nejhorší ve třídě. Jak je to možné při slušném rozvoru 2,6 m? Docela jednoduše - zadní opěradlo nejen že není zapuštěné mezi zadní podběhy, ale ono je dokonce posunuté několik cm před ně! Výsledkem je sice nadprůměrně objemný kufr a pohledně zaoblená záď, ale také zoufale málo místa pro nohy zadních pasažérů. No a k tomu si přidej ne zrovna vzorný komfort odpružení + absenci veledůležité verze kombi + pořád stále bídný image této značky v ČR a jsi doma ;-\ Ano jistě, Bravo vypadá pořád k světu a nabízí kvalitní motory, to ale v dnešní době k prodejnímu úspěchu rozhodně nestačí. Ledaže by Bravo Fiat ČR nabízel za nějakých 239 000 po vzoru Peugeotu 308, ale dumping Italové nemají ve zvyku.
No a aby bylo jasno, já z neúspěchu Brava rozhodně nemám žádnou radost, protože Italům fandím, ale tomuhle autu v dnešní nižší střední skutečně dávno ujel vlak, a to dokonce i v Itálii :'-( :'-( :no: :no: Giulietta, to je úplně jiné kafe postavené na moderní platformě, ale tohle auto je zase pro Česko příliš drahé...
17. 4. 2013 23:19
Re: ...
"katastrofální nabídka prostoru v podélném směru" to je klasicka hlupost.
Je tam tolko miesta, co v golfe 6 a na ten nikto nepindal, ze je v nom katastrofa.

Tym si myslel co?"...zadní opěradlo nejen že není zapuštěné mezi zadní podběhy, ale ono je dokonce posunuté několik cm před ně!... "
toto? [odkaz]

Ono je zaujimave, ze tu v diskusiach sa clovek docita, ze podvozok je otrasny a hrkoce, toboz miestne testy; pritom staci pozriet cudzokrajne zdroje a vysledok je celkom iny: "The car itself has a decent suspension setup, offering as much comfort as can be expected from a compact hatchback. It tackles bumps at least as well as the top cars in this segment,..."
Kde je potom pravda? [odkaz]
17. 4. 2013 23:29
Re: ...
Rozhodně nemáš pravdu, sedni si do Golfu 6, seřiď si na sebe sedačku a pak se posaď za sebe a změř sí mezeru mezi koleny a předním opěradlem. A pak to samé opakuj v Bravu. Pokud si za volant sedneš podobným způsobem, zjistíš, že Bravo je v podélném směru mnohem, mnohem stísněnější, mj. také kvůli hodně do kabiny zasahující přístrojové desce (a ta je taková zase kvůli extrémně skloněnému čelnímu oknu). Prostě platforma Brava byla navržená pro podstatně vyšší Stilo se svislým zadkem a ne na atraktině přikrčené Bravo... :no: :no: :no:
17. 4. 2013 23:36
Re: ...
Ne, ta fotka, co jsi mi ukázal, vůbec nic neukazuje. Musel by si tam dát záběr z kufru, kde mezi zadního podběhem a zadním opěradlem je několikacentimetrová mezera!!! Něco takového jsem v životě u žádného jiného hatchbacku neviděl. Ono se stačí podívat nějakému Bravu do kabiny, kde se při pohledu z boku nacházejí opěrky hlavy, resp. horní okraj předních opěradel. Pokud Bravo neřídí nějaký trpaslík, tak jsou až hluboko za sloupkem B - tj. stejný efekt, jako měla třeba Octavia I. Vždy to signalizuje, že nabídka prostoru pro nohy zadních cestujících bude bídná... Bohužel.
17. 4. 2013 23:44
Re: ...
Tak [odkaz] alebo tak? [odkaz]
17. 4. 2013 23:52
Re: ...
Ano, na té druhé fotce je ta mezera mezi opěradlem a zadním podběhem jakž takž vidět. Zadní sedačka je prostě oproti Stilu o několik cm posunutá dopředu, aby zadním pasažérům zbyl pod zakulacenou střechou alespoň trochu slušný prostor pro hlavu. Naopak přístrojová deska Brava je proti Stilu níž a více zasahuje do kabiny, aby byla hlava řidiče a spoluejezdce v dostatečné vzdálenosti od hodně skloněného čelního okna a zakulacené střechy. Prostě totálně obětovali dobré využití prostoru atraktivnímu designu.
A ještě k tomu komfortu odpružení a tebou uvedenému testu - problém je, že kvalita silnic v Abu Dhabí je naprosto nesrovnatelně lepší (byl jsem tam) než v ČR nebo SR (bohužel) :no:
P.S. Znovu opakuji, že jsem velkým příznivcem italských aut, ale Bravo se opravdu moc nepovedlo (kromě designu a moderních motorů). Když si to proměříš, zjistíš, že zadní pasažéři v Bravu mají zcela stejné místo pro nohy jako v současné generaci o třídu menšího Punta, (nebo dokonce o nějaký ten cm menší). A to nepotřebuje komentář, to je prostě špatně :no:
Avatar - autista
18. 4. 2013 21:26
Re: ...
jako řidič je mi u *, kolik je místa v zadu, i když je tam pořád více než v Octavii II. posilovač a všechny důležité prvky, pedály, řadička se ovládá velmi snadno a nemám pocit, že přecitlivěle. ono to je asi u vidláků jinak, Ti jdou na vše silou a myslí si, že je to tak dobře. Bravo je pro kupce Brava stejné, jako Octavia pro kupce Ovtavie. Souhlasím s Makovníkem, kdo kritizuje Bravo, tak ho viděl tak z vlaku. Delta je téměř jako Bravo, Giullieta je nástupce Brava i když pod jinou značkou. proč by měli mít v koncernu novinku pro každý koncern každé dva roky? to je 6 aut ve třídě za 2 roky. to se určitě vyplatí
18. 4. 2013 07:28
Re: ...
Souhlas. K důvodům bych ještě přidal omezenou nabídku/kombinaci motorizací, převodovek a výbav.
Avatar - Jaros71
18. 4. 2013 10:14
Re: ...
Taky mne to mrzí..Italy mám rád.
Facelift Barvo nějak zaspalo...už by spíš měl být nový model..a ceny dolů.!!
Lancia Delta by měla slevnit..jinak je to pěkné auto.
Giulietta má také problém s cenou..jinak by se mi osobně v garáži moc líbila!! ;-)
FIAT vydělal na Chrysleru peníze..pokud je dá do svých značek bude to OK.
17. 4. 2013 21:48
Re: ...
Jeste stesti, ze Italove nenavrhuji sva auta podle ceskeho trhu. Jinak by se motoristicka verejnost takovych skvostu, jako Giulietta nebo Delta nedockala. Ceskemu pepikovi staci straaasne velky kufr, dizl co malo zere a jako hlavni dizajnovy prvek led diody v prednich svetlometech. Dyt kdo se ma ve vsech tech dizajnech vyznat - ja chci takove, co vypada jako ty nemecke.
17. 4. 2013 18:05
Ostatní vozy
Mitsubishi Lancer - 8
Alfa Romeo Giulietta, Fiat Sedici - 6
Fiat Bravo - 5
Subaru Impreza - 3
Toyota Corolla - 2
Lada 1117, Opel Ampera, Volvo C30 - 1
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
17. 4. 2013 19:24
Golf, A3, Leon
sotva naběhly dodávky tak prodeje jdou raketově nahoru. Až cca v květnu zabere i Octavia tak bude čtyřka kompletní.
Rozbalit vlákno
47
17. 4. 2013 20:04
Re: Golf, A3, Leon
Leon, já ti nevím, bylo by pěkné, kdyby měl prodeje řekněme kolem 200 kusů měsíčně.
Avatar - Ham.
17. 4. 2013 20:12
Re: Golf, A3, Leon
Na bídu Seatu je to slušné, bohužel image Seatu a pořád nejslabší interiér z koncernové nabídky mu ubírá zákazníky, ale odhaduji, že nakonec jeho nejnižší cena asi zabere i u nás. Ve Španělsku zafungoval velmi dobře a Golfy, Megany, Focusy velmi rychle vymetl z čela nižší střední a myslím, že tam bude dlouho kralovat. A to je asi jeho hlavní poslání.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 01:37
Re: Golf, A3, Leon
"...a to je asi jeho HLAVNÍ POSLÁNÍ" :yes: :-) >:D
PS: Vás fakt NEzajímají auta - ale JEN dominance na trhu (jedním, vám "obVWíbeným" výrobcem "relativně unifikovaných" aut :-|
PPS: Možnost že by se vaším "autofavoritem" stalo ... Pagani, Ferrari, Wiesmann, Koenigsegg, Bristol, Fornasari, Alpina, Alpine, Maserati a já nevím co, prostě nějaký výrobce (zajímavých) AUT, asi NEexistuje, že? ;-)
18. 4. 2013 08:15
Re: Golf, A3, Leon
Je opravdu s podivem, že se někdo pod článkem o nejprodávanějších automobilech nižší střední třídy vyjadřuje k automobilům nižší střední třídy a jejich postavení na trhu.
:*)
Avatar - kari.laz
18. 4. 2013 08:44
Re: Golf, A3, Leon
Obzvláště, jestli příští rok nastoupí Leon kombi a 4x4, tak to prodejům také pomůže.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 00:22
Re: Golf, A3, Leon
A představte si, že se najdou i takoví "(jako)fanoušci aut", kteří přesně z toho (že budou na silnicích potkávat tři (jako)různé automobily s jednou unifikovanou technikou + jeden technický low-end stejného výrobce a jinak "skoronicjiného") mají RADOST..
..asi jim NEdochází KAM takováhle situace (nakonec) VWede ;-)
Avatar - Ham.
18. 4. 2013 01:04
Re: Golf, A3, Leon
Ó hrůza, VW má v CZ celých 42% trhu, Sodoma, Gomora, škandál, fuj, styďme se.
A až bude situace jako v Japonsku (Toyota 47%, ostatní japonské značky 51%, nejaponské značky nula nula nic) nebo nedej bože jako v Korei (Hyundai 80%, Daewoo 10%, SsangYong 4,4% a Samsung 4,2%) tak nastane konec světa. To je sichr. Jo a ještě jsem zapomněl, v Německu, kde jsou minimálně tři silné domácí značky (viz. taková esa jako MB, BMW) má koncern 38,5% trhu tedy jen o 4% méně než v ČR, no to nám ta nejlepší ekonomika v Evropě není moc dobrým vzorem, asi se budeme smažit v pekle společně.
Ó Bože, kam to vede, co budeme dělat, kdo nás spasí.
Bingo, mám nápad, EU by mohla nařídit nucené rozdělení VW na dvě stejně velké půlky a jednu mi dát za symbolické jedno euro. A je po problému. Co tam máš dál?
PS: Jestli nejsi jen diskuzní plkalka tak si nakreslíš plakát "Půl koncernu VW Hamovi" a vydáš se do Bruselu držet hladovku. >:-[]
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 01:26
Re: Golf, A3, Leon
Už to ZASE "pletete" ;-)
1) Sodoma Gomora bude něco DOST jiného (i když Boží hněv by na Ferdinanda padnout MOHL - je to docela "nadějný" adept, to zas ANO :-)
2) nevím jak jste došel k 42% - je to 51,7% (a to je špatně - vždy všude ve všem a ve všech oborech
3) stydět se můžete - za to že vás "těší" že to tak je a že se "dál těšíte" až již teď dominantní postavení jednoho výrobce DÁL POSÍLÍ - i když vás to evidentně OPRAVDU spíš "těší"
4) nemusíte vypisovat nějaké automobilky v nějakých státech (trochu to připomíná jak jste doma vysvětloval že vy jste dostal ZA ČTYŘI, ale někdo dostal dokonce ZA PĚT :-) ) - platí to o všech oborech obecně, my nejsme ani v Korei (kde to je "pokřivené" přímo legislativou - daněmi), ani na relativně specifickém japonském trhu, ale ve STŘEDu evropy na českém webu pro fanoušky aut (alespoň doufám ;-) ) = bavíme se o "MÍSTNÍ" situaci :-)
5) nespasí vás (nás) NIKDO, buď dostaneme rozum, nebo se nedivme že zmizí další značky aut (minimálně z místních či evropských trhů)
6) bingo ani vaše nápady - dávající JASNĚ najevo (evidentní) NEchápání o co vůbec jde (vy jste tady prostě jen od toho na VWěčné časy PVWOPAGOVAT KONCERNOVWÁ AUTA a nikdy jinak) - mne NEzajímají = já mám (narozdíl od vás) ráda AUTA
Avatar - Ham.
18. 4. 2013 01:30
Re: Golf, A3, Leon
je to 42% za všechny prodané vozy, nejen nižší střední (celkem za 3 měsíce prodáno v ČR přes 38t vozů, z toho koncern něco přes 16t).
Žij blaze ve svém boji. Hlavně nezapomeň plakat a šup do Bruselu.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 01:47
Re: Golf, A3, Leon
Koukám že "hrušky a jablka" se používají "jak se to zrovna hodí" ;-)
PS: Je (vpodstatě) NEdůležité jestli je to 51.7% v segmentu který diskutujeme, nebo (dle vás zřejmě) "jen" 42% ve všech segmentech dohromady. Prostě DOMINANCE na trhu (třeba televizorů - aby vám to DOŠLO) je CHYBA (a bez výjímky s fatálními důsledky = následky, aby bylo JASNO o čem se bavíme :-)
PPS: Slovy o "plakání", "boji" nebo "Bruselu" skutečnost NEzměníte (možná pro někoho trochu "odvedete pozornost"), mne jen "utvrzujete" že AUTA VÁS NEzajímají
Avatar - Ham.
18. 4. 2013 01:50
Re: Golf, A3, Leon
Aha, tak potom je to ještě horší, Octavia co je třída sama pro sebe má 100% ve svém segmentu.
Plakat a šup do Bruselu.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 02:02
Re: Golf, A3, Leon
To (s tou "třída sama pro sebe") bylo alespoň VTIPNÉ.. :yes: :-)
..bohužel to nic nemění na FAKTECH = že VÁS dominantní postaven na trhu (a z toho m.j. plynoucí mizení či přímo krachy jiných automobilek) dokonce TĚŠÍ a že se TĚŠÍTE na jeho další ZVÝŠENÍ ("nerovnováhy") ca od května - to už máte "za pár" ;-)
PS: A pokud jste to opravdu stále NEPOCHOPIL, tak tohle s Bruselem (ani "plakáním") nemá NIC společného. Tady jde o velmi jednoduché až prosté
"dobře" = pestrost (zajímavá budoucnost)
"špatně" = trvalá dominance (problémová budoucnost)
Dítě by to pochopilo.. tak to (alespoň) ZKUSTE :-)
Avatar - donPedro
18. 4. 2013 07:55
Re: Gold Valve ;-)
>:D cituji: " ... FAKTECH = že VÁS dominantní postaven na trhu (a z toho m.j. plynoucí mizení či přímo krachy jiných automobilek) ..." konec citátu >:D by mne fakt zajímaly dvě věci: 1) jak spolu souvisí dominance koncernu VW na českém trhu a mizení a krachy automobilek a 2) proč furt tak křičíš?
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 13:59
Re: Gold Valve ;-)
Dominance na (nejen) českém trhu a z toho "plynoucí" omezení nabídky konkurence a v důsledku nakonec i krach celých automobilek spolu souvisí ABSOLUTNĚ :-)
PS: Co JINÉHO by to asi tak "způsobovalo"? ;-)
PPS: Mám tu "cestu do záhuby" (a ono nejde jen o to že konkurence nakonec "zmizí"!) snad "oslaVWovat" jako vy? :-)
(i když UZNÁVÁM, že lepší je NEvědět NEznat = hlavu si NEdělat ;-)
Avatar - donPedro
18. 4. 2013 21:18
Re: Gold Valve ;-)
Ale ...dlačky >:D tak řešil se, alespoň jak já chápu psaný text, jen malý český tržíček a ty už se to hnedle snažíš globalizovat. Je snad probůh přirozené že ten kdo něco dělá, tož se snaží být v něčem nejlepší, "koncern" třeba zrovna v prodejnosti, někdo zas třeba v počtu nasbíraných kokosových ořechů za šichtu, a co? Jen ať ostatní ukáží že jsou (všeho)schopnější a jsou lepší, plačky nikdy nikoho nikam nedovedly - však ono se to kyvadlo časem vychýlí zas někam jinam, nikdy není nic navěky a z vrcholu existuje pouze a jen ta jedna jediná cesta (vždycky). Nicméně stále od tebe není žádné vysvětlení, tedy krom onoho výřkiku "ABSOLUTNĚ" a to mi příjde zde na odborném autowebu po čertech málo. A typicky dámské způsoby na mne nezkoušej, užil jsem si jich již víc než dosyta :-! aneb kde lze z mého komentáře vyčíst že něco oslavuji? Závěrem bych snad popřál více optimističtější pohled (nejen) na autosvět - vždyť je to tu vždy když se píše o "koncernu" jak na fanouškovské línii Sparta vs. Baník ;-). Zas to ale zvyšuje počet kliků a příspěvků, což je dobře, neb ... Tož tak.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 22:26
Re: Gold Valve ;-)
Sám o sobě je český trh samozřejmě ZCELA NEzajímavý (při zvažování zda zastoupení "v podstatě čehokoli" pro českou repbuliku nebo pro München volím MÜNCHEN.. ;-)
..z druhé strany je to ale trh jako každý jiný a platí pro něj STEJNÉ "pravidla/teorie" jako pro jakýkoli jiný..
PS: Na "optimističtější" pohled asi NEní šance - znáte to: "Šťastní jsou lidé chudí duchem/Blaze chudým v duchu" - já "bohužel" (něco málo) VÍM a ZNÁM :-)
PPS: Ale s tím že NIC NEní "navěky" - to máte PRAVDU (jen abychom se toho - v tomto případě - ještě "dožili" ;-)
Avatar - donPedro
19. 4. 2013 11:13
Re: Gold Valve ;-)
ad PS: no tak to je mi VÁS líto ...

ad PPS: to není "směroplatné", neb co je jedna generace člověka v poměru se stářím vesmíru ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2013 12:42
Re: Gold Valve ;-)
PS: Já to nějak "zvládnu" (ale DĚKUJI :-)
PPS: To je FAKT (ale stejně bych se toho CHTĚLA dožít.. ;-)
18. 4. 2013 08:52
Re: Gold Valve ;-)
Když si škrtneš Škodu, což je do značné míry regionální záležitost, tak situace zase tak špatně nevypadá. Navíc je tu rozdíl mezi firemním a soukromým prodejem. Sice prodané auto je prodané auto, ale rozdíl v tom je.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 14:03
Re: Gold Valve ;-)
Naprosto SOUHLASÍM že "rozdíl v tom je" - bohužel NE z pohledu (a jeho případných "důsledků") o kterých mluvím..
..ta reálná situace (kdy výrobky jedno výrobce - a opravdu je jedno zda jsou to auta nebo televizory nebo..) kdy modely jednoho (řekněme "nejmenoVWaného") koncernu drží 35, 40 ale i 50% trhu - těmto trhům NE"prospívají"
PS: Zvládne to (velký) německý trh, malý český trvalou 50ti% dominanci NE"zvládne"
18. 4. 2013 14:34
Re: Gold Valve ;-)
Zvládá ji snad od vzniku samostatné České republiky. :-) A dominance ve firemním sektoru se nemusí přenést do soukromého. Navíc firmy mívají menší setrvačnost než domácnosti, lépe reagují na vývoj trhu. A jsou hodně "performance oriented", záleží jim tedy na poměru nákladů a užitné hodnoty. Výjimkou je těch pár vozů pro vedení.

Mám rád rozmanitost, ale spíš je zajímavá dominance na cizích trzích než domácích. Obzvláště, pokud daný trh má domácí automobilku (která je aktivní v daném segmentu).
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 14:58
Re: Gold Valve ;-)
Aha, tak TADY se NEshodneme.. ;-)
Dle mne jí NE"zvládá" (a bylo to diskutováno i zde) = xyz-krát jsem tu četla argument že tenhle či tamten model (Jaguar, Chrysler, Lancia atd.) by možná tedy byl "zajímavý", ALE (počet zastoupení/servisů je = raději VWškodovku, kterou navíc jako nejMASOVĚJŠÍ model opraví "kdekdo"
MŮJ názor (třeba jen v porovnání s Rakouskem) je že pestrost českého trhu je SLABÁ a že může být ještě (mnohem) HŮŘ
18. 4. 2013 17:43
Re: Gold Valve ;-)
Tak na počet zastoupení jsem nepomyslel. Do určité míry je to také otázka strategie automobilky. Pokud o trh nemají zájem, tak se nelze divit špatným výsledkům. Pokud jde o vyšší střední, nebo prémiovější modely, potenciál tu není největší. Mercedes Benz také nemá v ČR stovku zastoupení. Prodeje Jaguaru můžeš jen těžko hodit na krk Škodě.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 22:37
Re: Gold Valve ;-)
Tady bych opět NE ZCELA souhlasila..
Chápu jak to myslíte, ale
a) český trh je MALÝ a (nerada to říkám) CHUDÝ (myslím že něco jako "průměrná cena prodaného vozu" bude třeba jen v sousedním ještě menším Rakousku "navždy" VYŠŠí
b) dominance domácí značky je za mnoho desetiletí TAK "zažitá" (?) že i VÝRAZNÉ investice do rozšíření "nové" značky (a pokrytí republiky sítí prodejců/srvisů - za PODPORY samotné automobilky) se dost možná snad i PRAVDĚPODOBNĚ setkají s NEúspěchem
(myslím to tak že ať bude příští generace ... např. Lancie Delta sebeLEPŠÍ, i když bude dokonce ve VŠECH parametrech lepší než Octavia, tak ať investujete COKOLI, tak prodeje budou i nadále ... 1 Lancie na 1000 Octavií?? Nebo tak něco :-)
Prostě ta investice se NE"vyplatí"
PS: Lidé co CHTĚJÍ jiné auto než (jen) škodovku, tak si ho (zřejmě) koupí tak jako tak = obávám se že česko je k té "nízké pestrosti" odsouzeno NAVĚKY (na HODNĚ dlouho
PPS: Prodeje JAGUARu (náhodou znám někoho z dob kdy v Praze otevřeli prodejnu - snad jako jedni z PRVNÍCH v porevolučním česku vůbec) si částečně opravdu zavinili SAMI - ale (ať je to JAKKOLI NEuvěřitelné) ČÁST prodejů i jim bere Škoda ;-)
= až NEuvěřitelné množství lidí bere Superb jako vůz "reprezentační" a hlavně řazený o třídu VÝŠ - včetně nového prezidenta, pokud vím :-)
18. 4. 2013 23:05
Re: Gold Valve ;-)
Nevšiml jsem si, že by všechny mainstreamové automobilky měly problém. Nikdo asi v blízké budoucnosti nebude mít tolik zastoupení jako Škoda, ale tolik nepotřebuje na to, aby lidé nemuseli jezdit 100 km do servisu (a tedy radši nakoupili jinde). Asi nejhorší pozici má BMW, Mercedes a Jaguar/ RR - prémiové značky a musí mít vlastní síť. Lexus má Toyotu, Infiniti Nissan/ Renault, Lancia/ Alfa Fiat atd. Hůř na tom jsou jen americké značky, které tu ani moc přímo nepůsobí (kromě Fordu, samozřejmě), a pak drobní výrobci. Ani nevím, jak je na tom vůbec Volvo. Nějaké stížnosti jsem slyšel třeba u Lexusu, ale nevšiml jsem si, že by někdo řekl, že si nekoupí Volvo, protože nemá do dvaceti kilometrů tři prodejce.

S bodem a) souhlasím, o tom jsem nepřímo mluvil ("potenciál tu není největší").

Nakonec některá zastoupení mají u některých lidí tak špatnou pověst, že by tu ani nemusela být. Stejně jezdí do Německa, nebo Rakouska. :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2013 01:33
Re: Gold Valve ;-)
Ano - ta realita že mnoho lidí se svými "lepšími" vozy raději jezdilo i na běžný servis do Německa/Rakouska - to VÍM (a podle toho co VÍM - se jim ani NEdivím :-|
PS: Já si nemyslím že "mainstreamové automobilky mají problém" - jen že "rozvržení trhu" (zřejmě "důsledek" jak dob budování komunismu tak z /spíš zpočátku/ z důvodů finančních) je trochu "divné" - chápu a "respektuji" ho v Rumunsku, kde podobně dominuje také (jako)domácí Dacia, od česka jsem/jsme tak nějak "očekávali víc"?
Píši "víc", neb a protože je 23 let po revoluci a ... osobně to vidím že příštích/dalších 23 let se (i nadále) NIC NEzmění..
(a reálná povedenost/nepovedenost, poruchovost použitá technická řešení atd. modelů Škoda na tom NEbudou mít zas až tak moc vliv..
..osobně se domnívám/"obávám" že pravdu má Ham. tvrdící že DOMINANCE na trhu po plném náběhu Octavie III ještě VZROSTE = s tendencí vracet se k porevolučním 50ti % trhu (k ještě dřívějším skoro 100% snad naštěstí NEeee :-)
19. 4. 2013 07:09
Re: Gold Valve ;-)
Opravdu je tak těžké pochopit, že v ČR jsou stovky firem navázaných na škodovku a ty logicky kupují škodu protože tím si sami zajišťují odbyt? A nebo že se lidi v ČR chovají poměrně racionálně a kupují vozy domácí výroby.
19. 4. 2013 11:32
Re: Gold Valve ;-)
Kdyby Škodu koupil například Renault a nakonec se z ní stala taková Dacia (místo Dacie), tak by určitě takový podíl neměla. Nicméně Němci by tu stejně nejspíš dominovali. Nakonec by je pravděpodobně vytlačili "domácí" Korejci (v mainstreamu). Takže by to bylo z bláta do louže. Myslím si, že v 90. letech tu VW nebyl nějak zakořeněný. Podnikatelé nesnili o Passatech. Takže se můžeš jít zeptat, jak jednotlivé značky (zastoupení) prohospodařily svou pozici na trhu.
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2013 12:47
Re: Gold Valve ;-)
(no ano) Ono "nakonec nakonec" stejně (zřejmě) ZVÍTĚZÍ právě ti Korejci.. (alespoň dle dlouhodobých analýz.. :-)
Avatar - Ham.
18. 4. 2013 14:32
Re: Gold Valve ;-)
Je zajímavé, že převaha VW na některých trzích ti vadí, ovšem převaha Toyoty na jiných trzích nebo dalších značek na dalších trzích ti nevadí. Asi čisto čistá náhoda.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 14:59
Re: Gold Valve ;-)
..kVWoutíte se jak "píďala" ;-)
PS: Napsala jsem to snad ZCELA JASNĚ (opravdu to potřebujete ZOPAKOVAT?
Avatar - Ham.
18. 4. 2013 15:07
Re: Gold Valve ;-)
Takže náhoda.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 16:53
Re: Gold Valve ;-)
Hmm, takže (to) POTŘEBUJETE ZOPAKOVAT :-|
PS: Zkuste to (nejdříve) SÁM - přečíst vlákno pěkně "od počátku" a když (stále) NIC, tak já vám to kdyžtak zkusím dál "zjednodušit" a ZVÝRAZNIT
Tak ŠUP číst a "dejte vědět" jestli jste to už POCHOPIL ;-)
Avatar - Ham.
18. 4. 2013 17:13
Re: Gold Valve ;-)
Ano, pochopil, tvé hořekování nad VW je náhoda.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 17:21
Re: Gold Valve ;-)
Nojo, tak tady NE"zabere" asi NIC ;-)
PS: Tak si to VWaše VWidění sVWěta aut (alespoň) pVWěkně uží(VWe)jte - co kdybyste (se) jednou (třeba "praštil do hlavy" a) PROCITNUL :-)
Avatar - Ham.
18. 4. 2013 17:26
Re: Gold Valve ;-)
Soudě podle tebe rány do hlavy nepomáhají, naopak. Dokonce se zdá, že velká rána do hlavy navždy způsobí záměnu "v" a "vw".
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 17:32
Re: Gold Valve ;-)
NE"teoretizujte". Já bych do toho u vás rozhodně ŠLA!
PS: Docela RÁDA bych realizovala i tu RÁNU do (té VWaší) hlavy - když mohu POMOHU ;-)
Avatar - Ham.
18. 4. 2013 17:35
Re: Gold Valve ;-)
když dojdou argumenty....
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 22:39
Re: Gold Valve ;-)
Na vás argumenty (že se VWždy stavíte na stranu aut jedné značky klidně PROTI vyspělejší modernější atd. technice) NEplatí (NEchcete je slyšet) = zkusme to "tou ránou po hlavě", třeba to ZABERE ;-)
Avatar - Ham.
18. 4. 2013 22:41
Re: Gold Valve ;-)
doporučení od praštěné tetičky neberu.
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2013 01:22
Re: Gold Valve ;-)
(vždy)..když dojdou argumenty... povoláte "tetičku"? Jak pVWůhledné :yes: ;-)
PS: To ale NEbylo "doporučení" - to je POSLEDNÍ MOŽNOST :-)
Třeba vám pak DOJDE - že "pVWotlačujete" (docela často) jednoduchou či horší techniku vůči modernější sofistikovanější lepší - jen a proto, že nemá (ten "spráVWný") znáček = a to je
a) SMUTNÉ
b) to může dělat JEN člověk co auta rád NEmá (kdo jiný by si "přál" HORŠí technická řešení..
Avatar - Ham.
19. 4. 2013 10:10
Re: Gold Valve ;-)
jj, tvůj stav je politováníhodný.
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2013 12:51
Re: Gold Valve ;-)
(proto)Že já "preferuji" vozy se "sofistikovanějším" řešením a NE (sorry ale poněkud "tupé") pVWotlačování stále jen jedné značky (naprosto BEZ ohledu na použitá technická řešení či aktuální povedenost/NEpovedenost modelu motoru atp.)?
Čím dál "lepší" :yes: ;-) :-)
Avatar - Ham.
19. 4. 2013 19:20
Re: Gold Valve ;-)
Tak jasně, Golf je totálně nepovedený model, lidi co jej kupují jsou ovce, technická řešení, která používá jsou zastaralá a navíc je předražený. Zapoměl jsem na něco? Jo a Piech je zločinec a ty jsi milovnice aut.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 4. 2013 13:01
Re: Gold Valve ;-)
To mate tak Kylie, monopol je zly, ak ide o monopol, ktory ja nepodporujem.

Takze vsetci VWanukisovia koncernu sa modlia za svetovu dominanciu svwojej znacky a netrapi ich ani technicka priemernost, ani unifikovanost, len aby ten moj vyhral (podobne to vidia aj Fandroids...).

Staci im, ze vo svojom low-ende maju techniku, ktoru mal pred par rokmi koncernovy high-end, ale duch prislusnosti k high-endu si nenechaju ujst, citia sa byt lepsi. Na druhej strane... ako moze majitel Audi pokojne spavat, ked za svoje auto dal o 30% viac ako za Skodu a skoncil s tou istou technikou?

Prislusnost k vitazovi a k vacsine, hoci sedim v poslednom rade, je dolezitejsia ako pokrok, kvalita, spolahlivost ci individualita.
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 14:05
Re: Gold Valve ;-)
:yes: :-)
PS: Ten poslední odstavec je (bráno "historicky" sice) "pravdivý", ale (fakt) DĚSIVÝ ;-)
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2013 19:43
vcelku spokojnost
i30 aj ceed maju svoje pozicie uz rozdane... tu sa asi nic nezmeni... ale ved 4 a 5 miesto to su pekne vysledky hlavne ked vacsina konkurentov je daleko vzadu :yes:

astra megane p308 .. tak tam to bude boj o 6 priecku na konci roka ... sam som zvedavy

Acko pred BMW 1 .... to je tiez pekny pohlad :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
17. 4. 2013 21:15
Že Rapid půjde jsem pochopil showroomu
Rapid vypadá velmi podobně, je 10% menší a 100 tisíc levnější. Rapid je blíže Octávce než Octávka Superbu.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2013 21:33
Re: Že Rapid půjde jsem pochopil showroomu
este pride rapid spaceback a octavka ma v eu po predajnych rekordoch
17. 4. 2013 23:38
Re: Že Rapid půjde jsem pochopil showroomu
Skodovka s Rapidom vyhrala. Spolu s oktavkou dosiahnu odhadom aj do 47% predajov segmentu, kym zatial maju 39%.
Casto sa spomina, ze sa kanibalizuju, ale to je nezmysel, Skoda dosiahne nejakych 5-8% predajov svojich modelov viac, akoby mali iba jeden model.
Avatar - Hammunasakra
17. 4. 2013 23:42
Re: Že Rapid půjde jsem pochopil showroomu
Bez "odhadu" (třeba těch) 47% trhu není (v důsledcích) VÍTĚZSTVÍ (tedy pro škodu samozřejmě ANO ;-) ) ale signál že něco je HODNĚ "špatně"
Avatar - volvo s60
18. 4. 2013 07:27
Re: Že Rapid půjde jsem pochopil showroomu
Hodnotit úspěch prodejů podle výsledků na Českém trhu? Není to nesmysl!? Od kdy je stěžejním trhem pro Škodovku domácí prodej!
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 14:07
Re: Že Rapid půjde jsem pochopil showroomu
Tak situace je NEsmyslná právě pro český trh (rsp. jeho BUDOUCNOST
PS: A "špatně" je to "kdekoli" (na malém na velkém na JAKÉMKOLI trhu - u aut i prodejů... zmrzliny? ;-)
PPS: Jak je ta "poučka" ohledně historie? Že národ který zapomene na svoji historii je nucen si jí zopakovat?
= asi by to chtělo mrknout na pestrost (československé) nabídky v dobách před rokem 1989 :-)
Avatar - donPedro
18. 4. 2013 21:30
Re: Že Rapid půjde jsem pochopil showroomu
No právě ... jsi trefila, jak to tak vypadá, možá hřebíček na hlavičku. Každý si až v první řadě hájí své zájmy, třeba se Němci dohodli s Francouzi že bude koncern nějaký čas dominovati výměnou za nezrušení zemědělských dotací (což je mimochodem zhúvěřilost na entou, tedy ty dotace). Možná že bychom se všichni diviti nestačili co si "velcí" v Bruseli upečou, možná ....... no každopádně "koncern" poměrně značnou část (nejen) naší populace živí, tož co chtít v této době nelehké více ... tož tak.
Avatar - Choochoo
18. 4. 2013 12:23
Re: Že Rapid půjde jsem pochopil showroomu
Pokud kouknes na roky zpet je jasne videt propad OIII oproti OII. Spolu s Rapidem jsou na cca cislech Octavek drive, ikdyz 53% to porad neni. Kanibalizace je jasna a tento vysledek se ocekaval. pokud OIII s Rapidem dosahne pres 54% dalo by se hovorit o uspechu. Pokud ale pri celkovych cca stejnych procentualnich prodejich proda Skoda 15% levnejsich aut spise bych hovoril o neuspechu. Vydelavaj preci ty vetsi auta s vetsi marzi, ikdyz u Rapidu byla taky slausna ;-)
2008 [odkaz]
2009 [odkaz]
2010 [odkaz]
2011 [odkaz]
2012 [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
17. 4. 2013 23:03
Škoda drží..
..(přes) 40% trh, spolu s technicky (víceméně)shodným GOLFem 3mi modely přes 50% trhu - najde se tu někdo kdo (zcela vážně) tvrdí, že je to FAJN a BEZVA a (už) NIKDY JINAK? :-)
Rozbalit vlákno
8
17. 4. 2013 23:34
Re: Škoda drží..
holt je to u nás tak jak je, radši uvidím plný silnice octávek než nějakých hyundai nebo dacií, nic proti nim samozřejmě, jinak na pořádný auta jsou tu jiné značky :-)
Avatar - Hammunasakra
17. 4. 2013 23:40
Re: Škoda drží..
Já NEJraději vidím "pestrost" - unifikace se mi (z více důvodů) NElíbí.. ;-)
PS: Nějak mi to připomnělo co jsem četla o nedávné české prezidenstké volbě. Dle průzkumů lidé NEchtěli politika a NEchtěli někoho spjatého s minulosti, tak zvolili POLITIKA s asi NEJproblematičtější minulostí vůbec (z těch co "byli v nabídce" :yes: :-)
PPS: Já bych (asi dost NAIVNĚ) čekala naopak hledání JINÝCH alternativ než škoda (když jste 40 nebo kolik let jiná auta mít NEmohli.. ;-)
..no a "z jiného soudku" - když jeden výrobce drží 50% trhu = už je to "cesta do zkázy" (a bez přehánění ŠPATNĚ a PROBLÉM
Avatar - Well-being
18. 4. 2013 00:03
Re: Škoda drží..
Neřekl bych, že převaha škodovek na českých silnicích by měl být problém a už vůbec, že by to mělo být špatně. Naopak, pro Česko to je z ekonomického hlediska jen dobře. I úspěch iTřicítky by nás měl těšit.
Skutečné problémy Česka leží podle mého názoru úplně jinde ... ;-)
Avatar - Hammunasakra
18. 4. 2013 00:07
Re: Škoda drží..
Ale no tak že by se našly (daleko DALEKO) větší problémy, o tom ŽÁDNÁ.. :-)
PS: Nicméně trvalejší držení takhle "zásadnějšího" podílu na trhu (bez ohledu na značku a nebo i na "oblast" trhu - platí to "obecně") prostě špatně JE ;-)
PPS: A já znám LEPŠÍ "pohledy" než stále dokola jen na "stříbrné Octavie" (u které navíc na první/vzdálený pohled člověk nepozná zda je to 1ní, 2há či aktuální generace.. :-)
18. 4. 2013 08:28
Re: Škoda drží..
já s tebou souhlasím, auta koncernu mi nevadí a nic proti nim nemám - jen jsem rád když na silnici potkám taky něco jiného a čím větší pestrost tím lépe. Ještěže pocit pestrosti dostávám alespoň ve svém autě :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2013 12:52
Re: Škoda drží..
Ano MŮŽE být ještě (mnohem) "hůře" ;-)
18. 4. 2013 09:31
Re: Škoda drží..
Kylie Tvůj "problém" je v tom, že miluješ auta - což je jeden typ lidí - většinou dokáží objektivně posuzovat auto jako takové. Druhý typ lidí milují být fanoušky aut - to je prostor pro subjektivní jedince, kteří mají své favority (značky), a tito jedinci jsou ovládáni především předsudky, snaží se na auto pohlížet i pohledem ekonomickým (např. kde se vyrábí).
Avatar - Jaros71
18. 4. 2013 10:21
Octavia III a střední třída!
Už mne to unavuje...řadit stále O III do nižší střední??
Vždyt' je tam Rapid..o dost menší auto!! Je to divné..
Prostě nám nová Oktávka III dorostla do třídy střední!!
Automobilka si ji může řadit kam chce.. :-!
Problém je , že tam už parametry tak nedominuje..
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2013 10:39
Re: Octavia III a střední třída!
octavia je nizsia stredna trieda .... redakcia to vidi spravne :yes: :yes: :yes:

octavia je velkostou presne take nieco ako chevrolet cruze... a napr astra kombi je vacsia ako octavia kombi.... a nikto astru kombi neradi do strednej triedy ;-)

v strednej triede su vozy ako superb, insignia, P5008, mondeo, passat, C5 a pod... a na tie sa octavka vazne nechyta ... su uz v zakladnej motorizacii vybave a aj ponukanom komforte a rozmeroch uplne inde ako octavia... ;-)

octavia je nizsia stredna ..... jasne ako facka... auto technicky postavene na zaklade golfu ..... ver mi ze passat je uz inde ako octavka a aj superb ci mondeo...
Avatar - peter_ko
18. 4. 2013 11:36
Re: Octavia III a střední třída!
Jistě Jaroušku, a SuperB rovno medzi luxusné autá >:D si mal dnes asi nejaké ťažké raňajky...
Avatar - twistedTSD
18. 4. 2013 17:46
Re: Octavia III a střední třída!
Hloupost, je to naprosto klasický zástupce třídy C. A oba snad víme, že Rapid je na "dolním" okraji třídy.
Avatar - romgator
18. 4. 2013 12:05
Astra super, SX4 super, ale
Mazda 3 opět zklamání. Škoda pořád jsem přesvědčený, že má stoprocentně navíc. Všiml jsem si také, že Impreza je pořád ve frcu. A to jsem si myslel, že skladovky už nejsou. Teda pokud to všechno nejsou WRX STI. To by bylo něco. :-)
Rozbalit vlákno
0