Na to, že Kia Rio je jedno ze dvou nejpovedenějších aut své značky, které jsou k dostání na našem trhu je její výsledek, zejména ve srovnání s Hyundaiem doslova a do písmene tragický. Přitom přímé porovnání těchto dvou vozů je jako mezi autem (KIA), které má styl a tvář a čínskou napodobeninou aktuálního Yarise. Schreyer dokázal dát Kiím osobitý a charakteristický design, údajně větší a silnější bratr v chobolu neví, koho má kopírovat dřív.....tu Toyotu, jindy Hondu a nakonec i Forda. No, a přesto je Hyundai druhý nejprodávanější. Jako by lidi v tomhle segmentu neměli vkus - ta Fabie je taky čím dál tím větší hrůza, ještě že příští rok přijde nová.
Globálně je Rio nejprodávanější model Kie, i letos podle zatím dostupných čísel ( [odkaz] ). Takže problém imho není v modelu, ale v prodejní strategii v ČR. Importér a dealeři si tady s Riem moc neumějí poradit dlouhodobě, už někdy od roku 2005, kdy přišla první moderní generace. Hyundai s i20 určitě kus trhu vyluxuje a nějaká ta kanibalizace tady probíhá, ale nemyslím, že je kvůli tomu nutno hledat hnidy na Hyundaii - mnohem víc je to otázka pro pana Pěkného, kudy si najde cestu ven. To, že P.Schreyer po svém jmenování do čela celoskupinového designu opakovaně v rozhovorech mluví o nutnosti více odlišit Hyundai a Kiu, s tímhle vším také souvisí. Mluví ne o odlišování designu exteriérů, ale koncepcí modelů - o větších rozdílech v jejich určení.
Zdravím, jen (důležitá) drobnost.
Již dříve jsem tu zmiňoval, že záměru udělat z Hyundaie "domácí" značku je podřízeno vše, tzn. cenová politika obou brandů, marketing a peníze do něj vložené a dokonce i plán prodeje. Kia sice letos velmi ztrácí proti loňsku, ale přesto je v černých číslech plánovaných prodejů!!! Zkrátka na našem trhu má přednost nošovický výrobce a přes to vlak nejede. Záměrně byly vybrány modely u kterých v rámci evropy a globálně už vůbec ztráty z našeho trhu nijak neohrozí. Rio je jeden z nich.
Myslím, že Kia se u nás začne zvedat až příští či dokonce až přespříští rok, Hyundai dostane nové vedení a novou roli na našem trhu :-)).
Také tě zdravím :yes: Díky za připomenutí. To upozaďování některých modelů na českém trhu hodně vysvětluje - pro takové Rio se to do jeho celkových prodejních čísel opravdu promítne jen okrajově. Nevím, jak to je historicky - jestli něco podobného prováděli ze skupiny i u předchozí generace Ria třeba ve prospěch Accentu. Ale bylo dost divné, jak se tady Rio skoro neprodává a má mizivou prodejní podporu. U takového Soulu to člověka nepřekvapí, sloužil tu od počátku spíš jako dekorace, a navíc ani doba nebyla zralá pro B-segmentové crossovery. Který Hyundai dostane nové vedení - že by ten český obchodní? Novou roli, říkáš? No tak to budu zvědavý.
Ano o fabrice v té poslední větě nepíši, to jsi "pochopil" dobře ;-) .
Pan "všeuměl" do toho s tím, že si pak dlouho neškrtne šel a jeho úkol je nejpozději do dvou let hotov.
a nakonec, dělá to dobře?
funguje to?
funguje!
takže to dobře dělá, ať se nám to líbí nebo ne.
Sandero je dobré auto, taky pohledné, ale jeho smysl se zatím vytrácí. Jakmile zatoužíš po Stepwayi, nebo lepsí výbavě ;-\ jsi pomalu na cene vyprodeju Peugeotu a Korejce.
Spoločnosť Hyundai Motor Company oznámila plán zvýšiť výrobnú kapacitu svojho tureckého závodu Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) na 200.000 kusov ročne, čo je dvojnásobok oproti momentálnemu počtu 100.000 kusov. Toto zvýšenie sa má uskutočniť do konca roka 2013. Hyundai tým reaguje na rastúci dopyt po svojich najmenších modeloch segmentu A (i10) a B (i20) v Európe a Turecku. Od konca roka 2013 sa v závode HAOS bude vyrábať nová generácia modelu i10, dopĺňajúc doterajší model i20, ktorý sa v Turecku vyrába od roku 2010.
uz 3 roky sa i20 pre europu vyraba v turecku ;-) ... len tak mimochodom
Vezmi si vlastní radu k srdci. i20 se vyrábí jako CKD v Indii a následně je kompletována v Turecku. Například [odkaz] , určitě najdeš i jiné zdroje.
"Hyundai Motors India Limited will now ship its i20 CKD units to Turkey for assembling the models in Europe. It will save on import duties making the car cheaper and more competitive in the European markets."
Clio v současné zaváděcí ceně není pro českého zákazníka, který touží jen po nízké ceně, schopno konkurovat, přesto, že se v současnosti jedná o naprostou špičku třídy. Prostě i20 je o 50t levnější a to je hodně, přesto, že je to proti Clio outsider.
spicka triedy by v interieri nemala smrdiet cinskymi lepidlami tak, ze sa ti od nich zatoci hlava, a mohla by mat lakovane vnutro karoserie a poriadne motory... :no:
Evidentně jsi v Cliu nejel, já v několika, nikde žádný puch plastů, to není globální model, třeba jako Focus. 1,2 16V, 0,9 TCe, 1,2 TCe, 1,6 TCe, 1,5 dCi 50 a 66 kW, co chceš ještě více?
Do Vlasty si piš ty.
Clio GT a RS tzn. 120k a 200k je cenově a zaměřením někde jinde. Až se svezeš s 0,9(90k)v Cliu a základní 1,2 v i20 tak dělej rozumy. Bavím se o motorech dostupných verzí, jinak máš pravdu, že když pominu motor, tak je Clio o dost lepší auto. Ale co je mi do toho když budu mít krásnou designovou rychlovarnou konvici, když budu čekat na vodu půl hodiny, to raději obyčejnou a vodu mám než připravím hrnečky.
To je jasné že mi nebude Renault nic dotovat ale dát 380tis. za 1.pořádný benzín je trochu mimo a tímto se zčásti vysvětlují ty prodeje.
Já tvrdím, že je Clio povedené auto ale když se chci bezpečně předjíždět a trochu se svézt tak jsem cenou někde jinde než konkurence. Co tady nechápeš? Zrychlení 15,2s u základního motoru je fakt síla. Ta 0,9 možná má papírové zrychlení i maximálku lepší jak základ u i20 ale uživatelsky je to mrtvola a ve zkutečnosti na 1,2 prostě nemá a to vůbec nezmiňuji vibrace snad všeho. Jak se dělá tříválec se můžou podívat k Peugeotu nebo k VW, 0,9 od Renaultu je prostě tragédie.
Ten kdo prosadil benzíny 1,2 a 0,9 u Clia by měl dostat od konkurence nějakou odměnu, protože zabil možná nejlepší auto ve své třídě(i když ta 1,2 pro důchodce dává smysl)
Kdybys vzal do ruky stopky a měřák hlučnosti a porovnával v různých jízdních režimech, vyšly by ti jiné výsledky.
1,2 od Hyundaje naopak žádný sprinter není, konkurent 1,2 16V od Renaultu....
Řekl bych ani jedno, ani druhé. Renault si v minulosti dokonale zkazil ceny a nyní nasadil cenu, která je mimo mísu. Jakmile nasadí pořádné slevy tak se prodeje rozjedou.
Ještě bych dodal, že konkurence šla s cenama taky dolů a když to vemu kolem a kolem, tak Clio v současnosti patří k těm dražším, hlavně v reálných cenách, protože prodejci slevu nedávají, protože dovozce taky ne.
Problém Fabie je nasnadě..... a dal se očekávat.... vzhledem k tomu, že jsou tam okolo nový modely za slušný peníze, který tam dřív NEBYLY, tak kanibalizujou :-)
1) Citigo
2) Rapid
3) Yeti v levnějších verzích
4) OCTAVIA v levnějších verzích - Octavia se poslední roky TOLIK cenově (základ poměrně slušnej, i když na Octavii zase jen základ :D) přiblížila Fabii, že když někdo se rozhoduje, zda hranatou, malou ošklivou Fabii, nebo auto, co aspoň vypadá jako auto (liftback, ne useknutá prde*l) Na kolika dřív začínala Octavia před krizí? nebylo to o 100 papírků víc????? Snaha Škodovky JE, aby se do toho prostoru DOSTAL Rapid a Octavia mohla "nenápadně zdražit" JENŽE ONO MOC NENÍ KAM (KONKURENCE)
Nevím, nevím, Příští rok Fabia 3, nelze jinak, velký Hatchbacky v segmentu malejch aut je moc velkej koláč trhu (kor u nás pořád má Fabia 3x víc, než ten DRUHÝ za ní) takže se uvidí, JAKÁ bude, zda ji udělají širší a hezčí..... ačkoliv tento design v Německu docela zabral :-))))
Přesto mi částečně přijde Fabia už zbytečná v tom portfoliu modelů.... U menších Citigo, u větších Rapid, Fabia je průnik obou....... Ale prostě ten koláč a ten segment je v Evropě tak silnej, že NEJDE ho ztratit :-))))
5) obecně opět krize, prodeje aut VÁZNOU, ale už to není mediálně tak zajímavý, je to ohraný, tak tuž to media nevidí jako senzaci >:D
Fabia vede..jako vždycky.
Škodovka je domácí značka tak to není překvapení..stejně jako nová Ibiza a Polo!
Navíc jsou to dobrá auta za solidní ceny.
KIA RIO se mi jeví jako jasně lepší než hjondé i20..!! :-!
Nechápu kdo si ho kupuje..
Takový FIAT PUNTO nebo OPEL CORSA...to jsou rozhodně lepší a hezčí auta , jak designem tak interierem!
Slabší prodej Renaultu CLIO není asi takové překvapení..design pěkný , kvalita francouzská tedy problematická , za celkem sebevědomou cenu..tak se neprodává. :no:
Až sleví vč.Peugotu 208 , prodeje se asi zlepší.