Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2010: Pořadí značek

Ondřej Láník
Diskuze (73)
Češi a zejména čeští podnikatelé si nakoupili auta ještě před létem, aby maximálně využili daňová zvýhodnění, která platila do posledního června. Prodej v sedmém měsíci i proto klesl na úroveň slabých zimních měsíců z počátku roku.

V červenci 2010 se prodalo celkem 12.094 nových osobních a lehkých užitkových automobilů. Trh se meziročně zmenšil o 3.093 registrací (-20,4 %). Zatímco červen byl na českém trhu nejsilnějším měsícem letošního roku, červenec aspiroval na ten nejslabší. Nakonec se však prodalo více automobilů než v lednu i únoru.

Škoda, jako lídr trhu, ztratila meziročně více, než ztrácel celý trh. Prodala 2.776 vozů, tedy o 1.022 méně než loni v červenci (tj. -27 %).

Naprostá většina dovozců si červenec 2010 zapíše jako velmi slabý měsíc, ale i tady výjimky existují. Na postu nejúspěšnější dovážené značky totiž není Ford, ani Volkswagen, nýbrž Renault. Jeho prvenství s 1.212 zaregistrovanými vozy znamená meziroční nárůst o 23 %. Před výkonem Renaultu se musel sklonit i Ford s 1.101 registracemi. Ptáte se, na kterých modelech stojí úspěch Renaultu? Klíčový je zřejmě úspěch sedanu Fluence (317 ks), kterému sekunduje Megane (253 ks), Thalia (155 ks) a Clio (157 ks).

Doporučujeme
Renault Fluence: První jízdní dojmy
TEST Renault Fluence 1,6 16V – Velký Francouz s nízkou cenou (02/2010)
TEST Renault Fluence 1,5 dCi (78 kW) – Zlatá (téměř střední) cesta (03/2010)

Fordův červencový výsledek je o 36 % horší než loni ve stejném měsíci, naopak třetí dovozová značka - Volkswagen - zůstává s 1.044 registracemi na svém. Žádná další značka v červenci nepřekonala hranici tisíce registrací.

Druhou a poslední značkou TOP10, která dokázala v červenci vylepšit loňský výsledek, bylo Hyundai se 720 registracemi, což stačilo na 6 % českého trhu. Zbytek první desítky ztrácet 20 až 30 % loňských červencových čísel.

Zajímavý výsledek udělalo v sedmém měsíci BMW (246 registrací), které sice nestačilo na Mercedes-Benz (301 ks), ale překonalo Audi (216 ks). Úspěch zaznamenává také SEAT s 245 registracemi. Chevroletu na 18. místě schází velmi levný Spark, který značku v minulých letech držel na výsluní, alespoň, co se počtu registrací týká.

Registrace na českém trhu, výsledky za měsíc červenec 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období7/20107/2009[ks][%]7/2010
1.Škoda27763798-1022-26,9%23,0%
2.Renault121291329932,7%10,0%
3.Ford11011718-617-35,9%9,1%
4.Volkswagen10441048-4-0,4%8,6%
5.Hyundai720690304,3%6,0%
6.Citroën549860-311-36,2%4,5%
7.Peugeot541750-209-27,9%4,5%
8.Kia444623-179-28,7%3,7%
9.Toyota422559-137-24,5%3,5%
10.Fiat355466-111-23,8%2,9%
11.Dacia339480-141-29,4%2,8%
12.Mercedes-Benz301331-30-9,1%2,5%
13.Opel296454-158-34,8%2,4%
14.BMW24624152,1%2,0%
15.Seat2451915428,3%2,0%
16.Suzuki227294-67-22,8%1,9%
17.Audi216303-87-28,7%1,8%
18.Chevrolet212364-152-41,8%1,8%
19.Nissan150190-40-21,1%1,2%
20.Volvo114156-42-26,9%0,9%
21.Honda106171-65-38,0%0,9%
22.Mazda104144-40-27,8%0,9%
23.Mitsubishi90116-26-22,4%0,7%
24.Subaru65491632,7%0,5%
25.Iveco2429-5-17,2%0,2%
26.Porsche1920-1-5,0%0,2%
27.Land Rover1619-3-15,8%0,1%
28.Alfa Romeo1518-3-16,7%0,1%
29.Jeep1216-4-25,0%0,1%
29.Mini1266100,0%0,1%
31.Lada917-8-47,1%0,1%
31.Lexus924-15-62,5%0,1%
-Celkem - Jiné značky103129-4-5,8%0,5%
-Celkem1209415187-3093-20,4%100,0%

Vývoj trhu od začátku roku 2010

Za prvních sedm měsíců roku 2010 se u nás prodalo 107.023 osobních a lehkých užitkových automobilů, což je o 215 ks (0,2 %) méně než v minulém roce. To, co trh nahnal v prvním pololetí, rychle během jednoho měsíce ztratil. Analytici, kteří loni předvídali velmi pomalý návrat trhu k objemům z let 2007 a 2008, měli zřejmě pravdu. Momentálně jsme tedy na úrovni krizového roku 2009.

První Škoda drží s 32.153 registracemi tržní podíl rovných 30 % a meziročně stále ještě roste (+14,3 %).

Největším dovozcem je Ford, který má 9582 registrací (9 % trhu) a meziroční ztrátu 13,2 %. Importérská dvojka na trhu - Volkswagen - ztrácí na Ford jen několik set vozů. Obě značky přitom v nejbližších měsících očekávají významné novinky.

Letošní příběh Renaultu stojí na modelu Fluence. Za první měsíce na trhu se jich prodalo již téměř 700, podruhé za sebou jde o nejprodávanější dovážený model a v závěru roku tak bude sedan na podobných číslech jako zbytek modelové řady Megane. Pro Renault to v průběžném pořadí znamená třetí místo mezi dovozci se 7.704 registracemi a meziroční růst o 2,5 %.

Za TOP4 značkami se drží Hyundai, ovšem s poměrně velkým odstupem 2.400 registrací. Relativně podobná prodejní čísla letos zatím vykazuje Peugeot, Kia a Citroën - tedy tradiční značky druhé poloviny českého TOP10.

V desítce nejlepších se drží Toyota, naopak Opel je až na 12. místě s 2.022 registracemi a meziroční ztrátou téměř 25 % registrací. Ještě více ztrácí Chevrolet (-37,8 %), který je momentálně na 16.místě. Ve velmi podobné situaci se nachází taky Suzuki (-36,4 %, 18. místo pořadí) a Honda (+29 %, 21.místo).

Ve třetí desítce jsou vidět známky oživení u Porsche (171 ks, +46 %) a u Land Roveru (159 ks, +47 %), který se pomalu vrací na český trh.

Registrace na českém trhu, průběžné výsledky za za rok
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období1-7/20101-7/2009[ks][%]1-7/2010
1.Škoda3215328138401514,3%30,0%
2.Ford958211040-1458-13,2%9,0%
3.Volkswagen898484665186,1%8,4%
4.Renault770475171872,5%7,2%
5.Hyundai53345294400,8%5,0%
6.Peugeot48934946-53-1,1%4,6%
7.Kia47125217-505-9,7%4,4%
8.Citroën43874878-491-10,1%4,1%
9.Fiat345532641915,9%3,2%
10.Toyota29342836983,5%2,7%
11.Mercedes-Benz2243224300,0%2,1%
12.Opel20222693-671-24,9%1,9%
13.Dacia1984150847631,6%1,9%
14.BMW1957155440325,9%1,8%
15.Audi19322067-135-6,5%1,8%
16.Chevrolet17252773-1048-37,8%1,6%
17.Seat15781520583,8%1,5%
18.Suzuki14802328-848-36,4%1,4%
19.Nissan12951400-105-7,5%1,2%
20.Mazda12471359-112-8,2%1,2%
21.Honda12281729-501-29,0%1,1%
22.Volvo9511094-143-13,1%0,9%
23.Mitsubishi720905-185-20,4%0,7%
24.Subaru672662101,5%0,6%
25.Iveco233258-25-9,7%0,2%
26.Porsche1711175446,2%0,2%
27.Land Rover1591085147,2%0,1%
28.Lexus135136-1-0,7%0,1%
29.Alfa Romeo12712165,0%0,1%
30.Jeep1111001111,0%0,1%
31.Lada89104-15-14,4%0,1%
32.Mini66491734,7%0,1%
33.Chrysler626200,0%0,1%
34.Renault Trucks4756-9-16,1%0,0%
35.smart4335822,9%0,0%
36.Ferrari42261661,5%0,0%
37.Dodge4067-27-40,3%0,0%
38.Infiniti381622137,5%0,0%
39.Jaguar2986-57-66,3%0,0%
39.Lancia2941-12-29,3%0,0%
41.Maserati2522313,6%0,0%
42.Saab2134-13-38,2%0,0%
-Celkem - Jiné značky384369154,1%0,4%
-Celkem107023107238-215-0,2%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (73)
20. 8. 2010 11:32
Re: Nechápu-Fluence motorizace
Podle mě Fluence v současnosti nemá konkurenci. Kupovat auto v téhle cenové kategorii, tak podle mě jen blázen koupí něco jíného. A v téhle kategorii i těch cca 80 kw stačí :-) Jen je mi líto, že benzínová 1.6 nemá šesti stupňovou převodovku (Megane ji s tímto motorem má), ale to už by člověk chtěl asi moc..
19. 8. 2010 11:31
Re: Treba rozličovať prioritu českého trhu pre danú firrmu .
zopar zanmych co mam (majitelia nejakeho 6 valca)povedia to iste,ALE...

spotreba v mestkej prevadzke (napriklad ranna spicka, kolony a poskakova na 1. a 2. rychlostom stupni) je voci 4 valcu ozaj vyrazne vyssia (obcas hodia spotebu okolo 15-18 litrov na 100km). Ak sa pohybujes casto v meste, tak aj toto je zasadny rozdiel
Avatar - Barrichello
19. 8. 2010 10:36
Re: Treba rozličovať prioritu českého trhu pre danú firrmu .
Ten rozdíl ve spotřebě není zas takový na to že je dost rozdíl ve váze a v motoru
Avatar - Ronault.
18. 8. 2010 20:52
Re: Nechápu-Fluence motorizace
Máš víceméně pravdu, ale je to auto koncipované hlavně na cenu aniž by to bylo třeba poznat na kvalitě materiálů v interiéru, takže není tolik prvků výbavy a motorizací.
18. 8. 2010 18:44
Re: Nechápu-Fluence motorizace
Ber to tak že máš něco za něco dostaneš docela velkou porci auta za rozumné peníze a aby se nezvyšovaly náklady a cena nelezla do stropu dostaneš výbavu připlatit si můžeš na pár položek a fabrika to má celkem bez práce a ušetři náklady. ;-)