Po nadprůměrném dubnu přišel podprůměrný květen. Se změnou pravidel pro odpočty DPH se zásadně změnila struktura registrovaných vozidel, o lehká-užitková je momentálně minimální zájem.
Akoze nechcem tu vyvolavat nejake CZ/SK vojny, ale nechapem preco stale kupujete tu Skodu... Ved je uz vela inych aut (i zvucnejsich znaciek) za tu istu cenu..ale hlavne to, ze svoje auto vidim na ceste ako kazde druhe ci tretie, tak to ma odradza v prvom rade a v druhom rade samotny dizajn...urcite pomer kvalita/cena je u Skody v poriadku, ale je uz vela inych znaciek na tom rovnako a tak uz rozhoduje len dizajn a okoukanost a to je u Skody rozhodne VELKE MINUS (minimalne na SK/CZ trhu)
Ale tak netrapi ma to vobec...len sa divim, ze kazde tretie auto predane v CR je nudna, vsadepritomna a maximalne konzervativna Skoda...pritom mas moznost tolkeho vyberu...that's all
tak o nudnosti a konzervatívnosti Škody by sa dalo diskutovať, ale mne osobne je to fakt jedno. Škoda má svoje prednosti, aj slabšie stránky. Ako každé iné autá (okrem stodvaciášky, zdravíme Pierra)Ako píšeš - výber je obrovský, v čom jazdí tretina národa ma netrápi, doležité je v čom jazdím ja >:-[]
No tak Muse včera zverejnili tourlist k chystanému albumu. Praha 0 bodov, Bratislava 0 bodov. Viedeň ani neviem, tam som na nich už bol v 2003, ale momentálne je to pre mňa od ruky ;-\ Na fesťáky sa tento rok tiež nedostanem ;-\ Ale na ten nový album sa teším, a úprimne som velmi zvedavý, kam sa posunú ;-)
K nepochopení je spíš tvoje nepochopení. Českomoravský (ale i slovenský!) trh mají za sebou xy let naprosté deformace tím, že k dostání byla víceméně jen značka Škoda. A samozřejmě se za tu dobu vypěstovala i silná loajalita ke značce, kterou pak podpořilo rychlé a velké zvýšení kvality a image po vstupu VW. Nyní už po řadu let podíl Škody na trhu ČR průběžně klesá, což znamená, že deformace trhu se vyrovnává a že náš trh je dobře přístupný pro další značky (= neizoluje se přehnaně ochranářskými opatřeními).
K tvým výrokům o "dizajnu" jen asi takhle: pro někoho je výlučnost ("neokoukanost") žádoucí a třeba i hlavní kritérium. Pro jiného je to naopak negativum a dává přednost tomu být "členem kmene", zařadit se do skupiny, ve které se cítí bezpečně. Jestli tě to vážně zajímá, najdi si nějaké sociálně psychologické pojednání o tom, jak fungují principy "kmenové příslušnosti" od pravěku po současnost, pochopíš. A platí to nejen o autech, samozřejmě.
Mimochodem, jak bys asi komentoval jihokorejský trh s totální převahou korejských značek, mezi nimi přes 80% podílu skupiny Hyundai a Kia? A se silnými ochranářskými opatřeními? A navíc není objemově tak zanedbatelný jako český.
Ja som len vyslovil moj nazor k tejto znacke a z toho vyplyvajuce moje zdesenie, ze kolko ludi ju napriek tomu voli. Ale ako pises, asi prave kvoli tomu. To, ze nech si kazdy kupuje co chce, tak o tom sa asi bavit nemusime, to je snad samozrejme.
Jasně, však já jsem ti zase jen na ten názor řekl svůj, nic víc. Nevidím na rozdíl od tebe žádné "napriek". A zkus se podívat do statistik SDA, kolik % trhu měla Škoda před 3, 5, 10 lety - většina lidí tady naopak buď brečí nebo škodolibě komentuje ústup Škody z jejího rodného trhu. Takže otázka by spíš mohla znít: proč vy Česi kupujte čím dál míň skodovek? ;-) Pěknou muziku!
Souhlas, navíc prodejce + zn. servis i v každém opravdu malém městě, někdy dokonce i na vesnici...dále přizpůsobení se specifickým požadavkům většiny českých zákazníků, Fabia výhr. 5dveř., tím pádem 5dveří vlastně v základu, Octavía veký kufr, Superb hodně místa halvně vzadu na nohy...konzervativní design...apod.
Navíc (i z předchozího plynoucí) velmi dobrá cena při pozdějším prodeji...
No, mozno by som trosku nesuhlasil, skusim ti to popisat konkretne - chcem napr. auto nizsej strednej triedy s maloobjemovym turbomotorom, solidnymi jazdnymi vlastnostami, velkym kufrom, kvalitnym interierom, dobre dostupnym servisom.. Plus samozrejme je, ked mam s danou znackou dobre skusenosti. No, takze, co mi zostava? Uz len tie turbomotory mi to zredukuju na koncern VW, Renault, Fiat a ... (kludne doplnte, mna teraz ziadne dalsie nenapadaju, ale verim, ze samozrejme su - ale prosim len mainstreamove znacky). Takze ona taka Skoda Octavia 1.4/1.8 TFSI Ambiente (zakladna vybava je az prilis chuda, najvyssia zase prilis draha, ambiente je tak akurat) vobec nieje zla volba. Cena tiez nieje ziadny extrem a neni problem si este dohodnut nejaku zlavu, pripadne vybavu naviac. Chapem, ze niekomu moze vadit, ze svoje auto uvidi vlastne na kazdom kroku, ale napr. ja by som s tym problem nemal. Skoda to podla mna robi velmi dobre - vela ludi sa snazi na nej hladat chybu za kazdu cenu(nevravim, ze je to tvoj pripad), ale ked sa nad tym clovek fakt zamysli a porovna s konkurenciou, tak ona ta Skoda vlastne de facto v nicom nezaostava a naopak vo vela veciach je na prednych miestach. Moj nazor :-)
Jestli motor ma nebo nema turbo je pod rozlisovaci schopnosti 80 procent nakupujich. Takze to, ze ty chces turbomotr je sice hezke, ale pro bezneho cloveka je to absolutne nezajimave. Vetsina ridicu modernich dieselu vubec netusi, ze ta auta nejake turbo maji.
Hej, videl to turne. Urcite pribudnu casom aj dalsie mesta (do Prahy by uz mimochodom mohli konecne zavitat). Ja bol na nich zatial len raz vo Viedni (2006 myslim). Segre sa postastilo byt aj vo Wembley, z ktoreho bolo tocene aj DVD. Inak som aj ja naramne zvedavy na ten novy album, bohvieake ocakavania nemam bo ten symfonicky orchester a ja radsej gitarky, ale tak otvoreny som vsetkemu :-)
popočúvame, uvidíme. Wembley musela byť pecka, ale čím som starší, tým mám menšiu chuť na tieto masovky. Ale je to asi sposobené spomienkami na zlú organizáciu velkých koncertov a fesťákov doma (fronty na všetko, málo stánkov s občerstvením, otrasné služby a pod.) Našťastie sa to už zlepšuje, ale ešte se máme čo učiť :-!
Som na tom velmi podobne. Festival ani neberiem, ze idem na koncert, ale skor sa troska zabavit, popit atd. Na koncerty chodim radsej samostatne ked ma nejaka kapela. Asi pred 3 tyzdnami som bol na Metallicu vo Viedni a vychutnal som si pekne to ich super podium v strede haly pekne z tribuny :yes:
Myslím, že zatím k tomu nemá velký důvod..., jeho "Guru" je v Evropě stále nejprodávanější a u nás je celkově pořád ještě VW před Renaultem..., a hlavně se u nás stále dobře daří VW
prostřednictvím jeho Škody... :-!
P.S. Ty tvé "genitály" stále v Evropě docela letí...! :yes: >:-[]
...mimochodem nejlíp si letos zatím v ČR polepšil určitě "liftův" FORD... :yes:
Ja se za to ale nestydim, jako ty. Naopak jsem na to i hrdy.
Focus Mark II povazuji za rozhodne i designem velmi podarene auto, po dobrem faceliftu. Podarenejsi znamena lepsi designem jak Focus Mark I. A stokrat lepsi design jak Golf, Megan atd, tuplovane ve verzi Focus RS.
Naopak uplne dokonalou techniku tam ted ve vsem nevim, T5 bych vymenil za 2.0T Duratec - EcoBoost, coz se take brzo doufejme stane. Nemoznost koupit verzi i s 4x4 je take spatna. Ano rizeni a podvozek je dokonaly, ale to nestaci vsem zakaznikum. Pokud Ford dokazal udelat nejlepsi jezdici predokolku, nejlepe jezdici 4x4 crossover SUV,tak dokaze udelat i nejlepsi nizsi stredni 4x4, ktere se zase vrati do N4.
Neříkám , že se za to stydíš, to bys sem stále nepsal to, co sem píšeš...
FoII ve verzi RS vypadá opravdu dobře, dokonce mnohem lépe než třeba ST. To auto se prostě povedlo a to je dobře. Jen je škoda, že už nějak nevyřešili to nastavení výšky sedadla, nebo ho aspoň neumístili níž...
S tím FoFo II bohužel nemůžu souhlasit. Focus I byla ikona designu, perfektní trefa díky New Edge designu. Pomunuli trochu nevzhlednější palubní desku, tak šlo o naprosto dokonalé auto své doby. Dnešní F II je po stránce designu takové liftování a přešlapování na místě... konečně i ten kynetický design se poněkud rychle okoukává a i klasicistní Gé-bod vypadá v 5a1/2 generaci přitažlivěji.
Já ještě FoFo II celkem beru, ale jinak bych ten "kinetickej dizajn" nakop do propadliště dějin. Máš pravdu, že se velmi rychle okoukává a po čase zbude jen nic neříkající změt prolisů, hran a divných světel. Např. Kuga je podle mě ukázkou toho co se nemělo stát. Na mě působí jak tanečnice, co v šest ráno skončila v šantánu a teď jde částečně ještě zmalovaná, částečně odlíčená, sem tam nějakej ten flitr a chochol z vypelichaných per na hlavě, domů a zmožena tancem a vínem se otírá o zdi domů. Hotová dekadence což je pro to auto velká škoda. Je to jen Velké Tápání - tahle kinetika.
Zkratka 100 lidi 100 chuti. Me naopak soucasna moderni sporovni linka designu Fordu, Kuga a Fiesta nebo Focus RS pride jako to nejpovedenejsi a spravny smer.
Tys tu větu vůbec nepochopil, každé dítě ví, že je Focus II po faceliftu, který mu zrovna neprospěl. Bohužel celý Focus II je nezdařilým "designovým faceliftem".
Když jsi u toho Golfu, tak současný Focus bych přirovnal ke G5, taky takový nezdařený pokračovatel předchozích designových unikátů.
G6 je již lepší a pokud bude za pár let G7 pokračovat v tomhle stylu, tak se ani ten Focus III na něj opět nezmůže.
Mimochodem miluji tyhle věštby, že auto, které nesjelo z rýsovacího prkna pobije celou evropu, podej si ruku s jiným koncernovým věštcem. 8-s
Ty brýle si měl spíš ty, já totiž na rozdíl od tebe netvrdím, že všechny (první) čtyři generace Golfu byly "designové unikáty"...
Takže s tím "slepým" obdivem k VW si to tentokrát přehnal naopak ty... :*)8-s
Tohle je snad každýmu jasný. Mně osobně sice těší prodeje Meganu v ČR, ale že v Evropě to zas tak slavný není a že Golf víceméně kraluje si ještě uvědomuju.