Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v květnu 2009: Pořadí značek

Po nadprůměrném dubnu přišel podprůměrný květen. Se změnou pravidel pro odpočty DPH se zásadně změnila struktura registrovaných vozidel, o lehká-užitková je momentálně minimální zájem.
Zpět na článek
5. 6. 2009 09:12
5. 6. 2009 09:41
5. 6. 2009 09:55
5. 6. 2009 10:27
5. 6. 2009 10:13
5. 6. 2009 10:35
5. 6. 2009 14:00
5. 6. 2009 12:35
8. 6. 2009 13:31
5. 6. 2009 10:38
5. 6. 2009 11:31
5. 6. 2009 11:58
Avatar - radolaco
5. 6. 2009 09:12
Nechapem
Akoze nechcem tu vyvolavat nejake CZ/SK vojny, ale nechapem preco stale kupujete tu Skodu... Ved je uz vela inych aut (i zvucnejsich znaciek) za tu istu cenu..ale hlavne to, ze svoje auto vidim na ceste ako kazde druhe ci tretie, tak to ma odradza v prvom rade a v druhom rade samotny dizajn...urcite pomer kvalita/cena je u Skody v poriadku, ale je uz vela inych znaciek na tom rovnako a tak uz rozhoduje len dizajn a okoukanost a to je u Skody rozhodne VELKE MINUS (minimalne na SK/CZ trhu)
Rozbalit vlákno
10
5. 6. 2009 09:41
Re: Nechapem
vážne ťa to trápi? Nech si kúpi kto chce čo chce ;-)

Škoda je domácá značka, takže bude v ČR vždy najpredávanejšia.

Ten tvoj nick má nejaký skrytý význam - napr. náklonnosť k jednej britskej kapele?
Avatar - radolaco
5. 6. 2009 09:55
Re: Nechapem
Ale tak netrapi ma to vobec...len sa divim, ze kazde tretie auto predane v CR je nudna, vsadepritomna a maximalne konzervativna Skoda...pritom mas moznost tolkeho vyberu...that's all

A mas pravdu ohladom toho mojho nicku ;-)
5. 6. 2009 10:27
Re: Nechapem
tak o nudnosti a konzervatívnosti Škody by sa dalo diskutovať, ale mne osobne je to fakt jedno. Škoda má svoje prednosti, aj slabšie stránky. Ako každé iné autá (okrem stodvaciášky, zdravíme Pierra)Ako píšeš - výber je obrovský, v čom jazdí tretina národa ma netrápi, doležité je v čom jazdím ja >:-[]

No tak Muse včera zverejnili tourlist k chystanému albumu. Praha 0 bodov, Bratislava 0 bodov. Viedeň ani neviem, tam som na nich už bol v 2003, ale momentálne je to pre mňa od ruky ;-\ Na fesťáky sa tento rok tiež nedostanem ;-\ Ale na ten nový album sa teším, a úprimne som velmi zvedavý, kam sa posunú ;-)
5. 6. 2009 10:13
Re: Nechapem
K nepochopení je spíš tvoje nepochopení. Českomoravský (ale i slovenský!) trh mají za sebou xy let naprosté deformace tím, že k dostání byla víceméně jen značka Škoda. A samozřejmě se za tu dobu vypěstovala i silná loajalita ke značce, kterou pak podpořilo rychlé a velké zvýšení kvality a image po vstupu VW. Nyní už po řadu let podíl Škody na trhu ČR průběžně klesá, což znamená, že deformace trhu se vyrovnává a že náš trh je dobře přístupný pro další značky (= neizoluje se přehnaně ochranářskými opatřeními).

K tvým výrokům o "dizajnu" jen asi takhle: pro někoho je výlučnost ("neokoukanost") žádoucí a třeba i hlavní kritérium. Pro jiného je to naopak negativum a dává přednost tomu být "členem kmene", zařadit se do skupiny, ve které se cítí bezpečně. Jestli tě to vážně zajímá, najdi si nějaké sociálně psychologické pojednání o tom, jak fungují principy "kmenové příslušnosti" od pravěku po současnost, pochopíš. A platí to nejen o autech, samozřejmě.

Mimochodem, jak bys asi komentoval jihokorejský trh s totální převahou korejských značek, mezi nimi přes 80% podílu skupiny Hyundai a Kia? A se silnými ochranářskými opatřeními? A navíc není objemově tak zanedbatelný jako český.
Avatar - radolaco
5. 6. 2009 10:35
Re: Nechapem
Ja som len vyslovil moj nazor k tejto znacke a z toho vyplyvajuce moje zdesenie, ze kolko ludi ju napriek tomu voli. Ale ako pises, asi prave kvoli tomu. To, ze nech si kazdy kupuje co chce, tak o tom sa asi bavit nemusime, to je snad samozrejme.
5. 6. 2009 14:00
Re: Nechapem
Jasně, však já jsem ti zase jen na ten názor řekl svůj, nic víc. Nevidím na rozdíl od tebe žádné "napriek". A zkus se podívat do statistik SDA, kolik % trhu měla Škoda před 3, 5, 10 lety - většina lidí tady naopak buď brečí nebo škodolibě komentuje ústup Škody z jejího rodného trhu. Takže otázka by spíš mohla znít: proč vy Česi kupujte čím dál míň skodovek? ;-) Pěknou muziku!
Avatar - white label
5. 6. 2009 10:37
Re: Nechapem
Souhlas, navíc prodejce + zn. servis i v každém opravdu malém městě, někdy dokonce i na vesnici...dále přizpůsobení se specifickým požadavkům většiny českých zákazníků, Fabia výhr. 5dveř., tím pádem 5dveří vlastně v základu, Octavía veký kufr, Superb hodně místa halvně vzadu na nohy...konzervativní design...apod.
Navíc (i z předchozího plynoucí) velmi dobrá cena při pozdějším prodeji...
5. 6. 2009 12:35
Re: Nechapem
No, mozno by som trosku nesuhlasil, skusim ti to popisat konkretne - chcem napr. auto nizsej strednej triedy s maloobjemovym turbomotorom, solidnymi jazdnymi vlastnostami, velkym kufrom, kvalitnym interierom, dobre dostupnym servisom.. Plus samozrejme je, ked mam s danou znackou dobre skusenosti. No, takze, co mi zostava? Uz len tie turbomotory mi to zredukuju na koncern VW, Renault, Fiat a ... (kludne doplnte, mna teraz ziadne dalsie nenapadaju, ale verim, ze samozrejme su - ale prosim len mainstreamove znacky). Takze ona taka Skoda Octavia 1.4/1.8 TFSI Ambiente (zakladna vybava je az prilis chuda, najvyssia zase prilis draha, ambiente je tak akurat) vobec nieje zla volba. Cena tiez nieje ziadny extrem a neni problem si este dohodnut nejaku zlavu, pripadne vybavu naviac. Chapem, ze niekomu moze vadit, ze svoje auto uvidi vlastne na kazdom kroku, ale napr. ja by som s tym problem nemal. Skoda to podla mna robi velmi dobre - vela ludi sa snazi na nej hladat chybu za kazdu cenu(nevravim, ze je to tvoj pripad), ale ked sa nad tym clovek fakt zamysli a porovna s konkurenciou, tak ona ta Skoda vlastne de facto v nicom nezaostava a naopak vo vela veciach je na prednych miestach. Moj nazor :-)
Avatar - Katikakus
5. 6. 2009 17:48
Re: Nechapem
Jestli motor ma nebo nema turbo je pod rozlisovaci schopnosti 80 procent nakupujich. Takze to, ze ty chces turbomotr je sice hezke, ale pro bezneho cloveka je to absolutne nezajimave. Vetsina ridicu modernich dieselu vubec netusi, ze ta auta nejake turbo maji.
8. 6. 2009 13:31
Re: Nechapem
Jo, to bylo přesný.... :yes:
Avatar - radolaco
5. 6. 2009 10:38
Nechapem
Hej, videl to turne. Urcite pribudnu casom aj dalsie mesta (do Prahy by uz mimochodom mohli konecne zavitat). Ja bol na nich zatial len raz vo Viedni (2006 myslim). Segre sa postastilo byt aj vo Wembley, z ktoreho bolo tocene aj DVD. Inak som aj ja naramne zvedavy na ten novy album, bohvieake ocakavania nemam bo ten symfonicky orchester a ja radsej gitarky, ale tak otvoreny som vsetkemu :-)
Rozbalit vlákno
2
5. 6. 2009 11:31
Re: Nechapem
popočúvame, uvidíme. Wembley musela byť pecka, ale čím som starší, tým mám menšiu chuť na tieto masovky. Ale je to asi sposobené spomienkami na zlú organizáciu velkých koncertov a fesťákov doma (fronty na všetko, málo stánkov s občerstvením, otrasné služby a pod.) Našťastie sa to už zlepšuje, ale ešte se máme čo učiť :-!
Avatar - radolaco
5. 6. 2009 11:58
Re: Nechapem
Som na tom velmi podobne. Festival ani neberiem, ze idem na koncert, ale skor sa troska zabavit, popit atd. Na koncerty chodim radsej samostatne ked ma nejaka kapela. Asi pred 3 tyzdnami som bol na Metallicu vo Viedni a vychutnal som si pekne to ich super podium v strede haly pekne z tribuny :yes:
5. 6. 2009 12:19
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
33
Avatar - white label
5. 6. 2009 13:18
Re: dvakrat tolik meganu
Myslím, že zatím k tomu nemá velký důvod..., jeho "Guru" je v Evropě stále nejprodávanější a u nás je celkově pořád ještě VW před Renaultem..., a hlavně se u nás stále dobře daří VW
prostřednictvím jeho Škody... :-!

P.S. Ty tvé "genitály" stále v Evropě docela letí...! :yes: >:-[]
...mimochodem nejlíp si letos zatím v ČR polepšil určitě "liftův" FORD... :yes:
5. 6. 2009 15:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
5. 6. 2009 16:09
Re: dvakrat tolik meganu
Ani jeho verze RS...?
5. 6. 2009 16:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
5. 6. 2009 16:40
Re: dvakrat tolik meganu
Možná spíš za tím "....liftem"...

Vzhledově je FoII proti originálnímu FoI, tak trochu křeč ve stylu: "Nevíme co s tím dál dělat..."
5. 6. 2009 18:04
Re: dvakrat tolik meganu
Ja se za to ale nestydim, jako ty. Naopak jsem na to i hrdy.

Focus Mark II povazuji za rozhodne i designem velmi podarene auto, po dobrem faceliftu. Podarenejsi znamena lepsi designem jak Focus Mark I. A stokrat lepsi design jak Golf, Megan atd, tuplovane ve verzi Focus RS.

Naopak uplne dokonalou techniku tam ted ve vsem nevim, T5 bych vymenil za 2.0T Duratec - EcoBoost, coz se take brzo doufejme stane. Nemoznost koupit verzi i s 4x4 je take spatna. Ano rizeni a podvozek je dokonaly, ale to nestaci vsem zakaznikum. Pokud Ford dokazal udelat nejlepsi jezdici predokolku, nejlepe jezdici 4x4 crossover SUV,tak dokaze udelat i nejlepsi nizsi stredni 4x4, ktere se zase vrati do N4.

[odkaz]
Avatar - white label
5. 6. 2009 19:44
Re: dvakrat tolik meganu
Neříkám , že se za to stydíš, to bys sem stále nepsal to, co sem píšeš...
FoII ve verzi RS vypadá opravdu dobře, dokonce mnohem lépe než třeba ST. To auto se prostě povedlo a to je dobře. Jen je škoda, že už nějak nevyřešili to nastavení výšky sedadla, nebo ho aspoň neumístili níž...
Avatar - Ronault.
5. 6. 2009 20:54
Re: dvakrat tolik meganu
S tím FoFo II bohužel nemůžu souhlasit. Focus I byla ikona designu, perfektní trefa díky New Edge designu. Pomunuli trochu nevzhlednější palubní desku, tak šlo o naprosto dokonalé auto své doby. Dnešní F II je po stránce designu takové liftování a přešlapování na místě... konečně i ten kynetický design se poněkud rychle okoukává a i klasicistní Gé-bod vypadá v 5a1/2 generaci přitažlivěji.
Avatar - white label
5. 6. 2009 20:57
Re: dvakrat tolik meganu
souhlas...
Avatar - woody-alien
5. 6. 2009 22:19
Re: dvakrat tolik meganu
Já ještě FoFo II celkem beru, ale jinak bych ten "kinetickej dizajn" nakop do propadliště dějin. Máš pravdu, že se velmi rychle okoukává a po čase zbude jen nic neříkající změt prolisů, hran a divných světel. Např. Kuga je podle mě ukázkou toho co se nemělo stát. Na mě působí jak tanečnice, co v šest ráno skončila v šantánu a teď jde částečně ještě zmalovaná, částečně odlíčená, sem tam nějakej ten flitr a chochol z vypelichaných per na hlavě, domů a zmožena tancem a vínem se otírá o zdi domů. Hotová dekadence což je pro to auto velká škoda. Je to jen Velké Tápání - tahle kinetika.
7. 6. 2009 19:51
Re: dvakrat tolik meganu
Zkratka 100 lidi 100 chuti. Me naopak soucasna moderni sporovni linka designu Fordu, Kuga a Fiesta nebo Focus RS pride jako to nejpovedenejsi a spravny smer.
Avatar - white label
7. 6. 2009 20:09
Re: dvakrat tolik meganu
"...100 lidi, 100 chuti..." ...díky Bohu... :yes:
Avatar - Hammunasakra
7. 6. 2009 21:04
Re: dvakrat tolik meganu
To by bylo PĚKNÉ, milý whi-label(e), ale právě že tak to spíše NEbývá ;-)
PS: Alespoň na těchto stránkách (určitě) NEee :-)
Avatar - woody-alien
7. 6. 2009 22:15
Re: dvakrat tolik meganu
Ale jo, jen si myslím, že by si Ford zasloužil výraznější a hlavně sladěnější vzhled.

Jinak Fordu :yes:
Avatar - white label
7. 6. 2009 20:05
Re: dvakrat tolik meganu
:yes: :-!
7. 6. 2009 20:57
Re: dvakrat tolik meganu
"Dnešní F II je po stránce designu takové liftování a přešlapování na místě..."

Ano on ten soucasny Focus je prave "jen" facelift.

Je vtipne, ze faceliftu u Focusu vycitas malo zmen a srovanas to s totalne designem stagnujicimi generacemi Golfu.

Sud az uvidis za rok Focus Mark III.
Avatar - Ronault.
7. 6. 2009 21:13
Re: dvakrat tolik meganu
Tys tu větu vůbec nepochopil, každé dítě ví, že je Focus II po faceliftu, který mu zrovna neprospěl. Bohužel celý Focus II je nezdařilým "designovým faceliftem".

Když jsi u toho Golfu, tak současný Focus bych přirovnal ke G5, taky takový nezdařený pokračovatel předchozích designových unikátů.
G6 je již lepší a pokud bude za pár let G7 pokračovat v tomhle stylu, tak se ani ten Focus III na něj opět nezmůže.

Mimochodem miluji tyhle věštby, že auto, které nesjelo z rýsovacího prkna pobije celou evropu, podej si ruku s jiným koncernovým věštcem. 8-s
Avatar - white label
7. 6. 2009 22:51
Re: dvakrat tolik meganu
Určitě souhlasím, s vyjímkou dvou slov v uvozovkách: ...G5, taky takový "nezdařený" pokračovatel předchozích designových "unikátů". :-!
Avatar - T613
8. 6. 2009 07:42
Re: dvakrat tolik meganu
s tím souhlasit nemusíš, ale proti pravdě se špatně bojuje :-!
Avatar - white label
10. 6. 2009 00:43
Re: dvakrat tolik meganu
Ale di ty brebto, když si to dokázal i ty...
:-!

P.S. Nečti tolik toho Havla...
Avatar - Ronault.
10. 6. 2009 02:34
Re: dvakrat tolik meganu
Měl bys nosit místo slunečních brýlí se znakem VW raději dioptrické, aspoň 4 diotrie. :-!
Avatar - white label
10. 6. 2009 11:34
Re: dvakrat tolik meganu
Ty brýle si měl spíš ty, já totiž na rozdíl od tebe netvrdím, že všechny (první) čtyři generace Golfu byly "designové unikáty"...
Takže s tím "slepým" obdivem k VW si to tentokrát přehnal naopak ty... :*) 8-s
5. 6. 2009 16:43
Re: dvakrat tolik meganu
Staci mu se podivat do zrcadla.
Avatar - white label
5. 6. 2009 16:47
Re: dvakrat tolik meganu
No jo, odborný asistent marianek, tys tady fakt chyběl, už ani nebylo pomalu z koho si dělat srandu... :yes: >:-[]

Ze zrcadla mít strach nemusím, naštěstí tam totiž nikdy nevidím tebe... :-!
5. 6. 2009 16:52
Re: dvakrat tolik meganu
Ani se nesnaz. Nejde ti to. Tvoje reakce te prozradila. Pravda stipla tam, kam mela. ;-)
Avatar - white label
5. 6. 2009 16:57
Re: dvakrat tolik meganu
S tím snažením to od tebe beru... :yes:
Tady máš totiž se snažením rozhodně největší zkušenosti právě ty..., bohužel jen s ním... :no: :-!
5. 6. 2009 17:58
Re: dvakrat tolik meganu
Koukám, že bambusář je opět ve formě. >:D
5. 6. 2009 16:25
Re: dvakrat tolik meganu
Divím se, že ti stojí zato, něco vysvětlovat zdejšímu hňupovi. :-!
5. 6. 2009 16:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 6. 2009 17:54
Re: dvakrat tolik meganu
S tebou se tu nikdo nebaví - ty nulo. :-!
Avatar - Ronault.
5. 6. 2009 20:51
Re: dvakrat tolik meganu
Kluci, jste jak malí... jen si neházejte písek do očí a nerozšlápavejte bábovičky... hňup, jelito, nula... kvalitní diskuze :no:
Avatar - woody-alien
5. 6. 2009 22:24
Re: dvakrat tolik meganu
Tohle je snad každýmu jasný. Mně osobně sice těší prodeje Meganu v ČR, ale že v Evropě to zas tak slavný není a že Golf víceméně kraluje si ještě uvědomuju.