Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v květnu 2010: Pořadí značek

Ondřej Láník
Diskuze (38)
Po pěti měsících roku 2010 se počet zaregistrovaných vozů takřka rovná tomu, co bylo zaregistrováno ve stejném období minulého roku. Máme tak unikátní příležitost vyhodnotit, kdo v poslední době získal a kdo ztratil.

V květnu 2010 se prodalo celkem 16.997 nových osobních a lehkých užitkových automobilů. Trh se meziročně zvětšil o 1.759 registrací (tj. o 11,54 %). Loni v dubnu skončil režim přihlašování vozů N1 bez DPH. V květnu 2009 už bylo možné přihlásit osobní vozidlo a uplatnit u něj odpočet DPH bez mříže.

Český trh v květnu rostl o 11,5 %, lídr trhu - Škoda Auto - však rostl o 19,2 %. Škoda prodala 5.322 automobilů, nejvíce bylo Octavií (2690 ks), Fabií jen 1.536 ks, Superb si připsal 435 registrací.

Na druhém místě mezi značkami je opět Volkswagen, tentokrát se 1.455 registracemi a mohutným 22% meziročním nárůstem. Nejčastěji se podle SDA na české registrační značky dostal v květnu model Polo (318 ks), Golf (292 ks), Passat (255 ks) a Tiguan (147 ks).

Třetí Ford má za květen jen 1.311 registrací, které znamenají meziroční propad o 23 %. Renault na čtvrtém místě pořadí značek je poslední značkou, která překonala hranici tisíce registrací.

Páté a šesté místo ukazuje, jak blízko se dostaly nabídky Kie a Peugeotu na českém trhu. Zatímco agresivní cenová politika je součástí filozofie korejské značky už roky, Peugeot se mezi tygry bojující o tržní podíl zařadil teprve nedávno. Že je květnový výsledek Peugeotu výjimečný je vidět i z meziročního zisku registrací přes 50 %.

Hyundai a Citroen následují své příbuzné značky s přibližně stokusovým, resp. dvousetkusovým odstupem.

Fiat na devátém a Mercedes-Benz na desátém místě už mají na osmou příčku větší odstup.

Téměř všichni v TOP20 rostli. Výjimkou je Chevrolet, který trpí menším zájmem o nový Spark, ve srovnání s loni dosluhující starší generací. Na 90% nárůstu registrací Dacie se zatím neprojevily objednané Dustery. V květnu jich bylo zaregistrováno do provozu jen 9.

U Volva se čeká na nové ceníky modelového roku 2011, resp. na novou generaci S60. Meziročně tak značka ztratila 40 % loňských květnových registrací.

Registrace na českém trhu, výsledky za měsíc květen 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období5/20105/2009[ks][%]5/2010
1.Škoda5322446485819,2%31,3%
2.Volkswagen1455119126422,2%8,6%
3.Ford13111704-393-23,1%7,7%
4.Renault10721157-85-7,3%6,3%
5.Kia92481510913,4%5,4%
6.Peugeot92060431652,3%5,4%
7.Hyundai79869710114,5%4,7%
8.Citroën7106139715,8%4,2%
9.Fiat5574807716,0%3,3%
10.Mercedes-Benz4653937218,3%2,7%
11.Toyota42021120999,1%2,5%
12.Opel3162803612,9%1,9%
13.Seat2912316026,0%1,7%
14.Audi27827083,0%1,6%
15.Dacia25913612390,4%1,5%
16.Chevrolet247406-159-39,2%1,5%
17.BMW2361884825,5%1,4%
18.Suzuki218222-4-1,8%1,3%
19.Honda208238-30-12,6%1,2%
20.Mazda2001415941,8%1,2%
21.Nissan1601293124,0%0,9%
22.Mitsubishi112121-9-7,4%0,7%
23.Volvo110185-75-40,5%0,6%
24.Subaru98871112,6%0,6%
25.Iveco41261557,7%0,2%
26.Land Rover281216133,3%0,2%
27.Porsche2522313,6%0,1%
28.Lexus2418633,3%0,1%
29.Jeep21912133,3%0,1%
30.Alfa Romeo2023-3-13,0%0,1%
31.Lada141400,0%0,1%
32.Chrysler108225,0%0,1%
33.Mini89-1-11,1%0,0%
33.smart85360,0%0,0%
35.Renault Trucks78-1-12,5%0,0%
36.Dodge69-3-33,3%0,0%
36.Jaguar616-10-62,5%0,0%
36.Lancia64250,0%0,0%
36.Ferrari64250,0%0,0%
40.Infiniti53266,7%0,0%
40.Maserati56-1-16,7%0,0%
-Celkem - Jiné značky7079-9-11,4%0,4%
-Celkem1699715238175911,5%100,0%

Vývoj trhu od začátku roku 2010

Za prvních pět měsíců roku 2010 se u nás prodalo 74.986 osobních a lehkých užitkových automobilů, což je jen o 307 ks (0,4 %) více než v minulém roce.

Největší značka českého trhu - Škoda - si letos připsala 24.045 registrací (+22,6 %) a drží tržní podíl 32,1 %. Loni to bylo jen 26,3 %.

Druhý Ford se letos musel spokojit s 6.424 registracemi (loni 7.093 ks), což znamená ztrátu tržního podílu z loňských 9,5 % na letošních 8,6 %.

Třetí Volkswagen stíhá Ford, seč může. Letos má už 6.302 registrací a tržní podíl 8,4 % (loni 8,1 %).

Renault meziročně ztratil procento tržního podíl, letos drží 6,5 %, loni to bylo touto dobou 7,5 %.

Vzácně vyrovnaná je bilance příbuzných značek Kia a Hyundai, obě drží 4,6 % českého trhu, obě si ale meziročně pohoršily, Hyundai loni mělo 5,2 % trhu, Kia 4,9 %.

Značky Peugeot i Citroen letos taky mírně ztratily na tržním postavení. Peugeot drží místo 4,8 % už jen 4,5 % trhu, Citroen místo 4,3 % jen 4,1 %.

Zatímco loni bylo za pět měsíců roku přihlášeno do provozu 13 nových Ferrari, letos je to už 24 vozů. Nových je taky 7 Aston Martinů, 9 Bentleyů a 7 Rolls-Royců.

Registrace na českém trhu, průběžné výsledky za rok 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období1-5/20101-5/2009[ks][%]1-5/2010
1.Škoda2404519606443922,6%32,1%
2.Ford64247093-669-9,4%8,6%
3.Volkswagen630260522504,1%8,4%
4.Renault49075576-669-12,0%6,5%
5.Hyundai34683863-395-10,2%4,6%
6.Kia34223673-251-6,8%4,6%
7.Peugeot33653561-196-5,5%4,5%
8.Citroën30853213-128-4,0%4,1%
9.Fiat239822291697,6%3,2%
10.Toyota1922191390,5%2,6%
11.Mercedes-Benz14541502-48-3,2%1,9%
12.Opel13841668-284-17,0%1,8%
13.Dacia135180754467,4%1,8%
14.Audi13161421-105-7,4%1,8%
15.BMW1280112415613,9%1,7%
16.Chevrolet11851855-670-36,1%1,6%
17.Seat11201099211,9%1,5%
18.Suzuki10151696-681-40,2%1,4%
19.Nissan9491027-78-7,6%1,3%
20.Mazda9061082-176-16,3%1,2%
21.Honda8751370-495-36,1%1,2%
22.Volvo631792-161-20,3%0,8%
23.Subaru480527-47-8,9%0,6%
24.Mitsubishi472665-193-29,0%0,6%
25.Iveco159194-35-18,0%0,2%
26.Lexus10810443,8%0,1%
27.Porsche106792734,2%0,1%
28.Land Rover104772735,1%0,1%
29.Jeep83612236,1%0,1%
30.Alfa Romeo817745,2%0,1%
31.Lada6365-2-3,1%0,1%
32.Mini4540512,5%0,1%
33.Chrysler4350-7-14,0%0,1%
34.Dodge2939-10-25,6%-
35.Renault Trucks2737-10-27,0%-
36.Infiniti25520400,0%-
37.smart2519631,6%-
38.Ferrari24131184,6%-
39.Lancia2328-5-17,9%-
40.Jaguar1965-46-70,8%-
41.Saab1821-3-14,3%-
42.Maserati1614214,3%-
-Celkem - Jiné značky232277-45-16,2%0,3%
-Celkem74986746793070,4%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (38)
Avatar - Emel
18. 6. 2010 09:32
Re: Fordu
Fusion se prodává stále nejlépe v dané třídě. "Problém" je s Focusem, který je na konci svého životního cyklu a čeká na nástupce.

I tak je Ford za letošek nejprodávanější dovážená značka... nebude tak zle.
7. 6. 2010 15:05
Re: Paradoxy
U Ferrari by měli začít přemýšlet, jestli kvóta 40 aut pro čr není moc vysoká, aby se z toho nestala masovka. ;-\
7. 6. 2010 15:03
Re: Paradoxy
A jindy to zase byla pouze kapavka. >:-[]
7. 6. 2010 15:03
Fordu
nějak docházejí Fusiony. :-)
7. 6. 2010 14:52
Re: Škoda si nebude kaziť reklamu ...
Rozdeliť predaj na Octaviu2 a jej beznádejne zastaralého predchodcu by zhoršilo marketingovo zaujímavé rebríčky ...