Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v květnu 2012: Nejprodávanější luxusní automobily

Mercedes-Benz S-Klasse dotahuje v segmentu luxusních aut bavorskou konkurenci. V květnu zvítězil.
Zpět na článek
27. 6. 2012 20:23
27. 6. 2012 20:34
27. 6. 2012 20:59
28. 6. 2012 09:25
27. 6. 2012 22:58
27. 6. 2012 21:33
27. 6. 2012 23:12
27. 6. 2012 23:29
28. 6. 2012 00:06
28. 6. 2012 00:13
29. 6. 2012 13:44
28. 6. 2012 09:40
29. 6. 2012 13:47
29. 6. 2012 15:41
29. 6. 2012 21:35
29. 6. 2012 21:43
29. 6. 2012 22:01
30. 6. 2012 00:14
2. 7. 2012 14:16
30. 6. 2012 01:36
29. 6. 2012 14:23
29. 6. 2012 16:24
29. 6. 2012 17:32
29. 6. 2012 19:39
29. 6. 2012 20:12
29. 6. 2012 20:46
29. 6. 2012 21:35
29. 6. 2012 21:54
29. 6. 2012 22:09
28. 6. 2012 15:30
29. 6. 2012 14:00
29. 6. 2012 15:06
28. 6. 2012 09:27
27. 6. 2012 21:36
27. 6. 2012 23:01
27. 6. 2012 23:15
28. 6. 2012 01:40
28. 6. 2012 10:19
28. 6. 2012 12:22
28. 6. 2012 12:30
28. 6. 2012 16:47
28. 6. 2012 10:15
28. 6. 2012 12:27
29. 6. 2012 14:21
28. 6. 2012 00:31
28. 6. 2012 00:54
28. 6. 2012 01:12
28. 6. 2012 01:41
28. 6. 2012 12:14
28. 6. 2012 14:16
28. 6. 2012 15:33
29. 6. 2012 14:32
27. 6. 2012 22:11
28. 6. 2012 12:17
29. 6. 2012 10:13
28. 6. 2012 01:25
28. 6. 2012 06:16
28. 6. 2012 13:06
28. 6. 2012 13:19
28. 6. 2012 08:21
Avatar - PeterLuk
27. 6. 2012 20:23
Len štyri???
Len štyri "Jagoše" XJ? To je škoda ( opeť upozorňujem, že nie Rapid >:-[] )...
Z tejto triedy je totiž XJ jednoznačne najkrajšie... :yes: ;-)
By ma zaujímalo, ako je to na Slovensku, snáď lepšie. Žial, nemôžem to ovplyvniť...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
27. 6. 2012 21:27
Re: Len štyri???
Neboj v červenci bude minimálně další, vím o jednom člověku který ho má objednaný a už na něj čeká, mají mu ho dodat právě v červenci...

Jinak XJ je :yes: :yes: :yes: ovšem až na ten azdek, ten se mi nějak nelíbí. XF ho má hezčí.
Avatar - PeterLuk
27. 6. 2012 21:39
Re: Len štyri???
Tak mne sa zozadu páčia obaja. XJ mi trocha pripomína Citroen C6.
Avatar - Barrichello
27. 6. 2012 21:40
Re: Len štyri???
Nic proti Citorenu, C6 je zajímavý auto, ale nevím zda je to zrovna ta pravá inspirace pro Jaguar ;-\
Avatar - Ham.
27. 6. 2012 20:34
Tady vládne
D3, ostatní jsou odsouzeni pouze dělat stafáž. Sympatické je, že i přes instalaci dieselu se Panameře daří držet vztyčený prapor benzínů.
Rozbalit vlákno
140
27. 6. 2012 20:51
Re: Tady vládne
Ono se není co divit. Co si budeme vykládat, Panamera je těžká "imidžovka", kde podstatnou část prodejů tvoří vybavené verze s osmiválcem. Osobně nevidím důvod, proč bych měl vyhodit tolik peněz za dieselové Porsche, když porovnatelná 530d vyjde o nějakých 30 tisíc euro levněji a přitom nabídne minimálně to, co Panamera (nemluvě o parádním designu F10).
Avatar - Ham.
27. 6. 2012 20:59
Re: Tady vládne
Panamera je především nejlepší auto segmentu co se sportovních vlastností týče.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 21:12
Re: Tady vládne
ANO = a proto do ní NEpatří (navíc jen "běžný") diesel ;-)
Avatar - KANKUNEN
27. 6. 2012 21:14
Re: Tady vládne
To je jako nejkomfortnější supersport. Jinač si nedovedu představit Panameru v dieslu, zato do D3 mi nejvíc sedí naftový osmiválec nebo nejsilnější benzín.
Avatar - Barrichello
27. 6. 2012 21:29
Re: Tady vládne
A proto je 85% všech vozů D3 v naftě, povětšinou je to nějaký třílitr nebo podobná "základní motorizace".

Aneb halvně že mam prémii, ale aby to moc nežralo >:D >:D >:D
Avatar - KANKUNEN
27. 6. 2012 21:52
Re: Tady vládne
Pořádný chlap ten brzdí staré Tranzity ve V8, aby ho to nesežralo. Hlavně že mám V8, ale na šlápnutí na to nemám.
Avatar - Barrichello
27. 6. 2012 22:21
Re: Tady vládne
Haha, hehe.

Já nemam potřebu jezdit po dálnici 200. Mě stačí jet 140.

Pokud s tím má někdo problém, může mě předjet - pokud mu to jede dostatečně rychle. V8 není jenom o tom jezdit s tím 200, třeba na to jednou přijdeš, za pár let >:D
Avatar - KANKUNEN
27. 6. 2012 22:36
Re: Tady vládne
Tak proč ti je málo 250 koní, taky potřebuješ ospravedlnit svoji špatnou volbu.
Avatar - JDM
27. 6. 2012 22:58
Re: Tady vládne
>:D :yes: :yes:
Avatar - HitmanPB
27. 6. 2012 23:56
Re: Tady vládne
Takto to funguje aj v Nemecku.
To je psychologická záležitosť - chce prémiu, kúpi najnižší model a samozrejme s voľbou "bez označenia modelu"... a je v "prvej lige" (nie extralige).
Všetci dookola sú hotoví z toho v čom sa vozí a to 1 %, čo vie aká je to motorizácia mu je ukradnutých.
Takýchto aut sú v Nemecku plné bazary, majitelia nevedia, čo za ne pýtať a nepredávajú sa.
Avatar - Barrichello
28. 6. 2012 10:01
Re: Tady vládne
>:D >:D >:D
Njn, je to sranda
27. 6. 2012 21:19
Re: Tady vládne
Jenže to se s dieselem s 250 koňmi (tedy nejslabším motorem v nabídce) dost vylučuje. V téhle variantě nebude již zmiňovaná 530d za Panamerou až tolik zaostávat, protože její podvozek je prostě dimenzovaný na mnohem silnější motory.
Avatar - Barrichello
27. 6. 2012 21:30
Re: Tady vládne
250 HP, to je pro prémii výkon jak cyp.

Větší výkon maj i midsize za 800 tis >:D Prava, nepohání je turbochrochták >:D
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 21:11
Re: Tady vládne
A jsou 5kové BMW co (v dieslu) nabídnou i o dost VÍC - což by majitel Panamery NEmusel "dobře snášet" - a já se mu NEdivím, kdybych si koupila Porsche a NEmohla se zbavit CITROËNu (C5 V6 Bi-turbo) za zádí, docela URČITĚ by se mi to NElíbilo... :-)
Avatar - KANKUNEN
27. 6. 2012 21:26
Re: Tady vládne
Právě to si chudáčci myslí, že majitel Panamery bude soutěžit s zakomplexovaným prosťáčkem v nějakém citrónku. Snad nikdo více nepotřebuje ohajovat svoje auto víc než ty, stále žvanit, že ta teplákovka z burzy má stejně pruhů jako originál. Moje rada zní, kup si BMW a ten tvůj pocit bude pryč, protože žádný majitel D3 nemá potřeby si něco dokazovat jako ty.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 23:04
Re: Tady vládne
Tak to by mne fakt zajímalo na/za CO konkrétně je ten :yes: ;-)
PS: To že vozem jako je C5 V6 Bi-turbo a "tuctovým" (jako)prémiovým vozem je (mnohem) MENŠÍ rozdíl než si hodně lidí "představuje" - na tom stááále TRVÁM :-)
PPS: A (jak to tak "přesně naopak" často bývá) JÁ chci "pořádné" Porsche (které mému CITROËNu C5 ujede že "ani nemrknu") - kdyžto vy mi "vysvětlujete" že když má víceméně mogof jako Citroën tak (VÁM) "to stačí" ;-)
Avatar - Ham.
27. 6. 2012 23:12
Re: Tady vládne
Když si někdo kupuje naftu byť do Panamery tak nikoliv proto aby závodil, pokud tuto potřebu má tak si koupí turbo benzín a má "pravé" Porsche. Samozřejmě ani pak jej nemá, protože má velmi rychlý sedan který je sice nejsportovnější z konkurence ale samozřejmě 911ctka to není. Nevím co neustále řešíš. Golf GTI také ujede naftovému Jaguaru a nikomu to žíly netrhá.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 23:20
Re: Tady vládne
Když si někdo kupuje naftu do JAGUARu, tak nikoli proto aby závodil, ale i tak ho (jistě) těší že má VÝRAZNĚ silnější motor než jeho kolega který si koupil "to samé" od Porsche..
PS: Sorry ale snažíte se "okecat" NE"okecatelné" - ten motor je ok do audi A6 (v PASSATu by byl super) - v luxusním (nad)prémiovém voze vyšší střední třídy je...
PPS: Je mi líto - Golf GTi si právě v elasticitě na JAGuar s "mým" motorem ve variantě 202 kW/600 Nm a s osmistupňovou ZF "ani neškrtne" (ujede mu i ten Citroën C5 ;-)
Avatar - Ham.
27. 6. 2012 23:29
Re: Tady vládne
Když si někdo kupuje naftu do Jaguaru tak se musí především smířit s tím, že mu ujede (například) mnohem levnější Golf s benzínem. Slabší varianta nafty XF nestačí na GTI, silnější varianta nestačí na Golf R. Pokud to máš potřebu okecávat tak jsi dodnes nepochopila proč si lidé kupují naftu.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 23:59
Re: Tady vládne
No, slabší varianta XF je stejná jako ta v C5 = takže stačí jak na Golf GTi, ale hlavně na "novinkové" V6 3.0 Tdi 150 kW ;-)
PS: To ale není až tak důležité - to "o co tu jde" najdete v mém minulém PS
PPS: Sorry ale NEpochybuji že "víte" že obhajujete... "něco co je špatně"
...prostě JEDNO zda benzín či nafta - do Porsche patří jen to NEJlepší - myslím že majitele Panamery NEzajímá jestli mají o deci menší či větší spotřebu než stejný motor v BMW či JAGu - jzato NEmyslím že by jim bylo "fuk" že mají o desítky kW míň...
Avatar - Ham.
28. 6. 2012 00:06
Re: Tady vládne
Kdo chce kW a rychlost tak si samozřejmě do Porsche zvolí turbo benzín a není co řešit. Ale Porsche, speciálně modely Panamera nebo Cayenne, si nekupují jen závodníci a takoví kupci prostě volí naftu a je jim lhostejné čemu ujedou nebo neujedou. Jakákoliv motorizace o které je zde řeč umí nabídnou trvalé cestování rychlostmi 200+ a jsou prostě lidé kteří takové cestování chtějí absolvovat za 13 l a nikoliv za 26 l.
28. 6. 2012 00:07
Re: Tady vládne
Ta bude stačit leda tehdy, když tomu člověku v GTIčku useknou ruku, aby nemohl řadit. >:D
Avatar - Ham.
28. 6. 2012 00:13
Re: Tady vládne
Většina GTIček má DSG, tam by museli useknout ještě nějaký kabel od elektroniky. >:-[]
29. 6. 2012 13:44
Re: Tady vládne
Mu usekneš i nohy a má po ptákách. >:-[]
28. 6. 2012 03:57
Re: Ham. optika
Bráno touto optikou většina HH pojezdí většinu modelů vyšší střední i lux třídy se základními nebo středními motory. To je podle tebe měřítko?
Avatar - Ham.
28. 6. 2012 09:40
Re: Ham. optika
Pro mě to měřítko není, ale pro tetu ano, ta má potřebu závodit s naftou.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 12:24
Re: Ham. optika
Že se NE"stydíte" - jak za tu "tetu", tak za to "překroucení" o závodění s naftou.. ;-)
PS: Jen NEjsem tak NEsmyslně tolerantní jako vy - v Porsche vyšší střední třídy prostě chci (výrazně) LEPŠÍ výkonnější motor než v CITROËNech (a samozřejmě i JAGUARech, MERCEDESech, RENAULTech, VolksWAGENech atd.
PPS: A taky aby každé BMW co má na pudelce napsáno 35d nebo 40d či 50d mi "nedávalo na frak" - to není o závodění, to je o "slabém" motoru do jinak výjímečného automobilu (což vy ale moc dobře VÍTE :-)
28. 6. 2012 13:25
Re: Ham. optika
není to o závodění a nedávalo na frak. Výsledek = 0
29. 6. 2012 13:47
Re: Ham. optika
V tom případě ti ale vadí i základní benzín. A hybrid. A nejspíš i S verze, protože 400 koní není nic výjimečného v téhle třídě.

Porsche má zájem i o silnější diesel, ale otázka je, jestli a kdy jim ho Audi dá. A sami si ho asi dělat nebudou. Mimo jiné vzhledem k tomu, že nejvíc prodají benzínových V8.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2012 14:44
Re: Ham. optika
Je SUPER (a pro tohle auto mi to příjde i logické) že většinu prodejů tvoří V8čky..
Hybrid - to je v pořádku, i u Porsche musí "zkoušet" technologii která tu s námni příštích pár (desítek?) let bude..
Jak už jsem napsala jinde, i V6 3.6 je "ok" (nějaký základ být musí) - opravdu mi "vadí" hlavně ten diesel - neb jen koncern má dva lepší/silnější motory a "hra" že Audi pro Porsche poskytne jen slabší verzi třílitru ;-\ já tyhle ("taktické" či jaké) "hrátky" NEmám ráda. Tak koncern teď "protlačuje" audi A6 jako nad Porsche Panamera (či co)? Prostě je to "bubost"
NEjsem si jistá s V8 TDi, ale Bi-turbo verze 3.0 TDi (když už jí koncern VW konečně má) by měla být ve voze Porsche Panamera "samozřejmostí" - howgh :-)
29. 6. 2012 15:41
Re: Ham. optika
Smlouvy na dodávky TDI budou určitě starší než akvizice Porsche. Dnes tomu nic nebrání, tak uvidíme. Bavíme se o základních motorech Panamery, základ A6 jsou dvoulitry. Nepovažuji za nutnost, aby se Porsche předhánělo v naftových motorech. Jo, Cayenne a V8 TDI tvoří zajímavou kombinaci, ale už jsem si celkem zvykl na Cayenne S.

Fakt je, že rozdíl v dynamice mezi A6 a Panamerou není nijak velký a pro A6 jde o dobrou volbu. Víc výkonu potěší, ale má to být konec konců ekonomická volba. Cayenne trpí ještě větší čelní plochou a ještě větší hmotností.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2012 17:12
Re: Ham. optika
ad 1. věta - to ANO (situace ohledně převzetí se "náhle" otočila "minutu" před začátkem prodejů právě Panamery - jen jedna z "podivností" tehdejší "obrátky"), ale to už je přeci jen nějaká doba a audi V6 bi-turbo byl "definitivně" ohlášen a "představen" cca právě před rokem tak nějak NEvidím důvod proč...
(i když testy naznačují že NEní až tak zcela plnohodnotnou odpovědí na 35/40d :-|
Ten motor NENí žádný "problém PROBLÉM" (sám o sobě je slušný) - nicméně (mé) "nároky" na/pro Porsche jsou prostě "vyšší" no :-)
29. 6. 2012 21:35
Re: Ham. optika
Mé taky a Porsche je uspokojuje povedenými V8. Prostě nějak nemám (u Panamery) potřebu dieselu, jen u Cayenne mi chyběl. Řekl bych, že rychlé naftové Porsche by mi vadilo víc než pomalé, ekonomické. Motivuje mne to k tomu chtít benzín. >:D
Avatar - Ham.
29. 6. 2012 21:43
Re: Ham. optika
Řekl bych, že tvoje potřeba = záměr Porsche. Kdyby přistoupili na hru o nejlepší diesel tak by si podřezali vlastní větev na které sedí.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2012 21:56
Re: Ham. optika
No to snad je/bylo by lepší tam naftu nedávat vůbec, než (víceméně) motor z C5, ne? :-)
Avatar - Ham.
29. 6. 2012 22:01
Re: Ham. optika
No ale to jsou ty ekonomické zájmy, prodat 30 nebo 35% Panamer v dieslu za ceny o hodně vyšší než D3 to by zase muselo vedení Porsche padnout na hlavu aby takové prodejexmarže nechali D3.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2012 22:08
Re: Ham. optika
No - to asi ano (nicméně to NEvysvětluje proč místo postaršího "běžného" V6 3.0 Tdi tam nedávají verzi Bi-turbo - když ta je v "tuctových" autech typu audi A6 či Q5 - dávat Panameru až "za ně" mi příjde... ;-\
30. 6. 2012 00:14
Re: Ham. optika
Jde čistě o pokrytí trhu. Už dříve jsem napsal, že se asi V8 TDI nedočkáme, protože by v Evropě snížil prodeje benzínových V8. A jejich vývoj musí Porsche platit. V Evropě by určitě silné naftové Porsche sklidilo úspěch, jen říkám, že slabé, které ti dává nižší spotřebu za relativně velkou daň nevalného výkonu, jednoznačně drží benzíny jako klíčovou část nabídky, ne jen doplněk pro nadšence. A jak říkám, stejně se můžeš koukat na základní benzín, protože i obyčejný Passat nabízí papírově podobnou motorizaci jako špičku nabídky.

Překvapivě si nejeden nadšenec dieselovou Panameru pochvaloval. A to i člověk, který má v garáži mimo jiné Zondu a Turbo by mu nedělalo žádný problém. Po pravdě, neslyšel jsem stížnosti na to, že by to auto mělo málo síly, že by to byl nedostatečný motor pro Porsche.
Avatar - Hammunasakra
2. 7. 2012 11:45
Re: Ham. optika
Že třílitrový V6 diesel jede "naprosto v pohodě" o tom jistě "žádná" (a že tenhle "z prinicpu" slušný motor u Porsche jistě zvládli dobře "sladit" s jejich vozem o tom také nepochybuji, přesto (všechno) by do vozu jakým Panamera je patřilo (když existuje) spíš Bi-TDi (které je i v Q5 = asi bude i v MACANu, že?
2. 7. 2012 14:16
Re: Ham. optika
Jak říkám, větší výkon nikdy není na škodu. :-) Pokud ho bude mít Macan, nejspíš se ho dočkáme i v Panameře a Cayenne.
30. 6. 2012 01:36
Re: Ham. optika
Když už by do toho člověk vrtal, tak může chybět třeba diesel s pohonem všech kol, což je jinak na trhu velmi oblíbená kombinace.
Avatar - Hammunasakra
2. 7. 2012 11:46
Re: Ham. optika
No ano, "obyč" V6 TDi jako zadokolka, bi-turbo jako 4kolka - například... :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2012 21:54
Re: Ham. optika
To ani já ne (potřebu dieslu v Panamera), nicméně i tak by měl být "porscheodpovídající" (a ne - v porovnání s bi a tri-turby u konkurence) tak trochu "druhá liga"
PS: U vozu typu Panamera snad ani "není o čem" :-)
Avatar - Ham.
29. 6. 2012 14:23
Re: Ham. optika
Stále řešíš jak malý Jarda zda něco dá něčemu na frak. Ten kdo chce tak si pořídí do Panamery nejsilnější benzín a jakoukoliv konkurenci smete rozdílem třídy. Pokud někomu stačí perfektní jízdní vlastnosti nebo dokonce chce jezdit za 10 a ne za 25 tak si vezme slabší benzin nebo dokonce naftu. Na rozdíl od Audi nebo BMW není nafta pro Porsche základ prodejů (to jsem také komentoval hned v prvním příspěvku) a není pro Porsche ani základem image protože to si stále tvoří především benzínem. Nedoufám, že zrovna ty to někdy pochopíš.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2012 14:31
Re: Ham. optika
Však já váš 1. příspěvek také "pochválila" :yes: :-)
A NE"tlačte" to do NEsmyslů (a NEpodstatností) typu "dát na frak" - prostě v Porsche (nebo třeba ve Ferrari) má být LEPŠÍ motor než v ....třeba Citroën C5 - J-A-S-N-O?
PS: Ta poslední věta byla jistě "bezpodmínečně nutná" ;-)
Ach jo :-)
Avatar - Ham.
29. 6. 2012 16:24
Re: Ham. optika
Je to marný, je to marný, je to marný..... to se má přestat nabízet třeba nový Boxster se základním motorem, když 195kW má dnes kdejaká plečka střední třídy, i takový policejní passat jej v přímce pokoří nebo se snad má přestat nabízet 911 se základním motorem protože jej v přímce počochní nejeden sedan (RS4, RS5, M3, M5, S6, S8)? Nikoliv, nikomu to plíce netrhá vyjma tebe.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2012 17:01
Re: Ham. optika
Vidím že to (asi opravdu) je fakt MARNÉ :-)
NEjde (jen) o výkon jako takový! Jde (i) o to že VW má k dispozici (dokonce hned 2) silnější naftové motorizace...
Jak správně zmínil (uvedl příklad) MT - je to jako když srovnáváte (lepší vůz) Porsche Boxster s audi TT (a teď se SOUSTŘEĎTE ;-) ) a výrobce by do nich dával stejný motor - do audi jeho výkonnější verzi a do Porsche tu "obyčejnější" - která je "navíc" tak nějak "odpovídající" nějakému úplně "běžnému", cenově dostupnému vozu - třeba Toyotě GT 86 - to by /ve vašich očích/ tenhle model Porsche asi také trochu "deklasovalo"
(obzvlášť pokud byste byl MAJITEL toho cenově dostupného sporťáčku :-)
PS: Nicméně vaše VÝRAZNÁ snaha, abyste "obhájil" že pro Porsche (z koncernového portfolia) "stačí" až třetí nejvyšší motorizace v nabídce koncernu je "obdivuhodná" :-)
Avatar - Ham.
29. 6. 2012 17:32
Re: Ham. optika
Ano stačí, protože není záměrem Porsche profilovat se do dieselu jako varianty k benzínu, prostě je to základní motorizace zaměřená na šetřivé zákazníky. Smysl by měl 4.2 TDI v Cayenne protože SUV je jiný svět něž sportovní sedan. Vidím, že pochopit smysl základní motorizace ti dělá očividně nepřekonatelný problém. A samozřejmě jsi si opět vybrala špatný příklad, 2,5 TFSI montovaný do TT je výkonnější motor než šestiválec montovaný do Boxsteru, přesto je Boxster celkově lepší a prestižnější auto.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2012 18:59
Re: Ham. optika
1. věta: NEsmysl - vaše představa že u Porsche "bouchají šampaňské" že stejný motor v JAGu nebo BMW je "hodně jinde", a že jejich varianta třílitru je cca srovnatelná s CITROËNem... ;-)
Prostě JEN "hledáte výmluvy" - špičkový vůz (jakým Porsche Panamera je) má mít i špičkové motory (stejně smutné by bylo, kdyby jeho základní motor V6 3.6 nestačil třeba na obdobný motor v SUPerbu - už to KONEČNĚ chápete? :-)
Nebo tu "kličkovanou" budete hrát dál a dál a... ;-)
2. věta: Ano - to asi ano
3. věta: Jistě VELMI důležité - bez toho by se tenhle příspěvek NE"obešel" :-)
Nezahrajeme si šachy? Ráda to "risknu" a dám vám bílé ;-)
4. věta: Samozřejmě že NE :-)
a) nebyl to MŮJ příklad (což jsem vám napsala)
b) napsala jsem: "KDYBY SE DO NICH DÁVAL S-T-E-J-N-Ý MOTOR"
c) a ještě předtím jsem tam napsala: "A TEĎ SE SOUSTŘEĎTE"!!!
d) a napsala jsem tam i to, že "BOXSTER JE LEPŠÍ VŮZ"!!!
5. Tak nějak ZAČÍNÁM CHÁPAT proč máte s (mým) textem TAKové "problémy" ;-)
PS: Kvízová otázika: "Kdyby si u Porsche mohli vybrat (diesel) motor(y) do svého modelu vysší střední třídy Panamera, zvolili by
a) BMW 35/40d
b) BMW 50d
c) JAGuar 3.0d
d) audi Bi-Tdi
e) 3.0 HDi Bi-turbo
f) ten co tam mají (a žádný jiný v žádném případě NEchtějí :-)
Avatar - Ham.
29. 6. 2012 19:39
Re: Ham. optika
Kdyby si mohli vybrat technici Porsche tak žádný.
Porsche je prostě benzínové.
Nicméně je zde snaha uspět obchodně, tedy prodat co nejvíce a to znamená prodat nejen sportovně založeným ale i těm, co chtějí šetřit a tady základní motorizace 3.0 TDI plní svou roli zcela bez problémů.
Porsche nemůže poškodit základní naftová motorizace. Daleko více by Porsche poškodilo, kdyby její vrcholná benzínová verze byla třeba stejně schopná/neschopná jako třeba M5, RS6. Tady prostě musí platit Porsche první a pak dlouho nic a pak ostatní. Image se buduje odshora, nikoliv jak se mylně domníváš ty, odspoda.
Kdyby Porsche přijalo filosofii Audi nebo BMW a začalo silně stavět na dieselu tak by si nejspíš postavilo vlastní motor nebo si vzalo již zmíněný 4.2 TDI, zvedlo výkon na co já vím 330kW a začalo razit naftovou éru, ale protože žádná změna filosofie se nekoná tak platí co jsem uvedl výše.
Takže pořád se snažíš obracet problém tam kde není a tam kde jej ani Porsche/jeho zákazníci necítí/nehledají.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2012 20:04
Re: Ham. optika
Hezký "únik" :-)
PS: Nicméně i ve vozech Porsche už "běžně" potkáváme naftové motory (a dle plánů "bude hůř") a já doufám že dříve či později se alespoň (silnější verze motoru který používají) V6 Bi-tdi dočkají ;-)
Avatar - Ham.
29. 6. 2012 20:12
Re: Ham. optika
Jediný problém s naftou má Porsche u Cayenne, to je segment kde uspět s benzínem bude těžké i pro Porsche a 4.2 TDI by jej poslalo na vrchol naftových SUV.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2012 20:27
Re: Ham. optika
No já stále SOUHLASím s místním testem který jako vrchol (a vlastně jako jedno z NEJlepších aut vůbec) popisuje Range Rover TDV8 se ZF8, ale (jak už jsem napsala) proti vašemu "návrhu" NIC NEmám :-)
PS: A to že VÁM do Porsche Panamera "obyč" naftový třílitr "stačí" je smutné - tam POCHOPITELNĚ patří alespoň to co je v "běžné" audi A6
Avatar - Ham.
29. 6. 2012 20:46
Re: Ham. optika
Naftový třílitr není pro Porsche problém, zapracovat musí hlavně v benzínech, na Panameru GTS se nepříjemně tlačí S6/S7 a na Panameru Turbo zase S8. To je pole kde se láme chleba s názvem image.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2012 20:52
Re: Ham. optika
No tak to (věru DŮKLADNĚ) "popřeházené" vedení jednotlivých částí koncernu VW snad zvládne "vyřešit" ;-)
PS: NEvíte vlastně proč dostal ex-šéf audi (téměř "hodinového") padáka??
PPS: A jsem docela zvědavá jak to s motory vyřeší v příští audi A6 a jeho verzi s logem Porsche :-)
PPPS: A když "slabší" diesel v Panamera tak "hájíte" slovy o úspornosti, tak třeba i ten JAGuar (s "plnou" verzí 3.0 Hdi) má krom vyššího výkonu, lepšího zrychlení (někteří na to dost dají :-)) také NIŽŠÍ spotřebu - sorry, Porsche POTŘEBUJE lepší naftový motor.. ;-)
..i když já bych asi volila verzi GTS (nebo Turbo? nebo GTS? nebo.. :-)
Avatar - Ham.
29. 6. 2012 21:35
Re: Ham. optika
Slabší diesel v A6 má lepší zrychlení (6,1 s) než papírově silnější diesel v XF (6,4), silnější verze A6 pak má zrychlení 5,1 s což je o třídu lepší než Jaguar. Slabší diesel Jaguáru (7,1s) je pak vyloženě druhá liga.

A spotřeba, slabší diesel Audi 5,9 l, obě verze Jagu 6,3 l.

Takže závěr, Porsche má lepší diesel než jakýkoliv Jaguar a s nižší spotřebou.
;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2012 21:42
Re: Ham. optika
Hezké "převedení" řeči - NEbavili jsme se předtím o dieslu v Porsche Panamera? :-)
No a "soupeřem" mu není XF ("společné" Porsche s audi A6 se teprve připravuje - a "rozdělení" motorů/odlišení "verzí" - na to jsem docela ZVĚDAVÁ ;-) ) ale XJ (se spotřebou, výkonem i tím hloupým zrychlením 0-100 km/h LEPŠÍM než má Porsche..
Takže závěr, Porsche P-O-T-Ř-E-B-U-J-E lepší diesel - alespoň to bi-tdi (které je i v té relativně "tuctové" audi A6 ;-)
Avatar - Ham.
29. 6. 2012 21:54
Re: Ham. optika
Nevím kam koukáš, ale já vidím spotřeba Panamera 6,5, spotřeba XJ 7,0 l
Ano naftová XJ má lepší zrychlení o 0,4s ovšem u modelu kde je primární hledisko spotřeba.

Tam kde je primární hledisko zrychlení Porsche deklasuje XJ 3,8 vs 4,9. Takže problém má Jaguar, chcíplá vrcholná motorizace, podvozek který se na Panameru nechytá ani při parkování, takže není co řešit. >:D
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2012 22:02
Re: Ham. optika
Vaše komentáře o "nekOOOOncernoVWých" vozech bývají opravdové PERLY :yes: :-)
(docela by mne zajímalo, jestli tomu FAKT věříte ;-)
"Aktualizujte" data - (nevím proč to tak trvalo, ale) už i XJ má ZF8 :yes: :-)

[odkaz]
Avatar - Ham.
29. 6. 2012 22:09
Re: Ham. optika
Porovnávám to co se prodává, nikoliv to co se bude prodávat v budoucnu. ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2012 22:13
Re: Ham. optika
No to já psala o "slabé" naftě pro Panameru už při první zmínce o ní - že bude cca JEN ve verzi motoru v Citroën C5 V6 ;-)
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 22:36
Re: Ham. optika
Díky - mám doma dva Mercedesy - mají na sobě napsáno něco jako "A" a pak "M" a pak je tam ještě "G", tak snad to jsou "pravé" MERCEDESy ;-)
(a právě proto TVRDÍM, že Porsche musí být NAD "běžnými" vozy D3 - a tady mu na záda dýchá i Citroën - fakt "ostuda" :-|
Tohle NEní o nějaké "citrónku" - to je o tom že motor v Porsche musí (má) být "hodně jinde" (než motor např. v CITROËNu C5.. :-)
..vy snad máte JINÝ názor? ;-)
Prostě "minimum" do vozu jako je Panamera by mělo být Bi-turbo TDi (a i tak by BMW mělo dvě lepší motorizace - a tenhle "obyč" třílitr TDi "sfoukne" i Bi-turbo v JAGu = tak "o tom" to je ;-)
28. 6. 2012 00:10
Re: Ham. optika
>:D
No a teď tu, jak základnímu benzínu v BMW1 naklepe škodovka..fabia... v kombíku...rs... >:D :no:
Avatar - HitmanPB
28. 6. 2012 00:12
Re: Ham. optika
Prepáčte MADam a tak prečo jazdíte v C5, to "A" a pak "M" a pak je tam ještě "G" je horšie, alebo VÁm to ešte nepožičali na jazdenie ? ;-)
28. 6. 2012 00:16
Re: Ham. optika
Bo by jí to tady v ČR jistojistě ukrádli. >:D
Avatar - HitmanPB
28. 6. 2012 00:31
Re: Ham. optika
neee, na tom jazdia sluhovia - barónka je zarytá francúzka >:D
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 00:38
Re: Ham. optika
No (hlavně na jihu) ve Francii "se mi líbí", ale auta beru tak trochu "mezinárodně" ("zaplatitelné" francouzké, "prémiové" německé, TOP italské ;-)
Avatar - HitmanPB
28. 6. 2012 00:43
Re: Ham. optika
Nooo, ja to upresním - keď ženy, tak Slovenky alebo Češky, keď prémie tak D3, LUX strictly only RR a keď šport tak Taliansko - a keď syr a víno tak Francúzsko ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 01:02
Re: Ham. optika
Když chlap tak POŘÁDNEJ - (víceméně) odkudkoli ;-)
Když "prémie" tak HODNĚ zajímavých modelů/motorů má i Lexus, Infiniti či JAG - "omezovat" se JEN na některré z automobilek mi příjde "škoda" (i když mně je asi "nejsympatičtější" Alpina B5 bi-turbo, tak "stejně" - jakákoli "omezení" se mi NE"líbí" ;-)
A na LUXUSu a SPORTu se shodneme :yes: :-)
PS: Na sýru asi také, s tím vínem - já osobně preferuji kalifornské od Rubicon Estate od F.F. Coppoly ;-)
Avatar - HitmanPB
28. 6. 2012 01:16
Re: Ham. optika
No vidíte MADam, celkom slušná zhoda :-) a v tých ženách - nooo, sú aj iné zaujímavé krajiny :-)
Ad chlap - preferujete Muscle cars alebo skôr sofistikovaný výkon motora ? ;-) >:D

Ad autá, Lex ešte ujde - z normálnych - Ford.

Inak ja som klasický pivár, ale syry zbožňujem a keď víno, klasické suché červené - nie som veľmi zbehlý - skrátka nie som pravý premiant ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 01:30
Re: Ham. optika
Preferuji CHLAPA - "přiměřeně" svalů, mírné "přebvytky" IQ NEjsou na škodu ;-)
ad AUTA - NE"beru" to po značkách, ale po konkrétních modelech/motorizacích :-)
Z "normálních" aut mi vyhovují top (hydropneumatikou osazené) modely Citroën (opět pouze s "vybranými" motory ;-)
V pivu se moc NEvyznám :-| snad jen tu a tam někde nějakou Coronu s citronkem v hrdle lahve :yes: :-) ¨
PS: Když "tvrdý" alkohol tak whisky - že prý "modrý" Johnnie Walker :yes: ;-)
Avatar - HitmanPB
28. 6. 2012 01:49
Re: Ham. optika
:-)
Ad PS: Ano, ešte doporučujem whisky Macallan - jemná "tvrdosť" :yes: ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 12:32
Re: Ham. optika
No špatný prý není ani Highland Park (a spousta dalších), ale Johnnie Walker Blue Label prostě (u nás doma) "vyhrál" :-)
PS: A boty od La Silla nebo Louboutin a oblečení od H-I-G-H nebo Prada a ... víc váš už NEbudu "trápit" ;-)
28. 6. 2012 15:30
Re: Ham. optika
jooooooo všem nám spadla čelist úplně nejvíc ty bláho vy se máte to snad ani není možnýýýýýýý ty krááávo :yes:
poslouchaj Sára není ten váš Kohn trochu na korunu, sám si jezdí v AMG a vám koupí jenom smradlavýho citróna?
to já bych se styděl aby manželka jezdila v autě o deset tříd horším, asi jste mu trochu ukradená...
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 00:36
Re: Ham. optika
:yes: ;-)
Plus na české cesty je IDEÁLní ;-)
Nicméně 2x jsem v česku (za poslední 3 roky) byla s MLkem ;-)
29. 6. 2012 14:00
Re: Ham. optika
Jenže Porsche jsou něco víc něčím jiným než (jen) motorem. Vem si TT RS versus Cayman S. Nebo 911 vs. R8. A pokud jde o základní motor Panamery, možná jsi už slyšela o Passatu 3,6 V6.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2012 14:26
Re: Ham. optika
No a právě PROTO (do tak povedeného vozu) volám po lepší motorizaci (u V8 TDi si nejsem jistá) pravděpodobně po Bi-turbu
V6 3.6 jako "základní" motorizaci chápu - obyč (byť ne špatný) 3litr Tdi spíš Neee (neb koncern má dva lepší/silnější diesly...
PS: To snad raději nic, než motor "jen" úrovně C5 V6. Zatímco v Cayenne má nafta "jasný smysl", v Panamera by mi nijak zvlášť nechyběla (a když už, tak ať je tam "pořádná" ;-)
29. 6. 2012 15:06
Re: Ham. optika
A koncern snad nemá silnější benzíny? Tohle není disciplína bez hranic. Určitě by rádi i něco silnějšího, ale toho základního dieselu se podle mne nezbaví. Jinak bych tolik nechápal existenci základního benzínu. Jedině mizivé prodeje podle mne mohou zabít tuhle jednotku.
Avatar - Dinar
28. 6. 2012 09:27
Re: Ham. optika
Tak dnes už po druhé. >:D :yes:
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 21:08
Re: Ham. optika
Vzhledem k tomu že ten diesel je cca v úrovni motoru v CITROËN C5 (za 850 t.) není až tak divu.. ;-)
..mělo tam jít Bi-tdi :-)
PS: Plus do Porsche (i když tahle 911ka má trochu víc dveří) prostě patří BENZÍN :yes:
Avatar - Ham.
27. 6. 2012 21:36
Re: Ham. optika
Když silnější naftu tak především V8 4.2 TDI, to by byla jediná důstojná motorizace v naftě pro Panameru na kterou nemá konkurence odpověď, dokonce by mohla nahradit stávající V6. Nicméně naftu si nikdo nekupuje na závodění, od toho jsou benzíny.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 22:55
Re: Ham. optika
Hm, nedávno jsem o V8 4,2 Tdi četla v ojetinách v audi Q7 (vy to snad raději NEčtětě ;-)
Ten motor by (vzhledem k tomu kam mezitím došla konkurence) docela potřeboval "aktualizaci" - nebo možná rovnou postavit nový..
PS: A nejde o žádné "závodění", jde o to že motor v Porsche prostě NEmohou "sfouknout" konkurenční třílitry (a "trápit" i motor z vozu střední třídy nad kterým tady kdekdo "ohrne nos"
Avatar - Ham.
27. 6. 2012 23:01
Re: Ham. optika
Bezkonkurenční motor V8 4.2 TDI nepotřebuje aktualizaci. Konkurence se dívá z uctivé dálky.
Avatar - Hammunasakra
27. 6. 2012 23:06
Re: Ham. optika
Snaha o zlatý ventilek? ;-)
(LUKÁŠe VAVERKU s "NEJautoUDÁLOSTí roku jménem škoda RAPID/seat Toledo stejně NE"trumfnete" :-)
PS: Asi jsme "změnila názor", asi byste si to (hodnocení motoru V8 4,2 Tdi) MĚL přečíst ;-)
Avatar - Ham.
27. 6. 2012 23:15
Re: Ham. optika
Hodnoceních jsem četl několik a všechny se shodují plus mínus na tomto:
[odkaz]
A moje sice krátká zkušenost ze dvou dálkových jízd neříká nic jiného.
Avatar - MarTin1
28. 6. 2012 00:16
Re: Ham. optika
No zas tak sfanatizovanej bych nebyl.... nová V8 co je v RR taky není zlá. Že na to konkurence nemá odpoveď?? Třeba tu odpověď ani nechce... viz M550D. Mě osobně teda tady už smysl nafty uniká, protože ten motor bude při normální jízdě o kolik úspornější než benzínová V8? Pořizovací cena šílená, váha na předku šílená, nudnej zvuk, nutnost 4x4 atd atd.... Jediné výhody co vidím je to že "kopanec voe a dupu a žere JEN já nevím kolik". Sama A8 je relativně lehký auto a zkurvit to já neím kolik 220kg+ ingotem na přední nápravě?
28. 6. 2012 00:23
Re: Ham. optika
Ten motor, bude o hooodně úspornější. O tom není pochyb.

Kdyžtak si zkus aspoň na víkend vypůjčit benzínovou V8 od BMW, ať víš, za kolik budeš jezdit. ;-)
Avatar - MarTin1
28. 6. 2012 01:20
Re: Ham. optika
Proš bych si měl zrovna půjčit benzínovou V8 a zrovna od BMW? Pro tvoji informaci, jednu mám... 4.6 V8BT..od MB a dokonce naladěnou na cca 500 koní... a světe div se né zrovna důchodcovskou jízdou mám za 8000km spotřebu 10.9L. Naftu nechci a nepotřebuju, doteď sem jí měl na všech autech a je mi NAPROSTO ukradený že mě ta jízda stojí o 50kč víc na 100km než mě stála v naftovém SUV s 40% výkonem. Protože 95% všech prémiovejch SUV co tak moderně jezděj o ČR maj 3 litrové nafty, která a to se budu hádat do krve žerou +- stejně jako moderní benzínova V6/V8 v "normálním" autě. Na dálnici nemluvně a ve městě totéž.... takže když někdo má na SUV, kde se pod 10 litrů dostaneš fakt těžko tak nechápu jak mu může vadit 12 atd v limuzíně s vyšší cenou a nesrovnatelným jízdním komfortu a výkonech....

Navíc v tom testu píšou výslednou spotřebu přes 11 litrů nafty... takže šetřílkovskej argument je kde? u V6 neřeknu ani popel ale tady?? Notabene podivovat se nad tím, že ta V8 točí při 100kmh já nevím 1200 otáček a žere 6.5?? Mě to při stovce taky točí kolem 1000 a ukazuje kolem 7-8, ale narozdíl od té nafty to okamžitě letí a nemusím čekat než to začne foukat :DJá jsem měl 5 let "prémiové SUV s 3litrem naftou" a ještě k tomu čiplé (tzn. opravdu nižší spotřeba) a jezdil jsem za stejnou spotřebu jako teď s tímhle dělem. Na dálkách jezdím logicky za míň...

Takže chci říct, že když někdo (a že těch lidí je dost) dotuje manželkám 11-14 litrů nafty na 100km v jejich SUV a na to je připravenej a nežblebtá pak ohrnuje nos nad 12-14 u jejich limuzín s x set koňma... dyt je to stejný sakra ne? Jde jen o to demagogicky číslo co způsobuje ty noční můry.... a když pak brečej no tak si to nemaj kupovat... přece to není jen o tom to auto koupit, ale musím mít i na provoz sakra né? A když už jsem si jednou něco koupil tak se všema důsledkama!! Dobrou
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 01:35
Re: Ham. optika
(docela) pěkně napsáno a (docela) SOUHLASím
(také) dobrou :-)
Avatar - Ham.
28. 6. 2012 01:40
Re: Ham. optika
10,9 u motoru s 500hp znamená jediné, využívání s bídou tak na jednu pětinu výkonu.
Avatar - MarTin1
28. 6. 2012 09:57
Re: Ham. optika
Jasně :-) je vidět že jsi expert a víš o čem mluvíš :-) prosimtě a teď mi řekni.... jakej smysl má ten motor využívat na plno když během pár vteřin letíš takovejma rychlostma, že máš řidičák jednou půlkou "v base". A hlavně abych to rozjel jak dement a za pár vteřin zase brzdil, protože mi to tam někdo šoupne nebo tak, tak naco?? Jezdím svižně a plynule, užívám si zvuk a tu sílu cca 800Nm mezi 2-3 tisícema.

Rozhodně tě můžu ubezpečit pro tvůj klid, že pomalu zrovna nejezdím a OPRAVDU tuto spotřebu mám... klidně ti můžu vlepit fotku. Ten motor je totiž fantastickej.. jezdím 70% času po městě a pak jinak dálky, který jezdím v průměru tak cca 150 po dálnici a pak lehce nad předpisově a vždycky!! se vejdu do 10 litrů.

Jinak pro info, cestu Praha Jižní město -- Lipsko 271km, dvě a půl hodiny za 9.4.
Avatar - Barrichello
28. 6. 2012 10:11
Re: Ham. optika
:yes: :yes: :yes:

Mam podobné zkušenosti se spotřebou, sice u aut s výkonem 350 a 400 Hp, nicméně za 11-12 se v klidu dá jezdit.
Avatar - Ham.
28. 6. 2012 10:19
Re: Ham. optika
Samozřejmě, že dá, ale brzdit přitom rozjeté transity na dálnici jak již napsal Kankunen není zrovna to co by skutečné milovníky benalu lákalo při koupi 500hp motorizace.
Normální jezdec 500hp benalu spotřebu skutečně neřeší, a když už si jí změří tak musí dopadnout plus mínus následovně
[odkaz]
Pokud by měl spotřebu poloviční tak jen dokazuje, že auto prostě vůbec nevyužívá.
>:-[]
Avatar - Barrichello
28. 6. 2012 10:28
Re: Ham. optika
Rozjetý transity >:D >:D >:D
I ty vtipálku.

Já nevím tady má někdo v hlavě pořád rovnítko že když budu mít Lamborghini, musím s nít nutně jezdit 250, protože jinak sem magor a měl sem si koupit Sirocco s naftou.

Trošku prokroucená logika.

Já si ty V8ky nekupuju abych jezdil 200.
Nemam potřebu jezdit 200, nic mě na tom neláká. Nehledě že papíry mam jen jedny.

Já si to kupuju pro zvuk, zrychlení, pohodlí, plynulý zátah bez turbodíry a proto že do tradiční káry patří tradiční motor. A tím je pouze benzín.
Avatar - MarTin1
28. 6. 2012 11:14
Re: Ham. optika
:yes: :yes: přesně připomíná mi to kecy lidí na mašinách, že tamta a tahle SS s 170hp+ a vejš nejede.... Většina jsou ale bohužel jen čtenáři plátků (často podplacenejch) bez reálnejch zkušeností :-)
Avatar - MarTin1
28. 6. 2012 11:23
Re: Ham. optika
No to je argument >:D >:D 10 let starým motorem bravo, je vidět že si znalec.... navíc V10 z M5/M6 ti tu tvoji proklamovanou spotřebu bere při realativně svižnější jízdě s částečným podílem ve městě, takže o nějakém využívání lze znovu věcně diskutovat.. třeba tím tvým transitem :yes:
Avatar - Ham.
28. 6. 2012 12:22
Re: Ham. optika
Jasně V10 běžně jezdí za 10 >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 12:25
Re: Ham. optika
Tak možná ten TDi (na volnoběh z kopce? ;-)
Avatar - Ham.
28. 6. 2012 12:30
Re: Ham. optika
Jo jasně, brzo se tady dozvíme, že přeplňované V8 a V10 jezdí běžně za osm a nafta bere běžně ke dvaceti. Mateřská školka hadr.
Avatar - MarTin1
28. 6. 2012 13:18
Re: Ham. optika
Ty si demagog nezlob se na mě, užívej si svoje sny :-) píšeš totiž klasický "počítačový moudra" bez reálnejch zkušeností.... aspon to teda tak vypadá..

"Jo jasně, brzo se tady dozvíme, že přeplňované V8 a V10 jezdí běžně za osm a nafta bere běžně ke dvaceti. Mateřská školka hadr."

Kde sem psal o běžně za 8 ?? Já jsem psal o vlastních zkušenostech.... to že neumíš běžnou jízdou dosáhnout nějakejch čísel je jen tvůj boj.... a je mi tě možná i líto když abys neměl Transita v kufru musíš jezdit za 20 >:D >:D
Avatar - Ham.
28. 6. 2012 16:47
Re: Ham. optika
Psal jsi o 9.4, takže když se schováš za kamion a trochu zvolníš tak to na těch 8 dotáhneš. Já ti věřím. Ale bacha aby si na tebe nevyšlápli ekoteroristé za trápení pěti set hřebců. :-)
Avatar - MarTin1
29. 6. 2012 09:58
Re: Ham. optika
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 12:38
Re: Ham. optika
Doplnila bych "jak s kterým" - třeba s minulou generací Bentley Continental "ani omylem" (s atmosferickým 6.3 AMG "jakžtakž ano" - a s Ferrari California mu v tomto směru (no skoro ve všech) dá "pěkně na frak" :-)
Avatar - Ham.
28. 6. 2012 10:15
Re: Ham. optika
Na jedné straně tady kážeš, že když si někdo kupuje auto této třídy tak musí mít na benzín a pak zde předvádíš nutkavou potřebu sledovat spotřebu svého 500hp miláčka na každém kroku. Viz Kankunen 21:52. Ale klidně si sni dál svůj sen o stejné spotřebě nafty a benalu, skutečný majitel velkého benalu má totiž sny úplně jiné, rozhodně ne o spotřebě.
Avatar - MarTin1
28. 6. 2012 11:15
Re: Ham. optika
Kolego přijdou mi tvoje názory opravdu zvrácené >:D buď žiješ hlavou na okruhu nebo nevím >:D já myslím, že to co si napsal se snad ani nijak oponovat nedá.... Jen abych ti to lehce objasnil já na ten benzín mám, uváděl jsem to tady jen a pouze informativně na tvůj popud a tebou vynášená do nebe 4.2 TDi jezdí za 11, tak jsem uvedl, že zde nafta ztrácí smysl, protože i 500hp benzín ti může jezdit za podobná čísla a ta úspora nafta/benzín zde už minimálně ztrácí smysl.

Ten tvůj exkrement o transitu raději přejdu, to se stává možná tak tobě :-)
Neboj sledovat spotřebu svého miláčka opravdu zapotřebí nemám, jak už jsem řekl, na benzín si vydělám a netrpím tím "čecháčkovským notorickým šetřením alá v restauraci na korunu vyskládat účet", já totiž zastávám názor, že slušnejm lidem bys měl nechat možnost si také vydělat když už si sám vyděláš dost a né každýho dřít na krev a brečet že nemám a přijet někam autem za 2.5.

"skutečný majitel velkého benalu má totiž sny úplně jiné, rozhodně ne o spotřebě...." ano přesně tak sny jiné mám a proto sem si ten V8 koupil :-) ať žije ten tvůj idol 4.2 TDI >:D >:D....
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 12:18
Re: Ham. optika
:yes: :yes: :-)
To (hlavně) za to "...žiješ hlavou na okruhu" - to totiž na Ham.a sedí "jak ušité" ;-)
Avatar - Ham.
28. 6. 2012 12:27
Re: Ham. optika
Pokud někdo chce šetřit tak nafta se vyplatí právě u velkých hmotností a velkých výkonů (typicky luxusní třída, velká SUV). V Pandě by byl rozdíl mezi benzínem a naftou minimální. Pokud někdo chce sportovní svezení tak bere benzín, ale pak nejezdí za 10. Pokud je někdo šetřílek a sleduje za kolik dojel do Lipska tak je kandidát na naftu.
>:-[]
Avatar - MarTin1
28. 6. 2012 13:25
Re: Ham. optika
Lipsko jsem uváděl pouze jako REALNEJ priklad toho, že se s tím dá jezdit za rozumný náklady při takové jízdě, že Transity neřeším... dokonce ani 95% vozového parku neřeším. Protože jak je několika průzkumama dokázáno tak jestli letíš někam 200 nebo 150 je ve finále jedno protože ti to vyjde na úsporu max pár minut, což mnoha českejm řidičům většinou Audi a VW passat zjevně nedochází :-) a pak čuměj když strkají tankovací pistoly do nádrže a okolo frčí ten "louda co jel 130-150" a říkaj si sakra dyt já ho předjel už před 20 minutama.... mluvim z vlastní zkušenosti, taky jsem býval v kůži toho co tam strká tu pistoly >:D >:D
29. 6. 2012 14:21
Re: Ham. optika
Pokud porovnáváš přeplňovaný s přeplňovaným, navíc moderní diesel s relativně nízkým kompresním poměrem, tak jsi více méně jen na rozdílu ve výhřevnosti paliv.
Avatar - HitmanPB
28. 6. 2012 01:54
Re: Ham. optika
Ježiš, ľudkovia - pri tejto triede sa rieši, či to žerie 11 alebo 14 litrov???
To má niekto čas tú spotrebu počítať ? >:D
Tak nech si takéto autá nekupuje ;-)
Avatar - MarTin1
28. 6. 2012 09:57
Re: Ham. optika
:yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ham.
28. 6. 2012 00:31
Re: Ham. optika
V luxusní třídě žádná konkurence adekvátní motor k V8 4.2 TDI nenabízí.
V8 v RR samozřejmě nestačí na V8 v Touaregu nebo Q7.
V8 nafta nebo V6 nafta bude samozřejmě výrazně úspornější při jízdách kolem 200+, stačí se podívat na srovnávací test diesel/benzín u top modelů D3
[odkaz]
U větší a těžší luxusní třídy budou ty rozdíly ještě markantnější.
A8 s 4,2 TDI je pořád lehčí než 7er nebo Sko.
Jsou prostě zákazníci kteří i v této třídě chtějí jezdit s rozumnými náklady.
Samozřejmě kdo opravdu chce rychlé svezení tak volí benzín ale musí být připraven za to platit jak spotřebou tak i dojezdem právě třeba při vysokých rychlostech na německé dálnici.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 00:42
Re: Ham. optika
ad vaše 2. věta - FAKT byste si měl přečíst "zpětné" hodocení motoru (právě v Q7 ;-)
PS: Přepíši vám jen závěr: "Rozhodně NEdopuručujeme" :no:
...a PŘESTAŇTE "hodnotit" vozy JEN "podle číslíček" (a raději si v klidu ještě jednou přečtěte místní test RANGE ROVERu TDV8 4.4 - je opravdu VELMI dobře napsaný - člověk co to psal má EVIDENTNĚ "zkušenosti" :yes: :yes: :-)
Avatar - Ham.
28. 6. 2012 00:54
Re: Ham. optika
jj, A8 s 4.2 TDI zpětně hodnotí kupci v rodném Německu velmi pozitivně a motor 4.2 TDI je jedním z hlavních tahounů úspěchu na tomto trhu a hlavní příčinou proč zde A8 masivně převálcovala 7er v 1Q letošního roku.
RR je charismatické auto, ale jinak škopek, který téměř ve všech oblastech více nebo méně ztrácí na D3. Mám sice zkušenost jen s RR-Sport, ale to mi stačí, protože to je zcela určitě auto, které je za X5, M, Touaregem nebo i FX.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 01:08
Re: Ham. optika
ad RR - no jestli myslíte že autor článku je "mamlas" (co své práci NErozumí...
..já si myslím PRAVÝ OPAK - takhle se vám "otevřít oči" hned tak někdo NE"pokusí" - když NEmáte "zájem" (a chcete zůstat jen u "číslíčkované", je to vaše věc.. ;-)
JÁ jsem (stejně jako autor textu) přesvědčena že auta jsou (také) "o něčem jiném" :yes: :-)
Avatar - Ham.
28. 6. 2012 01:12
Re: Ham. optika
Na žádná čísla se neodvolávám, pouze konstatuji, že RR na D3 nemá a ztrácí postupně čím dál více. Že jsou auta "o něčem jiném" je klasická vata když dojdou argumenty.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 01:23
Re: Ham. optika
Fuj - chtěla jsem napsat "matla"
PS:Nojo, tak (jak vidno z TÉTO vaší rekce -"vata...") si holt asi myslíte že autor článku je "pěkný břídil" ;-)
No a já si myslím PRAVÝ OPAK!
..a vám přeji jednou tolik zkušeností, aby jste došel k tomu, že auta NEjsou )zdaleka) jen o naměřených hodnotách (ty jsou dokonce asi to "méně důležité" ;-)
Avatar - HitmanPB
28. 6. 2012 01:27
Re: Ham. optika
a sakra to LUX som myslel R&R a nie RR 8-s
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 01:32
Re: Ham. optika
Tohle mám já "jednodušší" - za ABSOLUT LUX považuji obě RR ;-)
PS: I když ten "limuzínoidní" je zcela "mimo" finanční možnosti, tak "semilíbí" :yes: :-)
Avatar - HitmanPB
28. 6. 2012 01:43
Re: Ham. optika
Na RR pozerám s rešpektom, ALE na R&R s úctou, mimochodom R&R je tiež to mimo mňa. Ale nakoľko som momentálne celkom spokojný ešte by to chcelo nejakého "bejka" - ale to je budúcnosť :-)
Avatar - Barrichello
28. 6. 2012 10:42
Re: Ham. optika
Rollsy sou nejhezčí ty starší.

A ty tak nedostupný nejsou, spíš je zas problém najít verzi s levostranným řízením.

Z novšjších jednoznačně Bentley Arnage a Brooklands, to je klasa
Avatar - HitmanPB
28. 6. 2012 11:16
Re: Ham. optika
To súhlasím. Ani Bentley nie je na zahodenie :-)
Ale ak by som už mal takto zhrešiť, tak asi by som bral Rolls >:D
Avatar - Ham.
28. 6. 2012 01:41
Re: Ham. optika
Proč stále podsouváš co nebylo napsáno. Autor článku má na rozdíl od některých jeho čtenářů/ek všech pět pohromadě.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 12:35
Re: Ham. optika
Tak tady s vámi NAPROSTO SOUHLASím - autor evidentně MÁ, a evidentně "na rozdíl".. :-)
PS: Chtěla jsem jen upozornit/připomentout celkem VÝJÍMEČNOU záležitost, kdy autor NEjen popsal nějaké auto, ale SPRÁVNĚ v úvodu (i dál v textu) "přesně" a správně "rozebral" jak to s tím hodnocením aut (v mnohých časopisech) JE :yes: ;-)
Avatar - Barrichello
28. 6. 2012 10:23
Re: Ham. optika
Ona D3 měla problém s váhou nejenom u nafty.

Když se vrátíme o pát let zpět, tak jejich benzínové verze A8, S-klasse či BMW 7 měly o cca 250-400 kg víc než posmívaný Jaguar.

Aby to pak jelo stejně nebo líp než ten Jaguar, doháněli to montováním morů o vyšším výkonu, jenže těch 50 HP navíc sezřalo těch 300 kg anvíc, takže byly totálně k ničemu.

Takže aby to byla úplně raketa, museli montovat motory V10 a V12, které měly takovou malou nevýhodu, že k nim byly starý převodovky , bylo to těžký jak *ráva a tak to výsledku mělo spotřebu jako americký SUV o váze 3 tuny.

Hlavně že sou ty německý káry úsporný. HAHAHA.
28. 6. 2012 12:14
Re: Ham. optika
Seděl jsi někdy v předchozím XJ? pak je ti jasné, proč jsou o tolik lehčí. Vpředu dlouhá kapota, vzadu dlouhý kufr, mezitím místa jak v trojkovém BMW...
Avatar - Barrichello
28. 6. 2012 13:47
Re: Ham. optika
Měřím 193 cm a skrčenninou tam fakt netrpím. Jo seděl sem v tom jel sem v tom a jeden mi stojí na dvorku >:D
28. 6. 2012 14:16
Re: Ham. optika
Do výšky je dost místa i v City GO.... v ostatním rozměrech XJ značně zaostává...
Avatar - Barrichello
28. 6. 2012 14:37
Re: Ham. optika
Nemam 200 kg, tudíž do šířky mam místa dost a do dýlky si posunu sedačku, neb vzádu za mnou nikdo nejezdí, jako v 90% aut týhle třídy v soukr rukou, vyjimkou soou služebáky kde řídí šofér a vzdau si lebedí pan ředitel....
28. 6. 2012 15:33
Re: Ham. optika
prosím tě tahle diskuse začala tím, že XJ bylo daleko lehčí než všechny ostatní limuzíny a já jsem na to řekl, že je to lehce vysvětlitelné daleko menším vnitřním prostorem... to je jako kdybys udělal auto z lepenky a pak se chvástal, že jsi o 500 kilo lehčí než konkurence. ano, samozřejmě jsi... :yes:
Avatar - Barrichello
28. 6. 2012 15:48
Re: Ham. optika
No hliník je hliník....

Jo vevntiř to není extra mega obrovské - to netvrdím, ale dá se v tom cestovat pohodlně.
29. 6. 2012 14:32
Re: Ham. optika
Spíš jsi chtěl říct zvuk žádný, ne? A na turbodmychadla čekat nemusíš, ve 1250 otáčkách bys měl mít nějakých 640 Nm. Tahle kombinace je celá o naprosto samozřejmém cestování. Pomalu ani nevíš, že to auto má motor. Alespoň vzadu.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 00:32
Re: Ham. optika
Tak snad žádný 8mi válec není "špatný" - nicméně tenhle žádný "technický skvost" či "věrozvěst budoucích technologií" jaksi spíš NEní
PS: Prostě když naftu do Porsche tak (asi ten V8) do Cayenne (a když ne V8 tak "alespoň" bi-turbo
28. 6. 2012 00:11
Re: Ham. optika
Zkoušíš to, ale střílíš do vlastní brány. >:D :no:
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2012 00:52
Re: Ham. optika
?? to asi NEchápu :-)
PS: Možná i vy byste si ten text o V8 4,2 TDi měl přečíst.. ;-)
Avatar - 3_diamanty
27. 6. 2012 22:11
mercedes S
je o hlavu nad ostatnymi - jak v kvalite tak v dizajne tak aj v imidzi aj vo vsetkom :yes: a to je pritom S ko uz auto v rokoch - bravoo medak

inak prepad tejto tiredy o takmer 37 percent oproti minulemu roku je uplne logicky kedze vela zakaznikov voli aj napr mercedes cls alebo audi A7 alebo bmw 5GT ktore uz neamju daleko k luxusnej triede a pritom su radene do vyssej strednej....

uz auta vyssej strednej triedy od nemcov su tak drahe a luxusne a velke ze zmysel skutocnej luxusnej triedy uz v podstate zanikol....a to ze je tomu tak vidime na 37 percentnom poklese predaja....oproti minulemu roku... a myslim ze do konca roka sa to este viac prepadne

vela zakaznikov si napr ako luxusne auto zvoli mercedes GL alebo bmw X6 alebo range rover...no a tie su radene zase do kategorie SUV.... samotna luxusna trieda je teda uplne pravom na ustupe...a coskoro mozno aj zanikne
Rozbalit vlákno
9
Avatar - HitmanPB
28. 6. 2012 00:29
Re: mercedes S
Jejda...
... čo veta to perla, nepi toľko perlivej vody >:D
... a skús po sebe niekedy prečítať, čo si napísal.

A teraz vážne.

Ľudia, ktorí chcú luxusnú limuzínu ani neuvažujú o kúpe GL alebo X6. To sú dva, vlastne tri diametrálne odlišné svety.
X6 je SAV - auto pre nekomformných ľudí
GL - úplne iná trieda aut
7-er, A8, S-classe - úplne o niečom inom

Vieš, ak sa raz prevezieš v každej kategórii aut, dospeješ a začneš mať názor na to, čo by si chcel, zistíš o čom tieto autá ;-)

Mimochodom, si asi jediný, ktorý je presvedčený o zániku luxusnej triedy aut >:D
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2012 07:41
Re: mercedes S
ja som napisal ze mozno zanikne nie ze urcite zanikne a cele som to myslel s nadhladom ;-) kedze je nad slnko jasnejsie ze neemcka luxusna trojka tu bude vecne ;-)

takze tie ustipacne komentare od etba a inych su uplne zbytocne :yes:

presvedceny som akurat o konci sveta a o tom ze kazdy raz zomrieme :yes:

skuste trosku objekitivty chlapci ked uz nieco pisete na mna :yes:
28. 6. 2012 12:17
Re: mercedes S
To se ti dřív postaví péro, než zanikne luxusní třída ;-)
29. 6. 2012 10:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MarTin1
28. 6. 2012 01:25
Re: mercedes S
Hochu, ač jsem příznivec stejné značky..... chtělo by to trochu té objektivity a méně fanatismu :-).
28. 6. 2012 06:16
Re: mercedes S
Na klasickou otázku, zda jsi osobně porovnal S, 7, A8, XJ se nemá smysl ptát, ale proč tu takhle hloupě tapetuješ...to vážně nevím.

A závěrečná o zániku luxusních sedanů, ta je opravdu dobrá. ;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2012 07:42
Re: mercedes S
dik, na pobavene dobra ale vidim ze so msa minul ucinku lebo akzdy to berie smrtelne vazne ;-\

skoda
28. 6. 2012 13:06
Re: mercedes S
Nevídím tam ani náznak ironie, pokud ano, pak to příště dej vědět. Ale tvá nenávist ke všemu co nemá hvězdu, šikmý voči nebo nežere hlemýždě je známá. Proto si nemyslím, že šlo o nadsázku ;-)
28. 6. 2012 08:21
Hezky!
Na každé tento měsíc prodané auto v této kategorii aspoň tři příspěvky!
To nechci vidět, jak to bude vypadat u nižší střední. :-!
Rozbalit vlákno
0