Určitě bych si nedovoloval označovat Peugeot 207 jako "losera", když se již prodává jeho nástupce, navíc je v nabídce stále i model 206 a součet prodeje všech tří nabízených modelů znamená již poměrně slušný podíl na trhu.
Malé vozy nejsou žádné malé vozy, dnes reprezentanti této třídy pohodlně uvezou i čtyři dospělé lidi. A toto nechť je centrální informace, kterou bys měl vstřebat.
Další informací je zjištění, že nejprogresivnější karoserie třídy je napevno usazena na čele tabulky. Odskok od druhého má zaslouženou dimenzi časoprostoru. Ano ano, naše krásná ŠKODA FABIA předvádí, jací jsme vyspělí, jaký máme většinový vkus. Konfrontuj si Punto... Tady vidíš, oč jsme na tom lépe než Italové...
Výborná, kontextově se mi chce dokonce napsat - prémiová - čísla dosahuje AUDI A1. Jistě, zatím požívá luxusu prémiového robinsona, čas se však brzy naplní, a to jak z Mnichova tak jistojistě i ze Stuttgartu.
Dobrá čísla tlačí i Lancia. To víš, každý kousek se nyní počítá, bravo :*)
Číslem měsíce (zaslouženě) je číslo 1604. Škoda Fabia. Špičkovou technikou, progresivností karoserie, jízdními vlastnostmi stále eso třídy.
Ludia su sentimentalni blazni.
Ked postavis vedla seba citigo a Y, tak hned uvidis (ak nemas sklenene oci, vsak GTI), ze citigo zbuchala tlupa neadrtalcov a v interieri prave prebehla kradez.... volaj policiu.
Tak markantny je medzi nimi rozdiel.
Predaje iba reprezentuju tento absurdistan. Ako SK, tak CZ.
Tvůj názor. Mně je designově daleko víc po chuti Punto. Fabia, pokud se nenačančá nějakým paketem jako Sportline nebo Monte Carlo, je neskutečná ošklivka 8-s
Škoda dokázala výborně skloubit účelnost s krásou, Fabia je v tomto ojedinělým produktem. Je to dáno posláním Fabie v naší republice. Škoda to zvládla, Fabia vypadá jako by vyjela včera z automobilky. Je neokoukatelná, má své kouzlo. Píšeš o puntu, no podívej se na ty hluché části na zádi, to se nedá s dotažeností Fabie poměřovat. Punto je uvnitř prostorné, to ano, avšak designově už ujel dávno vlak.
Dušane, kvalita a užitná hodnota, souhlas, o tom žádná. No ten design je nutno chápat v kontextu zadání. Pochop, zde není Monaco, a Škoda musela stvořit vůz pro chalupáře i pro krásnou mladou ženu. A kupodivu tohle se povedlo. Povedlo se to díky opravdu nevídanému akcentu na kvalitu zrpacování karoserie. Fabia je svá, má jiskru, nestárne, a to jsou její evidentní klady.
Hlavně nezapomeň, že "DESIGN JE OBJEKTIVNÍ KATEGORIE" a GTI má na objektivitu patent, takže nechápu, jak tě mohlo napadnout mu odporovat. Fabie je evidentně OBJEKTIVNĚ krásná a ve srovnání s londýnským Doubledeckerem ani není moc vysoká. A je rozhodně tou správnou volbou pro krásnou mladou ženu, pokud tou mladou ženou je Marge Simpsonová s cylindrem a stejně vytříbeným vkusem jako má GTI :-) A teď vážně, chalupářum je design u pr..., když jsou schopný si kupovat Thalie a Roomstery, takže Fabii II skousnou bez problémů - jde jim jen o praktičnost.
Naprosto souhlasím, že Fabia je hlavně fleetové auto - reagoval jsem jen na "kontext zadání", který definoval GTI. A mimochodem, i když je Fabia II strašná, odlišně lakovaná střecha (a elektrony v edici Monte Carlo) to sice nezachrání, ale rozhodně jí pomáhá být aspoň méně strašnou, protože horizontálně členěné dvojbarevné lakování opticky snižuje a elektrony ji dělají víc podsaditou...
Mně to přijde přesně naopak. Fabia II vypadá kvůli svým proporcím vždy blbě, zejména u kombíku nepomůže nic, takže je vhodná pro ty, co nechtějí připlácet za kola či metalízu. Jiné to bylo u fábky první generace ... tam lepší disky, širší gumy a metalíza udělá opravdu hodně parády, zejména u kombíku.
To, co smrdí tobě je jedno, neb jde o nějakou averzi, ale to, co smrdí v novém Riu, to je opravdu síla. Něco tak syntetického jsem v novém autě dloooho nezažil 8-s
Nie, potesim ta, nie som vlastnikom Ria, ale 4-5x som uz v nom sedel a bez vyhrad, naopak so vsetkym absolutna spokojnost.....omnoho väcsia ako s Fabiou.
Nikde jsem nepsal, že jsi jeho majitel. Samozřejmě, za půl roku to vyvane. Nedokážu si představit, že příjdu do showroomu a mají tam nové Rio, otevřu dveře a řeknu "to se mi líbí" a u toho nedýchám...
Hmm... tak to jsi měl asi kliku na nějaký kousek, ve kterém pašovali mrtvého korejce, ale otec RIO měl (2 měsíce, něž ho * v transporteru na Pražském okruhu sejmul a zkrátil o 1,5m) a nic v tom nesmrdělo. Zítra si jde pro nový ;-)
Podobnou zkušenost jsem měl kdysi se Soulem. Je to asi dáno zemí původu. Pokud to dělají někde v Asii a pak vozí do Evropy, tak to asi i něčím impregnují.
Mne v Riu nesmrdelo fak nič ako píše augustin, alebo máme len benevolentnejší nos a vnímame to ako "vôňu novoty", čiže pach nie natoľko rušivý, aby odradil - beztak to v krátkej dobe vypáchne.
Naposledy mi smrdeli tuším Chevrolety, ale odvtedy už prebehla generačná výmena a možno je to už tiež lepšie.
Kupodivu, moja službobná Octavia Tour začína smrdieť teraz...neviem kde a čo to môže byť, zhruba niekde spod palubky, vždy s vetraním, bez ohľadu na to, či beží aj klíma alebo nie. Divné.
U starého auta je to přecejen něco jiného, nebo auta, které nějakou dobu jezdí. Já třeba s těmi pachy takový problém nemám. Otec u mého auta třeba daleko častěji čistil klimatizaci než já, taky musí mít v autě nějakou voňavku atd. Co ale nesnáším, to je syntetický zápach. Jedna věc je auto vonící novotou, to má spoustu aut. A často u jedné značky jde poznat docela velké rozdíly. Třeba Fluence už je dost syntetický, Megane OK, Ceed OK, Rio mě vyloženě odpudilo. 8-s
A je to rozdíl, když sedneš do nové dvěstěosmy, prohlédneš si interiér, materiály, zpracování a řekneš "wow", pak sedneš do Ria, nadechneš se a řekneš "fujtajxl" a stahuješ okénko. Ale co se Riu upřít nedá, to je docela hodně místa vzadu, jinak mě ale interiér až tolik nenadchl, jak se v testech opěvuje, hlavně vzhledem k tomu, že se jedná o novinku.
V uplným základu to je fakt holátko-který auto ne, ale už Edition 1 je OK (tatík měl), teď bude mít Exclusive (za cca 53% ceníkové ceny) a tam už to je v poho.
tedy když tu zmiňuješ 208 tak se fakt musím chytnout za hlavu, třeba máš čich, ale nemáš vkus a bohužel ani rozum, když si pořídíš Peugeot, jejich kvalitáři by se mohli u korejců školit, a to vím o čem povídám, protože tyto auta prodávám a 7 z 10 zákazníků se vrací do měsíce se závadou. :-(
Jj, všichni si tady kálíme do hnízda. Já třeba prodávám pandury a tady topper přípravky na erekci >:D
Je zajímavé, že po 45t a 3 letech jsme s Peugeotem byli v servisu jen jednou a to opravdu s prkotinou. ;-)
Mám pocit, že mnohí "interiéroví" nadšenci nie len na interiér pozerajú a dotýkajú sa .... ale zdá sa, že i voňajú a nepochybujem, že niektorí i koštujú ;-)
Někomu je jedno v čem sedí, jestli to smrdí, voní, jestli je to na omak příjemné, jestli je to jen hnusná čpící syntetika nebo vybrané materiály, hlavně když je záruka, že v tom smradu za pár korun budou sedět SEDM!!! let ;-)
je až s podivem jak dobře se chytá muzeální ford fusion-je pravda že za tu cenu, je tu velký kus auta a tak trochu z nabídky segmentu B vyčuhuje(a to doslova)
kdo mě však těší je ford fiesta :yes::yes: velmi dobře-osobité a skvělé malé auto
přesně tak...fusion se strefuje do vkusu českých rodin hledající robustní a prostorný malý vůz dokonale...a podle toho vypadá aj prodej... :yes::yes::yes:
Jel jsem 1.4TDCi a nemůžu proti tomu i navzdory věku říct ani popel. Na interiéru je už trochu vidět věk, ale jinak má auto stále co nabídnout. Tady se Ford trefil :yes: Docela by mě zajímalo jak si vede na ostatních evropských trzích (pokud se ještě třeba na západě vůbec nabízí).
1) Design (zejména u kombíku)
2) Nabídka benzínových motorů (chybí něco objemnějšího než je čtrnáctistovka, vždyť i Felicia se nabízela se šestnáctistovkou)
3) Málo místa na šířku (méně než má "o třídu menší" Citigo)
Ad.2 Že chybí šestnáctistovka by ani tak v dnešní době downsizingu nevadilo, když její výkony zastoupí 1.2TSI, spíš chybí silnější motorizace mezi 1.2TSI 77kw a RS (ideálně se nabízí 1.4TSI 90kw).
Z hlediska dynamiky 1.2 TSI 77 kW naprosté většině zákazníků určitě stačí, i 1.2 TSI 63 kW se mi zdá jízdně solidní. Ale přece jen existují konzevativní lidé (jako já :-) ), kteří by u "levného" auta uvítali něco klasického. Třeba 1.6 16V, který býval nabídce, ideálně doplněný i o originální verzi LPG, jakou má Seat Ibiza.
RS je dle mého názoru úplný nesmysl ... pokud chce někdo auto se sportovním šmrncem, určitě nebude v hledáčku vysoká a úzká Fabie.
Konzervativní nekonzervativní, doba velí jasně. Motory typu 1.0 turbo tříválec od Fordu je jasným vodítkem, že se už atmosférických šestnáctistovek v moderních autech nedočkáš. To je prostě fakt.
Ale souhlasím, 1.6 LPG by v FII být mohla, otázkou je, zda by měla úspěch.
RS nesmysl není, své zákazníky si asi najde, ale na cestách moc vidět není na rozdíl od FI RS, která Čechům vyloženě padla do oka (samozřejmě kvůli silnému TDI). Bude záležet na Škodě, jestli i FIII bude mít ostrou verzi, čili zda je FII RS rentabilní.
FI RS celkem dávala smysl ... pro prvního majitele to bylo rychlé cestovní auto s nízkou spotřebou, druhým majitelem byl zpravidla nadšený příznivec tuningu (z hlediska tuningu dobrě upravitelný motor, podvozek i vzhled).
Souhlas, že v Evropě to jde s atmosférami od desíti k pěti. Jen takové srovnání ... v Mexiku prodávaná Ibiza má jako základ 1.6 16V a silnější alternativou je 2.0 MPI. Trochu těm mexičanům závidím :'-( Přesto si myslím, že se najdou automobilky, které budou v Evropě vedle moderních turbomotorů s přímým vstřikem i nadále nabízet jednoduché atmosféry, protože to za pár let bude solidní konkurenční výhoda.
Ty jím závidíš, ale asi by musely sedět ve vedení automobilek opice, aby takové motory v Evropě prodávaly, jelikož by si to nikdo nekoupil. Trochu chápu tvé nářky, ale odpověď je jasná. Pokrok nezastavíš. ;-)
Chybí ESP a Bagy.....a že jdou dokoupit?No jdou, ne však pro skladové vozy aže jich je v nabídce......Bezpečnost, tu Škodovka na našem trhu "zakopává" do země a to třeba VW nedělá a ta "lepší" konkurence také ne. :no::no:
1. Málo miesta na šírku - vždy mám chuť vytlačiť lakťom dvere, sedadlo je hrozne natlačené na nich a proste mi prekážajú.
2. To samé v opačnom smere - nechutne vyčnievajúci roh palubky ma tlačí do kolena.
3. Mizerné odkladacie priestory - v palubke sú dva, oba veľmi malé, čiže s obmedzeným využitím. V najlacnejších verziách stále bez dvierok?
4. Blbý výhľad - pomerne kolmé čelné sklo silne obmedzuje výhľad hore, keď potrebujem vidieť na semafory nad cestou, musím sa predkláňať.
5. Disproporčný dizajn. Neschovajú to ani širšie predné svetlá po FL.
Ak odpočítam Combi, ktoré nie je priamou konkurenciu Ria tak ten rozdiel je podstatne menší .... Combi bude rátam cca 50 % - podobne ako na Slovensku ...
Okrem toho Rio je cenou niekde úplne inde .... odspodu dávno "vyhráva" Fabia ...
Prosím, co je na Fabii tak skvělého, krom toho, že to je Škodovka, že si jí vybralo více jak třetina (!!!) ze všech zákazníků této třídy, byť výběr je zde jinak velmi pestrý??? Nechci ani tak rejpat, jako se spíš dozvědět pokud možno racionální odpověď.
Ovsem asi tiez by si mal vediet, ze ma inak nastaveny podvozok, ine sedacky, detaily v interieri a jednu disciplinu (zrychlenie) ta fobia vyhrala len preto, ze ma ako jedina turbomotor.
No tak třeba cena, pětidveřové auto této třídy pod 200 tisíc není zcela běžné a třeba taková verze champion s 1,2TSI v Ambitionu je také za hodně dobré peníze... Je fakt, že když vidím krátkou Fábii Ambition na litých kolech, tak je to jedno z nejhezčích aut ve třídě. A třeba takové Monte Carlo nemá chybu...
No právě že většina - můj názor.... Hezčí je Polo, to je pecka, ale je už poněkud dražší. Dost pěkné je Rio, ale to je ještě dražší než Polo (použitelná Edition 1). Jinak marně pátrám po něčem, co by stálo za pozornost... Fiesta je fujtajbl, Corsa a Clio... uf to fakt ne, Punto? Hmmm... snad, Hjundééé - ee to snad raději MHD než tohle nejlepší české rodinné auto v galaxii, jak říká každé tři minuty ten pán v rádiu, P308 je tak vyumělkovaná, že z toho až přecházejí oči... Takže asi tak, zřejmě patřím k té třetině, která by v této třídě zvolila Fabii (ale auto tohoto segmentu bych si nekoupil - jen se mi prostě líbí...)
208 je krásný auto! A u tý Fabie, že by teda zrovna konkurenty válcovala cenou, to se taky říct nedá. Nepatří sice k nejdražším, ale ani nejlevnějším, je to nějakej cca střed, takže cenou to jistojistě nebude. Někomu se Fabie líbit může (mně ne), ale rozhodně se nejedná o žádnej výstřel do vesmíru, takže to taky nevysvětluje více jak třetinový podíl trhu. Asi nejrozumnější důvod mi připadá masový nákup pro firemní flotilu.