Re: TOJE PROPAGANDA ! VE SKUTEČNOSTI ŠÁDCE šlape na VOCAS HY
Chceš stránku obsahující vtipy? Protože jsem ti již několikrát vysvětloval, že ty tvé opravdu nestojí za nic a abych nezapomněl, koukáním na laciné zábavní pořady svůj vkus nezlepšíš.
Re: TOJE PROPAGANDA ! VE SKUTEČNOSTI ŠÁDCE šlape na VOCAS HY
Hele Gile, pokud reaguješ věcně nevadí mi kritika redaktorů ani místních joudů a leckdy tě milerád podpořím. Hodně krát jsi dokázal že máš větší přehled než většina rádoby odborníků tady. Ale prosím vynech z toho moravskoslezský kraj. Všichni tady úplní blbci nejsou. Děkuji.
Fakt mam uplny hokej v tom co je ceske auto a co nie. Podla tohto pana redaktora je I30 z Nosovic zahranicny voz, zatial co Citigo z Bratislavy domaci. A co Toledo vyrobene v Mladej Boleslavi? Je ceskejsie alebo menej ceske ako Octavia vyrobena v Indii?
Ber to podle toho, odkud pochszi znacka, ne kde je fabrika, netreba uvazovat. Skoda je proste ceske auto, Hyundai korejske. Nikdo nepochybuje, ze Apple je americka znacka, adidas nemecka, Lindt svycarska (?) atd atd, proc by to melo byt u aut jinak?
98% lidí je uplně jedno kde to auto bylo vyrobené. kupují prostě korejské Hyundai i30 (z Nošovic), německé Audi TT (z maďarská), německou Astru (polsko), japonský Swift (maďarsko). německé Porsche Cayene (slovensko), německé M-B CLA (maďarsko) a ze nedlouho symbol británie Bentley SUV narozené na slovensku.
Lidi kupujou značku, ne továrnu, Hyundai je trochu zprofanovanej reklamní masírkou, ale u ostatního většina (která se nezajímá) ani netuší kde ten konkrétní vůz byl vyroben je to prostě německé, japonské, české, korejské atd auto.
Mini: Twingo se nechytlo
Malá: Fiesta nulové prodeje (277 ks přihlásila a obratem 277 odhlásila a reexportovala)
Střední: 3er stále jede
Luxusní: MB-S úder medvědí tlapou
SUV: nechtěli byste už konečně tuto kategorii roztřídit podle velikosti?
Není se čemu divit. Kromě Pařížanek, Římanek apod. jeho extrémní manévrovací schopnosti málokdo ocení a jinak už motor vzadu přináší jen samé kompromisy a nevýhody. Jak jsem měl možnost osobně vyzkoušet, na otevřené silnici (a zejména při bočním větru) mi tento vzhledově sympatický renaultík přišel vysloveně nejistý :-(
All (100%) Ford Fiesta sold in the Czech Republic in January were re-exported.
[odkaz]
Pos Model ........Jan-15 REAL
1 Skoda Octavia 2,043 2,024
2 Skoda Rapid 1,035 1,027
3 Skoda Fabia 677 650
4 Hyundai i30 607 600
5 VW Golf 589 432
6 Skoda Superb 427 427
7 Skoda Yeti 373 246
8 Hyundai ix20 300 286
9 Dacia Duster 291 264
10 Seat Leon 287 134
11 Ford Fiesta 277 0
12 Kia Cee’d 268 267
13 Skoda Citigo 254 246
14 Hyundai i20 225 222
15 Ford Focus 214 92
Leon, Fiesta, Focus mají reexporty docela "výživné", u nich to není 10-20% ale většina z prodaných kusů.
No, vyjit mi takoveto cisla tak patram jestli to fakt sedi, nebo mam nekde chybu ve vstupnich datech. Aby fakt za mesic se neprodala v CR jedina fiesta domacimu zakaznikovi (kdyz bezne se jich doma udrzi kolem stovky) je minimalne podezrele.
Teoreticky ti může vyjít i záporné číslo "skutečných" registrací. To je dané tím, jak se "reexporty" počítají. Není to tak, že by neprodali ani jednu domácímu zákazníkovi, ale došlo k odhlášení stejného počtu až půl roku starých jako přihlášení nových. Což je zajímavá shoda, ale stát se to může.
Jestli je to 0 nebo minus 20 nebo plus 20 (viz _MT_) je celkem putna, pravdou je, že dlouhodobě Fiesta má reexporty hodně vysoké a u domácích zákazníků končí ve velmi malých počtech. Také na silnicích podle mého oka není moc vidět. Je to daň za to, že ceny v ČR jsou extra nízké proti zbytku EU a vyplatí se tyto šachy.
Koukám že pan Dragoun imrvére neřeší reexporty a že jich někteří mají.....hlavně že se řeší v době globalizace, odkud které auto je.....čimž se Hyundai rozhodně nezastávám.
1) V tom případě by se musely k tabulce po jejich odpočtu přičíst i dovozy do ČR, aby se zjistil počet nových registrovaných vozů zůstávajících v ČR.
2) Auto se prodalo (u ostatních zboží se taky nerozděluje, jestli zboží koupil Čech, Němec nebo Polák), tak logicky v prodejích figuruje. Na celkové prodeje (Evropa nevo svět) to žádný dopad nemá, když pominu případy, kdy se auto zaregistruje v obou zemích jako nové.
Tak to by me vazne zajimalo kdo si koupi auto v zahranici a doveze jej do CR kdyz vsude kolem jsou auta drazsi. Jinak receno reexporty zanedbavat nelze, naproti tomu importy klidne, bude jich o rad min.
Subaru. Je pravda, že se jednalo o skladovku, ale vzhledem k minimální možnosti konfigurace u Subaru a počtu skladovek v DE není problém najít auto "na míru" :-)
Hele, pokud po registraci zmizí 60% aut nějaké značky do ciziny, tak prostě ta čísla nevypovídají o českém trhu a českých silnicích. Kdyby to bylo pár kousků, tak to nikdo neřeší...
Ano, tabulka neodpovídá potřebám (možnostem) Čechů a neodrazí se na výskutu na našich silnicích, to nikde nezpochybňuji. Ale jedná se o auta prodaná v ČR (na českém trhu), takže figurují ve zdejších statistikách.
No a z jakého jiného důvodu by tě zajímalo, kolik aut se v ČR prodá? Není jedno, jestli si třeba Španěl koupí španělské auto v Madridu nebo v Praze? Hlavní smysl té statistiky je snad to, kolik jakých nových aut skončí na našich silnicích, ne?
Proč ne? DPH nám za nehty neuvízne, provize reexportérů se samozřejmě daní, ale jinak v tom žádný zásadní ekonomický přínos nevidím.
Reimporty by se samozřejmě přičítat měly, ale tam platí (asi) to co jsem psal - dokud jsou to jednotky procent, není potřeba se tím nějak extra zabývat.
Přesně. Aspoň já to vidím stejně. Často tady sáhodlouze debatujeme o tom, které auto je v daném segmentu dobrá nabídka a konkrétně mě tedy zajímá, jestli se to projeví i v prodejích, resp. v nákupech občany nebo firmami v ČR. A tohle re-exporty v některých případech hrubě zkreslují.
Registrovaná. Každé prodané auto nemusí být zaregistrované. Předpokládám, že se jich vyveze ještě víc.
Zastoupení (automobilka) se s tím může snažit bojovat tak, že bude vyžadovat registraci každého dodaného kusu. Což může vést k tomu, že některé značky mají mnohem větší podíl "reexportů" než jiné.
ale ano, je.
Vím, že jsi specialista na automotive, automobile a vůbec na všechno co začíná písmenky AU... ale tohle je zase téma které se přímo dotýká mojí profese. Proto projednou zkus nerozdávat invektiva.
A co má globální automobilka jako je třeba Ford, z toho, že má vyšší tržní podíl v CZ a nižší v DE nebo AT (což jsou země kam směřuje většina reexportů od nás)? Podle mě automobilka na to často i doplácí, protože nasadí nízké ceny na chudém trhu (CZ) a vyčůraní dealeři (někdy i ve spojení s lokálním importérem) využijí tyto nízké ceny a prodají auta na trhu s daleko vyššími cenami (DE), takže automobilku defacto poškozují.
vidím to tak, že snaha redakce o totální speleologii do určitého otvoru škody začíná mít opačný účinek...jen si dál vychvalujte tříhrnky za 300 000 Kč a plácejte se po ramenou jak jste dobří...přál bych vám vyrazit v pěti "novinářích" s F III do Chorvatska, to by bylo oslavných článků :no::-(
Ano, někteří novináři dělají medvědí službu Škodě, ale na druhou stranu jsou tady i "mistři", kteří si udělají medvědí službu sami sobě svoji stupidní reklamou >:D