Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v listopadu 2012: Nejprodávanější luxusní automobily

Luxusní třídě vládnou stejně jako vyšší střední Němci. Počty kusů nejsou nijak velké, ale žebříček modelů se alespoň rozšířil.
Zpět na článek
31. 12. 2012 17:08
31. 12. 2012 18:45
31. 12. 2012 20:16
31. 12. 2012 22:13
1. 1. 2013 09:27
31. 12. 2012 23:20
Avatar - Ham.
31. 12. 2012 17:08
Dieselová smršť
Panamera a A8 jsou poslední auta co se prodávají i v benzínu. A pak, že nafta smrdí.
Rozbalit vlákno
31
31. 12. 2012 18:15
Re: Dieselová smršť
Je trochu podivné, když "boháč" musí šetřit a jezdí na "voňavou" naftu. Nemluvě o tom, že by "prémiový" člověk (tak nějak to píše GTI), elita národa, bezpochyby vzdělaný člověk, bez kterého by pravděpodobně společnost dospěla k úpadku, neměl být bezohledný k vlastním dětem a otravovat je smradem a sazema z dýzlu, jen aby pár pěťáků ušetřil.
31. 12. 2012 19:38
Re: Dieselová smršť
Většina z téhle kategorie bývají firemní vozy a tam se obvykle pořizují diesely ,aby se šetřily náklady firmy ,ty totiž často platí část nákladů na palivo ne-li zcela všechny . Když je však výběr motoru čistě na řidiči,tak taky nevidím moc důvod v této cenové kategorii volit naftu.
31. 12. 2012 20:06
Re: Dieselová smršť
Pokud jde o A8, před uvedením 4,0 TFSI jsem považoval 4,2 TDI za lepší volbu mezi osmiválci. No a pokud si někdo pořídí takhle velké auto, tak to má nejspíš na cestování a je mu celkem jedno, co to spaluje. Pokud kladeš na řízení větší důraz, pravděpodobně se najdeš o třídu níž. U limuzín mne to tolik nepřekvapí, spíš mne zaráží auta jako 320d Cabrio, popřípadě naftové SLK. Tahle auta mají k zábavě za volantem blíž. Navíc jsou otevřená, takže víc slyšíš motor.
Avatar - WinDiesel
31. 12. 2012 20:18
Re: Dieselová smršť
S tím motorem je to tak, že benzín je tišší, ovšem ve střední zátěži je tišší diesel - bývá to o 1-2 dB.
V každém případě jsou oba typy motorů tak dobře v této třídě odhlučněny, že to kupující opravdu nemusí řešit.
1. 1. 2013 12:36
Re: Dieselová smršť
Proč bych měl chtít, aby byl motor tišší (tuplem u kabrioletu)? Právě tichost a nevýraznost asi ze všeho nejvíc vytýkám moderním benzínům. Kultivovanost, to je jiná věc.
Avatar - Johny.Rico
1. 1. 2013 00:36
Re: Dieselová smršť
A vidíš? Mě to nepřekvapuje ani u cabrií a dalších exotů (v tvém měřítku). Je to prostě o ekonomice, nevidím na tom nic špatného.
1. 1. 2013 13:02
Re: Dieselová smršť
A říkám snad, že na tom vidím něco špatného? Některá auta jsou v mých očích o iracionalitě, požitkářství a to moc dobře s ekonomikou nejde dohromady. Mně se dnes diesel nevyplatí ani z ekonomického hlediska, takže tohle nemusím řešit.
1. 1. 2013 09:21
Re: Dieselová smršť
Onoho casu sme skusali 4.2 benzin a TDI a kupodivu ten naftak bol pocitovo lepsi a rychlejsi ako benzin. Neviem ci je to aj papierovo tak ale to 8valcove TDI ma uchvatilo. Druha vec je u tychto luxusnych limuzin dojazd. Predsalen mam vacsi dojazd so spotrebou 10 litrov nafty ako 15 litrov benzinu. Toto si miestni diskuteri neuvedomuju casto. Riaditel spolocnosti alebo sef firmy proste nabeha denne vela km...
1. 1. 2013 13:06
Re: Dieselová smršť
Ano, dojezd je příjemná věc. Na druhou stranu je pravda, že stavím hodně často - akorát mi to teď vychází, že jednu "délku" ujedu zhruba na polovinu nádrže, což je moment, kdy rád tankuji - to je asi 200-250 km na 50 litrů paliva; dálky už jezdím jen pro zábavu, takže žádný spěch. Problém začne mít člověk až kolem 35 litrů a více na sto kilometrů. A v odlehlých oblastech. Jak jsem napsal již v jiné diskuzi, 200 litrová nádrž by někdy bodla. :-)
Avatar - WinDiesel
31. 12. 2012 20:22
Re: Dieselová smršť
Příteli, vycházíš z nesprávných axiomů. Vycházíš z toho, že benzín "musí" být za všech okolností lepší... Což už dávno neplatí - a tam kde se jedná o 6 a víceválce, se tento rozdíl dále stírá.
Pravda je ta, že někomu vyhovuje diesel a někomu benzín. A třída luxusních automobilů není třídou sportovních automobilů. Diesel k těmto vozům sedí velmi dobře - a že se ušetří? Co je na tom zlého v době, kdy stojí nafta a benzín cca 35 Kč / litr? Dobře pro firmu, dobře pro soukromníka.
Avatar - JDM
1. 1. 2013 16:47
Re: Dieselová smršť
A vysvetli me proc v zemich kde das za palivo par susni jezdi vsichni se sesti a vice valcovimi benziny?kdyz uz neplati ze benzin je vzdy lepsi?proc tam sefum firem atd nevadi kratsi dojezd a proc se tam vsem jezdi lip benzinem?
Avatar - Machýrek
1. 1. 2013 20:37
Re: Dieselová smršť
Az se odstehuju na Floridu, tak nic mensiho nez benzinovy osmivalec mi nesmi do garaze. Jako evropan ale budu pro kazdodenni jezdeni preferovat naftu, nebot opak je v mistnich podminkach prinejmenim podivny.
Avatar - JDM
2. 1. 2013 00:06
Re: Dieselová smršť
A z toho plyne ze benzin je proste lepsi ale na evropsky pomery drahy tak kdo jinej by mel jezdit osmivalcovim benzinem kdyz ne lidi co vydelavaji miliony rocne a kupuji si lux auta?
Avatar - Machýrek
1. 1. 2013 19:41
Re: Dieselová smršť
V mnoha pripadech plati oboje zaroven: vuz je firemni a jeho volba je jen na ridici... je to i muj pripad a beru jen diesely. Duvod je jednoduchy: zbavit se benzinu je problematicke. Jednou jsem udelal vyjimku a koupil MB v benzinu, kdyz jsem po roce a pul menil auto, tak mi za nej protiuctem nabidli legracne malo, tak jsem ho dal do komise a trvalo skoro rok, nez byl prodany.
Avatar - WinDiesel
31. 12. 2012 20:27
Re: Dieselová smršť
Tebe včera kámo rozmrazili, co? V ledu jsi byl odhadem tak 30 let...
Zaspal jsi dobu.
Řeknu Ti novinku - saze se už určitou dobu vůbec nekonají. Rozhodně ne v této třídě. Benzíňák vygeneruje sazí víc než diesel s DPF.
A jestli to nezkousneš, nech se radší zase zmrazit...... Ovšem až Tě zase probuděj, nafta pořád bude, ale místo benzínu budeš mít samé elektromobily a prapodivné "hybridy". :-)

A nečti tolik GTIho, většina jeho projevů jsou bláboly stvořené pod vlivem houbiček...
31. 12. 2012 20:56
Re: Dieselová smršť
Jak je to vlastně s tvorbou sazí u motorů s nepřímým vstřikem paliva, mají "empeíčka" vlastně nějaký prašný úlet? Teď nerýpu, seriózně se ptám :-)
1. 1. 2013 13:17
Re: Dieselová smršť
Pevné částice u nich nikdo nezměřil (pokud vím), což neznamená, že tam být nemohou. Ale je to relativně nepravděpodobné. U přímého vstřiku je to důsledek nedostatečného promíchání směsi. Dochází pak ke spékání kapének paliva. Více času na promíchání rozhodně neuškodí. :-)
1. 1. 2013 14:06
Re: Dieselová smršť
Třeba mazdí Sky-D částicový filtr nemají vůbec (zde psali, že je to kvůli sníženému kompresnímu poměru), tak jsem z toho trochu jelen :-)
1. 1. 2013 18:08
Re: Dieselová smršť
To víš, že mají DPF. :-)
1. 1. 2013 23:10
Re: Dieselová smršť
No, když to říkáš ty :-) tady je článek [odkaz] patrně jsem si špatně interpretoval informaci, že díky optimálnímu spalování nedochází k tvorbě oxidů dusíku a sazí (nebo dochází jen v opravdu minimálním množství), nic o filtru tam není.
2. 1. 2013 01:14
Re: Dieselová smršť
Na bulvari je zly preklad :-)
DPF skyactiv-D samozrejme obsahuje, len sa spomina, ze postacuje mensi nez konvencny a napriek tomu splna Euro6. [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Tu je aj pekna foto spalovacej komory [odkaz]
2. 1. 2013 09:14
Re: Dieselová smršť
:yes: díky, opravdu jsem byl v tom, že sky-d to umí bez filtru :-)
2. 1. 2013 16:57
Re: Dieselová smršť
Rozhodně nejsi sám. Byl kolem toho dost zmatek.
1. 1. 2013 09:26
Re: Dieselová smršť
no neviem ale s tymto moc nesuhlasim. ZMyslom DPF je zachytit sadze v meste pri pomalych jazdach a mimo mesta alebo na dialnici pri ustalenych jazdach mimo mesto sa DPF vypaluje a vsetok ten bordel vyleti von na polia. Zalezi uz od techologie ale povacsine je princip rovnaky. Vstrekne sa viac paliva v neskorsom case aby sa nespalena nafta dostala do filtra a tam sa vypali filter. Pripadne ako bmw alebo aj ine znacky sa umiestnuje priamo vstrekovac na DPF filter a tu dochadza k vstreknutiu. Pripadne ako francuzi maju FAP, kde sa vstrekuje mocovina ci iny cajrajt. No stale je to o tom istom. Naftak nema technologiu kde zazracne zmiznu sadze z motora. Len sa tie sadze dostanu von mimo mesta. A s tym suvisi aj problem, ked ludia jazdia s dieslom kratke vzdialenosti a DPF sa zapcha. Potom tu mame nutene regeneracie filtrov a podobne. No nejak som sa rozpisal ale rad si precitam reakciu, mozno mas lepsie info.
1. 1. 2013 13:20
Re: Dieselová smršť
Jaké emise vzniknou při vypálení filtru, to je dobrá otázka, nicméně považovat to za pouhé protažení komína za městem a vypuštění veškerého bordelu ven opravdu nelze.
1. 1. 2013 14:21
Re: Dieselová smršť
na zaklade coho? Zhanam info o tomto probleme. Zatial som nasiel to co som popisal, emisie su merane v labaku pri cistom DPF, uz nikoho nezaujima co vypusta pri paleni. Podla mojho osobneho nazoru tych emisii bude menej, lebo pevne ciastocky su v podstate 2krat prepalene a bude ich menej ale faktom ostava ze toho bordelu je dost pri paleni.
1. 1. 2013 16:59
Re: Dieselová smršť
Je to pořád filtr. Nevyklepe se, neprotáhne se vysokým tlakem. Pokud je po regeneraci čistý, všechno jím muselo projít. Hlavní riziko tu tedy jsou opravdu malé částice. Celkový objem/ hmotnost bude rozhodně menší. V předchozím příspěvku jsi do toho navíc zamíchal i selektivní katalytickou redukci, která nemá co dělat s pevnými částicemi, ale s NOx.

Pokud se o to tak zajímáš, tak jsi určitě četl například [odkaz]%20report%20_… V referencích jsou další publikace. Tady jsou také nějaká data [odkaz] [odkaz] Není to nic, co bys nenašel prakticky okamžitě vyhledávačem.
1. 1. 2013 17:08
Re: Dieselová smršť
Tak ještě jednou... [odkaz] Zajímalo by mne, kdo tohle programoval. Nekonzistentní až hrůza.
31. 12. 2012 20:28
Re: Dieselová smršť
:yes:
Avatar - Johny.Rico
1. 1. 2013 00:34
Re: Dieselová smršť
Tvůj příspěvek minimálně nechápu... :-O
Avatar - Ham.
1. 1. 2013 20:18
Re: Dieselová smršť
Prémiový člověk většinou není úplný hlupák a ví, že pro velkou a pohodlnou cestovní limuzínu je dnes nafta zcela ekvivalentní motorizace jak po stránce výkonů, kultury chodu tak i emisí. A protože nerad aby jeho řidič ztrácel čas na pumpách a protože na rozdíl od dojmů zdejších odborníků počítá náklady na provoz a ví, že rozdíl ve spotřebě není zdaleka zanedbatelný zvláště při velkém nájezdu dlouhých tras po dálnicích a také ví, že benzínové auto této třídy je téměř neprodejné nebo za docela směšné ceny tak diesel bude dál dominovat.
31. 12. 2012 18:45
Koncerny
Pro vaši informaci - pořadí koncernů:
1. Volkswagen - 11 (Audi A8 + Porsche Panamera)
2. BMW - 6 (BMW 7)
3. Mercedes-Benz - 5 (Mercedes-Benz S + CL)
4.-5. Tata Motors (Jaguar XJ) a Toyota (Lexus LS) - 2
6. Fisker - 1 (Fisker Karma)
Co dodat? Snad jen BRAVWO VW GROUP!!! :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
31. 12. 2012 20:16
Re: Koncerny
Opravdu jediná informace, která nám tu chyběla.
31. 12. 2012 22:13
Re: Koncerny
já jen konstatuji fakta, a gratuluji VW ke skvělému výsledku. V nižší skupině jsem pro změnu pogratuloval BMW. To už se dnes nemůže říct pravda? Smutné :no:
1. 1. 2013 09:27
Re: Koncerny
moze ale nevidim zmysel. Kazdy z nas to zistil, je to akoby si napisal, ze dychame vzduch a dnes vyjde slnko. Celkom zbytocne... ;-)
1. 1. 2013 10:09
Re: Koncerny
Tak určitě, ale ne každého hned napadne, že Audi a Porsche patří do jednoho koncernu ;-)
31. 12. 2012 23:20
Re: Koncerny
tu fakt niekto hovori bravo 11 autam na koncern, ktory vyraba 5+ milionov aut rocne? ak si spomenu 4 z mojich sefov, ze obmenia vozovy park a kupia BMW 7, tak to prekope cely cesky trh. Absurne ale pravdive
1. 1. 2013 00:28
Re: Koncerny
Máš pravdu, ale já gratuluji VW GROUP v umístění v této třídě v tomto měsíci a na tomto trhu. Vzhledem k tomu, že auta v této třídě stojí kolem 2 mil., X 11 = 22 mil. kč, což je celkem dost :-)
Avatar - Johny.Rico
1. 1. 2013 00:40
Ještě někdo řekne že nafta patří do kamen...
... a zadusím ho dízlákem ( >:D ) !!!

Ne teď vážně. Tabulka mluví jasně. Proč tam sakra rvát benzin, když to samé a s mnohem lepší bilancí (finanční a provozní - je-li v záruce) zmáknu s dehtem? Ten, kdo říká nadpis příspěvku nikdy nejel s výše zmiňovanými. Já jo. Diesel od benzinu takřka nerozpoznatelný (pro hnidopichy), nesmrdí (sedíte snad v kabině, ne?!), má už velmi dobrý zvuk (poslechněte si A8 V8 TDI nebo BiTDI) a jede "velmi" levně.

Mít konto jak Bill Gates, jezdím jen dvanáctiválci (na benzin ;-) ). Ale...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JDM
1. 1. 2013 17:34
Re: Ještě někdo řekne že nafta patří do kamen...
Prave mejt takovy konto a proto tady sou V8tdi vypadas jak kdybys mel konto Billa ale.... >:-[] kazdej jezdi s tim s cim "chce " :-!