Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v prvním pololetí 2010: Pořadí značek

Ondřej Láník
Diskuze (96)
V červnu zaznamenal český trh meziroční nárůst o více než 14 %, za celé první pololetí vzrostly registrace nových automobilů o 3 %. Zřejmě nejzajímavějším číslem je 36 nově zaregistrovaných vozů značky Ferrari.

V červnu 2010 se prodalo celkem 19.943 nových osobních a lehkých užitkových automobilů. Trh meziročně vyrostl o 2.515 registrací (+14,4 %). Červen se stal na českém trhu nejsilnějším měsícem letošního roku.

Významný je především nárůst počtu registrací lehkých užitkových vozidel, kterých se v červnu prodalo přes 1.400 kusů, tedy nejvíce od zrušení platnosti mřížkové vyhlášky loni na jaře. Prodej LUV roste nepřetržitě již pátý měsíc v řadě.

Škoda prodala 5.332 vozů, čtyři její modely obsadily první čtyři místa měsíčního pořadí nejprodávanějších vozů. V čele je stále Octavia (2.026 ks), odstup Fabie (1.839 ks) se však s příchodem modernizovaného provedení zmenšil. Třetí místo patří Škodě Yeti (584 ks), za ní je pak Superb (538 ks).

Ford sice meziročně ztrácí, ale v červnu se mu podařilo suverénně získat trofej největší dovážené značky díky 2.057 registracím. Volkswagen je mezi dovozci druhý (1.638 ks). Značky Renault, Hyundai i Peugeot si připsaly dramatické meziroční růsty, ale jde spíše o návrat do pozic před krizí. Kia a Citroën, které je následují, naopak mírně na loňská čísla ztrácí. Do Top10 se vešla i Toyota, která zvýšila meziročně prodej o 62 %.

Velké věci se dějí za branami první desítky. Souboj prémiových značek se vyostřuje, v čele je sice Mercedes-Benz, ale jeho bilanci vylepšuje 152 užitkových aut. Skutečným vítězem prémiové kategorie je BMW.

Těžce dobyté pozice v červnu vyklízely tři velké značky: Opel (-40 %), Chevrolet (-40 %) a Suzuki (-30 %).

Registrace na českém trhu, výsledky za měsíc červen 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období6/20106/2009[ks][%]6/2010
1.Škoda5332473459812,6%26,7%
2.Ford20572229-172-7,7%10,3%
3.Volkswagen1638136627219,9%8,2%
4.Renault1585102855754,2%7,9%
5.Hyundai114674140554,7%5,7%
6.Peugeot98763535255,4%4,9%
7.Kia846921-75-8,1%4,2%
8.Citroën753805-52-6,5%3,8%
9.Fiat70256913323,4%3,5%
10.Toyota59036422662,1%3,0%
11.Mercedes-Benz4884107819,0%2,4%
12.BMW431189242128,0%2,2%
13.Audi4003435716,6%2,0%
14.Opel342571-229-40,1%1,7%
15.Chevrolet328554-226-40,8%1,6%
16.Dacia2942217333,0%1,5%
17.Honda2471885931,4%1,2%
18.Suzuki238338-100-29,6%1,2%
19.Mazda23713310478,2%1,2%
20.Seat213230-17-7,4%1,1%
21.Volvo2061466041,1%1,0%
22.Nissan196183137,1%1,0%
23.Mitsubishi1581243427,4%0,8%
24.Subaru127864147,7%0,6%
25.Iveco50351542,9%0,3%
26.Porsche461828155,6%0,2%
27.Land Rover391227225,0%0,2%
28.Alfa Romeo3126519,2%0,2%
29.Lexus18810125,0%0,1%
30.Lada1722-5-22,7%0,1%
-Celkem - Jiné značky20119221,0%1,0%
-Celkem1994317421251514,4%100,0%

Vývoj trhu od začátku roku 2010

Za první pololetí roku 2010 se u nás prodalo 94.929 osobních a lehkých užitkových automobilů, což je o 2.825 ks (3,1 %) více než v minulém roce.

Škoda vládne českému trhu podílem téměř 31 %, prodala 29.377 aut, což znamená meziroční nárůst 20 %.

Ford uhájil pozici dovozové jedničky, ale proti loňsku 9 % ztratil, zatímco druhý Volkswagen meziročně získal a přiblížil se na odstup 600 vozů. Renault na vedoucí duo ztrácí, ale současně si od dalších značek drží uctivý odstup.

Naopak na pátém, šestém a sedmém místě jsou rozdíly relativně malé. Agresivní cenová politika, kterou letos nasadil Peugeot, se vyplácí. Značky, které nízké ceny drží dlouhodobě (Kia, Citroën) meziročně ztrácí, dost možná i díky Peugeotu.

Toyota (na konci TOP10), Lexus a Infiniti jsou jediné tři japonské značky, které v prvním pololetí roku 2010 rostly, ostatní ztrácí a některé dokonce velmi výrazně (Suzuki -38 %). V dobrém nebudou na první polovinu roku 2010 vzpomínat ani u Opelu (-23 %), nebo Chevroletu (-37 %).

Zajímavé je, že Porsche teď v ČR prodává více aut než Alfa Romeo, nebo Mini. Fenomenální je úspěch Ferrari, které má letos na kontě 36 registrací, tedy více než Maserati (21 ks).

V kolonce ostatní značky se schovalo mj. 9 Aston Martinů, 7 Rolls-Royců, 11 Bentleyů, 8 Caterhamů a 3 Lamborghini.

Registrace na českém trhu, průběžné výsledky za za rok
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období1-6/20101-6/2009[ks][%]1-6/2010
1.Škoda2937724340503720,7%30,9%
2.Ford84819322-841-9,0%8,9%
3.Volkswagen794074185227,0%8,4%
4.Renault64926604-112-1,7%6,8%
5.Hyundai46144604100,2%4,9%
6.Peugeot435241961563,7%4,6%
7.Kia42684594-326-7,1%4,5%
8.Citroën38384018-180-4,5%4,0%
9.Fiat3100279830210,8%3,3%
10.Toyota2512227723510,3%2,6%
11.Mercedes-Benz19421912301,6%2,0%
12.Opel17262239-513-22,9%1,8%
13.Audi17161764-48-2,7%1,8%
14.BMW1711131339830,3%1,8%
15.Dacia1645102861760,0%1,7%
16.Chevrolet15132409-896-37,2%1,6%
17.Seat1333132940,3%1,4%
18.Suzuki12532034-781-38,4%1,3%
19.Nissan11451210-65-5,4%1,2%
20.Mazda11431215-72-5,9%1,2%
21.Honda11221558-436-28,0%1,2%
22.Volvo837938-101-10,8%0,9%
23.Mitsubishi630789-159-20,2%0,7%
24.Subaru607613-6-1,0%0,6%
25.Iveco209229-20-8,7%0,2%
26.Porsche152975556,7%0,2%
27.Land Rover143895460,7%0,2%
28.Lexus1261121412,5%0,1%
29.Alfa Romeo11210398,7%0,1%
30.Jeep99841517,9%0,1%
31.Lada8087-7-8,0%0,1%
32.Chrysler575700,0%0,1%
33.Mini54431125,6%0,1%
34.Renault Trucks4144-3-6,8%0,0%
35.Dodge3956-17-30,4%0,0%
36.smart3834411,8%0,0%
37.Ferrari361719111,8%0,0%
38.Infiniti34925277,8%0,0%
39.Lancia2638-12-31,6%0,0%
40.Jaguar2580-55-68,8%0,0%
41.Maserati2117423,5%0,0%
42.Saab1928-9-32,1%0,0%
43.Hummer89-1-11,1%0,0%
44.Ssangyong742-35-83,3%0,0%
45.Kaipan64250,0%0,0%
46.Martin Motors505-0,0%
46.Cadillac57-2-28,6%0,0%
48.KTM23-1-33,3%0,0%
49.Rover1100,0%0,0%
50.Maybach01-1-100,0%0,0%
-Celkem - Jiné značky287291-4-1,4%0,3%
-Celkem949299210428253,1%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (96)
Avatar - white label
19. 7. 2010 14:25
Re: Neviem co vsetci mate stale s Renaultom
V Evropě je dlouhodoběji nejprodávanější právě Golf (u nás zase Fábie a Octavie) se všemi logickými důsledky...
Avatar - Emel
19. 7. 2010 14:14
Re: OT: vrátí se RX7?
Ale tak jsem to nemyslel... jen jsem těch nepotvrzených zpráv o nové RX-7 četl odhadem asi tak 20 jen za posledních 5 let.
17. 7. 2010 20:52
Re: Neviem co vsetci mate stale s Renaultom
Rozlišuj mezi auty a jejich řidiči :-)
Ale važně někdy to jde a někdy.
kdo se stal slavný pro vitlačení jiného auta z dalnice?
Bezohledný balvan v Superbu, u nás v prací máme velmi vysoce postavené ho administrativního pracovníka, král všech bezohledných balvanů, bežně parkuje na místech pro invalidy, muže si to dovolit. v čom jezdí? V Superbu, náhoda :), nemyslím si.

Pro vysvětlenou trávím za volantem minimálně 8hodin deně,někdy i víc od rána do noci.
A né nějaké sem a zase zpátky po dálnici(ano vím že i tam je to někdy drsné).
Ale po městě (tam je ta správná sranda), ne nejsem taxikář.
Hůř jsem opravář, opravuji rozbité věci. Nejsem na to naštěstí sám tak například mám pomocníka Peuget Partner 1.6 HDI
>:D statečná krabice na nářadí, ale pořád jen krabice na nářadí.

A zrovna nedávno jsem zažil co všechno dokáže rozbít dvacetiletý kluk v Golfu. Lampy veřejného osvětlení jsme opravily, stožár trakčního vedení (troleje) jsme opravily. Jen toho kluka, jeho přítelkyni a dva kamarády už neopraví nikdo. Je zvláštní setkat se se smrtí. No hlavně že měl v tý plechovce dvoulitrový motor.

Pravda tohle byl trochu extrémní příklad, ale to ho nečiní o nic miň tragickým.
Fakt zůstává že zažiji dost hnusu za volantem. Dost na to abych věděl.
Věřte mi dokud se lidi prudi na nějakém foru je to v pořádku dokud se rozčilují jak je ten blbec podjel je to pořádku, dokud se muchlají jen plechy je to pořád fajn. Dokud vám na chirurgii lámají zas a znova kosti co odmítají srůst správně (zažil jsem to je to ..... zajímavé, dává to nový smysl slovu bolest).
Jenže lidi okolo vás jsou v černých gumových pytlích a přijíždí pro ně černá sanitka, otázka je kde to všechno začíná.
Při bouračce?
Když řidič jede agresivně místo toho aby jel na deafens.
Když banda puberťáku v rádoby natůněném pekáči ze srandy předjíždí kombíka?
Nebo dřív když někdo kdo vás ani nezná je na vás hnusný jen protože jezdíte v Renaultu Fiatu atd...

Možná.

Já mám rad všechny auta ( i Multiplo )jenže kilometry mě naučily si dávat pozor dopředu.
Tak proč jsem zmínil zrovna Golf a Fabii jako kdyby je neměl rád :-)

Golf: oblíbený vůz mezi čerství řidiči, mladými, nezkušenými, často agresivními a netolerantními, bez odhadu brzdné dráhy, bez odhadu fyzikálních sil které musíte brát v potaz bez přemyšleni, gravitace, akce a reakce, kinetická energie, adheze, odpor atd.
Golf je legenda bezesporu ano, ale to co se neuvádí v reklamně na Das Auto je kolik řidičů pod 25 v něm našlo svůj hrob.
jsou země kde by se řidičům pod určity počet najetých let nedostalo takové auto do rukou, možná s motorem z babety :-)
No u nás tak přísné zákony nejsou a tak lidé umírají a dál budou, máme byt na co hrdí.

Fabie: populární jako levné služební vozidlo, levné ekonomické vozidlo celkově a vůz důchodců.
Důchodci jsou často stejní jako novo-řidiči, díky senilitě a hůř navíc všichni věří že jsou díky věku či co v právu, že mají přednost, často tak způsobují velmi nebezpečné situace.
Dále, často po tomhle malém milé autíčku lidé chtějí věci co by měl problém zvládat nebušený super-sport co hůř občas se řidiči těchto aut chovají jak malí psi, utočí na každého z pocitu méněcennosti jen aby si dokázali že mají "kole".

Já vím že to naštěstí neplatí na všechny řidiče výše zmíněných vozu, ale bohužel na některé ano a u podobných aut je to bohužel to samé.

No nic, hodně kilometrů bez nehod ať už jedete v čemkoliv
Avatar - white label
16. 7. 2010 20:08
Re: Neviem co vsetci mate stale s Renaultom
Svou poslední větou prvního odstatvce si ho nakonec z velké části sám popřel... ;-)
16. 7. 2010 16:14
jupííí
To je vždycky to správný žrádlo, když se začneme přetahovat o značky aut.
Ale aby bylo jasno já mám rád Fabie i Golfy, nemám rád většinu jejich majitelů. Jistě lidí s jiným auty se dokáží chovat jak prase, ale já má "nejlepší" zkušenosti z Golfisty a Fóbiovcema.

Je to dokola furt to samé ve městě obzvlášť tam kde je omezená rychlost na 30, se předvádí jak dokážou jet 80sátkou. Do první zatáčky nebo semaforu :-)
No a pak mimo město to samé dokud jim to motor pobere tak se chovají jak kdyby jim patřila silnice a když jim na dálnici dojde dech tak aspoň zdržují.
Mužete si řikat kdo chcete co chcete, ale tak to je a není to o značce auto.
Ale o lidech a podobní lide si vybírající podobná auta.
já znám spoustu fajn lidí z různými auty, ale taky dost nebezpečných blbu s těmi samými auty. Dokazuje to něco? Asi nic.

Ale když se ke mně blíží rezavý Golf který má podle zvuky zjevně prohnilí výfuk nebo Fabie kde za volantem sedí starší člověk s brýlemi jak spodky vod půllitru. Tak mi věřte že nastavuji opatrnost na 200procent.

Věřte mi že je úplně super v zimě v rozbředlém sněhu čekat na zelenou na semaforech, pak rána a napálil to do mne pošuk v bílem Golfu, jasně měl tam repráky jak víka od popelnic, ale hlavně jel na gumách na kterých bych se bál jet v letě.

Takhle bych moch remcat ještě hodně dlouho, ale proč každý ať i názor udělá sám.

P.S. Pravda je že dnes ráno cestou do práce jsem viděl (naštěstí jsem už byl v jiné pruhu ) udělat řidiče takovou prasárnu a hlavně nebezpečnou a zbytečnou že mi rozum stojí ještě teď a co řídil: Mondeo kombíka :-(