Český trh v prvním pololetí 2011: Nejprodávanější automobily nižší střední třídy

Český trh v prvním pololetí 2011: Nejprodávanější automobily nižší střední třídy

 

Domácí bestseller Octavia je nejprodávanějším modelem nejen v nižší střední třídě, ale i absolutně.

Trh v této kategorii za šestý měsíc roku 2011 mírně poklesl: o 5,2 %. Před rokem bylo nově zaregistrováno 5.541 vozů nižší střední třídy, letos 5.253 (-288).

V měsíčním žebříčku zvítězila Octavia s 2.149 kusy. Druhé místo obsadil Ford Focus s hodně vysokými 726 registracemi. Výprodej druhé generace stále pokračuje, do toho se přidává nová a zcela jistě i nějaký ten firemní zákazník.

Třetí je Volkswagen Golf, který se dostal na 364 vozů. Severomoravské dvojče žilinské Kie Cee'd Hyundai i30 je letos mnohem úspěšnější než jeho slovenská sestra. Díky 343 přírůstkům mu patří čtvrt příčka. Na páté najdeme Opel Astra s 275 novými auty.

Mimochodem, Kia má svou bývalou dovozovou jedničku až na sedmém místě (za Méganem), následuje Citroën C4, druhá generace oslovuje české zákazníky více. Konec Top 10 je výhradně francouzskou záležitostí - a to včetně Dacie Logan.

První Octavia si ve srovnání s červnem 2010 mírně polepšila: o 122 aut (6 %). Druhý Focus má na kontě rovněž nárůst, ale mnohem mohutnější, o 106,8 % (o 375 vozů více, před rokem 351). Třetí Golf nepokračuje v trendu předchozích konkurentů, jeho registrace totiž klesly. Ovšem pouze o nejmenší možnou hodnotu 0,3 %, respektive jediný kus. Čtvrtý Hyundai i30 má pak ztrátu přesahující čtvrtinu (přesně 25,1 %). Loni v červnu si domácí zákazníci odvezli celkem 458 i-třicítek, před měsícem jich bylo o 115 méně. Zbývá nám Opel Astra. Ten si polepšil podobně jako Focus: o 105,2 % (ze 134, což znamená +141 registrací).

Nižší střední třída, registrace na českém trhu v červnu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období6/20111-6/20116/20111-6/2011
1.Škoda Octavia21491184940,9%40,6%
2.Ford Focus726288813,8%9,9%
3.Volkswagen Golf36422416,9%7,7%
4.Hyundai i3034317816,5%6,1%
5.Opel Astra27512595,2%4,3%
6.Renault Megane24417804,6%6,1%
7.Kia Cee'd23117134,4%5,9%
8.Citroën C41356232,6%2,1%
9.Peugeot 3081339182,5%3,1%
10.Dacia Logan1155942,2%2,0%
11.Renault Fluence885631,7%1,9%
12.Toyota Auris696591,3%2,3%
13.Audi A3612651,2%0,9%
14.SEAT Leon562311,1%0,8%
15.Chevrolet Cruze544071,0%1,4%
16.Honda Civic383300,7%1,1%
17.Mazda 3321710,6%0,6%
18.Fiat Bravo271750,5%0,6%
19.Alfa Romeo Giulietta26940,5%0,3%
20.Mitsubishi Lancer251640,5%0,6%
21.Fiat Linea13560,2%0,2%
22.BMW 112750,2%0,3%
23.Volkswagen JETTA12640,2%0,2%
24.Subaru Impreza7570,1%0,2%
25.VW Scirocco6410,1%0,1%
-Ostatní modely121600,2%0,5%
-CELKEM525329158100,0%100,0%

Meziročním šplhounem v červnovém pořadí je sice Volkswagen Jetta, má ale jen o 9 aut více. V jeho případě to znamená ovšem +300 % (12 místo 3). Přes 100 procent se dostala ještě Alfa Romeo Giulietta (+160 %, z 10 na 26 kusů). Byť se jedná o modely z konce první pětadvacítky, pro oba je to úspěch. Nové v pořadí šesté Jettě se daří, italská Julinka pak překonává předchůdce 147 rozdílem třídy. Neměli bychom zapomenout ani na Citroën C4 (+132,8 %). Ten si připsal na konto o 77 vozů více než před rokem, kdy jich bylo jen 58. Po nich již následují lídři segmentu v podobě zmiňovaných Focusu a Astry.

Pro změnu největším propadákem měsíce je Honda Insight, která ztratila tři čtvrtiny, jenže u ní jsou to jen tři hybridy. Zaměřme se raději na ty zástupce nižší střední, kteří jsou v hlavním žebříčku. Zde je nejhorší BMW řady 1 (-74,5 %), ale to se pomalu loučí. Následuje levný sedan Renault Fluence se skoro -60 %. V těsném závěsu jsou Honda Civic a Kia Cee'd. Pro Kiu se rozhodlo jen 231 klientů místo 513 (-282, jinak -55 %).

Mezi vznětovými motory je situace v první pětce tentokrát následující: Škoda Octavia má na kontě celkem 1.368 kusů (63,7 % z celkových registrací), Ford Focus jen 121 (pouhých 16,7 %), Volkswagen Golf 85 (23,4 %), Hyundai i30 74 (21,6 %) a Opel Astra 69 (25,1 %). Deset nových škodovek spaluje LPG, jedna E85.

Půlroční statistika

Český trh v nižší střední oproti loňským prvním šesti měsícům klesl, a to o 3,8 %, počet nových aut se snížil z 30.310 na 29.158 (meziročně -1.152).

V celkovém pořadí vede Octavia s 11.849 kusy a podílem 40,6 %. Za leden až červen 2010 přitom dosáhla na více než 14 tisíc aut a okupovala takřka polovinu trhu. Druhý je Focus (2.888, 9,9 %), jeho podíl je tedy těsně pod magickou desetiprocentní hranicí. Třetí Volkswagen Golf (2.241, 7,7 %) je třetím a posledním, který překročil dva tisíce kusů. Další pořadí je ale vyrovnané: čtvrté místo náleží nošovické i-třicítce (1.781, 6,1 %), pátý Mégane ztrácí jediný vůz (1.780, stejný podíl) a ani šestý Cee'd není příliš daleko (1.713, 5,9 %).

V meziročním srovnání vedoucí Octavia ztratila 2.831 exemplářů, tedy takřka dvacet procent (přesně 19,3 %). Focus se i v této statistice hodně zlepšil (+110,3 %, +1.515 aut). Třetí Golf se zlepšil o 5,9 %, má na kontě o 124 registrací více než před rokem. Hyundai prodal o 206 i-třicítek více (+13,1 %). Renault Mégane poskočil o 10,1 % (loni 1.616, letos +164). Až na Octavii si tedy všechny vedoucí modely polepšily.

Největším postupem vyhlašujeme Jettu, neboť Alfa Romeo Giulietta se neprodávala po celý rok 2010, její navýšení přes 600 % tak není relevantní. Sedan od Volkswagenu si polepšil o 236,8 %. Samozřejmě, na vině je nová generace, kterou zvolilo 64 zákazníků místo 19 v případě předcházející řady loni. Trojciferné postupy najdeme u Astry (+126,4 %) a Focusu (+110,3 %). Focus se zlepšil o více než 1.500 registrací, Astra pak o sedm stovek, v procentech je pořadí obrácené.

Z propadáků vynechme výprodejový Chevrolet Lacetti. Jednoznačně tak nelichotivý titul náleží Volvu C30 (-83,3 %, 3 kusy místo 18). Nejhorším z Top 25 je BMW 1 (-63,6 %). Necelou polovinu pak ztratila kromě z globálního hlediska nedůležité Hondy Insight také Dacia Logan (-44,3 %). Zájem už není nejen o sedany, ale klesl i v případě užitkových verzí.

Nižší střední třída, registrace na českém trhu v prvním pololetí 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměna (rok)změna (rok)Tržní podíl ve tř.
-Období1-6/20111-6/2010[ks][%]1-6/2011
1.Škoda Octavia1184914680-2831-19,3%40,6%
2.Ford Focus288813731515110,3%9,9%
3.Volkswagen Golf224121171245,9%7,7%
4.Hyundai i301781157520613,1%6,1%
5.Renault Megane1780161616410,1%6,1%
6.Kia Cee'd17132567-854-33,3%5,9%
7.Opel Astra1259556703126,4%4,3%
8.Peugeot 308918920-2-0,2%3,1%
9.Toyota Auris65951314628,5%2,3%
10.Citroën C462342919445,2%2,1%
11.Dacia Logan5941066-472-44,3%2,0%
12.Renault Fluence56337718649,3%1,9%
13.Chevrolet Cruze40726414354,2%1,4%
14.Honda Civic330401-71-17,7%1,1%
15.Audi A3265254114,3%0,9%
16.SEAT Leon231296-65-22,0%0,8%
17.Fiat Bravo175237-62-26,2%0,6%
18.Mazda 3171283-112-39,6%0,6%
19.Mitsubishi Lancer164154106,5%0,6%
20.Alfa Romeo Giulietta941381623,1%0,3%
21.BMW 175206-131-63,6%0,3%
22.Volkswagen JETTA641945236,8%0,2%
23.Subaru Impreza575611,8%0,2%
23.Toyota Corolla5763-6-9,5%0,2%
25.Fiat Linea5660-4-6,7%0,2%
-Ostatní modely144215-71-33,0%0,5%
-CELKEM2915830310-1152-3,8%100,0%

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

 

iSport.cz

Kouč Sparty Kalous: Nebál jsem se. Vránovi s Hlinkou stoprocentně věřím

Kouč Sparty Kalous: Nebál jsem se. Vránovi s Hlinkou…

Psychika hokejové Sparty byla na startu týdne nalomená, atmosféra v klubu lehce nervózní. Po neděli je výrazně…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…