Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v říjnu 2008: Trojcípá hvězda pětimetrové třídě stále vládne

Aleš Dragoun
Diskuze (31)
Prestižní třída luxusních vozů je i nadále doménou Mercedesu. V říjnu se luxusní crossover třídy R vrátil na druhou příčku.

Triumfoval opět Mercedes třídy S s šestnácti kusy. druhé tedy skončilo erko s jedenácti nově zaregistrovanými automobily, bronzová příčka patří Audi A8 se 7 kusy, o bramborovou medaili se podělily BMW sedmičkové řady a Lexus LS, oba modely mají v desátém měsíci po jedné registraci. Jaguar XJ a VW Phaeton tradičně vyšly naprázdno.

Ve srovnání s říjnem loňského roku vypadá situace takto: Mercedes třídy S si polepšil o tři vozy (loni třináct kusů), tedy o 23,1 %, jeho kolega s písmenem R si naopak o 8,3 % pohoršil (loni 12 vozů). Audi A8 si polepšilo o 1 vůz z loňských šesti, tedy o 16,7 %. Sedmičkové BMW zaznamenalo drastický propad o 83,3 %, loni si své zákazníky našlo celkem šest největších osobních automobilů z Mnichova. Na vině je samozřejmě čekání na novou generaci, prodej současné extravagantní E66 se chýlí ke konci. Lexus LS si také pohoršil razantně, o celé tři čtvrtiny – ze 4 loňských na jeden letošní vůz. Jaguar XJ měl na svém kontě za říjen 2007 dva a VW jeden vůz, letos mají oba nulu.

Luxusní třída, registrace na českém trhu v říjnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období10/20081-10/200810/20081-10/2008
1.Mercedes-Benz S1614744,4%37,9%
2.Mercedes-Benz R118630,6%22,2%
3.Audi A879819,4%25,3%
4.BMW 71282,8%7,2%
4.Lexus LS1222,8%5,7%
-Jaguar XJ040,0%1,0%
-Volkswagen PHAETON030,0%0,8%
-CELKEM36388100,0%100,0%

Po deseti měsících stále vede třída S se 147 kusy (- 10,9 % oproti loňským 165 vozům) před Audi A8 s 98 (+ 36,1 %, loni 72) a Mercedesem třídy R s 86 vozy (+ 38,7 %, loni 62). Další konkurence má již značný odstup, BMW 7 28 vozů (- 34,9 %, loni 43), Lexus LS 22 (ten si o 15,8 % polepšil, loni se prodalo 19 největších lexusů), na šestém místě je Jaguar XJ se čtyřmi nově zaregistrovanými automobily, což je o polovinu méně než za prvních deset měsíců roku 2007. VW Phaeton na britského konkurenta ztrácí jeden kus, i on si oproti čtyřem loňským vozům pohoršil, a to o celou čtvrtinu.

Jediným automobilem této třídy, který se nabízí v užitkovém provedení, je zvyklostem této kategorie poněkud neodpovídající Mercedes-Benz R. V říjnu mělo přepážku deset z jedenácti, což znamená podíl 90,9 %. Celkově od ledna bylo nově zaregistrováno ve verzi N1 62,8 % erek (54 kusů z 86).

Jaký podíl má v luxusní třídě nafta? U Mercedesu S 68,7 %, pět nově zaregistrovaných esek mělo v říjnu zážehový motor, jedenáct vznětový. Diesely poháněly i desítku Mercedesů R, což znamená podíl 90,9 %, u Audi A8 pak motory TDI činily 57,7 % říjnových registrací (4 vozy). Nejvyššího podílu nafty ovšem dosáhl BMW řady 7, a to plných sta procent, jediná prodaná sedmička měla pod kapotou motor, který spaluje právě tento druh paliva. U Lexusu LS je tomu přesně naopak, ale u něj v nabídce vznětové agregáty zcela chybějí.

Aleš Dragoun
Diskuze (31)
Avatar - Pierro
2. 12. 2008 09:01
Re: mercedes je mercedes
no tak nějak.... ;-)
2. 12. 2008 01:31
Re: mercedes je mercedes
A nakonec jsi majitelem hodinových ručiček... ;-)
2. 12. 2008 01:30
Re: Pět metrů ráje
Jestli image říkáš nafta, tak prosím...
1. 12. 2008 23:59
Re: Pět metrů ráje
No to vies, podla toho ako sa to berie...
[odkaz]
[odkaz]
Takze, S-ko je potom druhorade 2krat?

8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s
1. 12. 2008 23:53
Re: Pět metrů ráje
tym to asi nebude...