Z obměny všech zástupců VW v této třídě (Golf, A3, Octavia, Leon) musí mít prodejci konkurence antikoncernovou vyrážku.
Špička třídy je už nyní jasná a až se k ní bezpochyby připojí Octávia bude zase na několik let vymalováno. Poslední srovnávací test v AMuSu je koncernový koncert.
[odkaz]
Ten test je naozaj "zaujimavy". Nechcem sa osobne vyjadrovat, lebo som nejazdil ani s jednym s tych auticok ale na prvy pohlad sa mi to zda ako velmi predzaujaty test.A ked tak citam vyjadrenia ludi na tom webe, tak sa zhodujeme. BMW musi Golf (podla testu) hoooodne dohanat >:D
Zajímavý až tak moc není, protože výsledky se velmi podobá testům na ostatních velkých německých autoserverech (Autozeitung, AutoBild), kde zástupci nové generace koncernu vítězí ve všech srovnávačkách s konkurencí. Pokud vynechám konkurenci mimo Německo tak v rámci německé produkce je to jistě relevantní informace.
Pokial je Golf naozaj az tak citelne lepsi ako Volvo ale hlavne BMW, tak je to pre mna prekvapenim. V tom pripade musi ale BMW poriadne zabrat, lebo premiova znacka "nemoze" byt horsia ako VW Golf.
Novou jedničku dokázal porazit v testech i Mk6. Byla by ostuda, kdyby to nedokázal Mk7. Byť v případě Mk6 to bylo hlavně díky nižší ceně. Lepším měřítkem je tedy A3. Je to zkrátka o tom, na co kladeš důraz. A jaké verze si vybereš.
Nejel si, ale "predzaujatý" si přesto. Podle většiny zdejších diskutérů je to jednoduché, když koncern uspěje, pak je to zaujaté/podplacené apod., pokud naopak ne, je to konečně spravedlivé. A, že by něco od koncernu mohlo být lepší než třeba něco od BMW, to by se snad někdo musel úplně zbláznit. >:-[];-)
Omyl - jasně koncertuje Hyundai/Kia! Bereme-li v úvahu, že Octavia se vlastně neřadí do klasické nižší střední, pak tam prostě nepatří... Takže první místo jasně Huyndai i30 a pak až Golf svírán Cee'dem... Navíc, Golf "koncertuje" jasně dolů! "Třetí Golf se totiž odporoučel opačným směrem, tedy dolů o 15,8 %."
Úspěch i30 je zřetelný: "Hyundai i30 má naopak slušný nárůst, konkrétně 43,5 %." :-):yes:
Vzhledem k očekávanému příchodu G7 ani nemohl Golf dopadnout jinak. A že se prodalo víc Golfů odcházející generace než o generaci novějšího Ceeda? Golf se prodává skvěle (tak jak si zaslouží).
Navíc G7 se posouvá o značný level výš, Korejcům nezbývá než konkurovat cenou. G7 je nesrovnatelný s i30. Nesrovnatelně lepší, o takové kvalitě výroby si může i30 jen nechat zdát...
S oním až ohraným označením "nesrovnatelně lepší" a "jen nechat zdát" nesouhlasím... Opak je pravdou... i30 je v mnohém s Golfem naprosto srovnatelná! To se už objevilo v mnohých srovnávacích testech s Golfem... Jinak zajímavě dopadla i30 i ve srovnávacím testu na Autoexpress (VW Golf, Ford, Mazda): i30 těsně za prvním Golfem... [odkaz]
2nd Hyundai i30
"A fine second-place finish is a brilliant result for the new Hyundai i30. The car combines fuel-sipping thirst, road tax-exempt CO2 emissions and generous equipment in a smart and spacious hatch body..."
Nemá cenu hovořit o uživatelském hledisku, tam je to již s i30 celkem v pořádku i při porovnání s Golfem. Jak ale začnou jít požadavky nad tento rámec - tedy dynamika, příplatkové prvky, zpracování, estetika... tady to začíná i30 projíždět na plné čáře. Vždyť nedosáhla ani úrovně odcházejícího Golfu VI ;-)
Přeloženo pro tebe:
i30 :yes:
G7 :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
Nejklasičtější zdaleka ne! Každý ví, jaké spory se vedou... takže vůbec není klasikou, naopak "kontroverzí"... „Český motorista je ovlivněný tím, že se u nás o Octavii dočte jako o autě nižší střední třídy. Ovšem třeba ve Švýcarsku je Octavie nejprodávanější auto střední třídy. Zařazení vozu je z velké části záměr výrobce a SDA se v tom rozhodl přizpůsobit renomované společnosti JATO, která působí téměř po celé Evropě. Trochu mě tenhle rozpor mrzí. Nevím, proč s tím má odborná veřejnost takový problém,“ dodal Tunkl." - [odkaz]
"Ač většina médií tvrdí, že bude patřit do střední třídy... Oproti tomu SDA ji do střední řadí stále..." - Auto.cz
Znalý člověk ví, že Octavia je na podvozku Golfu a to že má karoserii liftbacku na zařazení vůbec nic nemění. A také ví, že ve střední třídě má Škodovka Superb, který je pro změnu na podvozku Passatu. Asi by bylo zvláštní, kdyby automobilka měla dva modely ve střední třídě, zvláště automobilka, která působí v rámci koncernu kde jsou role jasně stanoveny.
No vidíš a právě po uvedení O III. bude mít Škodovka dva modely ve střední třídě ať chceš nebo ne. A co se týče rolí v koncernu už to není to co před dvěma lety.
Po uvedení OIII bude mít Škodovka stále Octavii v nižší střední. Její rozvor není zdaleka největší v nižší střední, namátkou Ačko, 308SW, 1er mají rozvor ještě větší a nikoho nenapadne řadit je do střední třídy.
lenže Bawo ma motor pozdĺžne a tým z princípu horšie priestorové pomery vnútri, a čo sa Méďa týka - ich vec ako s priestorom naložili.
Škodovka vždy - za posledných cca 15 rokov dokázala kvalitne čarovať s vnútorným priestorom, pamätám sa na testy O II proti Golf V a iným autám - že aj vďaka tvarovaniu a polstrovaniu sedačiek dokázala poskytnúť o 2cm viac miesta na zadných sedačkách ako Golf V - a to boli autá na úplne rovnakom rázvore a rovnakej technike...
Škodovka chce ísť do strednej triedy s O III, o tom niet pochýb - a uribilato "simply clever" - tak ako Passat je technická odnož od povedzme Golfu V,VI, len s natiahnutým rázvorom, ale rovnakými komponentmi, tak Škodovka využila to o čom písal nemecký autobild / na margo "rodiny Golfa VII" / už pred 3 rokmi, že budú 2 základné rázvory: 2,63 a 2,68 a ešte od nich možno odvodené ďaľšie: A3-3d-2,59 ale aj dlhšie pre napr. Touran...a asi aj Passat.
Späť k O III: tých plus 11 cm bohužial ale aj chvalabohu neznamená +11cm vzadu - 4,5 cm vpredu sa muselo obetovať na pôdu pasívnej bezpečnosti a zvyšných cca 6,5 cm teda pribudlo vzadu. z fotiek to dobre vidno práve na Autobild.de kde sa mi vidí ten priestor dostatočný na konkurovanie napr. Insignii, P508...
tož tak. vonkajšie rozmery sú 1 vec, vnútorné 2., a spracovanie a celkové prevedenie interiéru - vec 3. - tam by som ale nejaké záludnosti nehľadal, Škodovka ukazuje, že interiéry vie.
skôr by som videl ako dosť značný marketingový - teda v reále pre normálneho-nie "aktívneho" šoféra - problém : tuhá zadná náprava - vlečné ramená...teda pardón len do 110kw vrátane
:-!
no a teraz nech mi to niekto z marketingového oddelenia Škoda vysvetlí... :-!
Ale přece vnitřní poměry nesouvisí se zařazením do dané třídy. Že někdo umí využít podélný prostor lépe a někdo jej "projí" na blbostech je pravda, ale nic to nemění na tom, že celý svět zařadí OIII do nižší střední, patří tam rozvorem, použitou platformou, výběrem motorů, prostě úplně vším. Nějaká přihlouplá chyba SDA je zcela vedlejší a všechny motoristické servery které doposud o nové Octávii informovaly o ní referují jako o zástupci nižší střední třídy společně s Golfem, A3 a Leonem. Že se Škodovka bude snažit nabídnout vnitřní prostor na úrovni střední třídy je také pravda, ale to je strategie levné značky v rámci koncernu, za stejné peníze třeba jako Golf nabídnou půl metru kastle navíc. Takovou strategii má řada jiných výrobců, třeba Ford a Opel s Mondeem či Insignií se velikostně hodně přibližují vyšší střední a některé zástupce své třídy (3er, Cčko, A4) přerůstají ve vnitřním prostoru skutečně o třídu, také původně dva modely, jeden ze střední a jeden z vyšší střední de facto nyní nahrazuje model jeden (dříve Vectra/Omega dnes Insignia) a přesto jsou jejich modely řazeny do střední třídy. Nárůst Octávie je dán tím, že přibyl nový model (Rapid), který dříve Škodovka neměla a nutností odpoutat se od něj. Zároveň ale Octávia udržela odstup od Superbu, což je zástupce střední třídy a v budoucnu i nadále bude.
No, niesom si taký istý: asi pred 2 rokmi mali tiež vo Wolfsburgu vrásky na čele, ale vtedy paradoxne z Dacie - ako dokáže s technikou Renaultu predávať autá za také dumpingové ceny.
Chceli zmeniť smerovanie Škody - na low-end-aby bola lacnejšia, drahšie technológie už nemali byť pre ňu tak ľahko dostupné, o nástupcovi Superbu II vtedy jasne vyhlasovali STOP!...atď.
Potom si ale asi znova sadli k účtovným výkazom, zistili koľko im Škoda každý rok odvedie Grošov a rozhodli sa pre úplný opak - pustiť im uzdu, nech sa ukážu - a oni sa ukázali :yes:
O nástupcovi Superba sa už teraz otvorene hovorí ako o plnohodnotnej konkurencii pre MB E-klasu...Čo pre mňa osobne zase až tak príjemné nieje-viď môj nick...lebo konkurovať bude aj A6...Ale práve vďaka tomu o aký kus momentálne A6 drví E klasu, sa až tak moc nebojím toho ako to môže celé dopadnúť...ono už len to že aktuálny oplastovaný Superb nieje plnohodnotný Scout, naznačuje to, že asi ani z toho ďaľšieho asi nebude, aby moc nekonkuroval A6 allroadu..atď.
A čo sa týka tých veľkostí Mondea, ale skôr Insignie - tá má probléh sama so sebou - zvonku je veľká, ťažká, drahá a áno-je to stále len stredná trieda.Opel dokonca niečo šuškal o oživení niektorého väčšieho mena / omega,senator/ a chcel vstúpiť do vyššej strednej plnohodnotne, ale slabé úspechy Insignie ho odrádzajú v investovaní do takého projektu...
Uzavriem to : O III, asi fakt bude celosvetovo akceptovaná ako auto strednej triedy - a o motoroch mi tu nevyprávaj - pozri sa práve na to Mondeo - čo sa chystajú dať pod kapotu :-! - že troj hrnek... a bavor do 3er klase vraj časom tiež. Takže môžu byť všetci radi za to 1,2 TSIčko ;-)
Tak to je nářez. Octavia ve střední, Superb bude drtit E-Classe, Insignia jako druhé nejprodávanější auto ve střední třídě (mimo prémie) je propadák,.... Máš tam ještě něco podobně zábavného? ....Třeba vysvětlení toho propadáku Insignie, která má 2 x větší prodeje než Superb by mě asi i pobavilo. :-)
Bez urážky, trochu mluvíš jako "ideálně zpracovaný" marketingem Škody. Již současný Superb byl běžně srovnáván s vyšší střední s odkazem na to, že nabízí nadstandardní prostor ve střední třídě a řada redaktorů si kladla otázku, zda vyšší střední si vzhledem k vyšší ceně dokáže obhájit svou cenu protože je větší jen o málo. Ale samozřejmě to vždy bylo (a já si myslím, že v budoucnu i bude) komentováno jako zajímavé srovnání přerostlého zástupce střední třídy s vyšší střední.
Ano, u toho třetího srovnání je otázka tak položená natvrdo. Jsou to nelogická srovnání z pohledu fanoušků, kteří takové srovnání většinou odsuzují, na druhou stranu existuje velká skupina lidí, která má v ruce nějaký budget, třeba cca 50000 eur a skutečně uvažuje zda nabušenou střední nebo holátko ve vyšší střední nebo něco úplně jiného, třeba nějaké ekvivalentní SUV a tam je smysl těchto srovnání, čistě techniky ne, pragmaticky ano.
Přesně o to jde. Kolik připlácíš, za co připlácíš a v důsledku, jestli se to vyplatí (což je individuální). Okolo takových srovnání bývá fňukání a nářky, ale podle mne jsou zajímavá.
práveže mi ten marketing škody robí trošku vrásky na čele - aktuálny Superb ešte nemal niektoré technické finesy k dispozícii, ktoré v D3 dostaneš... a taktiež na vyššiu strednú strácal vo vnútornej šírke. bodka. punktum, vsio, amen.
Lenže toto sa asi zmení...
Superb je klasická střední třída s klasickým škodováckým bonusem - trochu víc plechu za stejnou nebo nižší cenu jako u ostatní mainstreamové konkurence - Passat, Insignia, Mondeo, P508, C5, Laguna, i40, Mazda 6,...
Octávia III nemá a nedostane nic jiného než techniku Golfu, dokonce některou ani nedostane (nejsilnější motory z verze R, elektronickou parkovačku, některé motory dostane později, kraviny typu plynová vzpěra kapoty etc.). A Superb na tom je a bude úplně stejně, motory šrekou, portfólio motorů alá nový pašík, haldex místo torsenu etc. takže opět žádný útok na A6 se nekoná/nebude konat. Ano, komu stačí před koleny skoro stejná vzdálenost jako v A6 bude ze Supa na větvi.
veď o to im ide - viac miesta za super"b" - prachy :-)
a okrem toho - audi uz prestalo používať Torsen - už je to króńungsraddifferencial ;-) - princip rovnaky, 60/40 tiez ostava v prospech zadku, len vraj to rýchlejšie reaguje na zmeny v trakcii a rýchlejšie reaguje s prerozdeľovaním toč.momentu ale rovnako od 85/15 až po 35/65 % opačne.
Ok, končím, - time to sleep.
Golf by měl prakticky sdílet výbavu s Passatem. A budou mít i stejnou platformu. Takže dnes říct kategoricky, že Octavia je postavená na technice Golfu, podle mne už není možné.
Golf už v současné generaci sdílí výbavu s Passatem, počínaje motory včetně výstroje přes převodovky až k maličkostem typu kliky dveří. Pořád platí a určitě platit bude, že Golf a Octávia mají výběr komponent ze skladu VW nějak omezený na potřeby nižší střední přičemž Golf je postaven výše takže pár věcí kvůli odlišení dostane a Octávie ne nebo později, kdežto Passat ač ledacos sdílí s oběma zástupci nižší střední tak má rozsah výběru ještě širší než u Golfu protože prostě stojí výš.
Mk7 a MQB byly plánované tak, aby Golf mohl mít jakýkoli prvek výbavy, který může mít Passat. Ani tak nejde o kliky jako o elektroniku - věci jako adaptivní tempomat. Golf by měl být omezen jen minimálně (hlavně by tu měla být možnost kdykoli mu případnou chybějící výbavu do nabídky přihodit). Je tu tendence dávat do nižších tříd více a více prvků z těch vyšších. A Golf na to má být připraven. Ano, Passat může nabídnout lepší materiály, zajímavější dekory, ale to principiálně nesouvisí s platformou. Je výš a měl by nabídnout víc, ale příplatkový mix je hlavně dán zájmem. A jsou lidé, kteří chtějí veškerou vyspělost většího modelu v menším balení.
U Octavie souhlasím. Ano, je omezená, ale pořád si nemyslím, že můžeš kategoricky říct, že stojí na technice Golfu. Úplně stejně můžeš říct, že stojí na technice Passatu (příštího, samozřejmě).
Techniku Passatu používá již současná generace Golfu i Octávie a vice versa se dá říci, že současný Passat používá techniku Golfu. S G7 nebo O3 se na těchto věcech mění jen minimálně. Jediné co se mění je snad míra sdílení která stoupá.
Vím, že jsou velmi spříznění, ale měl jsem za to, že Golf nemohl mít některé elektronické systémy (ne, že sis je nemohl koupit, ale že je nebylo možné zastavět). Pravda, moc jsem to nezkoumal, ale přišlo mi, že VW celkem dost zdůrazňoval, že Golf bude moct mít veškerou elektroniku, kterou bude mít Passat (to ve mne vyvolává dojem, že tomu tak do té doby nebylo, že platformy PQ3x a PQ4x, ač spřízněné, byly v tomto ohledu odlišné).
Nemáš pravdu.Na západ od nás je octavia ve střední třídě a je to právě dáno vnějšíma rozměrama což je správnější rozdělení než podle rozvoru.Dám příklad Daccia logan MCV rozvor 2905 mm
Ford focus kombi 2648 mm
Mecedes E 2874 mm
Podle tebe focus malý auta,E classe nižší střední a logan střední.
takže dle tvé logiky je Octavia lift střední třída a Octavia kombi nižší střední. A každý sedan nebo lift se automaticky posouvá o třídu výš než HB od stejného modelu. >:-[]
Já to chápu docela dobře, jen ty nevíš o čem píšeš. Snad nečekáš, že ti to někdo bude vysvětlovat jako málemu děcku. Pokud ti nestačí malé nakopnutí, tak ti už nepomůže nic.
Už jsem to pochopil. Octavia lift je střední třída, protože je delší než HB nižší střední. A Octavia kombi je nižší střední, protože je stejně dlouhá jako kombíci nižší střední třídy. :-)
Vnější rozměry se musí také brát do úvahy, ale ne bez ničeho dalšího. Napsal jsem, že "rozvor je jeden ze základních ukazatelů", tedy nikoliv jediný. Podle velikosti by totiž třeba řada aut malé třídy (Fabia, Clio, 207, Ibiza v kombajnu) automaticky spadla do nižší střední (dokonce by byly nadprůměrně dlouhé) a jejich HB verze by naopak byly v malé třídě což by bylo dost ujeté, takže stejný rozvor kombajnů s HB je řadí do malé třídy všechny bez ohledu na délku kombajnů, kterou by jinak patřily do nižší střední.
Kdyby jsi vzal jenom vnější rozměry tak jsou auta nižší střední, která jsou delší i širší než Octa:
Jetta 4644mm
Mazda sedan 4580
Octa 4569mm
Mégane Grandtour 4567mm
nemluvě o tom, že všechny mají delší rozvor než Octa.
No a nová Octa se rozvorem dotáhne na špičku třídy (ne zcela, třeba Mégane nebo 308 v kombajnu mají rozvor přes 2700) a délkou překoná třeba Jettu o grandiosních 15mm. Tedy stále nižší střední jako když vyšije.
Konec konců i na Wiki jasně řadí Octávii do nižší střední a doslovně deklarují, že SDA jsou trumbelíni. cs.wikipedia.org/…Nižší_střední_tř… />
To všechno samozřejmě platí jen v určitém regionu, v tomto případě v Evropě, třeba v US by se všem našim autům střední třídy vysmáli protože pro ně mid-size car je cca na úrovni naší vyšší střední (a proto také Mazda 6 sedan vyrostl v rozvoru aby se v US dal deklarovat jako mid-size a v Evropě bude tím pádem hodně nad stávající střední třídou).
Nepřečnívala, naopak v některých rozměrech jako právě rozvor a tím i podélný prostor byla/je v horším průměru nižší střední. Jediné čím ve třídě byla/je zvláštní je karosářská verze liftback, kterou už skoro nikdo nedělá. Naopak kombajn je zcela tuctová varianta v nižší střední.
Třeba proti Astře je Octa ve všech rozměrech výrazně menší vyjma 80l v kufru a menší zůstane i v nové generaci a přitom Astra už bude kroutit čtvrtý rok.
A to ti řekl kdo? >:D Nejsou žádná daná pravidla podle čeho se dělí auta do tříd. Logičtější je třídit je podle vnějších a vnitřních rozměrů. Rozvor je údaj tak trochu zavádějící
U tříd jde hlavně o úroveň cestování, nebo jak to shrnout. Tedy vnitřní prostor, za jehož ukazatel se často považuje právě rozvor, spolu s rozchodem dává nějaký předpoklad ke stabilitě, výkonnost pohonných jednotek atd. Je celkem jedno, jak to kdo rozdělí, rozdělení je to primárně marketingové. Podle mne bude nová Octavia k Passatu (mám na mysli hlavně příští generaci) zhruba jako Rapid ke Golfu.
1. Ak Octavia nepatrí do nižšej strednej tak je na zamyslenie, že auto strednej triedy poráža v "kusových" predajoch najpredávanejšie auto nižšej triedy!
2. Počkaj mesiac, dva, tri a Rapid dá na "frak" i30-ke len taký fukot - a to už neobkecáš!
3. i30 + Cee'd svojimi "fluidnými"tvarmi nebudú "koncertovať" dlho - na rozdiel od konzervatívnych tvarov koncernu!
srovnávačku ne, 1.6 TDI byla zatím jen v samostatném testu
[odkaz]
určité srovnání "na dálku" je třeba s novou 1.6 od Hondy na stejném serveru, obě auta se testovala v rozmezí jednoho týdne.
[odkaz]
jinak jsou to samé 2.0 TDi a 1.8 TFSI
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
1.2 TSI asi bude vyjíždět trochu později, až se "nakrmí" první vlna hladových kteří budou ochotni platit plné pálky ve vyšších verzích.
A heleme se, v Anglii už mají nový malý diesel od Hondy...! Na ten jsem zvědav, ale dle tohodle testu prý nepatří na absolutní špičku třídy, čili v překladu 1,6 dCi. Uvidíme, co české ceny...
Tak teď nevím, kdo má lepší marketing. Jestli Renault nebo VW. VW si nechává základní výbavy a motorizace až na dobu po prezentacích a po největší vlně testů. Renault na to jde jinak. Ten si 1.2 TCe s dvouspojkou a R-Linkem schoval před novináři doma a nechá je po Itálii bloudit s navigací z Dacie. :-)
I marketing (resp. marketingové oddělení) je nedílnou součástí firmy/značky a tím i jejího případného úspěchu/neúspěchu. Každá (nejen) automobilka je tak slabá, jak je na tom její nejslabší článek a to může být pochopitelně i marketing. ;-)
Možná tuto kombinaci Renault nestihl do prezentace "rozchodit", nemyslím, že to záleží na marketingu, ty jsou všechny stejné, nejraději by předváděly auta jen s dvanáctiválcem a v nejvyšší výbavě. Konec konců koncern taky nepředváděl Golf ve verzi GTI nebo A3 ve verzi S3 i když všichni vědí, že již jezdí. :-)
Máš jako vždy pravdu. Když on ten čas v tý Francii asi moc letí. Než se po víkendu vzpamatuješ, tak je středa a pomalu začíná další volno. A pak koukáš a homologace nikde. To je jako u nás s rozpočtem. Jen my jsme o dost víc pracovitější, dřem jako koně a výsledek je stejnej.
Hyundai/Kia přebírá taktovku! Bereme-li v úvahu, že Octavia se vlastně neřadí do klasické nižší střední, pak tam prostě nepatří... Takže první místo jasně Huyndai i30 a pak až Golf svírán Cee'dem... Navíc, Golf "koncertuje" jasně dolů! "Třetí Golf se totiž odporoučel opačným směrem, tedy dolů o 15,8 %."
Úspěch i30 je zřetelný: "Hyundai i30 má naopak slušný nárůst, konkrétně 43,5 %." :yes:
Proboha, incescente, nevzal sis zase prášky! Není řeč o měsíčních prodejích českého mikrotrhu, bavíme se tu o srovnávacích testech, ze kterých tak rád cituješ, v tomto případě bys to asi dělal nerad. >:-[]
Jestli chceš zase omílat něco o korejském prodejním (kompaktním) velúspěchu, mrkni hlavně na celoevropská čísla. ;-)
Tak někteří zde zjevně ani nemusejí pod prášky, aby psali totální nesmysly zase: já a ani článek zde zdaleka neřeší jakési srovnávací testy!!! Název článku je: Český trh v říjnu 2012!!!
A srovnávací test? Ale rád! Hyundai i30 vs. Renault Mégane na Auto.cz: "u mě je vítězem Hyundai. Renault totiž pořáží - tu mírně, tu výrazněji - ve VŠECH pro mě důležitých oblastech. Řešení interiéru je v i30 lepší a to samé platí pro dojem z jízdy. Mégane by teoreticky mohl vše obrátit díky přeplňovanému motoru a agresivní cenové politice, ve skutečnosti ale v těchto oblastech s Hyundaiem JENOM srovnává krok." - [odkaz] >:-[]:yes:
Pokud chceš reagovat čistě k článku, tak si napiš samostatný příspěvek a nepiš to jako reakci k příspěvku o konkrétním srovnávacím testu. K mému příspěvku taky nic konkrétního. Meleš tu zase dokola ty svoje proslovy, jak politik před volbama, když dostane (pro něj) nevhodnou otázku... Takže znovu, vezmi si ty prášky a prospi se z toho aspoň trochu... 8-s >:-[]
Tak na "diskusním dně" je Icescent jako doma, takže něco podobného ho překvapit určitě nemůže..., i kdyby H/K chválila třeba jen hajzlbába, máš tu od něj její citaci co by dup. ;-)
Promiň, na tebe bych málem zapomněl, ještě že ses k tomu sám ochotně přihlásil, neboj, i ty patříš rozumovým obsahem svých reakcí do kategorie Icescent, akorát tě tu není tak vidět, jako jeho. Možná zkus přidat aspoň na výrazu, když se ti to nedaří s racionalitou... :-);-)
Není normální, opravdu si myslet to, co si napsal, a přitom sem pravidelně chodit, přičemž je v principu úplně jedno, jestli sem chodíš jednou za měsíc, jednou za týden, nebo každý den..., tohle se dá věřit někomu, kdo už sem nechodí vůbec... :*) >:-[]
Octavia je a aj bude nadalej nizsia stredna trieda.... predsa len passat 508 alebo insignia su inde ako oktavka... takze H/K ziadnu taktovku neprebera to zase nie. Golf klesa kedze sa caka na novu generaciu... ano H/K to rozbehli pekne v nizsej strednej triede ale ziadnu taktovku nepreberaju ani zdaleka.... tazia aj z toho ze PSA a renault v tejto triede maju uz postarsie modely... ano C4 je relativne nove auto ale povedzme si pravdu: 308 a megane uz korejcom nestacia... chce to nieco novsie.. popravde to ze sa novinkam H/K dari nie je ziadne prekvapenie ale na preberanie taktovky to nie je a to som ich fanda... situacia sa casom ustali a myslim ze golfik pojde o rok pred i30tku ale ak bude za octavkou a golfom hyundai s kiou tak to bude uspech... v podstate najviac trpia francuzi, tych korea asi najviac dorazila, octavia s golfom mozu byt celkom kludni :yes:
Je to tak. Korejci mají dobré ceny a navíc čechům nabízejí pořádný batoh, v porovnání s focusem spíš krosnu. :-) Zatímco Focus jaksi kvůli desingu odložil a vzal si příruční tašku >:D .
Napsal jsi to přesně... I když je pravda, že Focus v kombíku už problém s kufrem nemá, navíc ho můžeš mít třeba s 1,6 Ecoboost a to je motor, na který nemá konkurence z "koreje" odpověď... podobně na 2,0 TDCi. ;-)
Tak, tak. A kdyby byl a možná že už je kombi za cenu krátké, jak se to dělává, pak určitě Focus, než H/K. Navíc manželka jak už jsem psal dělá rámy a jiné pro H, tak byla ve firmě kde dělají zas pro K a nejde to srovnávat. V K byli s kvalitou dodávaných dílů daleko po zadu za H. Něco se sice kombinuje, ale i když se na Slovensku rozjeli pro K dřív, než v Čechách, tak ještě museli naší lidé učit bratry co znamená kvalita a to myslím doslovně, přímo na místě u strojů atd. Proto bych do dřív vyrobených K nechtěl jít, ale radši se nevypírám, protože vypíraného chleba, největší kousek ;-)
Pokud se nepletu, tak zrovna u Fordu je ten rozdíl mezi kombíkem a hatchem relativně malý... ale musel bych to ověřit, což se mi nechce. Přeborníkem je Astra, ta je v kombíku jen o 4 t dražší, to vím přesně :-!
Jestli máš problém s jakýmkoli příspěvkem, tak ho klidně argumentačně rozsekej na kusy, včetně odkazu který k němu patří.
Jestli nevidíš rozdíl mezi úvodním příspěvkem (nikoli reakcí na konkrétní příspěvek) a tím, s čím tady naprosto mimózně "reaguje" (hlavně na co a jak) Icescent, tak si vezmi klidně nějaké prášky taky... ;-)
Nevím tak proč. Icescent má svůj názor, můžete si myslet, že zaujatý, ale většinou ho napadáte bez "argumentačního rozsekání", ke kterému mě nabádáš v případě Ham.-a. Takže sorry, ale taky nemusím.
Mimochodem stejnou reakci na příspěvky GTI-ho jsem od tebe zatím nečetl, ale to máte asi "koncernovwě" zakázaný, že? Nebo že by Mr. Hyde? >:-[]
Takže ty v mých reakcí tady na Icescenta nevidíš žádné argumenty? No není se čemu divit, u někoho, kdo nepozná rozdíl mezi tím co, jak, kdy, kde píše např. Ham. a tím co píše Icescent.
A že jsi tak omezený, že na zmínku GTIho o tvé pomyslné garáži, reaguješ tím, že garáž nemáš apod. je jen a jen a jen tvůj problém. Naprostá většina normálně uvažujících (neboj rozhodně včetně nekoncernově orientovaných uživatelů jako je třeba Ronault, iudex, ozasawan...) diksutérů přijde (alespoň časem) na to, že GTIho příspěvky se nedají brát v absolutní rovině. Bývá v nich totiž úmyslná až provokativní nadsázka, alegorie, podobenství symboly, ironie apod., což je něco o čemž se nám např. v Icescentových (myšlenkově naprosto prázdných) příspěvcích nemůže zdát ani v náznaku. Že to GTI občas zbytečně přežene při obhajobě svého ega je pravda, ale přesto je jeho celkový přínos pro zdejší diskuse nesrovnatelně větší, než u Icescenta a jemu podobných, přičemž nemyslím podobně značkovou orientaci ale myšlenkovou/rozumovou orientaci. Např. u petrumra se jedná o jasnou diskusní demenci, přesto, že je to (až chronický) adorant produkce koncernové Škody. A naopak velmi dobře tu dřív psával třeba Perun, což je příznivec francouzské produkce, nebo píše zmiňovaný Subarista - ozawasan.
Takže pokud se tu nechceš dál pohybovat jak slon v porcelánu, otevři hlavu a začni přemýšlet kdo tu kdy, kde, co a jak píše a jak to skutečně myslí, neber vždy vše je co je tu napsáno v absolutní rovině a neděl to tu primárně podle značek.
Jako příklad uvedu tu omílanou GTIho garáž, která je tolika lidem tady trnem v oku, přičemž si za to většinou můžou sami, minimálně nepochopením toho jak je to myšleno. Proč si každý zkratkovitě myslí, že v té své garáži musí mít zrovna nějaký koncernový produkt, proto, aby byl GTI spokojený? Tvoje "garáž" (pomyslná, auto ti může stát klidně pod oknem) a ty, to je především o tobě, ten pocit s jakým do ní hledíš a co tam vidíš je taky především o tobě, zdaleka nejen o tom, co tam zrovna stojí, ale o tom jaký k tomu máš vztah, a jestli vůbec nějaký máš, tvoje očekávání vs realita, taky třeba to v jakém stavu je tvůj vůz atd. atd.
To je to, co o tobě logicky vypovídá mnohem víc, než konkrétní značka a typ vozu. Že tohle v GTIho příspěvcích vůbec nevidíš? Otázka je, jestli to tam skutečně není, nebo jestli to tam prostě nevidíš hlavně proto, že to tam není vidět hned na první pohled...
P.S. Tvůj tradiční a doslova "debilní argument" s nacisty a VW jsem ti podrobně (s příslušnými argumenty) vyvrátil už v minulé diskusi ze které si ve finále utekl jak malý kluk.
"GTI občas přežene" - asi to nečteš. Nacistická minulost (založení VW) je fakt ne argument. Úplně by stačila vyvážená reakce na GTI i Icescenta, protože jejich příspěvky říkají to samé jen jinými slovy. Ale toho zjevně nejsi schopen :no::no::no:
Tabulka pravdy, tabulka o pravdě. Vezměme to od konce - fiat. No, to jsou pády... >:D Raději toho nechme to takový Hruze, pardon Cruze (vím lacinej fór) je s odkazem na svou jakostní třídu (lowend) na tom poměrně slušně. Ale dost o těch co stojí opodál, pojďme na dřeň:
Překvapením je jistojistě VOVLO V40. Drtí BMW 1 všema kolama. Áčko teprve najíždí, na reál musíme tedy počkat jeden kvartál. Ten ovšem nepotřebujeme pro ověření raketového nástupu Rapida, zde už je to jasné, cesta vede jen vzhůru. Tak jako u Golfu, neuvěřitelné se stává opravdovým garážovým skutkem - prodeje v podstatě nezaznamenají generační obměnu. Jo, tomu se říká fanouškovská věrnost. Však to znáš sám - věrný jsi výhradně jen té ženě, která si to zaslouží...
Za měsíc spatříme královnu našich silnic, přenádhernou Octavii. Ta také nepodklesne při generační obměně v prodejích, jistě, jeden za všechny, všichni za... Královnu :yes:
Číslem měsíce je číslo... 57. AUDI A3. Významem ve třídě zaslouženě, esteticky velmi důvodně, a technikou oprávněně. To víš, náskok díky... AUDI. Kdybys tu chtěl náhodou spouštět nejaké neurvalosti, podívej se napřed do své garáže. Já jen aby sis uvědomil, kde je tvůj názorový zakopaný pes.
To už můžu udělat rovnou, neb vím přesně to, co ty - Passat bude opět nejúspěšnějším dovozovým vozem ve střední třídě. Lacině nasazovat dovozové jedničce, Apoštolovi..., že ty ses nebyl podívat ve své garáži? >:D;-)
Jak s tím souvisí má garáž - nějaké mentální postižení, nebo se chceš do ní přijet podívat (v kolik tě mám vyzvednout u autobusu)? Sorry, ale svá auta neparkuji do garáže, jezdím s nimi a garáží se nezdržuji.
Lacině tady nasazuješ ty na cokoliv, co nebylo vyprodukováno automobilkou založenou nacisty. Toto byl prostě úder zpět, je to smutné, že je nedokážeš přijímat jako chlap. Znáš to, zlo si nikdy nesmí myslet, že zůstane nepotrestáno. ;-)
Sorry, že zasahujem, ale argumentovať tým, že VW založili nacisti, je (v dnešnej dobe) asi tak platné ako že Ameriku (rozumej GM) "založili" európania.
Ano, to je, to máš úplnou pravdu. Ale nebýt tady těch dementních a arogantních keců o nadřazenosti VW (proč se neustále vkrádá do mysli paralela s minulostí?), nebylo by tady mých reakcí.
:yes:
Přesně tak, má tu snad někdo trauma např. z Adových nadřazeně zaujatých komentářů vůči Renaultu a francouzské/italské produkci vůbec? Naopak, většina z toho/z něho má především pr.del...a tak to má být, když nejde o život.... ;-)
Pokud má někdo zásadní problémy např. s GTIho oslavnými příspěvky, má několik možností:
- ignorovat je/nereagovat na ně
- slušně reagovat a věcně argumentovat
- dělat si z toho(opět slušně/nevulgárně) srandu
Jo tak to joo.Vem si prášky už je zde dosti profláknutá sranda.Ale dá se to aplikovat vždy,sranda pro jednodušší jedince,nebo také univerzální odpověď...
A je snad na těch "práškách" něco vulgárního? Stejně jako na mokrých hadrech apod. Kéž by tu vždy byly podobné výrazy těmi skutečně krajními, což rozhodně nejsou...
Prášky ti vadí, ale že bys někdy napsal některým mým doslova sprostě píšícím oponentům, ať se tu chovají slušně, jsem zatím nezaznamenal...
Já napsal několikrát i GTImu, že to přehnal, pokud to (v tomto ohledu) opravdu přehnal.
A nedávno jsem dal palec nahoru dokonce i topperovi (tomu bych před tím sám nevěřil) a zaslouženě.
Ale vysvětlovat něco podobného zrovna tobě není vůbec snadné, v tomto ohledu máte totiž hodně společného právě s GM.rja. ;-)
Napadám??? Dělám přesně jednu z těch možností, které jsem popsal, v případě mých reakcí na Icescenta tady v diskusi, se jedná o kombinaci druhé a třetí možnosti.
Kéž by tu všechny reakce (obecně) byly aspoň do takové míry slušné, jako ty moje tady na Icescenta. ;-)
Ta V40 je sice překvápko, ale potřebovala by prodeje aspoň na úrovni A3, což je podle mého názoru utopie.
I tak jim ale držím palce, V40 je velmi schopné auto a byl to jeden z mých favoritů při výběru nového vozu.
Jednička tam byla taky, ale ta je, bohužel, tak malá, že je jako jediné auto pro dva lidi s výhledem na děti nepoužitelná (samozřejmě v pohodě použitelná, ale vysvětluj to manželce, když kouká do kufru :-) ).
Jednička je - a pokud udrží pohon zadních kol a klasické uspořádání a skvělé vyvážení, tak i nadále bude - třídní solitér, takže se tomu válcování ze strany boubelaté švédky nelze divit.
Dosť ma bavia tie komentáre, ktoré "dokazujú", že Octavia vraj možno bola ... ale nová určite bude stredná trieda ....
Octavia je typickým predstaviteľom nižšej strednej triedy a jej "nafúknutie" pri O3 len dobieha vnútorným priestorom konkurenciu, ktorá jej už unikla celkom dosť .... a veľký kufor na tom nič nemení . ... tak si človek nohy neodloží ...
octavia nemusi vnutornym priestorom dobiehat nikoho. relativne malo priestoru na zadnych sedackach ma aj focus, jetta, fluence ci ine sedany. ak chces dostatok miesta vzadu, musis kupit aspon strednu triedu.
V horním diskusním vlákně prožívá jeden crusoidní prosťáček amok z toho, že Volkswagen je v rámci svých tříd předvojem ostatní konkurence, no... konkurence, prostě je předvojem ostatní produkce. I pro průměrně inteligentního člověka je jakostní vrstvení poměrně přirozeným stavem, koneckonců na světě neexistuje nikdy nikde stav třídní rovnosti, odporovalo by to de facto principu, na němž je ve svobodném světě založena hospodářská soutěž. Rovni jsou si totiž všichni jen ve svých výchozích podmínkách, výsledek jejich snah, tedy produkt samotný, ten ovšem zaujímá jen přesně takové místo na trhu, jaké mu poskytnou konzumenti. Ano, vždy byli, jsou a vždy také budou ti poslední, ti v poli a ti nahoře, tedy ti... nejlepší, jinak těž přirozeně v postavení předvoje.
Vyslovovat podiv nad tím, že průmyslově nejrozvinutější krajina světa, jejíž automobilová historie sahá opravdu až k počátkům automobilismu vůbec, vyrábí nejlepší, nejkvalitnější a technicky nejvyspělejší auta na celém světě, to se snad nedá ani slušně komentovat. A protože tu drtivá část z nás, upřímných diskutérů, nezatěžkaných jistou plochostí vlastní garáže, a to ať již se jedná o garáž reálnou či třeba hypotetickou, nezatěžkaných současně plachostí ducha a omezeností vlastního vědomí, píše slušně, nebudu tenhle kolegův dokonalý krysopsí garážově sebezáchovný kvikot komentovat. Ono to vlastně ani není zapotřebí. Neboť jen dokonalý garážový prosťáček neví o technickém a technologickém předvoji Koncernu Volkswagen. Tolik tedy objektivní stav.
Svůj ryze osobní pohled na danou problematiku koncentruji speciálně do radostného konstatování, že vedle technického, technologického předvoje oceňuji taktéž prvenství Volkswagenu v designu. Ano ano, Volkswagen je dnes v postavení estetického, designového GURU. Je to on, kdo definuje ve svých velikostních a jakostních třídách vkus, je to právě on, kdo definuje krásu aut všude tam, kde modely Volkswagen prozařují třídy. No dejme si malou aktuální ukázku: [odkaz] Jo jo... žrádlo roku :yes:
Nenech se strhávat jednoduchými poučkami, že předvoj je vždy ten, kdo v designu tvoří rakety. Je to právě naopak. Golf (1) byl první globálně úspěšný hatchback planety, to on založil dodnes nehynoucí slávu hatchbacků. Obdobně lze psát například o Touaregovi, a o dalších designových počinech. Aktuálně je dobře se zaměřit na nového Golfa. Designový předvoj lze spatřit v dokonalé vyrovnanosti, s jakou VW golfa tvoří. Žádný pokus/omyl, nýbrž jasná časová a vizuální linie. Vpravdě předvoj.
No tvoja "definícia" je dosť komická, lebo predvoj slúži na prieskum a na zabezpečenie hlavných síl, ktoré naopak sa musia riziku vystríhať a útočiť len na vopred preskúmaného nepriateľa ....
Takže si môže nazývať kvalitu dizajnu VW ako chceš, predvoj to nie je ....
Predvojom sa v Európe môže nazývať taký Hyundai, ktorý má vlatný nový štýl, ktorý sa možno nemusí každému páčiť ... ale o to ide .... prináša niečo nové ....
Ak porovnám interiér nového i30 a Golfu VII, tak je to čo sa týka invencie, tak sa VW nechytá .... samozrejme nehodnotím funkčnosť ....
VW byl hlavně předvojem v Číně a z toho teď těží. Jinak se spíš kouká na to, co se komu povedlo a po nějaké době do toho jde taky. Nikdo od něj nečeká, že by prosadil nějakou novou třídu nebo, že by byl průkopníkem v nových pohonech.
Ano v Číně má dnes Volkswagen nezpochybnitelné postavení jedničky trhu. Obdobně jako je tomu v Evropě. Ohledně toho čekání, no zde tě musím opravit. Totiž všichni v Evropě právě čekají s čím přijde Volkswagen, neboť je to on, kdo tvoří referenční třídní modely. V technice či materiálech jakbysmet (downsizing, dvouspojka, měkčené plasty, adaptivní podvozky a tak dále a tak dále).
Ale ta Čína koncernu pomohla s velkým růstem a to i technickým. Ještě nedávno měl VW pár modelů a vše bylo jen na Passatu a Golfu. To VW stačilo na to být mezi nejlepšími v Evropě. Evropská dominance a růst ve světě přišel celkem nedávno. Taky měl oproti jiným automobilkám poslední dobou docela štěstí. V době krize neměl v USA moc silnou pozici a proto ho tolik nepostihla. Japonské tsunami se mu také vyhnulo a nynější velká čínská láska ke všemu japonskému taky asi VW neuškodí. Každopádně toho dokázal koncern využít a náhodo to určitě nebyla. Jen nic netrvá věčně a uvidíme, jak koncern tento růst zvládne.
Jo, je radost sledovat, jak to VW jde všechno na ruku :-) Objektivně však musíme uznat, že on ten Volkswagen tomu také hodně věnuje, s tím souhlas. Věřme, že budoucnost bude též ve znamení VW, vždyť technicky a jízdně těm autům není co vytknout, jsou nadto opravdu krásná.
Mě to bylo tedy celkem jedno, jen mi přišlo dětinské navážet se do jednoho z neprodávanějších aut nižší střední (zřejmě ti leží jeho prodeje v žaludku), tak jsem ti to vrátil stejným způsobem, což jsi zjevně neustál a nablinkal tady další spoustu arogantních keců o něčem, co je jen v tvé hlavě (pokud je to hlava).
To, že všechny, kdo s tebou nesouhlasí, považuješ za podřadné tvory je tvoje věc (oni si to myslí o tobě), ale v tomto příspěvku jsi přímo mě urazil, a tak mi nezbývá než použít častou argumentaci vw-fanatiků také - passsssátoidní mentále >:-[]
Přečti si nahoře kolegy, ti myslím velmi věrně vykreslili tvůj garážový názorový profil. Nestojíš mi ani za to, tě tu litovat. Jen snad... negeneralizuj, to, za co považuji tebe,a nyní musím velmi zřetelně přitakat tvé charakteristice, to je zdejší výjimka, kterou nenajdeš scirocco daleko 8-s >:D
Tady bych chvíli počkal s jakýmkoli hodnocením, děje se toho příliš mnoho než aby bylo možné vynášet nějaké soudy. Octavia čeká sice na nástupce, na druhou stranu ale mnohým po spatření ceníku Rapida došlo, že za současné výprodejové ceny je to stále dobrá nabídka. Rapid teprve zahajuje, těžko oddělit prodaná auta od předváděček. Překvapením není úspěch Golfu, který mnohým vyrazil dech tím, že výprodejové ceny pokračují i u nové generace a vlastně nyní sčítá prodeje obou.
Na druhé straně se nelze divit, že ti, co již viděli nový Leon a faceliftovaný Fluence, nejeví příliš zájmu o generaci stávající... a nebo prostě hraje svou roli velké vyčkávání.