Rok, který dostal přívlastek krizový, přečkal český automobilový trh v relativním zdraví. Pokles o 11 % nás vrátil někam nad úroveň roku 2006. Nejvíce strádají prodejci užitkových vozidel.
Ja stebou souhlasim, bohuzel nevim koho presne chvalit!?
Jelikoz toto by byl sen kazdeho vyrobce vyrobit levny vuz bez nejak velkych zmen a i po prumernem 7letem zivotnim obdobi auto jde na dracku.
Neverim, ze toto Ford predpovidal, nekdy se veci stanou pravy cas, misto stesti, nahoda. Pokud by to tak nebylo tak by preci kazda konkurence vyrobyla uplne presnou verzi tohoto vozu.
Z tabulky kromě evropskách klasiků z předních pozic zaslouží uznání především značky jako Mercedes Benz - skoro čtyři tisíce aut a hned za ním v závěsu neúnavní pronásledovatelé v podobě Audi a BMW.Skvělý čísla jsou taky u Volva,1724 kousků vidí člověk rád.Obzvlášť když si vezme jak to vypadalo ne zase až tak dlouho zpátky.
Největší klenoty se tady ovšem hledají paradoxně dole.Ovšem koukat s rozumem protože skutečně nemám na mysli Shuanghuan(umí to vůbec někdo správně vyslovit?) s Daihatsu.
Třeba 206 kusů Porsche(to znamená že se novej kus na silnici objeví každý dva dny po celej rok!),136 ostrejch Caterhamů,85 Ministřel,40! Ferrari,Lamborghini,Rolls-Royce,Aston Martin,Maserati...Sen!
Tohle není perfektní stát,ale je dobře když člověk ví že Češi ani tak nejedou žádný šméčka. :yes:
Ten Caterham by si zasloužil minimálně uvozovky tím spíš, že všechny ty prodaný Kaipany nejsou jen kopie super 7 ale dost z nich je ta laminátova kastle s podvozkem z Favorita.
Vyšší posez, snadné nastupování, výborné otevírání kufru jako u kombi, vyšší světlá výška, přehledná ergonomie (to vím od rodičů, mají ho). Je to pěkné auto, rodiče dostali i aut. klimu a vyhřívání předního skla, litá kola taky, dobrou výbavu.
Nedivím se. (Měli akční model za 299000, teď je totéž myslím za 249000, akorát klima není automatická).
No akorát, že nikdo nenabízí taky vyhřávání bočních skel a automatické mytí na zapatlaný zrcátka. Takže člověk se tomu obíhání auta se škrabkou a hadříkem stejně nevyhne.
a ještě i celkem spolehlivé, relativně málo kradené, a se širokým servisním zázemím. Viděl bych to jako ideální náhradu dosluhujích Felicií, případně Fabii 1 pro skupinu zákazníků, pro které je Fabia 2 těžko stravitelná :yes:
Bojím se, že ten rozdíl je mnohem spíš o vkusu než o majetku. Kdyby se alespoň 1% (euro)drzků dokázalo vyvinout ve fajnšmekry, bylo by to fajn. Ale toho se těžko dočkáme.
ale tak no tak.. prece si nebudeme lhat do kapsy, ze se v te nasi krasne republice nekrade.. generalizovat je mimo misu, ale na kazdem sprochu pravdy trochu :-)
Presne jak napsal chrudos tyto znacky kupuji ti kteri se nemusi predvadet ze na to maji, tem tebou jmenovanym staci nemecka produkce (a obcas i Ferrari bohuzel)!
Bravo Masserati, bravo Morgan ! ;-)
firmy určitě šetřili, ale LUV nejsou jen dodávky. Do změny legislativy tam spadali různé omřížované Oktávky, Fabky, ale i Poršáky. A ty se pak přesunuli do kategorie OA ;-)
Když si pozorně přečteš článek, je to tam napsáno - je to způsobeno kombinací 2 faktorů.
TĚŠÍM SE NA LEDNOVÉ VÝSLEDKY. Konečně to bude bez zkreslení, užitková auta budou užitkovými auty a osobní auta budou osobními auty.
Kdo zapláče bude Škoda - vypadne ze špičky v užitkových autech, přeskočí ji Ford, Volkswagen a možná i Renault a Mercedes. Hrůzstr to nezachrání.
Viz prosinec 2009:
1 - Ford (197)
2 - VW (191)
3 - Renault (110)
4 - Mercedes benz (98)
5 - Škoda (96)
6 - Peugeot (95)
7 - Fiat (91)
8 - Dacia (70)
Jak píše kuko... netvrdím, že nedošlo k reálnému poklesu LUV, ale hodně velká část poklesu je způsobena změnou možnosti odpočtu DPH i u osobních vozů, díky čemuž se spousta aut nakoupila jako OA namísto LUV.
Takže nezbývá nic jiného než zvolat oslavné BRAVO FORD, BRAVO VOLVO, BRAVO KIA ! I přes krizi rostoucí trend výborné prodejní výsledky... Od VW jsem čekal víc s novým Polem a Golfem, oba modely jsou nepochybně špičkové, ale nic naplat češi vždy budou koukat na "value for money" v podobě akčních nabídek... :yes::yes::yes:
Není to zas až takový překvapení. Ford si místo nahoře jistě zaslouží, protože nad tímto trhem přemýšlí a snaží se najít řešení pro požadavky zákazníků.
Přesně opačně to mimochodem platí o Toyotě, která v poslední době na český trh kašle (stačí srovnat třeba ceny Fokusu a Aurisu, nebo ještě spíše Avensisu a Mondea) a tak bych jí přál i větší propad, než těch 24,5 %.
Každý číslo... dobrý číslo. Zde neplatí - kdo zlepšil prodeje je king, kdo zhoršil, palce dolů, zde platí jenom jediné - sláva všem, co dokáží prodat.
Fusion našel v Česku zemi zaslíbenou, pár drápků tu zatnul i Aston, a všechno jede ve stejných intencích jako předloni. Jen s menšími absolutními čísly.
Ostatně, pokud bychom přistoupili na podivuhodnou teorii, že prodávat se musí stále více a více, nastal by za čas zajímavý stav, všichni bysme vlastnili nakonec toho Astona. Nebo Fusiona? Nevím, vím jen, že to nejdůležitější je v předmětném kontextu to, co paseš ve své vlastní garáži.
Jinak správně článek akcentuje nepoměry (v neprospěch Fordu) rozložení modelového portfolia Fordu a Volkswagenu. Někdo holt "boduje" fusionem, někdo Passatem, tak si vyber...
Pochvalu zaslouží preimiálni svět z Německa - Mercedes-Benz, BMW, AUDI. A samozřejmě VOLVO a Porsche... umět si vybrat je vlastně strašně jednoduché, co?
ono rozdíl Pašík vs. Mondeo je jestli počítám správně někde kolem 20%, což mi teda jako nějaká extra tragédie nepříjde. Ten propad na následujích místech ve střední je už skutečně výrazný. A jsem zvědavý, co s prodeji Mondea udělá nová generace turbobenzinů, případně dvouspojky a pod. Jestli nějak naruší dominanci TDCI-ček.
Golf vs. Focus opět rozdíl cca. 20%, Polo vs. Fiesta +/- stejně (ok, tady je Polo novinka, takže uvidíme spíš blízkou budoucnost). Tigi drtí Kugu, o tom žádná. Výš Ford nic nemá, zas na druhou stranu prodá pár Káček, Mistrů Elegance se neprodá pomalu už ani ten pár, + trhák Fusion.
A nová generace turbobenzinů může výrazně zamíchat právě těmito nižšími segmenty, hlavně nižší střední taky docela výrazně.
Takže já bych to viděl velice podobně jako třeba v Reichu. Ford je numero duo, s tím že má pár trháků, ale taky pár výrazných restů, a zdaleka nemůže nabídnou tak rozsáhlé pokrytí segmentů jako VW.
U Pašíka bych naopak s nástupem Superbu kombi očekával mírny pokles prodejů, možná dokonce i v tom samotném Reichu. Obyčejný Superb sice moc nemusím, ale kombíku těžko něco vytknout :yes:
Fiesta nad Polem, to je +- aha. A kde mate S-MAX, C-MAX, Galaxy, novy Ranger nebo Transit Connect.... vsechny jmenovane Fordy rozhodne dokazuji, ze Ford ma velmi solidni portfolio.
Ford v LUV je take pred VW... [odkaz]
Pristi rok prijde uplne nova cela rada Focusu a C-MAXu, facelift Mondoa, S-MAXu a Galaxy, mozna i novy B-MAX.
A co bude mit VW, to se vystrilelo svymi POLO generacnimi facelifty tento rok, maximalne prijde +-facelift Passatu a Polosedanu.
a není Fiesta +/- jako Polo? 2500 vs. 2400 jestli se nepletu.
Maxíky a Galaxy jsem zapoměl to je pravda :yes:
Pickupy a LUV mě nezajímají.
Trošku mě sklamala Fuga. Teda spíš její prodeje. Osobně se mi moc líbí a myslel jsem že tady zabere líp.
Ok, s tím porfoliem uznávám, Ford ho má široké, ale čistě z pohledu osobních vozů je na tom kapánek líp VW. Krom toho máš stejně důvod oslavovat ne? Ford je před VW ;-)
citali na auto.cz Adove mudrosti a skusenosti s rendlikmi a zistili, ze voz bez 4x4 a tdi nie je to prave orechove >:-[] Vies, skusenosti su k nezaplateniu
Korejci jedou už i v Anglii. Oni to dotáhnou ještě dál. Jen nechápu proč nám tady nedělají užitkáče. Tady na značce moc nezáleží. Určitě bych dal přednost Hyundai před současnými Atentáty na nervy řidiče se lvem ve znaku.
nie je dobre sem davat tabulku, kde nie je Skoda!! Redakcia nedavno zverejnila tabulku z Francuzska a Skoda tam nebola. Co sa pod tym clankom strhlo by mohlo vyustit do ....proste magorina najvyssieho stupna! Privrzenci radia "favé-macht-frei" tam urazali francuzsku suverenitu na plne obratky.
Odvtedy uz redakcia take tabulky (bez Skodovky) neuverejnuje ;-)
Nejde o cenu za nejlepší auto v dané třídě, ale o nejlepší nákup v dané třídě. A tam hraje velice výraznou roli parametr výkon/cena. Škodovka je v UK velice levná značka a to hraje hlavní roli.
To je pravda, ale to jsou Korejci taky levna znacka a vysledek tu takovy neni! Ikdyz prodaji vice aut nez Skoda!
At se to nekomu libi ci ne Skoda ma porad v UK image pred rokem 89! Samosebou skalni fanousek ti bude oni zpivat ody, jenze treba v porovnani s Korejcem je tam porad +- 15-20 000ks rocni propad!
Pěkné, ještě by to chtělo francouzskou nebo italskou tabulku, ať je vidět (na špici Fiat resp. Renault) jak nacionální "deformace" dokáží jako naprosto klíčový parametr definovat podobu tabulek v jednotlivých evropských zemích. To jen k tomu, zde častému blábolení o dominanci Škody na českém trhu, coby jinde nevídané deformaci trhu domácí značkou. Pro Brity je Ford (historicky) srdcovkou, Vauxhal domácí značkou, a je na tom krásně vidět, jak irelevantní je skutečnost, že jsou to produkty německých automobilek, značka je značka, stejně jako Mini, to je příklad příkladů, jinde v podstatě okrajová imidžovka, v GB sedmé nejprodávanější auto vůbec, protože Brit. A navíc britská inklinace ke sportovnímu svezení, první střední třídou není nic jiného než 3er, hmm, to je na potlesk. :-):yes:
právěže tyhle "zdeformované" trhy až tak zajímavé nejsou, výsledek je +/- jasný. Zajímavější by byly ty méně závislé (poloha taky hraje roli, stejně jestli je tam fabrika nějaké značky a pod., takže nezávislé to nebude nikdy na 100%) třeba Belgie, Holandsko, Norsko, Řecko a zde velice populární Finsko :-)
Finsko je skutecne znacne nezavislym trhem. Svoje automobilky ma dve. Velmet a Sisu. Valmet vyrabi hlavne traktory (plus Porsche, Fisker a Th!nk) a Sisu vyrabi vyborne nakladni vozy a vojenskou techniku.
Jakozto nezavisly trh, ma i sve nezavisle tridy.
1.Male vozy: Toyota Yaris
Ford Fiesta
Volkswagen Polo
Peugeot 207
Honda Jazz
2. Male rodinne vozy: Volkswagen Golf
Ford Focus
Nissan Qashqai
Kia Ceed
Toyota Corolla
Toyota Auris
3. Velke rodinne vozy: Toyota Avensis
Skoda Octavia
Audi A4
Ford Mondeo
Volvo V50
Mazda 6
4. Velke vozy: Volvo V70
M-B E Classe
BMW 5
Audi A6
5. Male SUV: Honda CR-V
Volvo VC60
Subaru Forester
Toyota RAV4
Volkswagen Tiguan