Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v roce 2010: Benzin vs. nafta u jednotlivých značek

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (147)
Naftová auta tvoří 40% z prodeje všech nových aut na českém trhu za rok 2010.

Ze 169.236 zaregistrovaných automobilů mělo 96.942 benzínový motor, 67.681 motor naftový a 4.613 vozů mělo motor s jiným pohonem.

Nejoblíbenější jsou naftové motory u vozů značek Chrysler (78 % z celkově prodaných vozů), Mercedes-Benz (74 %), Volvo (72 %) a BMW (71 %), ale například i u automobilů Škoda je prodej naftových motorů o 10% vyšší než benzínových.

Není bez zajímavosti, že Subaru, které ještě donedávna používalo jen benzínové motory, prodává nyní o 16% více vozů s naftovými motory než s benzínovými.

Naopak nejméně vozů s naftovými motory se prodává u asijských značek jako jsou Suzuki (3,9 %), Lexus (6,3 %), Toyota (21,0 %), Kia (21,1 %) Infiniti (25,0 %), Hyundai (25,2 %),

ale třeba i u amerického Chevroletu (10,9 %). Dalšími značkami s převahou benzínových motorů jsou Fiat (11,3% podíl naftových motorů na celkovém prodeji), Seat (11,9 %), Porsche (16,89 %) a Mini (19,8%).

Registrace zážehových a benzinových osobních vozidel na českém trhu v roce 2010
-Benzin [ks]Nafta [ks]Ostatní [ks]Podíl benzín [%]Podíl nafta [%]Podíl ostatní [%]
Alfa Romeo150972555,1535,669,19
Audi7562 26321523,3869,986,65
BMW5752 19528618,8271,839,36
Cadillac0090,000,00100,00
Citroën3 9422 40710461,0937,301,61
Dacia2 3737181276,4723,140,39
Dodge225293,5744,6451,79
Ferrari00580,000,00100,00
Fiat3 66048415985,0611,253,70
Ford9 8634 10027169,2928,801,90
Honda1 3844947770,7925,273,94
Hummer0030,000,00100,00
Hyundai7 4532 5379873,8825,150,97
Chevrolet2 5533152188,3710,900,73
Chrysler375183,1378,1318,75
Infiniti48211557,1425,0017,86
Iveco0130,0025,0075,00
Jaguar8361812,9058,0629,03
Jeep11111436,6767,2726,06
Kaipan10531,850,0098,15
Kia6 2601 6904378,3221,140,54
KTM10325,000,0075,00
Lada13801093,240,006,76
Lancia2318648,9438,3012,77
Land Rover51351451,7547,3750,88
Lexus142135168,936,3124,76
Martin Motors0050,000,00100,00
Maserati00290,000,00100,00
Maybach0000,000,000,00
Mazda1 1316234962,7334,552,72
Mercedes-Benz5562 07416819,8774,126,00
Mini6418970,3319,789,89
Mitsubishi51451923540,5440,9318,53
Nissan1 2096047464,0732,013,92
Opel2 4011 0158968,5028,962,54
Peugeot4 1552 76813058,9139,251,84
Porsche167518455,3016,8927,81
Renault8 3223 46714869,7229,041,24
Renault Trucks0300,00100,000,00
Rover0020,000,00100,00
Saab1911850,0028,9521,05
Santana0000,000,000,00
Seat2 4093282387,2811,880,83
smart5271075,3610,1414,49
Ssangyong0520,0071,4328,57
Subaru40860720533,4449,7516,80
Suzuki2 6211097093,613,892,50
Škoda23 44928 96359744,2454,641,13
Toyota3 7061 01311776,6320,952,42
Volkswagen6 1696 62327747,2050,682,12
Volvo2391 13820115,1572,1212,74
Celkem96 94267 6814 61357,2839,992,73

Do kategorie Ostatní spadá CNG, LPG, E85, BioNafta, elektromobily, BA98, ale i nezařazené modely.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (147)
2. 2. 2011 21:36
Re: lidi jsou prostě idi*ti
No nevim, zrovna o 2.0 TDI a pružnosti bych tady moc nemluvil, moc dobře si pamatuju, jak dlouho to trvalo Oktávce s tímto motorem, než se rozpohybovala. A občas se prostě hodí mít okamžitou reakci na plyn, né čekat, až se to uráčí se rozjet. Potom to teda docela jelo, to jo, ale co se pružnosti týče, natrhne jí to kdejaká maloobjemová benzínová atmosféra..
Avatar - Barrichello
2. 2. 2011 15:42
Re: lidi jsou prostě idi*ti
To bude zas nějak vyfikundace pro Evropu (pokud máš EU verzi), tady to vždycky musí být jinak. Nevím proč.
Evropa je hrozně háklivá na světýlka, hlavně na ten napís E v kroužku, bez něj to totiž svítí hned o 30% hůř, než zcela identická světla s nápisem DOT :-) :-)
Avatar - Johny.Rico
2. 2. 2011 14:41
Re: lidi jsou prostě idi*ti
Ty zadní LEDky jsou * drsné! Bliká to červeně a je to jak rudá žáře nad Kladnem, když se to rozsvítí. Už co mě méně bere je to, že jeden ten pás LEDek je kompletně vyndaný a zaslepený (nevím proč???), tak samo jako horní brzdová LED lišta... svítí jen prostřední LEDky, krajní už ne... nechápu to, a přitom jsem to na nějakém Escalade viděl svítit všechno...
Avatar - rohYpnol
2. 2. 2011 13:20
Re: lidi jsou prostě idi*ti
A jaký praktický přínos má ten silnější motor??? Jestli mám 300 HP nebo 400 HP, tak sorry ale v běžném provozu je to úplně jedno.
Takže pokud tvoje prémiovost je dána jen tím, že mám 8V a 400 HP, tak si ji užij. Myslím ale, že to má co dělat s malým sebevědomím >:-[]
Avatar - Barrichello
2. 2. 2011 10:42
Re: lidi jsou prostě idi*ti
No však sem to psal nahoře - má to cca 300 HP (V8 benzín 370-400, toč. moment 400 NM (tedy menší jak V8 benzín s 500-550) a zrychlení to má taky o něco horší.

Ceny servisu oproti benzínu sou taky jinde, zvuk taky není úplně dokonalý, tak zbývá fakt, že to bere v kombinaci 9-10 na sto a V8 benzín 11-12.
Kor moderním s přímým vstřikem a moderní převodovkou.

Takže pozitiva - bere to o 2 litry méně a stojí po pár kaček méně.
Jinak pořád žádný pozitiva vůči V8 benzín nevidím.
Takže jediný pozitivum je že ušetříš prachy, resp. že je chceš ušetřit, z čehož plyne že chceš prémii, ale bud na ní nemáš, anebo ti stačí základ, který ale nejde nazývat pravým top luxusem.