Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v roce 2010: Nejprodávanější minivozy

Nejoblíbenějším minivozem na českém trhu za loňský rok se podle očekávání stala Panda. Druhý ovšem skončil Hyundai i10.
Zpět na článek
15. 1. 2011 18:33
15. 1. 2011 18:47
15. 1. 2011 19:11
15. 1. 2011 21:21
16. 1. 2011 12:32
16. 1. 2011 13:19
16. 1. 2011 13:47
16. 1. 2011 14:40
16. 1. 2011 14:55
16. 1. 2011 15:22
16. 1. 2011 15:33
16. 1. 2011 15:49
16. 1. 2011 16:04
16. 1. 2011 16:28
16. 1. 2011 16:49
15. 1. 2011 21:44
15. 1. 2011 22:03
15. 1. 2011 22:08
15. 1. 2011 22:18
16. 1. 2011 00:31
16. 1. 2011 14:08
15. 1. 2011 22:08
16. 1. 2011 09:23
16. 1. 2011 11:56
16. 1. 2011 11:19
16. 1. 2011 20:51
neregistrovaný "Kajfik"
16. 1. 2011 11:55
16. 1. 2011 20:59
neregistrovaný "Kajfik"
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 12:21
Panda l´italiana
... prodotta a Polonia...

Ale i tak zaslouženě po letech stále nejprodávanější, dnes tedy:
[odkaz]
:yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
15. 1. 2011 15:00
Re: Panda l´italiana
myslim ze aj tento rok panda vyhra :yes: a o rok si zaspievame opat

l italiano
15. 1. 2011 18:28
Re: Panda l´italiana
za rok si můžeš zazpívat spíš něco česko-německýho >:D pokud přijde ww/škoda tak panda bude třetí bez ohledu na kvality či ceny škoda bude 100% první
15. 1. 2011 15:04
Re: Panda l´italiana
Tož perfektní vozítko za pár korun :yes:
Avatar - Flai
15. 1. 2011 18:33
proč
Nechapu jakto že se tak dobře prodává .... Rodiče od švagra,si před vanocemi koupili noveho sparka. Nvm jak jsou na tom cenove,ale ten spark stal nejakych 170tis. ,má lepší "teoretickou bezpečnost"(6pytlu)... panda je už "vybehový" model,ale nvm jiste jestli ceny tomu odpovídají... ovšem chevrolet jsem jim vymlouval,protože salon,servis to je katastrofa :no: samé výmluvy typu to je vase chyba pane neumíte jezdit,co v tom vozíte,my s tím nic neudeláme... tak to alespon koupili jinde :-!
Rozbalit vlákno
1
15. 1. 2011 18:47
Re: proč
Osobně i přez morální zastaralost tohoto vozu ho považuji za nejlepší volbu v této třídě. Je za pár korun, pět dveří, velmi se mě líbí pozice řadící páky, možnost 4x4, přetavba na LPG v akci, případně panda natural power na CNG a designově pořád parádní. Ten nový Spark podle mě ztratil kouzlo během jednoho měsíce. Je to kýč. Ještě je tu Suzuki Alto které taky považuji za perfektní nabídku jen po designové stránce ;-\
15. 1. 2011 18:42
Propadák století...
...se rok od roku lépe prodává. :yes: Občas se i místní Nostradamus utne... Každopádně, panda je dobré auto a tento výsledek si zaslouží. :yes: Pětistovka naopak ukazuje, že i auto tohoto segmentu se dá prodat za více peněz - pokud má něco navíc, například charisma (což je to, co chybí Fordu Ka, o lišce nemluvě). :yes:

Letošní výsledky budou ovšem zajímavé - jsem zvědavý, jak jimi zamíchá generační obměna pandy a nástup nového modelu VW/Škoda. Za sebe věřím, že nová panda bude k světu a vedení si udrží, i když jí Němci budou šlapat na paty.
Rozbalit vlákno
0
15. 1. 2011 19:11
A kde je Fabia?
Měl jsem zato, že nejprodávanější bude tuzemské minivozítko.
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 19:19
Re: A kde je Fabia?
Fabia je B segment. Ach, tohle je na žalobu českého vzdělávacího systému 8-s >:D
15. 1. 2011 19:26
Re: A kde je Fabia?
Ja jen, že jsem si při vyhledávaní crash testů zadal kategorii supermini a značku Škoda a vypadla mi právě Fabie.

[odkaz]
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 19:35
Re: A kde je Fabia?
Tohle je ale stránka EuroNCAP, tam je jiné členění, které neodpovídá jak českému členění, tak dokonce ani běžným evropským kategoriím na A,B,C atd.
Stačí se podívat, že mezi small family cars jsou auta nižší střední třídy, to je pro nás v česku třída, kde pomalu řadíme limuzíny a pro některé jsou to již luxusní vozy, třeba Octavia >:-[]
15. 1. 2011 19:55
Re: A kde je Fabia?
No mě to EuroNCAP členění přijde v pořádku. Do Fabie si sednu dopředu a za mě se vejde ještě tak větší nákup. Do Octavie se ze mě vejde tak malé dítě, takže small family je přesné. >:D
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 19:59
Re: A kde je Fabia?
Ty musíš být člověče kus chlapa nebo se přehnaně rozvaluješ >:D
15. 1. 2011 20:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 20:52
Re: A kde je Fabia?
A ty čekáš od auta nižší střední třídy, že si za řidičem bude někdo natahovat nohy?
Avatar - Dan0044
15. 1. 2011 21:07
Re: A kde je Fabia?
Jo! >:D máme Mit. Colta, což je asi tak na úrovni Golfa či krátké Fabky a místa je tam na rozdávání (rodiný výškový průměr 187 cm). Zato Golf....... No vyzkoušeli jsme ho na autosalonu.... naposled.
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 21:09
Re: A kde je Fabia?
U Mitsubitch totiž mají 4. rozměr, něco, co zatím nemají ani v Cernu
Avatar - Dan0044
15. 1. 2011 21:14
Re: A kde je Fabia?
>:D dobře ty! Ale jo, tolik místa jsme ještě v žádnym jinym autě neměli. Jen tak mimochodem, rozdíl délek Colt/Golf je 300 mm, Colt kratší. Pamatuju si, že když jsme si tenkrát (zrovna to byla horká novinka) sedli v Golfu za sebe a já blbec sem si sednul dozadu, tak sem měl vzápění rozmačkaný nohy, když si kamarád udělal vepředu místo...
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 22:06
Re: A kde je Fabia?
Ještě že jsi neměl rozmačkaný kulky...
Avatar - Krispos
15. 1. 2011 22:14
Re: A kde je Fabia?
Tomuhle jsi měl prodat favorita, odřízli by střechu a měli by super výhled :-)
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 22:20
Re: A kde je Fabia?
Brrr, to by si chuděra nezasloužil, už teď to nemá nejjednodušší :-( A nemluv mi o něm, snažím se zapomenout, znáš to, ublížil jsem mu prodejem, přitom jsme se tak milovali :'-( 8-s ;-)
Avatar - Krispos
15. 1. 2011 22:13
Re: A kde je Fabia?
Tak pokud si myslis, ze Golf nebo Colt jsou auta pro rodiny sestavajici z basketbalistu, pak ti asi kamarad nerozmackal jenom nohy.... >:D >:D >:D
Avatar - Dan0044
15. 1. 2011 22:25
Re: A kde je Fabia?
vy mě taky dneska docela bavíte >:D poslední dobou sem odsud odcházel s rozporuplnejma pocitama, ale teďka se fakt bavim.

nebojte, nemusíte se o mě bát, rozkrok sem naštěstí neměl mezi sedačkami. musim ale říct, že Colt je jedno z mála aut, do kterého jsme se vešli. Mám pocit, že jsme se vešli i do nečeho evropskýho.... ale sakra.... co to bylo za auto? >:D
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 22:31
Re: A kde je Fabia?
Při vašich rozměrech, kdy se vlezete jen do Colta, to musí být minimálně prodloužený Transit, nebo Aixam
Avatar - Krispos
15. 1. 2011 22:32
Re: A kde je Fabia?
No já si zkoušel představit Iversona, Johnsona, Vítečkovou a Elhotovou narvaný v Coltu a taky jsem se slušně bavil :-) Ale Japonci jsou známí minimalisti, takže bych tomu tvému pocitu i věřil.... >:D >:D >:D >:D
Avatar - Dan0044
16. 1. 2011 09:50
Re: A kde je Fabia?
Já jenom nechápu, proč když jsou takoví bonsajové, proč dělaj jak velký auta..... >:D Jinak máš pravdu, vypadá to asi podle tvý představy... ale né, zas tak hrozný to není, ale jsme vysocí, to jo.
Avatar - white label
15. 1. 2011 22:22
Re: A kde je Fabia?
Musíš napsat jaké generace srovnáváš, ale Golf 5/6 na tom, ve srovnání s Coltem, rozhodně není tak špatně, jak se tu snažíš přesvědčit. Zkus na chvíli sundat ty růžové brýle s nápisem "Mitsubishi Colt" a porovnat skutečné vnitřní rozměry...
Navíc vysoká stavba Coltu jej řadí spíš ke Golfu+, který je prostorově zcela srovnatelný i tímto směrem (nahoru).
Avatar - Dan0044
15. 1. 2011 22:31
Re: A kde je Fabia?
porovnávám Colt 04-08 s aktuálním Golfem. Jestli si myslíš, že mám růžové brýle.... Asi nejsi tak vysoký... Mluvim z vlastní zkušenosti, tenkrát sem okolo toho hodně poletoval a posuzoval. To radši Fabku, u té sem měl sice taky nohy na sedačce vzadu, ale bylo tam místa víc. Upřímně sem se s nohama nevešel ani do Dacie Logan kombi, a to se prodejce dušoval, jak je velká. Potom mu jenom ztvrdnul úsměv.
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 22:34
Re: A kde je Fabia?
A ještě měl dokonce ten Logan menší kufr, co?
Avatar - white label
15. 1. 2011 22:40
Re: A kde je Fabia?
Mám 193 cm, ale pokud jsi přesvědčený, že i ta (o třídu nižší) "Fabka" je prostornější, než současný Golf, tak to pak vůbec není o čem.
K tomu Coltu se často dočteš (podobně jako u Golfu+), že se (zejména výškou) jedná až o jakési kompaktní "skoroMPV", ale k celkové prostornosti patří i zavazadlový prostor a hodnota Coltu 169! litrů je tristní i pro o třídu menší vozy a objem palivové nádrže (47 l) také v této třídě neoslní...
Avatar - Dan0044
16. 1. 2011 09:47
Re: A kde je Fabia?
Pánové, já se o kufru nebavim. Nechci popírat, že náš Colt má nejmenší kufr z této kategorie, ale nicméně o to mi nejde, protože pro mě je hlavní, že se do toho auta vejdu. Přinejhoršim se daj ty zadní sedačky posunout dopředu a i tak je tam docela dost místa. Do Colta se vešel i kolega s 205 cm a taky docela zíral. A tankovat jezdíme stejně často jako s Evolanderem... a nevadí nám to :-) Jen abyste neřekli, že zas tolik propaguju Mitsubishi, v Coltu je i víc místa, než ve většině větších Mitsubishi. Tolik ke Coltu. Odbočka na zavazadlový prostor bylo pouze chtění "zvítězit". Protože tam si nohy nenatahuju.

Jinak Coltu délkově odpovídá Polo a do toho už se tuplem nevejdu. Výškově je to samozřejmě jiná kategorie, ale aspoň se dá porovnat, co se dá udělat na 3900 mm délky. Jinak ti, white labele, nezávidim. Člověk si sice zvykne chodit jak hrbáč, ale když nedávám pozor... ještě, že jsou ty lustry papírový. Mám 195 cm, ale to ještě o ničem nevypovídá, zaleží kdo má jakej poměr nohy/tělo. Já mám mnohem delší nohy, táta zase pořád drhne o strop (188).

PS.: Logan je náklaďák, to že měl menší kufr sem neřikal, jen že sem měl nohy na sedačce.
Avatar - white label
16. 1. 2011 13:14
Re: A kde je Fabia?
Jo, tak pokud má někdo 205 cm, tak se mu výška střechy v Coltu hodit určitě může. Já si za sebe třeba v současném Golfu nesednu jen k vůli problému s místem pro kolena, ale jinak překvapivě v pohodě, a pokud by přede mnou seděl někdo menšího vzrůstu, tak můžu sedět i vzadu, kde mívám v mnoha jiných autech problém s prostorem pro hlavu, případně ramena.
Avatar - Dan0044
16. 1. 2011 13:24
Re: A kde je Fabia?
Jo, to máš pravdu, u Golfu sem mám pocit neměl problém se stropem. Jenom šlo o to, že to je auto po dva lidi našeho vzrůstu, popřípadě pro 5 či více číňanů >:D
15. 1. 2011 22:35
Re: A kde je Fabia?
I Golf 3 je poměrně prostorný.
Avatar - white label
15. 1. 2011 22:42
Re: A kde je Fabia?
Tak na svou dobu rozhodně, navíc je prostornější, než Golf IV, a to i díky podstatně menšímu obvodu kol, než měl Golf IV (shodný obvod kol s Passatem)...
Avatar - petrumr
16. 1. 2011 08:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 1. 2011 22:30
Re: A kde je Fabia?
Supermini je právě anglické označení pro ten segment B, tedy Fabia, Golf, Clio atd ... u nás se jim říká malá auta nebo nižší třída.
Avatar - white label
15. 1. 2011 22:44
Re: A kde je Fabia?
To sis ovšem popletl Golfa s Polem, když tak: Fabia, Polo, Clio atd.... ;-)
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 22:47
Re: A kde je Fabia?
To jsou supermini, pak jsou maxi family car and big MPV - Sharan, Espace, Colt >:-[]
Avatar - white label
15. 1. 2011 22:49
Re: A kde je Fabia?
Možná to byl nějaký prototyp MPV "GrandColt"... >:D
Avatar - white label
15. 1. 2011 22:52
Re: A kde je Fabia?
V testu Coltu jsem četl, ať příliš nepočítáš s kufrem pro jakékoli větší zavazadla a dáš je rovnou za přední sedadla, takže v kufru (169!l) je asi místo jen na plavky, ploutve a kreditku... >:-[]

MPV:

M - velikost plavek
P - Ploutve
V - Visa karta
Avatar - Dan0044
16. 1. 2011 09:54
Re: A kde je Fabia?
Chytám vás za slovo, v Japonsku se prodává Colt Plus (vpodstatě jen zvětšený zavazedelník). Proč to neprodávaj u nás nemám ponětí, ale pro ty naše český chalupáře by to byla mnohem lepší volba >:D
PS.: na délku má 4200 mm
Avatar - Dan0044
15. 1. 2011 21:21
Panda
No kdyby to výbáběl někdo jinej než Fiat a vyráběli to někde jinde, klidně bych si to koupil. Dokonce jsme nad Pandou jednu chvíli i uvažovali, že jí koupíme. Vzhledově je i po těch letech stále pěkná...

Ale ten motor mě příliš neoslnil, to byla první věc no a druhá věc je ta, že kdykoliv mám příležitost se projet s Fiatem, tak si interiér tak nějak povrzává no a nedej bože abych se zeptal majitele, co všechno už opravoval.... "Je to úplně spolehlivý auto, jenom sem už opravoval tohle, tohle a tamto... jó a tamto" >:D

(už skoro pravidelná věta: berte mé příspěvky s nadhledem prosím :-) děkuji)
Rozbalit vlákno
11
16. 1. 2011 12:32
Re: Panda
A to mi řekni, co ti majitelé pand řekli, že už opravovali... Já dělal vloni papíry na motorku a frajer, co mu ta autoškola patřila, v ní má pandy jako výuková vozidla (6 nebo 7 kusů, už nevím přesně). Ptal jsem se ho, jak je na tom spolehlivost a jak je s nimi spokojený a pravil, že proti tomu autu nemůže říci křivé slovo, pouze u těch aut, kde má i klimatizaci, je pak znatelný úbytek výkonu - například při rozjezdu na křižovatce. Dokonce má pandu i jeho manželka a sám jezdí v civilu současným bravem. Tak tolik ze zkušenosti majitele fiatů a pandy zejména. Teď je řada na tobě. ;-)
Avatar - Dan0044
16. 1. 2011 13:19
Re: Panda
teď sem nemluvil o Pandě, ale obecně o Fiatu. S Pandou jako takovou nemám zkušenosti, jenom sem psal, že Fiat mě jaksi odradil celkovým výstupem.

ale když bych měl dát jeden příklad za všechny, tak sem půl měsíce pobýval v okolí Brava (předchozí gen.) a začal zrovna nějak blbnout motor, doslech sem se, že vynechával válec či co, nicméně majitel si docela stěžoval na celkovou poruchovost.

Když bych se ale vrátil k tomu, co sem řikal: Fiaty považuji obecně za poruchové a ne přiliš kvalitní (jak řikám, občas si docela povrzávají při jízdě). Panda na tom bude líp, protože tam není co by se pokazilo. Taky sem psal, že jsme nad ní uvažovali, nebyla by to špatná volba.
16. 1. 2011 13:47
Re: Panda
Můj otec od roku 2001 kupuje výhradně fiaty, z toho 3 byly nové (2002 punto II, 2006 stilo MW, 2008 bravo II), 3 ojeté (2001 punto I, 2009 2x punto II - to první následně prodáno mé bývalé přítelkyni, auta kupována jako 2. do rodiny na pojížďky do práce). Vyjma toho jedničkového punta, které bylo koupeno jako první, nebyly s auty problémy (rozuměj závady či neplánované návštěvy do servisu), to první mělo akorát zanedbanou údržbu předchozí majitelkou, a tak se následně vyměnilo za funglovku 2. generace a putovalo k otcově kolegovi, který s ním jezdní dodnes. Sám mám od roku 2004 dodnes jedničkové punto (koupeno s regulérním nájezdem 24 152 km) a také bez problémů - paradoxně vrže méně než fusion od novoty.

Předchozí bravo se přestalo vyrábět v roce 2001, což už je docela dávno - čili povrzávání u minimálně 10 let starého auta už asi nelze brát jako jeho fatální nedostatek. O tom, jak se o něj majitel (současný, případně bývalý) staral a stará, taky nepíšeš. Za sebe a své okolí mohu říct, že pokud se provádí údržba tak, jak má, jsou fiaty bezproblémové. A oproti fordovským mám i velmi dobré zkušenosti s místním autorizovaným servisem.

Nevím, na základě čeho sis utvořil svůj názor, ten můj formuje 10 let zkušeností mých a mého nejbližšího okolí.

Ano, můj kolega si pořídil ojetý Fiat Stilo Abarth 2.4 Selespeed a poslední dobou jej provázejí problémy, nicméně je třeba vzít v úvahu kontext: Auto narychlo koupeno pod cenou, přestavba na LPG po koupi (=6válcový systém na 5válcovém motoru), neprovedení preventivního servisu a kontroly (rozvody, brzdy, kapaliny, filtry apod.), nedodržování servisních intervalů (olej, filtry), výměna svíček za špatný typ -> pocukávání motoru (ucpaný filtr LPG systému - 4x překročena jeho životnost), chcípání (stržený závit svíčky - způsobil si sám výměnou svíček). Jediné 2 závady, které jsou objektivně připsatelné na vrub auta, nikoliv zacházení majitele, je vadná cívka a vadný vstřikovač paliva. Čili spíše to zase vypovídá o tom, že koupit zanedbané auto neznamená, že to auto bylo špatné - otec za 2 roky neměl se stilem 1.4 16V 6kvaltem ve výbavě Dynamic sebemenší problém.
Avatar - Dan0044
16. 1. 2011 14:40
Re: Panda
Ono je asi problém v trochu jiné "mentalitě" (neplést s mentálem - narušeným člověkem). Podle všeho tvůj otec má auto obvykle na 3 roky, když už hodně, tak vám vydrží 10 let. Pro nás je auto spotřební záležitostí, která má sloužit co nejdéle. Letos jsme obměnili obě auta a počítáme s tím, že nám vydrží aspoň 15 let, pokud se nestane něco závažného nebo nedojde ropa (ale to by snad vyřešila přestavba). Takže si dokážeš představit, proč tolik upřednostňuji kvalitu. Je spousta jinejch věcí, důležitějších, za které je třeba vyhodit peníze, než každé tři roky za auto.

Taky je rozdíl "vrže méně" a nevrže. Co pamatuju, tak Lancer si i přes svých 17 let moc nevrzal (neřikám, že si nevrz, ale když bych to měl porovnat s jinými auty...), takže 10 let omlouvá, ale ne úplně. Taky vim, že od koupě nové i20 nás odradilo právě povrzávání. Takže Fiat na tom není úplně nejhůř. Ale ty "Mišáci", co máme teď si ani nevrznou.. naštěstí.

No a samozřejmě 80% spolehlivosti auta záleží na péči majitele. Majitel toho Brava se o to docela staral, proto ho to taky tak štvalo. Jinak porovnávat s Fordem nemůžu - snad jediná značka, se kterou mám skoro nulové zkušenosti. Dokonce neznám ani nikoho z mého blízkého okolí, kdo by měl Forda.
16. 1. 2011 14:55
Re: Panda
Tak podle obou místních autorizovaných servisů je to povrzávání v pořádku, tolik k novému autu - prostě stačí, aby se auto zhouplo nebo jelo po nerovném povrchu a poslouchám symfonii. Paradoxně, když rodiče kamarádky měly ještě předchozí generaci mondea (2.2 TDCi Titanium), byla u mě na návstěvě a dala mi auto k řízení na 100km výlet, "uklidnilo mě", že i mondeo vrže podobně - asi vlastnost fordů. :-)

Pokud ale říkáš, že lancer vlastně vrzal taky, tak je to něco jiného, než kdyby nevrzal vůbec. To srovnání s jinými auty není relevantní - jednak nepíše která, jednak sám sebe vyvracíš. V takovém případě já říkám, že fiat mi ve srovnání s fordem nevrže (v reálu mi ale třeba na přejezdu vrzne i fabia - absolutně nevrzající auto je tak možná Lexus LS460 mého šéfa).

Jinak otec prohlašuje, že bravo bylo na dlouhou dobu poslední nové auto, co koupil (a stila se vzdal trochu nedobrovolně - při rozvodu, bravo koupil po něm, protože byl spokojen a stilo se už neprodávalo). Nicméně, spotřební znamená to, že se naopak vymění (doslouží) v (relativně) krátkých intervalech. Na 15 let už auto snad dneska nikdo ani nedimenzuje. Uvidím, jak dlouho nám fiaty vydrží, nicméně za tu dobu, co je máme, si ně doma opravdu nemůžeme stěžovat, což pro nás je hlavní - zkušenosti se koupit nedají a na řeči z hospody nebo diskuzí tak můžeme jen nahazovat úsměv. Doufám, že nezatuhne. :-)
Avatar - Dan0044
16. 1. 2011 15:22
Re: Panda
Povrzávání v pořádku.... Wow, to jsou mi věci... No celý svět směřuje k tomu, že auta, mobily, počítače a další věci jsou na 2 - 3 roky a konec. Což je dost hrozný. A odpovídá tomu i kvalita.
Ale jak řikám, máme Mit. Outlader a Colt (oba rv. 07) a ti si nevrznou, ani na nerovnostech. Co se týkalo Lancera, tak tam sem se špatně vyjádřil špatně - poslední dobou si vrznul. Dřív, ještě když jsme ho měli jen 5 let (r.05), tak si taky nevrzl. No a Mazda 323, tam bylo potřeba se o něco opřít, aby si zavrzala, jinak to šlo... Ale ta zase měla 20 let.
A máš pravdu. Nikdo nedimenzuje auta na 15 nebo 20 let. Proto sem rád, že máme auto (Outlander) s jednoduchým motorem, který je technicky z roku 92. Celkově je to jednoduché auto, tak věřím, že vydrží.
Jo a poruchovost se pohybuje v řádech několika procent, takže se ani nedivim, že máte "štěstí" zrovna na dobrá auta, pravděpodobnost je celkem vysoká. Když se ale podívám se vyhodnocení TUV Autobild report, tak se Fiaty polohují spíš v horší části tabulky - přestože jsou na tom lépe, než Renault apod.
Ed.: Fiaty jsou od 99. - předpředposledního místa, což neni nic moc úspěch v kategorii 2-3 let
16. 1. 2011 15:33
Re: Panda
Tak zrovna podle TÜV byl fusion sakra spolehlivé auto, podle mojí zkušenosti je to krumpl. Taky záleží, co ta statistka sleduje - tady se jí přezdívá "statistika spálených žárovek" a myslím, že označení je to adekvátní. S nadsázkou by se dalo říci, že auta v popředí jsou vlastně horší, protože víc času jsou (resp. jsou častěji) v servisu, kde jim ty žárovky ohlídají a vymění. Tady je populární se tou statistikou ohánět generálně, ale nikdy tu nejsou přehledy o tom, kolik závad tvořila která skupina (podvozek, elektrika atd.), neřku-li i tak je to příliš obecné na to, aby to mělo (aspoň pro mě) relevantní výpovědní hodnotu. Jestli na něco házím bobek, tak je to TÜV report.
Avatar - Dan0044
16. 1. 2011 15:49
Re: Panda
Částečně máš pravdu, ale potom už to všechno není podložené "důkazy". Je to jenom názor a ten se u každého člověka liší.
Jinak ani s nadsázkou bych neřekl, že Toyoty jsou horší, než Fiaty. Spíš je zajímavé, že co jiná firma, to jiné výsledky. Zatímco Adac přiřkl v roce 07 v malých autech prvenství Coltu, tak Autobild ho hodil do lepšího průměru... Jinak Adac občas i vypisuje závady a máš pravdu - často jde o žárovky či baterku.

ed.: řeknu to asi takhle: v rodině jsme měli Peugeoty, byli jsme s nimi spokojení a byli spolehliví, přestože tahle značka nepatří mezi ty spolehlivější. Prostě jsme měli štěstí.
16. 1. 2011 16:04
Re: Panda
A proč bys to neřekl? Asi proto, že nemáš - předpokládám - vlastní zkušenost ani s jednou z těch značek. Logicky nemůžeš bez zkušenosti hodnotit. Já se zase nevyjadřuji k Mitsubishi, protože doba, kdy měl můj děda červené třídvířko colta z roku 1981, je už taky docela dávno (pravda, tehdy to bylo super auto). Nemlžu se vyjádřit ani k Toyotě, maximálně tak k Lexusu, a to ještě zdrženlivě. Hodnotit a srovnávat něco, o čem reálně nic nevím, je diletantství, a to nesnáším. Takže můj postoj je takový, že je mi jedno, kde v jakém žebříčku je to které auto nebo jeho výrobce, ale podstatné jsou pro mě zkušenosti. Díky tomu se (zatím) nebojím další auto vzít od Fiatu, zatímco u Forda mě už nikdo neuvidí. Škodovka mě nenadchla, aktuálně nevidím důvod, proč ji znova vzít, ale ani proč ne. Upřímně netuším, jak je na tom srovnání Mitsubishi vs. Toyota, ale pokud by druhá jmenovaná vycházela líp (a tipuju, že v tabulkách bude výše), nebylo by lepší taky k ní přejít? Přece jen by to asi byla větší jistota, ne?
Avatar - Dan0044
16. 1. 2011 16:28
Re: Panda
Teď si nepodnikl úplně dobrou ofenzivu. O auta se dost zajímám, zvlášt, když někdo z mých kamarádů o něčem začne mluvit, tak ho rád "vyzpovídám". Samozřejmě nemůžu posbírat všechny zkušenosti z vlastního života, proto vynakládám hodně úsilí a zjišťuji od ostatních. O Fiatu z vlastní zkušenosti... částečně můžu mluvit. Mnohokrát sem s ním jel a mají ho někteří příbuzní a kamarádi. Rodiče měli i jednoho v 95, ale to už skoro nepočítám.

Do svého hodnocení samozřejmě zahrnuji jak zkušenosti, tak žebříčky, protože postoj k autu/automobilce si nemůžu udělat z deseti aut. Ty žebříčky úplně nesmyslné nebudou.

Jinak Toyota jistě je výše v tabulkách, i podle několika zkušeností přátel je téměř bez problémů. Ale Mitsubishi na tom také není špatně a tak jsme se rozhodli pro to auto, které nám dá víc a lepší cenu. Protože Toyota začíná nasazovat vw-ceny a s Mitsubishi máme zatím dobré zkušenosti, tak výběr padl na Mitsubishi. Po předchozích "šlápnutích do louže" už jsme nechtěli udělat chybu.
16. 1. 2011 16:49
Re: Panda
Neútočím, pouze jsem rozvinul tvůj přístup, který jsi sám pospal i v posledním příspěvku. Já se prostě jako spotřebitel chovám jinak, tím bych to asi i uzavřel, jinak bych musel pokračovat asi takto: Lexus = prémiový brand Toyoty -> předpokald vyšší kvality -> přepodklad menší poruchovasti a případně lepšího servisu -> Tak proč je sakra vlajkový model našeho šéfa co 2 měsíce v servisu? Proč, když si sám od sebe lexus "kleknul na předek", technici 2 týdny nevěděli co s ním, když podle smluvních záručních podmínek má být problém vyřešen do 3 dnů? Proč se u toho "kazí" i takové věci, jako je zavěšení předních dveří? Ale jelikož nemám hlubší background, nezavrhuju ani lexusy, ani toyoty. Naopak, po IS 250 pokukuju jako po možném dalším autě, i když "dálkové" zkušenosti by už mě měly odradit.
15. 1. 2011 21:44
ILEGÁL
Prisahám baťku, potkat na zdejších silnicích Pandu je stejné jako potkat Astona. Nevybavuji si, kdy jsem vůbec pandu na silnici střetl, zrovna tak pětistovku, podle mně to jsou nákupy, které putují přes hranice zpět do Itálie. Neví někdo, kolik stojí panda v Itálii a kolik tady?

Měl-li bych sestavit tabulku silničního výskytu, pak jednoznančně vede Picanto, Spark, ta auta jsou na silnicích imrvére. Káčko jsem potkal jednou, twingo ani jednou.

Také mě překvapuje, jak málo jsou na zdejších silnicích vidět kolínská trojčata, ta potkávám sice poměrně často avšak výhradně ve směru na hranice, naložená na kamiónech.

Sem tam Fox, mistr elegance, ten však zachází na úbytě, neb byl jako příliš cenově náročný na kupní sílu skupin koncentrující zájem do miniaut, ztažen z nabídky.

P.S. Můžeš si tipnout, jak bude vypadat tabulka v prosinci 2012. Správně ;-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Dan0044
15. 1. 2011 22:03
Re: ILEGÁL
je pravda, že Pandu taky moc často nevídám..... anebo si jí nevšimnu :-) nicméně twing potkávám docela dost, sem tam nějakej Spark a to je asi tak všechno. Z 95% potkávám spíš auta jiných kategorií.. Ale fakt stojí v garáži a vyjížděj jen na nákupy.
15. 1. 2011 22:08
Re: ILEGÁL
:-) S tou Pandou je to opravdu začarované, fakt jsem snad žádnou nepotkal rok, ale těch sparků a picantů, to je doslovná záplava.
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 22:18
Re: ILEGÁL
Ale jo, jezdí, ale nejsou nijak výrazné jak třeba ten Spark, ono to je elegantní šedá myška, něco jako Fusion, ten je taky velmi snadno přehlédnutelný, resp. mám pocit, že jsem žádného snad rok neviděl.
Avatar - Typhoon
16. 1. 2011 00:31
Re: ILEGÁL
Buď jsou všechny Pandy v ZOO nebo v servisu. ;-)
16. 1. 2011 14:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
15. 1. 2011 22:08
Re: ILEGÁL
Bydlíš moc na západě, to máte už blízko do německa, takže tam spíše než malá auta kupujete ojetiny z raichu >:D
16. 1. 2011 09:23
Re: ILEGÁL
Spíš si jich nevšímáš, protože vozidla italského koncernu nejsou tvůj šálek kávy :-) Já Pandy potkávám docela často, i Twinga a i Sparky. Poslední Kačko jsem snad ještě nepotkal. A můžu říct, tvého zmíněného Foxe jsem potkal jednou jedinkrát v životě na silnicích a po prohlídnutí jsem pochopil, proč jich tolik nejezdí.. :-)
Avatar - PlumJelinek
16. 1. 2011 10:18
Re: ILEGÁL
Přesně tak, taky potkávám Pand hodně, Káčko jsem viděl snad jednou nebo dvakrát, bodejť by ne když je to derivát Fiatu 500 a co z těhle dvou si vybrat? :-) A ten Fox? Kdo by to taky chtěl, v tomhle případě i ti Korejci vypadají líp, o ceně nemluvě :no:
Avatar - Blue Sun
16. 1. 2011 11:56
Re: ILEGÁL
Rozhodně 500, nevypadá jak zmačkaná rulička papíru. Co jakžtakže slušelo fiestě vypadá na menším Ka příšerně a na větším Focusu nepatřičně.
Avatar - da_b0mb
16. 1. 2011 11:19
Re: ILEGÁL
Nech si domů doručit pizzu a zaručeně jednu Pandu potkáš ;-)
neregistrovaný "Kajfik"
16. 1. 2011 20:51
Re: ILEGÁL
:yes:
Avatar - Blue Sun
16. 1. 2011 11:55
Re: ILEGÁL
No jo... jen u nás na menším městě (15000 obyvatel) jsou tři Pandy, jedna "pětistovka". Sparka a Picanto neviděti, ale dvě i10. Ostatní mrňata vůbec. A Fox? Toho jsem nepotkal ani v Praze... tam přeci bydlí ti bohatí, ne?
neregistrovaný "Kajfik"
16. 1. 2011 20:59
Re: ILEGÁL
Myslím že slepí by neměli kázat o designu a už vůbec né řídit.... To u tebe zas vysvětluje mnohé...

A s tím foxem to je těžké...

Když jsi blbý tak jsi nejspíš i chudý a foxe si nekoupíš...
Nebo jsi bohatý ale to znamená, že jsi i chytrý a proto si zase foxe nekoupiš...

Ale třeba někdo slepý a hloupý, po něm může bezmezně toužit, co víc - může o něm říct, že je mistr elegance...
Avatar - zdekajinek
18. 1. 2011 00:51
subaru justy mini?zajdi k očnemu
ked si porovnate subaru justy a toyotu aygo tak porovnaju neporovnatelne,,subaru justy vzdy bolo a bude v segmente B.AUTOR asi subaru justy alias daihatsu sirion nevidel ani z rychliku.
Rozbalit vlákno
0