Český trh v roce 2010: Pořadí značek

Český trh v roce 2010: Pořadí značek

 

V roce 2010 se u nás prodalo 180 tisíc nových aut, tedy přibližně tolik co v krizovém roce 2009. Kdo jsou vítězové a kdo poražení?

V roce 2010 bylo na české registrační značky přihlášeno 180.812 osobních a lehkých užitkových automobilů. Rok předtím to bylo o 274 ks více.

Ekonomická krize se sice na českém trhu během roku 2009 neprojevila tak výrazně jako v jiných zemích Evropy, ale konstatovat můžeme i to, že očekávané pokrizové oživení trhu zatím nepřišlo, resp. se v absolutních číslech neprojevilo.

Mnohé změny se však odehrály. Zatímco v roce 2009 táhly odbyt nových aut domácnosti (přes 50 % trhu), v roce 2010 začala automobily zase kupovat firemní klientela. Podíl firemních nákupů tvořil asi 60 % trhu.

V roce 2010 pokračoval trend růstu nižší střední třídy na úkor malých vozů. Ceny modelů z nižší střední se staly tak atraktivní, že odlákaly mnoho zájemců o malá auta k výrazně větším autům o třídu výše.

Návrat Škody

Škoda loni získala zpět část tržního podílu na českém automobilovém trhu, kterou v předešlých letech ztratila. Nejprodávanější značka loni v ČR udala 53.534 aut, tedy o 3.042 více než v roce 2009, to odpovídá nárůstu o 6 %.

Suverénně nejprodávanějším modelem českého trhu je Octavia (včetně Octavie Tour a Tour II). Loni se jich prodalo 25.819 ks. Menší Fabie má jen 15.588 registrací a je druhým nejprodávanějším modelem Škody i českého trhu.

Do modelového TOP10 se vešel taky třetí Superb (4.476 registrací) a Yeti (4.264 registrací).

Ford pod 10 % trhu

Číslem 2 mezi značkami a importérskou jedničkou je stále Ford. Jeho dlouhodobý cíl (držet desetinu českého trhu) se při slábnoucím odbytu Fusionu a konci modelového cyklu Focusu nedařilo plnit. Počet registrací se zastavil na 16.190 a to znamená meziroční ztrátu 12,6 %.

V modelovém TOP10 jsou hned tři Fordy s velmi rovnoměrným počtem registrací: Focus (3.596 ks), Fusion (3.530 ks), Fiesta (3.372 ks). Mondeí bylo zaregistrováno 1.418 ks.

Dramatický propad zaznamenal Fusion, když počet registrací klesl z více než 7 tisíc na polovinu. O 40 % vzrostl prodej končící generace Focusu.

1.956 registrací patří užitkovým vozům značky Ford, tj. 13,7 % z celkového prodeje Fordu.

Stabilní VW

VW zůstává více méně na předloňských číslech, připsal si 14.356 registrací a patří mu třetí místo mezi značkami.

Nejpopulárnějším modelem je Golf (3.844 ks), následovaný Polem (2.326 ks), Passatem (2.220 ks) a Tiguanem (1.522 ks).

Podíl užitkových vozů na celkovém výsledku značky je 9,8 %.

Rostoucí Renault

Renault je čtyřkou českého trhu, ale s 1.444 registracemi i dvoujkou na trhu lehkých užitkových vozidel. Meziročně vyrostly registrace této značky o 1.165 vozů, tj. o 9,5 %.

Největší zájem měli loni Češi o Mégane (3.141 ks), za ním skončila Thalia (2.119 ks) a Clio (1.810 ks). Silné postavení si vydobyl i sedan Fluence (1.384 ks).

Rychle rostoucí Hyundai

Poslední značkou, která získala v roce 2010 více než 10 tisíc registrací, je Hyundai. Korejský výrobce se chce ještě více etablovat na evropských trzích a rád by se zařadil mezi oblíbené domácí značky. Na českém trhu doslova, neboť nošovická automobilka mu k tomu dává ideální podmínky.

Výsledkem je čestné první místo Hyundaie i30 mezi importovanými modely. Bylo jich zaregistrováno 4.309 ks. Pokud bychom i-třicítku považovali na domácího hráče, stal by se importovanou jedničkou slovenský cee'd (4.228 ks).

K bestsellerům značky Hyundai patří i i20 (1.617 ks), ix35 (1.197 ks) a i10 (976 ks).

Poražení

V TOP10 značek nejvíce ztratil Ford (-2.326 ks, -12,6 %) a Citroën (-1.178 ks, -13,8 %).

Vážnější propad se ale týká Opelu, který je až za první desítkou. Přestože měla značka v roce 2010 velmi mladé modelové portfolio (Meriva, Astra, Insignia, modernizovaná Corsa), zaznamenala meziročně o 500 registrací méně (-12 %).

Bezmála o třetinu se propadl prodej Chevroletu (16. místo, 2.891 ks). Viník je ale jasný – konec výprodeje první generace levného Sparku a nástup modernější, stylovější, ale dražší druhé generace. Záchrana je ale na cestě – letos má přijít Orlando, modernizovaná Captiva, Aveo a pětidveřový Cruze.

Pětinu registrací, resp. 713 ks ztratilo meziročně i Suzuki (17. místo, 2.800 ks). Menší zájem byl o Swift, ale klesl i odbyt crossoveru SX4 a zejména Grand Vitary.

Nissan (19.místo, 2.135 ks) je na tom podobně jako Suzuki. Ztratil 19 % registrací roku 2009. Nosným modelem zůstává Qashqai (1017 ks).

Druhou desítku značek uzavírá Honda. Meziročně jí klesly registrace o 795 ks, tj. o 28,9 %. Ztratil Jazz (pokles z 330 na 183 ks), Civic (pokles z 864 ks na 662 ks), Accord (pokles ze 191 ks na 80 ks) i CR-V (pokles z 879 ks na 795 ks).

Registrace na českém trhu, výsledky za rok 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období20102009[ks][%]2010
1.ŠKODA535345049230426,0%29,61%
2.FORD1619018516-2326-12,6%8,95%
3.VOLKSWAGEN14356142261300,9%7,94%
4.RENAULT133811221611659,5%7,40%
5.HYUNDAI101918682150917,4%5,64%
6.PEUGEOT81868281-95-1,1%4,53%
7.KIA800476004045,3%4,43%
8.CITROËN73518529-1178-13,8%4,07%
9.FIAT56195561581,0%3,11%
10.TOYOTA49925027-35-0,7%2,76%
11.MERCEDES-BENZ37433813-70-1,8%2,07%
12.OPEL36534153-500-12,0%2,02%
13.DACIA3611271689533,0%2,00%
14.AUDI3242324110,0%1,79%
15.BMW306129381234,2%1,69%
16.CHEVROLET28914246-1355-31,9%1,60%
17.SUZUKI28003513-713-20,3%1,55%
18.SEAT2761230745419,7%1,53%
19.NISSAN21352637-502-19,0%1,18%
20.HONDA19562751-795-28,9%1,08%
21.MAZDA18182127-309-14,5%1,01%
22.VOLVO15801724-144-8,4%0,87%
23.MITSUBISHI13871512-125-8,3%0,77%
24.SUBARU12231142817,1%0,68%
25.IVECO381420-39-9,3%0,21%
26.LAND ROVER31018512567,6%0,17%
27.PORSCHE3042069847,6%0,17%
28.ALFA ROMEO2722215123,1%0,15%
29.LEXUS206257-51-19,8%0,11%
30.JEEP166215-49-22,8%0,09%
31.LADA153173-20-11,6%0,08%
32.Multicar100113-13-11,5%0,06%
33.CHRYSLER969422,1%0,05%
34.MINI918567,1%0,05%
35.INFINITI843945115,4%0,05%
36.Renault Trucks8199-18-18,2%0,04%
37.SMART696900,0%0,04%
38.DODGE63101-38-37,6%0,03%
39.JAGUAR63108-45-41,7%0,03%
40.FERRARI58401845,0%0,03%
41.Kaipan541143390,9%0,03%
42.LANCIA4769-22-31,9%0,03%
43.SAAB3854-16-29,6%0,02%
44.Rimor33171694,1%0,02%
45.MASERATI292813,6%0,02%
45.Trigano29326866,7%0,02%
47.Mitsubishi Fuso2448-24-50,0%0,01%
47.Bürstner242400,0%0,01%
49.Adria2018211,1%0,01%
50.ASTON MARTIN1915426,7%0,01%
51.Dethleffs1819-1-5,3%0,01%
52.Hymermobil1730-13-43,3%0,01%
53.BENTLEY1517-2-11,8%0,01%
54.Hummer1323-10-43,5%0,01%
55.ROLLS-ROYCE128450,0%0,01%
55.Shuanghuan129333,3%0,01%
57.LAMBORGHINI1110110,0%0,01%
-Celkem - Jiné značky235308-73-23,7%0,13%
-Celkem180812181086-274-0,2%100,00%
Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob

Nejméně 57 lidí zabil sebevražedný útočník, který se…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 
Zdroj: Data SDA

Štítky Český trh Statistiky

 

Přidat názorDiskuse: Český trh v roce 2010: Pořadí značek







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já říkám, že byla

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já…

Zase jen remíza. Na jaře už šestá. Ano, plichta 1:1, kterou Karviná uhrála doma s Teplicemi, je už šestým…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…