Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v roce 2012: Nejprodávanější luxusní automobily

Celoroční vítězství v luxusní třídě na českém trhu za uplynulý rok získalo sedmičkové BMW. Na trůnu vystřídalo Audi A8.
Zpět na článek
24. 1. 2013 13:56
24. 1. 2013 14:37
24. 1. 2013 15:58
24. 1. 2013 18:44
24. 1. 2013 21:36
24. 1. 2013 22:50
25. 1. 2013 00:07
25. 1. 2013 00:29
25. 1. 2013 00:39
25. 1. 2013 00:45
25. 1. 2013 00:49
25. 1. 2013 01:36
25. 1. 2013 01:16
25. 1. 2013 10:13
25. 1. 2013 15:31
25. 1. 2013 08:42
25. 1. 2013 15:25
24. 1. 2013 21:58
24. 1. 2013 23:13
24. 1. 2013 23:29
24. 1. 2013 23:55
24. 1. 2013 23:59
25. 1. 2013 00:14
25. 1. 2013 00:22
25. 1. 2013 00:32
25. 1. 2013 00:41
25. 1. 2013 00:47
25. 1. 2013 00:50
25. 1. 2013 00:53
24. 1. 2013 15:15
24. 1. 2013 15:32
24. 1. 2013 16:14
24. 1. 2013 16:59
24. 1. 2013 18:45
24. 1. 2013 18:46
24. 1. 2013 21:12
24. 1. 2013 17:40
24. 1. 2013 21:15
24. 1. 2013 21:47
24. 1. 2013 23:05
24. 1. 2013 23:12
24. 1. 2013 23:57
25. 1. 2013 00:01
25. 1. 2013 00:11
25. 1. 2013 00:21
25. 1. 2013 00:38
25. 1. 2013 00:51
25. 1. 2013 01:04
25. 1. 2013 01:10
25. 1. 2013 01:42
25. 1. 2013 01:48
25. 1. 2013 02:02
25. 1. 2013 09:18
25. 1. 2013 10:41
25. 1. 2013 02:13
25. 1. 2013 01:51
25. 1. 2013 02:35
24. 1. 2013 23:03
25. 1. 2013 01:46
24. 1. 2013 14:31
24. 1. 2013 14:32
24. 1. 2013 14:35
24. 1. 2013 15:16
26. 1. 2013 13:28
24. 1. 2013 18:51
Avatar - Barrichello
24. 1. 2013 13:55
Propadák roku
Audi A8 >:D >:D >:D >:D :no: :no: :no:

BMW opanovalo tuhle kategorii naprosto drtivě.
Rozbalit vlákno
16
24. 1. 2013 14:06
Re: Propadák roku
Děláš,jak kdyby jses dneska začal zajímat o auta :-) Letos udělá Audi na A8 facelift a příští rok to bude naopak...
Avatar - Barrichello
24. 1. 2013 14:07
Re: Propadák roku
O tom dost výrazně pochybuju >:D >:D
24. 1. 2013 14:16
Re: Propadák roku
Já také... Protože příští rok bude suveréně dominovat nová S klasse. Druhé bude A8 a třetí 7er :-) Samozřejmě se bavíme o našem trhu...
Avatar - bigsoul
24. 1. 2013 14:57
Re: Propadák roku
S klasse to nezachrani novim modelom. U Mb je to dlhodoby postupny pokles.
Avatar - Barrichello
24. 1. 2013 15:12
Re: Propadák roku
A audi to facelift taky nezachrání, ale uvidíme
Avatar - MarTin1
24. 1. 2013 15:30
Re: Propadák roku
Řekl další odborník od stolu... chlape to auto má na krku 8 let a jak vidíš, číslama moc nezaostává... celosvětově už se netrpělivě čeká na nástupce, kterej bude v 5!!! Karosářskejch variantách tudíž to tak dlouho trvá...
Avatar - EauRouge
24. 1. 2013 17:47
Re: Propadák roku
5 karosářských variant? Máš ponětí o co konkrétně půjde?
Avatar - MarTin1
24. 1. 2013 22:47
Re: Propadák roku
Klasickej sedan + prodloužená verze, dvoudvéřové kupé (přejmenované CL), 5 místné kabrio S-klasse, verze Pullman a jsou drby i o velkém kombi!!!
Avatar - EauRouge
25. 1. 2013 00:00
Re: Propadák roku
Doufam, že hlavně Pullmana pojmou trochu líp než Maybach. Jinak kabrio může být docela zajímavá zhýralost.
Avatar - MarTin1
25. 1. 2013 00:25
Re: Propadák roku
JJ na netu můžeš najít fotky z testování a při porovnání velikosti opticky to kabrio je rozměrově menší.... takže to bude ještě zajímavé...

No já taky, zaříznout pojem Maybach a nahradit ho "jen Mercedesem" to bude vyžadovat opravdu něco extra...
Avatar - EauRouge
24. 1. 2013 15:22
Re: Propadák roku
Souhlas, s novou generací je vždy výrazný nárust prodejů - jedno které značky. Podobně je to s faceliftem - 7er loni dostala FL tak se to podepsalo na číslech, navíc na S klasse se už podepisuje stáří. I když myslím, že si 7er udrží i letos pozici před A8. ;-)
Avatar - Johny.Rico
24. 1. 2013 14:35
Re: Propadák roku
A8 už facelift? Tak to je masakr...
Avatar - guze
24. 1. 2013 16:55
Re: Propadák roku
Taky bych čekal až příští rok...
Avatar - MarTin1
24. 1. 2013 15:28
Re: Propadák roku
O tom dost výrazně pochybuju také, jelikož vyjede nová S-klasse >:D
24. 1. 2013 15:56
Re: Propadák roku
Vítězství S-klasse je skoro jisté. Jen to píšu a už se mi spouští sliny. :-)
Avatar - MarTin1
24. 1. 2013 17:24
Re: Propadák roku
Osobně jsem krom technickejch a bezpečnostních fines zvědavej na reálnou podobu toho konceptu Ocean Drive nebo jak se to jmenovalo... tzn. FULL SIZE 5 seat kabrio. Hlavní výzva bude váha, protože hmotnost musí zákonitě daleko přesahovat 2000kg.
Avatar - Barrichello
24. 1. 2013 13:56
Jaguar
aspon jeden hrdina si koupil XJ s benzínem, smekám :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
58
Avatar - Johny.Rico
24. 1. 2013 14:37
Re: Jaguar
U mě tito lidé mají taky uznání, sám bych to totiž neudělal (z výše jmenovaných). Jedinnou výjimkou by bylo S63 AMG a B7, jinak mě to fakt neláká.
24. 1. 2013 15:58
Re: Jaguar
B7 mne nepřesvědčila. Vůbec, jak mám 5er rád, 7er vůbec nemusím. Takže "horní" Medvědi, S8, LS.
Avatar - Johny.Rico
24. 1. 2013 18:44
Re: Jaguar
Mohu se zeptat ve kterém směru nepřesvědčila?
24. 1. 2013 21:36
Re: Jaguar
Jízdní projev - velká, těžká, letargická. Ono je to sice velké a těžké auto, jen jiná to zvládají lépe maskovat. Takový projev jsem od Alpiny nečekal. Jinak mám nejblíž k S-klasse, ale A8 se povedla a S už není nejmladší.
Avatar - MarTin1
24. 1. 2013 22:50
Re: Jaguar
Jistě plně souhlas, 7ma je prostě na limuzínu tvrdá... asi má nejblíže k panameře. Hlavní negativum je ta váha a je to na jízdě znát. A8 se opravdu povedla, ale mě osobně na tom vadí to, že opticky není tak majestátní, je to prostě nafouklá A4...
Avatar - HitmanPB
25. 1. 2013 00:07
Re: Jaguar
Teoreticky je 7-er tvrdá - na slovenských a českých tankodrómoch možno áno...
Obávam sa, že argumenty, ktoré sa tu objavujú nie sú podstatné pre tých, čo tieto autá kupujú.
V prvom rade ide o to, ktorú značku potenciálny zákazník preferuje, ďalej či to auto zákazníka osloví, potom je to možnosť kustomizácie výbavy, kvalita servisu, počet servisných miest, poruchovosť a tiež aj referencie od iných majiteľov a samozrejme image.
Hmotnosť, resp. tvrdosť podvozku je pri výbere auta tejto triedy na posledných miestach a povedal by som, že tieto parametre takmer nikto nerieši. Všetky tieto autá sa totiž na kvalitných cestách chovajú plus - mínus rovnako a je vlastne jedno, ktorú značku si človek vyberie. So žiadnou neurobí chybu, skôr je to vecou osobného výberu.
Všetko ostatné sú s prepáčením - kecy.
Avatar - MarTin1
25. 1. 2013 00:29
Re: Jaguar
Nooooo v podstatě souhlas, protože i to co tu x krát denně potkávám jsou tyhle auta na 19 či 20" kolech což je jaksi už z podstaty nesmysl. Faktem je že k charakteru limuzíny více sedí podvozek S-klasse, ten i na 19" kolech ještě s přimouření oka splňuje měřítko limuzína. Zbytek je většinou jak říkáš nepodstatný, rozhoduje náklonost ke značce a mnohdy i aktuálnost modelu tzn. do jakého obobí se zrovna trefíš..... pokud je nový model či FL část zákazníků nemá problém migrovat.
Avatar - HitmanPB
25. 1. 2013 00:39
Re: Jaguar
Áno, 20" s nízkym profilom zabije každý podvozok.
Ale na rovinu - kto chce komfort, tak dá 17 - 18" a "balóny", kto chce image dá 20" a nízky profil.
Avatar - MarTin1
25. 1. 2013 00:45
Re: Jaguar
JJ a to je ono, 20 a nedejbože RUN FLATY a je to smrt.... Rozum říká menší ale srdce volí větší... každopádně se shodneme na tom, že některá auta na malých kolech :no: :no: :no:
Avatar - HitmanPB
25. 1. 2013 00:49
Re: Jaguar
... a že potom na veľkosti nezáleží >:D
25. 1. 2013 01:36
Re: Jaguar
Jde o to, o jaké 7er mluvíš. Mezi B7 a velmi oblíbenou 730d je velký rozdíl. Vzhledem k tomu, že je laděná jako sportovnější limuzína, mi nepřijde ideální, že v ní ty více než dvě tuny cítíš, že cítíš její rozměry. Představuji si ji jako kompromis mezi komfortnější (S-klasse) a sportovnější (Panamera) částí nabídky, ale realita tomu podle mne neodpovídá.
25. 1. 2013 01:16
Re: Jaguar
Předchozí generace A8 mi přišla majestátnější a je to pro mne také mínus. Její proporce mému oku celkem lahodí, nepůsobí jako uměle natažená.
25. 1. 2013 10:13
Re: Jaguar
Hele víš, že sedma je stejně těžká jako pětka a je na stejném podvozku? ;-)
25. 1. 2013 15:31
Re: Jaguar
Tak na to jsem se musel podívat. 530dA versus 730dA
hmotnost 1770 kg; 1915 kg
rozvor 2968 mm; 3070 mm
rozchod 1600/ 1627 mm; 1611/ 1650 mm
Avatar - Johny.Rico
25. 1. 2013 08:42
Re: Jaguar
Takže ty jsi teda jel v B7, to je to, na co narážím... ??? Nemyslím video z Motorhead atp.
25. 1. 2013 15:25
Re: Jaguar
Krátkou s xDrive. Což se samozřejmě mohlo negativně podepsat na vlastnostech, nicméně porovnatelná Panamera i A8 mají pohon všech kol.
Avatar - DRBNUTY
24. 1. 2013 21:58
Re: Jaguar
Este vacsi hardcore je S65 AMG ;-)
Avatar - MarTin1
24. 1. 2013 23:13
Re: Jaguar
Bohužel oproti "nové" S63 AMG s M157 a 571hp a 900Nm (za zlomkovou cenu máš naprosto bezpečnejch 620hp a 1000nm Brabus, Carlsson, Vath, Kleeman...ostatně už FL Ečka má 585hp a dle slov techniků z AMG je to jen otázka tlaku) postrádá reálnej smysl... pouze je to otázka prestiže a naprosto brutálního zvuku. Jinak samé nevýhody, váha, trakce, 5kvalt, spotřeba navíc se s tím dokonce i blbě "semaforuje" což ti může potvrdit cca 24 letý řidič jednoho šedozeleného kousku v Praze, kterej u tančícího domu a následně na Ječné dostal náklep o několik délek právě z důvodů trakce a mírného vlhka... za ideálních podmínek bych samozřejmě dostal nafrak.
Avatar - HitmanPB
24. 1. 2013 23:29
Re: Jaguar
Nenapadlo Ťa, že on to nehnal na hranu a jednoducho sa s Tebou nechcel naháňať ?
Ja som na Forde Escord 1.7d "urobil" na suchu Ferrari 612 - hádaj prečo - pre to isté :-)
Avatar - MarTin1
24. 1. 2013 23:55
Re: Jaguar
Věř mi, že to hanl až za hranu, jel jsem z hokeje Sparta Plzeň a spravil jsem si náladu :-). Šlo o to, že se s tím neuměl rozjet já mu ujel o cca 20m a samozřejmě mě pak začínal tvrdě stahovat. Situace se na karláku opakovala a dopadla stejně... dojel mě na dalších světlech kde se ječná kříží se štěpánskou... pak už sem nezávodil... jel jsem ven z prahy on jel do centra.
Avatar - HitmanPB
24. 1. 2013 23:59
Re: Jaguar
Nie nešiel :-)
Takíto ľudia sa nenaháňajú so 120d ;-)
Avatar - MarTin1
25. 1. 2013 00:14
Re: Jaguar
Z čeho usuzuješ, že 120d je moje aktuální auto? >:D 120d už cca 7 měsíců nemám...
Avatar - HitmanPB
25. 1. 2013 00:22
Re: Jaguar
Neviem, čo máš za auto, ale nikto normálny s autom s takouto cenovkou sa s tebou nebude pretekať. A už vôbec nie na mokrej ceste.
Kapiš ? ;-)
Avatar - MarTin1
25. 1. 2013 00:32
Re: Jaguar
Řekněme, že mám auto stejné značky s cca 500 hp a ano souhlasím, že většina majitelů těchto aut včetně mě nad tím mávnou rukou, jenže člověk narazí i občas na takovéto typy, většinou mají vedle sebe polovičky, kterým chtějí něco ukázat...jako tento případ.

Bylo vlhko jenže i to je pro jednu nápravu s x set resp 1000Nm problém...... nemalej.
Avatar - HitmanPB
25. 1. 2013 00:41
Re: Jaguar
Noooo, ja keď mám vedľa seba v aute dámu, tak sa venujem jej - a nepotrebujem aby potrebovala vymeniť nohavičky... >:D
Avatar - MarTin1
25. 1. 2013 00:47
Re: Jaguar
Já radši řízení teda no:-)))
Každopádně jim obou bylo tak do 25 let a auto měl evidentně půjčený na rande, takže já to chápu a přeju mu to, tímhle si prošel každej žejo :-)
Avatar - HitmanPB
25. 1. 2013 00:50
Re: Jaguar
... a dostali sme sa k tomu, prečo si ho "udělal" :-)
Avatar - MarTin1
25. 1. 2013 00:53
Re: Jaguar
No fuj já ne :-) :-!
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2013 15:15
Re: Jaguar
keby som siel do jaguara tak asi by som tiez nebral diesel .... mna prekvapuje relativne maly pocet predanych jaguarov... ved XJ je v tejto triede charizmaticky kral aj kral elegancie..... skoda ze tie predajne vesledky XJ-cka aj mensieho XF-ka nie su take ake by si tieto auta zasluzili... :-(
Avatar - Barrichello
24. 1. 2013 15:32
Re: Jaguar
Tak je to o volbě, jaguar je pro individualisty co nehctějí tuctovou káru kterou má každý
Avatar - 4hill
24. 1. 2013 16:14
Re: Jaguar
Tím chceš řící že A8 nebo 7 od BMW má každý? No nevím..pravda bude spíš jednodužší..Jsou to prostě kvalitnější a lépe zpracovaná auta..Jaguar je sice hezkej ale já osobně kdybych si vybíral v této kategorii tak to dopadne přibližně stejně jak v tabulce..
Avatar - EauRouge
24. 1. 2013 16:59
Re: Jaguar
Možná, že to bude ještě jednodušší - Land Rover a Jaguar tu mají velmi malé zastoupení oproti BMW, M-B a Audi a v jednu chvíli to vypadalo, že v Praze nebude vůbec autorizovaný prodejce, což moc nepřidává na důvěře, když nevíš jestli nebudeš muset jet za rok na garančku na druhej konec republiky.
Avatar - Barrichello
24. 1. 2013 21:12
Re: Jaguar
Jo, chci.
A8 vidím za den několikrát, XJ je vidět málokdy.

Kvalitnější? NO jak v čem, jak v čem..................
Avatar - Ham.
24. 1. 2013 17:40
Re: Jaguar
Jaký hrdina? Zkazil výsledky celého Jagu. Nebýt ho tak byl JAG 100% nejen ve vyšší střední ale i v luxusní třídě. Letos se to určitě povede.
>:-[]
Přes benzíny je tady Panamera, A8 a CL. Benzínový Jag to je stejná blbost jako Ferrari v dieselu.
>:D
Avatar - Barrichello
24. 1. 2013 21:15
Re: Jaguar
Větší s prominutím stupidnost už sem dlouho nečetl.

Němci naopak velký benzíny příliš neumí, zejména jim nejde moc spotřeba, protože jejich supermoderní V8 žerou víc jak americký OHV >:D
A navíc nedělaj už žádnej motor s kompresorem, a Jaguří V8 kompresor to atmosferický 4,2 napráší naprosto jasně, už proto že XJ je lehčí.

Jasně, němci maj V12, ale tomu to zas XJ napráší ve spotřeba a to rozdílem třídy >:D >:D >:D

A když říká moc nejdou tak nemyslím VW Phaeton, tam neplatí moc nejdou, tam platí je to katastrofa. W12 s výkonem co má 6,1 OHV a s větší spotřebou :o))))
Asi proto už ho radši stáhli z nabídky.

Nedávno tu byl článek že největší výrobcem motorů V8 v evropě je Jaguar.
Je to tak rok zpátky >:-[]
Avatar - Ham.
24. 1. 2013 21:47
Re: Jaguar
Jo to se to práší Jaguářímu kompresoru atmosférické 4,2, ale od oturbených S63AMG nebo S8 nebo Panamery V8T dostane ranec kdykoliv a kdekoliv. Takže lidé logicky kupují v benzínu SL, Panamery nebo S8.
>:-[]
Avatar - MarTin1
24. 1. 2013 23:05
Re: Jaguar
Znovu blbost srovnávat cca přes 10 let starej motor s novejma motorama..... v úvahu připadá jedině "novej" 5.0T xkr-s atd.... tak už jeto dosti konkurenceschopné. Jinak souhlas
Avatar - Ham.
24. 1. 2013 23:12
Re: Jaguar
Blbosti plácáš ty, bavíme se o XJ (a proč se neprodává v benzínu) tedy o luxusní třídě, do něj se dává 5,0 V8 kompresor (375 kW).
XKR-S je sportovní auto, s tím si poradí jiné stroje.
Avatar - MarTin1
24. 1. 2013 23:57
Re: Jaguar
Jistě, tak proč srovnáváš 4.2 a ne 5.0??? Nechápu.... XKR-S sportovní auto? Jo asi jako M6 kabrio... :no: :no:
Z toho co píšete vyvozuju, že řešíte XJ s 4.2 kompresorem vs nové německé V8, kde ja naprosto jasné kdo tahá pilku.... a je nesmysl srovnávat 10 let starej motor s novejma motorama z Německa.
Avatar - Ham.
25. 1. 2013 00:01
Re: Jaguar
4.2 srovnává Barrichello, ne já, a ne od Jagu ale asi starou 4,2 od Audi. Reagoval jsem na jeho větu "a Jaguří V8 kompresor to atmosferický 4,2 napráší naprosto jasně" Nasaď si brejle když čteš.
V každém případě XKR-S není luxusní limuzína.
Avatar - MarTin1
25. 1. 2013 00:11
Re: Jaguar
Je to blbě napsaný a holt jsem to pochopil blbě, brejle nepotřebuju :-) spíš někdy flašku na ty hlody co na tomhle serveru padaj...

ANO 4.2 Kompresor starou atmosféru od Audi smázne, jako každej přeplňovanej motor smázne atmosferickej. NIKDE sem nepsal nic o tom, že je XKR-S limuzína, takže si svojí útočnou notu dej zpátky na uzdu laskavě. Já jsem XKR-S dal jako příklad, kde je ten motor použit.

XJ s 5.0T je plně konkurenceschopnej motor co se týče dynamiky u limuzín, jediná výhoda která dělá tu vteřinu náskoku konkurence z 0-200 je použití 6 automatu vs 8 stupnového. Tento handicap je nyní díky FL snad smazán.

Každopádně Jaguar nemá vrcholnou motorizaci, kterou by postavil proti AMG,M či S verzím konkurence... to je nezpochybnitelnej fakt...
Avatar - Ham.
25. 1. 2013 00:21
Re: Jaguar
No já tam vidím rozdíl skoro 3 vteřiny (S8) nebo dokonce přes 4 (Panamera). To asi převodovka neuhraje. A za všechno mluví to, že Panamera usmaží i to XKR-S, které je daleko lehčí
Avatar - MarTin1
25. 1. 2013 00:38
Re: Jaguar
Aaaaaaaaaaaaaaaaa sakra zase!!!!! :no: :no: :no: :no:

Ty si nepoučitelnej.......... já to vzdávám!!! Ty mi tady říkáš, ať si vemu brejle, ty si vem rovnou mikroskop!

XJ 5.0 je svojí podstatou a zaměřením stejná třída co A8 4.0T, MB S500 a BMW 750i. TO je také důvod proč už se atmosférická verze nenabízí. Jaguar nemá vrcholnou verzi znova opakuju!!! TO by tam musel asi dát upravenou co má v XKR-S s dalšíma úpravama. Žádná XJR není a také nebude!! TO že to má vyšší výkon ok, ale má to naprosto jiné převody, težší...

Jinak k té panameře... stejná pohádka jako u všech 4x4... start a pak už si to hlídá. Což ti ostatně nově vysvětlí E63 se svejma 3.6.. tam ty čísla budou oproti starší verzi v řádu sekund a jde tam "jen" o 30 konovej nárůst.
Avatar - Ham.
25. 1. 2013 00:51
Re: Jaguar
Když tady Barik začal závodit a porovnávat Jaguar s D3 tak nevím proč by se nemohla srovnávat nejvýkonnější verze (nazývaná XJ supersport) s nejvýkonnějšími verzemi. Navíc když má Jag ještě o litr vyšší objem. S8 také nemá vrcholnou verzi V8T, tu mají verze RS o třídu níž.
Avatar - MarTin1
25. 1. 2013 01:04
Re: Jaguar
Objem není absolutně určující veličina co se týče výkonů.... V8T má nižší než 63AMG a M5 má taky skoro o litr menší objem a výkony jsou stejné a obecně parametry, tady se jedná o konstrukční školy... někdo vyznává objem a druhý menší objem, lepší přeplňování atd atd atd

Aniž bych se chtel zastávat Barika tak on ŠPATNĚ srovnával přeplnovanej motor s tehdy 4.2 Fsi atmosférou. Dneska je situace taková, že konkrétně u A8 je vrcholná motorizace "sportovní verze" S8, žádná RS8 není a prý ani nebude. Tudíž Jaguar v tomhle nemá co nasadit, protože nabízí konkurenci "civilních verzí" jako S500 BMW 750i a A8 4.0T. BMW také nenabízí vrcholnou verzi své 7.(760i beru na stejnej level jako S600 či A8 6,3W12).. tu dá se říci supluje alpina B7, kdežto AUDI má S8 a MB má 63 AMG, Jaguar žádnou verzi XJR nemá a ani se netváří, že by ji mělo. Ano v situaci vyšší střední má XFR-S. Ale ve třídě limuzín nic nemá tam končí.

Abych to uzavřel, ano XJ na Němce v otázce dynamiky své vrcholné verze prostě nemá, FL nyní přines ZF 8kvalt a časy jsou na úrovni resp pár drobnejch za Němcema, ale není to nějaký drastický rozdíl jako to býval.
Avatar - Ham.
25. 1. 2013 01:10
Re: Jaguar
No vidíš a jsme na začátku diskuze s Barikem, který tvrdí, že "Němci naopak velký benzíny příliš neumí" a je schopen jako důkaz dávat porovnání kompresorové V8 se starou V8 atmosférou, tak si nevidí ani na špičku nosu.
Avatar - Barrichello
25. 1. 2013 01:42
Re: Jaguar
A můžeš mi prozradit s čím bych to asi tak srovnával?
Výrobní program roku 2008, model Audi A8
4,2 L benzín, 350 HP, zrychlení 6,1 s, spotřeba 11 na sto průměr
V12 6,0 L 450 HP, 5,2 s a 13,8 na sto

vs

2008 XJ
4,2 300 Hp, 6,6 na sto 11,3 průměr
4,2 kompresor 400 Hp, 5,3 s, 12,1 průměr

Audi nic než atmosféru V8 a V12 nemělo, smůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůla

Bohužel je mi velmi líto, ale 4,2 atmosféa Audi neměla sebemeší šanci na kompresor a slavný W12 má zrychlení lepší o 0,1 s, což je narosto směšné ovšem při průměrné spotřebě vyšší o 1,7 litru na sto.

Hlavně že to má 4 válce navrch a 50 HP, ovšem to spolehlivě sežere fakt že to má o 250 kg víc >:D A nemít verzi quattro, hrabe tomu přední náprava, což je těžký faux pas ve třídě luxusních aut.

Kdo umí umí, kdo neumí produkuje užrané 12tiválce který baští víc jak šestiltrový americký OHV z nákladáku se 430 HP z V8, jehož výrobní cena je třetinová >:D
Avatar - Barrichello
25. 1. 2013 01:48
Re: Jaguar
Když tady někdo porovnával V8 turbo v Panameře s atmosférou HEMI 6,4 litru.....co bych neporovnával kompresor a turbo, je to to samý v bleděmodrém.

Ke smůle Audi nic než V8 atmosféru a užraný V12 s mizerným výkonem nemělo.
Avatar - Barrichello
25. 1. 2013 02:02
Re: Jaguar
A tady mátě ještě BMW

2008 BMW7
740 - 306 Hp, 6,8 na sto; 11,2 průměr
750 - 367 HP; 5,9 na sto 11,5 průměr

No takže abysme si to shrnuli, A8 W12 je o 0,1 s rychlejší a žere skoro o dva litry víc, ale má 50 HP navrch; BMW je o 0,6 s pomalješí, chybí mu 30 Hp ale žere o 0,6 méně.

Tomu říkám skutečně drtivý náskok německých motorů, dovolte abych se zcela srdečně zasmál.

Mezi náma - milé BMW i Audi zcela jasně porazil Mercedes, kde jeho model S500 s 5,5 V8 o výkonu 388 HP a zrychlením 5,4 jednozačně porazil veškerou německou V8 konkurenci a s tím XJR 4,2 aspon jakž tak držel krok zrychlením i spotřebou - a to je na tmosféru i když s objemem o 1,3 litru vyšším velmi slušný.

Navíc měl i nejhezčí interiér z němců.

Tak jestli chcete někdo vynášet, tak Mercedes, Audi je smíchu a BMW doslova k pláči
Avatar - Ham.
25. 1. 2013 09:18
Re: Jaguar
Píše se rok 2013 a řeč je o prodejích v lux. třídě.
Avatar - Barrichello
25. 1. 2013 10:41
Re: Jaguar
Jojo, ale stačí se podívat 5 let nazpět a bylo to trošku jinak vid >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
25. 1. 2013 02:13
Re: Jaguar
8st vs 6ti stupnová převodovka uhraje v klidu až 1,5 s. A pokud by se zpřevodovaal zásadně jinak tak i víc.

Panamera má lepší zrychlení díky tomu, že má lepší aerodynamiku než všichni ostatní, bohužel taky nevypadá jako všichni ostatní, tedy tento vůz nemá s pojmem limuzína co do činění, vůbec by v týhle kategorii být uváděn neměl, ono ostatně SDA ho tam vůbec neřadí.
Je to natažený kupé se 4ma dveřma jako šidítko pro paínky,co chtěj 911ku, ale potřebujou ještě nkoho posadit doazdu a na dvě auta nemaj >:D
Avatar - Barrichello
25. 1. 2013 01:51
Re: Jaguar
Martin1: srovnávám 5 let starej motor jaguar s 5 let starými motory VW v Audi a VW či motory BMW. Takže se nečerti, je to férový srovnání
Avatar - Barrichello
25. 1. 2013 02:35
Re: Jaguar
Jo a argumentovat tu moderními motory s dvěma turby atd. - v USA narvali biturbo na motor z Viperu a dostali z toho 1100 Hp - a to Hennessey je vlastě garážista proti mamutím koncernům typu MB či VW.

Takže nahnat výkon turby umí pomalu i cvičená vopice z pralesa, bez turba to ale nemůcm moc nešlo, zejména v nedávné historii >:D >:D >:D
Avatar - MarTin1
24. 1. 2013 23:03
Re: Jaguar
No důvod proč se dneksa už kompresory moc nenosí je mimojiné ten, že při vysokém zatížení kompressor krade výkon motoru. Například kompresor SLR McLaren prý při plném zatížení potřebocal cca 110koní na to aby dokázala pumpovat to množství vzduchu,, které bylo potřeba. Jinak já osobně kompresor miluju, řídil jsem "staré" 55AMG a masakr jak to jde hned bez turbo lagu.... například 55 s 5kvaltem byla na chlup stejn rychlá jako 63 atmosféra s 7kvaltem... to už o něčem svědčí... bohužel dnešní doba tomu zas nepřeje.

Jinak nesouhlasím s tím, že němci neumí V8....možná to platilo před ca 8 lety, nyní ale jsou na špici.... teď možná píchnu do vosího hnízda, ale ten kdo neuměl dělat V8 a V12 byl VW, kterej se v tomhle BMW a MB nemohl v žádným případě rovnat. Stačí si vzpomenout na motor W8 v passatu či W12 kterej je sice zajímavej konstrukčně ale absolutně nekonkurencescopnej 600/65AMG a 760i či RR Ghost.... to byl neuvěřitelnej průser. Nyní jsou v rámci V8T,50i a 500 naprosto vyrovnaný!!! Mluvím o motorech ne o tom jak to funguje v konkrétním autě... tam do toho mluví x proměných, převodovka, váha, 4x4 či RWD..... Dneska nejvíce V8 z německých výrobců nabízí MB (500BT,63 5.5BT, 6.2 atmosféra a 5.5 atmosféra z SLK + na cestě je malé 4.0 V8 pro nové W205 céčko a SLC) BMW má 4litr z (M3 a 50i + jeho modifikace z M5) Audi také 2 RS4/5 a V8T
Avatar - Barrichello
25. 1. 2013 01:46
Re: Jaguar
U Jaga co mam kompresor přidá 100 HP proti atmosféře.
Ato je prtavej kompresůrek, nejde srovnávat s kompresory co montují amíci, ty umí přidat až 200 HP.

To že se to nemontuje je kvůli debi*ním EU předpisům a faktu, že nějak pitomé biturbo žere o 1 litr na sto méně.
24. 1. 2013 14:18
Rapid je luxus
Luxusní cenu má Rapid. Tož je to luxusní vůz >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
24. 1. 2013 15:11
Re: Rapid je luxus
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
24. 1. 2013 14:31
BMW
Tak to má být... Bravo BMW
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2013 15:16
Re: BMW
uz na buduci rok bude kral opat mercedes :yes: vlastne kralom v cechach... kedze celosvetovo -Sko je jasnym kralom a lidrom v luxusnej triede uz dlhe roky :yes:
Avatar - bigsoul
26. 1. 2013 13:28
Re: BMW
Ty asi hulis, lebo to uz peknych par rockov nieje pravda :-)
24. 1. 2013 18:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.