Diskuse

Český trh v roce 2014: Škoda prodala 58.000 nových automobilů

8.1.2015

Domácí trh s novými osobními automobily zaznamenal v uplynulém roce takřka sedmnáctiprocentní nárůst. Škoda mu vládne stále suverénně, stříbrný skončil domestikovaný Hyundai.

 

  • 80 Reagovat !

    foto Well-being

    Well-being 08.01.2015  08:42

    Pěkný

    propagační obrázek :-)
    • 43 Reagovat !

      foto Kharl-ANTIDIESEL

      Kharl.ANTIDIESEL 08.01.2015  13:47

      « OPRAVA: Škoda UDALA 58.000 SPALOVACÍCH POPELNIC

      jj
      DALŠÍCH 58.000 SPALOVACÍCH POPELNIC [odkaz]
      PRAVDA A LÁSKA JEDNOU ZVÍTĚZÍ NAD LŽÍ A NENÁVISTÍ SOUDRUIDI !! [odkaz] ;-)
      :-)
      :-) :-)
      :-) :-) :-)
      :-) :-) :-) :-)
      :-) :-) :-) :-) :-)
      :-) :-) :-) :-) :-) :-)
      :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
      :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
      :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
      :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
    • 00 Reagovat !

      foto hedvin

      hedvin 08.01.2015  20:17

      « Re: Pěkný

      kombík se zatím ani neprodává
  • 41 Reagovat !

    foto alapli

    alapli 08.01.2015  08:42

    klasika

    aneb jak jsme starý rok skončili, nový začínáme :no: . Proč se nepřejmetujete na www.skodaspeleologie?
    V roce 2014 jsme uvedli na trh nejen nové modely, ale třeba také revoluční finanční produkt Škoda Bez starostí, u kterého zájem zákazníků předčil naše očekávání a záhy se stal rovněž inspirací pro ostatní značky... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 08.01.2015  09:00

      « Re: klasika

      Ta citace je dost nešťastně vložená doprostřed článku, chtělo by to na začátek napsat, kdo to vlastně řekl.
  • 50 Reagovat !

    foto Pajaa

    Pajaa 08.01.2015  09:04

    Statistika

    Mě by spíše zajímala prodejní čísla do soukromých rukou a ne fleety, reexport a tak. Pak by bylo vidět čemu dává přednost český občan platící ze své kapsy veškeré náklady bez možnosti si to strkat do různých odpočtů ...
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 08.01.2015  09:06

      « Re: Statistika

      Stejně to bude Škodovka :-) Jen nebude mít tak drtivý náskok :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 08.01.2015  09:11

        « Re: Re: Statistika

        Z pohledu automobilky je lepší prodávat firmám - v průměru kupují dražší auta, více najedou, častěji je obměňují a nešetří tolik na servisu. I proto dostávají větší slevy.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 08.01.2015  09:14

          « Re: Re: Re: Statistika

          Ano to určitě... mimochodem, dost mne překvapilo po mých zkušenostech, že jsem minulý týden z fleku dostal na nový Passat B8 slevu skoro 200 tisíc >:D Respektive na IČO, pokud bych ho neměl tak jen asi 100 :-)

          Škoda, že na to nemam >:-[]
          • 60 Reagovat !

            foto Pajaa

            Pajaa 08.01.2015  09:25

            « Re: Re: Re: Re: Statistika

            Protože firmy a vůbec drtivá většina ne-soukromníků bude pravidelně servisovat vozy v autorizáku, zatímco soukromník hledí na každou korunu a bude tam chodit maximálně pro udržení garančky. Proto se jim to vyplatí.

            Ale pak z pohledu normálního čecha není Škodovka taková perla:

            Za rok 2014

            1 Škoda Rapid 3785
            2 Hyundai i30 2849
            3 Hyundai ix20 2647
            4 Škoda Fabia 2315
            5 Hyundai i20 2307
            6 Škoda Octavia 1500

            Tato tabulka vystihuje co je to rodinný vůz pro českou rodinu ...
            • 10 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 08.01.2015  09:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

              Pojmy typu "normální čech" jsou srandovní.

              Ten žebříček (mimo jiné) potvrzuje to, co je asi všem jasné - soukromě se kupují hlavně levnější auta. Není to ale zase tak zlé jak jsem se bál... Rapid i i30 jsou z pohledu rodiny solidní a rozumná volba, Sandero je až poměrně vzadu a malé vozy (i20, Fabia) už taky zřejmě jako rodinné vozy tolik neslouží (jako v době, kdy rodinným (nad)standardem byla Fabia I Combi). Radši bych viděl Ceed a i30 obráceně, ale co už.
              • 10 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 08.01.2015  09:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

                Ceed je rozhodně komplexně hezčím vozem a působí kvalitněji, než i30. Jenže díky agresivní reklamě a opravdu až skoro neodolatelným nabídkám ta i30 válcuje. Vždyť nyní se dá sehnat za 300 tisíc skladovka, což je hranice všech Fabií, i20tek a podobně, kdy mají vypadat trochu k světu :-) Nelíbí se mi, ale money talks, proto je tak vepředu.
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 08.01.2015  09:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

                  Ale ten Ceed taky není tak drahý... za 330 koupíš Comfort+... a ani to nemusí být skladovka.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 08.01.2015  09:50

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

                    Přiznám se, že jsem na Ceed nekoukal, tak nevím, ale nějak ta Kia tu nemá takové podvědomí mezi lidmi, přitom její produkty jsou hezčí oproti Hyundai.

                    Když jsem se byl podívat na slavnou i20, tak mi byla nabídnuta za stejnou cenu, jako vybavená dvacítka právě i30 za 299 tisíc.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 08.01.2015  09:55

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

                      Já jo, v cenové hladině 330-350 mi právě vykrystalizoval spolu s Pulsarem jako nejlepší volba - 1.6GDI 99kW Comfort za ceníkových 360, 30.000 sleva. Vlastně to asi bylo bez toho plus, tedy bez tempomatu.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ozzman

                        Ozzman 08.01.2015  10:15

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

                        No, v téhle cenové se dal ještě sehnat Focus s 1.6 Ecoboostem :-) Teda v karoserii hatchback :-) To bych volil já :-) Pulsar mne dost zklamal, ale to už jsme si psali :-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto Emel

                          Emel 08.01.2015  10:21

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

                          Hej? Ceníkově je teď nejlevnější 1.5EB za 426.990...
                          • 00 Reagovat !

                            foto Ozzman

                            Ozzman 08.01.2015  10:47

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

                            Od léta to bylo hodně dole, protože doprodávali předfaceliftované Focusy :-) Známá takhle koupila za 400 Fofo EB v kombíku, hatch se dal sehnat i levněji kolem 360-370 tisíc :-) A ten motorový skok oproti GDI je enormní :-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto Emel

                              Emel 08.01.2015  10:49

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

                              To nepochybně :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto fOE

                fOE 08.01.2015  09:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

                Podle me jde na poradi ceedu a i30 videt, ze reklamni kampan skutecne funguje. Jinak si to vysvetlit nedovedu. Osobne bych taky uprednostil ceed, prijde mi vice "evropsky" a za pozadovane penize solidni (spolecna vlastnost s i30).
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 08.01.2015  09:48

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

                  Není tolik vidět, to je určitě jeden důvod... každá reklama je lepší než žádná reklama... a lidi si zapamatují i ten X X X Lutz, tatatata.

                  Pak je tu menší prodejní síť... nemám sice čísla, ale určitě to tak je.

                  Možná je v reálných cenách o něco dražší... ale já bych si připlatil.
            • 10 Reagovat !

              foto Borja

              Borja 08.01.2015  12:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

              To je zvláštní, že statistiky prodeje pro domácnosti se na autoserverech prakticky neobjevují, přitom kolikrát jsou tu články naprosto o ničem... Proč asi?
              • 03 Reagovat !

                foto pargi

                pargi 08.01.2015  13:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

                Taky se zde neobjevují statistiky prodeje červených aut. Vždy jenom všech...proč asi?
                • 10 Reagovat !

                  foto Borja

                  Borja 08.01.2015  13:38

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

                  To seš na omylu, statistiky prodeje podle barev se občas objeví. Ty mě třeba vůbec nezajímají.
                  • 01 Reagovat !

                    foto pargi

                    pargi 08.01.2015  15:06

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

                    >:-[] pravda
          • 00 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 08.01.2015  18:45

            « Re: Re: Re: Re: Statistika

            A jaká byla výchozí ceníkovka? To asi nebyl žádný základ, že?
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 08.01.2015  09:08

      « Re: Statistika

      Reexport a fleet jsou dvě různé věci. Bez firemních prodejů je statistika tady (pro zajímavost, ne že by to dělení bylo nějak důležité):

      [odkaz]

      Reexporty sledovala nějaká agentura, to je závažnější téma... ale odkaz teď po ruce nemám.
      • 01 Reagovat !

        foto Provocateur

        Provocateur 08.01.2015  09:21

        « Re: Re: Statistika

        Nejen, že to dělení není nějak důležité, ale hlavně je nepřesné, protože spousta podnikatelů koupí auta na IČ a pak jej používají v drtivé většině soukromě. Dále je tady menší část, která koupí auto soukromě a dále je využívá k podnikání.
        • 20 Reagovat !

          foto Xylo

          Xylo 08.01.2015  15:10

          « Re: Re: Re: Statistika

          Většina dražších aut je registrována na firmu z důvodu odpisů a odpočtu DPH. Podle mé zkušenosti naopak nepodnikatelé nakupují auta prémiových značek ze zahraničí, a to většinou předváděčky nebo auto z certifikovaných programů prodeje ojetin výrobců.
          • 00 Reagovat !

            foto Provocateur

            Provocateur 08.01.2015  18:16

            « Re: Re: Re: Re: Statistika

            Ano, ale tyto firemní nákupy máš zahrnutý v tabulce, já psal o něčem jiném.
    • 01 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 08.01.2015  09:09

      « Re: Statistika

      skoda celkove predaje 58 091ks
      skoda sukromne predaje 10 889ks

      z celkoveho poctu len 18,7 % skodoviek su registrovane na sukromnu osobu.... mne to pride ako hodne male cislo ..... pritom taky hyundai ma fakticky 50% ( polovicu ) aut registrovanych na sukromne osoby a v sukromnych predajoch s cislom vyse 9000 kusov takmer dobehol domacu skodu...... vela nechybalo ... uvidime o rok o dva ako skoda zareaguje na tento varovny signal zo strany sukromnych zakaznikov
      • 31 Reagovat !

        foto Gvick2

        Gvick2 08.01.2015  09:25

        « Re: Re: Statistika

        To jsi těžce mimo, to není varovný signál, ale zbožné přání každé automobilky prodávat co nejvíce do korporátu. Škodě se takto vysoký podíl firemních klientů daří jen na malém trhu ČR, co by za to dala, kdyby takový podíl měla v DE nebo v UK, kde naopak hraje roli "otloukánka" a prodává hlavně levná auta pro privátní klientelu a závistivě šilhá po VW, Opelu nebo Fordu, kteří si mastí kapsu na korporátu.
      • 00 Reagovat !

        foto rapper

        rapper 08.01.2015  09:39

        « Re: Re: Statistika

        Firmy neustále protěžují Škodovku asi z nostalgie. Hyundai zase hodně lidí nachytá reklamní masáží o tisíci reklamách denně. Na to mnozí slyší... A tak tu prodávají hlavně 3 značky a potom dlouho nic, jen tak dál a na silnicích to bude ještě větší nuda než dnes. Jak když mají ty lidi klapky na očích a musí si koupit to, co má soused nebo na co byli dosud zvyklí. Např. takový španělský trh je v tomto ohledu dost zajímavý. Nedominuje na něm léta žádná značka. Tamní prodeje jsou velmi vyrovnané. No rozhodně tam na silnicích není taková nuda jako v ČR.
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 08.01.2015  09:50

          « Re: Re: Re: Statistika

          Některé firmy už přešli že škodovek na Hyundai, většinou se kupují I-40. Ale pravda je ta, že většina nadále kupuje Fabie, oktávky a Superby.

          No a domácnosti kupují malá prdítka a to nejlevnější co je + hlavně ojetiny.
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 08.01.2015  09:53

            « Re: Re: Re: Re: Statistika

            S těma prdítkama to není tak zlé - Rapid a i30 na prvních dvou místech jsou solidní rodinná auta.

            Dost firem to má volné - vyber si co chceš, s nějakým stropem.
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 08.01.2015  10:48

              « Re: Re: Re: Re: Statistika

              "Rapid a i30 na prvních dvou místech jsou solidní rodinná auta."

              Myslim, že tady s timhle neuspěješ >:D Rodinné auto je minimálně prémiová střední třída >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 08.01.2015  11:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

              Tak Rapid dejme tomu, ale všechny ty Fabie, I20-I10, Sandera, Clia, Fiesty, Citigo atd jsou prdítka....
              A těch jezdí nových v soukromých rukou celkem hodně.

              Zatímco takové ty Oktávky, Superby sou většinou firemní káry, jako soukromý a nový to má skutečně málokdo.
              • 10 Reagovat !

                foto michalpneu

                michalpneu 08.01.2015  11:50

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

                tak rapidy jdou hodně na soukromníky....ale octavie skoro vůbec.

                Jako já se nedivím. Já byť jsem měl dvě octavie a v rodině byly další dvě, tak dneska bychom všichni volili rapida, octavii určitě ne. Už je moc velká a taky drahá, to rapid velikostně ideální k octavii I a to bylo dostačující auto. Takže já bych tu octavii taky jako rodinné auto nebral. zkrátka moc vyrostla.
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 08.01.2015  11:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Statistika

                Je to jen o penězích. Fabie už snad v tolika případech neslouží jako rodinné auto, když už tak kombik a tam s malým dítětem nevidím zas takový problém. Octavie je už drahá, takže "ideálem" je ta ojetá a proto je to taková modla >:D

                Clio vidím v kombiku na stejné pozici, jako tu Fabii kombi. Fiesta už dnes taky asi nebude rodinným vozem a ty malé Hyundaie... za vybavenou i20 máš teď i30 :-)
          • 21 Reagovat !

            foto rapper

            rapper 08.01.2015  09:56

            « Re: Re: Re: Re: Statistika

            Ano, z jedné u nás nejprodávanější značky ke druhé, moc pěkné :-) Prodává tu snad více výrobců než jenom Hyundai a z mého pohledu nevidím důvod mu dát přednost před ostatními. Zde nejspíš opět funguje klasický zákon stáda.
    • 21 Reagovat !

      foto donPedro

      donPedro 08.01.2015  09:18

      « Fleety vs. priváty

      Auta byla vyrobena, prodána a zaplacena, tož vo co go? Ať už u Škody, či jakékoliv jiné automobilky ...
    • 01 Reagovat !

      foto pargi

      pargi 08.01.2015  13:06

      « Re: Statistika

      A co by statistika prodejů soukromníkům změnila na tom, že škodovka je jasným lídrem tabulek celkových prodejů?
  • 10 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 08.01.2015  09:35

    OT: Hyundai CZ

    Na Slovensku už nejaký čas beží reklama na novú i20-ku, teraz som videl českú, ktorá je rovnaká len má úplne iný text a zas majú potrebu sa navážať do Škody. 8-s Potom nečudo, že sa tu nedočkáme testu. >:D
    [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 08.01.2015  10:45

      « Re: OT: Hyundai CZ

      ....bude vas soused z boleslavi taaakhle malyyyy ...... ;-) .. to je docela odvazne

      pripomenulo mi to jaga..... : [odkaz] [odkaz] ;-)
    • 03 Reagovat !

      foto Paulie88

      Paulie88 08.01.2015  12:49

      « Re: OT: Hyundai CZ

      Sou to ** no co chceš :-) nejlepší je na tom ale to, že jim to asi každej žere ...
    • 12 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 08.01.2015  13:04

      « Re: OT: Hyundai CZ

      Jak hluboko ještě klesnou?
      • 00 Reagovat !

        foto pumpkin

        pumpkin 08.01.2015  15:02

        « Re: Re: OT: Hyundai CZ

        začnú zo zúfalstva skupovať škodovky?
  • 22 Reagovat !

    foto Pepecl

    Pepecl 08.01.2015  09:57

    Pohádka o Audi

    Audi 1-12 2014: 3 935 (+19,6%, 2013 3 289)
    Audi 1-11 2014: 3 233 (+5,5%, 2013 3 065)

    "Statistika je jako bikini. Co odhaluje, je zajímavé, co skrývá, je podstatné." >:D
    Aaron Levenstein
    • 10 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 08.01.2015  10:01

      « Re: Pohádka o Audi

      Audi v prosinci prodalo dvakrát tolik aut než byl měsíční průměr za rok. Zajímavé... máš nějaké vysvětlení?
      • 21 Reagovat !

        foto Mara-147

        Mara.147 08.01.2015  14:48

        « Re: Re: Pohádka o Audi

        Firemní auta, odpisy daní, uzavírání rozpočtů,...
        Proto je prosinec, co do prodejů firemních aut hodně silný.
  • 03 Reagovat !

    foto Dixik2

    Dixik2 08.01.2015  10:36

    Nižší střední třída

    Jízdně je to takhle:

    1.Focus-facelift
    2.Octavia
    3.Ceed
    4.i30
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 08.01.2015  10:49

      « Re: Nižší střední třída

      Kde je Golf? Ten rozhodně patří nad Oktávku...
      • 00 Reagovat !

        foto Dixik2

        Dixik2 08.01.2015  11:02

        « Re: Re: Nižší střední třída

        Tím jsem ještě nejel-GVII
      • 00 Reagovat !

        foto michalpneu

        michalpneu 08.01.2015  11:48

        « Re: Re: Nižší střední třída

        já jel v obou, jak v golfu, tak octavii a je to nemlich stejný. Octavka mi přišla více odhlučněná od rázů od kol, ale to mohlo být kusem.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 08.01.2015  12:44

          « Re: Re: Re: Nižší střední třída

          No, tak ten rozdíl sem poznal i já, to mi neřikej, že ty ne >:D Jaké to byly kusy? S torzkou?
          • 00 Reagovat !

            foto michalpneu

            michalpneu 08.01.2015  13:30

            « Re: Re: Re: Re: Nižší střední třída

            jojo, oba s torzkou. Ale, že ten Golf má větší hluk od kol, to mi říkali i ti, kteří ho mají....tak možná, že jsem se na to až moc zaměřil.
            • 00 Reagovat !

              foto AUDIRS6

              AUDIRS6 08.01.2015  15:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nižší střední třída

              Fakt je pre teba lepsia O III nez C´eed ? Ja som mal moznost O III 1,2 TSi na 17" a Cednik 1,6 GDi, a co do podvozku si na Cednik nemozem stazovat.
              tie rachoty od lesenarskej trubky v O III a ( vtedy este pred reviziou ) slabe tesnenia na zadnych dverach O III robili fakt svoje 8-s
              • 00 Reagovat !

                foto michalpneu

                michalpneu 08.01.2015  18:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nižší střední třída

                mě ta octavie přišla v pohodě, já měl teda 1,6 TDI na 17" a ještě zimních, ale přišlo mi to v pohodě a vozil jsem se s ní dva dny. tak nevím a byla to octavie 3 vyrobená jako 424 tehdy:-)

                V ceedu jsem nejel, to mě celkem nechává chladným to auto.
                • 00 Reagovat !

                  foto dal

                  dal 08.01.2015  19:38

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nižší střední třída

                  Zrovna tato kombinace je úplně nejhorší. Nepřekousl jsem to bubnování ale stopu drží velmi dobře. Asi to dělá ten převis, protože Golf i Leon jsou daleko lepší.
                  • 00 Reagovat !

                    foto michalpneu

                    michalpneu 08.01.2015  19:50

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nižší střední třída

                    no právě, že ne. Jak říkám, já jel v golfu a octavii a golf na tom byl daleko hůř, ta octavie mi z toho přišla ještě dobrá.

                    ale v leonu jsem ještě možnost svést se neměl.
                    • 00 Reagovat !

                      foto dal

                      dal 08.01.2015  19:59

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nižší střední třída

                      Mně to tak přišlo, jel jsem právě tu 1,6tdi, Golfa i Leona 1,2tsi. Ten rozdíl tam byl hodně velký, bylo to po trochu rozbité cestě a Octávku by jsem nechtěl v této motorizaci ani náhodou. Pak jsem jel kombík s 1,4 tsi a ten byl podstatně lepší. Mohla to být chyba tohoto konkrétního kusu protože to byl jeden z prních na trhu.
                      • 00 Reagovat !

                        foto michalpneu

                        michalpneu 08.01.2015  20:06

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nižší střední třída

                        taky záleží na gumách, co na tom byly obuté. Třeba lidi, co mají Golfa VII na continental Ecocontact 3 v 15" si na to stěžují hodně, ti, co to mají na michelinech vůbec.

                        Já právě měl octavii dva dny. bohužel v tom TDI, to je žalostný motor a je smutné, kam se vlivem EU nařízení tak dobré TDI motory dostali, ale tehdy benzíny neměli, chtěl jsem to porovnat právě s mým roomsterem motorově, ale co se jízdních vlastností týče, tak mi to přišlo hodně dobrý.
                        • 00 Reagovat !

                          foto AUDIRS6

                          AUDIRS6 08.01.2015  20:20

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nižší střední třída

                          a ake jazdne vlastnosti mas konkretne na mysli?
                          Drzanie stopy, stabilita v zatackach, pod brzdami...? Alebo aj tlmenie nerovnosti, hluk od naprav, hluk od odvalovanych kolies...?
    • 00 Reagovat !

      foto overnight

      overnight 08.01.2015  11:16

      « Re: Nižší střední třída

      Zapomněl jsi dodat: podle mě, ony jízdní dojmy působí na každého docela jinak ;-) a hlavně pro nějak vypovídající osobní žebříček bys ta auta z nižší střední musel projet všechna, což není tvůj případ, když si vynechal i Golfa ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Dixik2

        Dixik2 08.01.2015  12:01

        « Re: Re: Nižší střední třída

        K němu jsem se zatím ještě nedostal. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto dal

      dal 08.01.2015  16:17

      « Re: Nižší střední třída

      OIII by jsem dal nakonec a za Focus, Astru, G7, 308, Leon, Civic, Megane.
    • 00 Reagovat !

      foto King-of-rain

      King of rain 08.01.2015  16:42

      « Re: Nižší střední třída

      Jízdně??Rozhodně ne vždy...záleží na motoru atd a Octavka....na špatné cestě je to komix za ty prachy.Ano Golf je první.... >:D
    • 32 Reagovat !

      foto Katikakus

      Katikakus 08.01.2015  19:18

      « Re: Nižší střední třída

      Octavka je jizdne tragedie, teda alespon ta s torzkou.
  • 00 Reagovat !

    foto Nagano

    Nagano 08.01.2015  11:37

    Kde je nová Fabia???

    Snažil jsem se to dát do blogu, protože tu nebyl prostor, kde se na to zeptat...ale kde je nová Fabia??? Jezdím denně po Praze a zatím jsem nepotkal ani jednu ... slovy nula ... novou Fabii. Dokonce i tady na auto.cz se po ní slehla zem...žádné nové články, nic...

    Může mi jeden z mnoha prodejců škodovky, kteří sem přispívají napsat co se děje s novou Fabií a proč není vidět na silnicích?

    Děkuji
    • 00 Reagovat !

      foto michalpneu

      michalpneu 08.01.2015  11:47

      « Re: Kde je nová Fabia???

      Já jich potkal v Praze asi 10, ale fakticky se ještě pořádně neprodává, prodejci říkali, že až od ledna. Na škodaplus jich je sice hodně, ale prý žádnou neprodají, protože jsou to předváděcí vozy, které pustí až za 5-6 měsíců.
      • 00 Reagovat !

        foto Mara-147

        Mara.147 08.01.2015  14:53

        « Re: Re: Kde je nová Fabia???

        :yes: to už jsem taky někde slyšel. Obdobně to má Hjondé s i20kou.
  • 00 Reagovat !

    foto JGucci

    JGucci 08.01.2015  16:06

    Ceny

    Sice trh o neco oziva, ale prodejci neleni a sup sup zvysuji ceny (viz Skoda, napr. Yeti jeste pred rokem stal 340 tis, a ted 370 tis. :no: ) a tim trh zase brzdi. V prepoctu na obyvatele tu porad prodavame tak 2x mene novych vozu nez v zapadni Evrope. Radeji budou vsichni zdrazovat, abychom nahodou neprekrocili 200 000 prodanych vozu za rok :no: a mohli nadale zustat bazarem Evropy.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 08.01.2015  16:53

      « Re: Ceny

      Ceny u nás jsou ale pořád spíš nízké...
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 08.01.2015  18:40

      « Re: Ceny

      Pláčeš na špatném hrobě - že se tu prodá 2x méně vozů než na západě opravdu není vinou Škody ani kteréhokoli jiného výrobce. Auta jsou u nás naopak ještě relativně levná.
  • 00 Reagovat !

    foto Guttalax

    Guttalax 08.01.2015  16:35

    nošo-žili

    Hyundai prodává 3x víc. Před pár léty to až takový velký rozdíl nebyl . Copak se asi stalo?Já to vidím tak Dnešní i30 a ix 20 vypadají daleko líp než ty káčátka ceed a Venga. Mezi ix35 a Spotáží nehodnotím ,páč jeden vypadá zastarale a druhý má jen velká kola a malá okýnka.Ale Hjondé je druhý a to je dobře,kvůli zaměstnanosti v Nošovicích.Článek je dobře napsán palec věrch :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 08.01.2015  17:19

      « Re: nošo-žili

      i30 a ix20 že vypadají lépe než již víceméně evropsky vypadající Ceed a Venga? No, proti gustu, ale zrovna u takového milovníka korejské kultury mě to překvapuje. >:-[] :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Guttalax

        Guttalax 08.01.2015  17:32

        « Re: Re: nošo-žili

        No co dodat. Korejské vehikle nejsou můj šálek kávy,ale když se na ně podívám ,tak to vidím tak jak jsem to napsal.Stará i30 vypadala hůř než ceed fl,ale ted si vyměnili role.Ten předek u ceedu je opravdu,,,,,, :-! :-!
        • 10 Reagovat !

          foto AUDIRS6

          AUDIRS6 08.01.2015  17:47

          « Re: Re: Re: nošo-žili

          prosim ta, neviem co beres, ak ale uzivas pravidelne tvoj nick, koli comu presedis vacsinu zivota na "prkinku", tak ho vysad a chod ku ocnemu... :-! >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto Guttalax

            Guttalax 08.01.2015  18:02

            « Re: Re: Re: Re: nošo-žili

            Ty mi chceš vnutit tvůj názor.Preco ocný?Nick nepoužívám. Je to lék. jen ten kdo to s ním přežene -toho prožene :-!
            • 00 Reagovat !

              foto AUDIRS6

              AUDIRS6 08.01.2015  18:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: nošo-žili

              >:D - nepotrebujem ti nic vnucovat ;-) ( pokial sa nejedna o OOOO >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] )
              Len som tak ( asi chybne ) predpokladal, na zaklade tvojej "oblube" H/K ze Europskejsie dizajnovane Kie by ti mohli sediet viac... ;-) Co mne teda sedia ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 08.01.2015  19:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: nošo-žili

              no tak pockaj na ceed po facelifte... to bude korejska bomba >:D ....

              mna nejako i30 nebere ;-) ale uznavam ze facelift jej vizualne pomohol ( pomoze ) :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 08.01.2015  19:16

      « Re: nošo-žili

      i30 predava mozno u vas aj preto viac ako ceed ..... lebo ponuka este aj klasicku 1,6tku okrem GDI... kdez to ceed ma len 1,4ku a potom uz len GDI ak berieme benziny ...

      i30 ma teda o jeden motor viac v ponuke ako ceed co sa logicky prejavi .... nehovoriac o tom ze v cechach u vas je domaci hyundai.... u nas zase vedie ceed pred i30... u nas je doma kia....
      • 10 Reagovat !

        foto pavkin

        pavkin 08.01.2015  21:10

        « Re: Re: nošo-žili

        To máš jedno, kromě GDI jsou oba výše zmiňované motory naprostá trága, takže v podstatě benzínový motor je v nabidce jeden u obou aut.
        • 00 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 08.01.2015  21:36

          « Re: Re: Re: nošo-žili

          aj htp bola vo fabii traga.... a pozri ako uspesne sa fabky s tymi motormi predavali... vobec by som sa nedivil keby 1,4ka v ceede tvorila povedzme az 25 percent predaja ( stvrtinu ) z celkoveho poctu predanych ceedov ;-) .... samozrejme GDI bude predavanejsie... ale este neznamena ze 1,4ka sa nebude predavat... ved len tu v recenziach na moje.auto.cz som nasiel hned dva aktualne ceedy s 1,4kou pod kapotou ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto pavkin

            pavkin 08.01.2015  21:44

            « Re: Re: Re: Re: nošo-žili

            Já netvrdím, že se nebude prodávat. S Ceedem jsem nejel, ale i30 s 1,4 jsme měli dva roky doma ten motor bylo zoufalství.
            • 00 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 08.01.2015  21:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: nošo-žili

              tak trebalo aspon 1,6tku potom...

              ano mas pravdu.... predavat sa budu urcite fajn vsetky motory ( aj tie slabsie sa predaju ) .... akurat ze i30 ma 3 bezniny v ponuke a ceed len 2 .... cize zopakujem to este raz.... i30 ma tym padom istu vyhodu voci ceedu a dozaista aj vdaka tomu ma predpoklady na to aby predal viac aut... ;-) nehovoriac o fakte c2 : hyundai je v cechach fakticky ako doma.... kia nie...

              u nas je to presne opacne.... u nas je zase doma kia... takze ceedu sa u nas dari lepsie ako i30tke a sportagu zase lepsie ako ix35ke a riu lepsie ako i20tke..... ( aj ked nova i20 to uz moze zmenit, uvidime )
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 08.01.2015  22:30

        « Re: Re: nošo-žili

        Nejde o nic jiného než o to, že Hyundai má masivní reklamu, hraje si na českou značku a má hodně agresivní cenovou politiku ve srovnání s Kiou
      • 00 Reagovat !

        foto tesnav

        tesnav 08.01.2015  23:13

        « Re: Re: nošo-žili

        1.4-ka bude tvořit výrazně větší podíl prodeje, u nás tipuji přes 60%, protože cenový odskok 1.6-ky cca. 60 litrů a GDI okolo 100 litrů (dle karoserie) od základu je takový, že pak se už cena dostává na úrověň evropské konkurence a korejská "láce" základu a akcí se ztrácí. A přitom pak tyto "vrcholné" motorizace jsou co dynamiky a svezení na úrovni spíše podrůměrných motorů konkurence (1.2TSi 77kW, 1.0 EB 92 kW ..)

        A stačí se kouknout na tvrdá data, aby sis udělal místo fantazírování obrázek. Dnešní stav na Austoscout24 - nabídka i30 od r.v. 2012:

        1.4- ka - 2.483 kusů na prodej
        1.6 -ka - 755 kusů na prodej

  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 08.01.2015  22:57

    Pár poznámek

    Pokud trh rostl o 16%, tak cokoliv pod tuto hodnotu znamená pokles a ztrátu, tímhle pohledem tedy nahlíženo:

    Škoda - Prodeje v podstatě kopíérují trh a Škodovka ani přes modelovou ofenzivu Oktavie a zakolísáním příchodu Fabie nikterak prodejnost nezměnila a pozici si drží. Však je to správně, pokud by tomu tak nebylo, bylo by cos u nás špatně, na domácím trhu se mají prodávat především domácí produkty, nejen v potravinách. Tím neříkám, že odsuzuju někoho, kdo si koupil zahraniční auto, naopak mám pochopení a neodsuzuju ty, co si Škodu koupí.

    Hyundai/Kia - V součtu korejci zaznamenali v podstatě pád, Hyundai si i přes agresivní a nákladnou kampaň nikterak nepomohl, Kia naopak padá. Trh je prostě korejskými auty již nasycen, co mohli urvat francii a především Itálii, to urvali a více si již vzít nedají. Samozřejmě ne jen z těchto značek směřoval přeliv do H/K, ale tipuji to na největší část. Možná pomůže příchod turbomotorů, ale naopak nepomůže plán H/K opustit politiku obrovských slev mimo ceník a i ceníkových lákadel.

    PSA - Tady je to pokračující stagnace. Ani podařená 308 či nové Picasso nestačí, přitom 1,2 THP, 2,0 HDI jsou špičkové motorizace. Image se nabírá těžce, Citroenu navíc chybí nové modely, C3 nestíhala na konkurenci už na začátku, C4 je trochu opomíjená a C5 či DS řada u nás značku nespasí... navíc PSA chybí lowendový brand, který by dovolil jít do rizika a zvedat ceny po konci krize.

    Opel - tak to je jeden z vítězů roku. Jako by po několik let opomíjená značka vstávala z mrtvých. Pro znalé sice možná trochu těžkopádne, z venku velké modely, ale uvnitř průměrně prostorné (Insignia, Astra), ale pro zákazníka, který neodzkouší vše, lákavé vlastnosti - cena nižší než VW, bohatáý nabídka motoru, obrovská konfugurovatelnost, mnoho příplatkové výbavy. V podstatě tomuhle může konkurenkovat jen VW... a asi si toho ákazníci začínají všímat.

    VW/Seat - když se prodeje sečtou, čili pokles VW a růst Seatu, jde vidět, kam se přesunuli zákazníci. Seat vstal z mrtvých, něco sice vzal VW a Škodě, ale parazitování tady mezi bratříčky bylo vždy, přesto růst jde vidět. V případě Seatu jednoznačně jde cítit krásu Leonu :yes:

    Renault/Dacia - na první pohled šok. Několik let byl Renault dovozce č.1, pár let v první pětce a teď... 9. místo... Renault může líbat nohy tomu, koho napadlo koupit Dacii, nalít do ní peníze a udělat lowendovou značku. V době, kdy ztartil na přelomu 90/2000 image, všichni víme proč, zažil odliv zákazníku, tak prodejnost si držel jen díky nízkým cenám a šméčku Thalii. Ten pokles prodejů je jen obraz ukončení Thalie, nového drahého (na poměry Renaultu) Clia a Capturu a poslední levní mohykáni jsou jen Megane a Scénic. Ti, co chtěli levné auto nyní kupují Dacii a o odliv zákazníku, které třeba cítí PSA a bude i Hyundai, nemusí mít v Renaultu strach, Dacia své jméno přes obavy získává a celkově je tedy Renault opět v top5. Někdo bude namítat, že by se tak měl sečíst H/K a koncern, to ano, ale v době, kdy byl Renault v top5 tu Dacia v podstatě nebyla. Takže v podstatě asi jediný francouszský výrobce s jakžtakž otimistickými vyhlýdkami v ČR...

    .... ale třeba letošní rok ukáže něco nového :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Poslední rozloučení s legendárním Wabim Daňkem: Vdova prozradila datum a místo pohřbu

Poslední rozloučení s legendárním Wabim Daňkem:…

Poslední rozloučení s folkovým písničkářem Wabim Daňkem (†70) se uskuteční 23. listopadu od 12 hodin v Praze ve…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím duelu chyboval už podruhé

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím…

Sudí Miroslav Zelinka upřel fotbalistům Sparty Praha v závěru pátečního utkání 14. kola první ligy proti Jihlavě…

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má být zlatá bunda

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má…

S ukrytým zlatem poletí čeští reprezentanti na olympiádu do korejského Pchjongčchangu. Hitem kolekce, která byla…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…