minule som v KE pred optimou videl bordovy XF ( par tyzdnov dozadu :D ) .... poviem ti mohol som na nom oci nechat.... toto sa mi pri medaku alebo baworaku nestane.... jaguar je uplne inde ako nemci.. charizmou ich doslova rozdrti.....
A mám nutkání říci - Konečně! Auto s takovým vzhledem a charisma a prodeje stále váhavé. Že by jsme opravdu byli národem "chalupářů" a hodně lidí čeká na combi provedení? Nebo nový benzín 3.0?
Těch věcí je víc, nemyslím, že by prodeji zrovna zahýbaly nový benzíny. Obecně je XF uvnitř spíš 4d kupé, dopředdu se sice posadí téměř kdokoliv, dozadu pak už spíš štíhlejší postavy a do 190cm...to vše za předpokladu, že vepředu sedí někdo spíš menší.
Dalším faktorem je pro někoho nepříjemný ovládání infotainmentu přes dotykovou obrazovku, která navíc nevyniká rychlostí. Třetím faktem je, že ceníkový ceny jsou hodně vysoký a naprosto neodpovídají následný prodejný ceně a čtvrtým fakt, že spousta lidí se bojí značky jako takový...přece jen budí dojem přílišný "rozmařilosti".
Nakonec je potřeba říct, že servisní zázemí není příliš široký a ještě ho zužuje leckde neschopnej a nepříjemnej personál (to sice platí pro většinu luxusních značek, ale tam je aspoň z čeho vybírat).
Jinak kombi verze samozřejmě prodejům prospěje, ale nemyslím, že nijak zásadně.
Souhlas, zvenku paráda, uvnitř slabší, A6, 5er mají vnitřky prostě víc dochozené, v této třídě už rozhodují detaily, jak provedení tak ergonomie. Ale stejně, tohle nijak nevysvětluje ty nízké prodeje, rozdíl je příliš velký na to, aby se dal zdůvodnit čímkoliv souvisejícím s kvalitami toho auta. A kombi ani benzíny prodejům určitě výrazně nepomůžou, jakkoliv je dobře, že benz. motory budou konečně konkurenceschopné, v téhle třídě prodeje určují dýzly. No, je to rébus, jak říkáš, s cenami se dá relativně kouzlit a přitom XF poráží i taková S80, která se blíží ke konci svého cyklu. Spíš bude důvod neúspěchu v nepovedené předchozí dekádě, S-type byl propadák, servis u nás nula, bude to chtít čas, tahle generace XF může max. prošlapat cestu k zákazníkům pro generaci příští.
S80 je právě ideální, nekonfliktní sedan, s docela širokou paletou motorizací, autorizovaným servisem na každém rohu, a s možností následného odprodeje bez větších problémů
XF je pravý opak.
A myslím, že stále ještě přežívá představa, že Jaguar je něco víc než D3, takže se možná spousta lidí bojí servisních nákladů, možná i samotné ceny, nebo třeba nechtějí dráždit klienty apod.
Otázka je, jestli si Jaguar dokáže zachovat tuhle auru a zároveň rozjet prodeje, což samo o sobě výrazně sníží image výjimečnosti. Nuže, není to lehké, ale klidně bych takto v nějakém Jagu celé dny filozofoval >:-[]
V téhle třídě jedou dýzly, D5 se na V6 dýzly jaguaru nechytá, paleta motorizací vč. 2,2D mluví jednoznačně pro XF. Se servisem máš pravdu (tady bude skutečně to největší ze zakopaných psisek způsobujících nízké prodeje XF), s odprodejem je to horší, S80 drží svou cenu nejhůř z této party.
Představa, že Jaguar je něco víc než D3 možná přežívá na webových diskusích, rozhodně ne mezi reálnými kupci vyšší střední. Image a pověst jaguaru dostávala poslední minimálně dekádu tak na zadek, že je to reálně právě naopak. ;-)
Ide hlavne o to, že majetný páni, ktorí móžu byť kupcami Jaguaru, si radšej kúpia D3. Jaguar nemá taký dobrý image, špičkový dizajn ich nepresvedčí... Som zvedavý, ako sa situácia bude vyvíjať. Jaguar má na viac a ja mu to prajem!
XF z venku je vazne sexy. Ani pod kapotou to neni spatne (z diesel hlediska). Naladeni podvozku je paradni. Jenze kupni realita je, ze z minulosti si nese stigma nespolehliveho suntu, interier je naprosto tragicky a nejvetsi prusvih je pomaly upatlany na nervy lezouci displej systemu a navigace s asi nejhorsima mapovyma podkladama, ktere jsem v teto tride mel moznost vyzkouset - a v tom vsem na D3 obrovsky ztraci. Jenze to z chodniku poznat nejde, takze chapu lidi, co nad XF slintaji.
S tou image je to dle mého názoru takové všelijaké. Jaguar má image lepší i horší zároveň a to je jeho problém. V minulosti to byla velmi luxusní značka, jejíž nabídka aut začínala u XJ (tedy obdoby A8, BMW7, MB-E). Aura tohoto se podle mého názoru drží částečně dodnes, ostatně několik z vás tu zmínilo obavu z drahého servisu a podobně. Ta obava pramení z toho, že lidé řadí Jaguar nad D3.
Na druhou stranu posledních pár let strhlo Jaguar v očích kupců mnohem níž (X-type,...), takže image je mnohem nižší. Máme tu tedy dva současné názory. Jednak z historického hlediska je to značka, od které očekáváme více než od D3, dražší servis, byl tu zmíněn i status rozmařilosti a podobně a přitom současně víme, že takový X-type nebo S-type nebyl žádný zázrak, který by D3 nějak drtil.
Takže otázka je, co vlastně od Jaguaru kupci čekají? Lepší nebo horší auto než u D3? Mně přijde, že oboje.
Cekaji "neco jineho".
S produkty labelu Jaguar resp. Land Rover resp. Range Rover mam, troufam si rict, bohatou zkusenost: z ruznymi produkty dohromady cca 200k km.
Vysledek: nehledim zpet, drzim palce, ale nakupovat chodim jinam.
Az se mi bude chtit, napisu o tom blog, treba jak mi v Jagu na okresce v cca 120 km/h vypochodovala aut. prevodovka na silnici, dnes nostalgie, tehdy bezvychodna situace kdesi v severnich Cechach...
Pamatuju si na cestu z šourůmu RR, kdy můj přítel nadšeně výskal do chvíle, než nám ve stopadesáti na dálnici uletěly komplet lišty kolem předního okna. Už když ty kousky u krajnice sbíral, začal v něm hlodat červíček pochyb, který po x dalších peripetiích v následných měsících vyústil do úspěšného odstoupení od smlouvy. Teď má GL a je spokojen. Já fakt s tou image nevím, určitě je jak u RR tak u jagu silná, ale opravu hlavně u těch, co ta auta pozorují z chodníku. U reálných potenciálních kupců je to trochu jinak.
S80 měla naprosto tragický diesly, šílenou kvalitu kůže, co mě naprosto nebere sou středový panely Volva, to je odpornost na entou.
Naopak dotyková obrazovka je velký plus u Jaguaru. Ubyde 20 zbytečnejch tlačítek. V 300C sem měla taky OEM dotykovku, takže sem zvyklej a plně mi to vyhovuje.
Tebe, logicky, nemůže design interieru Volva zaujmout, na to je potřeba vkus. Co se týká dotykové obrazovky, to v této třídě žádné plus není, ovládání infotainmentu přes dotykový display je levné řešení, a jako takové je vhodné pro mainstream, v premii je standardem řešení přes sdružený ovladač a display pod oknem. Tady je jaguar s volvem pozadu, D3 jede už druhou třetí generaci, teď se přidal i Lexus.
No tak na tohle opravu vkus nemam - sorry [odkaz]
4 jak kdosi výše poznamenal knoflíky od sporáku, kus "studenýho hliníkovýho plechu" a tragický systém ovládání klimatizace, topení a ventilace :no::no::no:
Provedení a design interiéru je na úrovni, ovládání přes LCD trochu horší. Resp. je potřeba si na něj víc zvykat a při úklidu nestačí otřít jen prach, ale i otisky ;-)
Pokud se nepletu, ty ho máš ve svém vlastnictví? ;-) Právě to servisní zázemí je to co mne zajímá? Osobní zkušenosti. O problémech předchozího dealera není potřeba mluvit. Ale možná proto i dnes se lidi bojí jít do XF.
docela mě překvapily nízké prodeje MB E. Sice třetí místo, ale s jakou ztrátou...Kdo by to řekl.
Problém vidím v designu exteriéru. Prostě neosloví. Nová 5ka a A6 jednoduše vypadají na pohled lépe. Zejména zadek sedanu i kombi je bez nápadu, nemastný, neslaný.
Už jsem to tu psal, je to kombinace všeho.... každopádně je už na trhu 4 roky, A6 je nová a BMW 5 též mladší tak se to dá pochopit.... v březnu bude Facelift.
Avant nikdy nebyl o ultimátní praktičnosti. Na to je tu Mercedes a bývalo Volvo. Trocha designu na úkor přepravní kapacity. Pokud jde o zadky, světla sedanu předchozí generace byla povedená a zaujala mne víc než ta na současném.
Jenže znáš to, když dva dělají totéž...Ečko prostě nevypadá zezadu hezky z žádného úhlu (světla nemají pěkný tvar a jsou snad až příliš velká, což zvýrazňuje jejich rozšíření k boku auta). To se o A6 říct nedá. Jistě, je to silně individuální, ale troufnu si napsat, že referendum o tom, který zadek je hezčí by vyhrála A6.
Jj, XF je hodně povedené auto (alespoň designem určitě). Přijde mi, že tady na Ostravsku jich jezdí docela dost, dokonce mám dojem, že je vidím častěji než Mercedes E.