Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v únoru 2008: Malé vozy - Fabia drží podíl 46 %

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Pozice Fabie ve třídě malých vozů už sice není tak dominantní jako dříve, avšak jejímu podílu se zatím žádný konkurent nepřibližuje.

Ford sklízí už řadu měsíců úspěchy s Fusionem, který se pomalu ale jistě chystá na příchod modernějších nástupců.

Z první pětky dovážených modelů patří k modernějším představitelům třídy jen Peugeot 207. Ostatní modely těží z podpory prodejních výsledků různými hotovostními slevami nebo jinými zvýhodněními. Jeden z nejmladších přírůstků ve třídě - světové auto roku - Mazda2 je se 101 v únoru prodaným vozem na 15. příčce.

Vysoká cena asi zatím brání ve větším rozšíření Lancie Ypsilon. Letos se prodaly jen dva vozy. O mnoho lépe na tom není ani o poznání dostupnější Subaru Justy.

Třída malých vozů zaujímala v únoru podíl 35 % českého trhu osobních a lehkých užitkových vozů. 550 vozů prodaných v této kategorii bylo zaregistrováno jako vozidlo kategorie N1.

Malé vozy, registrace na českém trhu v únoru 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období2/20081-2/20082/20081-2/2008
1.Škoda FABIA2466458846,0%45,8%
2.Ford FUSION4889579,1%9,6%
3.Peugeot 2072484814,6%4,8%
4.Volkswagen POLO2373744,4%3,7%
5.Toyota YARIS1763613,3%3,6%
6.Renault THALIA1633293,0%3,3%
7.Citroën C31582682,9%2,7%
8.Renault CLIO1512942,8%2,9%
9.Hyundai GETZ1472792,7%2,8%
10.Peugeot 2061252062,3%2,1%
11.Chevrolet AVEO1242302,3%2,3%
12.Ford FIESTA1221942,3%1,9%
13.Fiat PUNTO1102302,1%2,3%
14.Opel CORSA1062232,0%2,2%
15.Mazda 21011631,9%1,6%
16.Seat IBIZA961681,8%1,7%
17.Suzuki IGNIS701371,3%1,4%
18.Kia RIO58941,1%0,9%
19.Mitsubishi COLT501010,9%1,0%
20.Seat CORDOBA48750,9%0,7%
21.Suzuki SWIFT441110,8%1,1%
22.Nissan MICRA28570,5%0,6%
23.Honda JAZZ15320,3%0,3%
24.Honda CITY8170,1%0,2%
25.Volkswagen FOX8130,1%0,1%
26.Citroën C27170,1%0,2%
27.Mini COOPER5100,1%0,1%
28.Subaru JUSTY250,0%0,0%
29.Lancia Y120,0%0,0%
-Celkem536210016100,0%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (19)
23. 3. 2008 21:31
Re: Ach jo
Tak zvracať snáď netreba, ale aj tak by ma zaujímalo, kde sa dívala tá komisia, ktorá schválila konečnú podobu novej Fabie, to ako keby tú starú asi nepoznali, na veľkú škodu Škodovky.
23. 3. 2008 17:45
Re: prodeje šli dolů u FII oproti FI
S tou kvalitou je to evidentní hned po usednutí za volant. Na "starý" Fabce combi ve výbavě elegance jsem téměř spokojeně namotal skoro 100t.km, teď mám novou taky eleganci combi a je vidět jak šetřej a šiděj to. Hnusný plastový kliky uvnitř, stejně působící olemování výdechů,horší materiály i slícování, víko nádrže se už nedá otevírat zevnitř,pokud se pohodlně usadím, tak díky loketní opěrce téměř nejsem schopen se připoutat,atd... a už povrzává interiér. Jak se říká, služebnímu "koni" na zuby nekoukej, ale domu bych to nechtěl.
Avatar - Merkur
23. 3. 2008 09:45
Ach jo
Bohužel jsem si všiml,že na silnicích přibívají :-( .Mě by to ani nijak nevadilo,jenom kdyby se na tu fabii dalo aspoň podívat a nezvracet.
22. 3. 2008 23:53
Re: prodeje šli dolů u FII oproti FI
Já myslím, že má pořád stejné kliky, takže podpis koncernu VW, který ty kliky dal téměř všude, tam je... ;-)
Avatar - Sprint
22. 3. 2008 20:54
Re: prodeje šli dolů u FII oproti FI
Jestli šla kvalita dolů ukáže až čas.
A na desing si je potřeba zvyknout. Já jsem se nejdřív taky zhrozil, ale když na ni koukám teď každý den, začíná se mi i líbit.
Musím ti dát ale zapravdu, že stará Fabie měla něco do sebe. Takový ten podpis Volkswagenu, vizuální fortelnost, kvalitu. To nový Fabii podle mě chybí. ;-\