Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v únoru 2012: Pořadí modelů a značek

Hyundai se stal dvojkou na českém trhu, pořadí modelů ale i nadále dominuje Škoda.
Zpět na článek
9. 3. 2012 16:53
9. 3. 2012 17:05
9. 3. 2012 19:52
9. 3. 2012 23:51
10. 3. 2012 09:43
10. 3. 2012 10:09
10. 3. 2012 12:28
9. 3. 2012 17:51
10. 3. 2012 10:11
10. 3. 2012 12:29
10. 3. 2012 18:17
11. 3. 2012 06:48
11. 3. 2012 23:58
9. 3. 2012 17:02
9. 3. 2012 19:21
9. 3. 2012 21:13
9. 3. 2012 21:56
9. 3. 2012 21:23
9. 3. 2012 21:54
9. 3. 2012 22:41
12. 3. 2012 08:21
9. 3. 2012 21:08
9. 3. 2012 21:09
9. 3. 2012 17:25
9. 3. 2012 19:17
9. 3. 2012 19:18
9. 3. 2012 23:55
9. 3. 2012 20:25
9. 3. 2012 22:42
10. 3. 2012 10:56
10. 3. 2012 12:55
10. 3. 2012 14:18
10. 3. 2012 18:42
11. 3. 2012 07:02
9. 3. 2012 22:30
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2012 16:17
golf pekne uz klesa
nacase ;-)

prvy volkswagen par kuskov pred kiou a daleko za hyundaiom vauuuu, gratulujem muheheeeee

rio sa uz podla predpokladov splha hore :yes:

dari sa mu uz vo vacsine europy ;-)

pezot 308 parada :yes: chyta druhy dych, velmi pekne auto super :yes:

v prvej 20tke za februar mame 5 korejcov a ked odpocitam 6 domacich skodoviek tak ostatne znacky dostavaju od korei riadne cez hubu >:D

korea drti :yes:
Rozbalit vlákno
33
Avatar - donPedro
9. 3. 2012 16:34
Re: golf pekne uz klesa
Ano klesá, a klesati bude, ale ne však moc dlúho, a věřím že i ty víš proč ;-)
9. 3. 2012 16:38
Re: golf pekne uz klesa
Hele, proc ty mas z toho korejskeho uspechu takovou radost?
Ty jsi korejec?
9. 3. 2012 22:02
Re: golf pekne uz klesa
>:D ... přemýšlej, možná se mu, hochu, líbí jen ta auta, víš! >:D ...
Avatar - white label
9. 3. 2012 22:25
Re: golf pekne uz klesa
Pak ovšem těžko říct, která z těch dvou "úchylek" je vlastně závažnější... :-O :*) >:D
Avatar - das_autos
10. 3. 2012 14:43
Re: golf pekne uz klesa
Dejte to už s topperem dohromady a posílejte si SZ a nezahnojujte to tady vašema fantasmagoriema.
Avatar - Blue Sun
11. 3. 2012 08:13
Re: golf pekne uz klesa
totéž by se dalo říci o příspěvcích VWfilů všeho druhu...
Avatar - Dan0044
9. 3. 2012 16:39
Re: golf pekne uz klesa
Myslíš 5 domácích nebo skorodomácích (SK) korejců a 6 domácích Škodovek? Tím pádem si trochu pleteš pojmy. Ostatní značky dostávají na "hubu" od české značky, nikoliv od korejské, protože korejci by na tohle nikdy neměli. Počínaje zpracováním a konče designem.

Jedině to, že se vyrábí tady, jim zajišťuje konkurenceschopnost, kdyby se ty samé výrobky měli vyrábět v Korei... To by to dopadlo... Jinak řečeno, opět bychom je vídali na koncích tabulek spolehlivosti.

Prostě tu máme dvě (tři) "domácí" (i když ani jedna vlastně úplně není) značky... A podle toho i dopadá prodejnost. Jsou to automobilky, které se vyrovnají Škodě. Úplně.
9. 3. 2012 22:07
Re: golf pekne uz klesa
Nesouhlasím! Design je skvělý (prodeje to potvrzují, lidé se nekupují zrůdy!); a za druhé: dílenské zpracování je vynikající... "Naposledy jsem měl v téhle třídě TAK DOBRÝ pocit z dílenského zpracování u posledního VW Golf..." !!! - [odkaz]

A pozor! Korejci na mnohé mají! A někteří se od nich již začínají učit! ;-)
Avatar - Dan0044
9. 3. 2012 22:29
Re: golf pekne uz klesa
Design může být "skvělý", ale jsme zpět u toho, že není korejský. Kdože těm autům navhl vzhled? (btw. mě osobně se teda nelíbí)
Dílenské zpracování v podání jihokorejských pracovníků je strašné. V podání Čechů a Slováků to už jde.
10. 3. 2012 13:16
Re: golf pekne uz klesa
Tak s tím si dovolím nesouhlasit ;-\
Měl jsem tu možnost porovnat jak i30 ještě z Koree, tak nošovickou a jednoznačně na mě působila korejská i30 lepším dojmem ;-) Jednalo se ale o předfaceliftovou i30. Takže neřekl bych, že korejci na to mastí jako naši ;-\
Avatar - Dan0044
10. 3. 2012 22:18
Re: golf pekne uz klesa
Na mě teda konkrétně nezapůsobila lepším dojmem i30 nikdy, ale v tomhle máš pravdu. Aby mohli za stejnou cenu vyrábět v ČR, tak museli šetřit a to se i trochu podepsalo na kvalitě materiálů atd., atd.

Nicméně, kvalita materiálů není až tak důležitá. Důležitý je, že narozdíl od výroby v Korei už se teď jejich vozy neumisťují na konci žebříčů spolehlivosti. V Korei na to možná použili lepší materiály, ale opravdu mizerně to smontovali.
Avatar - das_autos
10. 3. 2012 14:27
Re: golf pekne uz klesa
Hlavně ty,koírovat.
12. 3. 2012 07:31
Re: golf pekne uz klesa
Asi takhle - co do kvality výroby Korea za Nošovicemi nijak nezaostává.
Problém aut vyrobených v Ulsanu je hlavně v jejich image u Čechů.
I když na druhou stranu připouštím, že Nošovické fabrice zase věřím víc, než i10, montovaným v Indii.
Avatar - Guttalax
9. 3. 2012 16:40
Re: golf pekne uz klesa
;-) Třeba v Itálií se vešla do první padesátky jen jedna Kia - Rio. To je propadák pro polojaponce jak prase. :no: :no: :no: [odkaz]ívej se jak tam prodávají auta.
Avatar - Dan0044
9. 3. 2012 16:52
Re: golf pekne uz klesa
Prosím, prosím!!! Neoznačuj Korejce za polojaponce.... Ten rozdíl mezi jejich mentalitou a zručností je tak propastný! Kdykoliv kdekoliv vidim, že někdo Korejce/Vietnamce/Číňany/atd. hrne do jednoho pytle s Japoncema, tak mě přepadá zoufalost...
Avatar - Guttalax
9. 3. 2012 16:57
Re: golf pekne uz klesa
;-) Tak sorry . Tito mantáci-stačí? >:D >:D
Avatar - Dan0044
9. 3. 2012 17:30
Re: golf pekne uz klesa
>:D ok, lepší! Dík.
9. 3. 2012 18:53
Re: golf pekne uz klesa
A kdo z nich má být lepší?
12. 3. 2012 07:34
Re: golf pekne uz klesa
Taky by mě to zajímalo - hospodářsky má mírně navrch Japonsko - ale je to asi takový rozdíl, jako mezi Německem a Holandskem...
Avatar - Renton
9. 3. 2012 16:40
Re: golf pekne uz klesa
Som rad, ze ta cesky trh tesi. Tu je europsky:

[odkaz]

Ti blbi europania nie a nie kupovat korejske auta ...
Avatar - Guttalax
9. 3. 2012 16:52
Re: golf pekne uz klesa
;-) Tady jsou zajímavá čísílka. Pády a vzestupy.[odkaz] :yes: :yes: :yes:
9. 3. 2012 17:44
Re: golf pekne uz klesa
konečně pořádný žebříček :yes:
9. 3. 2012 22:28
Re: golf pekne uz klesa
Taky pár zajímavých čísílek: "Prodej značek Hyundai i Kia v únoru silně rostl, v USA byl rekordní. Jihokorejským automobilkám Hyundai Motor a Kia Motors v únoru meziročně silně rostl prodej aut… Prodej největší místní automobilky Hyundai se zvýšil o 28 procent a její dceřiné firmy Kia o 35,5 procenta.Prodej Hyundai v USA byl v únoru rekordní. Stoupl zde o 18 procent a podíl automobilky na trhu činil 16 procent… Celkový prodej vozů Hyundai v zahraničí stoupl o 32,5 procenta a vozů Kia o 44,7 procenta."
[odkaz]

>:D
Avatar - Nerez
9. 3. 2012 23:42
Re: golf pekne uz klesa
Ameriku sem netahej, ta tady nikoho nezajímá. Tady jsme v Evropě.
10. 3. 2012 12:06
Re: golf pekne uz klesa
A proč tě nezajímá? To není automobilový trh? Nebo se ti nehodí tamní prodejní čísla do tvých teorií? >:D
Avatar - das_autos
10. 3. 2012 14:41
Re: golf pekne uz klesa
A z toho plyne jako co?Rejže bude levnější nebo benzín.Ne,jeden blázen na auto.cz se z toho udělal.Jinak to vůbec nic neznamená.
12. 3. 2012 07:35
Re: golf pekne uz klesa
Jeden? Já jich tu vidím na obou stranách víc než dost...
9. 3. 2012 16:43
Re: golf pekne uz klesa
Skode a Kia sa dari mimoriadne i v Rakusku. Skoda ma oproti minulemu roku (januar 2011) narast o neuveritelnych 78 % s 2854 autami. Kia ma narast o 62% s 1265 autami. Plus ma este na rozdiel od CR aj Ford o 6,5% s 1607 autami.. Naopak stale viac sa prepadava Fiat -18% Mazda -34% a Peugeot -26% [odkaz]
Avatar - escorpion
9. 3. 2012 16:55
Re: golf pekne uz klesa
Golf čaká na 7.generáciu. Rio stúpa podľa predpokladov ? Podľa akých, Tvojich ? Len sa nezblázni z kórejcov a prečítaj si [odkaz] a hneď Ťa to vráti na zem. Autobild kvalitat 2010, 2011 ? Tomu neveria ani majitelia hyundaiov. O záruke ani nevravím. Kórea :no:
10. 3. 2012 12:07
Re: golf pekne uz klesa
Ty z nich máš slušnej mindráček viď? >:D
9. 3. 2012 22:11
Re: golf pekne uz klesa
Pán je Žilinčan, nebo je někdo z rodičů rodilý KIm, že tak jásáš >:D ?
Avatar - Nerez
9. 3. 2012 16:53
Opel
Opel je, jak se dívám, celkem v p*deli. Ani jeden model mezi TOP 25, ani mezi TOP 15 značek. Akce 24 hodin jim pomůže jen tak na 3 měsíce, pak to půjde znova dolů. Co se s tím Opelem děje ;-\
Nová Astra je celkem propadák, Corsa má i přes facelift svůj věk, ale snad Meriva nebo a hlavně nová Zafira tourer by mohly Opelu pomoct :-)
Rozbalit vlákno
12
9. 3. 2012 17:05
Re: Opel
Tiez sa tomu divim. Navyse mal Opel v CR vynikajucu akciu, 4x4 v Insignii za cenu bezneho pohonu a myslim, ze ta akcia trvala dlhsie. Opel ma podla mna krasne auta, neviem, preco sa im nedari. V Rakusku maju tiez minus skoro 4% ale este stale je tam po VW, Skode na 3 mieste.
Avatar - pario
9. 3. 2012 19:52
Re: Opel
Podľa mňa je Opel drahý. Keď chceš lepší motor a výbavu, už to vyskočí dosť vyššie. A to som Opel pozitiv
9. 3. 2012 23:51
Re: Opel
Jednoduché a hlavně ... pravdivé.

Ano, o tom to je. Podivně sestavené ceníky (doplácíš za každou, ale opravdu každou prkotinu) ruku v ruce s designem, který v rámci vnímání většiny lidí velmi brzy zapadne (vyjma nové Astry). K tomu "přetlačítkovaný" interiér. A je to drahé.

Mimochodem, subjektivně Opel vnímám mnohem pozitivněji,jen jsem se snažil popsat základní problémy Opelu na ČR trhu, tak jak to probírám se svým okolím.
10. 3. 2012 09:43
Re: Opel
Jenže je zajímavé, že v jiných státech Opel tyto problemy nemá a jejich vozy se prodávají nadmíru dobře. Je tedy problém českých prodejců? Taky zřejmě pořád u čechů platí, že Opel je stále jen kazící se a reznoucí popelnice.. Nechápu.

Jinak ceníky.. ano, divně postavené jsou, ale na obranu prodejců musim říci, že dokážou jít při koupi s cenou sakra dolů. A přetlačítkovaný interier vliv na prodeje nemá ;-)
10. 3. 2012 10:09
Re: Opel
S prvním odstavecm naprosto souhlas - patrně je to problém Opelu ČR. Za sebe a své okolí musím říci, že neznám nikoho, kdo by Opel vnímal coby značku nějak negativně - naopak. Na rozdíl od výrazných předsudků k Fiatu či francouzům.

Ceníky - i VW (v případě Golfu) i německá prémie (BMW 1, 3) přistoupili k paketům. Jako fanoušek aut apriory netvrdím, že je to dobře, nicméně prodeje naznačují, že toto je trend. Já tvrdím, že běžný kupec, než jde do showroomu, projede ceníky či konfigurátor. Opel má cenu od... např. v případě Astry mírně nad konkurencí. Pak to ale vybavíš jako kunkurenci (takže přihazuješ za prkotiny jako je rezerva apod.), koukneš se na výslednou cenu a k Opelu ani nejdeš, takže ti tu slevu nemá prodejce ani jak nabídnout.

Mimochodem - kampaň Opel 24hodin - je to snad jediná slevová kampaň, kde se neříká cena modelu od... ale říká se sleva až... (v rámci celého portfolia modelů). Takže buďto je v tomto marketing Opelu ČR skutečně vizionářský nebo (a k tomu bych se přiklonil) dělají kluci v Opelu něco blbě.
9. 3. 2012 17:51
Re: Opel
Mě se tomu též nechce nějak věřit, je to divné.
10. 3. 2012 10:11
Re: Opel
To je dlouhodobý problém a není to jen o modelech a o samotném Opelu. Tady jsou odkazy na dvě slušné analýzy: [odkaz] , [odkaz] .

Kromě věcných problémů je to i problém sociálně-psychologický, protože se za Opelem táhne "pach zavržené a neperspektivní značky". To má vliv i na zákazníky, zvlášť ty potenciálně nové (nezatížené loajalitou), při jejich rozhodování. V opačném směru - jako "pach perspektivní a našlápnuté značky" tohle funguje u HKAG. Lidi mají rádi úspěšnost výrobku, který si kupují, dodává to i jim samotným stejný pocit (a naopak - nechtějí se umazat od neúspěšnosti). Ale je to samozřejmě jenom jedna stránka věci.

(Určitě jste ve škole měli jako povinnou četbu Nerudu, Jak si pan Vorel nakouřil pěnovku. Můžeš mít sebelepší kroupy na prodej, ale když tě veřejné povědomí stigmatizuje, neprodáš je. V případě Opelu na tohle vnímání zadělalo přímo GM.)
Avatar - woody-alien
11. 3. 2012 06:48
Re: Opel
:yes:

A ten Nerudovskej příklad je skvostnej. ;-)
11. 3. 2012 23:58
Re: Opel
Von ten Patrik holt "umí". A kdo si chce přečíst rozumnou a objektivní reakci na H/K, lze doporučit ty jeho....na rozdíl od Kima Žilinčana Toppera nebo Idolescenta..... :yes:
9. 3. 2012 17:02
bohatstvi CR
z 25 peti modelu jenom 2 ze stredni tridy...ani se nechci divat jak to vypada v nemecku.
Rozbalit vlákno
30
Avatar - escorpion
9. 3. 2012 17:17
Re: bohatstvi CR
Či kúpa auta vypovedá o "bohatstve" je diskutabilné. Veľa ľudí má aj na strednú či vyššiu triedu, ale nie sú ochotní dať toľko peňazí za auto. Šetria na horšie časy. Je otázne čo bude zajtra a možno zajtra ani nebude, tak by som oduševnene nešetril a spríjemnil si dnešok.
Avatar - Dan0044
9. 3. 2012 17:28
Re: bohatstvi CR
no pro spoustu čecháčků tvoří auto 90% vypovídající hodnoty o tom, jestli je člověk bohatej, nebo ne >:D třeba to tak úplně není v těch největších městech, ale když budeš mít novej dům a dvacet let starý auto, tak budou kolovat drby "on nemá ani na auto"... Za to kdybys měl nóbl auto a starou barabiznu, tak najednou máš postavení!
Prostě jsme v Čechách.... Ale dá se to více či méně říct o všech post-komunistických státech... Lidi z toho zmagořili.
Avatar - escorpion
9. 3. 2012 18:29
Re: bohatstvi CR
Lidi sú úplne na hlavu. Vidia iba pozlátku ... Máš doma zariadený interiér v luxuse, telku za pol mega, domáce kino (to nikto nevidí), ale sa vozíš v "menej" exkluzívnom aute, tak si chudák samozrejme. Na druhej strane umakart, ale ojazdené audi pred barákom, tak si hneď prémiový človek.

Chorá doba toto.

Ľudia zobuďte sa konečne. Auto je iba obyčajná vec a vôbec nič nehovorí o človeku. Úplným nezmyslom je otvorenie garáže a auto mi poviem kto som. Včera som mal i30 (lowend) a dnes mám bmw 530. Za jeden deň som sa zmenil ? Som stále ten istý človek, ktorý musí chodiť do práce na šiestu.
9. 3. 2012 19:21
Re: bohatstvi CR
Tak nějak nevím o čem je tady řeč. Pokud se podívám na přehled nejprodávanějších aut v ČR, vidím jen normální auta pro normální lidi .......
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2012 19:53
Re: bohatstvi CR
:yes:

len degenerovani magori posudzuju ludi podal aut ale stale ich je dost ver mi ;-)
Avatar - pario
9. 3. 2012 19:54
Re: bohatstvi CR
Presne :yes: :yes: :yes:
9. 3. 2012 20:37
Re: bohatstvi CR
Tohle jsou kecy borce, co na to nemá a hledá výmluvy. Kdo má doma elektroniku za mega a levné auto, tak má prostě nevyváženou nákupní politiku. Většina lidí, co má opravdové prachy, si automaticky koupí jak kvalitní elektroniku, tak i auto - protože jezdit třeba vyšší střední nebo luxusní třídou je prostě příjemnější než nižší střední. A ty lidi vůbec nenapadne, že se tím snad předváději nebo že by snad měli schválně kupovat nějaký levný šunt - proč taky? Chtějí prostě pěkně jezdit a mají na to prostředky. Jen zcela vzácně se najde bohatý člověk, který jezdí pod úroveň - a la Ingvar Kamprad. Ale to je opravdu spíš výjimka. No a pak je stádo poloborců. kteří mají poloprachy, takže se vzmůžou na solidní výbavu v jednom svém koníčku (třeba hifi), ale nedokážou udržet stejnou úroveň v autech, nemovitostech... Ty nebere vážně nikdo.
Avatar - pario
9. 3. 2012 20:52
Re: bohatstvi CR
Máš nejaké popletené hodnoty so stádom poloborcov. A nevyvážená nákupná politika, to si zapamätám, to je dobré >:D
Avatar - white label
9. 3. 2012 20:56
Re: bohatstvi CR
To uděláš moc dobře, zrovna ty by sis podobných věcí potřeboval zapamatovat opravdu hodně... >:-[]
Avatar - pario
9. 3. 2012 21:00
Re: bohatstvi CR
Čo už. Každý má iný pohľad na svet.
Avatar - white label
9. 3. 2012 21:09
Re: bohatstvi CR
Tak určitě..., viz nejen tahle diskuse.
9. 3. 2012 21:13
Re: bohatstvi CR
Aký pohled, pario, tady platí jen přímá úměra - máš-máš, nemáš-nemáš, jsi-jsi, nejsi-nejsi... >:D
Avatar - pario
9. 3. 2012 21:40
Re: bohatstvi CR
Áno, poznám aj osobne majetných ľudí, máš-nemáš platí doslova, ale s velitelom vo veľa veciach nesúhlasím. Ja plávam v strednej triede a je mi dobre.
9. 3. 2012 21:56
Re: bohatstvi CR
Ale zde přece nejde o to, v jaké třídě plaveš ty, kolega, či já. Zde jde jen a jen o diskusi, o objektivním pohledu. A ten má kolega samozřejmě správný.
Avatar - Dan0044
9. 3. 2012 21:14
Re: bohatstvi CR
Tak věci jdou postupně - escorpión to vzal poněkud do extrémů, ale hlavní myšlenku tím vystihl. Řekneme, že jsi obyčejný člověk a nemáš nic. Vypracuješ se na docela slušnou pozici, platový nadprůměr. Ale ještě nemáš na to si koupit auto a dům zároveň. Co upřednostní logicky smýšlející člověk? Samozřejmě domov s tim, že bude jezdit se starou herkou, ale bude mít v čem žít. Až později se třeba dostane na nové auto střední třídy.
A to se dostává do situace, kdy ho čecháčci budou pomlouvat pro to, že nemá "ani na auto". Mezi koupí domu a koupí auta.
Protože auto je pro ně HODNOTA. Zatímco oni žijí v chatrči/paneláku, ale před domem jim stojí nová nablejskaná Octavie/či zánovní vůz střední třídy. A hrdě jezdí po vsi/maloměstě s výrazem "já na to mám". Popř. když na to nemají, tak jí jenom leští >:D bohužel, znám takový lidi. Nicméně, ostatní to taky tak berou, jako "že na to má". Prostě čecháčci...
Jen mi připadá, že "velitel mesta bugulmy" je poněkud příliš zazobaný a bere to taktéž do extrémů.... Anebo nikdy nestavěl dům a neví, kolik to stojí.
9. 3. 2012 21:23
Re: bohatstvi CR
A co je pro tebe auto za tři mega, to pro tebe není "hodnota"? Píšeš, že kolega je nějaký podivně nazoblý, proč se domníváš, že píše o sobě, já naopak z jeho příspěvku odtušil spíše obecnou konstataci, nikoliv, že by tu vypisoval své majetkové zázemí.

Vůbec nechápu, co má znamenat v tvé souvislosti to "čecháčství" Tohle je přece všude stejné - lidé vždy, i před pěti tisíci lety, usilovali o to míti se lépe, a to "míti se lépe" to dnes už naštěstí není pořádnej komín z jeskyně, ale pořádná klimačka v pořádný káře. A třeba i pořádnej komín od domácího krbu.

Avšak pozor, jednu věc nutno akcentovat - lidé si nekupují drahými auty nějaký společenský vyšší status, je to právě naopak, lidé si podle svého lidského, společenského postavení kupují auta (a samozřejmě i jiné věci). Do absolutní dokonalosti je to právě dosaženo nikoliv u nás, nýbrž vedle. Umíš si například představit, že ti přijede do podniku dejme tomu někde u Mnichova daňový poradce v dvacet let starém favoritu? Nepustíš ho ani přes bránu. Možná to je nespravedlivé, avšak na tom stojí deset tisíc let lidstvo. Jinak to nebylo, není a v dohledné době ani nebude.
Avatar - Dan0044
9. 3. 2012 21:38
Re: bohatstvi CR
..... auto za 3 mega není běžná střední třída... Tím bych asi začal. To je totiž celá ta podstata jeho (a i tvého příspěvku). Prostě se díváte na svět z příliš "zazobaného" pohledu. V případě, že by to neodpovídalo Vašim poměrům, tak to naopak vypovídá něco o Vaší povaze. Do toho ale rozhodně nechci zacházet a už vůbec tu nechci nikoho z ničeho osočovat. Takže tečka.

Jistě, i já se chci mít lépe. Ale jakým způsobem? Tak, abych to všude dával najevo a všem dokazoval, že "na to mám", anebo tak, abych udělal pohodlí především sobě a pro svoje potěšení?

To poslední vůbec není pravda. Jé, já znám tolik socek, co mají naleštěný auto před rozpadlym barákem, jen proto, aby ukázali, že na to mají... Upřímně, mě je úplně jedno, kdo má co za auto. Kdyby přijel v deset let starý střední třídě, tak ho klidně pustim. Možná si pomyslim, že není právě teď úplně úspěšnej, ale rozhodně to nevypovídá o člověku... Nicméně s Německem to vůbec nesrovnávej. Ty lidi tam mají úplně jinou (v nečem lepší) mentalitu.
9. 3. 2012 21:54
Re: bohatstvi CR
Problém je, že ty argumentuješ výjimečností, tedy že znáš několik socek, ovšem já ti píši o těžišti, tedy o tom jevu, který definuje objektivitu, tedy to, že lidé se obklopují majetkem, který koresponduje s jejich společenským postavením. Logicky pak zpětně ten majetek o jejich postavení vypovídá. Překvapuje mě, že tohle nevíš, jak píši nahoře, tohle funguje tisíce let...

To ty zatahuješ do diskuse úvahy o podivně nazoblých přispěvatelích. A co kdybych ti napsal, že lidé, kteří zpívají falešně by neměli zpívat na veřejnosti. Také by sis myslel, že jsem nějaký rádoby-zpěvák?
Avatar - Dan0044
9. 3. 2012 22:20
Re: bohatstvi CR
Proto jsem také napsal, že to už nechci dál rozvádět. Právě v tu chvíli to začínalo překračovat hranici, která přestává být na úrovni.

Ne, ale vyvodil bych z toho, že máš (dobrý) hudební sluch. Což je jedna z věcí, kterou by zpěvák měl mít.

Dobře, tak to převedu na obecný vzorec české společnosti. V základu se dá říct, že máš pravdu. To by ti lidé tady ovšem museli být "psychicky nezdeformovaní". Bohužel, je tu - velká - část lidí, o kterých to neplatí. Každý se snaží patřit do vyšší vrstvy. I když na to třeba nemá. Takže tito lidé mají nová auta, protože to je pro ně nejjednodušší cesta, jak se dostat ke společenské prestiži, jelikož dům s sebou nikde nevozíš. A machrují.
A pak jsou tu také lidi, kteří auto sice také vidí jako jeden ze znaků společenské prestiže, ale mnohem důležitější je pro ně mít hezkej domov a zahradu, kde jim bude příjemné trávit čas. I za cenu, že před ostatními budou třeba rok dva tři za ty, kteří "nemají ani na auto", protože jinak by si přeci místo toho starýho křápu už koupili něco novýho... Ale to víš, když ten starej japonskej křáp vydrží víc, než nová auta, tak proč se ho zbavovat?
Stejně, pak si pořídíš dvě nový auta najednou a najednou si někdo. Tohle myšlení asi nikdy v životě nepochopim. Ale možná sem spíš rád, ani ho chápat nechci, není, o co bych přišel.
9. 3. 2012 22:41
Re: bohatstvi CR
Jen jemná korekce - není to velká část lidí, je to z pohledu převažující tendence malá část, tedy jsou to jistí extrémisté. Nechme je být, takoví jsou vždy a všude.
10. 3. 2012 16:23
Re: bohatstvi CR
jen bych doplnil, ze hodne zalezi na mistni kulture a mentalite. kazda zeme je jina, v nemecku a zvlast svycarsku zije hodne prakticky zamerenych lidi a proto tam plati vic nez jinde, ze auto svedci o spolecenskem statusu. protoze lide si koupi to na co objektivne maji. ale napr italie a spanelsko je opak - spousta lidi (a to vcetne chytrych) koupi premii jen proto, ze zrovna (ted) utahnou splatky. Ono to planovani financni budoucnosti roznez zalezi i na prehledu/vzdelani, veku, ale to je jina kapitola.
12. 3. 2012 08:21
Re: bohatstvi CR
Hele, co tak znám bohatší lidi z příbuzenstva, tak jeden (500 ha polí a lesů, zámeček a slušná penze z USA) jezdí Fordem focusem. Na zámečku opravil střechu a okna, postupně ho dává do kupy průměrnou rychlostí 3 pokoje za rok.
Fasádu zatím nedával, a to už tam bydlí 15 let. Zato má šikovné stroje na svojí pile a zajímavé přístroje na zpracování úrody, protože ty tvoří jádro jeho současných příjmů.
Druhý má montážní firmu, funguje v Praze, majetek desítky miliónů. Teprve kolem 60 let věku si koupil BMW. Ne nové, ale dva roky staré. Bydlí v bytě, protože nemá čas se starat o velký dům, když řídí firmu a dojednává zakázky. Nové auto je z jeho pohledu mrtvá investice, raději si koupil za podstatně víc peněz činžák bez regulovaných nájemníků.
Ale je fakt, že ač nemám pocit, že by u nás bylo moc bohatých lidí, pohybuje se tady o dost víc lidí s nadupanou károu, než s pořádným barákem.
12. 3. 2012 00:05
Re: bohatstvi CR
Souhlas. Ti co tak okázale kritizují tímto směrem zpravidla prostě nemají a musí si to nějak odůvodnit. Je to stejné, jako ty neustálé místní žvásty typu, jak je korejec nebo i Dacia úžasný, protože je levný a že je kravina kupovat si lepší auto. Je lepší si přiznat, že na víc nemám a v rámci možností si vybrat to nejlepší možné, než se tím užírat a pořád kritizovat ty, co na to "mají". To je totiž ten místní malér (myslím postkomunistický a mediaterrání evropský prostor...), předstírat rozum a nadhled tam, kde ve skutečnosti syčí jenom závist.....
Avatar - white label
9. 3. 2012 20:54
Re: bohatstvi CR
Ty jsi hned se vším hotový, s lidma (podle jednoho si děláš názor na celou skupinu), se sLoganem atd.
Až duševně víc dozraješ, pochopíš, že ten slogan se (jako většina podobných sloganů) nedá brát absolutně a pak ti snad taky dojde to, že nejde zdaleka jen o to, jakou tržní hodnotu má auto v té "garáži"..., jinak viz motto v mém profilu. ;-)
9. 3. 2012 20:42
Re: bohatstvi CR
´Takze v Nemecku a zbytku zapadni Evropy nesetri na horsi casy a vse rvou do aut?:-)
Avatar - Machýrek
10. 3. 2012 03:08
Re: bohatstvi CR
No jasne, to nevis? Rajcujou se tim, ze kdyz k nim zabloudi nekdo od nas, tak je vydreny, v cem jezdi. A
aby dlouhodobe udrzeli trend, vsechno rvou do aut.
9. 3. 2012 17:25
....
Prvni co me zaujmulo byl obrovsky posun Nissanu proc?

Koukam ze mistni diskutery zajimaji zrejmy fakty, treba ze 7 let starej golf se prodava min a min.. nemozne??

Proc korejci vedou ve vychodni Evrope a v zapadni nemaji misto? to je snad cloveku s IQ aspon 75 jasny :-)
Rozbalit vlákno
3
9. 3. 2012 19:17
Re: ....
Tak ja mam normalne IQ a mozem ti povedat, ze ako clovek, ktory zije od Slovenska kusok na zapad tak vie, ze tu Kiu este pred par rokmi nikto ani nepoznal a o nej ani nepocul. Ja este dodnes stretavam ludi, ktori slovo Kia ani len nevedia vyslovit :-! . mi sa tu bavime o autach, mi pozname vsetky znacky ale mozno 75% lidi, ktoiri si kupuju auto, nevedia o autach naozaj skoro nic a o nejakej Kii poculi prvy krat pred par mesiacmi a to je na kupu tak draheho "predmetu" prilis malo. Podla mna este potrva niekolko rokov, kym si Kia upevni a pozdvihne svoje postavenie, kym sa dostanie do povedomia ludi ako ZNAMA a dobra znacka. To je moja skusenost.
9. 3. 2012 19:18
Re: ....
Inac dole od Lescenta uvedene cisla su pravdive a stoja za uvahu, ci uz aj Europa naozaj pomaly nezacina tejto znacke doverat. ;-) Na to staci normalne IQ
9. 3. 2012 23:55
Re: ....
Ad 1 - podívej se na jejich akční ceníky. Howgh. ;-)
9. 3. 2012 17:35
Hyundai úspěch!
Výborné... :yes: ... 1. místo dovozové! Tak jde nahoru tak nebo tak: "Prodej značek Hyundai i Kia v únoru silně rostl, v USA byl rekordní. Jihokorejským automobilkám Hyundai Motor a Kia Motors v únoru meziročně silně rostl prodej aut… Prodej největší místní automobilky Hyundai se zvýšil o 28 procent a její dceřiné firmy Kia o 35,5 procenta.Prodej Hyundai v USA byl v únoru rekordní. Stoupl zde o 18 procent a podíl automobilky na trhu činil 16 procent… Celkový prodej vozů Hyundai v zahraničí stoupl o 32,5 procenta a vozů Kia o 44,7 procenta."
[odkaz]

Proč? Kvalita, dobré zkušenosti, cena, jízdní vlastnosti a další! Viz nová i30! Další průlom a radikální krok vpřed!
:-) :yes:
Rozbalit vlákno
26
Avatar - kari.laz
9. 3. 2012 17:54
Re: Hyundai úspěch!
Prej jízdní vlastnosti >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D

Prej kvalita (hlavně laku, co) >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Dan0044
9. 3. 2012 18:24
Re: Hyundai úspěch!
Proč? Levné, designově atraktivní (pro někoho 8-s ), dobrej marketing (co sice lže, ale má to úspěch - teda až na Hjondéé, to se jim vážně nepovedlo) a výroba mimo J.Koreu

Jinak kvalitou je na průměru (srovnatelné se Škodou), jízdními vlastnostmi taktéž, prostě takové průměrné auto s... zvláštním designem a dobrou cenou.
Avatar - kari.laz
10. 3. 2012 08:43
Re: Hyundai úspěch!
Prave kvuli tomu. V nicem co incest napsal korejci nevinikaji krome ceny. Az doposud byly jizdni vlastnosti u korejcu spise v kolonce "minus" a na konkurenci se tak nejak dotahli az ted s uplne novym modelem. Veloster mel byt sportovne strizeny model a je to jen jedna velka katastrofa.
A kvalita je vice mene prumerna takovy normalni mainstream. Sice snad ve vsech moznych statistikach okupuji posledni mista nebo aspon druhou polovinu tabulky ale to bude dan za lowendovy pristup. Kazdopadne to neni nic co by mohli vyzdvihovat. Bohuzel ovce zmasirovany reklamou o nejkvalitnejsim a nejlepsim aute jako je incest a topper to nikdy objektivne neposoudi. Korejci proste jen porad dotahuji aby se dostali na uroven evropske kobkurence. Obcas se jim to v nejakem pripade povede a hned se pasuji na vrchol. Skutecnost je takova ze se porovnavaji s osm let starymi modely octavia a golf. Cena je jediny duvod proc lidi korejce kupuji.
9. 3. 2012 20:50
Re: Hyundai úspěch!
>:D >:D >:D ANO, jízdní vlastnosti: "A ten podvozek – jestli si na něco v autech potrpím, tak na kombinaci komfortu a výborné ovladatelnosti, a Hyundai tímhle skočil rovnou do EXTRALIGY... Jízdní vlastnosti... vždy se cítili NAPROSTO jistě..." - [odkaz]

"... mezi zásadní klady musím zmínit i podvozek vynikající schopnostmi v zatáčkách na suchém asfaltu a zároveň poskytující i nadprůměrný komfort... Řízení: sbohem nepřirozená gumovosti, sbohem loutkové divadlo! Odpor posilovače patří mezi příjemné a přirozené, nezaregistroval jsem žádné zásadní vůle kolem středové polohy ani tendenci prudce se do výchozí pozice vracet... Podvozek: Ford Focus má coby zatáčkový král na suchém asfaltu nečekaného a hodně kvalitního soupeře... Čím extrémnějšímu chování jsme podvozek vystavovali, tím nadšenější jsme z jeho kvalit byli. Vyspělá víceprvková zadní náprava Hyundaie dokáže na suchém asfaltu neuvěřitelně odolávat nedotáčivému smyku... Zadní náprava se nenechala rozhodit ani dost děravým a záplatovaným asfaltem..." - [odkaz]

>:D >:D >:D TO JE TEPRVE "HA HA, CO?" :yes: :yes: :yes:
Avatar - kari.laz
10. 3. 2012 08:46
Re: Hyundai úspěch!
Bohuzel ty jsi proste korejsky uchyl neschopny jakkoliv objektivne cokoliv posoudit. Debata s tebou nema cenu. Podle tebe je prvni i30, ktera se da klidne oznacit za lowend, vrchol automobilismu a jsi schopny ji porovnat s A6 nebo 5er.
10. 3. 2012 10:59
Re: Hyundai úspěch!
Tak to prr, chlape! Úchylností tady zaváníš tak akorát ty - tolik pitomě posměšných smajlů bez jasnějších argumentů jsem tady snad ještě u nikoho neviděl. A ty chceš pak psát něco o objektivitě - když se pitomě a navíc neoprávněně vysmíváš jak malé děcko??? Něco o debatě - když tam ohledně jízdních vlastností i30 nenapíšeš nic, jen zase ha ha ha??? Pak jsi ovšem chudákem (všimni si: neužívám zásadně "úchylem" - k tomu se nikdy nesnížím) ty, ne já! Já ti napsal alespoň citáty z testů, které hochu navíc ukazují pravý OPAK toho o jízdních vlastnostech, co ty jaksi primitivně zesměšňuješ! A trochu přemýšlej: nikde jsem neřekl, že je např. i30 jakýmsi vrcholem automobilismu - zase píšeš nesmysly a už ani nechápu proč?! Čti poněkud lépe, o čem píši, co cituji... a pak, to, že se někomu jistá auta a značky prostě líbí a jsou fandové, to snad pochopíš i ty, alespoň v to doufám... ;-)

A ještě k té první i30 - přečti si pozorně ony první zkušenosti: [odkaz]
Plusy
Další důkaz, že motor nepotřebuje více válců, aby měl charakter
Vynikající kvalita jízdy
Ergonomie a kvalita zpracování
Poměr cena/hodnota

Podobně skvěle dopadla první i30 i zde, dobře si to přečti: FIFTHGEAR - 4 "hvězdičky" z 5 : [odkaz]
Avatar - kari.laz
10. 3. 2012 11:27
Re: Hyundai úspěch!
Jenomže ty trpíš úchylkou, tudíž se dáš označit za úchyla. Je tu spoustu zatvrzelých zastánců různých značek. Wolff a jeho Fiat, Barik a Jeho chysler, GTI a jeho většinou s nadsázkou napsané ódy na VW a Německou produkci. Dokonce si troufnu říct, že těsně před branou úchylky je i Topper. Ale ty prostě úchylkou trpíš.
Rozesmívá mě, jak se snažíš říct, že jsem nenapsal nic k jízdním vlastnostem a sám jsi nikdy v ničem jiném než ve tvé i30 louda edition nejel. Pořád sem cpeš jenom nějaké testy, ale nikdy jsi nezkusil sám jiné auto. Tak jakou má cenu ti psát o tom, že prostě Ford FF má o tři třídy lepší jízdní vlastnosti než i30 první generace. Když ti napíšu, že ta 1,6cvvt je prostě líná na to, jaké jí udavají výkony a že i golf s 1,2TSI je jízdně příjemnější. Nebo že i nikterak dobře hodnocený Auris je zpracováním a materiály lepší než i30 první generace. Nebo že ix35 neviniká nad konkurencí snad v žádném směru a tiguanu se cločvěk cítí jak v o tři třídy dražším autě.
Všechny náhodně vyjmenované vlastnosti se podařilo nové i30 v něčem dohant. Jízdně FF ani golf nepředehnala, Motory taky ne, tam má ještě hóóódně velkou mezeru a tam kde i30 končí je FF, golf, Astra a víceméně i Octavia v půlce nabídky.
Ale těžko tohle vysvětlovat někomu, kdo v ničem jiném, než v i30 se základním motorem, neseděl. Ty prostě trpíš úchylkou na korejskou produkci a neexistuje nic a nikdo, kdo by ti dokázal vysvětlit, že korejci patří maximálně!!! do středu mainstreamu (a to až ted s novými modely) ale v ničem nejsou lepší, než konkurence. Jediný pádný důvod ke koupi byla vždy cena. Pokud člověk chtěl relativně dobře vybavené auto za nižší cenu, tak si koupil korejce. Ted sice dohánějí svými vlastnostmi konkurenci, ale také cena jde nahoru. Obzvláště cenová politika i40 ukázala, jak hrozně se jim s vyšší cenou daří.
11. 3. 2012 08:27
Re: Hyundai úspěch!
Snad jen reakci: nemáš zásadně pravdu: "sám jsi nezkusil jiné auto" ... Takže Ford Focus II, Renault Megane posl. gen., Škoda Octavia, Fabia... Kia Ceed, BMW 6, Hyundai - více vozů... Takže, prvně se mě zeptej a NEUCHYLUJ se k předčasným a nepravdivým závěrům... ;-)
Avatar - kari.laz
12. 3. 2012 09:05
Re: Hyundai úspěch!
Tak děkuji za potvrzení, že jsi v těch autech ani neseděl, natož jezdil.
Avatar - das_autos
10. 3. 2012 14:33
Re: Hyundai úspěch!
Ty máš místo mozku rejži a nejsi schopnej pochopit,že golf,astra a focus.
11. 3. 2012 08:28
Re: Hyundai úspěch!
Já jsem schopen pochopit, vzhledem k článku výše, že má Hyundai 1. místo z dovozové a předběhl VW zde! >:D ;-) ... To je zde vše... nevím, co řešíš...
Avatar - Ronault.
10. 3. 2012 18:38
Re: Hyundai úspěch!
To je test z roku 2008, kde pan redaktor ani tak nesrovnává s konkurencí z Evropy, ale s předešlými Hyundai a dává na jevo, že už to nejsou takové plečky, jako byly, ale že SE PŘIBLÍŽILY evropské a japonské konkurenci.

Nekopíruj testy, když je neumíš číst a nechápeš obsah jako celek
11. 3. 2012 08:18
Re: Hyundai úspěch!
No konečně, dokonce i ty pomalu začínáš chápat, co píši já jako celek >:D ! O TO MI ŠLO v reakci na jen "pitomé" posměšky "lezoucího Kariho", který napíše: "prej jízdní vlastnosti a ha ha ha" !!! Toho bys měl naučit chápat celek a nedávat mu prst nahoru! >:D ;-)
Šlo o toto:

Plusy
Další důkaz, že motor nepotřebuje více válců, aby měl charakter
Vynikající kvalita jízdy!!!
Ergonomie a kvalita zpracování
Poměr cena/hodnota

Snad to konečně pochopíte...
Avatar - das_autos
10. 3. 2012 14:34
Re: Hyundai úspěch!
Tohle uměli fordy před dvaceti rokama.
Avatar - das_autos
10. 3. 2012 14:37
Re: Hyundai úspěch!
Kolik maj patentů v autoprůmyslu ty korejci.Jo jeden kopírování to jim jde výborně.
Avatar - escorpion
9. 3. 2012 18:49
Re: Hyundai úspěch!
"Proč? Kvalita, dobré zkušenosti, cena, jízdní vlastnosti a další! Viz nová i30! Další průlom a radikální krok vpřed!"

Odporúčam vytriezvieť alebo sa dobre nadrbať, aby človek kúpil nový i30. Vlnky neoslňujú (subjektívny dojem), ale odrádza ma katastrofálny servis. Záruka 5 rokov je dobrá na papieri a to je bohužiaľ všetko. Píšia sa náhradným autom v prípade keď je auto viac ako deň v servise, ale v reáli to nefunguje. Čo by ste chceli ? Kúpili ste si lowend, tak držať hubu a krok...
9. 3. 2012 19:23
Re: Hyundai úspěch!
S Hy nemam osobne skusenosti ale musim povedat, ze moja Kia bola za posledne roky viac krat v servise (ani nie tak pre poruchy ako skor skodove zalezitosti) a este sa mi ani raz nestalo, ze by som nedostal nahradne auto. Uz pri dohode terminu sa ma servis ako prvy okamzite pyta, ci si prajem nahradne auto. Asi to bude skor zalezat na konkretnom servise ako na znacke.
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2012 19:50
Re: Hyundai úspěch!
je jasne ze uspech hyundaia a kie p ocelom svete nebude nahoda :yes:

vzdy sa najdu ale taki ktori budu tvrdit svoje preto ma uspechy hyundaia a kie o to viac tesia a to sa nam este chysta v europe novy ceed a aj kombik, rozbieha sa rio uz koencne a v maji pride optima ktora sa uz tusim v britanii od februara aj predava :yes:

narast bdue este vacsi :yes:

dokonca sa mozeme tesit aj na konkurenta scenica ktory vznikne z noveho ceedu, uspech korei uz mnohym sposobil vrasky a je to len dobre :yes:
Avatar - Machýrek
10. 3. 2012 03:14
Re: Hyundai úspěch!
No, treba u nas doma uz z toho mame takovy vrasky, ze kdyz se divame na telku, tak mame stangle, kteryma si je podpirame, protoze jinak bysme nevideli, kdo prave jede v hlasu.
Avatar - Merkur
10. 3. 2012 07:26
Re: Hyundai úspěch!
Řekl bych,že úspěch hyu je zasloužený,jelikož nedělají o nic horší auta,jak jiné automobilky.Předpovídám,že korejci budou dál drtit trh a já jim to i přeju.
Avatar - das_autos
10. 3. 2012 14:23
Re: Hyundai úspěch!
Ty jseš .ůl a ještě půl.Že ty obludy prodáváš a snažíš se tu dělat reklamu je každýmu víc než jasný a že se tvůj zaměstnavatel nezmůže na to,aby zaměstnal někoho kvalitního z vlastním názorem taky.Korejci jsou prostě jen kopírovači a to včetně tebe.
11. 3. 2012 08:21
Re: Hyundai úspěch!
>:D >:D >:D ... PRÝ PRODÁVÁM AUTA, či dělám záměrnou reklamu... jako vtip je to možná zajímavé, ale vzhledem k realitě, vážně: nemám s tím nic společného... mně se ta auta jen líbí ;-) ...

Avšak budeš věřit, či podezírat? >:D IT IS UP TO YOU! ;-) Jenom aby ta podezíračka nezaváněla oněmi manýry KGB, STB apod.

Fakt, prober se... tohle je nesmysl... již to víckrát neříkej ;-) ...
Avatar - das_autos
11. 3. 2012 12:58
Re: Hyundai úspěch!
Bohužel pro tebe pokud ty auta neprodáváš tak mě nemapadá jedinej racionální důvod proč ty auta tak bezhlavě a fanaticky obhajuješ navíc bez vlastního názoru a bez uznání,že by hujindéé vůbec mohlo mít nějakou slabinu,že máš všech pět pohromadě >:-[] .
Avatar - pelikoš
11. 3. 2012 16:21
Re: Hyundai úspěch!
pokud do teď jezdil s nějakým warťasem nebo hundrtkou a jeho první nový auto bylo za těžce vydřený prachy semeno (ceed >:D ) nebo "hjondééé" ,tak se nesmíš divit :-!
11. 3. 2012 20:00
Re: Hyundai úspěch!
Tak bezhlavě snad ne... klidně ti zde napíši, co mi chybí, co by se dalo zlepšit... ale prostě líbí se mi design, maximálně mi při srovnávání sedí interiér a posez ve vozu, sedí mi jízdní vlastnosti a líbí se mi prostě "H" - Hyundai... to je můj vlastní názor a dokonce i zkušenost s Hyundai (takže nic, jak píšeš, bez vlastního názoru)... a navíc jsou poslední vozy velmi dobře hodnoceny i v testech: od jízdních vlastností až po kvalitu materiálů atp. - být fandou totiž ještě neznamená být bez všech pěti pohromadě či dokonce úchylem... ;-) ...

Další postřehy k zamyšlení proč se mi líbí, např. zde - Auto-idnes test: "Za 290 tisíc korun totiž dostanete auto, které se může ROVNAT špičkám ve své třídě... Naposledy jsem měl v téhle třídě TAK DOBRÝ pocit z dílenského zpracování u posledního VW Golf... A ten podvozek – jestli si na něco v autech potrpím, tak na kombinaci komfortu a výborné ovladatelnosti, a Hyundai tímhle skočil rovnou do EXTRALIGY... Jízdní vlastnosti... vždy se cítili NAPROSTO jistě... Všude jsou měkčené plasty... středová konzola s řadicí pákou je tak bytelná, že působí jakoby byla do auta vrostlá, nepohne se ani o milimetr... Sedadla jsou pohodlná... Výborně čitelné přístroje... Automat je s motorem sehraný..."
[odkaz]
----
"Soudě podle testů tří vyšperkovaných verzí se jí to s drobnými výjimkami daří a mezi zásadní klady musím zmínit i podvozek vynikající schopnostmi v zatáčkách na suchém asfaltu a zároveň poskytující i nadprůměrný komfort... karoserie působí mnohem pohlednějším, sportovnějším, dynamičtějším, modernějším - zkrátka o generaci mladším a přitažlivějším dojmem... Uvnitř jsem se nechal hýčkat koženým čalouněním (standard nejvyššího provedení Trikolor Premium), trojrozměrnou přístrojovou deskou Supervision s úchvatnou grafikou velkého TFT displeje a vlastně téměř vším... Interiér testované i30 patří spolu s novým Fordem Focus nebo Hondou Civic k nejvíc high-tech působícím kompaktním hatchbackům... Dojem kvality navozují materiály prvotřídně působící na dotek, stejně tlumeně jako fungují všechny ovladače se zavírají i dveře. Kvalita bezhlučnosti mechanismu nastavování volantu v porovnání s produkty koncernu VW rozčílila v dnes již kultovním videu z frankfurtského autosalonu 2011 i samotného šéfa koncernu VW Martina Winterkorna... Šířka v loktech se proti minulé generaci nezhoršila, takže zůstává výrazně lepší než třeba u Octavie... Chválím, že jsou všechna tlačítka na volantu dostatečně velká a osvětlená. Obsluhují se fakt příjemně... Lepší TFT displej u i30 (základní verzi jsem zatím nezkoušel) mi připadal ještě propracovanější než ten u Focusu... Skvostný mi připadá i středový panel s velkým displejem příplatkové navigace... Nadále platí, že na zadních místech patří Hyundai i30 mezi nejprostornější auta typu Volkswagenu Golf. Ve všech třech směrech jsou velikostní parametry nadprůměrné... Řazení - nadchlo mě. Elegantní páka se pohybuje po akorát dlouhých drahách tlumeně, precizně, příjemně odkrokovaně. Řízení: sbohem nepřirozená gumovosti, sbohem loutkové divadlo! Odpor posilovače patří mezi příjemné a přirozené, nezaregistroval jsem žádné zásadní vůle kolem středové polohy ani tendenci prudce se do výchozí pozice vracet... Podvozek: Ford Focus má coby zatáčkový král na suchém asfaltu nečekaného a hodně kvalitního soupeře... Čím extrémnějšímu chování jsme podvozek vystavovali, tím nadšenější jsme z jeho kvalit byli. Vyspělá víceprvková zadní náprava Hyundaie dokáže na suchém asfaltu neuvěřitelně odolávat nedotáčivému smyku... Zadní náprava se nenechala rozhodit ani dost děravým a záplatovaným asfaltem..." [odkaz]
9. 3. 2012 20:25
Focus
teda nic moc. To mě hodně překvapilo.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ronault.
9. 3. 2012 22:42
Re: Focus
Poslední kusy Focusu II se doprodávají...
10. 3. 2012 10:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 3. 2012 12:55
Re: Focus
Taky spousta lidí nezkousává design přední části, FII byl hodně konzeravtivní ;-)
Avatar - das_autos
10. 3. 2012 14:18
Re: Focus
O design ani tak nejde.V čechách každej čumí především na cenu a ta je u focusu III zatím vejš i když ne tak moc.Kdyby všechny hatchbacky nižší střední měly naprosto stejnou cenu vypadalo by pořadí zajisté jinak.Za kvalitu si čech ještě není moc ochoten připlatit.Rozhoduje spíš prostor a čím míň stojí tím líp.Jízdní vlastnosti,pohodlí,pocit z řízení atd. jde stranou.
Avatar - Ronault.
10. 3. 2012 18:42
Re: Focus
Samozřejmě, jde o cenu a tu si zatím Focus derží a není se co divit, stačí dnes málo a image letí dolů.
Ale možná bych ještě dodal, že 5HB vzadu a v kufru nepobral moc prostotnosti, což pro čecha může být škoda. V tom vidím lepší i předešlou generaci.
Avatar - woody-alien
11. 3. 2012 07:02
Re: Focus
Možná bych ještě dodal, že zadní část 5HB je hrůza, interiér podivnej (což je ve srovnání s předchozí generací opravdu na pováženou, když interiér byla největší slabina FF II) a celkově není dobrým vysvědčením pro Ford, když bych při možnosti výběru oběma rukama sáhl po starší generaci. 8-s
9. 3. 2012 22:30
Registrace
Co se týká registrací nových vozů, je dobré brát věci realisticky a neplést hrušky a jablka. S registracemi se dělají kouzla a čáry, viz pan šéf od Hyundaie, který plakal roky, jak všichni dělají machinace s reexporty, které se rovněž pro nezasvěcené počítají do registrací v ČR a když se dostal do čela zastoupení Hyundaie, tak registruje ročně několik tisíc aut na import, fabriku, ale reálně stojí u dealerů, mají vystavený techničák a rozhodně to nejsou auta,která by byla v provozu. A že je Qashqai nahoře, co třeba run-outová sleva ? Nebo dojezd aut z centrálního skladu k dealerům a registrace aut ze starších objednávek ? A články o kvalitě Korejců, páni redaktoři prostě ve smyslu pořekadla "koho chleba jíš, toho píseň zpívej" jen produkují, za co dostali zaplaceno, nic víc:-).
Rozbalit vlákno
2
10. 3. 2012 07:35
Re: Registrace
Přesně. Zejména triky pana Vošického jsou dost provařený. A jeho nářky nad reexporty jsou jen vyjádřením jeho zděšení že korejce není kam reexportovat, protože za hranicema ty jeho kočáry nikdo nechce (na rozdíl od německých výrobců) a on nemůže najednou používat jeden pro něj velmi důležitý prodejní kanál.

Mimochodem žádná rozumná značka reexporty z čech nepodporuje protože tim ta auta prodává s nížším ziskem (kůli cenové hladině v čr), takže reex. jsou většinou pouze aktivitou třetích stran, které vidí možnost obchodu. Jen Mr. Vosicky to měl vždy jako součást prodejní strategie a ta mu nyní vybouchla.
Avatar - pelikoš
10. 3. 2012 18:13
Re: Registrace
nissan prostě šlape a to jak u nás tak i v celé evropě
bravo nissan
Avatar - Ada je zase tady
10. 3. 2012 10:36
Zakaznici v CR nejsou idioti
temer 30-ti % pad rendliku proto potesil :yes:
Rozbalit vlákno
3
10. 3. 2012 10:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kari.laz
10. 3. 2012 11:31
Re: Zakaznici v CR nejsou idioti
Rendlík má snad všechny modely již nějaký ten pátek na trhu. Takže se to projevilo i na prodejích. Nic víc by jsem v tom nehledal.
Avatar - woody-alien
11. 3. 2012 07:05
Re: Zakaznici v CR nejsou idioti
Nekaž Ádovi radost ;-)
Avatar - Tomas_2002
10. 3. 2012 10:39
Mesíční čísla
To jsou ale výplody tady. Vždyť ta čísla o měsíčních prodejích vůbec o ničem nevypovídají. Přijde nový model, nahromadí se objednávky a v měsíci spuštění prodejů se všechny auta vyexpedují, zákazníci si je přihlásí, do toho si každý dealer přihlásí 3 předváděcí vozy a hurá efekt mocných měsíčních prodejů je na světě. Nemá kvůli tomu cenu tu věštit z křišťálu.

Důležitá jsou čísla na konci roku. Ve vytrvalostních sportech se taky mnoho etap děje *, střídá se vedení a nikdo netuší jak to vlastně dopadne.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kari.laz
10. 3. 2012 11:38
Re: Mesíční čísla
S tím se dá souhlasit. Prodejní výsledky za celý rok už dají vypovídající hodnotu, než měsíční, kde může být akce jako například 24h opel.
Avatar - pelikoš
11. 3. 2012 07:59
Re: Mesíční čísla
a co například qashqai?ten je na trhu už šestý rok a jde stále nahoru...
10. 3. 2012 18:22
Opel a Renault
Opel a Renault mají v ČR stejný problém. Horší image, než ve většině ostatních evropských trhů. Jenomže zatímco Renault to pochopil a přizpůsobil tomu cenovou politiku, tak Opel ne. Prodeje tomu potom odpovídají.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pelikoš
11. 3. 2012 08:02
Re: Opel a Renault
honda má u nás skvělé image a je jí to prd platný...těch problémů je víc