Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v září 2010: Pořadí značek

Ondřej Láník
Diskuze (58)
Nejprodávanějším dováženým modelem se v samotném závěru životního cyklu stal Ford Focus.

Na českém trhu se v září prodalo 14.109 osobních a lehkých užitkových aut. Meziročně tak došlo k nárůstu o 948 registrací, což představuje asi +7,2 %.

Škoda meziročně zvýšila počet měsíčních registrací o 980 ks a s 4589 nově zaregistrovanými vozy drží tržní podíl 32,5 %.

Nejprodávanějším modelem je s velkým náskokem Octavia (2218 ks), která také stojí za meziročním nárůstem. 81 % všech Octavií zaregistrovaných do provozu v září 2010 mělo pod kapotou naftový motor. Druhý model v pořadí - Fabia (1381 ks) - má podíl nafty pouze 16 %.

První dovozová značka a druhá v celkovém pořadí - Ford - se tentokrát chlubí tržním podílem 11 %, ale meziročně je zářijový výsledek poklesem o několik desítek kusů. Klíčovým modelem byl tentokrát Focus s 583 registracemi.

Volkswagen na druhém importérském místě zaznamenal 10% propad registrací. Nejdůležitějším modelem je nadále Golf (270 ks), Passat (149 ks) a Polo (135 ks), kterých by se prodalo i více, ale kvóty pro český trh jsou nižší než by prodejci chtěli.

Výrazně rostl také třetí Hyundai. S 921 registrací se vyhoupl na skvělý tržní podíl 6,5 %.

Registrace na českém trhu, výsledky za měsíc září 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období9/20109/2009[ks][%]9/2010
1.Škoda4589360998027,2%32,5%
2.Ford15591610-51-3,2%11,0%
3.Volkswagen10801208-128-10,6%7,7%
4.Hyundai92158533657,4%6,5%
5.Renault79660219432,2%5,6%
6.Kia5905137715,0%4,2%
7.Peugeot552681-129-18,9%3,9%
8.Citroën508654-146-22,3%3,6%
9.Toyota383455-72-15,8%2,7%
10.Fiat371379-8-2,1%2,6%
11.Opel314287279,4%2,2%
12.Mercedes-Benz30229662,0%2,1%
13.BMW232242-10-4,1%1,6%
14.Suzuki220224-4-1,8%1,6%
15.Chevrolet211315-104-33,0%1,5%
16.Dacia1821057773,3%1,3%
17.Audi17717252,9%1,3%
18.Nissan164215-51-23,7%1,2%
19.Seat1601283225,0%1,1%
20.Volvo122124-2-1,6%0,9%
21.Honda121142-21-14,8%0,9%
22.Mitsubishi11711165,4%0,8%
23.Mazda107169-62-36,7%0,8%
24.Subaru1019833,1%0,7%
25.Porsche411229241,7%0,3%
26.Alfa Romeo26151173,3%0,2%
26.Iveco2631-5-16,1%0,2%
28.Land Rover161600,0%0,1%
29.Lexus1529-14-48,3%0,1%
30.Lada1314-1-7,1%0,1%
31.Infiniti87114,3%0,1%
32.Jeep8800,0%0,1%
33.Chrysler78-1-12,5%0,0%
34.Jaguar53266,7%0,0%
34.Mini53266,7%0,0%
-Celkem - Jiné značky6091-31-34,1%0,4%
-Celkem14109131619487,2%100,0%

Vývoj na českém trhu od začátku roku 2010

Za prvních 9 měsíců roku 2010 se u nás prodalo 134.068 nových osobních a lehkých užitkových automobilů, tedy přibližně o 500 více jako ve stejném období loni (133.577 ks).

Škoda se přiblížila metě 30% tržního podílu a 40 tisícům registrací, to vše díky růstu o více než 13 %.

Fordu se počet registrací za devět měsíců roku propadá o téměř 11 %, momentálně drží tržní podíl 9,2 %.

Další tři značky TOP5 - VW, Renault a Hyundai - zatím rostou. Naopak nejvýraznější propad z TOP10 zaznamenává Citroën (-14,7 %).

Poněkud nečekaný vývoj předvádí Opel. S velmi mladou modelovou řadou (modernizovaná Corsa, nová Astra a Insignia) se zatím meziročně propadá o 20 % a zřejmě už letos nevrátí do první desítky.

Prodeje Dacie měl letos táhnout Duster, ale půlroční čekací lhůty na letošní novinku část klientely odrazují a ti zákazníci, kteří jsou vytrvalí, budou své objednané vozy registrovat do provozu během podzimu.

Registrace na českém trhu, průběžné výsledky za rok 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období1-9/20101-9/2009[ks][%]1-9/2010
1.Škoda3992035208471213,4%29,8%
2.Ford1237213866-1494-10,8%9,2%
3.Volkswagen10941105433983,8%8,2%
4.Renault986289878759,7%7,4%
5.Hyundai698666753114,7%5,2%
6.Peugeot61186245-127-2,0%4,6%
7.Kia57126282-570-9,1%4,3%
8.Citroën54046332-928-14,7%4,0%
9.Fiat425741281293,1%3,2%
10.Toyota36943750-56-1,5%2,8%
11.Mercedes-Benz28042776281,0%2,1%
12.Opel26723356-684-20,4%2,0%
13.Dacia2481183264935,4%1,9%
14.BMW2376201436218,0%1,8%
15.Audi23512474-123-5,0%1,8%
16.Chevrolet21693372-1203-35,7%1,6%
17.Seat2167180835919,9%1,6%
18.Suzuki19282797-869-31,1%1,4%
19.Nissan16301839-209-11,4%1,2%
20.Mazda14871654-167-10,1%1,1%
21.Honda14782051-573-27,9%1,1%
22.Volvo11531300-147-11,3%0,9%
23.Mitsubishi9261139-213-18,7%0,7%
24.Subaru860809516,3%0,6%
25.Iveco277320-43-13,4%0,2%
26.Porsche2281478155,1%0,2%
27.Land Rover1961375943,1%0,1%
28.Alfa Romeo1931603320,6%0,1%
29.Lexus165195-30-15,4%0,1%
30.Jeep13012197,4%0,1%
31.Lada111138-27-19,6%0,1%
32.Mini77621524,2%0,1%
33.Chrysler7576-1-1,3%0,1%
34.Renault Trucks6170-9-12,9%-
35.Infiniti562630115,4%-
36.Ferrari54322268,8%-
37.smart4955-6-10,9%-
38.Dodge4781-34-42,0%-
39.Jaguar4289-47-52,8%-
40.Lancia3652-16-30,8%-
41.Maserati262514,0%-
42.Saab2341-18-43,9%-
43.Hummer1114-3-21,4%-
44.Kaipan101000,0%-
45.Martin Motors707--
45.Cadillac710-3-30,0%-
45.Ssangyong750-43-86,0%-
48.KTM45-1-20,0%-
49.Maybach01-1-100,0%-
-Celkem - Jiné značky42842351,2%0,3%
-Celkem1340681335774910,4%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (58)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
13. 10. 2010 16:16
Re: Ferrari
Nandal nenandal...já už se vůbec nedivím úbytků skalních členů auto.cz... Začalo to pochybným novým designem a končí to pořád nekonečnými diskuzemi o tom samém pořád dokola a ještě na úrovni páté třídy. Ty vaše reakce pod mým topicem to jasně dokazují. Prostě člověk se snaží rozvinou debatu o něčem jíném, konstruktivním, zajímavém a zase se skončí u Octavi a Meganu. Byť v tom může být ironie. Nicméně na každý pád je to trapné a nezábavné. A značí to také mnohé o návštěvnícíh auto.cz a také o klesající úrovni auto.cz. Byť informativnost servru je na tom skvěle. Ale to si plkači jak vy nikdy neuvědomí a budete si dál a dál řešit blbosti. Já vám to neberu, určitě jsem vám to nechtěl nandat (taky dašlí věc, pořád si tady musí někdo něco dokazovat...). Je to smutné... :no:
13. 10. 2010 16:04
Re: Dotaz
Accent částečně ano, ale tam si tuším neměl moc na výběr. Dělali i HB, nebo spíš lift, párkrát jsem to viděl, ale nevím jestli se to u nás ofiko prodávalo.

Ano, nová City je jiné kafe. Ale ta předchozí, tak vypadal hodně azijsky, to musíš uznat. A k tomu ty malinké kola...

Na Polo/Cordobu jsem docela zapoměl. To byly ve své době vysněné rodinné vozy :yes:
Avatar - Krispos
13. 10. 2010 01:23
Re: Ferrari
Teď jsi nám to teda nandal.... ne, vlastně nenandal. Vážně si na tu svoji provokaci o sedlácích, plkajících o Oktávkách, čekal jinou reakci?
Avatar - Krispos
13. 10. 2010 01:20
Re: Ferrari
Hlavně aby to bylo v dýzlu a moc to nežralo....
Avatar - Andromeda
12. 10. 2010 21:54
Re: Dotaz
Ale no tak,šlo by přece jen o zpřesnění statistik-vzhledem k mnoha diskuzím pod zde uveřejňovanými prodejními výsledky v jednotlivých třídách/typech a byla by to zajímavá čísla do pranice :-) ,Navrhni ČSÚ změnu metodiky na má/nemá a tečka -> ušetří se,proč se někde šťourat >:-[] .