Asi tak. Už jen čekám, kdy zas někdo vyvrátí tabulku tím, že Picanto se jen rozjíždí, Citigo na silnicích není a všechny prodané kusy putují do showroomů.
smutný na tom je to že se tam počítají i auta co Škodovka půjčuje na půl roku svým zaměstnancum,ty ho po pul roce vrátí a vezmou si jiné,nové auto :-) to se to pak rychle nasčítá :-)
Tak například Bakalovo RPG už kupuje citiga místo fabií, ale soukromé jsem viděl jen jedno - červené 3dveřové, manželský pár okolo 70 let a celkově je opravdu nepotkávám - a to ani v Praze, kde jsem se za poslední měsíc několikrát otočil a čekal jsem, že aspoň tam na ně natrefím.
Co je ale zajímavé, že na TipCarsu je aktuálně 131 inzerátů na citigo (r.v. 2011-2), ale jen 13 pand ze stejného období (celkem je jich tam 80 vč. nejstarší generace).
Zatim potkavam 2 ve 100tis meste a 2 saloonovske, takze tabulky sice pekny, ale na silnicich to videt neni. Nato ze se to prodava rok, to neni nic extra. pockame 2,3 roky a uvidime, co se zmeni ;-)
No, ale ty citiga v ulicích moc vidět fakt není. Né, že bych neviděl žádné (viděl jsem asi 2 :-) ), ale čekal jsem opravdu záplavu, tak jako s fabkou a octávkou.
Škodovka se bude prodávat, ikdyby vyráběla ho*no s kolečkama, taková už je česká mentalita... ani 20 let po komunismu jsme se pořádně nenaučili mít vlastní názor
Úplně jsi na to kapnul. Jsme úplně dementni. Ve Francii jsou v první desítce jsem francouzská auta, v Německu vedou prodeje sama německa auta, v Korei pomalu nic jiného než korejce neznají, v Itálii je to taky samé italské auto.... Jenom my jsme dementni bez názoru, protože tu lidi kupujou český auta.
Vzhledem k jeho avataru má i trošku pravdu, protože zrovna Itálie už je v tomto ohledu poněkud anomální, kdy např. prodeje zahraničního produktu (Golf) dlouhodobě převyšují prodeje produktu domácího (Bravo). To ale ani tak není problém/anomálie italských zákazníků, jako jistého italského výrobce vozů. ;-)
OK, v C segmentu vede Golf pred Julinou a Bravo je az za Astrou a Focusem. Na druhou stranu v B a A jsou domaci modely na spicce s naskokem. Nejprodavanejsi modely v I jsou Panda, Punto, Y a 500, takze bych to zas tak cerne nevidel. Co se tyce vetsich aut, tak Fiat holt aktualne nic nenabizi (s vyjimkou Freemontu, ktery se pere o s Tiguanem o prvni flek v D segmentu).
Jak si to Topper přečetl, tak rozbil klávesnici o monitor.
Situace je jasná: Škoda CityGo jistě nakupuje do šourůmů, aby vysokými čísly zmátla konkurenci.
No... pokud je 200 prodaných aut v současné době úspěch... k tomu 33 Upů... vzhledem k reklamní anbázi..., nevím..
Já bych asi spíš an Vašem místě taktně mlčel. Doba je zlá.. aspoň v Evropě. Citigo není dobré auto.. v rámci segmentu.
Já vůbec nechápu, kdo si koupí tyhle krabice od bot. U mě jasně vede Twingo, má normální motor a vypadá už jako auto. Možná to je ten problém, že nevypadá dostatečně mini.
Proč myslíš, že není dobré auto? Co se prodejů týče, podstatnou informací zde je těch (téměř) 37 %. Tedy podíl podobný jako u zástupců Škody v jiných třídách.
a já zas netvrdím, že je špatné...nejel jsem v tom, takže nechci a nemůžu soudit...ale myslím si že jiný výrobci nabízejí zajímavější produkty...(panda, toyota iq, ka)
Nejel si v tom, ale stejně už si teď myslíš své (viz diskuse), a těžko by do toho vůbec sedl třeba takový Wolf. Zkusil jsem UP! i Citigo, zkusil jsem jak 44, tak 55kW, jak manual, tak ASG.
A zkusil jsem i konkurenci včetně nové Pandy (starou znám moc dobře).
Zkuste to taky a pak můžeme reálně diskutovat i o těchto miniautech jako takových, tedy nejen nad jejich prodejními čísly.
Když už o tom mluvíme, tak mezi negativa prodejů Citigo patří to, že jasně parazituje na Fábii, která poklesla o 500-600 ks měsíčně. O zbytek se stará ještě neprodávaný Rapid.
Opravdu nevím, jestli jsou dealeři Škodovky ze Citigo tak nadšení.
Rádi by mohli být pouze v případě, kdyby realizovali stejný zisk při nižší nákupní ceně, což je docela dobře možné. Potom by "v tom měli menší peníze".
O ty ale stejně přijdou protože budou muset nakoupit spoustu Rapidů - přídělový systém automobilek bývá krutý.
Když už mluvíme o čem (viz úvod tvé reakce)???
My tu přece nepíšeme pod článkem "Strasti/slasti /zisky českých prodejců Škodovek...", a jako reakci na to, co jsem v té reakci napsal, to nechápu už vůbec... ;-)
Reagoval jsem na jiný komentář než jsem chtěl, když už o tom mluvíme... Velice se pane omlouvám, jestli se Vás to dotklo. A zjevně se Vás to dotklo, zalézám tedy hluboko do své sluje, pane neomylný.
Máš snad nějaký komplex? Neumíš normálně stručně napsat (jako každý jiný tady), "byla to reakce na jiný příspěvek"? Než ta tvoje přitroublá ironická "omluva", tak to radši žádná... 8-s
Je to tvrdě napsané, uznávám, ale jak psal jinde (v článku vrkuboy a nebo Ronault) nechce se mi to hledat, omlouvám se...citigou je na malé auto až přes příliš tvarově jednoduché. Malé auto má být především hravé, velikost rozvoru není zásadní. To je to co ho v konkurenci dělá špatným. tedy ne technika, která je srovnatelná s konkurencí,a el právě ten nedostatek nejen vizuálního šarmu.
A interiér Citi je prostě FELA. Panda, ale i to twingo je prostě o kus dál, stejně tak jako Ka a nebo F 500.
Tak prodejní čísla zatím mluví o opaku. O Up! ve světě nejeví nikdo zájem. Čísla neobkecáte. Sem klidný... Budou rádi, když budou na 1/5 prodejů Fiatu a jeho Mini (F 500, Y, Panda). Nemají co nabídnout.
No to si za to dej metál... u těchto prdítek se teď Evropa = svět... Ale tak jo... já to sice nechápu,ale připiš si malé vítězství... Moc jich teď nemáš...
Obávám se, že nebude trvat dlouho a UP a Citigo se budou prodávat podobně jako VW Fox. Potenciál těchto aut se brzy vyčerpá, ledažeby šla s cenou dolů - a to budou muset udělat a to hodně rychle.
Zvyknout si budeš muset Ty.
Takže ty se obáváš...?
Už teď se prodá jen Up!u víc, než polovina obou generací Pandy aktuálně na trhu (což je při tradičním postavení Pandy na evropském trhu, za tak krátký čas, doslova bomba), o čemž se třeba wolffovi určitě nezdálo ani v nejčernějších snech, takže raději taky trošku "přibrzdi", tvé srovnání s Foxem je naprosto mimo realitu..., ale pokud si opravdu tak věříš, můžeš si na to vsadit... ;-)
Předtav si, že by Fiat najednou přišel s úplně novou přímou konkurencí třeba k Touaregu a měl už po sedmi měsících jeho nadpoloviční prodeje, byl by to úspěch, nebo propadák? Vím, v případě Fiatu by se jednalo o neuvěřitelný úspěch, kdežto v případě VW je to vlastně propadák... >:-[]
tak hele, Káčko je fajn auto, fordu fandím. Ale s těmi japonci jsi vedle. Já rozhodně budu mezi prvními, kdo bude slavit lepší úspěchy mazdy, hondy. Mám je rád. A rozhodně ten, kdo vlastní auto z japonska není divný. Je to otázka vkusu. Ten je individuální.
naopak o vlastníkovi japonského auta se dá říct že moc dobře ví co kupuje...protože tam je velká šance že nekupoval na základě rad z knajpy...kde se obvykle doporučuje koncern v dehtu... :yes: >:D
O někom, kdo si auto kupuje primárně proto, že je japonské, francouzské, italské, německé, koncernové atd..., se nedá říct, že moc dobře ví, co kupuje... ;-)
Tímto ale kopeš hrob taky sobě a svým fauvé souvěrcům, kteří tady onanujou nad vším, co má logo vw a zatracujou vše (a všechny) ostatní (to samé platí o korejském válečníkovi a jiných). Samozřejmě se teď můžeme začít natahovat o slovíčka, že kupovat a diskutovat je něco jiného, ale vzájemnou analogii nemůžeme popřít.
Pokud ten, kdo se pere za nějaké auto, ať je to jakákoliv značka, proto, že věří, že je nejlepší, tak je to v pořádku a nejedná se jen o "znáček na kapotě". Je pravda, že je spousta těch, kteří dělají závěry i podle znáčku.
Jde o to, že ho mám zařazeného ve skupině vlajkonošů (především vw), tak mi přišlo pokrytecké pro to samé nadšení odsuzovat jiné (nebo přesněji napadat jiné z nevědomosti o kupovaném produktu z přesvedčení).
Oni to vyadávaj za to, že nekupují proto že je to německé, ale proto že je to nejlepší >:D >:D
Zatímco ostatní kupují proto, že vidí jen znáček.
Trošku ve své prostotě, jednoduchosti a blokaci krční páteře zaseklé pohedem na germánii nevidí, že že "nejlepší" může být pro každého trochu něco jiného.
Takže když je pro Pepu Audi špičk,a pro Frantu to může být šrot nevyhovující vůec jeho požadvkům a vkusu.
Potvrdil si to, že jsem tebou zařazen někam tak, že nedokážeš číst/brát mé příspěvky bez toho, aby ses od takového zaškatulkování oprostil. Samozřejmě, že nejde jen o mě a o tebe, je to jeden z mnoha příkladů tady v diskusích.
Já tady píšu za sebe a v žádné (ani pomyslné) skupince nejsem. To co jsem napsal platí padni komu padni. Mezi nickem, který tady primitivně adoruje produkci Škody a nickem, který naopak adoruje H/K (ovšem stejně primitivně), není v principu žádný rozdíl.
Až tady někdy napíšu alepsoň trochu podobně zobecněný nesmysl, na jaký jsem tím reagoval (prostě to, jestli vlastník auta něco ví apod., nesouvisí primárně se značkou/zemí původu jeho vozu), pak mě můžeš někam podobně škatulkovat. Dej sem aspoň jednu konkrétní citaci, na základě které si děláš své velmi jednoduché a obecné závěry.
Naopak (nejen) tvůj problém je v tom, že diskusi/příspěvky vnímáš dětinským pohledem "knoflíkové války" a u každého příspěvku se snažíš hlavně dopátrat, jestli je autor "mravencem černým, nebo červeným" (rozuměj vwfuns, nebo antivw), přičemž ti uniká mnohem podstatnější obsah příspěvků a reakcí.
To, že někdo argumenty reaguje na značkově zaujaté diskusní nesmysly ještě neznamená, že musí značce, které se to týká, slepě fandit. Samozřejmě je mnohem jednodušší (když docházejí argumenty) někoho podobně označit, než dokázat dávat na jeho argumenty odpovídající protiargumenty.
Takže začni si raději víc všímat co kdo a jak píše, a méně toho, čemu podle reakcí fandí měně/více.
Codí tady např. známý nick fandící Subaru, přičemž jeho příspěvky kvalitou převyšují nejen některé ortodoxní příznivce německých značek.
Autor příspěvku, na který jsi reagoval, ti asi šlápl na kuří oko, když napsal, že člověk jezdící v japonském auťáku, se vyzná. Rovněž by šlápnul na mé, kdyby napsal, že znalec jezdí v autě např. španělském. Zvolil prostě nešťastnou formulaci, mohl napsat, že uznává vlastníky japonských vozů, jelikož jejich hodnoty jsou "správně" nastavené.
No a proč jsem tě (dle tebe mylně) označil za vlajkonoša vw. Diskuze tady čtu docela rád a nepamatuju se, kdys řekl něco pochvalné i jiným směrem, než do wolfsburgu. Nebo snad aji do Ingolstadtu, Mnichova a Stuttgartu? To nic nemění na věci, že se pořád nacházíš v nějaké vw (potažmo německé) bublině (není na tom, samozřejmě, nic špatného). A nebudu dohledávat odkazy na diskuze, na základě kterých jsem si tě začlenil mezi černé mravence, jaks to výše popsal, řekl bych, že je jich tady spousta, snad jseš si vědom.
Další věc, co mě zauajala, je moje diskuzní knoflíková válka a že se v KAŽDÉM příspěvku snažím hlavně dopátrat, kdo je jaký mravenec (to je, mimochodem, hezké označení, můžu-li, budu ho tady v diskuzích používat častěji). Teď nevím, jsetli bedlivě sleduješ všechny mé příspěvky, ale řekl bych, že ne, jinak by ses tohoto přešlapu stěží dopustil.
Na žádné kuří oko mi nestoupl. Dopustil se pouze typického diskusního prohřešku, kdy jedněm káže vodu a sám pije víno. Kdyby tu někdo napsal v principu to samé co on, ale o koncernové, nebo německé produkci, bude mezi prvními, kdo se nesouhlasně ozve...
To v "každém..." byla zdůrazňující nadsázka, rozhodně to nebylo myšleno absolutně, tedy na opravdu každý tvůj příspěvek a vůbec celé to bylo napsáno i v obecnější rovině, viz to mé "(nejen)".
Dobrá, vytahuju tě ze škatulky s černými mravenci a budeš mravenec nezařazen. Až budu mít pocit, že vlajka fauvé třímá v tvých rukách, tak tě nejdřív požádám o vysvětlení, než tě šoupnu zpátky k černým, bereš?
Možná, kdybys četl WL příspěvky častěji a hlavně pečlivěji, všiml by sis, že rozhodně nepatří k VW fanatikům. On totiž nepatří k fanatikům vůbec. Takže jeho poznámka je zcela na místě. I přes nezpochybnitelné úspěchy koncernu ti WL jistě potvrdí, že soudní lidé nedělí auta podle značek, ale soudí jednotlivé modely, a co víc dokonce ještě spíš jednotlivé specifikace modelů.
Jediné co, tak WL nepovažuju za názorově militantního diskutéra, ale co si pamatuju, tak neřekl jediné pochvalné slovo mimo vozů portfolia vw, popřípadě bmw a merglu.
10.10. 22:48 "To je samozřejmě pravda, na druhou stranu už pak nebude možnost koupit (PO VŠECH STRÁNKÁCH SKVĚLOU) Pandu předchozí generace, navíc za výprodejovou cenu."
To je reakce WL přímo z téhle diskuze. Předmětná POCHVALNÁ slova jsem zvětšil, aby nebyla přehlédnuta. ;-)
Dále se ho můžeš zeptat na názor i na některá jiná auta mimo koncern, namátkou třeba S-Max. Ale já necítím nutnost ho obhajovat, on to jistě nepotřebuje, jen mi vadí, když je někdo takhle zaškatulkován, protože se hodně často zapojuje do debat s leckdy zaslepenými oponenty.
Tak teď mi tu teda dej citaci na tu (aspoň na jednu z těch údajných dvaceti!)"modlitbu" o VW?
Pokud nemáš/nedáš, měl bys to aspoň umět vzít zpátky...
P.S. Už samotný fakt, že tady v diskusi několikrát píšu, že aktuální evropské prodeje UP!u na nadpoloviční úrovni prodejů Pandy považuji za velký úspěch VW, je logicky zároveň vyjádření respektu k dlouhodobějšímu úspěchu Pandy (potažmo Fiatu) ve své třídě v Evropě.
Jako příklad nicku ze kterého si tu taky (jako třeba z toppera, nebo wolffa) pravidelně "střílím" (viz můj avatar), je nick petrumr, který je tu svým extrémně nekritickým obdivem ke značce Škoda proslulý... ;-)
nic, jen mám silně patriotický sklony a tak mi příde nesmysl kupovat něco japonskýho/korejskýho a podporovat tak jejich trh... ale to je jedno >:D ať si lidi kupujou co chcou, já budu šťastnej jen když nikdy nic takovýho v garáži mít nebudu...
Tohle zní už ale jinak, než první xenofobní příspěvek :-) radši teda budeme podporovat ryze evropské produkty, které se vyrábějí v mexiku, maroku, pákistánu, číně a pod. (nemluvím pouze o autech).
každý měsíc je přírustek nějakých 200 ks což není špatné...otázka však je, kam se ty citigo poděli když je na silnicích a v praze téměř nevídám...stejně jsem zvědav jak si citigo povede v globále, protože 200 ks měsíčně je absolutně bezvýznamný trh s minivozy...
No na to si kápl..., protože... podle mě (mohu se i mýlit, ale trošku se cítím silný v kramflecích), prodeje toho auta klesnou měsíčně ke 130 ks za měsíc... to je 1560 ks ročně...
A teď mi povězte... a to je druhý problém tohoto auta a Seatu..., kde jinde se to auto bude dobře prodávat??????
Odpovím. Nikde (Itálie +- nula kusů, tam má šanci leda UP, Francie to stejné, v Německu UP, v Británii se líp než UP prodává i F 500, v Polsku nemá šanci a na Slovensku? to je ještě bezvýznamnější trh než náš, na severu o tyto malá auta nikdo zájem nemá, stejně tak jako na východě) .
Když už se někdo jinde než v ČR rozhodne pro toto auto v zahraničí, pak to bude na 95% (vzhledem ke drobnému cenovému rozdílu) UP!.
Co to znamená... Pro škodovku jako takovou propadák, příští rok budou rádi, když těch aut prodají 10 000. To je měsíční prodej Twinga a nebo Pandy v domovských zemích... To je to co se snažím naznačit.
ty čísla jsou pro Fiat hodně dobré....
A když vezmeš v potaz, že italský trh je v troskách a že F500 a "Y" se prodávají za mnohem vyšší ceny než auta z NSF, tak to těm číslů dodává ještě pozitivnější zabarvení....
Aspoň někde se daří :yes:
Jinak byl jsem teď týden ve Španělsku (z toho 3 dny v Barceloně) a za celou dobu tam neviděl JEDINÉ auto z NSF.... Zato pětistovek tam jezdí hafo.... (novou Pandu jsem tam potkal jednu....)
1/5??? Viz 22:16
Za 1-7 se letos v Evropě prodalo jen samotného Up!u víc, než polovina kusů obou generací Pandy dohromady (v což jsi ve svých dřívějších prognózách ani "nedoufal"), takže už teď si oprav tu svou 1/5 na 1/2, i když už je to dokonce víc, než polovina.
A to se Up! teprve rozjíždí bez přímého předchůdce..., takže znovu viz 20:00. ;-)
Souhrně: >:D
Zatímco koncern má v minivozech pouze jednoho zástupce (i když se třemi koncernovými logy), tedy auto pro pouze jednu cílovou skupinu, tak u Fiatu zamícháš ke dvěma generacím Pandy, i retromodel F500 a tradiční klasiku Lancii Y.
Nehledě na to, že začátem roku byl UP! ještě v plínkách a Citigo/Mii se nenabízejí na všech trzích, tím spíš od začátku roku. Např. robotizovaný manuál (ASG) je pro je pro koncernové trio teprve novinka a další verze teprve přijdou (např. cross UP!, UP! GT).
Ale notak. Už se nemůžeš ohánět klasickým argumentem vwéčkařů a to prodejem a tak vymýšlíš nesmysly, jakože nějaký UP! GT ( >:D ) spasí jeho evropské prodeje. I absolutně zastaralá auta a nebo daleko dražší minivozy se prodávají mnohonásobně lépe. Prostě už se nedá použít to, že koncern je takový a makový, ale prodává se nejlíp a tak je nejlepší.
Ale no tak, tobě to vážně až tak nemyslí, nebo to spíš jen účelově hraješ?
Up! GT byl jen jeden z příkladů dalších verzí a ano, je vcelku nepodstatný..., to podstatné v reakci si ovšem úmyslně přehlédl. Fiat má v minivozech tři zcela různé zástupce (cílené na rozdílnou cílovou skupinu), sčítat je dohromady proti jedinému zástupci koncernu může jen ignorant. Pokud někomu vadí, že prakticky tentýž vůz má tři různá loga (stejného koncernu), klidně berme v potaz pouze evropské prodeje UP!u.
Přímo porovnávat se dají pouze prodeje přímých konkurentů, Je to jako bych při porovnání prodejů Golfu a Brava připočítával ke Golfu i prodeje Beetlu a Octavie. 8-s;-)
Ale VW má minivůz prakticky pouze jeden, kdežto Fiat tři různé... Up! je soupeř Pandy, ale už není přímý soupeř pro F500, stejně jako třeba Bravo není přímý konkurent pro Beetle.
Poměřovat tedy tržní úspěch Up!u se dá srovnáním s Pandou (nejlépe pouze aktuální druhé generace). Sčítat proti UP!u Pandu/F500/Lancii Y je prostě mimo. ;-)
ne není, F500 je jak moc dobře víš postavená na platformě Pandy, čili je to vlastně Panda s třídveřovou karoserií..... (technicky vzato). Čili tak jak UP! 5dv konkuruje Pandě, tak UP 3dv prostě konkuruje F500. Jsou to obě malé, třídvéřové auta do města (mimochodem o UPu tady taky mnozí píšou jako o stilovce.....). Opravdu není problém Fiatu, že segment "A" pokrývá v 5dv provedení pandou a v 3dv provedení F500 a že VW dělá jen to, že ubere na jednom modelu dveře....
A "Y" je taky Panda, jen má malinko delší rozvor a jinou kastli. Jinak ale technicky opět defacto totožné auto (samozřejmě, je tam ten bonus pěkné kastle....)
Ale vůbec nejde o platformu, tu může mít taky Golf s Beetlem shodnou. Jde o zaměření modelu na určitou cílovou skupinu zákazníků. Panda a Golf jsou především praktické kompakty, F500 a Beetle naopak nepraktické retrostylovky, co na tom nechápeš?
Ani třídveřový UP! rozhodně není (retro)stylovka ve stylu F500/Mini/Beetlu apod.
A Lancia je svým způsobem (ve srovnání s Fiatem) "poloprémiová" značka přičemž model Y má poměrně velkou tradici a do značné míry i jedinečný punc luxusní kabelky na čtyřech kolech.
Kdyby byla A1 ve třídě mini taky bys jí automaticky sčítal s UP!em? A už si někdy viděl podobně sčítat prodeje Pola a A1 (na stejné platformě), třeba proti Puntu? ;-)
mě je to jedno, ať si ty čísla přebere každý jak chce.... Prostě Fiat nějak dělá a cílí svoje mini-auta a VW to zas dělá po svém. Jak to každému jde, vypovídá tabulka výše....
Na druhou stranu, pokud porovnáš jenom prodeje Pandy a VW NSF, tak zjistíš, že Pandy se za celý loňský rok prodalo 189t, letos za 1-7 117t, tzn, že Panda se letos prodává líp než loni, takže NSF pravděpodobně bere kupce jinde než Pandě a řekl bych že to budou hodně kupci VW.
Taky nikde netvrdím, že UP! (a spol.) bere kupce pouze Pandě, na druhou stranu s nástupem nové generace mohl být nárůst Pandy klidně ještě větší (nebýt na evropském trhu také UP!). Píšu, že mít jako nováček ve třídě nadpoloviční prodej tradičního premianta je jednoznačně úspěch, tím spíš, že prodeje toho premianta (jak sám píšeš) meziročně rostou (příchod nové generace Pandy + možnost koupit ještě i tu předchozí povedenou/oblíbenou generaci). ;-)
To je úplně jedno. VW má golf a deriváty které šlapou dobře a na tak hravou třídu jako je miniauto do města prostě nemá. Při koupi střední třídy by u mě byl golf jeden z řekněme 5 ti hlavních kandidátů u miniauta by se miciup nedostal ani do první desítky. Doporučuju se s tím projet. Tak bezcharakterní vůz se jen tak nevidí.
"Při koupi střední třídy by u mě byl golf jeden z řekněme 5 ti hlavních kandidátů..."
Těžko se asi můžu divit někomu, kdo by koupi !střední! třídy uvažoval nad kompaktním Golfem.
Jel jsem s oběmi výkonovými verzemi, manuálemn i ASG (viz 20:10).
Bezcharakterní minivůz je jen prázdná fráze, rozepiš se konkrétně o rozdílech v tomto směru k naopak (dle tebe zřejmě)"charakterní" přímé konkurenci UP!u...
Nová Panda ovšem taky ještě nemá na trhu všechny verze - brzy dorazí 4x4 a Trekking, časem možná i nějaký Sport nebo Abarth (minulá Panda byla ve verzi 100HP).
To je samozřejmě pravda, na druhou stranu už pak nebude možnost koupit (po všech stránkách skvělou) Pandu předchozí generace, navíc za výprodejovou cenu.
V evropě se prodává oficiálně pouze:
Cadillac (XTS, SRX, Escalade)
Chevrolet ( Malibu, Corvette, Camaro)
Jeep (Grand Cherokee, compas, Wrangler)
a pak přelepnci Chrysler 200, 300 a Twon country jako Lancia + Dodge Journey jako fiat Freemont
Tot vše.
Neofiko dovoz nejde srovnávat s ofiko prodejem.
Trošku omezená nabídka že, navíc Freemont i GrandChroeke se prodávaj velmi dobře, stejně jako Camaro a Malibu.
Jak u nás, tak i jinde evropě, stačí si přečíst statistiky.
Já sem šel do psaní se zadáním kolik je německých modelů nezi 50-60ti neprodávanějšími modely a k tomu sem vypíchl pokles německých značek (jasně pokles měly i jiní) a k tomu nejvyšší třídu jak si stojí.
Já myslím že je to dost říkající, pokud mají domací značky v TOP 60 10x tolik modelů co němci, japonci 3x tolik a korejci 2x tolik, tak je to celkem vypovídající.
Vypoví nám to to, že v usa jsou oblíbené zcela jiné vozy, zejména ve třídě malých vozů, midsize a SUV/offroad >:D
Němci bodují pouze sedany vyšší třídy a luxusními vozy ale i tam je začíná konkurence pomalu dohánět.
A to je na to označit německé vozy v usa za velmi úspěšné trochu málo, promin >:D
vycházím z fakt, mam před sebou tabulku všech vozů prodávaných v USA za Leden až Září. Jak můžu být neobejktivní? Sou to holá fakta, holá čísla, to nijak neokecáš:
Chceš to důkladně?
Prosím... vypíchneme si 5 klíčových modelů dané kategorie, pořadí na trhu a počet prodaných kusů, pak si to sečti
Účelově vybíráš německé modely, které mají pokles a ty které rostou jaksi vynecháváš. Za 9 měsíců v USA roste jak VW (včetně audi a porsche) tak MB tak BMW. Třeba VW prodal vloni (1-9) 350 tis. aut v USA, letos 450 tis. (za 1-9)
Jasně že sem vypíchl jenom ty co měly pokles, bylo jich celkem dost.
Ale tu tabulku SUV nijak neokecáš, stejně tak to vyjde mezi malými vozy, midsize, kupé/kabrilet a kategorie MPV/minivan vyjde pro němce totálně tragicky, o to víc že jediný zástupce VW je překabátěný Chrysler, takže vlastně to němci vůbec nevyrobili :-):-):-)
A stejně tak nejde okecat nijak, že němci maj v TOP 60 pouze 3 modely.
Růst tam je, ale nijak masový a pořád sou až čtvrtí vzadu a za nimi už nikdo není, britové, italové a indové a švédi tam nabízí pouze pár modelů a nikdo jiný už tam na trhu není.
Ale jo, to jsou holá fakta, má to své důvody a ač se to srovnát dá, tak to nemá žádnou důležitost, vlastně důvod to řešit.Ale to je jedno jseš fanda USaut, tak proč se o tom něco nedozvědět.Jiný kraj, jiný mrav, jiné možnosti prodejů.Pro zajímavost je to dobre. :yes:
Myslím že až vyjde nižší střední, bude tady ještě větší mazec.Samotného mne překvapuje, jak se Korejcům v prodejích daří.To že budpu prodávat "hodně" se čekalo, ale prodávají mnohem více.651 pcs I30+CEED je hodně slušné, pochopitelně na naše poměry.
[odkaz]
Má to tu výpovědní hodnotu že ty vozy tam nejsou v nijak masové oblibě, nefigirují na předních místech a luxusní vozy si kupuje pouze bohatá třída, zatímco střední a nižší třída obvytel na milé VW a levnější modely Audi, BmW a MB zvysoka kašle a kupuje japonce, domácí a korejce.
Tak jasně, ale za prvé to nemá nic společného (nikdy a nikde) s kvalitou aut jako takových a je to o tom, jak jsou věci historicky dané a jakou kdo tam prodejní rétoriku, myslím hlavně ceny, motory,velikost aut, jak mají pokryto ohledně prodejů, viz showroomy, jak se na daný trh dotyčná automobilka soustředí, hodně ingrediencí.Každej na ten výdělek jde jinak.Taky ber v potaz že každý má jiné možnosti, kapacitu továren, potažmo výroby, cla.
Nevim co je historicky dane nebo proc by to nemelo mit nic spolecneho s kvalitou. Na kvalitu dojeli pred x-lety frantici. USA je trh narocny na nabidku, kvalitu a cenu. Historicky je dane ze vw prodaval v USA vice aut nez dnes, takze ty extra rusty jsou vlastne slusny pokles, oproti jakkekoli rejzi z vychodu ;-)
[odkaz]
Nojo no, časy brouků a králíků už sou pryč. VW má ted v USA jediné dva klíčové modely - Passat a Beetle, ostatní sou budto v poklesu nebo mají absolutně minortiní význam v porovnání s konkurencí....
Tohle není žádný účelový výběr, toto je tabulka prodeje v USA, kde jsou 4 nevějtší hráči z pohledu zemí. Ovšem Německo zde tahá za ten nejslabší konec.
A nevím jakou tendeční tabulku chceš vytvořit opačně, že se v evropě prodá málo japonců a amerik? To víme, narozdíl od zdějších uberwagen fans nikdo netvrdí jak sou tu v mimořádné oblibě. A taky počet nabízených modelů amerik a čstečně japonců v Evropě je proti skladbě modelů němců v usa poněkud odlišný.
Tj když někdo nabízí 12 modelů a jinej 40, nedá se to jaksi porovnávat, nebo je srovnání zančně irelevatní.
Ale němci v USA nabízí stejně pestrou paletu jako konkurence a přesto jsou poslední a velmi velkou ztrátou hlavně na domácí a japonce.
A to zjevně někdo nemůže přenýst přes srdce a tak se maskuje za tendenční tabulku, co je zcela zjevný nesmysl a šermuje tady tím že nám vytvoří podobnou tabulku.
A ono to není jen USA že, co takhle tabulky zarábie, hmm
Tam tahaj hoši taky za kratší sirku >:D
Kde je Twingo? V textu ani v tabulce jsem ho nezaregistroval. To se jako přestalo prodávat nebo se neprodal ani jeden kus? To by ale byla zmínka o Twingu jako propadáku měsíce.