sa pomaly ale isto stava obetou SUVecok.. ludom uz proste miesto nejakeho avensisu uz daleko lepsiu sluzbu spravi tucson.. navyse je za podobne peniaze.... takze ozaj je len otazkou casu kedy obrovitanske sedany a kombiky uz pojdu uplne ku dnu
Tím klepnutím myslíš demokratický zákaz? Či demokratické majznutí obuškem po hlavě? Nebo demokraticky vystřelený gumový projektil po někom kdo by měl tu drzost a chtěl si koupit diesel nebo benzínové 4x4 žeroucí 10 litrů?
Včera zakázali kouření v hospodách kde měli kuřácké místnosti, dnes mají problém se solí (hygiena udělala zátah na sůl, všude se solí moc, zakázat !!!!!!!!!!!!!)
Dnes vycházejí na netu články o škodlivosti výroby masa pro planetu ............
Ty to označuješ jako klepnutí. Tak fajn, i Ty máš jistě něco rád a tímto tempem přijde den kdy Ti na to kleknou nebo Ti to klepnou.
Se klepne ............ v třetí osobě. Jsi zřejmě ovčan. A jako s takovým budiž s Tebou nakládáno, řekl sis o to.
Napsal jen to, co se reálně děje a ty se tu do něj pouštíš, jako by to on sám vymyslel či obhajoval....
Z té své svaté naftové války už máš taky v palici solidní bramboračku, koukám.
Ale no tak, v Bruselu a nejen tam pořád něco vymýšlí. A ted si představte, že zdraží benzín a nafta na úroveň roků 2012,2013 benzín tehdy za 37. To budou v TV story jako ted o másle :-):-) . Ovšem o dost tvrdší.
Je asi pravdou, že SUVčka ukrajujú najviac klasickej strednej triede. Drobný rozdiel je v tom, že klasickú strednú nenahrádzajú stredné SUV, ale kompaktné SUV, teda obdoba nižšej strednej. Ale zdá sa, že ľudia ochotne zaplatia cenu strednej triedy (Passat, Mondeo) za kompaktné SUV (Kuga, Qashqai, Karoq; strednotriedny Kodiaq budiž výnimkou danou špecifickým postavením Škody v ČR/SR).
Touareg je určitě výš, navíc je postavený tak trochu speciálně a má slušné terénní schopnosti.
V dnešní době modulárních platforem už se těžko určuje co z čeho vychází, ale už jen podle úrovní výbavy je vidět, že Tiguan je víc než Golf (vícezonové klimatizace apod.).
U konkurence je to podobné, já tyhle "větší nižší střední SUV" vnímám tak na půl cesty mezi nižší střední a klasickou střední, proto si myslím, že to jde hodně na úkor klasické střední.
Porovnejme si prostor, výbavu, cenu u modelů:
- Golf, Tiguan, Passat, Touareg
- Focus, Kuga, Mondeo, Edge
- i30, Tucson, i40 (už zastaralé, tak je teď levné), Santa Fe
- Megane, Kadjar, Talisman, Koleos
U všech je podle těch parametrů vidět postupná analogie od spoda nahoru a pokud někdo chce víc než nižší střední s dobrou výbavou, ale za méně než střední (nebo je na něj střední už moc velká), tak je jasné co z toho vyplývá.
Tuhle debatu jsme tu uz vedli. Ze by byl tiguan rovnou konkurenci passatu neberu. Uvnitr je kvalitou spis golf. Vsim oatatnim je passatu bliz nez goltu, cenou je pak snad dokonce roven. Dal si to poresi trh, za sebe jen reknu ze bych mel problem dat za tiguan 40tis E (nejaka slusnejsi konfigurace), za passat ne.
Jj, aj za mňa je Tigi skôr kompaktné SUV, blízke Golfu (Sportvanu), až predĺžený Tiguan Allspace či ako sa volá, obdoba Kodiaqu) je u mňa na úrovni strednej triedy.
Lepšie je to ale vidieť u Škody, tam je jasné, že Superb = Kodiaq a Octavia = Karoq.
Alebo uznávam, že pri modulárnej platforme sa to už ťažšie páruje, ako pri iných značkách (napr. Ford: tam je už na pohľad jasné, že Kuga = Focus, viď takmer zhodný interiér) a čím je tých SUV viac, tým je to ťažšie (viď poltriedne rozdiely medzi T-rocom, Karoqom/Atecou, Ateca a Tiguan, Tiguan a Kodiaq, Kodiaq a Touareg).
No právě... T-Roc-Arona-Ateca-Karoq-Tiguan-Kodiaq-Ti… XL... a ještě se to zahustí.
Z mého pohledu bude logické stavět Atecu a Karoq proti Leonu a Octavii (podobná technika, torzka a litr v základu apod.), o třídu výš pak Tiguan a Kodiaq proti Passatu a Superbu. Arona pak bude Ibiza a T-Roc Polo. Ale vzhledem k přesahům jednotlivých aut nic proti, když si někdo přihodí Tiguan k Atece a Karoqu... jen je podle mě technicky výš.
To je jedno, prostě celkově je to auto větší, jestli toho využiješ ke konfiguraci 5+2 je už jedno, ale samotný fakt že to jde potvrzuje, že tam je víc místa.
no jo no, je to móda. Sám jsem na chvíli podlehl módě crossoverů a nějaký čas byl majitelem prcka CX-3. A když jsem ted vybíral služebko, zkoušel jsem Ford Kuga, Kodiaq, Tiguan... a pořád jsem se cítil tak nějak... nepatřičně. Ale jakmile jsem usedl do středotřídního sedanu, vyjasnilo se mi v palici.
Jsem už starej na to, abych si zvykal na SUV.
No ale CX-3 je opravdu pomenší vozítko. Bylo v něm fajn ale žádná prostorová rezerva. A pokud v autě rád ležíš, tak je sedan to pravé. Já rád sedím.
Málem jsem koupil CX-7, zkoušel jsem CX-5.
Rád nasedám do auta a nezapadám do něj jak Němci do krytu. Ale nemám rád SUV do kterých se vylézá jako do náklaďáku.
Prostě ..................... GLK 1. generace.
tak to ja radšej zapadám či padám do autá,ale iba do doby kedy povie chrbtica a kríže (záda) dosť.
Potom bude asi ideál nejaké cabrio a budem do toho loziť zvrchu cez nejaký kladkostroj :*)
No, za půl míče je slabší 1.5 EB, plecháče, halogeny atp. To Titanium TOP Edition se 150k EB je podstatně zajímavější a pořád dobrá nabídka. A v ceně je i metalíza, tedy na výběr máš čtyři. Akorát ta Deep Impact je snad nejodpornější modrá, jakou jsem kdy viděl.