chce to predok z Elise a zadok z Jumpera, napriklad ;-\
Inak, za akych podmienok sa to meria? Prazdne auto, nalozene auto? Tam moze byt rozdiel aj 2 cm...
Podle údajů výrobce? Metr na to snad brát nebudou.
PS: Do Chorvatska musím jet tak čtyřikrát až pětkrát ročne, tak jsem rád že mám dvacet čísel rezervu. Asi si do auta vytisknu nákres rozměrů, kdyby mě zastavili a chtěli zholit jak to dělají rakušáci.
som prestal chodit do chorvatska. Nielen ze sa vas snazia slovinci odrbat na dialnicnych nalepkach uz len tym ze su len 7 dnove ale chorvati vas odrbavaju na kazdom kroku. Typicka slovanska mentalita. :-):-)
ja vidim, je to pre mne velmi dolezite. Ked idem na dovolenku a uz na vstupe sa ta snazia oblafnut. Naopak v taliansku maju sem tam problemy s mytom a za dva roky ma uz 2 krat pustili cez rampu bez platenia >:D
Ale teraz vazne, nesedi mi chorvatska mentalita. Nikdy som to tam nemal rad.
A GLK je super auto, rozhodoval som sa medzi nim a X1, vyhrala X1 prave kvoli jazdnym vlasnostiam ktore ma lepsie.
Ako si to akoze ma vodic "zmerat"? Krajcirskym metrom? Alebo sublerou? A ako to budu merat slovinski policajti? No hotove kocurkovo. Ked uz vymysleli taku blbost, tak preco nie podla celkovej vysky auta (ta je predsa u SUV tiez vyssia)? Sa tam zrejme docista zblaznili...
Mimochodom s tymi cenami uz dobre brnkaju na nervy! Rakuska znamka stoji 8.30€/10dni, a slovinska 7-dnova uz dnes 15€. A to maju urcite menej km dialnic...
jj.....
- nebo v zimě to napálit do sněhové bariéry a otisk změřit
- nebo dát na kapotu GPS, přes družice změřit nadmořskou výšku, pak položit na zem a změřit taky nadmořskou výšku a odečíst
- nebo podobě použít přesný aneroid a z rozdílu atmosférického tlaku vypočítat rozdíl nadmořské výšky
- nebo použít dar přítele Lasera a paprskem...
- nebo ukecat někoho, kdo má garáž s roletou vjet tam a pustit roletu dokud se nezakousne do kapoty a změřit
- nebo..... už nevím.
>:D
no to slovo určitě menej je slabý výraz, pokud jedeš do Chorvatska, tak mají snad jen 20 km a pak okresky k hranicám. Jínak ty parchantní maji taky nejvyžší pokuty za nevylepenou známku (mám dojem že 2x než rakušáci). Ale maji to dobře vyřešené (pro ně) stačí na tom jednom useku permanetně jedna hlídka s dalekohledem a hned jak uvidí SUV tak odstaví a hned budou vedět který typ SUV to překračuje a jestli maž jen známku za 15 E tak hned dostaneš flastr 800 Euro (nějak tak je ta pokuta). Doporučení: hlasitě pohrdat SLO a jezdit přes Madarsko
Přátelé, velebme chorvatskou dálnici za svou kvalitu a slovinská je ještě lepší, je rovná a tichoučká. Jen by ji ti zmetci měli napojit na chorvatskou. Rakouský beton kolem Vídně je hlučný a na Grac už je to dost poničené.
Za 15€ na ~30km by ma mala ta slovinska dialnica odniest sama. Potom by to bola primerana cena. Ale ak za dialnicu musim dat 5-nasobok toho, co dam na palivo, tak je to riadne ustrelena cena, ktora sa neda nicim ospravedlnit. Rozhodne nie su slovinske dialnice 2x lepsie ako rakuske, aby museli byt 2x drahsie...
Mimochodom, do Grazu vedu z Viedne (od Neunkirchen) dve trasy: A2, a S6+S35+A9. Ta druha je nadherna alpska dialnica cez Semmering (lepsie povedane popod), s kvalitnym asfaltom, tunelmi, zakrutami. Taky maly sofersky raj, kde si mozes vyskusat ako zvladnes "dlouhy tahly". Navyse je to na kilometer rovnaka vzdialenost, a ten smer nie je tak pretazeny ako A2. Kazdemu mozem len odporucat.
Jojo, pres Semmering jsem to uz jel taky a bylo to super. Prazdno, krasny povrch, zatacky, tunely... Tak sup tam, kolegove, nez si toho vsimnou ostatni a bude to zaplnene jak A2.
Sakra, to nekoho nenapadne tam mit kamion s navesem na prevoz aut a autobus a prevazet cechy přes Slovinsko sem a tam a urcite levneji, nez když si každý koupi svoji znamku (nebo dve, když jede na 8 dni)?
Jinak se taky hlasim k te skupince, která tam kvůli tomu nejezdi...