Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?
Zpět na článek
17. 1. 2017 08:31
17. 1. 2017 09:35
17. 1. 2017 15:18
17. 1. 2017 18:01
17. 1. 2017 08:31
ET volá domů
Tohle je fakt marný, furt ty samý chyby dokola. Chápu, jak je to v článku myšleno, ale musel jsem to přečíst 3x a i tak si nejsem jistej, že je to dobře...
Čím je ET-zális-offset MENŠÍ, tím kolo vystupuje VÍCE.

Příklad z praxe: Když na auto, co má zavěšení stavěné na ET30 nasadím kola s ET20, bude mi v zatáčkách dřít guma o blatník (celé kolo je víc vystouplé). Když tam nasadím kola s ET50, kolo mi bude dřít o zadní pánve (je víc utopené).
A proto musej lidi, co chtějí podložky (které ET snižují), občas vytahovat lemy.
Rozbalit vlákno
13
17. 1. 2017 08:43
Re: ET volá domů
No je to v článku opět blbě. Čekali jsme snad něco jiného ?
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
17. 1. 2017 09:24
Re: ET volá domů
Ano, přesně tak to bylo myšleno. Prostě čím je větší hodnota ET, tím je rovina dosedací plochy kola (ta plocha, která se opírá o čelo náboje) dále od osy souměrnosti ráfku. Prostě je to více vylezlé. Mluvíme o kladném ET. Nevím jak to dělají tuneři s lemy. Tuningu nefandím, ale prostě to tak je.
17. 1. 2017 09:27
Re: ET volá domů
To jste to moc neopravil! "Prostě je to více vylezlé" ... je zrovna špatně!! Odan to napsal správně.
17. 1. 2017 09:38
Re: ET volá domů
Mohlo to být myšleno jak chce, ale napsáno je to blbě. Viz citace:

"... Zvětšením ET a tedy posunutím středů dále od náboje..."

Každý kdo téhle jednoduché věci rozumí dobře ví, že zvětšením ET se středy kol posouvají BLÍŽE k náboji. Tj. čím větší ET, tím hlouběji je kolo utopené v blatníku a auto má menší rozchod
17. 1. 2017 09:45
Re: ET volá domů
Nebude to více vylezlé, ba právě naopak. Viz toto schéma:
[odkaz]

anebo ještě lépe toto:
[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
17. 1. 2017 09:48
Re: ET volá domů
Měl byste být potrestán za tento blábol pokutou aspoň 5000 Kč. Kdo je váš nadřízený, aby to mohl vyřídit.
Avatar - Floyd
18. 1. 2017 10:25
Re: ET volá domů
Jak je možné, že takovou nehoráznou kravinu nechá Machala & Co. projít? Je vůbec v redakci někdo natolik erudovaný, aby této problematice rozuměl a uměl to správně napsat a popsat? A co se třeba někoho zeptat když nevíte, co třeba pana Vaculíka? Anebo nedělat haura a použít osvědčené utfg!
Celé kdysi slavné Auto.cz, styďte se! Spousta zdejších diskutérů je tisíckrát chytřejších než vy. To jste to dopracovali. Ani to opisování vám už nejde. :no: :no: :no:
Avatar - dochtor
17. 1. 2017 10:16
Re: ET volá domů
Jediné plus Vášho článku je, že ten blábol o ET je hneď na začiatku. :-)
Tým pádom už som to nemusel ďalej čítať. Ušetrili ste tým môj čas.
Ďakujem.
17. 1. 2017 10:22
Re: ET volá domů
S kladným a záporným ET je to obráceně, pane Dusile. Naštěstí to zde prakticky všichni vědí, jak to je, kromě Vás. [odkaz]
(Citace: "Prostě je to více vylezlé. Mluvíme o kladném ET.")

Bylo by dobré uznat chybu.
17. 1. 2017 11:28
Re: ET volá domů
Tuneři s lemy to dělají tak, že je vytahují pomocí speciální válcovačky. Ale když píšte článek o ET, tak to snad víte???
Avatar - Dinar
17. 1. 2017 12:05
Re: ET volá domů
Ne každý den se zadaří, tak se v tom už raději nepatlejte. ;-)
Avatar - Floyd
18. 1. 2017 10:18
Re: ET volá domů
Pane Dusile, ne ne a stokrát ne! Čím je větší zális, tím je kolo více utopené v blatníku, myšleno blíže ke středu vozu, a vůz má tudíž menší rozchod. Už jen z podstaty slova zális. Jděte na to občas selským rozumem!
Avatar - Ada je zase tady
17. 1. 2017 08:33
Podle ovoce jejich poznáte je
Frankofil si neodpustí odkaz na sofistikované pružení u rendlíka GrCám (mohl ovšem v této věci také zanechat odkaz na Fabii) a na titulní stránku umístí obrázek zničeného Golfa... Jde o klasickou manipulaci s podprahovým vnímáním :no:

Alespoň v jednom má pravdu - auta s prasklými pery, vlekoucí břicho po zemi, nemají na silnici co dělat!
Rozbalit vlákno
0
17. 1. 2017 08:55
Laděný výfuk
Nenašel jsem nikde v článku vysvětlení, jak laděný výfuk spolehlivě zničí auto
Rozbalit vlákno
33
17. 1. 2017 09:15
Re: Laděný výfuk
Asi to bude tým, že šofér bude z toho revu taký "omámený", že bude motor stále vytáčať po červenú. ;-)
Avatar - MGRR
17. 1. 2017 09:17
Re: Laděný výfuk
Mimo jiné, za hlučný výfuk seberou značky a zabaví auto.

Děje se to doma v Německu roky, stále a denně zabaví spoustu aut.

Civilní policejní auto zastaví podezřelé auto i zdánlivé sériové modely AMG a pod. Přiloží se mobil k výfuku, majitel musí přidat plyn, změří orientačně mobilem DB...

Jak se hluk nevejde do tolerance udávané zákonem... je výfukové potrubí upravené vždy - okamžitě sundají registrační značky, policejní odtah zřejmě na TÜV, kde provedou detailní měření.

Co se děje dál netuším, ale upozorňují na to tady roky a je to dobře... je tady klid, nikdo neprudí hlukem a mladý si jezdí na Sachsenring.
Avatar - Stejsn
17. 1. 2017 10:09
Re: Laděný výfuk
Až tohle bude u motorek, budu spokojený.
17. 1. 2017 12:48
Re: Laděný výfuk
Neviem kedy to bude za motorky a štvorkolky aj u nás, ale minule som bol v Rakúsku a šuhajkovi na akomsi endurku tak reval výfuk, že začali vibrovať zvony na kostole.
P.S. A s tým meraním hodnôt na STK je to fraška. Však nevedia ani odmerať zadné koncové svetlá. A tých kár s vyšisovanými a vytunovanými, ktoré nie je vidieť ani za tmy jazdí ako maku. ;-)
Avatar - MGRR
17. 1. 2017 14:08
Re: Laděný výfuk
Myslíte na Slovensku
17. 1. 2017 12:14
Re: Laděný výfuk
To s přiložením mobilu k výfuku je fakt dobrý vtip. Opravdu jsou policajti v Německu takoví vymazanci ?
Avatar - MGRR
17. 1. 2017 14:05
Re: Laděný výfuk
Hrdina u klávesnice... moc rád bych slyšel jak jim tohle řeknete, klidně jim to doslovně přeložím. Neřekli by ani slovo navíc, šel by jste rovnou před soudce, za tu poslední větu.
17. 1. 2017 14:29
Re: Laděný výfuk
Nijak nechci obhajovat kravál z výfuků, sám ho z duše nesnáším. Ale pokud se policajti chovají tak jak píšete, je to jen obyčejná zvůle.

Na druhé straně jsem rád že umí postupovat takto striktně a vysoce nad rámec svých pravomocí. O to rychleji zatočí s nebezpečnými slimáky.
17. 1. 2017 22:40
Re: Laděný výfuk
To ako vážne je nad rámec právomoci poslať nevyhovujúce auto na kontrolu? Tam nejde o nejakú šikanu každého druhého auta. Policajt si musí byť sakra istý, inak si viem vymôcť škodu ktorú, mi tým spôsobil.
Podľa tejto logiky by som mohol jazdiť na troch kolesách. STK je plátna a policajt by prekročil právomoc keby určil vozidlo za nespôsobilé.
18. 1. 2017 07:59
Re: Laděný výfuk
Nad rámec pravomoci je rozhodovat o nezpůsobilosti auta diletantským odhadem hlučnosti pomocí mobilního telefonu. A policat který takhle jedná je neprofesionální mamalas. Co ti na tom není jasné ??
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 1. 2017 08:10
Re: Laděný výfuk
Neznam nemecke pomery, ale podle toho jak to bylo popsano - zmeri mobilem a pak odeslou na TUV - bych tipl, ze mereni mobilem ma byt jen orientacni a podporit podezreni o prilisne hlucnosti, ktera je pak zmerena az na tom TUV. Neco podobneho jako u nas moznost poslat auto na stk z duvodu vyskytu popsanych nedostatku..

Druhou veci je, ze pokud tam clovek skutecne neda rouru, jen stezi hlukovy limit prekroci.
18. 1. 2017 08:22
Re: Laděný výfuk
Hlučnost se měří striktně předepsaným způsobem a měření mobilem nelze považovat v tomhle kontextu ani za orientační. Mobil není nijak kalibrovaný, když si vezmeš na měření pět mobilů, tak naměříš pět různých hodnot hlučností které budou lítat klidně o 30%. A správná není ani jedna z nich (sám jsem to zkoušel)
Kromě toho co znamená "přiložit k výfuku ? Kam, do jaké vzdálenosti, do jaké výšky, jak odfiltruje okolní hluky, jaké kmitočtové spektrum měří, kolik se přidá plynu ... ?

Vyjde to nastejno jako by policajt žádný mobil neměl a auto poslal na STK protože se na základě svého mozkového myšlení jen domnívá že je hlučné
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 1. 2017 09:53
Re: Laděný výfuk
Jak píšu, třeba ale má to odeslání na STK kvůli hluku prostřednictvím mozkového myšlení zpravomocněno v zákoně a mobil je používan jen jako pomocník mozkového myšlení. Nevím, jen usuzuji podle české verze...
18. 1. 2017 10:10
Re: Laděný výfuk
Tak ještě jednou, "mozkové myšlení", přesněji vizuální nebo poslechové zjištění zjevné úpravy nebo poruchy výfuku oporu v zákoně asi má. Ovšem použití mobilu jako měřicího zařízení (byť jen pro orientaci) nikoliv.
Takže policajt který použije pro "měření" hlučnosti mobil a o odeslání auta na STK rozhodne pouze na základě výsledku tohoto měření je mamlas který nemá na svém místě co pohledávat. A už vůbec mi to nejde dohromady s germánskou precizností.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
17. 1. 2017 09:24
Re: Laděný výfuk
Třeba tak, že vám to u dieselu bez DPF očoudí zadní nárazník.
Avatar - mustafa
17. 1. 2017 09:32
Re: Laděný výfuk
Myslím, že byste neměl psát odborné články. Na to musí člověk danou problematiku znát...
Re: Laděný výfuk
To si myslí väčšina tunajších. Len p. Dusil nie a nie pochopiť, že laik o odborných záležitostiach písať nemôže, lebo na to nemá vedomosti. Nestačí opisovať a prekladať z iných stránok, to by sme boli odborníci všetci.
17. 1. 2017 09:50
Re: Laděný výfuk
T.Dusil: ano, chápu, auto s očouzeným nárazníkem je zralé akroát do šrotu.

Fakt netuším co vlastně redakce sleduje uveřejňováním takhle mizerných článků. Možná jde o kliky v následné diskuzi, protože čím víc hloupostí článek obsahuje tím víc přijde ohlasů. Ale na druhé straně nechápu jakto že se ani trochu nestydí za tak strmě sestupnou úroveň.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
17. 1. 2017 12:47
Re: Laděný výfuk
To bylo myšleno samozřejmě jako vtip. Ano, laděným výfukem asi auto neublížíte. Možná přírodě, když to bude dělat velký rámus.
Re: Laděný výfuk
Tak áno, vyhovoriť sa dá aj tak. Akurát že máte, pán Dusil, úroveň jak v mládežníckom časopise pre pionierov. Zabudol ste, pre aký server píšete?
Avatar - holden2
17. 1. 2017 18:19
Re: Laděný výfuk
pro ten nejhorsi, takze je to jedno
Avatar - Floyd
18. 1. 2017 10:50
Re: Laděný výfuk
>:D >:D >:D
Avatar - JDM
17. 1. 2017 16:52
Re: Laděný výfuk
U turbo benzínu např u imprezy když zvetsim průměr vyfuku a odstranim katalyzátory bez úpravy směsi paliva může dojít k propaleni pístu čili ke zničení motoru
9. 6. 2017 05:39
Re: Laděný výfuk
SAAB95 2.3T .... jak píšeš, místo 2,5" tam mám 3", bez katu, bez lambdy, jen dva "tlumice" .... ne píst, ale 1/8 vyfukovy ventil to schytal ... ale co, na 3 hrnky to taky dojelo do servisu B)
Avatar - Floyd
18. 1. 2017 10:46
Re: Laděný výfuk
Neboj, přijde Ikarlos a všem to zde vysvětlí.
Auto.cz se pomalu, ale jistě stává ostudou automobilového webu. Machalu by mělo vedení vyhodit dokud je ještě čas, protože takové diletanství už nelze strpět. A redakci rozpustit a složit nově z opravdových odborníků :no: :no: :no:
17. 1. 2017 09:57
Re: Laděný výfuk
Pane Dusil,

ve videich se nedate poslouchat, v clancich se nedate cist.
Nechcete se na to vykaslat konecne???

Diky
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
17. 1. 2017 11:57
Re: Laděný výfuk
Tak mě nečtěte. Nikdo Vás do toho přece nenutí. Já také spoustu lidí nečtu.
17. 1. 2017 12:44
Re: Laděný výfuk
Vážený pán Dusil, dúfam, že sa nedožijeme reakcií ako na Slovensku.
U nás si pár samoľúbych netykaviek urobilo biznis s portálom Hudba.sk.
Vstupujú do diskusií a donekonečna mentorujú názory iných. A keď im dôjdu argumenty, tak vás zablokujú. :'-(
Avatar - _Karel_
17. 1. 2017 17:50
Re: Laděný výfuk
To je ale dost mimo. Souhlasím s kritikou na p.Dusila, ale nemůžeš říct, že by se bránil nějak arogantně nebo se snad dokonce snažil o nějakou cenzuru.
18. 1. 2017 08:26
Re: Laděný výfuk
To určite nie. Ale nikdy nehovor nikdy.
Skôr to pôsobí benevolentnosťou zo strany ACZ, keď tu pravidelne čítam, ako taký holden_holden pľuje a kope do p. Kabaňa. ;-)
17. 1. 2017 19:28
Re: Laděný výfuk
Bohuzel mam na Vas "stesti"...
Avatar - Floyd
18. 1. 2017 10:54
Re: Laděný výfuk
Tak za tuto arogantní odpověď by vám měl Machala okamžitě dát banán do konce týdne. Pane Dusile, kritice jsme podrobováni každý den, vy, já, všichni, každý ve svém oboru, a je třeba občas umět přiznat chybu. A v tomto článku jich je bohužel přespříliš. :no:
17. 1. 2017 09:20
Nelze vše házet do jednoho pytle,
mám osobní zkušenost s několika úpravami a ty rozhodně autu neuškodily. Například s výfukem Remus, tan vydržel na autě přes sto tisíc kilomerů, ostatní části potrubí naopak časem prohnily. A že by to ničilo motor? A to bylo řečí ve značkovém servisu (Peugeot)... Že prý nám do dvou let odejde (a vydržel přes deset let). A totéž stavitelné tlumiče Koni. A filtr KN, motor 1.6 benzín šel rychleji do otáček a že by se někdy něco dělo, žádný problém. A u ET, pokud není brutální rozdíl, tak třeba půl centimetru podvozku neublíží. A ke kolům se raději nebudu vyjadřovat... pojem "velká kola" je nesmysl. Asi nikdo si nedá opravdu velká kola (to znamená s větším obvodem a šířkou ) na auto, protože by mu drhly gumy o podběhy. Musí se vždy dodržet doporučený poměr mezi diskem a gumou (včetně ET a šířky disku). Ale doba tuningu ve stylu roury od kamen a laminátu uplácaného v kůlně asi skončila. Dnes i dobrým sporťákům to napráská i obyčejná Tesla (např. v sobotu na D10, směr hory)
Rozbalit vlákno
12
17. 1. 2017 09:24
Re: Nelze vše házet do jednoho pytle,
Přesně. Hlavně, že nám tady váží úpravy od BRABUS, Hennesey, Italia Custom Garage, Mansory, kdo na to k**Va má?? Ať si každej se svým autem dělá co chce. My jen můžem klepat na čelo, nebo závidět. Zase článek za všechny love.
Avatar - Alpinis182
17. 1. 2017 09:46
Re: Nelze vše házet do jednoho pytle,
Jasně, ať si se svým autem dělá každý co chce, ale je opravdu otravný po večerech poslouchat ty "borce" ve svých 1,4l "monstrech" s rourou od kamen pod zadním nárazníkem...
17. 1. 2017 10:02
Re: Nelze vše házet do jednoho pytle,
Borče, tys byl jinej?? Já ne. Ale nařídil jsem se čím větší, tím lepší. Už se proberte furt lepší s*at prachy do auta než do chlastu nebo drog. A chtěl bych vidět statistiky havárii tuning aut. Jasný, že jsou ale. Ne, moc. Na hlídání bezpečnosti na silnicích máme pecky a radary..
17. 1. 2017 10:02
Re: Nelze vše házet do jednoho pytle,
Neřídil!
Avatar - Dinar
17. 1. 2017 12:13
Re: Nelze vše házet do jednoho pytle,
Tohle není otázka věku, Vlastiku, to je otázka vkusu, ten ti určí genetika, výchova, resp. vzdělání. Buran bez vkusu jím bude stejně v osmnácti jako v šedesáti. ;-)
Avatar - Alpinis182
17. 1. 2017 14:55
Re: Nelze vše házet do jednoho pytle,
Hele, borče, byl a jsem jinej v této oblasti. Vždy mi přišel jako vrchol pozérství si na 60kw auto dávat "lauf", který vzbudil svým projevem celou městskou čtvrť. To je to o čem tu píšu.
O nehodovosti upravených aut jsem nic nepsal. Vlastně tihle řidiči ani nemají moc možností bourat, když přejíždějí z jednoho parkoviště na druhé, které je vzdálené 500m. >:D
PS: šesti a víceválcový motor s kvalitními svody je radost poslouchat.
17. 1. 2017 20:55
Re: Nelze vše házet do jednoho pytle,
Nepřehanej. Proč ne. Podívej se jakej nám nutí US tuning 21"kola min. Se stavte třeba, na ocas, ale pro mě lepší peníze do aut, než do drog. Tak si mysli o řvu co chceš, ale mavni rukou a nech žít
17. 1. 2017 22:48
Re: Nelze vše házet do jednoho pytle,
No lebo peniaze sa dajú utratiť, len za auto, alebo za drogy nechcel by som žiť v tvojom svete.
18. 1. 2017 08:34
Re: Nelze vše házet do jednoho pytle,
V6last imile, keby šuhajkovia pohli rozumom, tak si hneď na prvý pokus kúpia auto s väčším a výkonnejším motorom a nebudú musieť pchať prachy za bižutériu.
P.S. Má to však aj benefit. Chlapci na týchto vytunovaných 1,4 leňochodoch sú v podstate menej nebezpečný ako "široni" na vybúchaných tdi. ;-)
Re: Nelze vše házet do jednoho pytle,
Miera vkusu je u rôznych ľudí rôzna, niekedy presahuje aj mieru rozumu. Tuning občas vzhľadu a dojmu pomôže, ale zväčša je to podľa mojich meradiel naopak. Ale všetko sa dá robiť vkusne aj dobre, keď sa chce. Aj tuning.
17. 1. 2017 09:41
Re: Nelze vše házet do jednoho pytle,
Poslední dobou na R10 nejde o výkon, ale spíš o velikost koulí.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 1. 2017 08:13
Re: Nelze vše házet do jednoho pytle,
Pojem velka kola rozhodne nesmysl neni. Kdyz dam napr. misto 195/55 r15 nejakou obludu 225/40 r18, tak to pujde poznat snad ve vsem.
17. 1. 2017 09:35
ťjůnyng
baví me floutci, co si na golfa,feldu apod. daj jak se rika misto laufu rouru od kamen a pak skrz tom svy frajerstvi tomu vosolej jen at to rve, *** vidite, jedu jááá >:D o snizenych podvozcich a velkych kolech ni nemluve, tam kde ty kary vidivam je to cista vrazda, jeste kostky, zadny rovny asfalt, no srandy kopec videt takovej pekatch jet :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - DaewooMaster
17. 1. 2017 11:15
Re: ťjůnyng
Tomuhle "tuningu" s placebo efektem se jinak říká tuzing, že? Mně je vždy na zvracení, když potkám takhle zničený auto "na efekt" nějakýho zamindrákovanýho majitele... :no:
Avatar - KANKUNEN
17. 1. 2017 09:51
Pane Dusile, konzultujte své články s nickem -MT-
má skvělé znalosti a všechny bláboly by opravil i s vysvětlením, proč je tomu tak.
Rozbalit vlákno
1
17. 1. 2017 10:49
Re: Pane Dusile, konzultujte své články s nickem -MT-
Pochybuju že by to p. Dusil dělal když je přesvědčený že tomu sám rozumí nejlíp
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
17. 1. 2017 11:58
ET rozměr již opraveno
Máte pravdu, mám to blbě. Špatně jsem to pochopil. Již jsem to v textu opravil.
Rozbalit vlákno
18
17. 1. 2017 12:28
Re: ET rozměr již opraveno
Tak nepiste o veciach, ktore nechapete. Co clanok, to zasadne chyby a omyly. Zrejme ste sa minul povolanim. Zosmiesnujete seba aj tento server a este mate tu drzost, ako citam vyssie, napisat diskuterovi, aby vas necital. Neschopny a este aj pokrytec.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
17. 1. 2017 12:32
Re: ET rozměr již opraveno
Ale tak snad to není tak zlé. Chybu jsem přiznal.
Avatar - KANKUNEN
17. 1. 2017 12:44
Re: ET rozměr již opraveno
Já bych se styděl tak, že bych zůstal u článků typu v Rusku je vše možné.
Avatar - Uživatel_5340709
17. 1. 2017 12:49
Re: ET rozměr již opraveno
Balzáme, chápu tebe jak to myslíš, ale zkus se vžít do role Tomáše. Každý na diskusi rozumí něčemu, protože ho to zajímá a v tom třeba vyniká i víc než redaktor. Ale dalším deseti tématům rozumí asi jako metař kosmickému výzkumu. No a třeba Tomáš píše technické články ob den, takže tomu rozumí z velké části, hodně tématům. Nemůže však umět všechno, takže občas se chybička vloudí. Je fakt, že ET je sice trošku ostuda, ale omluvil se.
Hergot chlapi jsme lidi a ne stroje, ne? ;-)
Avatar - KANKUNEN
17. 1. 2017 13:13
Re: ET rozměr již opraveno
Podle tebe je správné vydávat články s tím, že tomu rozumíš jen napůl?
17. 1. 2017 13:16
Re: ET rozměr již opraveno
Snad som v poslednej dobe necital clanok p. Dusila, v ktorom by neboli chyby a nepresnosti, ktore uvadzali na pravu mieru opat diskuteri. Uroven jeho clankov je zial mizerna, aj ked pise o banalitach, ktore pozna skoro kazdy. Nejde teda o nahodu typu «chybicka se vloudi». Reakcia p. Dusila na acALIENA je vyslovene protivna. Aj ked je diskusny prispevok neprijemny, redaktor ma byt profesional. Za to ho musi sef pochvalit, ako vpohode posle citatela do kelu... No sorry, ale nazor nezmenim.
17. 1. 2017 13:43
Re: ET rozměr již opraveno
Já bych asi přímo pana Dusila nevinil. Technice nerozumí takže ani netuší že píše tolik nesmyslů. Od toho by měla být redakce, resp. šéfredaktor nebo jiný vedoucí aby zhodnotili úroveň práce kolegů a určili která témata jim sedí lépe

Samozřejmě je podmínkou aby měl potřebný rozhled i ten šéf, jinak chyby sám nepozná a bude si myslet, že je vše v pořádku. Tohle platí obecně
Re: ET rozměr již opraveno
Na druhú stranu ťažko budeš z pozície diskutéra riešiť, čia je to chyba, za redakciu komunikuje p. Dusil. Ťahá síce za kratší koniec, ale zmena jeho postoja je sympatická. Rovnako poteší, že svoje články podpíše vlastným menom namiesto ničnehovoriaceho "redakce ACZ", čo tu tiež vídame. Problém kompetencií treba nechať redakcii a dúfať, že táto kritická diskusia, aj keď je miestami dosť ostrá, bude mať nakoniec pozitívny dopad a taká masívna kritika z radov čítajúcej verejnosti už nebude mať opodstatnenie.
Avatar - Floyd
18. 1. 2017 11:04
Re: ET rozměr již opraveno
Obecně to platí, souhlasim, a v případě Auto.cz dvojnásob. Machala potřebný přehled a rozhled nemá, to už tu sám předvedl několikrát, a proto to s články vypadá jak vypadá. Jak dlouho ještě? :no: :no: :no:
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
17. 1. 2017 13:56
Re: ET rozměr již opraveno
Ano reakce byla protivná. A uznávám, asi jsem takto reagovat neměl. Bylo to neprofesionální a omlouvám se za to. K těm chybám. Ano chyby jsou a vím o nich. Vynasnažím se aby jich bylo co možná nejméně.
17. 1. 2017 14:09
Re: ET rozměr již opraveno
o.k. budeme držet palce
Avatar - Uživatel_5340709
17. 1. 2017 14:24
Re: ET rozměr již opraveno
Já to beru tak, že je tam v těch článcích i hodně dobrých věcí, určitě se dá zlepšovat, .... a zbytek tady doladíme v diskuzích. :-)
Avatar - Floyd
18. 1. 2017 11:09
Re: ET rozměr již opraveno
No tak to zase prr, on se podle tebe stane z Auto.cz nějaký open source ve stylu Wikipedie? Nemělo by to být tak, že sem chodíme pro stoprocentní informace? A ne opravovat chyby v článcích.
Co řekneš doktorovi až ti poví že tě sice operoval, ale že tomu vlastně nerozumí a že teprve podle informací od lidí na webu zjistí, jestli ti to udělal správně? Uznávám, je to trochu přitažené za vlasy, jen tím chci poukázat na absurditu tvého příspěvku.
17. 1. 2017 18:20
Re: ET rozměr již opraveno
Tak si prosim jeste opravte ten nesmysl o "sportovnich" svickach.
Trojelektrodove svicky nejsou sportovni ani nahodou a motor nenici, naopak, byvaji predepsane prave u motoru s civkou spolecnou pro dva valce. Ta totiz pali 2x behem jednoho cyklu, tzn dvojnasobny pocet vyboju za zivotnost svicky. Svicka s trojtou elektrodou nejiskri 3x najednou, ale strida postupne elektrody, tim padem ma delsi zivotnost.
Kouknete, jake svicky ma predepsane Felicia nebo Fabia s ceskym OHV motorem.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
17. 1. 2017 19:12
Re: ET rozměr již opraveno
Ano, většinou současně na prvním a čtvrtém a druhém a třetím. Typický Felicia 1.3 MPi a její slavná zapalovací lišta. Zrovna tohle jsem našel na dost sériózním zdroji, tak nevím no. Spíš to bylo myšleno tak, že se nemá dávat svíčka s trojitou elektrodou tam, kde je výrobcem předepsána svíčka s jednou postranní elektrodou. Pokud jsou tři předepsané, pak je to samozřejmě OK
17. 1. 2017 21:52
Re: ET rozměr již opraveno
Dle meho nazoru je jedno, kolik elektrod svicka ma, pokud je dodrzena vzdalenost - jiskra vzdy preskoci jen na jednu.
Samozrejme, predepsane svicky vzdy zaruci spravnou funkci motoru a nema moc cenu s tim experimentovat. Jen myslim, ze pocet elektrod je zrovna vec, co zivotnost komponent ovlivni minimalne. To prilis velky odtrh nebo nemenene, vynechavajici svicky budou pro motor vetsi katastrofa
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
18. 1. 2017 10:44
Re: ET rozměr již opraveno
Asi tam mělo být specifikováno, že jde o cívky, nasazené přímo na svíčce. Tedy ty jedno jiskrové. Ale je to jak říkáte. Záleží, co předepisuje výrobce vozidla. Právě ten příliš velký odtrh (přeskokové napětí) podle mě snižuje životnost cívek. Ale to jsem jen slyšel z úst automechaniků. Pokud svíčka nepálí, je to problém větší, to je jasné.
Avatar - Floyd
18. 1. 2017 11:01
Re: ET rozměr již opraveno
Ale to to trvalo :no:
17. 1. 2017 15:18
Ten dělá to....
Osobně si myslím, že přinejmenším na takto seriozním webu by měl každý článek skutečně projít kontrolou. Chápu že redaktor není fyzik a nemusí mít ani znalosti mechanika, od toho tu přece není, ale pokud se rozhodne psát o věcech takto odborných, měl by si být naprosto jist, nebo čerpat z dostatečně věrohodného zdroje. Občas se chyba vloudí, není vždy jednoduché dané věci popsat srozumitelně a snadno se člověk zamotá, ale třeba článek "výkon vs krouťák" byl založen na naprostém nepochopení celé problematiky a i když ne vše bylo naprosto špatně, popis fyzikálního modelu pohybu auta byl úplně mimo. Je to možná komplikovanější představa, ale kterákoli učebnice středoškolské mechaniky to popisuje dostatečně přesně. Držme se každý svého oboru a, jak bylo řešeno výše, v diskusi se každý o své znalosti podělí. Nevím jak jezdí to, či ono auto, proto si rád přečtu Váš test a názor, máte v tom zkušenosti, je to vaše práce, ale pokud bude třeba napsat článek o fyzice, nebo vyšší technice, nechte to prosím na těch, kteří se vyznají zase v tom.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - aproximus
17. 1. 2017 19:44
Re: Ten dělá to....
seriózním? >:D
Avatar - Floyd
18. 1. 2017 11:15
Re: Ten dělá to....
Pan Dusil se sice nemá dopouštět takových minel, ale proboha, třeba za to nemůže. Treba to ani psát nechtěl, prostě proto že v tom není kovaný a tolik tomu nerozumí, ano asi to není povoláním fyzik, ale od toho tam snad je vedoucí Machala a ten určuje co se psát bude a co nebude? Nebo se mýlím? Pokud ne, tak Machalu okamžitě suspendovat, jinak to skončí blbě. :no: :no: :no:
Avatar - _Karel_
17. 1. 2017 18:01
Pojmy
No, pokud kouknu na auto na obrázku, řekl bych, že o zlepšní jízdních vlastností(neboli tuning) jde až naposledy. Pro mě je to auto styling, neboli řekněme úprava vzhledu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - holden2
17. 1. 2017 18:24
pokud chce nekdo videt
particku totalnich vylizancu tak at si zajede sem [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 1. 2017 08:37
Misto svicek a vyfuku
Ze by vyfuk znicil auto, to snad ani nejde, ne? :-) Aby uprava odpovidala titulku, napada me treba nejaky neodborny nebo prilis silny chip motoru, ktery ho zahubi. Anebo nejake samo domo huste pruduchy na kapote / blatnicich, ktere mohou zpusobit horsi chlazeni motoru a brzd.

Jeste s tim vyfukem. Obzvlast u novych atmosferickych motoru, ktere jsou vetsinou opatreny silne restriktivnim eko vyfukem, se da instalaci sportovniho trubkovi ziskat slusna porce koni. Samozrejme nestaci menit jen muffler a otazkou je, co to udela s emisema :-) Nicmene konkretne na MX-5 a Toyobaru se bavime o zhruba 10% narustu vykonu, coz neni tak spatne.
Rozbalit vlákno
5
18. 1. 2017 10:02
Re: Misto svicek a vyfuku
10%, to je hodne. co presne myslis tim vyfukem, catback nebo komplet vcetne svodu,bez katu...?
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 1. 2017 13:18
Re: Misto svicek a vyfuku
To záleží :-) U MX-5 je třeba pořídit celý výfuk - včetně svodů a mid pipe se sportovním katem. Očekávat lze 15-20hp nahoru u NC i ND. Třeba na ND existuje několik kitů (intake, exhaust, ECUtune) s výsledkem okolo 200hp, ale tam třeba kat není žádný, což je samo pro běžný provoz průser.

U Toyobaru to je jednodušší, co jsem se bavil s majitelem jednoho silně upraveného a přeinvestovaného kousku v ČR, tak "přítěží" je prakticky jen kat, když se dá kat ven nebo se nahradí sportovním, není třeba už dál moc vymýšlet a koně ihned poskočí o cca 15 nahoru. Auto jelo pocitově skutečně mnohem lépe - pravda, měl tam těch věcí víc, ale podle jeho slov mu komplet výfuk a ECU tuning přinesl jen malé navýšení, oproti náhradě katu.
20. 1. 2017 09:18
Re: Misto svicek a vyfuku
U dnesnich aut je problem hlavne v tom, ze maji kvuli emisim kratky svod do jedne trubky hned u motoru, kde je umisteny predkatalyzator. To muze mit za nasledek propad tociveho momentu ve vyssich otackach. Moc pekny priklad je Fabia 1.4MPI, na internetu lze dohledat i porovnani z brzdy pred a po vymene svodu za delsi

Nektera auta maji predkatalyzatory dva (pripadne u preplnovanych twin-scroll turbo), aby bylo dodrzeno drive bezne pouzivane vedeni 4-2-1.
18. 1. 2017 11:39
Re: Misto svicek a vyfuku
odborník na slovo vzatý...ano presne taký ako ty tomu absolutne nerozumeju. Ladenie výfuku je ovela vacsia veda ako tvoje trubkarenie. U atmosfér obzvlásť...
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 1. 2017 13:22
Re: Misto svicek a vyfuku
Jsem rád, že máš jasno o mé odbornosti, ale to je vedlejší. Faktem je, že grafy výkonu a práce pánů třeba z RacingBeat, SPS Motorsports nebo A.M.A potvrzují to, co jsem napsal.
4. 9. 2020 10:10
😅🤣
Co to je za nesmysl s těma kolama? 😅 Větší kola a nižší profil znamená podvozek v hajzlu? Tak to byl asi v hajzlu i před kolama nebo jezdíš jak nýmand a vymlátil bys to i na 18kách, z fabriky vyjde auto na 15,16kach protože to je prostor kde může firma ušetřit, je prokázaný že 17,18 nabízí nejlepší vlastnosti, to že si někdo koupí kvalitní gumy a kola opravdu není huntování. Ono celkově to vypadá na odborníka co z okna Fabie vyhlíží všechno co je jiné a na čem někdo něco udělal aby to nějak jelo a znělo a nejradši by bral techničáky a bonzoval
Rozbalit vlákno
0