Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chery Shooting Sport Concept: další čínský nováček

Nadim Eid
Diskuze (16)
O expanzi čínského automobilového průmyslu slýcháváme v posledních měsících čím dál tím častěji. Dalším důkazem této skutečnosti je čínská automobilka Chery Automobile.

Tato automobilová značka byla založena v roce 1997 vládou čínského regionu Wuhu. Výroba začala v roce 1999 na pronajatých výrobních linkách Fordu. Vůz, který tehdy automobilka Chery produkovala, byl postaven na platformě Seatu Toledo a tvarově se mu i hodně blížil. Nyní je ve výrobním programu osm modelů (QQ3, Cowin, Oriental Son, Tiggo, A5, V5, QQ6, Karry). Dalších jedenáct modelů čínský výrobce připravuje a na trhu by se měly objevit už během dvou let. Automobilka Chery je se svými 305.000 prodanými vozy třetí nejúspěšnější značka v Číně.

Tato značka chce u příležitosti autosalonu v Šanghaji představit jeden ze svých konceptů s názvem Chery Shooting Sport Concept. Třídveřový automobil s nízkými bočními okny měří na délku 4 100 mm a připomíná přední částí Toyotu Prius. Design tohoto konceptu je prací italské firmy Torino Design of Italy. Interiér podle všeho nabídne na tak malý model spoustu luxusních doplňků. Součástí výbavy tohoto konceptu jsou i elektricky ovládaná sedadla očalouněná bílou kůží a navigační systém. Vnitřek vozu má zajímavou kompozici barevných odstínů. S barvou kožených sedaček kontrastuje zelené obložení palubní desky a žlutě osvětlené přístroje.

Bohužel jde zatím jen o fotografie a z nich nemůžeme vyčíst nic bližšího. Musíme si tedy počkat na šanghajský autosalon, kde výrobce zveřejní technická data, rozměry a budoucnost tohoto konceptu.

Nadim Eid
Diskuze (16)
19. 4. 2007 02:04
KOPIROVANI
Diskuze na tema cinskych aut je pouze dukazem zaslepenosti (a mozna i hlouposti) nekterych lidi. Ne kazde cinske auto je kopii evropskeho. Take ne kazdy cinsky vyrobek je nekvalitni. Vetsina lidi si ani neuvedomuje, ze v pocitaci u ktereho prave sedi je vetsina komponentu vyrobena prave v cine. Znacna cast znackovych vyrobku je take vyrobena prave v cine. Vykriky typu "od tech komancu nic nekoupim" jsou uplne zbytecne, protoze nakupu cinskych produktu se stejne nevyhneme. Naopak doufam, ze i cinske automobilky budou konkurenceschopne v porovnani cena/kvalita s evropskymi. Vidim ciskou automobilovou ofenzivu jako cerstvy vanek do zatuchleho evropskeho trhu. Dale vykriky typu "auto pro socky" je uplne ubohe. Kdo bude chtit, at si koupi auto za 5000€ a preji mu hodne stastnych kilometru.
18. 4. 2007 16:07
Re: STUDIA
Co chapes pod pojmem "socka"?
18. 4. 2007 12:51
Re: STUDIA
Preco za kazdu cenu hladat nieco uplne noveho. Nie je to pravidlom ani u podstatne renomovanejsich vyrobcov. Zakaznik hlada nieco, co sa mu paci, je vhodne jeho potzrebam, ma nizke prevadzkove naklady a zabezpeceny servis. Plus dobra cena k tomu. A k tymto metam sa cinske auta blizia raketovou rychlostou...
18. 4. 2007 10:58
STUDIA
Pekna, napadita, sympaticka studia, za ktoru by sa nemusela hanbit ziadna europska, americka ani japonska automobilka. Ak sa Cinania dotiahnu na zbytok sveta aj kvalitou a servisom, tak sa v automobilovom svete chysta velmi tvrdy boj o prezitie...