Jedna z nejdynamičtěji se rozvíjejících čínských automobilek Chery vyrobila za svou poměrně krátkou dobu existence jeden milion vozů. Od roku 2010 by pak měla milion vozů vyrábět každý rok.
Ještě letos v lednu US odborné zdroje při hodnocení aliance Chrysler-Chery uváděly, že Chery dosáhne 1 miliónu vyrobených vozů někdy v roce 2010. Americké (a japonské) výrobce každopádně upozornily, že Chery se "nechystá stát se globálním výrobcem, ale už globálním výrobcem je". Poukazuje se v první řadě na trhy na Středním východě, v Rusku a Africe. V USA má jít Chery na trh pod visačkou Dodge, jenže viz článek tady dole [odkaz] . V Indii, kde taky zapouští kořínky, se odhaduje, že bude malá auta na tamější trh dodávat o 20-30 % levněji, než to dokážou zavedení mazáci Tata, Maruti nebo Hyundai - a Toyota,. Ford nebo Mitsubishi, kteří by taky rádi tenhle region "saturovali" malými auty, teď asi skřípou zuby. Překvapení "vyspělých" ale není na místě - však celá léta chodili do Číny za levnou pracovní silou, předháněli se tam v umisťování investic a všelijakými způsoby neustále pošťuchovali čínského velkodraka, aby se probudil ze socialistického spánku. No, podařilo se, džin je z láhve venku a předvádí čím dál drsnější kousky. 8-s
Myslím, že levná konkurence z Číny dělá vrásky všem automobilovým výrobcům jíž delší dobu... Plagiátorství, potlačování lidských práv, nedůstojné podmínky při práci - to se to potom vyrábí!! Evropský nebo americký výrobek předtím než se dostane k zákazníkovi, musí projít řadou testů a splňovat například hygienické a ekologické normy - v Číne nic takového neexistuje...
Moc čínské ekonomice nevěřím, proč? Nízká efektivita
Vysoký objemem investic
Sociální problémy
Korupce
Velký počet lidí, žijících na
pokraji chudoby
Obrovské investice vynakládané na
neefektivní projekty - prostě komunismus
Uměle vytvořené firmy - soudruzi chtějí
automobilku, automobilka je na světě!!
Máš recht, to je ta vnitřní stránka věci - za jakých podmínek se to všechno v Číně děje. Stabilitě ani spolehlivosti čínského chování v externích vztazích to samozřejmě nepřidá, právě naopak. - Ovšem za ty vrásky si do značné míry můžou evropští a další výrobci sami, protože se jako investoři nebo jinak zainteresovaní přeochotně na té čínské vlně celé ty roky vezou.