Chery Tiggo Coupé: Čínský koncept SUV má dobýt Evropu
Značka Chery patří v otázce vývozu svých vozidel do zahraničí k nejaktivnějším čínským výrobcům automobilů. Na autosalonu ve Frankfurtu chce předvést kompletní paletu svých modelů, nesoucích se v duchu hesla „Life in Motion“ neboli "život v pohybu". Má definovat budoucí podobu vozů této automobilky.
Že to Chery v Evropě myslí vážně, dokazuje právě svým konceptem kompaktního SUV. Tato auta se na starém kontinentě těší mimořádné oblibě kupujících. Jde zároveň o první model z nové generace vozů této značky, zaměřených právě na potřeby Evropanů. Tomu bude odpovídat nejen vzhled, který musí být atraktivní a pokud možno se přibližovat evropským zvyklostem, ale také technická úroveň, kterou nároční Evropané od kompaktního SUV očekávají. Takže co plánují Číňané nabídnout?
Elektřina i hybrid v hezkém balení
Nová řada modelů značky má být dle výrobce poháněna hned několika koncepcemi pohonu. Chybět nebude hybridní hnací ústrojí, stejně jako plug-in hybrid a samozřejmě auto na čistě elektrický pohon. V otázce výbavy má značka nabídnout nejmodernější konektivitu v kabině, stejně jako pokročilou úroveň pasivní bezpečnosti. V záplavě inovací se počítá rovněž s modulární architekturou.
K pohonu konceptu Tiggo Coupé zvolili jeho tvůrci elektromotor o výkonu 120 kW napájený z akumulátoru lithium-ion. Pohon umožňuje studii zrychlovat z 0 na 100 km/h za 7 sekund a dále pokračovat až k více než 200 km/h. Výrobce udává normovaný dojezd až 500 km.
Kromě studie kupé SUV Tiggo výrobce dále předvede sériové modely Tiggo 5x a Tiggo 7. Prvně jmenovaný vůz je zatím posledním sériovým modelem značky a zároveň prvním koncipovaným v již zmíněném designovém jazyku „Life in Motion“. Naopak Tiggo 7 je v otázce tvaru karoserie inspirován studií TX Concept, která si za svůj vzhled odnesla dokonce mezinárodní cenu za design.
Za pár let v Evropě
Vozy značky Chery se v Evropě zatím neprodávají. Číňané však poukazují na to, že se to do několika let změní. Značka se v první vlně zaměří na klíčové evropské trhy, přičemž v rámci expanze do Evropy počítá s podporou některých svých partnerů.
Od svého založení v roce 1997, tedy před dvaceti lety prodalo Chery přes 1,2 milionů automobilů na zámořských trzích. Současně jde o zatím jediného čínského výrobce aut, který překonal v exportu metu jeden milion aut. V roce 2016 společnost prodala přes 700.000 kusů automobilů, což znamená meziroční nárůst o 28 procent. Z toho 100.000 kusů připadá na export, což představuje téměř 30 procent exportu celého čínského automobilového průmyslu.