Chevrolet uvolnil první fotografie nového Avea. Malý hatchback se představí v Paříži vedle pětidveřového Cruze, minivanu Orlando a modernizované Captivy.
Moj ty mojo, pozri na tú príšeru... nech mi niekto vysvetlí, čo je na tom pekné. Však sa toho deti budú báť... Spredu zohyzdené Mitsubishi, zboku okukaný Seat, vzadu vyjavená *... Veľa plechu, málo skla, kam sa človek pozrie, všade nevkusný čierny plast. Nezmysel vo forme kľučky zadných dverí zostal. Skrátka zvonka nič na pochvalu. Sorry, ale nič okrem palca dole si tento dizajnový paskvil odo mňa nezaslúži :no:
Souhlas, je to opravdu zrudicka jak se patri. Navic je to zrudicka znacne neoriginalni, neb podoba predku s Mitsu je vazne evidentni, a to plati jak pro masku chladice, tak tvar a umisteni svetel (viz nove Mitsu ASX). Taky jsem zarytym odpurcem soucasnyho trendu, kdy se kazdy auto bez ohledu na tridu profiluje jako sportovec-agresor. Nejvic tim trpi bocni profil podobnych aut (srov. napr. Vengu, ktera se mi nelibi zrovna tak), kde ponton v zadni casti saha skoro az po strechu a zadni cestujici si tak pripadaj jako v kupe. Nevim, jestli je zrovna tohle neco, po cem prahnou zakaznici subkompaktu. Vratme se nicmene jeste k zadni casti vozu, ktera se sice oproti Sparku vyznamne zlepsila vypustenim dvojityho prolisu na zadnich blatnicich, coz ale "dohnala" prisernym plastovym rameckem zadnich svetel. Navic z fotek na me zad pusobi jak u nakopnuty kozy ala Lisak, Mistr elegance.
Celkove vzato je to podobny recept jako soucasna Fiesta, akorat jeste vic prvoplanovite agresivni a pseudomoderni, navic pomoci ruznych cinkrlatek dotazeny do absolutniho kyce. Chevrolet ma ode me za toto auto (a nejen za nej) jednoznacne palec dolu. :no:
Mimochodem hru na dravost a agresivitu v tyhle tride ustala se cti podle me jenom Ibiza.
S tou Ibizou by som celkom nesúhlasil, mne pripadá ako pokrčená - nepáči sa mi, a interiér taktiež nie, ale ten viac materiálmi ako dizajnom. Je to proste vec vkusu.
Spark vyzerá tiež hrozne, toto je niečo podobné, skutočne nechápem tento trend.
Venga mi až tak nevadí, predsa je to len MPV, a vysoký pontón tam nepôsobí až tak zle - navyše ponúka podstatne svetlejší interiér ako zmienený Spark a tiež asi svetlejší, ako ponúkne tento voz. Vengu som si vyskúšal a až na dosť tvrdý podvozok (čo nemám zrovna v obľube) na mňa spravila dobrý dojem. Ako som už písal - každý podľa seba, nepáči sa všetkým to isté.
Za Ibizou si stojim, je to podle me s novym Polem a C3kou nejhezci malej vuz vubec (skoda, ze Fiat tak zmrsil f/l GP, predtim bych ho taky zaradil mezi designersky top pociny). A obstojnej je podle me i vnitrek Ibizi, chce to nicmene urcite aut. klimu a tim padem druhej digitalni panel pod radiem, s knoflikama to vypada o 100% hur. Je to kazdopadne subjektivni zalezitost.
Co se tyce te podivne tridy malych MPV, tam bych jednoznacne vyzdvihnul C3 Picasso. Na MPVcko ma smrnc a pusobi prirozene moderne, a to aniz by se pokouselo o imitaci Gallarda. Naopak si zachovava vyslovene prakticky tvary. No a jeste mam slabost pro Roomster, povazuju ho za ukazku neotrelyho, progresivniho a hlavne pohlednyho designu, i kdyz je mi jasny, ze pro velkou cast lidi je to auto prinejmensim kontroverzni.
Tak vidím, že sa nezhodneme vo viacerých veciach - Roomster sa mi nemá čím páčiť, je disproporčný v každom smere, ale o tom som už popísal dosť, nemá cenu to opakovať znovu.
V Ibize nejde ani tak o čudlíky ako o celkovú architektúru interiéru a dojem z neho, proste Ibiza mi v žiadnom smere nesadla, a nie je to jediný Seat.
Interiér sám o sobě by nebyl až tak ošklivý. V případě použití vyšší výbavy (jak píše Righ) a nešedých barev, by se dal považovat i za hezký. Výrazně horší je to s kvalitou materiálu a zpracování. Pokud člověk přesedne třeba z Fabie do Ibizy, tak ten rozdíl je propastný.
Až na pár drobností (např. ty plasty ve světlech) mně to připadá v pohodě. Vzhledem k tomu jakými "skvosty" Evropu zásobují Hyundai a Kia, tak mi Aveo nebo hatchback Cruze přijde jako zjevení z jiného světa ;-)
Zjavenie hej - ale nie v pozitívnom svetle. i20 je nenápadné, ale pohľadné auto, Rio je ešte zo starej školy. cee´d je kus pekného a elegantného auta, ani i30 neurazí. Že by bola Venga nejak kontroverzná, sa mi tiež nezdá - a sme na konci, nebudeme predsa s malým autom porovnávať SUV a podobné vozy.
To je asi tak vse, co se o tom aveu da rict. Jako o celku, nad jeho castmi je netreba se pozastavovat.
Chevrolet ukazuje svoji modelovou ofenzivou jen to, ze chce tem mene chytrejsim z nas prodat co nejvic aut.
Jestli chce opravdu do evropy zapadnout, mel by se vic snazit a sundat si pasku z oci, tam kdesi v americe. Nas rohlikem neopijou.
Ten první odstavec článku je hodně mimo mísu, poněvadž to, o čem autor píše, platilo pro Aveo z roku 2008, od kterého se toto liší jenom světlomety a ještě pár nepodstatnými detaily. Čili pouhý facelift podobně jako u Captivy...
Ako som pri Micre písal, že to je auto odsúdené na neúspech, to isté zrejme čaká i tohto malého agresora. Presný opak guľatučkej bábovky Micry, ale rovnako zlý extrém: dravý WTC dizajn sa k malému mestskému autíčku nehodí. Oproti Micre možno kvitovať iba dostatočnú paletu motorov a zrejme možno očakávať nižšiu cenu, ale to je tak všetko. Tento týždeň sa skrátka "urodilo" :no:
Tak neví, jestli ses špatně vyspal nebo ne, ale Micre a Aveu byl kompletní neúspěch nevěštil. možná se nechytnou u nás (celkem pravděpodnéú, nebo v Evropě (tady bude záležet spíš na jednotlivých trzích), ale jsou to globální auta a "celosvětové" prodeje budou jistě uspokojivé, jinak by je nepustily do prodeje
Vyspal som sa fajn, napriek tomu, zohľadňujúc nároky priemerného Európana sa domnievam, že obe autá idú mimo nášho vkusu. Práve tá globálnosť pomáha celkovým číslam (USA, Ázia robia veľké čísla) a naopak škodí predajom v rámci EU. Nemám žiadne predsudky ani voči jednému autu/značke, som ale presvedčený, že čas mi dá za pravdu.
Přesně takové řeči místních prognostiků jsem četl, když přišla nová Fiesta...je moc sportovní, interiér jako Nokia apod. a z Fiesty je prodejní jednička. Na ten sportovní look dneska mladí letí a nechtějí podobný obludy jako je i20, všude samá vlna až z toho člověk dostává mořskou nemoc :-)
Len pre upresnenie, ja som k "prognostikom", ktorí zahrabávali Fiestu z hľadiska predajov, nikdy nepatril, naopak. I keď to, že bola istú dobu najpredávanejším v autom v Európe, prekvapilo (príjemne) aj mňa. ;-)
jak já jsem se rozplýval nad aveem RS...ale tohle má k němu daleko...na slohovou práci nemám náladu, ale co mě vážně praštilo do očí - co tam dělají ty nechutný matný plasty?! zvlášť ty zadní světla...hlavně že mají chromovaný rámečky