Chevrolet – Aveo, Lacetti SW WTCC ve Frankfurtu 2005

Chevrolet – Aveo, Lacetti SW WTCC ve Frankfurtu 2005

 
 

Světová univerzální značka Chevrolet představil ve Frankfurtu evropskému publiku nový sedan Aveo, který by se měl prodávat ve 120 zemích světa, chevy se pochlubil také sportovními modely, které oslavují účast značky ve světovém poháru okruhových vozů.

Aveo

Novinka je vzdáleně příbuzná se současnou generací Kalose, který se na některých trzích prodává pod názvem Aveo již nyní. Ze současného modelu byly převzaty hlavní díly podvozkové platformy, čelní sklo a přední boční okna- zákazník by tedy neměl mít šanci splést si nové Aveo s předchůdcem. Za to se zasloužil především nový kabát, který rodinnému Chevroletu dodává robustní vzhled. S vnějšími rozměry 4310 x 1710 x 1495 mm a rozvorem 2480 mm bude tento Chevy patřit ke konkurentům Dacie Logan, Renaultu Thalia nebo Škody Fabia sedan. Tisková zpráva výrobce slibuje prostorný interiér, v zádi je čtyřsetlitrový zavazadelník.

Nabídka bude obsahovat zpočátku zážehové motory 1,2 a 1,4 l. Základní motorizace vyžaduje průměrně 6,8 l benzínu na 100 km, silnější si řekne o 7 l/100 km vždy s manuální pětistupňovou převodovkou, verze se čtyřstupňovou automatickou převodovkou má spotřebu o 0,6 l/100 km vyšší.

Lacetti SW WTCC

Světový šampionát cestovních vozů WTCC (World Touring Car Championship), který zahrnuje 20 závodů v Asii, Evropě a Jižní Americe, je dnes jedním z nejpopulárnějších motoristických podniků. Na startovním roštu závodů seriálu WTCC se pravidelně objevují závodní speciály Chevrolet o výkonu 200 kW a miliony diváků po celém světě mohou prostřednictvím televizorů sledovat jejich cestu za úspěchem. Tyto závodní speciály připravila britská firma Ray Mallock Limited, která je partnerem týmu Chevrolet pro šampionát WTCC.

Po úspěšném představení silničního prototypu Lacetti WTCC v květnu tohoto roku se totiž na autosalonu IAA ve Frankfurtu představuje druhá studie, odvolávající se na účast Chevroletu ve WTCC. Tentokrát jde o kombi Lacetti SW WTCC R+.

Eric Ne`ve, šéf závodního týmu WTCC automobilky Chevrolet, říká: „Je opravdu velmi pravděpodobné, že tento dravý vůz se už zanedlouho objeví ve standardní nabídce našich prodejců.“

Styling sportovně laděného pětidveřového kombi okořenila celá řada aerodynamických doplňků, které vycházejí z praxe závodních týmů. Jde například o masivní nárazníky s mohutnými otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám, široce vyklenuté lemy podběhů kol a „svalnatě“ tvarované kryty dveřních prahů. Nechybí spojler na zádi vozu a zadní nárazník vytvarovaný tak, aby vytvářel Venturiho přítlačný efekt. Vše završují tmavě probarvená skla oken.

Sportovně stylizované kombi lze samozřejmě identifikovat i podle označení „R+“ na zádi a na bocích předních blatníků. Znaménko „+“ v označení vozu je záměrně stylizované tak, aby připomínalo znak automobilky Chevrolet.

Sportovní duch prototypu Lacetti SW WTCC R+ je dobře patrný i z provedení interiéru vozu. Černé kožené čalounění má výrazné stehy, do čalounění předních sedadel je všité označení „R+“ a stejný znak nesou i speciální koberečky a palubní deska. Dekorativní interiérové lišty jsou vyvedené v matném chromu. Na řidiče čeká sportovně tvarovaný volant a hliníkové pedály s nesmekavou úpravou. Krátká řadicí páka má krátký a přesný chod, takže řazení je ještě rychlejší a přesnější. Sportovně laděná studie Lacetti WC WTCC R+ je poháněná zážehovým motorem o objemu 1,8 l přeplňovaným mechanickým dmychadlem švýcarské firmy Delta-Motor, které vytváří přetlak až 0,5 baru.

Dmychadlo spolu s mezichladičem stlačeného vzduchu zvyšuje výkon motoru o více než 40 procent. Konkrétně to znamená, že přeplňovaný motor disponuje výkonem 127 kW při 6000 ot/min (původní motor 90 kW) a točivým momentem 230 Nm při 4900 ot/min (165 Nm). Díky těmto parametrům se kombi Lacetti SW WTCC R+ dokáže rozjet z klidu na 100 km/h za 8 sekund a jeho maximální rychlost činí přes 215 km/h. Také výkonný přeplňovaný motor nese označení „R+“ na víku vačkových hřídelů a na potrubí upraveného výfukového systému.

O optimální kontakt vozu se silnicí se starají nízkoprofilové pneumatiky rozměru 215/45 montované na speciální sedmnáctipalcová kola rozměru 17x7“. Ke krocení dravého kombi slouží čtveřice kotoučových brzd se speciálním obložením, které zabraňuje poklesu brzdného účinku i při vysokých teplotách. Disky předních kotoučových brzd mají průměr 325 mm.

Výkonnému motoru odpovídá i naladění podvozku. Přední i zadní závěsy kol byly sníženy o 30 mm, další úpravy spočívají v použití tužších pouzder pro uchycení tlumičů a pružin do karoserie, konstruktéři sáhli po tužších pružinách i tlumičích a silnější stabilizátor zabraňuje přílišnému naklánění karoserie v zatáčkách.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s Tipcars.com
Zdroj: redakce

Štítky Chevrolet Frankfurt 2005

 













Blesk.cz

"Kvůli Zemanovi se nám Evropa směje," útočí oponenti…

Prezident Miloš Zeman (70) se zase hádá s vládou, tentokrát kvůli uprchlíkům. Přitom by měl, aspoň navenek, s…

Syn Petra Sepéšiho o Ivetě Bartošové: My dva bychom se nenáviděli!

Syn Petra Sepéšiho o Ivetě Bartošové: My dva bychom…

Petr Sepéši mladší (29) svého otce nikdy nepoznal. Narodil se až potom, co populární zpěvák Petr Sepéši…

 

iSport.cz

Liberec štvalo snížení: Hrůza, Šmona byla zajímavá jen na DVD

Liberec štvalo snížení: Hrůza, Šmona byla zajímavá…

Pohodový podvečer na stadionu U Nisy spěl ke svému konci. Liberec vedl ve 3. předkole Evropské ligy nad Kirjatem…

SUPER Stockholm. Zářily Hejnová i Špotáková, Holuša má český rekord

SUPER Stockholm. Zářily Hejnová i Špotáková, Holuša…

Po téměř 32 letech se dnes ve Stockholmu změnily české rekordní tabulky v běhu na 1500 metrů. Postaral se o to…

 

Reflex.cz

Při požáru v Praze zemřela pravděpodobně sopranistka Dvořáková

Při požáru v Praze zemřela pravděpodobně sopranistka…

Jednou ze dvou žen, které zahynuly při dnešním požáru rodinného domu v pražské ulici Na Ořechovce ve…

Rada bezpečnosti OSN nepřijala rezoluci k pádu malajsijského letadla, EU toho lituje

Rada bezpečnosti OSN nepřijala rezoluci k pádu…

Evropská unie velmi lituje, že Rada bezpečnosti OSN v důsledku ruského veta nepřijala rezoluci o vyšetřování…