Chevrolet – Aveo, Lacetti SW WTCC ve Frankfurtu 2005

Chevrolet – Aveo, Lacetti SW WTCC ve Frankfurtu 2005

 
 

Světová univerzální značka Chevrolet představil ve Frankfurtu evropskému publiku nový sedan Aveo, který by se měl prodávat ve 120 zemích světa, chevy se pochlubil také sportovními modely, které oslavují účast značky ve světovém poháru okruhových vozů.

Aveo

Novinka je vzdáleně příbuzná se současnou generací Kalose, který se na některých trzích prodává pod názvem Aveo již nyní. Ze současného modelu byly převzaty hlavní díly podvozkové platformy, čelní sklo a přední boční okna- zákazník by tedy neměl mít šanci splést si nové Aveo s předchůdcem. Za to se zasloužil především nový kabát, který rodinnému Chevroletu dodává robustní vzhled. S vnějšími rozměry 4310 x 1710 x 1495 mm a rozvorem 2480 mm bude tento Chevy patřit ke konkurentům Dacie Logan, Renaultu Thalia nebo Škody Fabia sedan. Tisková zpráva výrobce slibuje prostorný interiér, v zádi je čtyřsetlitrový zavazadelník.

Nabídka bude obsahovat zpočátku zážehové motory 1,2 a 1,4 l. Základní motorizace vyžaduje průměrně 6,8 l benzínu na 100 km, silnější si řekne o 7 l/100 km vždy s manuální pětistupňovou převodovkou, verze se čtyřstupňovou automatickou převodovkou má spotřebu o 0,6 l/100 km vyšší.

Lacetti SW WTCC

Světový šampionát cestovních vozů WTCC (World Touring Car Championship), který zahrnuje 20 závodů v Asii, Evropě a Jižní Americe, je dnes jedním z nejpopulárnějších motoristických podniků. Na startovním roštu závodů seriálu WTCC se pravidelně objevují závodní speciály Chevrolet o výkonu 200 kW a miliony diváků po celém světě mohou prostřednictvím televizorů sledovat jejich cestu za úspěchem. Tyto závodní speciály připravila britská firma Ray Mallock Limited, která je partnerem týmu Chevrolet pro šampionát WTCC.

Po úspěšném představení silničního prototypu Lacetti WTCC v květnu tohoto roku se totiž na autosalonu IAA ve Frankfurtu představuje druhá studie, odvolávající se na účast Chevroletu ve WTCC. Tentokrát jde o kombi Lacetti SW WTCC R+.

Eric Ne`ve, šéf závodního týmu WTCC automobilky Chevrolet, říká: „Je opravdu velmi pravděpodobné, že tento dravý vůz se už zanedlouho objeví ve standardní nabídce našich prodejců.“

Styling sportovně laděného pětidveřového kombi okořenila celá řada aerodynamických doplňků, které vycházejí z praxe závodních týmů. Jde například o masivní nárazníky s mohutnými otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám, široce vyklenuté lemy podběhů kol a „svalnatě“ tvarované kryty dveřních prahů. Nechybí spojler na zádi vozu a zadní nárazník vytvarovaný tak, aby vytvářel Venturiho přítlačný efekt. Vše završují tmavě probarvená skla oken.

Sportovně stylizované kombi lze samozřejmě identifikovat i podle označení „R+“ na zádi a na bocích předních blatníků. Znaménko „+“ v označení vozu je záměrně stylizované tak, aby připomínalo znak automobilky Chevrolet.

Sportovní duch prototypu Lacetti SW WTCC R+ je dobře patrný i z provedení interiéru vozu. Černé kožené čalounění má výrazné stehy, do čalounění předních sedadel je všité označení „R+“ a stejný znak nesou i speciální koberečky a palubní deska. Dekorativní interiérové lišty jsou vyvedené v matném chromu. Na řidiče čeká sportovně tvarovaný volant a hliníkové pedály s nesmekavou úpravou. Krátká řadicí páka má krátký a přesný chod, takže řazení je ještě rychlejší a přesnější. Sportovně laděná studie Lacetti WC WTCC R+ je poháněná zážehovým motorem o objemu 1,8 l přeplňovaným mechanickým dmychadlem švýcarské firmy Delta-Motor, které vytváří přetlak až 0,5 baru.

Dmychadlo spolu s mezichladičem stlačeného vzduchu zvyšuje výkon motoru o více než 40 procent. Konkrétně to znamená, že přeplňovaný motor disponuje výkonem 127 kW při 6000 ot/min (původní motor 90 kW) a točivým momentem 230 Nm při 4900 ot/min (165 Nm). Díky těmto parametrům se kombi Lacetti SW WTCC R+ dokáže rozjet z klidu na 100 km/h za 8 sekund a jeho maximální rychlost činí přes 215 km/h. Také výkonný přeplňovaný motor nese označení „R+“ na víku vačkových hřídelů a na potrubí upraveného výfukového systému.

O optimální kontakt vozu se silnicí se starají nízkoprofilové pneumatiky rozměru 215/45 montované na speciální sedmnáctipalcová kola rozměru 17x7“. Ke krocení dravého kombi slouží čtveřice kotoučových brzd se speciálním obložením, které zabraňuje poklesu brzdného účinku i při vysokých teplotách. Disky předních kotoučových brzd mají průměr 325 mm.

Výkonnému motoru odpovídá i naladění podvozku. Přední i zadní závěsy kol byly sníženy o 30 mm, další úpravy spočívají v použití tužších pouzder pro uchycení tlumičů a pružin do karoserie, konstruktéři sáhli po tužších pružinách i tlumičích a silnější stabilizátor zabraňuje přílišnému naklánění karoserie v zatáčkách.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Kofola odstoupila od smlouvy o koupi WAD Group Kofola odstoupila od smlouvy o koupi WAD Group

Nápojářská skupina Kofola odstoupila od smlouvy o koupi…

JPMorgan: Devizové trhy fungují po brexitu dobře JPMorgan: Devizové trhy fungují po brexitu dobře

Devizové trhy fungují po čtvrtečním rozhodnutí Britů o…

Tusk: První neformální summit EU bez Británie proběhne ve středu Tusk: První neformální summit EU bez Británie proběhne ve středu

Řádný summit šéfů států a vlád zemí Evropské unie se v…

Londýn po referendu nasadil „poker face“ Londýn po referendu nasadil „poker face“

Jako by se nic nestalo. Přesně takovým dojmem působí po…

 
Zdroj: redakce

Štítky Chevrolet Frankfurt 2005

 












Blesk.cz

Hledání nacistického vlaku plného zlata může začít! Památkáři povolili vykopávky

Hledání nacistického vlaku plného zlata může začít!…

Pátrání po nacistickém vlaku plném zlata může začít! Hledači pokladů dostali zelenou už i od polských památkářů.…

Britové navrhli tanker budoucnosti. Obejde se bez posádky!

Britové navrhli tanker budoucnosti. Obejde se bez posádky!

Nákladní lodě budoucnosti už nebudou potřebovat kapitána na můstku, budeme je totiž ovládat přes internet…

 

iSport.cz

Rozhodly i lži! Čecha rozladil brexit, potíže čekají stovky hráčů

Rozhodly i lži! Čecha rozladil brexit, potíže čekají…

Vystoupení Velké Británie z Evropské unie? Ostrovní fotbal pláče. Rozhodnutí občanů v referendu bude mít výrazný…

Žádné EURO? Žádný problém! Tak si užívají hvězdy, které nejely do Francie

Žádné EURO? Žádný problém! Tak si užívají hvězdy,…

Většina z nich do poslední chvíle věřila, že se podívá na EURO do Francie. Ale nakonec to nevyšlo. Ať už vinou…

 

Reflex.cz

Před 75 lety vyhlásilo Slovensko válku Sovětskému svazu

Před 75 lety vyhlásilo Slovensko válku Sovětskému svazu

V úterý 24. června 1941 v poledne ohromení občané Slovenska uslyšeli z rozhlasu prohlášení ministra vnitra…

Jiří Grygar: Mladší Britové mohou poděkovat těm starším, co jim to nadrobili

Jiří Grygar: Mladší Britové mohou poděkovat těm…

Hlasování o setrvání či vystoupení Velké Británie z Evropské unie přineslo paradoxní výsledek. Podle astrofyzika…