Chevrolet Aveo: Malý chevy pro Čínu podrobněji
Druhá generace Chevroletu Aveo alias Sonic se prodává teprve od roku 2011. čínská verze má ovšem za sebou poměrně radikální modernizaci. Oproti evropské specifikaci, kterou známe my, se toho změnilo docela dost. Předně příď postrádá zmizely kulaté reflektory bez krytů, které dávaly přídi (a v případě pětidveřového hatchbacku i zádi) nezaměnitelný vzhled. Dostaly však integrované denní svícení. Kapota motoru i světla samotná se protáhly až k užší masce chladiče. Ta má nyní dvě vodorovná žebra místo dřívějších voštin, je na ní umístěno logo a už tak není vizuálně propojena s dolní částí. Také ta se tvarově proměnila a mřížka je odhalena i nad nárazníkem.
Chromované orámování zde zůstalo, objevilo se však také nad mlhovkami – zde ovšem záleží na výbavové verzi. Zadní světla sedanu postrádají slzičku a tyto partie jsou opticky o dost širší. Optická konstrukce se změnila, i koncové „lampy“ pětidveřové verze se přiklonily ke konvenci, což je možná trochu škoda. Díkybohu alespoň kliky zadních dveří zůstaly na svém originálním místě. Zadní nárazník se zaoblil.
V interiéru naštěstí zůstal zachován „motocyklový“ displej s dominantním digitálním rychloměrem. Jiný je otáčkoměr a kompletnější palubní počítač s více funkcemi. Pozornost při úpravách byla věnována důkladnější izolaci vnitřního prostoru, modifikovány byly plastové výplně dveří a použité materiály jsou kvalitnější. Pro Čínu je také určen multimediální systém MyLink se zadní kamerou, nechybí ani připojení k internetu, hlasové ovládání včetně čtení textových zpráv a pochopitelně nezbytný Bluetooth a USB port.
Motory jsou k dispozici dva. Zážehová čtyřventilová čtrnáctistovka nabízí 74 kW a manuální převodovku, s výkonnějším čtyřválcem 1,6 l/85 kW je zase spojen výhradně šestistupňový automat. Také podvozek neušel pozornosti techniků, odpružení je naladěno více směrem ke komfortu.
Čínský prodej začal tento týden pod názvem New Aveo. Trochu zavádějící jméno je ale nutné, protože původní generace T300 stále zůstává v nabídce a ještě po nějaký čas tomu tak zůstane. Zatím není jasné, zda se čínské Aveo dostane i jinam, ani to, zda se změnil firemní kód na T350, jak je u Chevroletu v rámci faceliftů zvykem. Do Evropy se však už nepodívá, zde značka, jak je dostatečně známo, končí.