Tady Bertoňák. Jsem z toho venku. Prášky zabraly. Ta Alfa ne. Jarda říkal, abych si z toho nic nedělal, že napřed opravíme tu zhroucenou střechu garáže a pak, že uvidíme. Uvidím. Naše stopětka je z toho taky venku, odnesla to jen střecha a to nevadí. Přemluvil jsem totiž Jardu na ten obrácenej kabriolet, když to nevzali v Alfě. Dvakrát jim to nabízet nebudu. Takže jsme opravili střechu garáže a odpicli střechu a přední sklo stopětky. Vypadá to krásně i když jsem to zatím neviděl, už jsem Vám psal, že tuningujem potmě. Problém byly akorát jedny sáně, ty praskly. Jarda to vymyslel ale dobře. Použili jsme ty druhý sáně. Pouze jsme je přesunuli nad středovej tunel. Ted budem sedět s Jardou za sebou. Nebude to problém, sáně jsou pro tři. Zatim jsme to zkusili naslepo. Docela to jde. Sedíme jak na skůtru. Dobře se mi řadí, mám páku mezi nohama. Trochu složitější je to s volantem, budu muset levačkou dost ručkovat. Taky na spojku to mám trochu dál, tohle ale vykoumal Jarda. Bude zezadu ovladat spojku berlí. Berli zatim nemáme, ale mrknem v sobotu na burzu. Včera jsme zkusili ješte ty semafory na předku a makaj jak barevný. Už se s Jardou nemůžem dočkat až vyjedem. Potřebujem akorát nafouknout gumy. Zkoušeli jsme to, ale nějak nám to nejde. Já se poblil po třetim nadejchnutí. Jarda je lepší. Zmák pravý přední. Funěl pak půl hodiny jak lokotraktor. Jarda říkal, že na víc než na jedno kolo denně nemá, ale je stejně dobrej. Jestli jsem to dobře spočítal, tak za tři dni vyjedem. Za čtyři, ještě rezervu. Tak -tuning forever, Bertoňák. P.S. Jak vyjedem, ozvu se.
jedním slovem hustýýýýý Bertoňák a Jarda jsou prostě hustí kolíci Jen těm dvoum vyřiď, jestli nemaj zájem o dvaadvacetipalcový loukotě z trakařu, vypadaj trochu jako F1 od Alessia a seděj určitě líp než sjetý standardy na Š 105
Evropa je velmi specifický trh. Jednoznačně kladné vlastnosti mnoha vyspělých vozů se tu berou jako zápor. A naopak. Vyhrává menší, tvrdší, pomalejší a hlučnější. Je to ale zároveň docela velký trh. A tak stejně jako Ford se tu zakořenil natolik, že když mi někdo metá do tváře "neúspěšnost" amerických vozů na evropském kontinentu, blahosklonně ho přehlíží. Dejte Chevroletu deset let a budete ho přehlížet stejně. S tím, že to není "skutečná amerika". To opravdu není. To je třeba vrcholná limuzína Cadillacu, která se prodává jen na trzích severní Ameriky, blízkého východu, Japonska a Jižní Koree a Taiwanu. Bez urážky: evropský vkus je totálně ujetý a jak omezená nabídka prémiových značek ukazuje: není příliš vyspělý. Jo, napsal jsem to naplno a nejmíň pět lidí se tu na mě sesype se svýma pár střípkama (které pořád dokola omílají v evropských médiích bez širší souvislosti) s tím, že je paušalizuje na celou severoamerickou produkci. Good Luck. Já tu nebudu, jdu se učit a psát Krtka. Dnes se tu sice ještě stavím, ale nenechám se zase zaplést do žabomyších sporů typu "vy tam u vás ale bijete černochy" nebo "vy tam u vás nemáte brzdy a volant". Každému co jeho jest.
Lones, ja ....teraz zas nesuhlasim. Kludne by sme tu v EU mohli napisat, ze v USA alebo Japonsku maju totalne ujety vkus. Lenze tak to nie je. Vsade je iny. Formovany minulostou. Kulturou. V oboch pripadoch hlavne automobilovou. A tiez tym co sa v EU predovsetkym do 1945 udialo. Zatial co Amerika rastla a stala sa veritelom (ano, aj EU), v EU boli dve obrovske vojny po ktorych boli EU staty dlho dlznikmi. Amerike to pomohlo vybudovat luxus - aj ten automobilovy. Tu bol vzdy luxus a velkost vysadou, nie pravom. Pravom sa stalo mat auto. Pre ludi "obycajnych" (mozno az chudobnych), ktory museli postavit EU "na nohy": Mozno aj v tom bol doteraz neuspech US znaciek (teda tych "tvojich") v EU a Japonsku.
Tomu říkám náhoda. Zrovna se učím o dopadu WWII na ekonomiku a tady se to probírá. A zapomněli jste na ničivou Třicetiletou válku lidičky. Bez urážky tohle je totálně mimo mísu. Nejvíce WWII zdevastovala Anglii a Německo. A jsou dnes nejzaostalější či mají nejhorší automobilový průmysl? Právě naopak: citace z toho, co se právě učím: "Řada ekonomů se domnívala, že Německu, ve kterém došlo po válce k velkému poklesu kapitálu k počtu obyvatelstva, nezbude nic jiného než se specializovat na obory, kde se vyžaduje menší kapitálová vybavenost. Kupodivu se nic takového nestalo. Byla velmi rychle obnovena předválečná specializace na náročné obory. Ekonomové podcenili roli lidského kapitálu. Válka zničila továrny a komunikace, vyčerpala zásoby. Nedotkla se ale lidského vzdělání, nadání a pracovitosti." IMHO vymlouvat se na dávnou válku je jako vymlouvat se na to, že jste chyběli, když se probíralo sčítání na základce. Východní Evropa se může ještě chvíli vymlouvat na komunismus. Ale západní se rozhodně nemůže vymlouvat na světové války. Navíc pokud si USA dokázaly nepustit válku k tělu, je to opět jen a jen jejich zásluha. Protože vůči zemím, které je napadají neuplatňují politiku appeasementu.
Ale, ale Lones . 1.) Ja som predsa nepisal o tom, ako sa na nohy postavili GB / D / F podniky. Pecitaj si to este raz a pochopis co som tam chcel povedat . Tu predsa neslo o to, ktora fabrika sa postavila na nohy. Tu islo o kupyschopnost. A dufam, ze nechces tvrdit, ze kupyschopnost tu bola a je taka ako v USA. Predovsetkym po tych dvoch vojnach - a kvoli nim - tu bola velmi dlho znatelne nizsia kupyschopnost nez v USA. To bez debaty. Takze mimo misu to nie je. Ak si totiz priemerna rodina v USA mohla dovolit kupit slusne vybavene auto, je len logicke, ze tam v ponuke kazdy take auto mal. Nezabudaj na to, ze sa po WWII aj v EU snazili postavit na nohy mnohe predvojnove znacky - ale krachli. A hadaj ktore to boli? Tie luxusne predovsetkym. Jedna vec je, ako sa postavili na nohy podniky na uovni ekonomiky statov. Druha vec je kupna sila. A ta bola slaba. ///Co sa tyka toho, ze si USA nepustili vojnu k telu. Ono sa vojna (v tej dobe) lahko nepusta k telu, ked si ako sub-kontinent tak ekonomicky silny a politicky a hodnotovo celistvy, naviac za morom. V EU, ale predsa bola ina situacia. Predstav si, ze na mieste Ne,ecka by bolo Mexiko. Vo vsetkom. Vojna v Sev.Am by asi vyzerala inak, nie?!
Za slabou kupní sílu dnes může evropská politika. Nic jiného. Každý si za svou prosperitu/neprosperitu může sám. Výmluvama si můžeš navozovat pocit větší pohody, ale situaci nezměníš. A žádná kdyby neexistují. Můžu psát, co by dělala Evropa, KDYBY Japonsko zaútočilo na nějaký evrospký vojenský přístav. S tím, že ostatní země nechají na pokoji. Nepochybuju o tom, že bychom napadenou zemi vydali hned a bez boje.
Dnes. Dnes ano. Ale aj dnesok je pokracovanim toho co sa tu dialo 40. rokov. A vojna mala na kupyschopnost devastujuce ucinky. To urcite. A myslim, ze na dlho. Takze mala vplyv (a nedovolim si hovorit, ze devastujuci - aj ked mi tu par predvojnovych znaciek chyba) aj na formovanie "automobilovej kultury". Bohuzial, toto bola cesta troch najsilnejsich EU ekonomik (resp. jej obyvatelov). A neber to prosim ako vyhovorky, ale ako dovody. Nikto z nas nemoze zmenit to co sa tu stalo, a co sa potom nevyhnutne muselo diat. Stali sa tu velmi hrube chyby, a za tie sa velmi dlho a velmi tvrdo platilo. A tak to ma byt. Jedine co mozme teraz urobit my, je zabrat. V tom mas pravdu. ///A k tomu Mexiku. Ja viem, ze keby neexistuju. Ale chcel som Ti na tom priklade ukazat uplne ine rozlozenie sil v Amerike a EU (vych. Azii). A vramci toho boli uplne ine vychodiska pre spravanie sa statov. /// S tym pristavom mas v tej dobe pravdu (lenze zas narodne staty vs. jeden stat USA), dnes ked je EuroUnia asi (snad) nie.
Lonesi, já to vidím takhle... 1) mezi Evropou a Sev. Am. je oceán, ten, pro vojenské síly představoval v tu dobu, přeci jen velkou překážku a ani hodně rozvinutej německej průmysl a výzkum nepřines své plody, takže němci neměli k dispozici vhodný prostředek pro napadení US, i kdyby chtěli (to už nemluvím ani o vývoji na vých. frontě...) 2) z toho plyne... US vstoupili do války a rozjeli svůj obrovskej potenciál... postavili se fabriky, rozjeli výzkum atd. Po WWII měly velkou průmyslovou kapacitu, která už ani nebyla potřebná, měly poznatky z výzkumů (ať už vlastní nebo kořistní) a celkově jejich zem nebyla válkou poškozena (nemluvím teď o voj. technice a pochopitelně o vojácích..) Nadšení, které z konce války bylo, vedlo k tomu, že lidé, slušně zajištění a v neponičené zemi, měli větší koupěschopnost a také měli co kupovat.. To v Evropě nebylo... nebylo co kupovat, nebylo za co... lidé se snažili obnovit své statky a životy. 3) západní Evropa, měla tu výhodu po válce, že ještě dostávala pomoc od US. Ale východní se uzavřela do rudého hávu... 4) USA si nepustili válku k tělu, protože to geograficky nebylo jednoduché... viz. bod 1) Čistě teoreticky si vem, kdyby US ležely na jednom kontinentu s Německem... Třeba místo Francie... kdyby je napadli Němci hned ze začátku, tak by byly v pr. jak loňskej sníh..
jestli myslíš, že by US vyhráli, tak seš opravdu na omylu, německá technika, organizace a fanatičnost by US ležící na místě Francie dost pravděpodobně rozdrtily...
Kdyby Německo leželo hned vedle USA, nestačilo by ani pořádně rozjet válečnou mašinérii. Přecejen pro každého platí, že košile je bližší než kabát. A kdyby Něměcko sousedilo s USA a ne s Francií, porušování pravidel, která byla zavedena po WWI by USA okamžitě a tvrdě ztrestaly (narozdíl od evropských států). Tak to vidím já. Ale mluvíme ve velmi fiktivní rovině.
Co se týče toho Německa, nezapoměl jsi náhodou na Marshalův plán? Oni to asi v té učebnici nepíšou.. Lidský kapitál byl samozřejmě velice důležitý (hlavně pověstná německá pracovitost a důslednost + rozsáhlé znalosti), ale penízky (moc moc penízků) od USA jim docela pomohly. Ten kaptál tam byl. USA i zbytek Evropy se báli další expanze SSSR, tak že potřebovali, aby bylo Německo silnou ekonomikou a rychle mu pomohli na nohy. Německo bylo určitou "hrází" pro expanzi SSSR dál na západ. To samé platí pro poválečnou obnovu Japonska (hráz z druhé strany, proti rozpínavosti SSSR na výcohod) a také pro obnovu Jížní Koree po korejské válce
Jasně. Bez USA bychom na tom byli ještě mnohem hůř. O tom jsem nikdy nepochyboval. Jinak Marhalův plán...neměl on stejné podmínky pro všechny? Nejen pro Německo? A nebyl on náhodou nabídnut i východnímu bloku a ten ho odmítl? Tolik k té tezi, že jeho jediným cílem bylo vybudovat hráz.
Přesné podmínky Marshalova plánu neznám, ale byly i další formy pomoci a to hlavně západnímu Německu, aby se zastavil postup ruďasů. Ty si snad myslíš, že USA cpali prachy do Evropy jenom kvůli našim krásným očím?
Ano, přesně tenhle postoj jsem cítil z tvého názoru na Marshallův plán. Patříš mezi ty, pro které je jedinou uvěřitelnou motivací hlad po penězích. Já mezi ně nepatřím a proto se nikdy neshodneme. Nemá cenu to dál řešit. Já budu dál pomáhat lidem zadarmo a čekat, až mě s odstupem někdo za to ještě vynadá.
Nechci se hádat, ale nevím, přoč ztotožňuješ mou povahu s pohnutkami, které vedli k poskytnutí Marshalova plánu Evropě. Ty vážně věříš tomu, že to USA udělali pouze proto, že to cítili jako správnou věc?
Ty tvrdíš, že byl nějaký další důvod. Nikoliv já. Je tedy na tobě, aby si názorně ukázal, co na tom vydělali. A chci přesné údaje, žádné teorie o židozednářském spiknutí.
Chytrej postup, určitě moc dobře víš, že to exaktně penězi dá jen velice těžko vyjádřit, ale "vydělali" to, že se rozpínavost SSSR zastavila tam, kde se zastavila a že rusové nepokračovali až do Lisabonu Samo, že nestačil Marshalův plán, ale byla potřeba i "určitá" vojenská a "zpravodajská" podpora. To ovšem nic nemění na faktu, že z dlouhodobého hlediska mohli západoevropské země SSSR odolat, pouze v případě, pokud budou ekonomicky a tedy i vojensky dostatečně silné (+ již zmiňovaná nutná podpora ze strany USA). Pokud bys trval na faktech, musel bych jako paraelu (samo to není to samé, ale důvody byly podobné) použít znovuspojení Německa v roce 1990. Asi před rokem byla zveřejněna statistika, že to dosud stálo bývalé západní Německo více než bilion Euro (tisíc miliard euro = 1,000,000,000,000 €). Proč asi investovali takové peníze, že by "jen" proto, že cítili, že by zase měli němci žít v jednom státě? Stačí se podívat, kdo vlastní téměř veškeré výrobní kapacity v bývalém východním Německu.. stát a západoněmecký kapitál. Bývále západní Německo získalo sjednocením téměř exklusivní přístup na bývalý východoněmecký trh - dříve jezdili Wartburk a Trabanty, teďka jezdí auty z VW. Dříve kupovali vlastní jídlo, dnes kupují výrobky západoněmeckých firem atd. Díky sjednocení se z Německa stal obrovský trh s 80 mil zákazníky a pomeřně vysokou kupní silou a kdo na tom nejvíce profituje? Západoněmecký kapitál.. Zpět k Marshalově plánu. Jsem přesvědčen, že si amíci moc dobře spočítali (já jim to nevičítám), že je lepší do Evropy "napumpovat" peníze a udržet ji ve své svéře vlivu, než koukat na to, jak se po ní projíždí T-34 To samé platí i pro Japonsko, kde po skončení WW2 amíci pomohli vybudovat doslova mamutí průmyslové koncerny, které měli sloužit jako výrobní základna pro případnou WW3 s Ruskem. Shodou okolností mají dneska s těmito koncerny docela problém, protože pro ně představují obrovský konkurenční problém (mám na mysli hlavně japonské ocelářské koncerny, automobilky a výrobce lodí). To co platí pro Japonsko, platí i pro Jížní Koreu po korejské válce - všechny tyhle Samsungy, Hyundaie atd. byly založeny jako výrobní kapacity pro případnou válku. Jestli jsem správně pochopil, tak studuješ ekonomii.. tak že asi výš co je to proexportní politika. Japonsko i Korea jsou dodnes vysoce proexportně orientované, což je důsledek toho, že jim v tom dříve amíci dosti pomáhali, právě proto, aby se stali dostatečně ekonomicky silnými a dokázali čelit případnému útoku. Jenže ta podpora japonské ma korejské proexportní politiky se jim taky dnes moc nevyplácí, protože díky tomu (a samo díky Číně) mají hrůzostrašný deficit obchodní bilance a dolar měkne, měkne a měkne.. Ještě mě napadá Tchajwan - zase platí to samé, co pro Japonsko a Koreu. Kdyby je amíci v počátcích jejich existence mohutně nedotovali (podporují je doteď), tak už dávno patří k Číně (nejenom de jure jako dnes, ale i d facto). Prostě v politice a v businessu neplatí, že někdo dělá něco z dobré vůle! Světu vládnou prachy (= moc), není to ideální, ale je to bohužel tak. Prachy jsou až na prvním místě. To ale neznamená, že vládnou i mě (jak si výše psal).
Samozřejmě, že na prosperitě jedné země vždycky vydělávají i země ostatní. Samozřejmě, že vítěz války je ve výhodě, ať se chová jakkoliv. Samozřejmě, že USA, kdyby nezasahovaly a neosvobozovaly svět, tak by nakonec kromě jejich státu všude okolo byly krvežíznivé diktatury a ty by nakonec dříve či později podnikly útok, až by byly dost silné i na ně. Ale já miluju země, které vydělávají tak, že pomáhají vydělávat ostatním. A nesnáším země, které se pokouší vydělávat tak, že anektují cizí území a vydrancují to tam. Nic mezi tím není. Leda sedět na zadku a čekat, až jak to všechno dopadne. A zoufat si, že při všem kolují peníze. Jo, vždyť od toho jsou. Proto vznikly. Jen nástroj. Stejně jako kámen. Stejně jako puška. Samy o sobě nejsou ani zlé ani dobré. Jsou jako Rorschachův test. Jen to, co z nich uděláš.
V oblibě mám stejný druh zemí, proti obchodní politice USA v podstatě nic nemám, ale určitě nelze tvrdit, že by něco dělali pouze proto, že cítí, že je to dobré. USA nejsou žádná charita, jsou dobrým obchodníkem..
Lonesi, uz mockrat jsem rikal, kaslete na politiku!!!! Ja plne respektuji politicky nazor kazdeho, ale jedna vec je jista, jako ze den strida noc. Politika nikdy nebyla, neni a ani nikdy nebude o budovani dobra a blahobytu pro kohokoliv, krome samotnych politiku. Politika je vec penez s plnou paradou! Jak na nejnizsi lokalni, tak i na mezinarodni urovni. Pro si nemysli, ze motivace kohokoliv pri pomoci obnovy hospodarstvi byla nezistna! V prvni rade se vzdy pocitaji ekonomicke dopady a pak se hleda zpusob jak to politicky korektne zabalit.
Pokud si vše přečteš, uvidíš, že já psal na začátku jen o srovnání amerického a evropského vozového parku. Naprosto politiky-prostě. :-| A jako vždy se našlo dost lidí, kteří do toho začali politiku tahat. Jakože tu máme malý auta, protože tu někdo něco před šedesáti rokama rozmlátil..... Pro někoho je vulgární politika a pro někoho bisexuální panička a pro někoho jánevímco. >:D
Este ked sa rozobera WW II a ekonomika treba spomenut aj to ze americke firmy a teda aj obyvatelstvo sa na tej vojne pekne nabalili. Teda mali pekny naskok oproti europskym firmam.
Evropu od Ameriky dělí jeden ohromnej oceán , kterýmu se nadává Atlanckej(psáno foneticky ).No a lidi co na těch kontinentech žijí, od sebe odděleně už řadu let, se od sebe dost liší.Například angličtina v Kanadě, U.S.A je jiná než v GB.No a i vkus v autech je trochu jinej, po válce byla skoro celá Evropa zničená válkou, Amerika ne.Evropani neměli moc peněz a museli se naučit šetřit, amíci jich měli až nadhlavu a užívali si.A netvrď tu , že evropani maj * jakej vkus , když se v U.S.A. prodává a prodavali japonský a evropský auta(Toyota,Honda,VW,BMW atd.)Každý auto má svý kouzlo.P.S.:A stejně mlátíte negry!!!
...je tam prilis velka disproporcia medzi velkostou auta a malymi kolesami. Je to dost zvlastne, lebo este pred par rokmi tymto syndromom trpelo vela aut z Koreje. V poslednom case to uz bolo lepsie, ale tu je vidiet taky neprijenmny flashback.
Nejmenší velikost kola je dána nosností pneu při nejvyšší rychlosti. Dále se bere v úvahu zejména potřeba velikosti sil přenášených na vozovku, výkon brzd, valivý odpor, moment setrvačnosti kola, obestavěný prostor podběhu ve vztahu k vnitřnímu prostoru, k propérování a rejdu, schopnost kola eliminivat výtluky vozovky, ekonomie provozu... Některé požadavky jsou prostě protichůdné. Při vědomí, že udělám zjednodušující zkratku, není z ekonomických důvodů pro auto této velikosti a výkonu, zejména pro klidný provoz v rámci limitů 50/90/130, větších kol technicky potřeba. Z hlediska jízdních vlastností to sice žádný zázrak nebude, ale ty zcela jistě nejsou prioritou jeho klientely. Jsou auta pro radost, zhmotňující hlediska technicky možného a jsou auta z nezbytí, pragmaticky preferující ekonomii provozu. Z tohoto hlediska, byť v jedné třídě, třeba nelze přímo srovnat například O II a Logana. Naproti tomu, pokus o kompromis v duchu Audi A 2 asi taky cesta nebude. Prostě nás čeká, i v rámci jedné tříd aut, naučit se začít jemněji rozlišovat mezi jejich určením a podle toho je i posuzovat.
Ááááá, tak tady si někdo koleduje , přímo Lonesuje Tak my že tu máme ujetej styl? My, že nevíme co je dobrý auto? No tak tomu říkam snídaně po prodloužený noci. Tak teď to teda musím napsat - celej svět vyrábí auta. Kladiva, barvy, štětce a skicáky jsou k dostání ovšem jen tady. A proto s nimi nejlépe umí zacházet taky jen tady. Jistě, že je určující historická linie, byť obrušovaná globalizací životů, globalizací názorů, globalizací všeho. Amerika má velkou zásluhu na organizaci výroby aut (Ford) - ale takhle by Ford začal vyrábět i šicí stroje, na vzniku legendy Jeepu (historii neutečeš...), vyrobila pár sportovních ikon, vyrábí nepochybně výborná auta, ovšem královna je jen jedna... EVROPA. Tady to vše vzniklo... v údolích pod každým kopcem... tady se bouchalo v garážích logo Bugatti do plechu, tady Lancia rozdávala šátky přes nosy, aby ses neudusil na těch prašnějch cestách, tady dostalo auto jméno po neteři výrobce z nejlepších výrobců - Mercedes, tady jsme v prachu francouzskejch cest rvali ty Peugeotky a Reenaulty k cílům... tady jsou ti geniální sochaři... ti umělci aut... tady máme zamlžené pohledy když slyšíme jména jako Fangia, Chiron, Moss, Rindt, tady ti přetne tepnu rudej koník a za kopcem na tebe bliká 911 světel, to jen tady v těch alpskejch kopcích to rveš na plnou tři a táhneš sebou celou tu dlouhou úchvatnou historii dobývání světa na čtyřech kolech... Tak prosím tě, respektuj to. Alespoň tiše.
Respektuju. Ale vyrábět čím dál tím menší auta a omlouvat to dějinama před rokem 1945.... A každý víme, že cena a velikost auta vůbec nemusí být v přímé úměře. Za 500 táců můžeš mít pišišvora i limuzínu. Každému, co jeho jest.
Jasně. Ale napiš mi, jak postupně roste podíl segmentu miniaut a malých vozů na trhu EU. Já jsem ty čísla líný hledat, ale nepochybuju o tom, že to tak bude.
vem to asi tak, bez ohledu na jakýkoliv souvislosti, že evropani nyní více poptávají malá auta, a tak roste segment.. nemusí se ti to líbit, já mám taky radši velký káry, ale je to tak..
to ne, tohle je chyba politiky.. a taky zvyk.. zamysli se třeba nad tímhle... v USA vyráběli velký auta - větší vzdálenosti - velký auto = větší motor = víc paliva... Evropa - menší vzdálenosti - války - šetření palivem - menší motor = lehčí =+-menší auto.. US města - plánovaná dopředu, pravoúhlé ulice, širší ulice... EV města - postupný vývoj - křivolaké ulice (Eldorado - moc hezký ploutve, ale projeď s tím na Starým Městě nebo třeba v Římě atd.) - potřeba menších aut, kvůli prostornosti.. US prostě mají tradici vyrábění velkých aut, kterou nic nepřerušilo, akorát po ropné krizi se "uskromnili" na objemech motorů.. EV si v průběhu doby "získala" tradici výroby menších a malých vozů, a protože zvyk je železná košile, tak tu taková tradice pokračuje... žádné značce nikdo nebrání, aby nabízela dostupná a velká auta. Přesně jak píšeš..
Cadillac nic kupovat nebude. Je také jen jednou z mnoha značek GM. A má jasnou modelovou politiku. Kromě čistě Cadillacovských dílů nabízí jen kousky ze Saabů (Epsilon) a části platforem Y, G a GMT-800.
Po recyklovanych oplech a ere globalniho rozmachu nasledovane erou globalniho bankrotu prichazi navrat pod kridla nejvetsiho (zatím ještě) svetoveho vyrobce automobilu dzi em. Vzdyt kdo z nas, vychodoevropanu by nechtel mit doma odlesk americke legendy, luxusni korab sevrolet 1,2, enzenyred in juesej, mejd in korea. Nabidnu protiuctem svou zanovni koktavii 2.0 ef-es-iii s prohnilym fasistickym srdcem (hejtman bendl rikal ze skodarna není české auto a ten tomu jiste musí rozumet) - snad bude aspon na 20% akontaci - a jdu do toho )))))