Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Beat BEV: Elektro-Beat se představil v Indii

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Indická pobočka GM představila v New Delhi (Dillí) elektromobil na základě malého Chevroletu Beat.

Pod názvem Beat se v Indii prodává miniauto, které my známe jako druhou generaci Sparku. Toto jméno nesl i původní třídveřový koncept z roku 2007. Elektrický Beat zatím není určen pro sériovou výrobu, indická filiálka General Motors jím pouze sonduje použitelnost elektromobilů ve velkých městech druhé nejlidnatější země světa.

Akční rádius prototypu BEV (Battery Electric Vehicle) činí za optimálních provozních podmínek 130 km. Nabíjení lithium-iontových baterií, které tvoří 300 článků, trvá při použití zásuvky o 240 V asi 8 hodin. Kapalinou chlazené akumulátory poskytují 20 kWh elektrické energie, jsou schopny pracovat při teplotách od -20 do +45oC, váží 270 kg a napájejí elektromotor o výkonu 45 kW (61 k). Ten pohání (nejspíše) přední kola prostřednictvím jednostupňové převodovky. Beat se tedy nevymyká ostatním současným vozidlům tohoto typu, včetně již sériově vyráběných trojčat Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero a Peugeot iOn.

Nejedná se o první projekt tohoto typu. Již loni v dubnu se objevil e-Spark, kterému jako základ posloužila pro změnu první generace Sparku. Baterie byly vyvinuty ve spolupráci s indickou firmou REVA, která má s elektromobily bohaté zkušenosti, její mikroauta se prodávají například i v Británii pod názvem G-Wiz. Ač se uvažovalo o malosériové produkci, ta se nakonec neuskutečnila.

Nevýhodou je malý dojezd, který se dále snižuje například zapnutím klimatizace, či rádia. GM ovšem pod globální značkou Chevrolet nabízí v Indii i jiné alternativní pohony. Malé Beaty a Sparky tedy mohou spalovat zkapalněný ropný plyn (LPG), větší Aveo pak umí jezdit na stlačený zemní plyn (CNG).

Aleš Dragoun
Diskuze (0)